Diskuze

Rozjížděl RegioJet i Leo Express, teď má vymyslet státní půjčovnu vlaků

Stát bude mít k dispozici víc než dvacet miliard korun na nákup nových vlaků za evropské peníze. Vážně kvůli tomu zvažuje, že si je místo dopravců nakoupí sám. Vlaky by jim poté pronajímal v rámci jakési „půjčovny“. Pro ministerský podnik Cendis má stroje vybrat Jan Paroubek, který stál u příchodu soukromých dopravců na české koleje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ptám se proč?byla výroba vagonu Os.i R rozprodána a tím zcela zmizela v CR jen malé výrobny co provádějí modernizaci,že by se dnes neuživila?Díky za privatizací,tak bylo noho malých firem kvalitních zrušeno a zprivatizováno jen díky Klausovi a jeho věrným poddaným (Salcman) a jemu podobní,tak by dnes jsme nenakupovali draze.Máme kvalitní vyvojáře,ale hloupý stát.

0 0
možnosti
Foto

Jakmile se něčeho ujme stát osobně, tak to dopadne špatně... Jinak tohle by byla zakázka jako ušotá pro Kancelář Blaník ;-D

1 0
možnosti

J21a79n 14J21e79m59e88l38k52a

14. 4. 2016 11:21

To zas bude britský nesmysl..

0 1
možnosti

Nesmysl je tohle přirovnání. Britové naopak železnice za Thatcherové privatizovali - dopadlo to špatně.

0 0
možnosti

Připusťme jeden problém. Dopravce (tedy jeho zaměstnanci, kteří mají do toho co mluvit) má představu o nějakém komfortu cestování.

Ministerský úředník rozhodne o nákupu něčeho, co je levné a bude se moci toho koupit co nejvíce ... i když to bude z hlediska komfortu "pod psa" ...

Protože znám desítky vozidel křižujících Evropu od Černého moře až po Biskajský záliv, resp. od jižní Itálie, včetně Sicílie až po norské, švédské, finské trati za polárním kruhem, mohu posoudit cestovní komfort ...

Jako vedoucí funkcionář ČD bych NIKDY, ale OPRAVDU NIKDY nepořídil soupravy RailJet nebo Pendolino, minimálně se sedačkami, které tam jsou ... Polská souprava firmy PESA je sice hezká, ale se sedačkami, které tam jsou bych je odmítl ...

Mnohá vozidla jezdící na regionálních (osobních) vlacích poskytují pohodlnější cestování než soupravy výše uvedených souprav ... Z hlediska cestovního komfortu byl nejlepším nákupem ČD nákup rakouských ojetin - konec konců pan Jančura je kupoval taky ... věděl proč.

Já bych těch rakouských ojetin nakoupil minimálně 300 ...

0 0
možnosti

Nektere nazory jsou tu celkem zajimave. Ze jsou lide na zeleznici preplaceni ? No nevim, ja bych tuhle (celkem narocnou) praci nedelal ani za 2x tolik penez. Ale budiz, toto si vyresi trh. Nicmene nektere pristupy k zamestnancum nekterych firem (RegioJet) jsou mi krajne nesympaticke, ac jsem pravicak. Ale v dusledku je to detail.

Nicmene si opravdu nedovedu predstavit smysluplnost modelu, ze stat vlastni dopravni trasu, vlastni vozidla, oboji pronajima komercnimu subjektu, ktery tedy max zaplati personal:-) To muzeme celkem vzato dojit k zaveru, ze je zbytecne ten komercni subjekt mit a rovnou si ty lidi zamestnat sami, staci jim jen nastavit od stolu platy -40% soucasneho stavu a dostaneme se k te kyzene uspore. A nemusime vubec nic soutezit. Protoze jaka je pridana hodnota dopravce?

Otazkou je ale spise principialne, co je zde cilem - zda proste udelat zel. dopravu co nejlevnejsi, nebo co nejpouzitelnejsi jako ekologickou konkurenci IAD a autobusove doprave. Porad zastavam nazor, ze zejmena v dalkove doprave je zeleznice tou nejsmysluplnejsi (ekologie, kapacita, bezpecnost, pohodli). Ale soucasne snahy spise zeleznici odepisuji...

0 0
možnosti

Pomíjíš nejdůležitější část - stát chce pouze rozházet evropské dotace, tak vymášlí, jak na to. Koupit vlaky, z čehož jdou získat zajímavé provize pro zúčastněné politiky a úředníky, to je přece zajímavé řešení. Navíc těch firem, které umí dodat vlaky, není zas tolik a dohoda nebude složitá.

3 0
možnosti

SŽDC v dnešních podmínkách,kdy díky zákonu je nejnižši cena rozhodující,a outsoursing je magické zaklínadlo,v situaci,kam se Deutshe Bahn nikdy nedostalo.Němci mají jeden podnik,kde jsou koleje,vlaky,zaměstrnanci-EU Poser.....e

0 0
možnosti

V Německu na kolejích ještě vládne tuhý socialismus. Státní nevýkonný a drahý moloch se kterým si nikdo neví rady.

1 3
možnosti

Pěkná hloupost. Jak funguje vyčlenění dopravní cesty od dopravce vidíme dnes a denně. SŽDC nic nenutí rychle usjízdnit trať, plánuje výluky s oblibou do termínu, kdy v okolí tratě je nějaká akce a cestuje více lidí. Za nic se neodpovídá a nehrozí jí žádné sankce. Hněv cestujících schytá dopravce s oblíbeným argumentem, že jízdenku si zaplatil u dopravce. Pokud se i vozidla vyčlení od dopravce, kdo donutí opravovat vozidla co nejrychleji a v bezporuchovém stavu. Opět bude dopravce kritizován za něco, co nemůže ovlivnit.

10 0
možnosti

To , že SŽDC nefunguje je fakt ...ale tento článek je o něčem jiném...

Stát by mohl donutit SŽDC k lepší funkčnosti tak , že by musela dopravcům vícenáklady pi výlukách kompenzovat.

Jinak je to zase o tom , jak se celý systém nastaví...a to jjestli jsem dobře pochopil bude řešit pan Paroubek...

1 2
možnosti

J11a53n 14Č18e95k94a75l

6. 4. 2016 9:50

Já v tom vidím snahu ministerstva obejít nákupní penězovod ČD-Škoda, a to se mi rozhodně líbí.

3 0
možnosti

Nebo žeby snaha těch, ke kterým se stávající penězovody nedostaly?

5 0
možnosti

Prosím zúčastněné jestli by mi někdo neosvětlili o jaký časový horizont se jedná neboť to jsem z článku nezjistil?

Zpracování koncepce,výběrová řízení,odvolání neúspěšných,konečný výběr a následná výroba to pomíjím volby a následné personální změny na ministerstvu i krajích atd.

Ještě by mne zajímalo kdo bude vozidla servisovat ve smyslu dobrý hospodář se stará a nebo to taky někdo může dojezdit na krev a po mně potopa a životnost zkrácena na polovinu.Děkuji.

0 0
možnosti

J17i52ř80í 15H40o80d63a15n

6. 4. 2016 10:34

To bude tak eeeeeehm 10 let?

0 0
možnosti

J66a47n 20Č57e73k83a34l

6. 4. 2016 9:12

Soukromé půjčovny vozů i lokomotiv fungují na výbornou, otázkou je, jak by to bylo v případě té státní... Ale jelikož se dělají (narozdíl od půjčoven lyží apod.) pravidelné revize v certifikovaných dílnách, tak bych se toho tolik nebál...

1 0
možnosti