Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emise falšoval jen VW, cituje deník neveřejný test. Zbylí výrobci prošli

Německý úřad pro motorová vozidla KBA dokončil testování naftových aut a dospěl k závěru, že při testech emisí podváděl jen Volkswagen. Testy KBA podle zdrojů listu Handelsblatt odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva má být zveřejněna koncem dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a43n 11C89h18o62b90o77t 5612804178681

Ve které části přesně? :)

0/0
8.4.2016 20:43

J54i97ř41í 78D13v55o55ř74á24k 5285149550148

Takže rétorika lidí , pro které je adolfvágen Bůh , se mění . Nedávno byly diskuze plné : Podvádí všichni , Proč ostatní autobobilky mlčí , ...... . Jaká bude další " omluva " vědomého podvodu ?

+1/0
8.4.2016 17:48

J22a58n 39C47h23o56b21o15t 5422474728101

Nevědomý podvod neexistuje, podobně jako neúmyslná vražda...

0/0
8.4.2016 20:44

D52a23n41i11e40l 80S78c40h41n22i23t13z26e47r 5921324551376

Jestli na to přišly amíci, nevěřím jim ani čárků, nebot podle tvrzení: když se daří GM, tak daří USA. Tak to bude opravdu objektivní.;-D

0/−1
8.4.2016 0:19

D55a38n54i85e94l 13S60c40h47n34i95t63z22e60r 5671784601426

taky chybí jak skončily, jiné vozy!

0/0
8.4.2016 0:22

L24a72d82i46s35l25a72v 98T45r35i31s75k62a 4875587140

Vím, že opakování je matka moudrosti, ale myslím si, že v článku 2x zopakovaná informace "Americké ministerstvo spravedlnosti již začátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli manipulacím s testy emisí civilní žalobu. Ta by automobilku mohla podle agentury Reuters teoreticky přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč)." moudrosti autora ani článku nepřidá.

To je autor placen od počtu slov? Pokud ano, navrhuji místo opakování stejných vět do článku propašovat třeba něco o životě krevet. :-P

+4/0
7.4.2016 9:11

J90i44ř54í 65J27u37r49á10š43e53k 8437765100627

A nejaka zaloba v Evrope? Nebo je Evropa min ekologicka ci dodrzovani evropskych norem nevymahatelne?

0/−2
7.4.2016 7:35

Z45d46e85n60ě18k 82H53a19n12z39l 1231956672354

Žaluje je snad každej. Psychická ujma.

0/0
7.4.2016 14:40

J19i70ř71í 18R14a17m69e32š 8346934240852

takze jini to umi a vw ne. A prej v reklame naskok diky technice. Cha Cha spis naskok diky podvodum.

0/−2
7.4.2016 5:12

I32v82a13n 80P80e94t98r81í89k 4834883124

Ja to tvrdím už dávno.Nafta nepatrí do osobáku.

0/−1
7.4.2016 5:09

L79u74k60á81š 42S24l52á31n69s24k90ý 4711813357716

Všichni (mimo VW) to umí. Takže byste spíš měl psát: nafta nepatří do VW.

0/−1
7.4.2016 6:17

J91a92n 22C22h91o45b31o60t 5702154308581

Ale VW to umí taky...jen si nesmíte dělat názor podle špatně formulované věty v jednom článku.

Podstata toho podvodu není něco skrýt při testech, ale chovat se dle oficiálního zadání JEN při těchto testech a mimo ně frčet téměř jen bez redukce NOx.

+3/−1
7.4.2016 7:35

L28u95k84á44š 35S81l68á37n39s56k87ý 4881193517926

Trochu si protiřečíte, když tvrdíte, že "VW nechce nic skrýt při testech, ale chce to skrýt jen při testech".

Emise auto musí dodržovat při běžném provozu, ale kontrolovaly se jen při testech. Zde je podstata podvodu - emise splňuje VW nastavením motoru při testech, ale v běžném provozu je porušuje.

0/0
7.4.2016 9:44

J26a17n 90C41h98o54b32o17t 5882764708961

Neprotiřečím: VW se jen při testech chová správně. Nic neskrývá. Ale mimo test holt na všechno prdí.

0/0
7.4.2016 9:49

L66u57k24á89š 75S21l65á33n35s84k79ý 4651883227966

"Nic neskrývá"???

Jen emise, aby se při měření neukázalo, že je nesplňuje při standardním provozu.

0/0
7.4.2016 11:04

J42a44n 14C32h12o49b51o15t 5522784738311

Podle mne je ta logika obráceně: v rozporu s pravidly se jimi neřídím, ač mohu a nic mi v tom nebrání, to činím jen když mne testují. Není to tedy tak, že bych při testech simuloval, že se do mezí vejdu. Já se tam vejdu vždycky, zcela reálně, jen na to mimo test prdím.

0/0
7.4.2016 11:10

L13u95k87á94š 66S63l84á12n78s24k66ý 4211773537276

To je jako kdyby zloděj tvrdil, že nekrade, protože krade jen když se nikdo nedívá.

Omezení emisí nemá auto splňovat jen pro testování, ale při provozu.

0/0
7.4.2016 11:23

J67a40n 37C34h51o85b56o88t 5722834538671

Má splňovat, jistě - ale pořád to není "skrývání něčeho při testech", ale "ignorace pravidel, když se nikdo nedívá". Dvě lehce rozdílné věci.

Rozdíl je z mého pohledu v tom, že v prvním případě bych skrýval svou nechopnost, zato ve druhém, přestože bych uměl, to nedělám a z jiných pohnutek ignoruji pravidla.

0/0
7.4.2016 11:29

L56u24k52á71š 20S12l88á62n37s46k89ý 4231113147206

Že emise nesplňuje při provozu je celkem zásadní. Pokud by byl motor v módu "testování" po celou dobu, tak by se pravděpodobně snížila životnost, zvýšila spotřeba,... Každopádně jde o podvod a podle toho se vlády také chovají - přicházejí testy.

0/0
7.4.2016 11:52

L27u27k77á92š 54S58l31á83n74s25k53ý 4311453557166

Pardon - na konci mělo být tresty...

0/0
7.4.2016 11:52

J25a20n 22C95h37o87b36o52t 5552194878891

O tom také vůbec nepolemizuji :)

JInak podl etoho, co jsem viděl v materiálech o analýze té řídící jednotky, jde čistě o úsporu té laciné močoviny a tím jsou pro mě jějich motivy opravdu zcela nepochopitelné. Močivina stojí v Německu v kanistrech 1-2 EUR za litr, některé ji ale mají z úpistole a tam je za padoš. Stačilo by udělat tu močovinu lépe tankovatelnou a nikdo jí nemusí šetřit.

0/0
7.4.2016 11:55

J89i30ř49í 23D33v47o74ř38á70k 5945909980188

Nejde o cenu močoviny (AD blue ) . Jde o cenu a životnost jednotlivých součástek .Trochu se motám kolem náklaďáků , kde se močovina nějaký týden už používá . Opravy v desítkách tisíc bez DPH . Hodně aut má nainstalované " krabičky " simulující funkčnost systému . Takže močovina pro osobní auta je labutí píseň nafťáků . Vlastně ne , protože poslední zpěv labutě je prý krásný .....

0/0
8.4.2016 16:41

J35a40n 77C55h65o80b53o16t 5312314798101

To je každopádně zajímavé... Myslíte opotřebení nějakého systému při používání močoviny a z toho pramenící náklady na opravy, nebo jednoduchou poruchu v tom systému, kterou někdo neopraví, ale raději simuluje správnou funkčnost?

0/0
8.4.2016 16:46

J15i76ř32í 90D73v31o83ř65á67k 5415639340118

Konkrétně : Řídící jednotka a čerpadlo AD blue bývá často jeden díl s cenou asi 30 000 Kč bez DPH . Při opotřebování gufera s cenou v řádu desítek korun nemá řídící jednotka moc velkou šanci . Problém zjistíte ,až když je pozdě . Krabička asi 10 - 15 000 Kč bez DPH . Zatím na SME bez problému, teda začátku letošního roku. Jak to bude někdy od června , července ????

0/0
8.4.2016 17:09

J30i83ř69í 26D44v30o28ř22á86k 5115569580958

Blábol .

0/0
8.4.2016 20:27

J88a38n 44C83h68o97b69o22t 5272694528471

Proč by ne? Motor je účinnější.

0/0
7.4.2016 9:50

D95a72v17i42d 49P93r75a53ž54á45k 6954822882856

Klasické německé šméčko

+1/−1
6.4.2016 23:08

J11a60n 87C27h74o74b42o77t 5412554318831

O tom si promluvíme, až se mu aspoň přiblížíte :)

0/0
7.4.2016 11:11

J71i64n63d87ř13i23c27h 77L47u56k21e79š 3479174803140

Emise souvisí se spotřebou. A většina dnešních aut žere hrubě víc, než uvádí v dokladech. Takže v normálním provozu neprojde daleko víc vozů. Jen VW se přiznal, že to dělal SW. Jde to ale i jinak, třeba předlouhé převody, které jsou v reálu k ničemu, respektive celé přizpůsobení vozu měřícímu cyklu. Je otázka, jestli je podvod jenom ta SW úprava nebo i to ostatní včetně měřící metodiky.

+5/−3
6.4.2016 23:05

J51i53ř41í 60K93o81c95u19r34e98k 6935764155288

Emise NOx souvisí se spotřebou, ale v převrácené hodnotě. Jede-li motor na chudou směs (málo paliva, hodně vzduchu) tak emise NOx rostou. Naopak při bohaté směsi (více paliva než je možné v daném množství vzduchu spálit) emise NOx prakticky nevznikají. No a (turbo)dieslové motory nemají regulaci nasávaného množství vzduchu, jako je tomu u benzínových motorů.

0/0
7.4.2016 0:18

J41i61n20d65ř31i21c89h 65L42u81k64e21š 3489544483170

Chápu, že se řeší problém NOx. Emise ale zahrnují i oxidy uhlíku, pevné částice a uhlovodíky. Motor není perpetum mobile. Chtěli jsme co nejnižší spotřebu, nejvyšší účinnost, to jde proti tvorbě NOx. Dobře to řeší SCR většinou u kamionů, ale do osobáku je moc velkej, drahej, složitej. Jinak dnešní benziny už se také neovládají škrtící klapkou a díky turbu mají přebytek kyslíku...

A s NOx a spotřebou to také nebude tak jednoduché. Je tam určitě závislost na přebytku vzduchu, ale také to souvisí s množstvím nafty. Někde se musí ten uhlík brát. A jestliže v reálném provozu auta víc žerou, tak musí produkovat i víc NOx, ten přebytek vzduchu je u turbomotorů pořád. Kdyby to bylo tak jak píšete, tak by při měřícím cyklu, kdy se jede téměř na volnoběh a akceleruje pozvolna, produkovaly motory NOx nejvíc... Ale klidně mě opravte.

0/0
7.4.2016 10:50

J79i67ř93í 37D35v86o23ř69á89k 5895679530628

Naftové motory obecně pracují s větším množstvím vzduchu , než benzínové .Proto i metodika měření je rozdílná . U benzínu jsou SME schopny zjistit jednotlivé sloučeniny ve výfukových plynech .U nafty se měří tzv. koeficient absorpce , prakticky " jak černý kouř jde z výfuku " . Tento koeficient se porovnává s výsledkem laboratorního měření ( to je to , co adolfvágen falšoval ). P.S. Škrtící klapku na jakékoli turbo motory by nevymyslel ani Jára da Cimrman .

0/0
8.4.2016 17:25

L13u29b49o72m28í24r 59N68ě81m85e68c 7245840219581

Emise oxidu uhličitého se spotřebou souvisí přímo úměrně, ano. Ale tady se řeší hlavně oxidy dusíku a tam ta souvislost se spotřebou je nepřímo úměrná.

0/0
7.4.2016 6:22

J95a82n 43C51h69o26b28o35t 5822774928531

Nepřímo úměrná? To asi také ne...

0/0
7.4.2016 11:30

P47e50t75e40r 52M45o12l38n62á24r 8475294392889

Takže Američania mali vlastne pravdu keď vyhlásili že iba VW predáva predražené a zastaralé autá

+3/−5
6.4.2016 22:56

J48a97n 81C34h22o49b75o64t 5732164558261

Ne, proč? Ta auta ty normy splnit dokáží a to je také jejich "normální" režim. Z nějakého důvodu se ale rozhodli v běžném provozu mimo testy použít "alternativní" režim a spořit poprděnou lacinou močovinu.

Přitom by stačilo, aby její plnění sdali jako Audi ven pod dekl od paliva a ne jak idioti do interiéru vozu.

0/0
7.4.2016 9:52

J82a45n 83S92t66e94h35l69i21k 9285157546261

Prostě chtěl VW dát závodníkum nadupaný diesel a bez sazí to prostě nejde ;-)

+5/0
6.4.2016 22:42

J77a81n 81C95h80o44b23o21t 5792774308531

O saze ale v tomto případě nejde...jde o oxidy dusíku.

0/0
7.4.2016 9:53

J57o64z52e77f 82M75r68v83á35ň 8615662537689

Tak ještě jednou a od začátku... Auta se dlouhodobě na testy upravujou( víc nahuštené pneumatiky, zalepené spáry na karoserii, menší nádrž,...), stavějí se na konkrétní podmínky testů. Dělají to všechny automobilky, jestli se nám to líbí, nebo ne. Je jasné, že když se změní podmínky testu, změní se i výsledky. Amíci kolem toho všeho akorát udělali mediální bublinu, a budou z toho chtít vytriskat co nejvíc( např. soud kvůli kočce v mikrovlnce). Normální člověk to neřeší, ale Američan je Američan....

+5/−8
6.4.2016 22:39

J57a52n 93N69e77m30e91c 9368176447660

Já Vám nechci brát iluze, ale první věta "Německý úřad pro motorová vozidla KBA" mluví o německé a ne americké laborce. Problém spíše je, že VW podváděl opravdu z principu - což u společnosti, která se chlubí svojí spolehlivostí a precizností je neskutečná ostuda. A jestli normální člověk neřeší, že někdo podvádí a to promyšleně a cíleně ... njn. fakt asi nejsem normální.

+4/0
7.4.2016 0:01

J92o68z92e70f 41M15r13v67á63ň 8485182407819

Jo podváděl, neříkám, že ne. Jde o to, kdo na tom chce vydělat. Emise že všech automobilů na světě představujou 3% znečištění CO2, NOx a pod. Proč úřady nezasahujou proti Čině, která produkuje přes 30% světových škodlivin? Položili by sami sebe. Lepší je obrat o zisky německou automobilku, kterou konec konců nenechá padnout samotné Německo(% ve vw má i Dolní Sasko, když se nemýlím). Takže ve finále, vw vyhlásí na základě kauzy propouštění, hned poté to udělají dodavatelé (40% dílů pro Evropu z ČR), a frau Merkel s Mr. Sobotkou se budou přehánět, kdo do koncernu a dodavatelům poskytne větší dotace na záchranu pracovních míst (v ČR je počet zaměstnanců vw, tj. i škoda a dodavatelů kolem 100 000). Takže to zaplatíme všichni.

+4/−1
7.4.2016 0:15

B91o38h51d46a69n 89M25a25r38e36k 5335916297514

Mícháte hrušky z jabkama. Co jste napsal je neskutečný blábol.

0/0
8.4.2016 16:28

A12n56d37r27e49j 29O84l83e23k81s96a 3515301587971

Tak to vypadá, že VW se podařilo zažívá pohřbít diesel v osobních autech.

+1/0
6.4.2016 22:20

J88a29n 48S22t21e76h49l77i55k 9665277286511

On v americe ho má vubec problém splnit . To nám nevadí nějaké saze nebo jedovaté oxidy ;-)

+3/0
6.4.2016 22:43

M64a41r69t78i22n 62K10a20r36á31s67e20k 9968173248688

Nj fakticky objetivne tedy podvadel jen VW, na druhou stranu i kdyz jine automobilky nemely nejaky podovodny SW, tak v realnem provozu si stejne nemaji s VW co vycitat...

+5/−7
6.4.2016 22:09

R49o27b68e66r27t 48P16a83c79i17n73a 7624789805601

Pry take meli. Jen se choval nepatrne jinak a tim se to vysvetluje. :-/

0/−2
6.4.2016 22:26

J32a11n 43K29l81e22i27c39h 3679585861628

Hmm, kde jsou ty stovky zarytých škodovkářů co tvrdily, že podváděli všichni...;-D

+9/0
6.4.2016 22:05

R97o79b11e24r69t 34P18a16c48i57n61a 7334269345841

Tak ni nepodvadeli, oni jen upravili rezim motoru nepatrne jinak. Motor nepoznaval, ze se testuje. On poznaval, ze se netestuje. Chapu, ze je to primo obrovsky rozdil. A mam Toyotu v benzinu ;-)

+4/−1
6.4.2016 22:27

D98a14n 88K47o41s54t70e44l18n62a86k 3426568314876

V pripade 3 litrovych V6 VW dieselu prekracuji maximalni dovolene emisni hodnoty v USA az devitinasobne! To je opravdu nepatrna malickost;-D

+3/0
6.4.2016 23:11
Foto

V11o18j39t84ě18c13h 77P92a13v37l69í74k 5214731494198

A pak že "podvádí přeci všechny automobilky, takže VW musí taky"

+8/0
6.4.2016 21:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.