Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emise falšoval jen VW, cituje deník neveřejný test. Zbylí výrobci prošli

Německý úřad pro motorová vozidla KBA dokončil testování naftových aut a dospěl k závěru, že při testech emisí podváděl jen Volkswagen. Testy KBA podle zdrojů listu Handelsblatt odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva má být zveřejněna koncem dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a20n 83C36h63o87b61o85t 5642324148641

Ve které části přesně? :)

0/0
8.4.2016 20:43
Foto

J57i24ř48í 27D25v52o36ř94á50k 5465299300548

Takže rétorika lidí , pro které je adolfvágen Bůh , se mění . Nedávno byly diskuze plné : Podvádí všichni , Proč ostatní autobobilky mlčí , ...... . Jaká bude další " omluva " vědomého podvodu ?

+1/0
8.4.2016 17:48

J60a82n 10C56h62o55b63o78t 5472434598761

Nevědomý podvod neexistuje, podobně jako neúmyslná vražda...

0/0
8.4.2016 20:44

D25a89n71i75e84l 60S45c38h83n13i92t77z68e55r 5971554721626

Jestli na to přišly amíci, nevěřím jim ani čárků, nebot podle tvrzení: když se daří GM, tak daří USA. Tak to bude opravdu objektivní.;-D

0/−1
8.4.2016 0:19

D15a19n37i77e84l 17S68c58h10n43i20t79z87e50r 5981624641286

taky chybí jak skončily, jiné vozy!

0/0
8.4.2016 0:22

L65a84d83i91s69l56a89v 31T86r17i56s17k16a 4835697940

Vím, že opakování je matka moudrosti, ale myslím si, že v článku 2x zopakovaná informace "Americké ministerstvo spravedlnosti již začátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli manipulacím s testy emisí civilní žalobu. Ta by automobilku mohla podle agentury Reuters teoreticky přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč)." moudrosti autora ani článku nepřidá.

To je autor placen od počtu slov? Pokud ano, navrhuji místo opakování stejných vět do článku propašovat třeba něco o životě krevet. :-P

+4/0
7.4.2016 9:11

J16i62ř92í 89J76u91r85á37š49e92k 8227895280557

A nejaka zaloba v Evrope? Nebo je Evropa min ekologicka ci dodrzovani evropskych norem nevymahatelne?

0/−2
7.4.2016 7:35

Z45d90e53n96ě87k 80H23a48n79z87l 1631296602114

Žaluje je snad každej. Psychická ujma.

0/0
7.4.2016 14:40

J92i37ř35í 20R91a78m92e98š 8706374880922

takze jini to umi a vw ne. A prej v reklame naskok diky technice. Cha Cha spis naskok diky podvodum.

0/−2
7.4.2016 5:12

I96v63a30n 63P76e41t67r60í21k 4264613864

Ja to tvrdím už dávno.Nafta nepatrí do osobáku.

0/−1
7.4.2016 5:09

L81u24k57á66š 82S15l36á56n40s84k44ý 4221663127966

Všichni (mimo VW) to umí. Takže byste spíš měl psát: nafta nepatří do VW.

0/−1
7.4.2016 6:17

J49a62n 45C30h25o17b94o82t 5592284268201

Ale VW to umí taky...jen si nesmíte dělat názor podle špatně formulované věty v jednom článku.

Podstata toho podvodu není něco skrýt při testech, ale chovat se dle oficiálního zadání JEN při těchto testech a mimo ně frčet téměř jen bez redukce NOx.

+3/−1
7.4.2016 7:35

L31u60k10á89š 76S74l47á37n77s31k35ý 4261653117426

Trochu si protiřečíte, když tvrdíte, že "VW nechce nic skrýt při testech, ale chce to skrýt jen při testech".

Emise auto musí dodržovat při běžném provozu, ale kontrolovaly se jen při testech. Zde je podstata podvodu - emise splňuje VW nastavením motoru při testech, ale v běžném provozu je porušuje.

0/0
7.4.2016 9:44

J61a22n 29C17h95o73b43o28t 5962744948451

Neprotiřečím: VW se jen při testech chová správně. Nic neskrývá. Ale mimo test holt na všechno prdí.

0/0
7.4.2016 9:49

L79u85k40á96š 47S65l93á14n94s40k93ý 4671473297736

"Nic neskrývá"???

Jen emise, aby se při měření neukázalo, že je nesplňuje při standardním provozu.

0/0
7.4.2016 11:04

J29a28n 36C29h64o24b74o43t 5702394218291

Podle mne je ta logika obráceně: v rozporu s pravidly se jimi neřídím, ač mohu a nic mi v tom nebrání, to činím jen když mne testují. Není to tedy tak, že bych při testech simuloval, že se do mezí vejdu. Já se tam vejdu vždycky, zcela reálně, jen na to mimo test prdím.

0/0
7.4.2016 11:10

L45u87k42á12š 24S80l39á67n50s46k33ý 4871593707956

To je jako kdyby zloděj tvrdil, že nekrade, protože krade jen když se nikdo nedívá.

Omezení emisí nemá auto splňovat jen pro testování, ale při provozu.

0/0
7.4.2016 11:23

J46a30n 27C61h68o76b10o24t 5982704558401

Má splňovat, jistě - ale pořád to není "skrývání něčeho při testech", ale "ignorace pravidel, když se nikdo nedívá". Dvě lehce rozdílné věci.

Rozdíl je z mého pohledu v tom, že v prvním případě bych skrýval svou nechopnost, zato ve druhém, přestože bych uměl, to nedělám a z jiných pohnutek ignoruji pravidla.

0/0
7.4.2016 11:29

L30u14k52á69š 67S36l46á57n26s61k38ý 4781863187606

Že emise nesplňuje při provozu je celkem zásadní. Pokud by byl motor v módu "testování" po celou dobu, tak by se pravděpodobně snížila životnost, zvýšila spotřeba,... Každopádně jde o podvod a podle toho se vlády také chovají - přicházejí testy.

0/0
7.4.2016 11:52

L32u82k94á48š 68S92l27á37n22s52k77ý 4511523457726

Pardon - na konci mělo být tresty...

0/0
7.4.2016 11:52

J42a40n 68C49h18o63b97o75t 5642614238221

O tom také vůbec nepolemizuji :)

JInak podl etoho, co jsem viděl v materiálech o analýze té řídící jednotky, jde čistě o úsporu té laciné močoviny a tím jsou pro mě jějich motivy opravdu zcela nepochopitelné. Močivina stojí v Německu v kanistrech 1-2 EUR za litr, některé ji ale mají z úpistole a tam je za padoš. Stačilo by udělat tu močovinu lépe tankovatelnou a nikdo jí nemusí šetřit.

0/0
7.4.2016 11:55
Foto

J79i83ř90í 48D73v60o26ř76á41k 5145319850468

Nejde o cenu močoviny (AD blue ) . Jde o cenu a životnost jednotlivých součástek .Trochu se motám kolem náklaďáků , kde se močovina nějaký týden už používá . Opravy v desítkách tisíc bez DPH . Hodně aut má nainstalované " krabičky " simulující funkčnost systému . Takže močovina pro osobní auta je labutí píseň nafťáků . Vlastně ne , protože poslední zpěv labutě je prý krásný .....

0/0
8.4.2016 16:41

J13a75n 40C27h88o83b92o21t 5522294968191

To je každopádně zajímavé... Myslíte opotřebení nějakého systému při používání močoviny a z toho pramenící náklady na opravy, nebo jednoduchou poruchu v tom systému, kterou někdo neopraví, ale raději simuluje správnou funkčnost?

0/0
8.4.2016 16:46
Foto

J46i10ř95í 34D16v39o86ř55á80k 5475539310148

Konkrétně : Řídící jednotka a čerpadlo AD blue bývá často jeden díl s cenou asi 30 000 Kč bez DPH . Při opotřebování gufera s cenou v řádu desítek korun nemá řídící jednotka moc velkou šanci . Problém zjistíte ,až když je pozdě . Krabička asi 10 - 15 000 Kč bez DPH . Zatím na SME bez problému, teda začátku letošního roku. Jak to bude někdy od června , července ????

0/0
8.4.2016 17:09
Foto

J13i90ř36í 68D41v38o19ř82á12k 5145869660588

Blábol .

0/0
8.4.2016 20:27

J75a76n 29C10h36o64b92o38t 5372604298511

Proč by ne? Motor je účinnější.

0/0
7.4.2016 9:50

D35a74v44i40d 65P65r32a19ž22á84k 6924662522216

Klasické německé šméčko

+1/−1
6.4.2016 23:08

J89a87n 36C44h94o19b67o56t 5622194358791

O tom si promluvíme, až se mu aspoň přiblížíte :)

0/0
7.4.2016 11:11

J20i87n37d74ř75i39c16h 27L16u62k74e51š 3459484633570

Emise souvisí se spotřebou. A většina dnešních aut žere hrubě víc, než uvádí v dokladech. Takže v normálním provozu neprojde daleko víc vozů. Jen VW se přiznal, že to dělal SW. Jde to ale i jinak, třeba předlouhé převody, které jsou v reálu k ničemu, respektive celé přizpůsobení vozu měřícímu cyklu. Je otázka, jestli je podvod jenom ta SW úprava nebo i to ostatní včetně měřící metodiky.

+5/−3
6.4.2016 23:05

J45i89ř83í 61K57o24c73u15r11e92k 6655194835778

Emise NOx souvisí se spotřebou, ale v převrácené hodnotě. Jede-li motor na chudou směs (málo paliva, hodně vzduchu) tak emise NOx rostou. Naopak při bohaté směsi (více paliva než je možné v daném množství vzduchu spálit) emise NOx prakticky nevznikají. No a (turbo)dieslové motory nemají regulaci nasávaného množství vzduchu, jako je tomu u benzínových motorů.

0/0
7.4.2016 0:18

J21i34n14d85ř55i43c80h 46L19u62k59e34š 3159364233830

Chápu, že se řeší problém NOx. Emise ale zahrnují i oxidy uhlíku, pevné částice a uhlovodíky. Motor není perpetum mobile. Chtěli jsme co nejnižší spotřebu, nejvyšší účinnost, to jde proti tvorbě NOx. Dobře to řeší SCR většinou u kamionů, ale do osobáku je moc velkej, drahej, složitej. Jinak dnešní benziny už se také neovládají škrtící klapkou a díky turbu mají přebytek kyslíku...

A s NOx a spotřebou to také nebude tak jednoduché. Je tam určitě závislost na přebytku vzduchu, ale také to souvisí s množstvím nafty. Někde se musí ten uhlík brát. A jestliže v reálném provozu auta víc žerou, tak musí produkovat i víc NOx, ten přebytek vzduchu je u turbomotorů pořád. Kdyby to bylo tak jak píšete, tak by při měřícím cyklu, kdy se jede téměř na volnoběh a akceleruje pozvolna, produkovaly motory NOx nejvíc... Ale klidně mě opravte.

0/0
7.4.2016 10:50
Foto

J97i56ř55í 19D20v72o34ř73á31k 5945249320738

Naftové motory obecně pracují s větším množstvím vzduchu , než benzínové .Proto i metodika měření je rozdílná . U benzínu jsou SME schopny zjistit jednotlivé sloučeniny ve výfukových plynech .U nafty se měří tzv. koeficient absorpce , prakticky " jak černý kouř jde z výfuku " . Tento koeficient se porovnává s výsledkem laboratorního měření ( to je to , co adolfvágen falšoval ). P.S. Škrtící klapku na jakékoli turbo motory by nevymyslel ani Jára da Cimrman .

0/0
8.4.2016 17:25

L82u73b96o43m37í51r 49N47ě58m92e29c 7765970809311

Emise oxidu uhličitého se spotřebou souvisí přímo úměrně, ano. Ale tady se řeší hlavně oxidy dusíku a tam ta souvislost se spotřebou je nepřímo úměrná.

0/0
7.4.2016 6:22

J11a33n 19C46h90o26b93o19t 5632734668471

Nepřímo úměrná? To asi také ne...

0/0
7.4.2016 11:30

P98e40t64e59r 29M57o72l35n88á62r 8905774842729

Takže Američania mali vlastne pravdu keď vyhlásili že iba VW predáva predražené a zastaralé autá

+3/−5
6.4.2016 22:56

J46a48n 62C35h42o21b91o13t 5712974858761

Ne, proč? Ta auta ty normy splnit dokáží a to je také jejich "normální" režim. Z nějakého důvodu se ale rozhodli v běžném provozu mimo testy použít "alternativní" režim a spořit poprděnou lacinou močovinu.

Přitom by stačilo, aby její plnění sdali jako Audi ven pod dekl od paliva a ne jak idioti do interiéru vozu.

0/0
7.4.2016 9:52

J40a56n 88S64t42e68h70l13i49k 9165937426981

Prostě chtěl VW dát závodníkum nadupaný diesel a bez sazí to prostě nejde ;-)

+5/0
6.4.2016 22:42

J28a34n 54C41h48o41b41o61t 5282794548551

O saze ale v tomto případě nejde...jde o oxidy dusíku.

0/0
7.4.2016 9:53

J38o41z54e55f 95M68r66v73á52ň 8275262467339

Tak ještě jednou a od začátku... Auta se dlouhodobě na testy upravujou( víc nahuštené pneumatiky, zalepené spáry na karoserii, menší nádrž,...), stavějí se na konkrétní podmínky testů. Dělají to všechny automobilky, jestli se nám to líbí, nebo ne. Je jasné, že když se změní podmínky testu, změní se i výsledky. Amíci kolem toho všeho akorát udělali mediální bublinu, a budou z toho chtít vytriskat co nejvíc( např. soud kvůli kočce v mikrovlnce). Normální člověk to neřeší, ale Američan je Američan....

+5/−8
6.4.2016 22:39

J29a32n 16N80e32m39e54c 9298356237850

Já Vám nechci brát iluze, ale první věta "Německý úřad pro motorová vozidla KBA" mluví o německé a ne americké laborce. Problém spíše je, že VW podváděl opravdu z principu - což u společnosti, která se chlubí svojí spolehlivostí a precizností je neskutečná ostuda. A jestli normální člověk neřeší, že někdo podvádí a to promyšleně a cíleně ... njn. fakt asi nejsem normální.

+4/0
7.4.2016 0:01

J46o70z32e65f 54M25r22v75á43ň 8185142367259

Jo podváděl, neříkám, že ne. Jde o to, kdo na tom chce vydělat. Emise že všech automobilů na světě představujou 3% znečištění CO2, NOx a pod. Proč úřady nezasahujou proti Čině, která produkuje přes 30% světových škodlivin? Položili by sami sebe. Lepší je obrat o zisky německou automobilku, kterou konec konců nenechá padnout samotné Německo(% ve vw má i Dolní Sasko, když se nemýlím). Takže ve finále, vw vyhlásí na základě kauzy propouštění, hned poté to udělají dodavatelé (40% dílů pro Evropu z ČR), a frau Merkel s Mr. Sobotkou se budou přehánět, kdo do koncernu a dodavatelům poskytne větší dotace na záchranu pracovních míst (v ČR je počet zaměstnanců vw, tj. i škoda a dodavatelů kolem 100 000). Takže to zaplatíme všichni.

+4/−1
7.4.2016 0:15

B56o53h47d36a68n 56M11a18r17e18k 5295196347794

Mícháte hrušky z jabkama. Co jste napsal je neskutečný blábol.

0/0
8.4.2016 16:28

A94n49d10r35e13j 28O67l19e34k46s10a 3285371147501

Tak to vypadá, že VW se podařilo zažívá pohřbít diesel v osobních autech.

+1/0
6.4.2016 22:20

J13a25n 25S94t90e34h77l91i27k 9605777226771

On v americe ho má vubec problém splnit . To nám nevadí nějaké saze nebo jedovaté oxidy ;-)

+3/0
6.4.2016 22:43

M38a62r13t56i30n 44K26a35r43á82s11e18k 9578473298118

Nj fakticky objetivne tedy podvadel jen VW, na druhou stranu i kdyz jine automobilky nemely nejaky podovodny SW, tak v realnem provozu si stejne nemaji s VW co vycitat...

+5/−7
6.4.2016 22:09

R36o49b29e95r67t 14P91a14c23i42n55a 7274579815741

Pry take meli. Jen se choval nepatrne jinak a tim se to vysvetluje. :-/

0/−2
6.4.2016 22:26

J34a15n 88K79l70e42i52c97h 3919875241688

Hmm, kde jsou ty stovky zarytých škodovkářů co tvrdily, že podváděli všichni...;-D

+9/0
6.4.2016 22:05

R41o23b86e43r85t 58P89a90c20i58n25a 7204349695981

Tak ni nepodvadeli, oni jen upravili rezim motoru nepatrne jinak. Motor nepoznaval, ze se testuje. On poznaval, ze se netestuje. Chapu, ze je to primo obrovsky rozdil. A mam Toyotu v benzinu ;-)

+4/−1
6.4.2016 22:27

D42a86n 88K98o76s60t17e76l12n67a67k 3576678824516

V pripade 3 litrovych V6 VW dieselu prekracuji maximalni dovolene emisni hodnoty v USA az devitinasobne! To je opravdu nepatrna malickost;-D

+3/0
6.4.2016 23:11
Foto

V36o18j52t44ě59c89h 36P98a69v68l67í90k 5634751894788

A pak že "podvádí přeci všechny automobilky, takže VW musí taky"

+8/0
6.4.2016 21:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.