Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emise falšoval jen VW, cituje deník neveřejný test. Zbylí výrobci prošli

Německý úřad pro motorová vozidla KBA dokončil testování naftových aut a dospěl k závěru, že při testech emisí podváděl jen Volkswagen. Testy KBA podle zdrojů listu Handelsblatt odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva má být zveřejněna koncem dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a97n 89C81h54o60b95o45t 5442184618361

Ve které části přesně? :)

0/0
8.4.2016 20:43
Foto

J38i95ř45í 23D17v91o37ř50á25k 5975609800298

Takže rétorika lidí , pro které je adolfvágen Bůh , se mění . Nedávno byly diskuze plné : Podvádí všichni , Proč ostatní autobobilky mlčí , ...... . Jaká bude další " omluva " vědomého podvodu ?

+1/0
8.4.2016 17:48

J30a98n 10C68h54o51b75o95t 5492664808181

Nevědomý podvod neexistuje, podobně jako neúmyslná vražda...

0/0
8.4.2016 20:44

D82a40n61i23e20l 34S90c54h19n51i51t94z95e89r 5491744671676

Jestli na to přišly amíci, nevěřím jim ani čárků, nebot podle tvrzení: když se daří GM, tak daří USA. Tak to bude opravdu objektivní.;-D

0/−1
8.4.2016 0:19

D90a47n19i62e33l 60S94c75h89n66i84t39z88e38r 5641144341606

taky chybí jak skončily, jiné vozy!

0/0
8.4.2016 0:22

L75a37d15i73s68l36a19v 78T57r15i71s63k11a 4115387800

Vím, že opakování je matka moudrosti, ale myslím si, že v článku 2x zopakovaná informace "Americké ministerstvo spravedlnosti již začátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli manipulacím s testy emisí civilní žalobu. Ta by automobilku mohla podle agentury Reuters teoreticky přijít až na 46 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč)." moudrosti autora ani článku nepřidá.

To je autor placen od počtu slov? Pokud ano, navrhuji místo opakování stejných vět do článku propašovat třeba něco o životě krevet. :-P

+4/0
7.4.2016 9:11

J75i42ř98í 30J16u11r27á43š43e34k 8697795620237

A nejaka zaloba v Evrope? Nebo je Evropa min ekologicka ci dodrzovani evropskych norem nevymahatelne?

0/−2
7.4.2016 7:35

Z40d91e65n88ě97k 40H62a26n78z81l 1531546132894

Žaluje je snad každej. Psychická ujma.

0/0
7.4.2016 14:40

J14i35ř64í 82R11a17m61e31š 8146134530732

takze jini to umi a vw ne. A prej v reklame naskok diky technice. Cha Cha spis naskok diky podvodum.

0/−2
7.4.2016 5:12

I19v70a39n 43P65e39t26r44í73k 4784973224

Ja to tvrdím už dávno.Nafta nepatrí do osobáku.

0/−1
7.4.2016 5:09

L13u97k28á58š 63S26l76á61n97s37k39ý 4181693857776

Všichni (mimo VW) to umí. Takže byste spíš měl psát: nafta nepatří do VW.

0/−1
7.4.2016 6:17

J54a60n 19C87h61o44b33o30t 5902864448261

Ale VW to umí taky...jen si nesmíte dělat názor podle špatně formulované věty v jednom článku.

Podstata toho podvodu není něco skrýt při testech, ale chovat se dle oficiálního zadání JEN při těchto testech a mimo ně frčet téměř jen bez redukce NOx.

+3/−1
7.4.2016 7:35

L23u37k67á25š 34S37l51á79n13s88k13ý 4671863367916

Trochu si protiřečíte, když tvrdíte, že "VW nechce nic skrýt při testech, ale chce to skrýt jen při testech".

Emise auto musí dodržovat při běžném provozu, ale kontrolovaly se jen při testech. Zde je podstata podvodu - emise splňuje VW nastavením motoru při testech, ale v běžném provozu je porušuje.

0/0
7.4.2016 9:44

J75a81n 40C30h73o79b60o70t 5832644908451

Neprotiřečím: VW se jen při testech chová správně. Nic neskrývá. Ale mimo test holt na všechno prdí.

0/0
7.4.2016 9:49

L77u78k77á36š 71S28l10á62n33s39k21ý 4141803277156

"Nic neskrývá"???

Jen emise, aby se při měření neukázalo, že je nesplňuje při standardním provozu.

0/0
7.4.2016 11:04

J74a65n 56C50h11o34b52o57t 5472594658701

Podle mne je ta logika obráceně: v rozporu s pravidly se jimi neřídím, ač mohu a nic mi v tom nebrání, to činím jen když mne testují. Není to tedy tak, že bych při testech simuloval, že se do mezí vejdu. Já se tam vejdu vždycky, zcela reálně, jen na to mimo test prdím.

0/0
7.4.2016 11:10

L45u62k65á83š 60S43l90á73n11s35k61ý 4401493857736

To je jako kdyby zloděj tvrdil, že nekrade, protože krade jen když se nikdo nedívá.

Omezení emisí nemá auto splňovat jen pro testování, ale při provozu.

0/0
7.4.2016 11:23

J67a46n 70C35h49o55b74o85t 5152364238891

Má splňovat, jistě - ale pořád to není "skrývání něčeho při testech", ale "ignorace pravidel, když se nikdo nedívá". Dvě lehce rozdílné věci.

Rozdíl je z mého pohledu v tom, že v prvním případě bych skrýval svou nechopnost, zato ve druhém, přestože bych uměl, to nedělám a z jiných pohnutek ignoruji pravidla.

0/0
7.4.2016 11:29

L20u34k31á39š 75S16l56á64n98s66k54ý 4601703897536

Že emise nesplňuje při provozu je celkem zásadní. Pokud by byl motor v módu "testování" po celou dobu, tak by se pravděpodobně snížila životnost, zvýšila spotřeba,... Každopádně jde o podvod a podle toho se vlády také chovají - přicházejí testy.

0/0
7.4.2016 11:52

L13u48k13á26š 11S24l60á83n20s75k33ý 4251253707766

Pardon - na konci mělo být tresty...

0/0
7.4.2016 11:52

J60a57n 46C53h79o49b79o94t 5852344918301

O tom také vůbec nepolemizuji :)

JInak podl etoho, co jsem viděl v materiálech o analýze té řídící jednotky, jde čistě o úsporu té laciné močoviny a tím jsou pro mě jějich motivy opravdu zcela nepochopitelné. Močivina stojí v Německu v kanistrech 1-2 EUR za litr, některé ji ale mají z úpistole a tam je za padoš. Stačilo by udělat tu močovinu lépe tankovatelnou a nikdo jí nemusí šetřit.

0/0
7.4.2016 11:55
Foto

J73i10ř91í 20D64v59o12ř70á46k 5125199210748

Nejde o cenu močoviny (AD blue ) . Jde o cenu a životnost jednotlivých součástek .Trochu se motám kolem náklaďáků , kde se močovina nějaký týden už používá . Opravy v desítkách tisíc bez DPH . Hodně aut má nainstalované " krabičky " simulující funkčnost systému . Takže močovina pro osobní auta je labutí píseň nafťáků . Vlastně ne , protože poslední zpěv labutě je prý krásný .....

0/0
8.4.2016 16:41

J59a49n 20C62h51o89b40o93t 5322164968231

To je každopádně zajímavé... Myslíte opotřebení nějakého systému při používání močoviny a z toho pramenící náklady na opravy, nebo jednoduchou poruchu v tom systému, kterou někdo neopraví, ale raději simuluje správnou funkčnost?

0/0
8.4.2016 16:46
Foto

J27i19ř14í 33D53v26o90ř19á93k 5855839280658

Konkrétně : Řídící jednotka a čerpadlo AD blue bývá často jeden díl s cenou asi 30 000 Kč bez DPH . Při opotřebování gufera s cenou v řádu desítek korun nemá řídící jednotka moc velkou šanci . Problém zjistíte ,až když je pozdě . Krabička asi 10 - 15 000 Kč bez DPH . Zatím na SME bez problému, teda začátku letošního roku. Jak to bude někdy od června , července ????

0/0
8.4.2016 17:09
Foto

J68i65ř23í 10D39v58o47ř35á77k 5295989690418

Blábol .

0/0
8.4.2016 20:27

J44a44n 61C36h51o93b93o96t 5462494978461

Proč by ne? Motor je účinnější.

0/0
7.4.2016 9:50

D92a84v27i12d 80P73r65a91ž96á81k 6334272922916

Klasické německé šméčko

+1/−1
6.4.2016 23:08

J57a58n 86C48h89o14b63o21t 5812564578661

O tom si promluvíme, až se mu aspoň přiblížíte :)

0/0
7.4.2016 11:11

J89i33n68d32ř25i25c62h 46L72u29k32e96š 3559434763440

Emise souvisí se spotřebou. A většina dnešních aut žere hrubě víc, než uvádí v dokladech. Takže v normálním provozu neprojde daleko víc vozů. Jen VW se přiznal, že to dělal SW. Jde to ale i jinak, třeba předlouhé převody, které jsou v reálu k ničemu, respektive celé přizpůsobení vozu měřícímu cyklu. Je otázka, jestli je podvod jenom ta SW úprava nebo i to ostatní včetně měřící metodiky.

+5/−3
6.4.2016 23:05

J61i20ř43í 42K58o45c44u19r96e59k 6925824805128

Emise NOx souvisí se spotřebou, ale v převrácené hodnotě. Jede-li motor na chudou směs (málo paliva, hodně vzduchu) tak emise NOx rostou. Naopak při bohaté směsi (více paliva než je možné v daném množství vzduchu spálit) emise NOx prakticky nevznikají. No a (turbo)dieslové motory nemají regulaci nasávaného množství vzduchu, jako je tomu u benzínových motorů.

0/0
7.4.2016 0:18

J70i54n23d39ř74i67c37h 59L17u11k40e55š 3839394643510

Chápu, že se řeší problém NOx. Emise ale zahrnují i oxidy uhlíku, pevné částice a uhlovodíky. Motor není perpetum mobile. Chtěli jsme co nejnižší spotřebu, nejvyšší účinnost, to jde proti tvorbě NOx. Dobře to řeší SCR většinou u kamionů, ale do osobáku je moc velkej, drahej, složitej. Jinak dnešní benziny už se také neovládají škrtící klapkou a díky turbu mají přebytek kyslíku...

A s NOx a spotřebou to také nebude tak jednoduché. Je tam určitě závislost na přebytku vzduchu, ale také to souvisí s množstvím nafty. Někde se musí ten uhlík brát. A jestliže v reálném provozu auta víc žerou, tak musí produkovat i víc NOx, ten přebytek vzduchu je u turbomotorů pořád. Kdyby to bylo tak jak píšete, tak by při měřícím cyklu, kdy se jede téměř na volnoběh a akceleruje pozvolna, produkovaly motory NOx nejvíc... Ale klidně mě opravte.

0/0
7.4.2016 10:50
Foto

J44i70ř85í 75D30v46o23ř33á84k 5535879590348

Naftové motory obecně pracují s větším množstvím vzduchu , než benzínové .Proto i metodika měření je rozdílná . U benzínu jsou SME schopny zjistit jednotlivé sloučeniny ve výfukových plynech .U nafty se měří tzv. koeficient absorpce , prakticky " jak černý kouř jde z výfuku " . Tento koeficient se porovnává s výsledkem laboratorního měření ( to je to , co adolfvágen falšoval ). P.S. Škrtící klapku na jakékoli turbo motory by nevymyslel ani Jára da Cimrman .

0/0
8.4.2016 17:25

L65u32b78o64m70í58r 77N82ě25m67e19c 7165110129421

Emise oxidu uhličitého se spotřebou souvisí přímo úměrně, ano. Ale tady se řeší hlavně oxidy dusíku a tam ta souvislost se spotřebou je nepřímo úměrná.

0/0
7.4.2016 6:22

J11a12n 60C15h53o55b25o31t 5962154818341

Nepřímo úměrná? To asi také ne...

0/0
7.4.2016 11:30

P41e89t54e31r 78M77o35l51n78á61r 8905234802869

Takže Američania mali vlastne pravdu keď vyhlásili že iba VW predáva predražené a zastaralé autá

+3/−5
6.4.2016 22:56

J67a28n 13C75h69o29b43o80t 5312814928821

Ne, proč? Ta auta ty normy splnit dokáží a to je také jejich "normální" režim. Z nějakého důvodu se ale rozhodli v běžném provozu mimo testy použít "alternativní" režim a spořit poprděnou lacinou močovinu.

Přitom by stačilo, aby její plnění sdali jako Audi ven pod dekl od paliva a ne jak idioti do interiéru vozu.

0/0
7.4.2016 9:52

J15a77n 50S10t80e59h87l34i45k 9925707466391

Prostě chtěl VW dát závodníkum nadupaný diesel a bez sazí to prostě nejde ;-)

+5/0
6.4.2016 22:42

J38a75n 60C62h49o21b46o34t 5662864958281

O saze ale v tomto případě nejde...jde o oxidy dusíku.

0/0
7.4.2016 9:53

J30o44z62e89f 60M67r71v37á95ň 8725562107779

Tak ještě jednou a od začátku... Auta se dlouhodobě na testy upravujou( víc nahuštené pneumatiky, zalepené spáry na karoserii, menší nádrž,...), stavějí se na konkrétní podmínky testů. Dělají to všechny automobilky, jestli se nám to líbí, nebo ne. Je jasné, že když se změní podmínky testu, změní se i výsledky. Amíci kolem toho všeho akorát udělali mediální bublinu, a budou z toho chtít vytriskat co nejvíc( např. soud kvůli kočce v mikrovlnce). Normální člověk to neřeší, ale Američan je Američan....

+5/−8
6.4.2016 22:39

J79a40n 34N55e50m74e57c 9668456417520

Já Vám nechci brát iluze, ale první věta "Německý úřad pro motorová vozidla KBA" mluví o německé a ne americké laborce. Problém spíše je, že VW podváděl opravdu z principu - což u společnosti, která se chlubí svojí spolehlivostí a precizností je neskutečná ostuda. A jestli normální člověk neřeší, že někdo podvádí a to promyšleně a cíleně ... njn. fakt asi nejsem normální.

+4/0
7.4.2016 0:01

J81o27z81e70f 55M57r47v89á54ň 8815592247359

Jo podváděl, neříkám, že ne. Jde o to, kdo na tom chce vydělat. Emise že všech automobilů na světě představujou 3% znečištění CO2, NOx a pod. Proč úřady nezasahujou proti Čině, která produkuje přes 30% světových škodlivin? Položili by sami sebe. Lepší je obrat o zisky německou automobilku, kterou konec konců nenechá padnout samotné Německo(% ve vw má i Dolní Sasko, když se nemýlím). Takže ve finále, vw vyhlásí na základě kauzy propouštění, hned poté to udělají dodavatelé (40% dílů pro Evropu z ČR), a frau Merkel s Mr. Sobotkou se budou přehánět, kdo do koncernu a dodavatelům poskytne větší dotace na záchranu pracovních míst (v ČR je počet zaměstnanců vw, tj. i škoda a dodavatelů kolem 100 000). Takže to zaplatíme všichni.

+4/−1
7.4.2016 0:15

B43o84h35d98a18n 43M64a28r59e83k 5695796217774

Mícháte hrušky z jabkama. Co jste napsal je neskutečný blábol.

0/0
8.4.2016 16:28

A26n22d47r61e84j 13O19l17e42k84s11a 3815481347651

Tak to vypadá, že VW se podařilo zažívá pohřbít diesel v osobních autech.

+1/0
6.4.2016 22:20

J55a95n 29S26t97e22h65l48i58k 9575127756341

On v americe ho má vubec problém splnit . To nám nevadí nějaké saze nebo jedovaté oxidy ;-)

+3/0
6.4.2016 22:43

M32a42r22t89i43n 78K31a76r16á29s74e20k 9268363518498

Nj fakticky objetivne tedy podvadel jen VW, na druhou stranu i kdyz jine automobilky nemely nejaky podovodny SW, tak v realnem provozu si stejne nemaji s VW co vycitat...

+5/−7
6.4.2016 22:09

R97o35b93e40r61t 14P86a49c63i23n65a 7594739885131

Pry take meli. Jen se choval nepatrne jinak a tim se to vysvetluje. :-/

0/−2
6.4.2016 22:26

J81a37n 83K84l10e72i20c48h 3689125871498

Hmm, kde jsou ty stovky zarytých škodovkářů co tvrdily, že podváděli všichni...;-D

+9/0
6.4.2016 22:05

R75o53b15e81r84t 23P98a60c31i17n45a 7714289545711

Tak ni nepodvadeli, oni jen upravili rezim motoru nepatrne jinak. Motor nepoznaval, ze se testuje. On poznaval, ze se netestuje. Chapu, ze je to primo obrovsky rozdil. A mam Toyotu v benzinu ;-)

+4/−1
6.4.2016 22:27

D35a30n 22K70o13s26t26e92l81n41a50k 3516758864866

V pripade 3 litrovych V6 VW dieselu prekracuji maximalni dovolene emisni hodnoty v USA az devitinasobne! To je opravdu nepatrna malickost;-D

+3/0
6.4.2016 23:11
Foto

V34o37j73t63ě20c94h 57P40a80v46l73í38k 5804731914228

A pak že "podvádí přeci všechny automobilky, takže VW musí taky"

+8/0
6.4.2016 21:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.