Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy schválily prodej nádraží správci tratí. Vítkova CPI ostrouhá

Několikaletý maraton převodu nádražních budov z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) je téměř u konce. Po letech schvalování tento týden kývlo na převod představenstvo ČD a následně i dozorčí rada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D20a30v77i51d 59P40e88c27a 1435924541176

Pokud jde o prodej, byli by v pasti, protože privatizovali za nižší nabídku. Vlastně by tunelovali státní majtetek.

0/0
8.4.2016 10:58

P47e30t42r 68K29o57u46d51e26l83a 4880669516679

A proc, kdyz CD dostaly nadrazi zadarmo, je ted prodavaji ? To mi hlava nebere...

+1/0
8.4.2016 9:31

D96a43v15i53d 61P78e62c67a 1685904941636

Pššt! O tom se nesmí ani přemýšlet, natož mluvit.

0/0
8.4.2016 10:57

B77o36h25u41s51l88a92v 36K71r46á15l59í34k 2741240639496

SŽDC? To je ta skvěle hospodařící organizace, která mezi Krejcárkem a Invalidovnou postavila tu soustavu chodníků a podchodů, které mají nahradit původní pěší spojení, ale dodneška během několika let je nedokázala nikomu předat a veřejné osvětlení si tam nechala zpustnout a rozkrást?

Ta operativně pracující firma, kterou když upozorníte, že jim na jejich zastávce jdou špatně jejich hodiny pro cestující, tak vám po měsíci a půl nicnedělání napíšou, že je to složité?

Ta firma, co když zákon stanovil, že má vydávat knižní jízdní řád, tak se na to vykašlala, a od té doby už vycházejí jenom neúplné komerční jízdní řády jednotlivých dopravců?

Tak to budou nádraží ve správných rukou.

+3/−1
7.4.2016 20:59

R36u41d21o98l90f 43S55t21a89n41ě75k 8549794608502

"Nejde o prodej, ale o převod mezi státními organizacemi" - pokud se "převod" uskuteční za 3,31 miliardy, jde jasně o prodej. Zajímalo by mě, jak představenstvo a dozorčí rada zdůvodní to, že připravili ČD o 690 miliónů.

+5/−2
7.4.2016 19:50

I73v65a78n 20R36ů84ž42i98č72k25a 3940592370552

aha, další chytrák, který by z fleku střelil ČT třeba Babišovi...

+2/0
7.4.2016 20:48

R28u86d64o98l27f 42S59t83a63n86ě91k 8689294618562

Kdyby to bylo na mě, tak bych určitě neprodával, protože když ČD nabyly tento majetek na základě zákona (nekoupily ho), neměly by ho ani prodávat, ale na jinou státní organizaci převést. Ale pokud chtějí prodávat, tak by měly prodávat za cenu v místě a čase obvyklou nebo na základě veřejné soutěže. To jsou základní principy, kterými se řídí např. ÚZSVM.

+1/0
8.4.2016 10:34

K26a81t91e84ř63i85n67a 94K13o36z64á92k41o47v83á 2948821285658

Za chvíli bude všechno vlastnit SŽDC a ČD bude pouze pobírat dotace od státu.

+1/−11
7.4.2016 19:31

M70i54r21o54s61l28a90v 88U12r91b27a66n 1646797511569

zbavi se ztratoveho (resp. prevede na jinou org.), tim padem bude lepsi hospodarsky vysledek a vetsi odmeny managementu z dotaci:)

0/0
8.4.2016 8:43

P42e12t74r 72S69a59b91e60l71a 6615489271450

Převod mezi státními organizacemi to není, jen SŽDC je s.o., ČD je a.s. a to může být právní problém

+3/0
7.4.2016 19:16

Z78d90e19n50ě63k 89W12e15r37n40h66a72r95t 6657125852688

To budou mít ošetřené. Bude to stát balík, zaměstná se na tom deset právních kanceláří a všechny smlouvy budou zcela výjimečně pro někoho jednostranně nevýhodné.

0/0
7.4.2016 19:22

N10i23k88o90l51a91j 17M54a95l20í62k 5594823980781

No, já nevím, co si mám o tom myslet... (ohledně prodeje nádraží, protože SŽDC pokládám za horší organizaci než ČD).

0/0
7.4.2016 18:54

Z72d52e32n11ě18k 26W10e89r49n50h15a71r18t 6107725932888

Samozřejmě, je to taky "státní dráha". Nicméně je jistě logičtější, aby nádražní budovy vlastnil ten samý subjekt, co koleje. Stav, kdy to vlastnil jeden z provozovatelů osobní dopravy, byl po všech stránkách nelogický.

+14/0
7.4.2016 19:14

B74o12h61u35s38l54a37v 97K11r95á67l78í49k 2541530409866

Státní dráha je jenom SŽDC. ČD téměř žádné dráhy nevlastní ani neprovozují.

0/0
7.4.2016 20:54

N98i52k42o11l76a52j 98M32a49l49í46k 5294983540321

Vidíte, že to pán dal do uvozovek. A jde o to, že 100 % akcií ČD vlastní stát, takže podstata je podobná.

A já děkuji p. Wernhartovi za reakci.

0/0
8.4.2016 8:38

P26e72t84r 79T47y52č44k97a 6945122169302

No myslim, ze Vitek to tak nenecha. Predstavenstvo dost riskuje.

+2/−1
7.4.2016 18:54

J42a20n 98K95l60i41m30e10š 7303600860

Szdc je statni firma jako cd. Takze zmena k lepsimu nebude. Zapomenme ny cista, prijemna nadrazi. Budou stejne hnusna jako doted a stejne je budeme dotovat s vlastnich dani. Ach jo :(

+2/−10
7.4.2016 18:40

V96í59t 62G12a87b15r89i78e12l 5504453626757

Kdy jsi jel naposledy vlakem?

+10/0
7.4.2016 18:42

J68a73n 92K44l64i54m47e98š 7703310660

Pred tydnem, brno praha, priplatil jsem si za lepsi tridu, chtel jsem delat na notasu. Prijel vagon, kde zasuvky nefungovali, tak asi tak :(

+1/−5
7.4.2016 18:45

V22í49t 53G84a87b77r53i11e64l 5844873306837

Aha, chápu, jezdíš jednou za uherský rok.

Pro příště, druhá třída má nové vagóny, kde zásuvky v pohodě fungují, první třída má vagóny víc než dvacet let staré, kde je víc místa.

+10/0
7.4.2016 18:48

K49a56r92e14l 33N13a78s95t56o33u36p86i48l 3850451750231

hmm, to je zajimavy, jel sem ted nekolikrat vlakem ve druhy tride, zasuvky v pohode, wifi v pohode.. tak asi tak

+9/0
7.4.2016 18:53

Z87d35e37n95ě89k 47W60e14r89n34h95a44r96t 6897805532188

Tak samozřejmě se to stává, to nejde okecat. Nicméně jsem dlouhá léta měl k železniční dopravě šílenou averzi, ale teď holt musím konstatovat, že se to opravdu lepší. Pomalu, velmi nerovnoměrně, ale opravdu se to zlepšuje, po všech stránkách. Objevují se nové soupravy, v těch starších se dělají rekonstrukce (i když ne vždy k lepšímu), stále je jistě třeba udělat ohromný kus práce, ale ten trend tady je, to není sporu.

+6/0
7.4.2016 19:18

Z93d17e61n42ě75k 66V52o69d64á26k 7275976497902

Jel jsem s ČD v sobotu - druhou třídou, zásuvky celkem O.K. i když při prvním i druhém zastrčení nic, ale při třetím O.K. (při cestě zpět ale vše bez problémů, takže chyba asi jen té konkrétní), sedadla pohodlná, servis perfektní, portál cdwifi.cz super (hudba, filmy, hry, knihy, audioknihy), nádraží dobrá (ty větší určitě, u menších už je to horší).

0/0
7.4.2016 19:44

B18o35h51u96s61l91a87v 59K18r41á98l42í78k 2811610589426

Proboha, na co potřebuje notebook člověk, který píše "zásuvky nefungovali"? ;-D

+1/0
7.4.2016 21:01

J55a43n 39V90o37j24t79í22š68e84k 6362341305436

Tak to jste se v Praze na tom nádraží měl víc rozhlídnout, protože čistý a příjemný je. V Brně je to neschopnost města se rozhodnout, jestli ho přesune nebo ne.

0/0
8.4.2016 0:10

A16l50a42n 87Ř18e55p92k28a 4605306

Jo, jako by u Jančury vždy vše fungovalo, že? :D Klima, zásuvky, vždy byl milý personál, vlaky jezdily na čas... ;-D

0/0
8.4.2016 6:16

M44i97r29o42s42l87a69v 17F15r83i71d64r19i10c80h 1205706840929

Ta špinavá a hnusná nádraží a zastávky dělají jen lidi. Na opravených koridorech byly nové hezké zastávky, byly tam lavičky i hodiny. Po pěti letech je vše zničené a je jedno, kdo by to vlastnil.

+1/0
7.4.2016 19:24

Z17d61e34n87ě97k 92W90e46r93n52h13a49r37t 6817195562388

Tak úplně jedno to není. Máte deset let "staré" obchodní domy nebo jiné budovy, kde také projdou davy lidí a vypadají stále vcelku hezky a nezničeně. Ano, lidé se chovají jako prasata, ale pokud se zanedbá údržba a průběžný úklid, jde to z kopce daleko rychleji.

+3/−1
7.4.2016 19:27

K93a47r78e79l 24Ř28e29h46á70č50e41k 9422170971842

Rozdíl mezi obchodním domem a zastávkou někde na odlehlém místě je celkem zřejmý. Hlavní nádraží v Praze taky nikdo neničí.

+3/0
7.4.2016 20:24

K18a34r53e68l 19V20e30č48e51ř51a 8743636127446

Běžná údrdžba a úklid prostor nádraží ve valné většině provádějí soukromé firmy mizerně placenými zaměstnanci,místo železniční policie provádějí ostrahu většinou "živé cíle" od soukromé bezpečnostníé agentury,taktéž mizerně placení atd atd...Nechápu proč někdo básní o tom,že co je státní,nestojí za nic a soukromníci vše dělají skvěle.8-o

0/0
9.4.2016 18:21
Foto

V81á83c41l39a35v 33H37e17j56n24a 9286936204719

Konečně.....

+6/0
7.4.2016 18:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.