Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy schválily prodej nádraží správci tratí. Vítkova CPI ostrouhá

Několikaletý maraton převodu nádražních budov z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) je téměř u konce. Po letech schvalování tento týden kývlo na převod představenstvo ČD a následně i dozorčí rada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D59a51v87i74d 94P69e46c36a 1905324861526

Pokud jde o prodej, byli by v pasti, protože privatizovali za nižší nabídku. Vlastně by tunelovali státní majtetek.

0/0
8.4.2016 10:58

P21e73t29r 81K97o49u66d57e74l27a 4610759526209

A proc, kdyz CD dostaly nadrazi zadarmo, je ted prodavaji ? To mi hlava nebere...

+1/0
8.4.2016 9:31

D34a69v89i20d 29P72e94c61a 1975254851546

Pššt! O tom se nesmí ani přemýšlet, natož mluvit.

0/0
8.4.2016 10:57

B89o77h53u83s68l60a61v 40K84r30á98l78í94k 2711470319936

SŽDC? To je ta skvěle hospodařící organizace, která mezi Krejcárkem a Invalidovnou postavila tu soustavu chodníků a podchodů, které mají nahradit původní pěší spojení, ale dodneška během několika let je nedokázala nikomu předat a veřejné osvětlení si tam nechala zpustnout a rozkrást?

Ta operativně pracující firma, kterou když upozorníte, že jim na jejich zastávce jdou špatně jejich hodiny pro cestující, tak vám po měsíci a půl nicnedělání napíšou, že je to složité?

Ta firma, co když zákon stanovil, že má vydávat knižní jízdní řád, tak se na to vykašlala, a od té doby už vycházejí jenom neúplné komerční jízdní řády jednotlivých dopravců?

Tak to budou nádraží ve správných rukou.

+3/−1
7.4.2016 20:59

R48u76d67o92l95f 29S79t77a25n14ě34k 8759674628942

"Nejde o prodej, ale o převod mezi státními organizacemi" - pokud se "převod" uskuteční za 3,31 miliardy, jde jasně o prodej. Zajímalo by mě, jak představenstvo a dozorčí rada zdůvodní to, že připravili ČD o 690 miliónů.

+5/−2
7.4.2016 19:50

I21v18a39n 47R84ů78ž64i63č59k66a 3650432900462

aha, další chytrák, který by z fleku střelil ČT třeba Babišovi...

+2/0
7.4.2016 20:48

R35u59d22o43l31f 23S93t85a75n93ě16k 8159624748222

Kdyby to bylo na mě, tak bych určitě neprodával, protože když ČD nabyly tento majetek na základě zákona (nekoupily ho), neměly by ho ani prodávat, ale na jinou státní organizaci převést. Ale pokud chtějí prodávat, tak by měly prodávat za cenu v místě a čase obvyklou nebo na základě veřejné soutěže. To jsou základní principy, kterými se řídí např. ÚZSVM.

+1/0
8.4.2016 10:34

K83a71t90e34ř79i98n26a 55K43o95z27á79k24o72v80á 2878881415928

Za chvíli bude všechno vlastnit SŽDC a ČD bude pouze pobírat dotace od státu.

+1/−11
7.4.2016 19:31

M45i48r70o25s11l96a60v 29U70r14b86a71n 1456427491659

zbavi se ztratoveho (resp. prevede na jinou org.), tim padem bude lepsi hospodarsky vysledek a vetsi odmeny managementu z dotaci:)

0/0
8.4.2016 8:43

P79e88t48r 84S41a71b84e10l58a 6595319691160

Převod mezi státními organizacemi to není, jen SŽDC je s.o., ČD je a.s. a to může být právní problém

+3/0
7.4.2016 19:16

Z76d77e59n71ě65k 56W41e69r98n20h45a89r66t 6337205932358

To budou mít ošetřené. Bude to stát balík, zaměstná se na tom deset právních kanceláří a všechny smlouvy budou zcela výjimečně pro někoho jednostranně nevýhodné.

0/0
7.4.2016 19:22

N11i78k27o22l60a27j 83M53a31l98í15k 5304593310171

No, já nevím, co si mám o tom myslet... (ohledně prodeje nádraží, protože SŽDC pokládám za horší organizaci než ČD).

0/0
7.4.2016 18:54

Z21d44e39n42ě12k 71W86e82r28n94h72a22r70t 6347695152388

Samozřejmě, je to taky "státní dráha". Nicméně je jistě logičtější, aby nádražní budovy vlastnil ten samý subjekt, co koleje. Stav, kdy to vlastnil jeden z provozovatelů osobní dopravy, byl po všech stránkách nelogický.

+14/0
7.4.2016 19:14

B67o88h59u21s34l26a19v 53K49r76á39l54í61k 2511860589286

Státní dráha je jenom SŽDC. ČD téměř žádné dráhy nevlastní ani neprovozují.

0/0
7.4.2016 20:54

N15i22k12o20l87a15j 51M57a19l10í26k 5874513510581

Vidíte, že to pán dal do uvozovek. A jde o to, že 100 % akcií ČD vlastní stát, takže podstata je podobná.

A já děkuji p. Wernhartovi za reakci.

0/0
8.4.2016 8:38

P22e32t12r 64T57y94č49k20a 6695362739132

No myslim, ze Vitek to tak nenecha. Predstavenstvo dost riskuje.

+2/−1
7.4.2016 18:54

J96a32n 16K70l56i12m27e83š 7913750820

Szdc je statni firma jako cd. Takze zmena k lepsimu nebude. Zapomenme ny cista, prijemna nadrazi. Budou stejne hnusna jako doted a stejne je budeme dotovat s vlastnich dani. Ach jo :(

+2/−10
7.4.2016 18:40

V16í46t 72G61a15b20r96i51e39l 5884343136147

Kdy jsi jel naposledy vlakem?

+10/0
7.4.2016 18:42

J42a85n 42K40l62i70m52e96š 7653130850

Pred tydnem, brno praha, priplatil jsem si za lepsi tridu, chtel jsem delat na notasu. Prijel vagon, kde zasuvky nefungovali, tak asi tak :(

+1/−5
7.4.2016 18:45

V98í24t 60G16a28b25r77i55e25l 5984943936117

Aha, chápu, jezdíš jednou za uherský rok.

Pro příště, druhá třída má nové vagóny, kde zásuvky v pohodě fungují, první třída má vagóny víc než dvacet let staré, kde je víc místa.

+10/0
7.4.2016 18:48

K91a32r35e76l 60N89a96s59t59o53u64p45i15l 3740541120501

hmm, to je zajimavy, jel sem ted nekolikrat vlakem ve druhy tride, zasuvky v pohode, wifi v pohode.. tak asi tak

+9/0
7.4.2016 18:53

Z79d11e14n85ě29k 74W57e36r98n41h33a30r27t 6147285352358

Tak samozřejmě se to stává, to nejde okecat. Nicméně jsem dlouhá léta měl k železniční dopravě šílenou averzi, ale teď holt musím konstatovat, že se to opravdu lepší. Pomalu, velmi nerovnoměrně, ale opravdu se to zlepšuje, po všech stránkách. Objevují se nové soupravy, v těch starších se dělají rekonstrukce (i když ne vždy k lepšímu), stále je jistě třeba udělat ohromný kus práce, ale ten trend tady je, to není sporu.

+6/0
7.4.2016 19:18

Z22d47e91n95ě81k 66V18o91d97á31k 7375806507642

Jel jsem s ČD v sobotu - druhou třídou, zásuvky celkem O.K. i když při prvním i druhém zastrčení nic, ale při třetím O.K. (při cestě zpět ale vše bez problémů, takže chyba asi jen té konkrétní), sedadla pohodlná, servis perfektní, portál cdwifi.cz super (hudba, filmy, hry, knihy, audioknihy), nádraží dobrá (ty větší určitě, u menších už je to horší).

0/0
7.4.2016 19:44

B86o58h64u48s50l39a65v 86K57r79á74l19í20k 2941550729336

Proboha, na co potřebuje notebook člověk, který píše "zásuvky nefungovali"? ;-D

+1/0
7.4.2016 21:01

J88a87n 77V75o22j78t29í62š95e85k 6602931625196

Tak to jste se v Praze na tom nádraží měl víc rozhlídnout, protože čistý a příjemný je. V Brně je to neschopnost města se rozhodnout, jestli ho přesune nebo ne.

0/0
8.4.2016 0:10
Foto

A43l12a59n 66Ř22e34p16k95a 4965546

Jo, jako by u Jančury vždy vše fungovalo, že? :D Klima, zásuvky, vždy byl milý personál, vlaky jezdily na čas... ;-D

0/0
8.4.2016 6:16

M15i47r27o27s66l61a42v 44F79r10i74d54r75i62c18h 1755266490769

Ta špinavá a hnusná nádraží a zastávky dělají jen lidi. Na opravených koridorech byly nové hezké zastávky, byly tam lavičky i hodiny. Po pěti letech je vše zničené a je jedno, kdo by to vlastnil.

+1/0
7.4.2016 19:24

Z18d80e67n95ě88k 57W97e69r22n39h36a77r44t 6727625212168

Tak úplně jedno to není. Máte deset let "staré" obchodní domy nebo jiné budovy, kde také projdou davy lidí a vypadají stále vcelku hezky a nezničeně. Ano, lidé se chovají jako prasata, ale pokud se zanedbá údržba a průběžný úklid, jde to z kopce daleko rychleji.

+3/−1
7.4.2016 19:27

K37a89r88e62l 48Ř90e36h37á63č42e49k 9552720721602

Rozdíl mezi obchodním domem a zastávkou někde na odlehlém místě je celkem zřejmý. Hlavní nádraží v Praze taky nikdo neničí.

+3/0
7.4.2016 20:24

K26a54r95e37l 38V84e18č51e49ř22a 8643356977416

Běžná údrdžba a úklid prostor nádraží ve valné většině provádějí soukromé firmy mizerně placenými zaměstnanci,místo železniční policie provádějí ostrahu většinou "živé cíle" od soukromé bezpečnostníé agentury,taktéž mizerně placení atd atd...Nechápu proč někdo básní o tom,že co je státní,nestojí za nic a soukromníci vše dělají skvěle.8-o

0/0
9.4.2016 18:21
Foto

V78á64c28l63a47v 63H86e23j98n73a 9186156834829

Konečně.....

+6/0
7.4.2016 18:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.