Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy schválily prodej nádraží správci tratí. Vítkova CPI ostrouhá

Několikaletý maraton převodu nádražních budov z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) je téměř u konce. Po letech schvalování tento týden kývlo na převod představenstvo ČD a následně i dozorčí rada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D15a20v14i87d 97P64e76c61a 1865144911186

Pokud jde o prodej, byli by v pasti, protože privatizovali za nižší nabídku. Vlastně by tunelovali státní majtetek.

0/0
8.4.2016 10:58

P12e42t48r 89K46o88u78d29e29l35a 4110669956439

A proc, kdyz CD dostaly nadrazi zadarmo, je ted prodavaji ? To mi hlava nebere...

+1/0
8.4.2016 9:31

D22a93v69i54d 77P54e36c75a 1585294861656

Pššt! O tom se nesmí ani přemýšlet, natož mluvit.

0/0
8.4.2016 10:57

B87o13h64u48s33l75a49v 22K17r95á51l64í52k 2921210489886

SŽDC? To je ta skvěle hospodařící organizace, která mezi Krejcárkem a Invalidovnou postavila tu soustavu chodníků a podchodů, které mají nahradit původní pěší spojení, ale dodneška během několika let je nedokázala nikomu předat a veřejné osvětlení si tam nechala zpustnout a rozkrást?

Ta operativně pracující firma, kterou když upozorníte, že jim na jejich zastávce jdou špatně jejich hodiny pro cestující, tak vám po měsíci a půl nicnedělání napíšou, že je to složité?

Ta firma, co když zákon stanovil, že má vydávat knižní jízdní řád, tak se na to vykašlala, a od té doby už vycházejí jenom neúplné komerční jízdní řády jednotlivých dopravců?

Tak to budou nádraží ve správných rukou.

+3/−1
7.4.2016 20:59

R21u63d82o68l34f 43S96t57a45n41ě42k 8419884238362

"Nejde o prodej, ale o převod mezi státními organizacemi" - pokud se "převod" uskuteční za 3,31 miliardy, jde jasně o prodej. Zajímalo by mě, jak představenstvo a dozorčí rada zdůvodní to, že připravili ČD o 690 miliónů.

+5/−2
7.4.2016 19:50

I18v84a48n 72R93ů80ž63i88č19k90a 3280562430362

aha, další chytrák, který by z fleku střelil ČT třeba Babišovi...

+2/0
7.4.2016 20:48

R66u29d35o41l25f 44S63t86a10n62ě68k 8669894868432

Kdyby to bylo na mě, tak bych určitě neprodával, protože když ČD nabyly tento majetek na základě zákona (nekoupily ho), neměly by ho ani prodávat, ale na jinou státní organizaci převést. Ale pokud chtějí prodávat, tak by měly prodávat za cenu v místě a čase obvyklou nebo na základě veřejné soutěže. To jsou základní principy, kterými se řídí např. ÚZSVM.

+1/0
8.4.2016 10:34

K17a79t28e81ř24i56n66a 53K47o53z17á56k73o72v76á 2168851635318

Za chvíli bude všechno vlastnit SŽDC a ČD bude pouze pobírat dotace od státu.

+1/−11
7.4.2016 19:31

M78i22r16o10s72l77a72v 30U83r84b13a37n 1906767551129

zbavi se ztratoveho (resp. prevede na jinou org.), tim padem bude lepsi hospodarsky vysledek a vetsi odmeny managementu z dotaci:)

0/0
8.4.2016 8:43

P20e10t74r 28S79a98b74e87l86a 6185879881230

Převod mezi státními organizacemi to není, jen SŽDC je s.o., ČD je a.s. a to může být právní problém

+3/0
7.4.2016 19:16

Z33d56e82n13ě68k 17W31e10r79n54h13a51r36t 6817675432268

To budou mít ošetřené. Bude to stát balík, zaměstná se na tom deset právních kanceláří a všechny smlouvy budou zcela výjimečně pro někoho jednostranně nevýhodné.

0/0
7.4.2016 19:22

N25i79k28o70l65a16j 21M45a50l78í46k 5284233640891

No, já nevím, co si mám o tom myslet... (ohledně prodeje nádraží, protože SŽDC pokládám za horší organizaci než ČD).

0/0
7.4.2016 18:54

Z83d16e60n38ě30k 33W32e68r33n11h40a54r70t 6757535262168

Samozřejmě, je to taky "státní dráha". Nicméně je jistě logičtější, aby nádražní budovy vlastnil ten samý subjekt, co koleje. Stav, kdy to vlastnil jeden z provozovatelů osobní dopravy, byl po všech stránkách nelogický.

+14/0
7.4.2016 19:14

B53o69h91u17s69l52a66v 50K71r66á27l37í84k 2811650889236

Státní dráha je jenom SŽDC. ČD téměř žádné dráhy nevlastní ani neprovozují.

0/0
7.4.2016 20:54

N67i29k31o39l22a92j 92M20a94l69í34k 5604493680961

Vidíte, že to pán dal do uvozovek. A jde o to, že 100 % akcií ČD vlastní stát, takže podstata je podobná.

A já děkuji p. Wernhartovi za reakci.

0/0
8.4.2016 8:38

P62e40t73r 53T72y81č23k63a 6935872589652

No myslim, ze Vitek to tak nenecha. Predstavenstvo dost riskuje.

+2/−1
7.4.2016 18:54

J14a40n 48K28l73i65m57e18š 7333940760

Szdc je statni firma jako cd. Takze zmena k lepsimu nebude. Zapomenme ny cista, prijemna nadrazi. Budou stejne hnusna jako doted a stejne je budeme dotovat s vlastnich dani. Ach jo :(

+2/−10
7.4.2016 18:40

V40í76t 97G95a74b81r41i89e31l 5974293746537

Kdy jsi jel naposledy vlakem?

+10/0
7.4.2016 18:42

J17a22n 26K40l53i65m36e50š 7633360880

Pred tydnem, brno praha, priplatil jsem si za lepsi tridu, chtel jsem delat na notasu. Prijel vagon, kde zasuvky nefungovali, tak asi tak :(

+1/−5
7.4.2016 18:45

V79í56t 50G60a93b91r60i72e66l 5624423766737

Aha, chápu, jezdíš jednou za uherský rok.

Pro příště, druhá třída má nové vagóny, kde zásuvky v pohodě fungují, první třída má vagóny víc než dvacet let staré, kde je víc místa.

+10/0
7.4.2016 18:48

K84a48r80e61l 97N37a67s83t64o93u20p61i48l 3260631670671

hmm, to je zajimavy, jel sem ted nekolikrat vlakem ve druhy tride, zasuvky v pohode, wifi v pohode.. tak asi tak

+9/0
7.4.2016 18:53

Z35d76e49n19ě26k 27W41e80r94n38h46a55r18t 6907745452518

Tak samozřejmě se to stává, to nejde okecat. Nicméně jsem dlouhá léta měl k železniční dopravě šílenou averzi, ale teď holt musím konstatovat, že se to opravdu lepší. Pomalu, velmi nerovnoměrně, ale opravdu se to zlepšuje, po všech stránkách. Objevují se nové soupravy, v těch starších se dělají rekonstrukce (i když ne vždy k lepšímu), stále je jistě třeba udělat ohromný kus práce, ale ten trend tady je, to není sporu.

+6/0
7.4.2016 19:18

Z54d15e83n74ě52k 35V67o14d24á61k 7395976547752

Jel jsem s ČD v sobotu - druhou třídou, zásuvky celkem O.K. i když při prvním i druhém zastrčení nic, ale při třetím O.K. (při cestě zpět ale vše bez problémů, takže chyba asi jen té konkrétní), sedadla pohodlná, servis perfektní, portál cdwifi.cz super (hudba, filmy, hry, knihy, audioknihy), nádraží dobrá (ty větší určitě, u menších už je to horší).

0/0
7.4.2016 19:44

B95o15h98u37s64l36a63v 68K30r48á80l12í98k 2301370569136

Proboha, na co potřebuje notebook člověk, který píše "zásuvky nefungovali"? ;-D

+1/0
7.4.2016 21:01

J45a26n 96V70o58j82t92í81š51e80k 6152111655126

Tak to jste se v Praze na tom nádraží měl víc rozhlídnout, protože čistý a příjemný je. V Brně je to neschopnost města se rozhodnout, jestli ho přesune nebo ne.

0/0
8.4.2016 0:10
Foto

A82l49a61n 49Ř50e18p62k19a 4185866

Jo, jako by u Jančury vždy vše fungovalo, že? :D Klima, zásuvky, vždy byl milý personál, vlaky jezdily na čas... ;-D

0/0
8.4.2016 6:16

M85i83r44o93s49l36a47v 75F67r58i92d81r57i14c47h 1315166540239

Ta špinavá a hnusná nádraží a zastávky dělají jen lidi. Na opravených koridorech byly nové hezké zastávky, byly tam lavičky i hodiny. Po pěti letech je vše zničené a je jedno, kdo by to vlastnil.

+1/0
7.4.2016 19:24

Z54d58e66n64ě46k 97W62e46r79n86h47a49r35t 6177195842738

Tak úplně jedno to není. Máte deset let "staré" obchodní domy nebo jiné budovy, kde také projdou davy lidí a vypadají stále vcelku hezky a nezničeně. Ano, lidé se chovají jako prasata, ale pokud se zanedbá údržba a průběžný úklid, jde to z kopce daleko rychleji.

+3/−1
7.4.2016 19:27

K47a97r41e24l 43Ř38e43h16á18č10e90k 9572120281122

Rozdíl mezi obchodním domem a zastávkou někde na odlehlém místě je celkem zřejmý. Hlavní nádraží v Praze taky nikdo neničí.

+3/0
7.4.2016 20:24

K17a95r63e38l 28V29e97č95e86ř89a 8663886297186

Běžná údrdžba a úklid prostor nádraží ve valné většině provádějí soukromé firmy mizerně placenými zaměstnanci,místo železniční policie provádějí ostrahu většinou "živé cíle" od soukromé bezpečnostníé agentury,taktéž mizerně placení atd atd...Nechápu proč někdo básní o tom,že co je státní,nestojí za nic a soukromníci vše dělají skvěle.8-o

0/0
9.4.2016 18:21
Foto

V74á48c28l72a82v 17H22e97j20n30a 9336576384969

Konečně.....

+6/0
7.4.2016 18:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.