Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát mění vlaky na Moravu. Nebudou se předjíždět, ustoupí soukromníkům

Ministerstvo dopravy chce od příštího jízdního řádu zásadně změnit provoz dálkových vlaků z Prahy na Moravu. Největší změny čekají především cestující ve státem objednávaných vlacích z Prahy do Olomouce a dál do Vsetína nebo Luhačovic. Stát přestane objednávat některé expresní vlaky, výrazně ale zkrátí dobu jízdy u rychlíků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D94a88v24i80d 92P93e26t77r 7140196410805

Měly by se omezit soukromí dopravci, kteří by byli podřízení jednomu státnímu dopravci.

0/0
9.4.2016 20:29

J31a39n 30N83o97v53á67k 7285474978877

jak to, že se to vždycky objeví tolik provokatérů z ČD? Naopak, ČD je jeden z posledních přežívajících socialistických molochů. Nebýt soukromníků tak bychom pořád chcali do díry v podlaze a jezdilo se na východoněmeckých koženkách.

0/−2
10.4.2016 20:11

V62a69c31l20a95v 32H12a97j97e60k 3396809649

te nemáte z vlastní hlavy. ČD modernizovaly vozy už v době kdy si Jančura s leošem hráli s modelovou železnicí. Ale vše je o penězích, tedy o zdrojích.

+1/0
10.4.2016 21:28

J70a54n 69N56o56v71á15k 7105794278607

já mohu srovnávat jen jako zákazník ,ale mírné zlepšení u ČD je naprosto očividně zkorelované s nástupem soukromých dopravců. Ale asi to bude jen náhoda. ;-)

0/−2
10.4.2016 22:22

V51a36c31l39a72v 13H60a90j56e89k 3366279339

Ne není to tak. Je to dáno omezenými zdroji a financováním a smluvním zajištění osobní dopravy ČD do roku 2003, resp.- cca do roku 2007, kdy se podařilo uzavřít dlouhodobé smlouvy. Od roku 1989 se vozy kupovali především na mezinárodní vlaky a to zejména na vlaky EC, dále to byly jídelní a lůžkové vozy, taktéž pro mezinárodku. Tak je totiž poměrně rychlá návratnost. Na vnitru to pa byly zejména rekonstrukce 810 na 814 (Regionovy). I přes výhrady je třeba vidět, rekonstrukce jedné soupravy za cca 25 mega při omezených zdrojích je efektivnější než nákup Desira za 80 mega.

+1/−2
11.4.2016 8:12

B72a16r81b80o16r43a 81U69r10b48á28n36k98o97v71á 2892369810627

nejak tomu nerozumim.... takze zrusite expresy, ktere mely pripoj v Otrokovicich do Zlina? A date misto toho pripoje k Leo Expresu nebo Regio Jetu? Asi ne, ze? Je fajn jezdit LE za necele tri hodiny z Prahy do Otrokovic, ale dokud nebude napojen vlak na Zlin a Vizovice, nic neni vyreseno.

+2/−1
8.4.2016 18:38

R88a13d58e53k 94J80a67n34a57t77a 9885186794272

Nic takového v čláku nevidím.

Dnes žádný "expres" z Otrokovic do Prahy nejezdí. ČD tu jezdí dva IC a 5 rychlíků. IC budou mírně zpomaleny, rychlíky naopak výrazně zrychleny (a zřejmě taky dostanou lepší vozy, takže vlastně bude 7 podobných vlaků).

+3/0
8.4.2016 20:28

T51o32m83a65s 32N28o72v83o78t81n36y 1811204466145

tak si dojedeš trajflem

0/0
12.4.2016 14:13

Š62t29e65f63a53n 64F43r68i56č37a 7852358753566

Kolika vlaků a tramvají se to týká, že to dalo za samostatný článek?

0/−2
8.4.2016 18:31

D22a31n59i20e55l 80Ř55e48h16á70č58e43k 5267293781717

"Nebudou se předjíždět..."

Tak to jsem ještě nezažil že bych koukal z okna a najednou nás předjíždí jiný rychlík, blinkr zapnutý, mašinfíra v očích smrt a prostředníček zvednutý... ;-D

+1/−7
8.4.2016 16:39

J67i97ř56í 87E52r24b69e51n 1263734856877

No tak se koukni, co dělá Regiojet: https://www.youtube.com/watch?v=SEMQkjxqDws

Nejdřív se nemůže rozjet a pak ho ještě podjíždí zprava ;-)

+3/0
9.4.2016 10:50

D25a18n94i42e47l 18Ř32e68h15á32č10e89k 5337163791597

Tak to je bezvadné. Nakonec vyhrál a bude ve stanici o 12 vteřin dřív... ;-D

0/−1
9.4.2016 10:57

P92e93t31r 27M48a77r64š27o36u28n 5675688166886

tak vyhrál jen díky tomu, že jel vnitřním obloukem ;-D;-)

a taky ten modrý evidentně zpomaloval na zastavení ;-)

0/0
9.4.2016 13:03

R67o39b17e69r59t 89P62r63a10ž77á21k 4568126625750

A ještě problikává;-D

0/0
9.4.2016 20:42

M56i97l29a18n 89G91a33j78d63á70c75s 8397399254200

Děkuji za opravu gramatické chyby. R^

0/0
8.4.2016 12:21

J88a63n 10S97ů42r41a 4605263463292

já děkuji za upozornění, přehlédl jsem to, za chybu se omlouvám.

+1/0
8.4.2016 13:25
Foto

K68r40i40s31t48ý37n30a 61V63a60ň70k69o49v97á 3987750155383

Uvidíme, co změny přinesou. Osobně mě trasa Praha - Luhačovice zajímá, protože v jejím rámci cestuju. Spojení jsou docela rychlá, v sobotu jezdívám Arrivou, která je ještě rychlejší (protože u rychlíku se ztratí dvacet minut měněním lokomotivy a připojováním vagonů). Doufám, že tyto změny pomohou jiným společnostem rozšířit nabídky a zaplnit díry, které regulací řádu ČD vznikly.

+2/−1
8.4.2016 10:58

M15i88l24a32n 34G83a66j31d92á12c64s 8427259464130

Z našeho pohledu je záměr ministerstva dopravy jednoznačně chválihodný.

CHVÁLIHODNÝ? S měkkým i? Autor článku být zřejmě dobrý češtin.

+9/−1
8.4.2016 10:47

J71a69n 33S92ů48r42a 4315483193762

Všem milovníkům spiknutí o zlých soukromnících: Počet spojů ČD zůstane zachován, jen se u některých mění kategorie. Některé zpomalí, většina zrychlí. Jinými slovy, win win situace v podstatě pro všechny.

návrhy jízdních řádů jsou zde http://www.cedop.info/blog/dalkova-doprava-praha-olomouc-komentar-k-roku-2017/

+10/−3
8.4.2016 10:45

L61i59b28o92r 60H10l43a65d54i86k 5409408545187

Kolej je jen jedna těžko projedou 3 vlaky naráz;-)

0/0
8.4.2016 10:47

O15t47t80o 16P37o59s97p27í55š32i45l 4364385517228

S tím hodnocením bych chvilinku počkal do doby, než vyjde jízdní zpracovaný SŽDC.

Já ale třeba nemám úplně ten dojem, že by lidé "z bočních tratí" (Vsetínsko, Zlínsko) měli důvod otevírat šampaňské.

+8/0
8.4.2016 10:58

O89t72t66o 74P22o56s31p16í13š98i50l 4644975597918

oprava: jízdní řád zpracovaný SŽDC...

+1/0
8.4.2016 10:59

J25a40n 39S78ů83r42a 4935493423812

co je na návrhu tedy špatně?

0/0
8.4.2016 11:04

O27t63t42o 71P70o24s72p15í23š41i96l 4664725787948

Nezdá se Vám, že Váš dotaz je ve vztahu k první větě mého příspěvku poněkud mimózní? Nebo mi dáte rovnou odkaz na GVD zpracovaný někým odpovědným ze SŽDC?:-)

+1/0
8.4.2016 11:09

B58ř25e74t12i37s18l42a29v 95Š40í30m94a 9974721372

A Sumpersko a Jesenicko, vcetne turistu tam smerujících, uz vubec ne!

+1/0
8.4.2016 11:16

M57i77c26h42a40l 39K67r73u41t38ý 2356900910451

Win win situace je, ze spojeni ze Zlina se vyrazne zhorsi (problematicky vyrazne mene lukrativni cas, delsi doba prepravy) a lepsi spojeni bude mit soukromnik? U vlaku, ktery rozhodne nejezdil prazdny (zl express).

0/−1
8.4.2016 11:10

J59a27n 72S66ů10r88a 4825783743392

výrazné zhoršení je u dvou vlaku prodloužení o 10 minut a u ostatních zkrácení o 30 minut?

+5/0
8.4.2016 11:21

M53i18c30h23a74l 39K93r77u17t49ý 2136490880551

Dnes zl.e. prijezd 8:39 - v pohode jim clovek stiha na 9 hodinu jednani, konferenci, skoleni (coz je celkem standardni cas). Nyni prijezd v 9:00.

Takze pak bud clovek musi jet uz 4:30, nebo musi vyuzit soukromnika, ktery nenabizi pro pravidelne cestovatele konkurenceschopnou nabidku k cd.

Tudiz vnimam to jako vyrazne zhorseni nabidky cd a podpora soukromniku.

Kdyby byl integrovany tarif,tak je to jedno. Ale neni

+3/−2
8.4.2016 11:28

J45a64n 28S56ů10r70a 4985813513362

ČD nebrání nic v tom jezdit IC na komerční riziko.

+1/0
8.4.2016 11:36

P59e80t12r 31N41o72v48o73t98n51y 1131860311

A když nepojedou, tak MD snížilo dopravní obslužnost.

+4/0
8.4.2016 11:46

J47a60n 65S97ů41r23a 4845953553762

Porovnejte si, kolik vlaků jezdí ze Zlínska nyní a kolik jezdilo před třemi lety. Snížilo MD dopravní obslužnost tím, že přestalo objednávat Praha - Ostrava?

0/0
8.4.2016 13:24

V83a20c63l34a63v 31H73a67j53e35k 3786859249

pokud bude R odjíždět ve stejnou dobu jako dnešní IC ta do této polohy komerční vlak nedostanete. Navíc by to byla i ekonomicky pro ČD blbost. Takže jasné zhošení pro cestující z tohoto regionu.

0/−1
9.4.2016 23:49

T58o91m55a74s 76N64o75v89o14t42n77y 1961194496155

jasné zlepšení, více spojů, výběr, ceny

0/0
12.4.2016 14:17

V11a50c37l50a63v 34H34a47j31e18k 3246199769

já o voze, vy o koze. Můj příspěvek se týká výhradně těch dvou vlaků u kterých přeřazením do kategorie R dijde ke zhoršení pro zákazníka ze Zlínska.

0/0
13.4.2016 9:45

J76a44n 42S94ů68r73a 4505493493672

Mimochodem, jet při zpožděních na koridoru na konferenci či jednání v 9 s příjezdem v 8.39, to je celkem odvážné:)

+7/−2
8.4.2016 11:39

T19o28m89a11s 93A16u31g56u65s22t34y62n 6527846501440

a když dřív nic nejede?

0/0
8.4.2016 23:07

J60a33n 66S18ů53r68a 4505653223362

Jede. On je totiž velký rozdíl Zlín střed a Otrokovice, že?

+1/0
8.4.2016 23:08

L96u44k12á50š 75D63u61d11a 9692413458435

Jestli mi zruší ranní Zlínský expres ze Zlína do Prahy budu jezdit autem

+5/0
8.4.2016 10:21

M33i52c24h85a67l 53K64r52u80t89ý 2206270380891

Presne tak... NAhradu rychlikem neberu, byt v praze v 9 je problem pro me.Vsechny konference, skoleni atd. zacianji v 9

+6/−1
8.4.2016 10:31

P25e81t59r65a 59M49a45l80a78k33o21v63a 1708580970904

no tak hlavně ho nahradí rychlejší a levnější konkurence, ne?

+2/−5
8.4.2016 10:45

L82i80b13o24r 89H43l64a38d81i81k 5229578835257

Kde kdy kdo a hlavně na jak dlouho

+5/0
8.4.2016 10:48

M54i91c32h46a73l 45K28r20u74t85ý 2926870710451

Tak mi ji ukazte. Kolega jezdi rocne cca 100 jizd Zlin <> Praha (zpatecni) s IN 100 s priplatkem do prvni tridy. Ukazte mi nabidku rychlejsi a levnejsi konkurence prosim.

+9/0
8.4.2016 10:51

B61ř55e88t92i92s82l98a36v 46Š34í74m35a 9484931362

Ti dva soukromníci na hlavním tahu nejsou rychlejsí ani levnejsí, ani nemají lepsí vagóny.

V lonském roce byl RJ stále zpozdený, nejvíc ze vsech, ale jejich personál neumel poradit, ten je tak na úrovni císníku, o zeleznicím provozu v podstste nic netusí. V mezilehlých stanicích nedovolili cestujícím dojít k vagonu, kde meli místenky, hnali to vse do prvních dvou vagonu a pak se nenamáhali pomáhat pri precházení.Rv

Zatím co u pendolína jsem videl, ze pruvodcí bezne pomáhají pri nástupu a výstupu zenám se zavazadly. A pri zpozdení byli pruvodcí ve vsech vlacích CD schopni zjistit, zda prípoj pocká a na kterém bude nástupisti!

+7/0
8.4.2016 11:13

M76a66r32t32i94n 17M66o71h48a21č 5342542637

jenže na tyto informace stačí mně obyčejný mobil a nemusím otravovat průvodčího. A to nejezdím každý třetí den _Zlín Pha a zpět :o)

0/−8
8.4.2016 18:22

B38ř95e55t91i92s30l36a32v 64Š89í42m55a 9644851212

Chtel jsem jeste napsat skutecnost, ze personál na soukromých rychlících neumí porádne hledat v jízdním rádu, ale rozhodl jsem se nedávat prostor inteligentum, kterí by zacali poucovat, ze si to kazdý muze najít sám na mobilu.

Ovsem vy jste to trumfnul, pane Mohači, prímo na obycejném mobilu zjistujete odjezdy na internetu a dokonce jste schopen komunikovat s výpravcím stanice, kde prestupujete, zda vás prípoj bude cekat. Nejlepsí to asi bude v Praze na hlavním, tam ta nástupiste vyhazují jiste s velikým predstihem:-) a výpravcí ochotne odpovídá na tel. dotazy mnoha cestujících anebo jim slíbuje, ze kvuli nim s odjezdem pocká?;-D

Jo a otravovat pruvodcího - to asi fakt nemuzete, ten je prece dostatecne zaneprázdnený roznásením pití.;-D

+7/0
8.4.2016 21:57

P97e20t79r 25B48ü18r35g64e48r 4497536887270

Chválihodné!!! Fakt...

+4/0
8.4.2016 10:18
Foto

P54a81v57e53l 71Z75a95r46o38d91ň11a42n56s40k98ý 6675143741217

V Brně studuje snad nejvíce Ostraváku a severomoraváků, přitom spoj Ostrava-Brno je dvakrát dražší než Ostrava-Praha, bezjakéhokoliv komfortu (ČD prodá milion lístků, ale vlak má pár vagónů, nefungují zásuvky, které jsou navíc jen v jednom voze, v zimě jakoby topení nebylo atd., atd.). Po deváté hodině se člověk už domů nedostane. A co je s rekonstrukcí koridoru, aby se tam vlezlo víc spojů (popř. i konkurence) to už se dělá taky několik let, ne?

+6/−5
8.4.2016 10:18

J16a61n 10K36o43b83ě54r88s29k69ý 1890536531753

Největší problém je stará jednokolejná trať. Když to najede u Přerova na koridor tak už je to v pohodě. Jinak zásuvky tam nejsou to je fakt, ale jezdí tam bývalé vozy z EC i když to není žádná hitparáda. Rychlíky Brno-Olomouc-Šumperk jsou na tom ještě hůř.

+3/−2
8.4.2016 10:22

F46i15l20i18p 84S11m91o20l25a 9617808861237

Na rychlíky Brno-Olomouc-Šumperk se teď postupně nasazují Interpantery, takže ke zlepšení už dochází.

0/0
8.4.2016 10:41

J15a61n 94K64o80b44ě78r77s20k91ý 1800316191873

Ty už teďka jezdí jen rychlíky Praha-Brno. Rameno bylo rozlomeno.

0/0
8.4.2016 10:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.