Diskuze
Šrot, nebo držáky? Vlakům v Česku je i přes padesát let, dál jezdí
Děkujeme za pochopení.
R34o83m50a41n 26J20e24s95c90h42k63e
Nové neznamená lepší. Staré pantografy řady 560 je tam místo a teplo. Regiopantery jsou paskvile. Špatné poličky, chybějící koše, chybějící stěny a v zimě průvan. Pouze nízkopodlažní pro kočárky a invalidy je plus. Také elektronika občas zlobí.
M28a41r66t86i82n 64R22u22z49i46c77k94a
Zabotlamy byly i sestivozove - jezdily na trase Praha-Beroun, dnes jsou videt nejcasteji i trivozove...
M69i61r70o24s38l43a82v 85Z31i10k56m59u72n62d
No a co, v Německu jsou stále v provozu vozy, které pamatují atentát na JFK v roce 1963, ve Švýcarsku jezdí lokomotivy staré desítky let. Postupně se vozidla modernizují, takže z toho původního vozu zůstal akorát vozidlový rám, případně bočnice, ostatní je vyměněno ... stejně tak lokomotiva ... rám, plechová kastle a to je všechno ... podvozky už taky nejsou původní, to je vyměnitelná součást ...
M82i62c55h13a38l 15N53a94j75m93a40n
Lokomotivy ze 70 -90. let nejsou žádný spotřební materiál. Tak jako průmyslová zařízení z této doby. Životnost byla plánovaná na 20 - 30. let a generálními opravami se nechal prodloužit na 40 - 50. let.
Ale bohužel s příchodem nového tisíciletí přišel fenomén cpát levná levná strojní zařízení úplně všude. Sice je prvotní investice nižší o desítky procent, ale už nikdo nechce vidět, že životnost takových to zařízení je sotva poloviční (spíše třetinová).
V69l45a75s55t88i80m79i55l 95S84v62o18b56o41d27a
Nebyl bych překvapen, pokud by by potkal lokomotivy stejný osud jako cokoliv jiného, i to, co běžně nakupuje spotřebitel - tj. drasticky nižší životnost koupeného výrobku, než která byla dříve.
R84o17b23e30r87t 15S40t10r63n24a48d65e32l
Krásné. Lepší než si číst pořád jen o uprchlících...
V64l70a43s67t87i55m61i64l 80S13v83o80b96o60d84a
Já už to dávno čtu jen telegraficky - po nadpisech .
V63l30a54s98t71i21m29i45l 80S55v15o34b39o44d21a
Mohutnost Sergeje nám jako dětem natolik učarovala, že to byla jediná lokomotiva, před kterou jsme jako děti dávali na koleje kameny .
J41i49ř25í 56J89o35z51a
Pro fandy zeleznice: v Komoranech u Mostu vedle dolu CSA se nachazi dve soupravy zabotlamu... jsou viditelne ze silnice z Mostu do Chomutova v mistech naproti koksarne... nejblizsi stanice vlaku je Trebesice, nebo zastavka MHD Most linky c. 12: Komorany nebo Ervenice CSA
J94i29ř10í 79J62o14z13a
Oprava: Zastavka vlaku je Trebusice, vlaky tam zastavuji jen ve spickach pracovnich dni
J38i48ř90í 53J54o45z43a
Dva zabotlamy se nachazi v Komoranech u Mostu pobliz dolu CSA... jsou viditelne ze silnice z Mostu do Chomutova naproti koksarne... asi jsou podle jejich stavu urcene na likvidaci...
T69o49m92á21š 45Z34e61m21a81n
Průmyslová zařízení krrerá nejsou určené ke spotřebě (nepř. moderní auta) mají životnost v řádu desítek let.
Navíc vlaky, podobně jako lodě nepracují v nijak nepřítelském agresivním prostředí - žádné otřesy, prudké rozjezdy či brždění, navíc pravidelné údržba.
Navíc se na většině našich železnic stejně nic moc nezměnilo za posledních 50-100 let a cestujícím to může být také jedno - 2 roky stará lokomotiva či vagon by cestovní komfort příliš nenavýšila.
J30i32ř29í 68K71o44c65u50r70e58k
U lodí bych si dovolil nesouhlasit. Konkrétně u zaoceánských ve vlnách dochází ke značnému namáhání trupu, loď se může prohnout i o desítky centimetrů, trup se různě kroutí a slaná voda je značně agresivní. Občas se objeví i rogue wave a pak to končí v lepším případě takto: http://en.es-static.us/upl/2011/04/wave_destruction.jpeg
F22i34l34i97p 91S57m24o41l52a
Nejhezčí je stejně brejlovec a motorové vozy řady 854.
R17o24m79a83n 97J77e70s98c31h44k53e
Nejhezčí je laminátka. Brejlovec se mne vůbec nelíbí. Poslední pěkný motor Cecula T 478.1-2
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat
Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...
Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově
Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...
Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman
Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...
Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů
Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...