- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nové neznamená lepší. Staré pantografy řady 560 je tam místo a teplo. Regiopantery jsou paskvile. Špatné poličky, chybějící koše, chybějící stěny a v zimě průvan. Pouze nízkopodlažní pro kočárky a invalidy je plus. Také elektronika občas zlobí.
Zabotlamy byly i sestivozove - jezdily na trase Praha-Beroun, dnes jsou videt nejcasteji i trivozove...
No a co, v Německu jsou stále v provozu vozy, které pamatují atentát na JFK v roce 1963, ve Švýcarsku jezdí lokomotivy staré desítky let. Postupně se vozidla modernizují, takže z toho původního vozu zůstal akorát vozidlový rám, případně bočnice, ostatní je vyměněno ... stejně tak lokomotiva ... rám, plechová kastle a to je všechno ... podvozky už taky nejsou původní, to je vyměnitelná součást ...
Lokomotivy ze 70 -90. let nejsou žádný spotřební materiál. Tak jako průmyslová zařízení z této doby. Životnost byla plánovaná na 20 - 30. let a generálními opravami se nechal prodloužit na 40 - 50. let.
Ale bohužel s příchodem nového tisíciletí přišel fenomén cpát levná levná strojní zařízení úplně všude. Sice je prvotní investice nižší o desítky procent, ale už nikdo nechce vidět, že životnost takových to zařízení je sotva poloviční (spíše třetinová).
Nebyl bych překvapen, pokud by by potkal lokomotivy stejný osud jako cokoliv jiného, i to, co běžně nakupuje spotřebitel - tj. drasticky nižší životnost koupeného výrobku, než která byla dříve.
Krásné. Lepší než si číst pořád jen o uprchlících...
Já už to dávno čtu jen telegraficky - po nadpisech .
Mohutnost Sergeje nám jako dětem natolik učarovala, že to byla jediná lokomotiva, před kterou jsme jako děti dávali na koleje kameny .
Pro fandy zeleznice: v Komoranech u Mostu vedle dolu CSA se nachazi dve soupravy zabotlamu... jsou viditelne ze silnice z Mostu do Chomutova v mistech naproti koksarne... nejblizsi stanice vlaku je Trebesice, nebo zastavka MHD Most linky c. 12: Komorany nebo Ervenice CSA
Oprava: Zastavka vlaku je Trebusice, vlaky tam zastavuji jen ve spickach pracovnich dni
Dva zabotlamy se nachazi v Komoranech u Mostu pobliz dolu CSA... jsou viditelne ze silnice z Mostu do Chomutova naproti koksarne... asi jsou podle jejich stavu urcene na likvidaci...
Průmyslová zařízení krrerá nejsou určené ke spotřebě (nepř. moderní auta) mají životnost v řádu desítek let.
Navíc vlaky, podobně jako lodě nepracují v nijak nepřítelském agresivním prostředí - žádné otřesy, prudké rozjezdy či brždění, navíc pravidelné údržba.
Navíc se na většině našich železnic stejně nic moc nezměnilo za posledních 50-100 let a cestujícím to může být také jedno - 2 roky stará lokomotiva či vagon by cestovní komfort příliš nenavýšila.
U lodí bych si dovolil nesouhlasit. Konkrétně u zaoceánských ve vlnách dochází ke značnému namáhání trupu, loď se může prohnout i o desítky centimetrů, trup se různě kroutí a slaná voda je značně agresivní. Občas se objeví i rogue wave a pak to končí v lepším případě takto: http://en.es-static.us/upl/2011/04/wave_destruction.jpeg
Nejhezčí je stejně brejlovec a motorové vozy řady 854.
Nejhezčí je laminátka. Brejlovec se mne vůbec nelíbí. Poslední pěkný motor Cecula T 478.1-2