Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německo přitvrdí v emisích, starším dieselem se už do měst nepodíváte

Německo se chystá zpřísnit pravidla pro vjezd aut do center měst, která se potýkají s velkým znečištěním ovzduší. Ministerstvo životního prostředí kvůli tomu chce ještě v letošním roce zavést nový typ ekologické viněty, bez níž by nebylo možné do vnitřních oblastí měst jezdit. Zpřísnění by postihlo vozy s dieselovým motorem, benzinová auta by měla splňovat i novou normu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e62t17r 20K43u54b59á73t 7796653489912

Další agenda a získávání peněz z lidí. Kdysi jsem jel do Německa a tak jsem si byl emisní nálepku pořídit. Dostal jsem ji na základě velkého techničáku, ale musel jsem za ni zaplatit 300Kč. Žádné měření neproběhlo. Připadá mi to dost drahé.

0/0
13.4.2016 15:31

J38a41n 78F39r21o61l75í84k 6486410635874

Při tom by stačil zákaz vjezdu všem VW.;-D

0/−2
12.4.2016 14:49

M88a68r49e85k 84H15r12u51b47y 6777752501588

Dneska v dobe pocitacu by policajtu mel stacit seznam modelu aut, ktere splnuji podminky. Ale holt oni zrejme stezi rozeznavaji barvy.:-P

0/0
12.4.2016 10:01

L54u20d63v77í72k 82G52a14j76d79o43š23í30k 2635953404312

Vy při pohledu z venku během 2 vteřin poznáte, jaký je v autě motor? 8-o

+2/0
12.4.2016 10:24

M81a26r97e29k 31H74r15u72b88y 6737632951538

Pri kontrole neni problem opsat VIN (byva za oknem). Navic ta pravidla jsou natolik siroka, ze se v jedne modelove rade prakticky nepotkavaji splnujic a neplnici. A specialne v Nemecku se to tyka cca 2% aut.

Ale samozrejme je jednodussi tech zbylych 98% poslat na technickou a donutit je zaplatit za znamku:-P

+3/0
12.4.2016 14:11

P59e64t37r 79Č66e51r21m16á74k 9588215839210

To je sice pravda ale tak napůl. Pokud někdo bude hledat na autě VIN (který teda zdalek ne všichni mají za oknem), ten bude někama zadávat a čekat na výsledky, tak to zcela ztráci smysl té rychlé snadné kontroly jako je jasně viditelná známka na okně. A naopak málo který model auta se vejde do jedné stejné euronormy v rámci všech motorů a variant.

Takže jednoduché řešení není.

0/0
13.4.2016 10:49

M87a16r71e63k 51H15r20u25b94y 6587522391328

Jednoduche reseni je se na to vykaslat. Dopad po vsech tech administrativnich obstrukcich je i pri optimalni ucinnosti na urovni statisticke chyby.

Jedina jistota jsou penize vytazene z kapes obcanu,

0/0
13.4.2016 23:21

P44e58t15r 83Č18e88r17m32á29k 9778855499960

To samozřejmě, systém jako takový nemá s ochranou žkvotního prostředí vůbec nic společného.

0/0
14.4.2016 13:25

F54r28a25n17t67i85š44e19k 85K98a10l34v32o57d85a 5377647163841

Co ty automobilky neudělají proto, aby mohly prodávat a vyšachovaly autobazary....

+2/0
11.4.2016 23:17

J50i43ř16í 62E11r89b49e32n 1763874686377

To jako že by lidi si doma ta auta začali štosovat?

0/0
12.4.2016 12:38

Z85d23e53n60e91k 10C87v90r65č93e22k 4573584148591

Tak já si sám bez jakéhokoliv nařízení již od zítřka nalepím na sklo hnědou vinětu která bude označovat že to je k pos...í.

0/0
11.4.2016 21:02

P84a40v31e94l 64P71e10r98o62u47t64k24a 7275273622660

hm ta známka nestojí 10 ale jen 5€,a pokuta je jen 40€.Jinak tu známku prodaj v každým autosalonu a Čech nemusí dávat ani velkej techničák, ještě se zeptaj jakou chce,zelenou,žlutou......kšeft je kšeft,když se prodá pár milionů nálepek tak se přeci nějaké € vydělá.Chudáci Němci koukali jak vyoraný když jsem tak dojel s Octavií I a měl zelenou .....Pak jsem si pořizoval na další auto a stejnej scénář.

+2/−1
11.4.2016 20:38

P30ř27e70m24y20s77l 95H92r36o76m24a28d55a 2314576148951

Tak to máte stejné jako jezdit s falešnou dálniční známkou. Dokud vás nechytnou, tak pohoda a samá srandička.

+4/0
12.4.2016 8:24

B39o64h91u55s92l13a65v 85B24i90n23k36a 1859696728120

Vám přijde normální podvádět?

0/0
17.4.2016 11:55

J36i91n40d86ř89i48c16h 43Š37k68o87p56e80k 4525411880605

ono je otázkou, zda za čas do islámských měst vůbec jezdit

+5/−1
11.4.2016 18:50

F27r86a62n70t21i37š23e15k 38K95a86l82v66o50d16a 5507257283381

;-D

0/0
11.4.2016 23:18

L27u26d16v90í57k 57G28a34j25d18o14š71í58k 2335743674822

To byb byl div, aby se nenašel aspoň jeden blb, který si najde byť ten nejpitomější oslí můstek z libovolného tématu na islám. :-(

+2/−1
12.4.2016 10:28

J20i41n25d63ř26i81c61h 52Š28k60o69p27e80k 4155641330125

to není žádný oslí můstek.

Když se zamyslíš, tak si už dnes omezuje vjezd do center měst a díky tomu centra přestávají žít. Takže proč bych jel do mrtvého centra, kde kvůli omezení dopravy nejsou pomalu ani obchody ?

+1/−1
14.4.2016 18:50

M71a44r21t95i14n 23R91u13z97i95c33k34a 1382598916817

V Nemecku? Bezne mhd, treba Mnochov uplne v pohode....

0/0
4.6.2016 7:27

P33e39t83r 13F74r10ý43d54e47k 7389951589163

Temer kazda regulace ve smyslu ekologie znamena ekologicke skody (ktere se ovsem ze studii dopadu vynechaji) a minimum uzitku.

+1/0
11.4.2016 16:41

I44v13a48n 47Z55y60k39á56n 9860163279326

Fascinuje mě ta naivita, že to tolik lidí nevidí. Velká část výsledků práce přívrženců strany Zelených způsobuje pouze a jen řízený nárůst konzumu. To je něco, co je přesně v rozporu s pozitivním přístupem k planetě a jejim zdrojům, čili k tomu tak opakovaně deklarovanému zelenému způsobu života. Spousta lidí, věřím že v dobré víře, naběhlo heslům těchto "ekostran", které mají za úkol to hlavní ... pomoci udržet v chodu určitá odvětví průmyslu. Nebo si myslíte, že tento politický projekt stran zelených v EU je samofinancovatelný z peněz dárců a není štědře dotovaný hráči v pozadí? Kvůli Zeleným se spotřebovává v palivech víc surové ropy, než před biosložkou. Kvůli Zeleným lidé vyhazují funkční věci, aby kupovali de facto ty samé, s více kurvítky, které budou muset, narozdíl od těch předchozích, vyhodit po kratší době používání. Kvůli zeleným a dalším pseudoochranářským praktikám mají dnešní vozy větší spotřebu (=větší emise), než měly vozy 12-15 let staré. Ve výsledku máme vozy s emisní normou EURO6, kterou ale dosahuje vlastně netušíme ani kdo, jen víme, kdo to deklaruje. Lidé pobláznění zeleným viděním světa vyměnili nejen vlastní, ale především svobodu druhých za svět v neustálých omezeních, zotročování a v nutnosti utrácet za něco, za co utrácet nechtějí, ale jsou k tomu nuceni. Pokud takhle vypadá současné pojetí demokracie, pak si říkám, že je možná čas na změnu kurzu, než po nás budou vládní zmocněnci chtít, abychom ze svých peněž kupovali nejen nová vozidla sobě, ale pro svého adoptovaného imigranta, který má přeci také nárok na pohyb.

+6/0
11.4.2016 15:47

P60e28t84r 37F28r89ý11d77e44k 7579741799293

Ale co chces ve svete lzi, manipulace a dotaci. Proste "zeleni" jsou jen lobisticka skupina urciteho druhu byznysu, nelisi se od jinych stran, snad jen tim, ze (treba podobne jako feministky) delaji neco uplne jineho, nez je slovnikova definice nazvu jejich strany/uskupeni.

+3/0
11.4.2016 16:43

P37e70t10r 66F57r74ý26d43e95k 7639921839853

I kdyz ani tim se nelisi, co treba vsechny ty demokraticke, liberalni a socialni strany, taky jen pod zasterkou nazvu zakryvaji, ze jsou vsechny autoritaristicke.

+1/0
11.4.2016 16:46

M81a97r61t35i45n 33R66u79z23i81c58k26a 1292488946797

Zajimave je, ze v USA tomu tak neni a jsou tam vetsinou konzervativci a liberalove... A je tam mnohem vyssi svoboda nez v socialni (socialisticke) Evrope...

0/0
4.6.2016 7:32

L71u85d37v67í27k 28G88a39j88d38o40š10í87k 2645643914522

Máte jistě v mnohém pravdu, ale v mnohém žvaníte nesmysly. Pravda je nějde uprostřed mezi vašimi tvrzeními a aktivitami zelených ekoteroristů.

Pokud se podle vašich rad vykašleme na veškeré regulace, bude to u nás vypadat během velmi krátké doby jako v Číně.

Doporučuji vám tuto zemi navštívit, abyste si udělal obrázek, jak se umí člověk k přírodě chovat, pokud nemá žádné mantinely.

+1/0
12.4.2016 10:41

J42a18n 13F26r18o21l50í23k 6496230885514

Prodej odpustků CO2 je nestydaté dílo Zelených, které žádné CO2 nesníží. Emisní zony ve městech je podobná licoměrnost. Dnes mají všechna benzinová auta katalyzátory a jestli nějaké nafťáky kouří (myšleno v ČR) tak hlavně autobusy MHD, staré Tatry a Avie.

0/0
12.4.2016 14:55

M49a37r36t31i62n 34R76u65z25i67c62k18a 1312458176927

Nemate pravdu, diesel ma skutecne vice emisi nez benzinove motory a vice lokalne zamoruji ovzdusi ve mestech,... Nicmene i benzinove motory maji s emisemi problem od doby primeho vstrikovani.

Poku budeme mluvit o ekol. prusvizich, tak to je povinne michani biopaliv, ktere zpusobuje zvysovani zaboru zemedelske pudy repkou a nasledkem jsou drazsi potraviny, monokultura v krajine, eroze a emise prachu z pudy, nahrada zdravi prospesneho repkoveho oleje palmovym, dalsi kaceni lesu kvuli palmovemu oleji, dopady na zdravi lidi, drazsi a horsi zivotnost motoru, vyssi/nezmenena spotreba ropy v motorech...

Clovek by de mel chovat ekologicky vuci zivotnimu prostredi, svemu okoli, ale zpusobem, ktery rozhodne neodpovida ekologickym hnutim natoz politickym stranam, ktere maji jine zajmy...

0/0
4.6.2016 7:47

J65a90n 58K26l66i73m86e39š 7913630620

Já chci konečně vidět grafy měření. Nějaká fakta. Ideálně po dnech a co nejvíce dozadu, ideálně od doby. kdy žádná auta nebyla. Čím dál více se mně nelíbí, kdy se prosazuje nějaký zákon, ale občanům a daňovým poplatníkům nejsou předloženy fakta o měření atd. !!

0/0
11.4.2016 15:28

D74a85v54i77d 14P98e86t49r10ž13e78l35a 2396864353360

Faktem prostě je, že v USA (nebo Kanadě) to ve městech nesmrdí (neberu v potaz bezdomovce, odpadky atd., to jsme však jinde). A o zdraví ani nemluvě. Leč ceny benzínu jsou tam trochu jinde (i z pohledu parity kupní síly). Jsem pro zákaz dieslů, ale ruku v ruce se snížením spotřební daně na benzín, a to nejméně o 30%.

+2/0
11.4.2016 14:51

D73e54n93i93s 71W14i57t57z57k64u 3723841759507

ono by to u nás nebylo tak hrozné, kdyby se ze spotřebky neplatilo ještě DPH, takže stačí zrušit jenom daň z daně a hned budeme někde jinde

0/0
11.4.2016 14:56

M95a39r97t71i12n 78K70a88r57á18s43e95k 9168883868658

Sorry ake rusit doh na benzin je blbost, proc to dela slozite, kdyz by bylo mnohem jednidussi proste snizit spitrebni dan?

0/0
11.4.2016 15:13

D28e38n40i46s 22W84i96t69z89k69u 3373951309497

já zas vidím jako blbost platit daň z daně

0/0
11.4.2016 17:10

M36a12r72t59i16n 48K36a67r84á56s65e83k 9958853598758

Fakticky je snad je snad jedno jestli bude mensi spotrebka z ni dph nez vyssi spotrebka bez dph ne? Akorat tak jak je ro dneska nemusite resit vyjimku z dph....

0/0
11.4.2016 17:16

D97e67n70i90s 45W43i54t39z37k21u 3423381809417

fakticky to jedno není, pokud zdraží barel ropy a benzínky si hodí vyšší marži, tak mi to DPH vyletí a klidně můžu mít nižší spotřebku,furt mi tam ta daň ze spotřební daně bude tu cenu zvedat nepoměrně víc, nehledě na to, že někoho může napadnout dát na pohonné hmoty vyšší DPH a zase to vyletí díky spotřebce

0/0
11.4.2016 18:18

M50a73r68e18k 80J41a33n55e82č47k39a 1607536833801

To zase bude nadílka dieselů v českých autobazarech a více smradu na už tak přenaftovaných českých silnicích :-/

+2/−2
11.4.2016 14:15

P38e87t20r 20Č24e71r69m35á39k 9148925579430

Eurologika v akci - po zavedení zón se ovzduší nijak nezlepšilo, ale busineness jak donutit lidi koupit nový diesly je to dobrej (benzínů se to v podstatě netýká, i auta z 80. tých let mají zelenou, takže informace v článku o roce 2001 není správná).

0/−1
11.4.2016 13:57

J31i93ř16í 96Z85ý52k15a 9909253871150

benzínů se to týká. Modrou dostanou jen ti, co mají nepřímovstřikový motor s Euro 3 a lepší, nebo ti co mají přímovstřikový motor s Euro 6 a lepší.

0/−1
11.4.2016 14:06

P28e51t51r 84Č32e60r83m89á69k 9588985339320

Nikoliv, pokud modrou dostanou všichni co mají dnes zelenou, tak to dostanou i ta stará auta s katalyzátorem. Druh vstřikování s tím nemá vůbec co dělat.

0/−1
11.4.2016 14:24

J27i66ř69í 80Z47ý39k13a 9879823891340

přečtěte si laskavě podmínky pro získání modré nálepky na patřičném německém webu a nespoléhejte na naše novináře ...

+1/−1
11.4.2016 14:37

P87e40t41r 73Č10e78r88m23á98k 9158915719290

Odkaz by byl? Ještě zkraje roku dostalo auto z roku 1980 zelenou etiketu, takže by mě to zajímalo, že by se to najednou z eura1 posunulo někam jinam.

0/0
11.4.2016 18:32

L83a13d77i29s12l86a84v 32K70a83l78o28u81s 7335526841840

Tak to je průšvih. To neprojde VW ani s EURO 6, protože švidluje.;-D

0/−2
11.4.2016 13:56

P26e44t61r 27Č96e90r28m20á88k 9908685859330

Ale projde, homologace ty auta mají.

+1/0
11.4.2016 13:58

M26a35r94t49i96n 44B60a82r84t95e15k 5117261561613

Časem budou zakázaná auta se spalovacím motorem úplně. Kalifornie a Norsko chtějí zakázat prodej automobilů se spalovacím motorem do roku 2030. Nizozemci dokonce do roku 2025. V Německu se o tom už taky začíná mluvit a množství vyspělých zemí určitě ještě vzroste. Nakonec podobné zákazy budou platit podstatě ve všech velkých aglomeracích.

V Kalifornii chcou do roku 2050 úplně zakázat provoz aut se spalovacími motory, ale dá se předpokládat, že budou existovat vyjímky pro speciály a historické automobily.

0/0
11.4.2016 13:40

P54e27t54r 46Č37e24r87m57á19k 9128865219580

Chtít a realizovat jsou dvě odlišné věci. Ano, některé státy kde ekofanatici mají silnější postavení občas podobné prohlášení vydají, ale tím to také hasne. Realita je taková že dodneška nefungují pořádně ani ty zóny v pár městech kde se to zkouší, o zákazu spalovacích motorů si v příštích 30 letech nedá mluvit, a důvod je jednoduchý - ropy je spousta a musí se nejdřív prodat.

+1/−1
11.4.2016 14:04

M19a23r95t25i45n 47B66a53r33t41e36k 5177331111403

Ale to je primátorům a lidem žijícich ve městech u zadku.

Na západ od nás už automobily na elektřinu nejsou nedostupné a za 10 let bude situace zase někde jinde. To už může mít běžný automobil s cenou do půl miliónů dojezd klidně 500 km a připlatkový dojezd 1000 km už taky nebude žádnou zvláštností.

0/0
11.4.2016 14:09

P48e56t25r 79Č44e66r64m70á45k 9328575189380

No a těm co obchodují s tou ropou je zase u zadku co chce nějaký primátor města, to je trochu jiný svět. Ano elektro auta budou za 10 let o něco málo dostupnější, ale stále výrazně dražší než koncenční pohon, jejich cena spadne z dnešních několika milionů možná i pod milion, ale stále bude dominantní spalovací motor, protože jeho provoz bude levnější a lidé ho budou preferovat.

+1/0
11.4.2016 14:22

M77a84r47t19i33n 12B73a71r98t88e65k 5787881181313

Jenomže obchodníci s ropou nevyrábějí auta ani nejsou hlavní kupní silou. Nakonec rozhodne zájem lidí a ten velmi roste. A s tím jak porostou ekologické limity v centrech měst, jenom tak neopadne.

Co se týče ceny, tak Tesla začne od roku 2017 prodávat Model 3 se základním dojezdem 346km (měřeno americkou metodikou a 460km měřeno evropskou metodikou) za základní cenu 1.000.000 korun. V kvalitě a výbavě konkurence jako je BMV 3 a Audi A4. A tyto automobily stojí taky kolem 1.000.000 korun, pokud neberu v potaz ty nejhorší motorizace. Model 3 od Tesly bude mít výkon který převýší i ty nejsilnější motory, které nabízejí tyto značky.

Tedy pro ty, kteří si můžou dovolit auto za 1.000.000 a stačí jím běžný dojezd 350km, tak pro ně to bude už za dva roky zajímavá alternativa. S příplatkovým dojezdem přes 500km.

Za 10 let seženete podobný elektromobil za polovinu dnešní ceny a to už budou konkurovat i Octáviím a podobné třídě automobilů. Samozřejmě že pokud někdo cílí na Fabie v základní výbavě, tak i za 10 let to pro něj bude nedostupné.

0/−2
11.4.2016 18:38

P85e28t38r 13Č23e56r18m62á85k 9168765919540

Už první věts ukazuje na naprosté nepochopení a neznalost věcí. Je to přesně naopak, lidé co drži ropu ovlivňují celosvětové dění, to oni určují co se jak děje, takže nikoliv že lidé rozhodnou, lidé se můžou rozhodnou pro to co se jí dovolí. Zatím slouží ekozony výhradně jako nástroj právě těchlo lidí, který nutí řidiče kupovat si neustále nové a nové vozy, které papírově splňují jakési předpoklady, ale především jezdí na ropné produkty.

Toyota vyrábí hybridy asi 15 let a posun nastal minimální, takže předpoklad že elektrika která je daleko složitější udělá za 10 let terno je utopie. Tesla není relevantní, těch pár aut co vyrobí prodají jen díky masivním dotacím od vlády, takže se nedá absolutně mluvit o tom že by to bylo konkurence schopné. A pokud budeme chtít ten makro pohle, tak by elektromobily musely být zastoupeny především v segmentech které jezdí po městě dominantně, což opravdu audi ani bmw za milion není.

Alternativa to bude pro pár nadšenců, zatím chybí zázemí a celý ekosystém pro tyto vozidla, což naopak majitelé premiových vozů odmítají tolerovat daleko více. Takže za 10 let to bude prakticky stejné jako dnes, když se trochu ještě zlevní ropa tak... Rv

+1/−1
11.4.2016 18:56

P51a59v92e86l 38P38e74r48o93u26t83k31a 7375673482660

No asi bych neměl odvahu po těch pár -cca stovkách měst v Německu jezdit bez emisní známky, bylo by to rychlé a bolestné....

0/0
11.4.2016 20:46

J59a11n 54S57v42o84b27o93d54a 3947804689323

Zas budu kupovat novou nálepku (výměna předpokládám nebude), protože kvůli pár starým dieselům se musí zkasírovat všichni. Bezva

0/0
11.4.2016 13:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.