Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok oprav silnic. České obalovny loni vyrobily nejvíc asfaltu v historii

Na českých silnicích a dálnicích proběhla loni malá a docela nenápadná technologická revoluce. Skončily časy, kdy se nejvíce opravovaly děravé vozovky v těch nejchladnějších měsících roku. Ukazují to statistiky Sdružení pro výstavbu silnic, které každý měsíc sbírá data o objemu vyrobených asfaltových směsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69a70v92e75l 72V47e67r69n40e93r 1583403202907

toz to asi slo vsecko na vyvoz ne? ja jsem jeste po zadne silnici, kterou by loni kompletne opravili nejel a to najezdim 35 tis. km rocne po cele republice. nebo loni vytvorili rekordni pocet zaplat, resp. zaplat pres zaplaty. jinak si to vysvetlit nedokazu.

+1/0
13.4.2016 15:07

R33a28d17e51k 87K68l50o76u27d62a 2223469499575

U nás jich máme nových celkem dost

0/0
13.4.2016 21:15
Foto

L46u67b60o78m94í25r 31J89a81n66o10t62a 5456274776135

Rv Se ani nedivím, cesty po kterých se dá jezdit frézujou a na ty děravý se kašle. Asi špatný tunel.Rv

+1/0
13.4.2016 13:28

J36i77ř17í 28J37e79z23d76i20n22s73k50ý 8628502873139

U nás si silničáři (nevím kdo ho vybral) našli úsek, který byl naprosto v pohodě, nebyl špičkový, ale byl celkem rovný, hladký a i bez jakýchkoliv děr. Celý povrch ztrhli, dali tam nový, který se spíš podobal štěrku a hotovo. Naprosto nechápu proč? přitom o silnice pár stovek metrů jinde v katastrofálním stavu je tam dál...

+1/0
13.4.2016 13:09

R96a90d52e76k 80K21l89o61u54d65a 2663379569715

Toto řídí od stolu lidé kteří ty cesty neznají a děje se to u nás všude a naprosto běžně. Je to jako by zavřel oči a prstem ukázal na mapu. Tady uděláme 3km nové silnice. Ale přitom se tam nikdo z nich nejede podívat jak to opravdu vypadá a ve kterém místě je to nejhorší. Na hlavu postavené

0/0
13.4.2016 21:22

D47r59a93h59o61m59í10r 32S78t42r40o82u71h75a86l 4515758152554

Dva roky po sobě nemrzlo.

+3/0
13.4.2016 12:45

P87e88t93r 64B36ü25r32g79e26r 4747596987110

Gratuluji k tak odvážnému a bezesporu revolučnímu kroku!! Jak smělé a statečné rozhodnutí, opravovat cesty v období příhodnějšího počasí. Muselo to stát spoustu sil, když ne krve.

Ale vážně: loňský rok se skutečně hodně opravovalo. Ale pořád se "jen" klade asfalt na prvorepublikové klikatiny vedoucí podél mezí či polí sedláků. Místo toho, aby se naprojektovala a realizovala napřímená komunikace s moderními parametry. O dálnici na jihu čech je asi lépe vůbec nepsat, a už vůbec ne o dopravním řešení Českých Budějovic, či - nedejbože - Českého Krumlova.

+5/0
13.4.2016 12:27

M85a57r67t17i83n 34K93a25r65á46s95e91k 9248303208678

No tak ono jde i o to, ze oprava stavajici komunikace je temer zadarmo ve srovnani s novou komunikaci...

0/0
13.4.2016 12:43

R82o21s34t83i65s79l84a95v 83C88i13b73u70l15k67a 2519269170124

Proč se tomu říká obalovny, prosím?

+1/0
13.4.2016 12:24

T55o11m36á52š 73Z28e96m30á80n20e39k 5420108666436

Protože odborný výraz pro asfalt je obalovaná drť.

0/0
13.4.2016 12:31

R29o81s44t77i90s28l74a55v 81C10i68b24u39l69k62a 2169879500584

Aha, děkuji za vysvětlení.

0/0
13.4.2016 12:43

L14u98c40i93a27n 80P20a78p57a52z19i69a16n 5534897941375

Však naše silnice už vypadaly hůřeji jak v Bulharsku či Rumunsku. O Estonsku či Lotyšsku ani nemluvě.

+1/0
13.4.2016 12:20
Foto

M19i26l50a68n 35J28e90c73h 1821109326738

Estonsko a Lotyssko? Loni jsme projizdeli podel more a tempo oprav te silnice bylo uchvatne! Coz myslim vazne.

+1/0
13.4.2016 12:58

S98t20a70n27i69s96l79a23v 92B93u28r85i28a43n 5603644284587

Měly by se také opravovat silnice III.třídy, ale ne zaplácnutím lopatou, ale vyřezáním děr a kvalitní zaválcovanou směsí.

+4/0
13.4.2016 12:16

J45o81s26e52f 45A81d96á68m19e71k 2319775768216

A co kvalita obalovaných směsí? Nebo snad v Itálii není takové teplo, že jsem tam neviděl "proježděné" žlaby na komunikaci?

+2/0
13.4.2016 10:57

R83a59d66e78k 36K69l82o78u90d83a 2663909559525

To se děje vlivem špatného podkladu. Na blátě se to vytlačí. Muselo by se to nejdřív vhrabat, udělat pořádný kufr,na to alespoň 2 vrstvy balené a pak by to drželo

+3/0
13.4.2016 11:45

J87a22k34u96b 54K96a80m87e22n43i90c22k81ý 4879792377766

to by potom nezbyl prostor na rozkradani ;-D;-D

+3/0
13.4.2016 12:03

P21e96p59a 75Č56u22m82p87e17l73í84k 7247478264753

To snad mají automaticky udělal pořádně a podklad také udělat dobře.

Nebo tam pracují hlupáci co tohle netuší?

0/0
13.4.2016 12:04

J98a27n 77F34r14o39l31í33k 6326710355684

Oprava povrchové vrstvy stojí podstatně méně a také trvá poměrně krátkou dobu. Vybagrování, odvoz a položení nové konstrukční vrstvy je podstatně náročnější. Není to o nevědomosti, ale o penězích a často i o době, co jezdíte na semafor nebo objížďkami.

0/0
13.4.2016 13:36

J33a38n 87V94o66r56á92č 4549198672713

Jo,jo už se těším okolo Brna. Peklo jako loni.

Raději bych viděl stavbu třetího pruhu od Holubic po Rosice v obou směrech. Bohužel chápu že je to věc zřejmě technicky nemožná.

Nicméně jsem zaznamenal (tuším zde na Idnes) že počtem projíždějících vozidel je úsek od Rosic přes Brno ke sjezdu na D2 jeden s nejvytíženějších u nás.

+2/0
13.4.2016 10:46

J60a45k23u10b 94K31a34m75e39n55i83c47k95ý 4729422207106

zminovany usek je v planu, nevim, jestli az po holubice, ale minimalne po slatine uz je udelana studie a mozna i produkt

0/0
13.4.2016 11:21

J21a78k80u50b 51K81a60m63e83n12i58c55k23ý 4869862147596

* projekt ne produkt

0/0
13.4.2016 11:34

J31a41n 59V30o63r60á71č 4359228682373

Nevím tedy jak budou řešit mosty a nadjezdy ale snad to je vymyšleno. No a nedokážu si moc představit realizaci za provozu - no odklonění provozu přes Brno už vůbec ne. Každopádně čím déle se to bude odkládat tím bolestnější to bude.

+1/0
13.4.2016 12:15
Foto

L17u63m28í37r 10K19u16c22h94a39ř 4499444112309

1) rozšíření D1 na 3+3 jízdní pruhy se plánuje v úseku Kývalka - Holubice (km 182 - 210)

2) Citace "Jo,jo už se těším okolo Brna. Peklo jako loni." letos to bude "Systematické obléhání Brna II. etapa", viz. seznam oprav dálnic:

Modernizace D1 úsek 25 Ostrovačice - Kývalka (km 178 - 182)

Rekonstrukce CB vozovky D1 km 199.3 - 204.6 P

Rekonstrukce CB vozovky D1 km 220.2 - 229.5 P

D52 rekonstrukce AB vozovky km 23 - 27 (obchvat Pohořelic) soutěží se

D2 rekonstrukce CB a AB vozovky km -0.4 - 3.2 L (kolem Ikei, oprava již běží)

D2 rekonstrukce CB vozovky km 18.4 - 24.3 L (Velké Němčice - Hustopeče - oprava již běží) směr Brno

D2 rekonstrukce CB vozovky km 11.9 - 18.4 L (Velké Bílovice - Velké Němčice) soutěží se - směr Brno

D2 rekonstrukce CB vozovky km 9.7 - 16.2 P (směr Břeclav) + výměna svodidel celé D2, která probíhá a menší opravy na městském okruhu v Brně na Poříčí, Ostravské (přivaděč na D1 exit 203) atd.

0/0
13.4.2016 14:12

T23o79m81á92š 77M91a10c44e47j27k28a 6321222177287

Ona D1 mezi Prahou a minimlně Vyškovem zaslouzila 3 pruhy po celé délce. Když je špičlka, tak se ty auta na tu dálnici sotva vlezou.

0/0
13.4.2016 14:15

K59a19r91e60l 96V13a21c76h46u85t 9843792339843

Myslím, že motoristy spíše než objem "obalených" kamínků zajímá KVALITA směsí!

Nekvalitních směsí už bylo fakticky dost! :-( Nemyslíte? Zaplatíme. A to všichni.

+5/0
13.4.2016 10:44

R32a30d32e52k 18K68l31o32u89d21a 2483249379805

Ono jde spíše o podklad než o povrch vozovky. Můžete dát balenou jakou chcete ale když není dobrý kufr, dlouho to nevydrží.

+2/0
13.4.2016 11:49
Foto

M35i58l18a18n 71J74e76c20h 1261319926118

Jenze rozdil mezi kvalitou povrchu nasi silnice a nemecke je znat na prvni pohled. To neni podkladem, pouzivaji jiny material a po zime zadne diry nemaji.

0/0
13.4.2016 13:00

J62a69n 89F41r80o88l87í67k 6106410425524

Ve světě neexistuji nic lepšího než albánský asfalt, cement a drcené kamenivo. My jsme používali ropný dehet z ruské ropy a často bez cementu. Jak je to dnes netuším, snad už dávají i ten přírodní asfalt. Proto třeba chorvatské silnice v létě netečou.

0/0
13.4.2016 13:40

R88a32d95e39k 86K48l52o38u80d88a 2853349479705

I v německu mají výtluky. Používají se stejné směsi i stejné postupy. Za výtluky může v drtivé většině špatný podklad, pak špatné odvodnění vozovky (tedy mělké struhy kolem silnic a vysoké krajnice) a až pak nekvalitní materiál, kdy obalovaná směs zůstane jakoby pórovitá, zateče do ní voda a mráz dílo dokoná

0/0
13.4.2016 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.