Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok oprav silnic. České obalovny loni vyrobily nejvíc asfaltu v historii

Na českých silnicích a dálnicích proběhla loni malá a docela nenápadná technologická revoluce. Skončily časy, kdy se nejvíce opravovaly děravé vozovky v těch nejchladnějších měsících roku. Ukazují to statistiky Sdružení pro výstavbu silnic, které každý měsíc sbírá data o objemu vyrobených asfaltových směsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47a64v61e34l 83V82e29r11n56e86r 1583873792397

toz to asi slo vsecko na vyvoz ne? ja jsem jeste po zadne silnici, kterou by loni kompletne opravili nejel a to najezdim 35 tis. km rocne po cele republice. nebo loni vytvorili rekordni pocet zaplat, resp. zaplat pres zaplaty. jinak si to vysvetlit nedokazu.

+1/0
13.4.2016 15:07

R71a70d88e78k 56K97l39o61u11d48a 2633649799775

U nás jich máme nových celkem dost

0/0
13.4.2016 21:15
Foto

L88u36b44o95m42í30r 61J50a43n64o79t35a 5986274986695

Rv Se ani nedivím, cesty po kterých se dá jezdit frézujou a na ty děravý se kašle. Asi špatný tunel.Rv

+1/0
13.4.2016 13:28

J92i52ř62í 66J35e65z61d89i80n22s54k84ý 8628222693289

U nás si silničáři (nevím kdo ho vybral) našli úsek, který byl naprosto v pohodě, nebyl špičkový, ale byl celkem rovný, hladký a i bez jakýchkoliv děr. Celý povrch ztrhli, dali tam nový, který se spíš podobal štěrku a hotovo. Naprosto nechápu proč? přitom o silnice pár stovek metrů jinde v katastrofálním stavu je tam dál...

+1/0
13.4.2016 13:09

R12a50d22e29k 52K61l54o58u76d31a 2363349989315

Toto řídí od stolu lidé kteří ty cesty neznají a děje se to u nás všude a naprosto běžně. Je to jako by zavřel oči a prstem ukázal na mapu. Tady uděláme 3km nové silnice. Ale přitom se tam nikdo z nich nejede podívat jak to opravdu vypadá a ve kterém místě je to nejhorší. Na hlavu postavené

0/0
13.4.2016 21:22

D98r21a61h41o54m21í11r 23S52t32r73o53u25h30a75l 4765878302934

Dva roky po sobě nemrzlo.

+3/0
13.4.2016 12:45

P60e32t57r 14B79ü27r40g97e14r 4887146387370

Gratuluji k tak odvážnému a bezesporu revolučnímu kroku!! Jak smělé a statečné rozhodnutí, opravovat cesty v období příhodnějšího počasí. Muselo to stát spoustu sil, když ne krve.

Ale vážně: loňský rok se skutečně hodně opravovalo. Ale pořád se "jen" klade asfalt na prvorepublikové klikatiny vedoucí podél mezí či polí sedláků. Místo toho, aby se naprojektovala a realizovala napřímená komunikace s moderními parametry. O dálnici na jihu čech je asi lépe vůbec nepsat, a už vůbec ne o dopravním řešení Českých Budějovic, či - nedejbože - Českého Krumlova.

+5/0
13.4.2016 12:27

M90a58r23t42i32n 31K67a58r27á88s97e89k 9558973468348

No tak ono jde i o to, ze oprava stavajici komunikace je temer zadarmo ve srovnani s novou komunikaci...

0/0
13.4.2016 12:43

R47o98s50t17i81s23l23a23v 96C33i47b93u46l62k66a 2169439530664

Proč se tomu říká obalovny, prosím?

+1/0
13.4.2016 12:24

T62o44m43á43š 59Z24e34m29á93n72e30k 5880708326966

Protože odborný výraz pro asfalt je obalovaná drť.

0/0
13.4.2016 12:31

R52o59s71t35i49s17l53a45v 29C64i59b95u18l44k79a 2279499550754

Aha, děkuji za vysvětlení.

0/0
13.4.2016 12:43

L53u94c14i65a89n 91P57a92p28a49z76i44a76n 5704487191165

Však naše silnice už vypadaly hůřeji jak v Bulharsku či Rumunsku. O Estonsku či Lotyšsku ani nemluvě.

+1/0
13.4.2016 12:20
Foto

M44i17l14a58n 18J98e23c77h 1101289256838

Estonsko a Lotyssko? Loni jsme projizdeli podel more a tempo oprav te silnice bylo uchvatne! Coz myslim vazne.

+1/0
13.4.2016 12:58

S24t54a80n42i93s78l12a48v 93B80u43r90i23a35n 5953524304817

Měly by se také opravovat silnice III.třídy, ale ne zaplácnutím lopatou, ale vyřezáním děr a kvalitní zaválcovanou směsí.

+4/0
13.4.2016 12:16

J34o68s35e72f 82A41d51á27m44e95k 2909865898726

A co kvalita obalovaných směsí? Nebo snad v Itálii není takové teplo, že jsem tam neviděl "proježděné" žlaby na komunikaci?

+2/0
13.4.2016 10:57

R42a19d14e94k 95K11l81o91u46d70a 2223629739225

To se děje vlivem špatného podkladu. Na blátě se to vytlačí. Muselo by se to nejdřív vhrabat, udělat pořádný kufr,na to alespoň 2 vrstvy balené a pak by to drželo

+3/0
13.4.2016 11:45

J44a82k13u70b 56K27a93m55e57n51i70c48k90ý 4769432157576

to by potom nezbyl prostor na rozkradani ;-D;-D

+3/0
13.4.2016 12:03

P16e90p69a 57Č14u30m10p56e29l10í42k 7327648604303

To snad mají automaticky udělal pořádně a podklad také udělat dobře.

Nebo tam pracují hlupáci co tohle netuší?

0/0
13.4.2016 12:04

J66a38n 81F61r92o29l40í71k 6786860605614

Oprava povrchové vrstvy stojí podstatně méně a také trvá poměrně krátkou dobu. Vybagrování, odvoz a položení nové konstrukční vrstvy je podstatně náročnější. Není to o nevědomosti, ale o penězích a často i o době, co jezdíte na semafor nebo objížďkami.

0/0
13.4.2016 13:36

J33a56n 19V14o57r40á23č 4159708142633

Jo,jo už se těším okolo Brna. Peklo jako loni.

Raději bych viděl stavbu třetího pruhu od Holubic po Rosice v obou směrech. Bohužel chápu že je to věc zřejmě technicky nemožná.

Nicméně jsem zaznamenal (tuším zde na Idnes) že počtem projíždějících vozidel je úsek od Rosic přes Brno ke sjezdu na D2 jeden s nejvytíženějších u nás.

+2/0
13.4.2016 10:46

J40a61k12u24b 37K27a60m33e92n90i50c81k62ý 4949812227376

zminovany usek je v planu, nevim, jestli az po holubice, ale minimalne po slatine uz je udelana studie a mozna i produkt

0/0
13.4.2016 11:21

J75a29k90u70b 52K67a76m98e19n94i83c90k51ý 4549582627736

* projekt ne produkt

0/0
13.4.2016 11:34

J50a10n 90V15o12r53á27č 4639678702813

Nevím tedy jak budou řešit mosty a nadjezdy ale snad to je vymyšleno. No a nedokážu si moc představit realizaci za provozu - no odklonění provozu přes Brno už vůbec ne. Každopádně čím déle se to bude odkládat tím bolestnější to bude.

+1/0
13.4.2016 12:15
Foto

L73u55m19í75r 28K84u39c51h22a92ř 4869924342249

1) rozšíření D1 na 3+3 jízdní pruhy se plánuje v úseku Kývalka - Holubice (km 182 - 210)

2) Citace "Jo,jo už se těším okolo Brna. Peklo jako loni." letos to bude "Systematické obléhání Brna II. etapa", viz. seznam oprav dálnic:

Modernizace D1 úsek 25 Ostrovačice - Kývalka (km 178 - 182)

Rekonstrukce CB vozovky D1 km 199.3 - 204.6 P

Rekonstrukce CB vozovky D1 km 220.2 - 229.5 P

D52 rekonstrukce AB vozovky km 23 - 27 (obchvat Pohořelic) soutěží se

D2 rekonstrukce CB a AB vozovky km -0.4 - 3.2 L (kolem Ikei, oprava již běží)

D2 rekonstrukce CB vozovky km 18.4 - 24.3 L (Velké Němčice - Hustopeče - oprava již běží) směr Brno

D2 rekonstrukce CB vozovky km 11.9 - 18.4 L (Velké Bílovice - Velké Němčice) soutěží se - směr Brno

D2 rekonstrukce CB vozovky km 9.7 - 16.2 P (směr Břeclav) + výměna svodidel celé D2, která probíhá a menší opravy na městském okruhu v Brně na Poříčí, Ostravské (přivaděč na D1 exit 203) atd.

0/0
13.4.2016 14:12

T27o31m75á41š 51M45a91c29e88j53k80a 6311312727747

Ona D1 mezi Prahou a minimlně Vyškovem zaslouzila 3 pruhy po celé délce. Když je špičlka, tak se ty auta na tu dálnici sotva vlezou.

0/0
13.4.2016 14:15

K73a17r84e96l 94V35a62c85h18u72t 9653252169493

Myslím, že motoristy spíše než objem "obalených" kamínků zajímá KVALITA směsí!

Nekvalitních směsí už bylo fakticky dost! :-( Nemyslíte? Zaplatíme. A to všichni.

+5/0
13.4.2016 10:44

R80a62d16e66k 90K83l32o50u31d25a 2343899549665

Ono jde spíše o podklad než o povrch vozovky. Můžete dát balenou jakou chcete ale když není dobrý kufr, dlouho to nevydrží.

+2/0
13.4.2016 11:49
Foto

M64i93l95a62n 65J76e48c84h 1121959386888

Jenze rozdil mezi kvalitou povrchu nasi silnice a nemecke je znat na prvni pohled. To neni podkladem, pouzivaji jiny material a po zime zadne diry nemaji.

0/0
13.4.2016 13:00

J64a44n 67F68r84o30l84í79k 6176900735644

Ve světě neexistuji nic lepšího než albánský asfalt, cement a drcené kamenivo. My jsme používali ropný dehet z ruské ropy a často bez cementu. Jak je to dnes netuším, snad už dávají i ten přírodní asfalt. Proto třeba chorvatské silnice v létě netečou.

0/0
13.4.2016 13:40

R40a88d51e32k 85K68l71o15u79d94a 2313239759125

I v německu mají výtluky. Používají se stejné směsi i stejné postupy. Za výtluky může v drtivé většině špatný podklad, pak špatné odvodnění vozovky (tedy mělké struhy kolem silnic a vysoké krajnice) a až pak nekvalitní materiál, kdy obalovaná směs zůstane jakoby pórovitá, zateče do ní voda a mráz dílo dokoná

0/0
13.4.2016 21:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.