Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok oprav silnic. České obalovny loni vyrobily nejvíc asfaltu v historii

Na českých silnicích a dálnicích proběhla loni malá a docela nenápadná technologická revoluce. Skončily časy, kdy se nejvíce opravovaly děravé vozovky v těch nejchladnějších měsících roku. Ukazují to statistiky Sdružení pro výstavbu silnic, které každý měsíc sbírá data o objemu vyrobených asfaltových směsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24a22v17e42l 66V86e95r71n83e75r 1593203392397

toz to asi slo vsecko na vyvoz ne? ja jsem jeste po zadne silnici, kterou by loni kompletne opravili nejel a to najezdim 35 tis. km rocne po cele republice. nebo loni vytvorili rekordni pocet zaplat, resp. zaplat pres zaplaty. jinak si to vysvetlit nedokazu.

+1/0
13.4.2016 15:07

R42a30d86e55k 22K73l32o45u35d58a 2753789589915

U nás jich máme nových celkem dost

0/0
13.4.2016 21:15
Foto

L64u74b82o30m61í97r 54J81a61n64o42t12a 5596704216175

Rv Se ani nedivím, cesty po kterých se dá jezdit frézujou a na ty děravý se kašle. Asi špatný tunel.Rv

+1/0
13.4.2016 13:28

J77i85ř57í 66J86e38z14d17i18n91s38k57ý 8418832603689

U nás si silničáři (nevím kdo ho vybral) našli úsek, který byl naprosto v pohodě, nebyl špičkový, ale byl celkem rovný, hladký a i bez jakýchkoliv děr. Celý povrch ztrhli, dali tam nový, který se spíš podobal štěrku a hotovo. Naprosto nechápu proč? přitom o silnice pár stovek metrů jinde v katastrofálním stavu je tam dál...

+1/0
13.4.2016 13:09

R54a72d55e63k 12K25l31o35u66d49a 2103289559275

Toto řídí od stolu lidé kteří ty cesty neznají a děje se to u nás všude a naprosto běžně. Je to jako by zavřel oči a prstem ukázal na mapu. Tady uděláme 3km nové silnice. Ale přitom se tam nikdo z nich nejede podívat jak to opravdu vypadá a ve kterém místě je to nejhorší. Na hlavu postavené

0/0
13.4.2016 21:22

D57r45a93h53o67m58í74r 17S14t73r39o20u50h76a56l 4875178652644

Dva roky po sobě nemrzlo.

+3/0
13.4.2016 12:45

P32e68t46r 67B96ü31r13g76e65r 4227836397570

Gratuluji k tak odvážnému a bezesporu revolučnímu kroku!! Jak smělé a statečné rozhodnutí, opravovat cesty v období příhodnějšího počasí. Muselo to stát spoustu sil, když ne krve.

Ale vážně: loňský rok se skutečně hodně opravovalo. Ale pořád se "jen" klade asfalt na prvorepublikové klikatiny vedoucí podél mezí či polí sedláků. Místo toho, aby se naprojektovala a realizovala napřímená komunikace s moderními parametry. O dálnici na jihu čech je asi lépe vůbec nepsat, a už vůbec ne o dopravním řešení Českých Budějovic, či - nedejbože - Českého Krumlova.

+5/0
13.4.2016 12:27

M51a33r13t64i58n 33K36a54r33á46s68e80k 9338903738538

No tak ono jde i o to, ze oprava stavajici komunikace je temer zadarmo ve srovnani s novou komunikaci...

0/0
13.4.2016 12:43

R78o77s42t44i63s32l58a21v 76C95i31b64u81l19k93a 2309449810684

Proč se tomu říká obalovny, prosím?

+1/0
13.4.2016 12:24

T26o73m90á39š 83Z38e20m98á31n77e86k 5720408386326

Protože odborný výraz pro asfalt je obalovaná drť.

0/0
13.4.2016 12:31

R85o44s50t93i92s29l74a90v 87C61i11b71u71l24k52a 2489459510324

Aha, děkuji za vysvětlení.

0/0
13.4.2016 12:43

L57u78c87i48a57n 16P53a33p36a43z89i33a89n 5354597321595

Však naše silnice už vypadaly hůřeji jak v Bulharsku či Rumunsku. O Estonsku či Lotyšsku ani nemluvě.

+1/0
13.4.2016 12:20

M78i50l88a49n 51J81e12c77h 1811659476838

Estonsko a Lotyssko? Loni jsme projizdeli podel more a tempo oprav te silnice bylo uchvatne! Coz myslim vazne.

+1/0
13.4.2016 12:58

S78t38a50n31i17s80l52a96v 94B92u87r48i94a47n 5573974374217

Měly by se také opravovat silnice III.třídy, ale ne zaplácnutím lopatou, ale vyřezáním děr a kvalitní zaválcovanou směsí.

+4/0
13.4.2016 12:16

J45o21s90e92f 69A94d62á82m15e96k 2849705748496

A co kvalita obalovaných směsí? Nebo snad v Itálii není takové teplo, že jsem tam neviděl "proježděné" žlaby na komunikaci?

+2/0
13.4.2016 10:57

R15a48d56e14k 48K12l81o54u17d34a 2633849629495

To se děje vlivem špatného podkladu. Na blátě se to vytlačí. Muselo by se to nejdřív vhrabat, udělat pořádný kufr,na to alespoň 2 vrstvy balené a pak by to drželo

+3/0
13.4.2016 11:45

J53a13k34u14b 49K70a30m36e91n85i68c55k68ý 4349742557226

to by potom nezbyl prostor na rozkradani ;-D;-D

+3/0
13.4.2016 12:03

P34e27p47a 43Č55u90m53p58e35l38í90k 7147658384833

To snad mají automaticky udělal pořádně a podklad také udělat dobře.

Nebo tam pracují hlupáci co tohle netuší?

0/0
13.4.2016 12:04

J42a22n 38F12r71o79l30í14k 6296780555704

Oprava povrchové vrstvy stojí podstatně méně a také trvá poměrně krátkou dobu. Vybagrování, odvoz a položení nové konstrukční vrstvy je podstatně náročnější. Není to o nevědomosti, ale o penězích a často i o době, co jezdíte na semafor nebo objížďkami.

0/0
13.4.2016 13:36

J45a92n 42V57o79r60á22č 4399678242163

Jo,jo už se těším okolo Brna. Peklo jako loni.

Raději bych viděl stavbu třetího pruhu od Holubic po Rosice v obou směrech. Bohužel chápu že je to věc zřejmě technicky nemožná.

Nicméně jsem zaznamenal (tuším zde na Idnes) že počtem projíždějících vozidel je úsek od Rosic přes Brno ke sjezdu na D2 jeden s nejvytíženějších u nás.

+2/0
13.4.2016 10:46

J96a22k79u55b 23K42a38m31e35n57i83c22k55ý 4959712827416

zminovany usek je v planu, nevim, jestli az po holubice, ale minimalne po slatine uz je udelana studie a mozna i produkt

0/0
13.4.2016 11:21

J13a23k28u63b 98K30a18m65e91n80i20c52k53ý 4989262287166

* projekt ne produkt

0/0
13.4.2016 11:34

J40a89n 91V34o16r70á89č 4569308222603

Nevím tedy jak budou řešit mosty a nadjezdy ale snad to je vymyšleno. No a nedokážu si moc představit realizaci za provozu - no odklonění provozu přes Brno už vůbec ne. Každopádně čím déle se to bude odkládat tím bolestnější to bude.

+1/0
13.4.2016 12:15
Foto

L79u86m60í17r 77K80u35c54h94a51ř 4979904712889

1) rozšíření D1 na 3+3 jízdní pruhy se plánuje v úseku Kývalka - Holubice (km 182 - 210)

2) Citace "Jo,jo už se těším okolo Brna. Peklo jako loni." letos to bude "Systematické obléhání Brna II. etapa", viz. seznam oprav dálnic:

Modernizace D1 úsek 25 Ostrovačice - Kývalka (km 178 - 182)

Rekonstrukce CB vozovky D1 km 199.3 - 204.6 P

Rekonstrukce CB vozovky D1 km 220.2 - 229.5 P

D52 rekonstrukce AB vozovky km 23 - 27 (obchvat Pohořelic) soutěží se

D2 rekonstrukce CB a AB vozovky km -0.4 - 3.2 L (kolem Ikei, oprava již běží)

D2 rekonstrukce CB vozovky km 18.4 - 24.3 L (Velké Němčice - Hustopeče - oprava již běží) směr Brno

D2 rekonstrukce CB vozovky km 11.9 - 18.4 L (Velké Bílovice - Velké Němčice) soutěží se - směr Brno

D2 rekonstrukce CB vozovky km 9.7 - 16.2 P (směr Břeclav) + výměna svodidel celé D2, která probíhá a menší opravy na městském okruhu v Brně na Poříčí, Ostravské (přivaděč na D1 exit 203) atd.

0/0
13.4.2016 14:12

T31o61m28á77š 81M58a67c93e48j65k81a 6901162957517

Ona D1 mezi Prahou a minimlně Vyškovem zaslouzila 3 pruhy po celé délce. Když je špičlka, tak se ty auta na tu dálnici sotva vlezou.

0/0
13.4.2016 14:15

K38a17r78e17l 56V84a15c29h13u74t 9713722719323

Myslím, že motoristy spíše než objem "obalených" kamínků zajímá KVALITA směsí!

Nekvalitních směsí už bylo fakticky dost! :-( Nemyslíte? Zaplatíme. A to všichni.

+5/0
13.4.2016 10:44

R64a42d97e30k 44K84l19o71u77d47a 2633919859485

Ono jde spíše o podklad než o povrch vozovky. Můžete dát balenou jakou chcete ale když není dobrý kufr, dlouho to nevydrží.

+2/0
13.4.2016 11:49

M94i34l85a73n 38J12e66c44h 1281839246148

Jenze rozdil mezi kvalitou povrchu nasi silnice a nemecke je znat na prvni pohled. To neni podkladem, pouzivaji jiny material a po zime zadne diry nemaji.

0/0
13.4.2016 13:00

J26a42n 24F13r19o84l95í70k 6826320835694

Ve světě neexistuji nic lepšího než albánský asfalt, cement a drcené kamenivo. My jsme používali ropný dehet z ruské ropy a často bez cementu. Jak je to dnes netuším, snad už dávají i ten přírodní asfalt. Proto třeba chorvatské silnice v létě netečou.

0/0
13.4.2016 13:40

R70a21d42e65k 38K41l52o64u98d66a 2333779879975

I v německu mají výtluky. Používají se stejné směsi i stejné postupy. Za výtluky může v drtivé většině špatný podklad, pak špatné odvodnění vozovky (tedy mělké struhy kolem silnic a vysoké krajnice) a až pak nekvalitní materiál, kdy obalovaná směs zůstane jakoby pórovitá, zateče do ní voda a mráz dílo dokoná

0/0
13.4.2016 21:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.