- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Informace z první ruky. Většinu času ten robot stojí a nic nedělá. Je výrazně pomalejší než lidé, extrémně nákladný a nespolehlivý.
To se časem vyladí, ale smysl nahradit lidi má jen tehdy, když lidé najdou jinou práci, za kterou budou slušně placeni. Když nebudete mít na auta kupce, nebude cenu mít je vyrábět. Čili proč nenahradit těžkou práci a lidi neuvolnit pro tvůrčí práci, či pro jinou potřebnou práci.
Pro celý stát ovšem nemá cenu šetřit na lidské práci a nahrazovat jí roboty, pokud by lidé pak byli bez práce.
Roboti nahrazují člověka jenom tam, kde člověk dělá zbytečnou práci, kterou by robot zvládl líp, rychleji a levněji. Před 150 lety pracovalo 96 % lidí v zemědělství, potom přišly kombajny a traktory, dalo by se čekat že tu bude 90 % nezaměstnanost a ouha, lidi si našli jinou práci, pomoc robotů a automatizace jen a pouze zvyšujecelkovou životní úroveň lidí, vyrobí se víc léků, víc mobilů, víc aut, víc magnetických rezonancí... Jednou třeba přijde doba kdy každý dostane od státu důchod od narození, a ti co budou kvalifikovanější si budou přivydělávat v techlogiích a vývoji a budou se mít lépe.
A může pracovat tak, jak ho naprogramuje inteligentní člověk, s čímž by měla dolní polovina národa docela problém.
A když se pokazí tak jej nahradí novým... Protože inteligent přece nevezme šroubovák do ruky a neumaže se od kolomazi...
Ale ty roboty v jiných firmách ustavičně navrhuje a zdokonaluje 100 inženýrů kteří si platí práci a materiál 1000 dalších lidí od různých dodavatelských firem.
A tito inženýři mají větší plat než dělníci, kteří někde utratí.
Myslím si že naopak robotika práci lidem dává. Samozřejmě na místech kde to není vidět.
Kdyby robotika víc lidem práci dávala než brala, není důvod, aby zaměstnavatelé roboty zaváděli.
Teda pokud by to nebylo nějakým způsobem dotované odvětví jako třeba například výroba OZE elektřiny proti klasickým elektrárnám.
A co ten třetí šroub co na videu v čase 0:34 tomu robotu upadne
No, můžou si za to tak trochu sami, respektive odbory. Škodovka platí za jednoho z nejlepších zaměstnavatelů, těch výhod co zaměstnanci mají. Vcelku slušné platy, ale natahují čím dál víc a často si říkám, zda odboráři ve Škodovce vnímají vůbec realitu. Pak se není čemu divit, že firma rozhodne pro automatizaci práce.
Firma automatizuje maximálně jak je to možné. Proto jen ve svařovnách je přes 2tis. robotů. Kdekoliv se dá nahradit člověka robotem, je to již realizováno. Toto je zanedbatelné. Ve Škodě jsou nejnižší mzdy ze všech automobilek v EU a to dost výrazně. Přesto prosperují.
Tuto pohádku jsme poslouchali těsně před pádem opony s úst všech západních automobilek pak padla opona a automobilky dostali kvalifikovanou pracovní sílu za pár kaček. No a dneska se pohádka opakuje do doby než EU zabere Ukrajinu a znovu se robotizace odloží.
To bude docela zajímavé, roboti postupně nahrazují lidi, firmy ušetří jednak na nákladech a jednak jsou roboti přesnější " nedělají chyby ", produktivnější a nechodí marodit (nepobírají nemocenskou), je to logický krok pro firmy, ale je zde jedna podstatná otázka, pokud budou časem dělat většinu lidské práce roboti, kdo bude nakupovat, když lidi budou bez práce, ušetří se tedy náklady firmy, zlepší se kvalita i produktivita, ale začne se snižovat kupní síla, je toto budoucnost, která je udržitelná? Děkuji za odpovědi .
No, tahle otázka, nebo spíše poptávka prognózy, je dosti ohraná a zdá se, že je třeba prostě čekat, jak se budoucnost vyvrbí. Lidé reagují, občas pozdě, občas špatně, ale reagují.
"Automatické převodovky jsou považovány za ideální pro auta s hybridním pohonem i pro elektromobily." - Prosim o vysvetleni, jakou funkci by mela plnit u elektromobilu, aby to bylo nutne a vyplatilo se to ekonomicky. Tady se asi redaktor spletl.
To si nemyslím. Budou dostávat dostatečné dávky. Možná i budou dělat zbytečnou práci, jakou už dnes dělá mnoho lidí.