Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové lokomotivy za půl miliardy dodá Siemens, Škoda se nepřihlásila

ČD Cargo rozšíří do konce října letošního roku svůj vozový park o pět nových lokomotiv Siemens Vectron. Jde o první nákup nových strojů od vzniku firmy. Tuzemský výrobce lokomotiv Škoda Transportation se do soutěže nepřihlásil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P77e75t66r 15K21o89r85b48e69l 9676437590972

Škodovkám jsem dlouho fandil. Špatné mašiny to nejsou, ale výrobce se i tak přes ně dokázal dokonale ztrapnit. To, že se do tohoto tendru ani nepřihlásil je toho také důkazem.

0/0
14.4.2016 22:27

J48o51s79e56f 75V23l66t13a54v61s94k89y 3485785331673

Obcas by meli ty ceske lokomotivy umejt a natrit, vypada to jak rezata plechovka ....

0/−1
13.4.2016 23:29

M50i75l79a64n 32V19e48s83e78l73ý 1598391353606

je ta mašina použitelná pro railjet v režimu push/pull? Když zapřáhnout ČD škodovku do railjetu, tak pouze jako tažné vozidlo, není použitelná pro sunutí...

0/−4
13.4.2016 20:13

M55i62l60a35n 42M79a47j39e90r56č65í64k 1330230714256

100% Vectron je ovladatelný ze stanoviště strojvedoucího řídícího vozu na opačném konci (k němu připojeného) Railjetu - výrobcem Vectronu i Rialjetu je Siemens.

Ovšem osobně považuji Vectron za zbytečný/drahý pro pohánění Railjetu, když k tomu stačí jeho předchůdce Taurus.

+1/0
13.4.2016 20:23

M71a20r62t80i29n 91K63a93r74á38s13e95k 9768123628368

A nejsiu vectrony nahodou levnejsi nez taurusy?

0/−1
13.4.2016 22:36

O76l92d16ř41i38c23h 46J52a30n20e84č32e98k 8679856343211

poněkud irelevantní otázka - taurusy se už nějakou dobu nevyrábějí

+2/0
14.4.2016 9:54

M63a12r49t76i54n 41K63a98r65á60s14e75k 9508623888928

Ano nevyrabi, v tom pripade asi byla stejne nerelvantni predchozi otazka, jestli neni zbytecne drahe kupovat vectrony, kdyz na to staci starsi taurus...

+1/−1
14.4.2016 9:56

M38i86l39a17n 39V85e58s72e19l60ý 1198161403946

jen mě spíš napadla varianta zapůjčení pro ČD od ČD Cargo místo Taurusu z Rakouska ;-D

0/−1
13.4.2016 22:47

O17l52d77ř83i23c10h 22J59a32n61e51č42e72k 8619426763781

taurusy na ČD railjetech jsou vyrovnávkou výkonů mezi ÖBB a ČD. trasa Praha - Wien - Graz je státní hranicí celkem přesně rozpůlena a pro provoz na ni poskytují ČD 7 souprav vozů a ÖBB 3 soupravy vozů + 10 lokomotiv, což se hodnotou zhruba rovná. čili aby ČD railjety do Rakouska tahalo něco jiného než taurusy ÖBB je nesmysl.

+4/0
14.4.2016 9:57

V57a95c38l69a79v 55H26a81j77e52k 3756669929

nicméně pokud se neplatu, tak za to ČD dostaly pokutu RvRv

0/−1
14.4.2016 10:23

O32l56d67ř69i52c60h 96J66a48n88e79č78e64k 8779646963221

pokud se nepletu, tak to bylo za předchozí pronájem taurusů pro EC Praha - Wien (-Wiener Neustadt), která byla railjety nahrazena.

ano kolem taurusů pro railjety taky myslím byly nějaké tahanice, ale pokud to bylo rozhodnuto v neprospěch ČD, tak musely mít hodně špatně napsané smlouvy.

0/0
14.4.2016 11:45

O95l40d42ř81i60c20h 11J34a37n95e61č12e45k 8569466913381

podle téhle logiky je ovšem vectron zbytečný i pro vlaky Regiojetu, když na ně stačí peršingy anebo případně i bobiny :-P

0/−1
14.4.2016 9:59

P38e94t73r 12K19o80r78b21e18l 9176587900252

Kéž by měl Regiojet na všech vlacích Vectrony. Ani si nedokážete představit jak zlou krev dělá s pomalými Peršingy a těžkými vlaky mezi ostatními 160kovými vlaky.

+1/0
14.4.2016 22:29

O76l61d83ř64i55c44h 34J21a70n45e66č45e25k 8639456633131

to vůbec nepopírám :-)

na dráze je velký rozdíl mezi "stačí" a "stačí". já říkám od začátku, že když RJ tvrdí, že jeho peršingy utáhnou klidně 15 vagonů, tak má sice pravdu - jenže jak dlouho takový vlak jede?

to je samozřejmě extrémní případ, mezi jízdní dobou railjetu s vectronem a s taurusem by žádný rozdíl být neměl.

+1/0
15.4.2016 11:36

T41o43m85á35š 48T69a32t20í86č59e62k 5690522130528

Zajímavý. Já to vidím z okna několikrát denně, jak RJ tlačí. Cca každá druhá.

0/0
13.4.2016 20:37

M43i21l29a98n 27V80e11s11e67l27ý 1678581163666

a není to spíš taurus, co sune?

0/0
13.4.2016 22:45

T93o26m42á57š 14T74a24t14í88č37e90k 5600532680848

Ne. Nová vana, nejdražší na světě.

0/−1
13.4.2016 22:47

J70a51r27e41k 24K11a13l44i45v46o32d40a 7426283181806

Pochybuju

0/0
13.4.2016 23:00

T21o26m52á92š 43T29a22t47í38č37e39k 5320902180658

Nojo, fakt. S těma RJ jezdí Taurusy.

0/0
13.4.2016 23:18
Foto

O36n41d26ř95e74j 49V26a91r65o89š80č96á20k 3804447803

Ja chapu, ze Vectron je moderni stroj, ale muze mi nekdo vysvetlit, co na ty masine stoji 100 milionu? No a ze Skodovacky lokomotivy asi kouka jen dalsi tunel... coz melo byt naopak, masiny mely koukat z tunelu :-)

0/−1
13.4.2016 19:13

P84e79t56r 79K44o11u75t50e51c39k78ý 6134850717807

Nové dvojkolí pro vůz stojí řádově mega. Jsou třeba hned 4... Trafo na 6,5 MW nebude taky za hubičku, měniče na stejný výkon, kastle, podvozky, ono se to nasčítá...

+3/0
14.4.2016 8:56

V52a37c79l95a97v 26H32a43j40e93k 3336869129

T8-oRvaurus stál taky kolem 100 mega a Messerschmidt bez arbitráže prý kolem 130 Mega

+1/−1
14.4.2016 10:25

T62o32m 11J66u92r55e53č51k44a 6375312355655

V minulých měsících je nakoupil například Lokotrain nebo RegioJet.

Opravdu nakoupili? Nejde jen o pronájem od ELL?

+7/0
13.4.2016 15:16

J74a53n 44C69e23p16e92k 1194376680

Jedná se o pronájem.

+1/0
13.4.2016 15:22

L39i84b45o64r 62M46o25u85č21k23a 1728877285372

jd eo to nacpat do clanku slovo RegioJet R^

+4/−1
13.4.2016 16:00

J22a19n 39K28o38v18á98č 7582709425507

Pozor na chemtrail ;)

+1/0
13.4.2016 17:27

J77a97n 69S80ů26r92a 4925343623702

Přesně tak. A když je to v kombinaci s Lokotrainem,je to dvojitý jackpot.

+1/0
13.4.2016 20:27
Foto

T80o56m90á89š 14D28v51o19ř21á92k 7865356167561

Tedy jako vlastenec jsem, ale přijde mi, že Škoda chce spáchat profesní sebevraždu...

+2/0
13.4.2016 15:03

L13u76d74ě79k 29N68ě80m23e13c 5245841482544

Spíš si nechá schválit provoz svých strojů v jiných státech a pak se do dalších tendrů přihlásí, než se nechá vydírat časově i jinak nesplnitelnými požadavky.

+2/−9
13.4.2016 15:05

R14a93d30e79k 63N64o66v40o61t47n37ý 5348882576495

Vyděrači ze Škody Transportation by měli mít u ČD utrum na dalších 20 let.

+14/−3
13.4.2016 15:14

L59u48d63ě52k 90N22ě77m49e28c 5225141932894

Snad by bylo lépe se nejdřív seznámit s některými kauzami.

+2/−5
13.4.2016 15:17

M67i53c75h15a64l 72S46e24d90l23á33č69e49k 7263501384466

No právě. Stačí poslední kauza, kdy do teď jejich lokomotivy nesmí do Německa, dodali je s několikaročním zpožděním a ještě vysoudili na ČD miliardu. Horší jak za komunistů.

+10/−1
13.4.2016 15:28

L55u40d20ě41k 63N63ě60m41e57c 5425361542114

Rozpovídejte se obšírněji...

+1/−4
13.4.2016 15:33

J66i59r70k76a 72D18v71o32ř68á25k 4215340673358

Vůbec nepotřebujou žádné utrum. Jak je vidět, úplně stačí, když jim ČD přestanou nadbíhat. Ještě pár takových debaklů, a výrobce, který ztratil domácí trh, nikdo nebude brát vážně.

0/0
16.4.2016 23:27

J40a82n 50C95e36p21e80k 1664726820

No to mi opravdu řekněte, kde byla vámi proklamovaná Škoda vydírána a na čem v obchodních případech s Českými Dráhami tratila? Není to spíše naopak?

+8/0
13.4.2016 15:18

L58u14d88ě25k 72N17ě40m19e69c 5885551722974

Osobně nepovažuji významné změny specifikací v průběhu projektu za nic jiného.

0/−3
13.4.2016 15:21

J72a52n 41C66e24p86e25k 1984176940

A na čem tratila? Na otočené pokutě, za pozdě dodané zboží, které ještě musí platit ČD?

+3/0
13.4.2016 15:23

L38u30d58ě16k 45N98ě43m30e10c 5855861272684

Takže s první částí souhlasíte a divíte se, že s sebou veze následky?

0/−1
13.4.2016 15:27

J29a55n 58C60e83p11e63k 1784796660

Jen dodám, firma, která díky ČD byla vůbec schopna přežít a vyvinout se ve velkou firmu, by měla u ČD prstíčkem hrabat. Jen díky ČD a netransparentním zakázkám, je tam, kde je dnes. Bez nich by žádná nebyla. Těžko by něco vyráběli na dluh s nejistotou, že to vůbec někomu prodají.

+9/0
13.4.2016 15:25

L83u77d53ě94k 53N65ě79m57e82c 5515181602944

Víte.. ono se s Vaším dodatkem dá do jisté míry souhlasit.

+1/0
13.4.2016 15:32

M24a10r94t19i36n 68Č55a86p21e54k 6830211207654

Siemens vyrobil prvního Eurosprintera (předchůdce Vectronu) společně s lokomotivkou Maffei na vlastní náklady. Dodnes mu patří a používáho hlavně na přepravu vozidel z Mnichova na jeho zkušební okruh.

Takže Škodovka by měla ve vztahu s ČD jen mlčet a šoupat nohama, když jí zaplatily kompletní vývoj. Jinak zpoždění vzniklé změnou norem bylo zohledněno, pokuta byla za to, že ještě nejsou plně schváleny.

+12/0
13.4.2016 15:49

J35a40n 97S52ů25r57a 4635743383902

V čem byly tady požadavky nesplnitelné? Proč si tedy dosud ŠT nenechala schválit loko v jiných státech?

+7/0
13.4.2016 15:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.