Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové lokomotivy za půl miliardy dodá Siemens, Škoda se nepřihlásila

ČD Cargo rozšíří do konce října letošního roku svůj vozový park o pět nových lokomotiv Siemens Vectron. Jde o první nákup nových strojů od vzniku firmy. Tuzemský výrobce lokomotiv Škoda Transportation se do soutěže nepřihlásil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98e85t89r 22K32o53r25b77e24l 9316387580832

Škodovkám jsem dlouho fandil. Špatné mašiny to nejsou, ale výrobce se i tak přes ně dokázal dokonale ztrapnit. To, že se do tohoto tendru ani nepřihlásil je toho také důkazem.

0/0
14.4.2016 22:27

J79o30s66e75f 27V52l53t37a73v57s12k81y 3355645851313

Obcas by meli ty ceske lokomotivy umejt a natrit, vypada to jak rezata plechovka ....

0/−1
13.4.2016 23:29

M14i10l92a44n 73V84e78s93e95l46ý 1878761813126

je ta mašina použitelná pro railjet v režimu push/pull? Když zapřáhnout ČD škodovku do railjetu, tak pouze jako tažné vozidlo, není použitelná pro sunutí...

0/−4
13.4.2016 20:13

M67i94l82a87n 61M23a44j95e67r78č11í60k 1350380874396

100% Vectron je ovladatelný ze stanoviště strojvedoucího řídícího vozu na opačném konci (k němu připojeného) Railjetu - výrobcem Vectronu i Rialjetu je Siemens.

Ovšem osobně považuji Vectron za zbytečný/drahý pro pohánění Railjetu, když k tomu stačí jeho předchůdce Taurus.

+1/0
13.4.2016 20:23

M96a88r38t56i19n 31K44a23r20á93s50e72k 9788803638758

A nejsiu vectrony nahodou levnejsi nez taurusy?

0/−1
13.4.2016 22:36

O54l70d88ř16i98c46h 12J71a85n18e42č23e43k 8229596493161

poněkud irelevantní otázka - taurusy se už nějakou dobu nevyrábějí

+2/0
14.4.2016 9:54

M65a48r98t48i34n 91K46a59r68á76s67e71k 9718263858258

Ano nevyrabi, v tom pripade asi byla stejne nerelvantni predchozi otazka, jestli neni zbytecne drahe kupovat vectrony, kdyz na to staci starsi taurus...

+1/−1
14.4.2016 9:56

M34i15l63a48n 80V39e59s85e65l70ý 1108881303796

jen mě spíš napadla varianta zapůjčení pro ČD od ČD Cargo místo Taurusu z Rakouska ;-D

0/−1
13.4.2016 22:47

O96l43d11ř65i22c42h 63J37a30n78e52č55e40k 8699446983231

taurusy na ČD railjetech jsou vyrovnávkou výkonů mezi ÖBB a ČD. trasa Praha - Wien - Graz je státní hranicí celkem přesně rozpůlena a pro provoz na ni poskytují ČD 7 souprav vozů a ÖBB 3 soupravy vozů + 10 lokomotiv, což se hodnotou zhruba rovná. čili aby ČD railjety do Rakouska tahalo něco jiného než taurusy ÖBB je nesmysl.

+4/0
14.4.2016 9:57

V91a55c97l18a16v 95H11a34j36e87k 3236819639

nicméně pokud se neplatu, tak za to ČD dostaly pokutu RvRv

0/−1
14.4.2016 10:23

O91l57d39ř87i79c33h 70J15a13n53e60č96e84k 8849956343981

pokud se nepletu, tak to bylo za předchozí pronájem taurusů pro EC Praha - Wien (-Wiener Neustadt), která byla railjety nahrazena.

ano kolem taurusů pro railjety taky myslím byly nějaké tahanice, ale pokud to bylo rozhodnuto v neprospěch ČD, tak musely mít hodně špatně napsané smlouvy.

0/0
14.4.2016 11:45

O89l50d65ř56i18c42h 32J71a89n47e10č41e85k 8539506543651

podle téhle logiky je ovšem vectron zbytečný i pro vlaky Regiojetu, když na ně stačí peršingy anebo případně i bobiny :-P

0/−1
14.4.2016 9:59

P86e94t26r 52K88o20r38b17e87l 9126467210312

Kéž by měl Regiojet na všech vlacích Vectrony. Ani si nedokážete představit jak zlou krev dělá s pomalými Peršingy a těžkými vlaky mezi ostatními 160kovými vlaky.

+1/0
14.4.2016 22:29

O20l14d98ř36i97c71h 26J16a82n24e16č26e88k 8859706733261

to vůbec nepopírám :-)

na dráze je velký rozdíl mezi "stačí" a "stačí". já říkám od začátku, že když RJ tvrdí, že jeho peršingy utáhnou klidně 15 vagonů, tak má sice pravdu - jenže jak dlouho takový vlak jede?

to je samozřejmě extrémní případ, mezi jízdní dobou railjetu s vectronem a s taurusem by žádný rozdíl být neměl.

+1/0
15.4.2016 11:36

T98o20m51á28š 97T10a17t56í10č40e37k 5490292400858

Zajímavý. Já to vidím z okna několikrát denně, jak RJ tlačí. Cca každá druhá.

0/0
13.4.2016 20:37

M60i68l36a94n 42V59e55s78e38l59ý 1138791203366

a není to spíš taurus, co sune?

0/0
13.4.2016 22:45

T10o34m66á43š 71T12a35t68í12č22e14k 5900792960408

Ne. Nová vana, nejdražší na světě.

0/−1
13.4.2016 22:47

J88a66r62e83k 29K65a29l58i75v41o66d53a 7406233681936

Pochybuju

0/0
13.4.2016 23:00

T30o96m30á98š 15T69a15t57í38č59e90k 5660232900508

Nojo, fakt. S těma RJ jezdí Taurusy.

0/0
13.4.2016 23:18
Foto

O78n57d47ř49e91j 49V95a89r70o79š75č89á11k 3144577933

Ja chapu, ze Vectron je moderni stroj, ale muze mi nekdo vysvetlit, co na ty masine stoji 100 milionu? No a ze Skodovacky lokomotivy asi kouka jen dalsi tunel... coz melo byt naopak, masiny mely koukat z tunelu :-)

0/−1
13.4.2016 19:13

P55e42t27r 82K93o59u96t35e28c60k15ý 6554680737627

Nové dvojkolí pro vůz stojí řádově mega. Jsou třeba hned 4... Trafo na 6,5 MW nebude taky za hubičku, měniče na stejný výkon, kastle, podvozky, ono se to nasčítá...

+3/0
14.4.2016 8:56

V44a84c90l87a95v 92H72a75j54e34k 3166599299

T8-oRvaurus stál taky kolem 100 mega a Messerschmidt bez arbitráže prý kolem 130 Mega

+1/−1
14.4.2016 10:25

T39o79m 14J53u79r65e44č33k94a 6175562295595

V minulých měsících je nakoupil například Lokotrain nebo RegioJet.

Opravdu nakoupili? Nejde jen o pronájem od ELL?

+7/0
13.4.2016 15:16

J21a30n 41C44e49p30e95k 1274406150

Jedná se o pronájem.

+1/0
13.4.2016 15:22

L20i26b61o11r 81M66o72u58č86k98a 1778957475562

jd eo to nacpat do clanku slovo RegioJet R^

+4/−1
13.4.2016 16:00

J61a74n 13K38o39v49á77č 7432679455807

Pozor na chemtrail ;)

+1/0
13.4.2016 17:27

J51a44n 19S83ů84r62a 4125983743922

Přesně tak. A když je to v kombinaci s Lokotrainem,je to dvojitý jackpot.

+1/0
13.4.2016 20:27
Foto

T36o28m63á62š 65D31v58o68ř29á80k 7255826847821

Tedy jako vlastenec jsem, ale přijde mi, že Škoda chce spáchat profesní sebevraždu...

+2/0
13.4.2016 15:03

L74u26d66ě86k 90N37ě75m57e25c 5295391322624

Spíš si nechá schválit provoz svých strojů v jiných státech a pak se do dalších tendrů přihlásí, než se nechá vydírat časově i jinak nesplnitelnými požadavky.

+2/−9
13.4.2016 15:05

R73a12d45e75k 95N72o62v34o55t49n75ý 5728272286745

Vyděrači ze Škody Transportation by měli mít u ČD utrum na dalších 20 let.

+14/−3
13.4.2016 15:14

L48u64d64ě68k 58N36ě18m67e95c 5245181472264

Snad by bylo lépe se nejdřív seznámit s některými kauzami.

+2/−5
13.4.2016 15:17

M77i13c43h32a43l 68S83e66d82l15á28č19e31k 7573281764896

No právě. Stačí poslední kauza, kdy do teď jejich lokomotivy nesmí do Německa, dodali je s několikaročním zpožděním a ještě vysoudili na ČD miliardu. Horší jak za komunistů.

+10/−1
13.4.2016 15:28

L24u72d18ě11k 19N60ě64m69e72c 5365641432494

Rozpovídejte se obšírněji...

+1/−4
13.4.2016 15:33

J61i87r35k46a 55D52v15o53ř39á58k 4435180643588

Vůbec nepotřebujou žádné utrum. Jak je vidět, úplně stačí, když jim ČD přestanou nadbíhat. Ještě pár takových debaklů, a výrobce, který ztratil domácí trh, nikdo nebude brát vážně.

0/0
16.4.2016 23:27

J45a59n 37C77e88p89e16k 1984446380

No to mi opravdu řekněte, kde byla vámi proklamovaná Škoda vydírána a na čem v obchodních případech s Českými Dráhami tratila? Není to spíše naopak?

+8/0
13.4.2016 15:18

L25u68d52ě78k 61N69ě41m28e32c 5435531402824

Osobně nepovažuji významné změny specifikací v průběhu projektu za nic jiného.

0/−3
13.4.2016 15:21

J84a12n 75C71e46p84e24k 1734916540

A na čem tratila? Na otočené pokutě, za pozdě dodané zboží, které ještě musí platit ČD?

+3/0
13.4.2016 15:23

L11u28d19ě45k 57N74ě52m43e61c 5535951312864

Takže s první částí souhlasíte a divíte se, že s sebou veze následky?

0/−1
13.4.2016 15:27

J10a35n 90C68e26p24e85k 1314156150

Jen dodám, firma, která díky ČD byla vůbec schopna přežít a vyvinout se ve velkou firmu, by měla u ČD prstíčkem hrabat. Jen díky ČD a netransparentním zakázkám, je tam, kde je dnes. Bez nich by žádná nebyla. Těžko by něco vyráběli na dluh s nejistotou, že to vůbec někomu prodají.

+9/0
13.4.2016 15:25

L76u52d75ě23k 28N68ě24m29e64c 5325241502604

Víte.. ono se s Vaším dodatkem dá do jisté míry souhlasit.

+1/0
13.4.2016 15:32

M51a34r83t53i78n 98Č91a86p85e63k 6250751457544

Siemens vyrobil prvního Eurosprintera (předchůdce Vectronu) společně s lokomotivkou Maffei na vlastní náklady. Dodnes mu patří a používáho hlavně na přepravu vozidel z Mnichova na jeho zkušební okruh.

Takže Škodovka by měla ve vztahu s ČD jen mlčet a šoupat nohama, když jí zaplatily kompletní vývoj. Jinak zpoždění vzniklé změnou norem bylo zohledněno, pokuta byla za to, že ještě nejsou plně schváleny.

+12/0
13.4.2016 15:49

J25a97n 58S16ů32r95a 4235423923802

V čem byly tady požadavky nesplnitelné? Proč si tedy dosud ŠT nenechala schválit loko v jiných státech?

+7/0
13.4.2016 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.