Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové lokomotivy za půl miliardy dodá Siemens, Škoda se nepřihlásila

ČD Cargo rozšíří do konce října letošního roku svůj vozový park o pět nových lokomotiv Siemens Vectron. Jde o první nákup nových strojů od vzniku firmy. Tuzemský výrobce lokomotiv Škoda Transportation se do soutěže nepřihlásil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e64t98r 33K65o81r91b58e48l 9756197840112

Škodovkám jsem dlouho fandil. Špatné mašiny to nejsou, ale výrobce se i tak přes ně dokázal dokonale ztrapnit. To, že se do tohoto tendru ani nepřihlásil je toho také důkazem.

0/0
14.4.2016 22:27

J95o13s26e31f 35V20l13t61a18v37s51k60y 3955785551873

Obcas by meli ty ceske lokomotivy umejt a natrit, vypada to jak rezata plechovka ....

0/−1
13.4.2016 23:29

M49i77l34a57n 16V89e90s49e25l79ý 1298121323666

je ta mašina použitelná pro railjet v režimu push/pull? Když zapřáhnout ČD škodovku do railjetu, tak pouze jako tažné vozidlo, není použitelná pro sunutí...

0/−4
13.4.2016 20:13

M53i12l43a78n 62M96a30j63e27r89č37í30k 1530360564726

100% Vectron je ovladatelný ze stanoviště strojvedoucího řídícího vozu na opačném konci (k němu připojeného) Railjetu - výrobcem Vectronu i Rialjetu je Siemens.

Ovšem osobně považuji Vectron za zbytečný/drahý pro pohánění Railjetu, když k tomu stačí jeho předchůdce Taurus.

+1/0
13.4.2016 20:23

M68a13r45t69i98n 97K84a36r93á16s21e75k 9168553898108

A nejsiu vectrony nahodou levnejsi nez taurusy?

0/−1
13.4.2016 22:36

O39l50d83ř48i26c26h 26J57a67n84e60č43e29k 8849456633911

poněkud irelevantní otázka - taurusy se už nějakou dobu nevyrábějí

+2/0
14.4.2016 9:54

M51a20r26t65i61n 67K54a27r16á84s55e84k 9538573708108

Ano nevyrabi, v tom pripade asi byla stejne nerelvantni predchozi otazka, jestli neni zbytecne drahe kupovat vectrony, kdyz na to staci starsi taurus...

+1/−1
14.4.2016 9:56

M37i90l12a52n 18V55e51s85e86l12ý 1238471503176

jen mě spíš napadla varianta zapůjčení pro ČD od ČD Cargo místo Taurusu z Rakouska ;-D

0/−1
13.4.2016 22:47

O18l69d56ř83i63c45h 72J43a76n82e38č30e20k 8419696723231

taurusy na ČD railjetech jsou vyrovnávkou výkonů mezi ÖBB a ČD. trasa Praha - Wien - Graz je státní hranicí celkem přesně rozpůlena a pro provoz na ni poskytují ČD 7 souprav vozů a ÖBB 3 soupravy vozů + 10 lokomotiv, což se hodnotou zhruba rovná. čili aby ČD railjety do Rakouska tahalo něco jiného než taurusy ÖBB je nesmysl.

+4/0
14.4.2016 9:57

V36a88c43l91a93v 42H21a83j94e67k 3396779599

nicméně pokud se neplatu, tak za to ČD dostaly pokutu RvRv

0/−1
14.4.2016 10:23

O53l17d76ř98i76c84h 37J69a93n35e36č93e24k 8299236863451

pokud se nepletu, tak to bylo za předchozí pronájem taurusů pro EC Praha - Wien (-Wiener Neustadt), která byla railjety nahrazena.

ano kolem taurusů pro railjety taky myslím byly nějaké tahanice, ale pokud to bylo rozhodnuto v neprospěch ČD, tak musely mít hodně špatně napsané smlouvy.

0/0
14.4.2016 11:45

O20l25d24ř87i86c57h 16J25a24n37e45č98e67k 8769426643271

podle téhle logiky je ovšem vectron zbytečný i pro vlaky Regiojetu, když na ně stačí peršingy anebo případně i bobiny :-P

0/−1
14.4.2016 9:59

P38e31t52r 21K64o83r44b53e42l 9636177970782

Kéž by měl Regiojet na všech vlacích Vectrony. Ani si nedokážete představit jak zlou krev dělá s pomalými Peršingy a těžkými vlaky mezi ostatními 160kovými vlaky.

+1/0
14.4.2016 22:29

O23l97d95ř59i57c24h 63J70a66n58e70č82e61k 8579916693351

to vůbec nepopírám :-)

na dráze je velký rozdíl mezi "stačí" a "stačí". já říkám od začátku, že když RJ tvrdí, že jeho peršingy utáhnou klidně 15 vagonů, tak má sice pravdu - jenže jak dlouho takový vlak jede?

to je samozřejmě extrémní případ, mezi jízdní dobou railjetu s vectronem a s taurusem by žádný rozdíl být neměl.

+1/0
15.4.2016 11:36

T57o92m38á95š 89T90a43t33í54č40e78k 5440542930988

Zajímavý. Já to vidím z okna několikrát denně, jak RJ tlačí. Cca každá druhá.

0/0
13.4.2016 20:37

M27i44l23a46n 13V17e29s28e11l55ý 1718711813376

a není to spíš taurus, co sune?

0/0
13.4.2016 22:45

T12o36m52á83š 16T15a23t68í81č32e16k 5610352120828

Ne. Nová vana, nejdražší na světě.

0/−1
13.4.2016 22:47

J83a36r22e64k 70K65a27l44i55v66o27d37a 7736373501286

Pochybuju

0/0
13.4.2016 23:00

T61o95m52á14š 36T60a47t88í84č57e61k 5890392500818

Nojo, fakt. S těma RJ jezdí Taurusy.

0/0
13.4.2016 23:18
Foto

O27n45d26ř29e59j 16V21a70r84o90š96č27á87k 3774497413

Ja chapu, ze Vectron je moderni stroj, ale muze mi nekdo vysvetlit, co na ty masine stoji 100 milionu? No a ze Skodovacky lokomotivy asi kouka jen dalsi tunel... coz melo byt naopak, masiny mely koukat z tunelu :-)

0/−1
13.4.2016 19:13

P41e14t86r 10K39o58u78t57e75c73k75ý 6854180647537

Nové dvojkolí pro vůz stojí řádově mega. Jsou třeba hned 4... Trafo na 6,5 MW nebude taky za hubičku, měniče na stejný výkon, kastle, podvozky, ono se to nasčítá...

+3/0
14.4.2016 8:56

V19a38c21l31a67v 22H49a34j66e22k 3396439589

T8-oRvaurus stál taky kolem 100 mega a Messerschmidt bez arbitráže prý kolem 130 Mega

+1/−1
14.4.2016 10:25

T20o45m 26J30u85r52e50č51k68a 6665672525845

V minulých měsících je nakoupil například Lokotrain nebo RegioJet.

Opravdu nakoupili? Nejde jen o pronájem od ELL?

+7/0
13.4.2016 15:16

J64a49n 90C43e67p72e73k 1924506710

Jedná se o pronájem.

+1/0
13.4.2016 15:22

L52i77b82o81r 24M71o45u74č57k41a 1168527345952

jd eo to nacpat do clanku slovo RegioJet R^

+4/−1
13.4.2016 16:00

J19a49n 78K89o47v75á10č 7492209695757

Pozor na chemtrail ;)

+1/0
13.4.2016 17:27

J84a70n 85S79ů18r36a 4585263473762

Přesně tak. A když je to v kombinaci s Lokotrainem,je to dvojitý jackpot.

+1/0
13.4.2016 20:27
Foto

T42o62m90á45š 41D55v89o69ř11á18k 7215246937331

Tedy jako vlastenec jsem, ale přijde mi, že Škoda chce spáchat profesní sebevraždu...

+2/0
13.4.2016 15:03

L27u92d83ě55k 74N70ě13m66e22c 5155381102594

Spíš si nechá schválit provoz svých strojů v jiných státech a pak se do dalších tendrů přihlásí, než se nechá vydírat časově i jinak nesplnitelnými požadavky.

+2/−9
13.4.2016 15:05

R94a49d14e56k 35N86o29v76o86t86n54ý 5158302196785

Vyděrači ze Škody Transportation by měli mít u ČD utrum na dalších 20 let.

+14/−3
13.4.2016 15:14

L19u61d63ě70k 76N61ě61m24e52c 5135511762724

Snad by bylo lépe se nejdřív seznámit s některými kauzami.

+2/−5
13.4.2016 15:17

M74i49c85h16a41l 95S94e30d95l60á84č37e73k 7563401164396

No právě. Stačí poslední kauza, kdy do teď jejich lokomotivy nesmí do Německa, dodali je s několikaročním zpožděním a ještě vysoudili na ČD miliardu. Horší jak za komunistů.

+10/−1
13.4.2016 15:28

L49u53d60ě33k 57N60ě51m67e33c 5965421342604

Rozpovídejte se obšírněji...

+1/−4
13.4.2016 15:33

J53i83r19k56a 12D46v11o47ř73á34k 4245580223108

Vůbec nepotřebujou žádné utrum. Jak je vidět, úplně stačí, když jim ČD přestanou nadbíhat. Ještě pár takových debaklů, a výrobce, který ztratil domácí trh, nikdo nebude brát vážně.

0/0
16.4.2016 23:27

J77a42n 12C15e31p18e23k 1624966250

No to mi opravdu řekněte, kde byla vámi proklamovaná Škoda vydírána a na čem v obchodních případech s Českými Dráhami tratila? Není to spíše naopak?

+8/0
13.4.2016 15:18

L48u26d88ě43k 47N17ě97m61e94c 5455171112274

Osobně nepovažuji významné změny specifikací v průběhu projektu za nic jiného.

0/−3
13.4.2016 15:21

J27a53n 92C14e90p75e29k 1464746450

A na čem tratila? Na otočené pokutě, za pozdě dodané zboží, které ještě musí platit ČD?

+3/0
13.4.2016 15:23

L60u72d35ě31k 91N21ě26m47e89c 5855931172854

Takže s první částí souhlasíte a divíte se, že s sebou veze následky?

0/−1
13.4.2016 15:27

J57a66n 10C65e35p61e62k 1764916750

Jen dodám, firma, která díky ČD byla vůbec schopna přežít a vyvinout se ve velkou firmu, by měla u ČD prstíčkem hrabat. Jen díky ČD a netransparentním zakázkám, je tam, kde je dnes. Bez nich by žádná nebyla. Těžko by něco vyráběli na dluh s nejistotou, že to vůbec někomu prodají.

+9/0
13.4.2016 15:25

L24u83d61ě37k 13N31ě85m77e78c 5725791372694

Víte.. ono se s Vaším dodatkem dá do jisté míry souhlasit.

+1/0
13.4.2016 15:32

M22a85r16t50i78n 96Č26a25p33e20k 6670451477904

Siemens vyrobil prvního Eurosprintera (předchůdce Vectronu) společně s lokomotivkou Maffei na vlastní náklady. Dodnes mu patří a používáho hlavně na přepravu vozidel z Mnichova na jeho zkušební okruh.

Takže Škodovka by měla ve vztahu s ČD jen mlčet a šoupat nohama, když jí zaplatily kompletní vývoj. Jinak zpoždění vzniklé změnou norem bylo zohledněno, pokuta byla za to, že ještě nejsou plně schváleny.

+12/0
13.4.2016 15:49

J20a93n 83S21ů68r67a 4965203463392

V čem byly tady požadavky nesplnitelné? Proč si tedy dosud ŠT nenechala schválit loko v jiných státech?

+7/0
13.4.2016 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.