Diskuze
České dráhy shání nové vlaky za 10 miliard, nechtějí už žádná kupé
Děkujeme za pochopení.
V72a44c67l59a76v 12H20a70j65e20k
Mají disciplinované cestující na rozdíl od ČR.
V49a43c64l56a60v 46H87a79j66e90k
No přece po vzoru Ruska také velkoprostorové (žertuji)
L28u44c28i81a93n 24P27a18p97a56z10i73a25n
Ve vlaku, kde není kupé, nerad cestují delší vzdálenosti. Podle mne dělají české dráhy chybu, pokud nechtějí mít také kupé.
D55a61v18i84d 77V61i29k86t36o55r70a
Nebudou kupé? O důvod méně jezdit pravidelně vlakem. Nejlepší kupátka, která znám, jsou ta ve vozech řady A (zelené z Bautzenu), která mi svými stěnami laděnými do tmavého dřeva, otevíracími okny a širokými rozkládacími seslemi přijdou útulná a poskytující dostatek soukromí. Moderní velkoprostory si prosím nechte od cesty: nedostatek soukromí, strašlivě přesvícené interiéry jak na operačním sále, nepohodlné sedačky, hluk od ostatních spolucestujících a mnohdy neútulný interiér, kde si připadám jak v akváriu. Raději budu jezdit svou staromódní amerikou, nákladově to vyjde skoro nastejno a pohodlí nesrovnatelné.
R74a50d36e56k 86J91a85n83a75t51a
Nicméně nejvíce se jezdí vlakem ve Švýcarsku, kde (viz článek) vozy s kupé nepotkáte (vyjma nočních vlaků).
P26e57t14r 70Z89a30s71k74o28č83i11l
Jezdíval jsem vlakem, protože se tam dalo otevřít okno, člověk tam měl svěží vzduch a nemusel řídit. Dneska se tam člověk dusí v klimatizaci, třeští mě z těch chemikálií hlava, a ještě tam něco chytím od pokašlávajícího open space. Tak jsem se jim na to vyprdnul a radši smrdím s autem, kde mám své "kupé" a můžu si otevřít větrání bez klimatizace, nebo i to okno. Strčte si ty super nové klimatizované vagony...
O98l37d12ř12i15c70h 40J17a72n20e58č94e52k
hlavně že tam nemáte ty chemikálie a cestou si odpočinete.
pokašlávajícímu open space se dá celkem snadno vyhnout - většinou stačí přestoupit do 1. třídy.
M67i71r98o23s80l39a95v 78H19a34š68p29l
Já s kupéčky nemám problém a pokud jsme jezdili s partou lidí nebo rodinou, tak je mi kupé výrazně příjemnější. Nevidím problém, aby část vlaku byla "letadlová" a část s kupé. Když kdysi začínaly EC a SC, tak tam byly i kombinované vagony.Třeba v RJ, když jedu sám, tak preferuju tiché kupé.
Já nemám ani problém s úplně starými zelenými vagony, pokud jsou čisté. Nakupování stále nových vozů mi přijde jako slušné plýtvání.
O56l58d96ř16i82c94h 26J43a72n51e97č53e83k
souhlas, ale ne s posledním odstavcem. na řadě tratí dodnes jezdí 30 a více let staré koženky, které jsou dávno za svou životností, jak technicky, tak hlavně morálně. vozový park ČD je stále ještě dost zastaralý na to, aby mělo smysl nové vozy nakupovat.
I24v52a67n78a 72N67e61j61e13d27l30í57k93o88v87á
Ministerstvo dopravy vážně zvažuje plán, že by vlaky nakoupilo za dotace samo a pak je dopravcům půjčovalo
Hm, zajímavé, to by mě asi nenapadlo
V43a82c57l22a43v 11H88a25j41e61k
To byl nápad týmu pana Šípa už v roce 1994.
V78í25t72ě55z39s93l24a52v 20B39o60c10h
Pět let jsem dojížděl i 2x týdně do Brna a vždycky si systematicky vybíral velkoprostorové vozy a často se rozčiloval, že ČD nedodržují řazení a žádný ve vlaku není, ač tam být má. Teď dojíždím denně do Prahy a mám to stejně, byť s tou výhodou, že nabídka je nyní mnohem širší.
Jednoznačná pozitiva:
* Větší pocit soukromí - zní to paradoxně, ale cítím se lépe, když proti sobě mám opěradlo jiné sedačky, než když na mě civí proti mně sedící lidé, se kterými jsem uzavřen v miniaturním prostoru (akorát nechápu, proč po povedené řadě Bdmpee233, která je co do vybavení a uspořádání podle mě top vagón ČD, přišla řada Bdpee231 se čtyřsedačkama proti sobě, strašným stolkem, o jehož nohu jsem se několikrát praštil do kolena a o jehož skládací mechanismus si natrhnul tričko )
* Snadnější usazení - Vlezu do vagónu a v podstatě hned vidím, kde je volné místo. Místo toho abych procházel chodbou, koukal do jednotlivých oddílů (přičemž ti, co je tak zbožňují, je většinou mají rádi proto, že se tam ve dvou zabarikádují, zatáhnou záclony a natáhnou se každý přes jednu řadu sedaček) a spekuloval jestli vlézt do kupé, kde je 5 lidí nebo zkusit štěstí, že v tom dalším budou jen 3....
* větší bezpečí - hlavně u nočního vlaku to vítám
J66a94r54o78s84l34a11v 37S55t51u60c94h20l10í38k
Ale pár kupé bez oken a větrání pro bezdomovce aby se ve vlaku cítili doře by zůstat mělo. I s ohledem na ostatní cestující.
J11i19n66d89ř57i35c10h 82Š86k54o74p28e98k
těšíme se na maďarskou kvalitu pod hlavičkou Siemensu. Nejlepší reference poskytne pražský dopravní podnik
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!