Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy shání nové vlaky za 10 miliard, nechtějí už žádná kupé

České dráhy vypsaly tři největší soutěže v historii firmy na nákupy nových vlaků. Jejich hodnota přesahuje 10,6 miliardy korun. Státní dopravce se tak chce připravit na situaci, kdy začnou proudit do české železnice ve velkém evropské dotace na pořízení nových vozů. Soutěž ale možná vyhlašují zbytečně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11á95c29l12a25v 73K40a36m42í20r 9582257571946

Jedný věci nerozumím,snad mi to pan Sůra vysvětlí - jak může ministerstvo nutit dopravce,aby linku provozoval se zapůjčeným vlakem,pokud dopravce v té době disponuje vlastním?To bude provoz linky podmíněn tím,že dopravce bude na lince výhradně provozovat od státu zapůjčená vozidla?Nějak to nechápu,jak chtějí úředníci donutit kteréhokoliv dopravce,aby si vozidlo půjčil a upřednostnil půjčenou věc před vlastním majetkem..

+12/0
14.4.2016 11:19

O56l89d16ř38i74c44h 38J41a13n87e20č65e19k 8759826443201

pokud stát dopravci vozidla dá k dispozici bez úplatně, bude takový provoz dopravce stát zlomek ceny, než provoz vlastními vozy - kapišto?

0/0
14.4.2016 11:24

V63á90c94l88a52v 72K17a51m22í23r 9822897541236

A pokud dopravce odmítne zapůjčená vozidla,tak co?Jak ho donutí?

+2/0
14.4.2016 11:25

M66a60r35t30i35n 80K29a83r92á72s93e67k 9538673868428

No asi podminkami vyberoveho rizeni? Proste se vypise vyberko na porovoz statnich vlaku, stejne jako se dneska vypisuje vyberko s podminku koupe novych vlaku, co je na tom divneho?

+4/0
14.4.2016 11:28

V36i47k31t54o48r 49N74á59r46o35ž25n42ý 3859902658

R^

0/0
14.4.2016 11:50

O90l29d60ř35i35c33h 45J45a56n18e26č57e76k 8619146103521

pokud stát vozidla pouze nabídne a do podmínek soutěže nenapíše, že je dopravce musí použít, pak ano, dopravce je může odmítnout a provozovat vlastní (se stejnými nebo lepšími parametry). ale s takovou soutěž zcela určitě nevyhraje, protože to pro něj bude znamenat mnohem vyšší náklady.

0/0
14.4.2016 11:33

J16a50n 57S44ů62r62a 4835783883252

Nutit nemusí. Ale pokud bude díky dotacím vlak ze státní půjčovny výrazně levnější a požadavky na vlak objednaný ministerstvem takový, že musí být v podstatě nové, jakou variantu byste si vybral? Půjčit nebo koupit svůj, ještě k tomu se zadlužením ČD?

0/0
14.4.2016 11:40

V52i40k57t63o79r 95N77á32r27o84ž26n96ý 3359172138

Nutit bude... podmínky výběrového řízení budou jasné...apropo , kdyby je dopravce odmítl , co by s nimi stát dělal ?

0/0
14.4.2016 11:57

J86a33n 34V97a47l90o61u45c37h 6562587118870

Tak předpokládám, že stát (kraje) na to, aby hned zakoupil vozidla pro všechny objednané výkony jaksi mít nebude (vždyť jsou to vlastně všechny Os, Sp a R). Takže jak se postupně bude o výkony (tratě) soutěžit, bude přibývat vozidel v "půjčovně". Mohlo by to urychlit obnovu vozového parku, kdy by ČD přesunuly lepší (nepíši novější, protože "nová" Regionova patří leda do vysoké pece a leckteré "modernizace" též) vozy na dosud "monopolní" tratě.

Na jedné straně "půjčovnu" vítám - bude zajištěna taková kvalita vozidel, jakou si zadavatel stanoví (a pokud se o to provozovatel nebude řádně starat, bude mít příště smůlu), na straně druhé to ale znamená, že vozidla bude vybírat někdo z kanclu a mnohý dopravce "praktik" by vybral jinak. A právě v tom výběru je "zakopaný pes". Drážní vozidla se zakupují na dost dlouhou životnost, čili v okamžiku nákupu se musí vybrat to nejlepší (což ale mnohdy nebude nejlevnější), aby se to v polovině životnosti nebyl úplný skanzen (ostatně i ta životnost je jedním z důvodů zřízení "půjčovny" - o výkony se bude soutěžit na období max. 10 let a těžko se do VŘ někdo pohrne s vidinou, že zakoupí nová vozidla, pro která ve třetině životnosti nebude mít uplatnění).

0/0
14.4.2016 11:41

J56a38n 95J53e31m37e25l49k59a 1105250

Bohužel dotace dotace, nesmysly, soutěže. Budou se stěhovat lidi, vytvářet další nesmyslné organizace s dalšími managementy. Virtuální dopravce samozřejmě nebude mít k soupravě žádný vztah. Toto by mělo fungovat pouze pro regionální vlaky. Nevím proč by měly být takto řešeny koridorové tratě, když Jančura si může koupit své vlaky a ještě jezdit za 200Kč Praha Ostrava. Samozřejmě k žádnému snížení jízdného nedojde. To je vidět z MHD, které mají busy zdarma a nic. Jízdné nekonkurenceschopné.

0/0
14.4.2016 11:50

V62i39k64t17o93r 60N37á28r40o59ž46n65ý 3579702848

Víte , že je spousta renovovaných leteckých společností , které nevlastní žádné letadlo ? Víte , že je spousta silničních nákladních dopravců , kteří nevlastní ani kamion. Půjčovat si je trend. Smiřte se s tím.

Apropo...když zítra Jančura zkrachuje přestane jezdit Jančura z Prahy do Ostravy , nic moc se nestane. Jeho cestující přejdou pod jiné dopravce , případně do aut. Pokud zkrachuje dopravce , který bude jednotkami vozit lidi z Prahy do Kolína a ty vlaky budou jeho...bude problém..Pokud ty vlaky nebudou jeho..bude menší problém..

0/0
14.4.2016 13:12

J37i29ř16í 59K26o87c43u41r94e69k 6355244185778

To bude asi tím, že firma ze dne na den nezkrachuje. A když to bude trvat druhý den tak se teprve začnou lidi zajímat jestli je to stávka nebo ne. Pokud někdo ale zkrachuje na státem proplácené lince, tak to bude opravdu fakt terno, že má vagony stát. Stát totiž bude muset vypsat nové výběrko nebo to někomu zadat bez výběrka. Ten druhý postup ovšem může použít i správce konkurzní podstaty a to podstatně rychleji.

0/0
14.4.2016 14:01

J78a17n 43J11e95m81e96l41k61a 1305730

Ano, ale ty po prvním vlastníku obvykle prodají, operativní leasing. 30 let a několik vlastníků bude vypadat asi jinak. Smiřovat - je to britšit model pro pseudosoutěže.

0/0
14.4.2016 18:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.