Diskuze

České dráhy shání nové vlaky za 10 miliard, nechtějí už žádná kupé

České dráhy vypsaly tři největší soutěže v historii firmy na nákupy nových vlaků. Jejich hodnota přesahuje 10,6 miliardy korun. Státní dopravce se tak chce připravit na situaci, kdy začnou proudit do české železnice ve velkém evropské dotace na pořízení nových vozů. Soutěž ale možná vyhlašují zbytečně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mají disciplinované cestující na rozdíl od ČR.

0 0
možnosti

No přece po vzoru Ruska také velkoprostorové ;-D;-D;-D (žertuji)

0 0
možnosti

Ve vlaku, kde není kupé, nerad cestují delší vzdálenosti. Podle mne dělají české dráhy chybu, pokud nechtějí mít také kupé.

2 0
možnosti

Nebudou kupé? O důvod méně jezdit pravidelně vlakem. Nejlepší kupátka, která znám, jsou ta ve vozech řady A (zelené z Bautzenu), která mi svými stěnami laděnými do tmavého dřeva, otevíracími okny a širokými rozkládacími seslemi přijdou útulná a poskytující dostatek soukromí. Moderní velkoprostory si prosím nechte od cesty: nedostatek soukromí, strašlivě přesvícené interiéry jak na operačním sále, nepohodlné sedačky, hluk od ostatních spolucestujících a mnohdy neútulný interiér, kde si připadám jak v akváriu. Raději budu jezdit svou staromódní amerikou, nákladově to vyjde skoro nastejno a pohodlí nesrovnatelné.

2 5
možnosti

Nicméně nejvíce se jezdí vlakem ve Švýcarsku, kde (viz článek) vozy s kupé nepotkáte (vyjma nočních vlaků).

0 0
možnosti

Jezdíval jsem vlakem, protože se tam dalo otevřít okno, člověk tam měl svěží vzduch a nemusel řídit. Dneska se tam člověk dusí v klimatizaci, třeští mě z těch chemikálií hlava, a ještě tam něco chytím od pokašlávajícího open space. Tak jsem se jim na to vyprdnul a radši smrdím s autem, kde mám své "kupé" a můžu si otevřít větrání bez klimatizace, nebo i to okno. Strčte si ty super nové klimatizované vagony...

3 5
možnosti

hlavně že tam nemáte ty chemikálie a cestou si odpočinete.

pokašlávajícímu open space se dá celkem snadno vyhnout - většinou stačí přestoupit do 1. třídy.

1 2
možnosti

Já s kupéčky nemám problém a pokud jsme jezdili s partou lidí nebo rodinou, tak je mi kupé výrazně příjemnější. Nevidím problém, aby část vlaku byla "letadlová" a část s kupé. Když kdysi začínaly EC a SC, tak tam byly i kombinované vagony.Třeba v RJ, když jedu sám, tak preferuju tiché kupé.

Já nemám ani problém s úplně starými zelenými vagony, pokud jsou čisté. Nakupování stále nových vozů mi přijde jako slušné plýtvání.

10 1
možnosti

souhlas, ale ne s posledním odstavcem. na řadě tratí dodnes jezdí 30 a více let staré koženky, které jsou dávno za svou životností, jak technicky, tak hlavně morálně. vozový park ČD je stále ještě dost zastaralý na to, aby mělo smysl nové vozy nakupovat.

3 0
možnosti

Ministerstvo dopravy vážně zvažuje plán, že by vlaky nakoupilo za dotace samo a pak je dopravcům půjčovalo

Hm, zajímavé, to by mě asi nenapadlo

1 0
možnosti

To byl nápad týmu pana Šípa už v roce 1994.

0 0
možnosti

Pět let jsem dojížděl i 2x týdně do Brna a vždycky si systematicky vybíral velkoprostorové vozy a často se rozčiloval, že ČD nedodržují řazení a žádný ve vlaku není, ač tam být má. Teď dojíždím denně do Prahy a mám to stejně, byť s tou výhodou, že nabídka je nyní mnohem širší.

Jednoznačná pozitiva:

* Větší pocit soukromí - zní to paradoxně, ale cítím se lépe, když proti sobě mám opěradlo jiné sedačky, než když na mě civí proti mně sedící lidé, se kterými jsem uzavřen v miniaturním prostoru (akorát nechápu, proč po povedené řadě Bdmpee233, která je co do vybavení a uspořádání podle mě top vagón ČD, přišla řada Bdpee231 se čtyřsedačkama proti sobě, strašným stolkem, o jehož nohu jsem se několikrát praštil do kolena a o jehož skládací mechanismus si natrhnul tričko ;-€ )

* Snadnější usazení - Vlezu do vagónu a v podstatě hned vidím, kde je volné místo. Místo toho abych procházel chodbou, koukal do jednotlivých oddílů (přičemž ti, co je tak zbožňují, je většinou mají rádi proto, že se tam ve dvou zabarikádují, zatáhnou záclony a natáhnou se každý přes jednu řadu sedaček) a spekuloval jestli vlézt do kupé, kde je 5 lidí nebo zkusit štěstí, že v tom dalším budou jen 3....

* větší bezpečí - hlavně u nočního vlaku to vítám

14 3
možnosti

Ale pár kupé bez oken a větrání pro bezdomovce aby se ve vlaku cítili doře by zůstat mělo. I s ohledem na ostatní cestující.

0 0
možnosti

těšíme se na maďarskou kvalitu pod hlavičkou Siemensu. Nejlepší reference poskytne pražský dopravní podnik ;-D

3 0
možnosti