Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražce a koleje seženeme, vy je dáte dohromady. SŽDC mění opravy tratí

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) mění zásadním způsobem systém stavebních zakázek, za které ročně utrácí desítky miliard korun. Klíčové díly a součásti pro stavby nakoupí zvlášť a u stavařů bude poptávat jen práci. Změna má přinést zlevnění staveb. První dvě soutěže se týkají pražců a kolejnic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10o21z25e49f 94S71t34e66b36i76l60a 3795527125807

...kdo je Španelska skupina OHL že vydává certifikaci pro ČR?

ze by partička úředníků ministerstva dopravy??

0/0
19.4.2016 22:23

M24a85r28t71i90n 28P12l11a42c28h23t44a 1684861821629

V této republice je spíše problém s řízením,manuální prací, tj. práce dle schválených pracovních postupů a dodržování ISO 9000 platit QA managment a tím garantovat kvalitu.!!

....materiál bez certifikace je defakto neprodejný takže to je čistě spekulativní rovina.

0/0
19.4.2016 17:38

R37a29d75o37s10l47a54v 72K79l12a82u61d13a 5964688464942

To že je v EU několik systémů napájení, nebo odlišné zabezpečovací systémy, to chápu. Proč je ale potřeba pro každý stát schvalovat pražce, to je mi záhadou.

+3/0
19.4.2016 16:35

P94a67v40e39l 66O43b11d97r20ž82á31l81e37k 6646794528242

Protože i na ty jsou odlišné národní normy. A to máme celkem štěstí, že díky R-U historii máme ledacos hodně podobného s okolními státy.

+2/0
19.4.2016 18:23

P32e59t75r 74S80c76h40w55a90r88z 7458509963441

Co výzisk z rušených kolejí? Pražce asi budou stát za prd, ale kolejnice by se použít daly?

0/0
19.4.2016 16:18

R58a75d48o73s28l51a32v 70K85l74a39u88d64a 5334898524462

I ty kolejnice stojí za prd.

0/0
19.4.2016 16:37

M12i18r88o74s19l69a30v 24Z90i10k83m75u54n65d 6578232477728

Autor má mimo jiné problém s rodem ... SŽDC je v jedné větě rodu ženského, podruhé rodu středního (ta SŽDC versus to SŽDC ... Správa železniční dopravní cesty ....)

+3/0
19.4.2016 14:28

M15i87r90o60s11l91a61v 73G11r44o90s21s17m64a48n51n 8422429174

Autor titulku, narozdíl od autora článku, nerozeznává koleje od kolejnic.

0/0
19.4.2016 14:04
Foto

L69u49k16á28š 58N37o51v47o94t41n19ý 6816757278608

Tak to nechápu, jak chtějí SŽDC získat lepší cenu, když u poptávaných produktů je jeden výrobce... 8-o

0/0
19.4.2016 13:46

P84e64t54r 51N17o95v22o44t68n84y 1331790911

Větší objem oběru.

+1/0
19.4.2016 13:46

O29n36d12ř32e25j 15N77o32v98á68k 9427334589539

Jak? Jakože bude kupovat do zásoby? Takže co ušetří, to dvakrát tolik utratí za skladování?

0/−1
19.4.2016 13:47

P66e41t90r 62N24o93v56o79t83n95y 1901340211

Proč do zásoby? Na síti SŽDC se za celý rok spotřebuje určitý počet nových pražců a v současné době je nakupuje spousta různých firem každá zvlášť. Takhle je koupí jen SŽDC.

+3/0
19.4.2016 13:50

O56n14d46ř43e34j 57N58o28v67á39k 9857664709489

Koupí je najednou? Jestli ano => musí skladovat. Jestli ne => nekupuje velký objem ...

0/−1
19.4.2016 13:55

P37e84t94r 22N27o57v52o55t13n76y 1311190851

Bože, tak nasmlouvá velký objem k odběru. Oni to taky nevyrobí všechno najednou a budou dodávat postupně. Ale díky velké smlouvě to bude levnější, než když přijde 100 malejch šmudlů.

+6/0
19.4.2016 13:57

O45n48d52ř15e41j 89N92o31v28á61k 9347174759989

Jistě ... výrobce je úplný tupoun a neví, že SDŽC bude potřebovat za rok X kusů .... a že je nemůže nikde jinde koupit ....

Jak říkám, nejde o nic jiného, než o další prostor ke korupci ...

A ve skutečnosti to povede ke zdražení zakázek ... protože např. ty kolejnice taky musí někdo někam dovézt dopravu zaplatit .... a teď stačí, aby jim někdo zrušil soutěž na "montážníka", SDŽC nebude schopno vyrobené odebrat a už začne naskakovat skladné a sankce ....

0/−2
19.4.2016 14:02

P34e97t12r 14N95o52v54o28t93n87y 1821720751

To se nebojím, že by si to SŽDC někde nesložilo. Furt lepší alternativa, že se vysoutěží obnova tratě a vysoutěžený dodavatel ten materiál nesežene.

+1/0
19.4.2016 14:05

P67e10t10r 69N22o25v70o23t78n25y 1331540761

než že

0/0
19.4.2016 14:13

P76e27t18r 33N70o15v51o58t27n56y 1111710351

Asi neví, když je vloni nebyl schopen dodat.

0/0
19.4.2016 14:07

J65i40ř26í 54K63o32c67u23r34e30k 6275914225908

Myslíte, že SŽDC nemá vlastní prostředky pro přepravu kolejnic, pražců, kolejových polí a drobného materiálu? Já bych řekl, že má, má jich spoustu. Stojí a čekají pro případ potřeby na nějaké opravě, která se nesoutěží.

0/0
19.4.2016 15:22

Z14b85y54n82ě78k 59Č29e74j36k19a 5706278771313

teď to Jouda koupí za 100 a prodá za 150. I kdyby to Správa koupila za 120, ušetří. V praxi to ale koupí za 80 ve velkém množství a v nasmlouvaných termínech, protože centrálně lze opravy a rekonstrukce naplánovat lépe. Teď dopředu sice správa ví, že bude potřebovat 500ks/měsíc ale nikdo u výrobce neví, kdo a kdy je koupí. Když dáš jasné požadavky (a třeba i na skladování hotových dílců), tak se dostáváš na jiné ceny.

U drah obecně je problém šílená certifikace, pokud se ale bude jednat o velké odběry jedním odběratelem na 2 roky, bude to zajímavé i pro zahraničí.

+3/0
19.4.2016 18:17

M27a50r53t98i96n 85N58e39r95m34u60t 9107867628519

Myslím že SŽDC má placu na skladování pražců dost :-)

+1/0
19.4.2016 22:02

V95i90k40t57o24r 47N72á71r72o31ž22n16ý 3909132178

Nemusí kupovat do zásoby . To , že někdo uzavře smlouvu na dodávku 200.000 pražců ještě neznamená , že ty pražce mu budou dodány v jednom okamžiku. Obě strany se mohou domluvit na termínech dodávek.

+2/0
19.4.2016 13:50

O83n46d54ř46e94j 83N76o27v94á35k 9417734889309

Podle toho, co se tu píše, máme jednoho nebo dva výrobce ... monopol ... takže je úplně jedno, kdo a kolik kupuje ....

0/−2
19.4.2016 13:56

J32i77n71d65ř32i40c28h 39Š68k63o83p54e78k 4795771830795

není to jedno.

Velký stálý zákazník má u většiny firem přednost i lepší ceny než náhodný odběratel

+3/0
19.4.2016 18:24

V67i35k88t50o23r 55N50á66r67o29ž72n45ý 3319812728

Spíše by to chtělo vymyslet , jak zničit monopol výrobců pražců , kolejnic , výhybek , atd... Cílem by mělo být , aby certifikovaných firem zde bylo více..pak se může soutěžit a ceny mohou být tlačeny dolů.

Jinak tento prvopočin SŽDC se mi líbí. Nakoupí materiál ve velkém a tím laciněji.

+15/0
19.4.2016 13:33

P82e50t50r 53N50o49v67o72t87n53y 1761900611

Slevnit a zjednodušit certifikace? Kdo certifikuje? Stát? SŽDC? Je to jen na nich.

0/0
19.4.2016 13:34

J50i15ř96í 49E20r55b73e47n 1103794196317

Cerifikáty jsou doooost drahá záležitost a až tolik investičních akcí se na českých kojeích neděje, aby se ta certifikace vyplatila udělat víc výrobcům dílů. Ve finále byste si stejně mohl vybírat ze tří, čtyř dodavatelů a o chlup nejlevnější by nakonec byl ten německý. Navíc ten certifikát nakonec stejně zaplatí odběratel v ceně toho zboží...

+2/0
19.4.2016 13:36

O31n97d64ř20e54j 93N47o80v20á70k 9377384339439

Ty certifikáty nejsou celo-evropské?

+1/0
19.4.2016 13:38

J39i10ř62í 10E95r45b64e87n 1263624316337

Nejsou. Každá železniční správa má své vlastní předpisy. Je to dáno historickým vývojem - pro nemovité věci ještě dlooouho nebudou platit jednotné normy a tudíž i certifikáty. A platí to pro pražce, kolejnice, zabezpečovací zařízení, stavební materiály, elektroinstalační materiál atd.

+5/0
19.4.2016 13:40

O34n75d17ř35e81j 70N41o31v28á51k 9127614439599

Se divím, že mohou jezdit mezinárodní rychlíky přes 5 států ....

0/0
19.4.2016 13:41

J39i19ř51í 79E76r67b25e76n 1253724846107

Rychlík má do nemovité věci hodně daleko ;-D

0/0
19.4.2016 13:43

O83n72d65ř42e81j 11N88o30v68á70k 9727844879669

Ale jaksi nelítá vzduchem, že .... jak to ten vlak zvládne, že jede po 5 různých kolejnicích .....po kolejnicích s různými parametry ....že se cestou nerozsype ...;-)

+2/0
19.4.2016 13:47

J96i11ř24í 87K96a10r65o45u16b 5554462452854

Aby mohly železniční vozy a lokomotivy jezdit po "různých kolejích" není také zcela jednoduché a musí být za tímto účelem také zkoušeny, a schvalovány.

+3/0
19.4.2016 14:06

P63a17v56e59l 44O49b81d86r68ž65á85l68e11k 6726224898672

Však to také není vůbec jednoduché. Vzpomeňte jak dloho trvalo, než dostalo Pendolino papíry pro provoz v ČR.

Nebo jak dlouho se papíruje, aby nová lokomotiva od Škodovky mohla do Německa.

Případně vzpomeňte na problém v Francii, kde až dodatečně přišli na to, že mají trochu jiné normy pro nástupiště a zahraniční vozy jim bourají do jejich okrajů.

+5/0
19.4.2016 14:15

J45i66n90d20ř69i23c62h 37Š75k83o43p47e66k 4205951450255

vždyť se taky těžko shání homologace pro X zemí např. u lokomotiv

0/0
19.4.2016 18:25

V34i23k21t20o38r 44N15á78r38o45ž38n28ý 3959362538

Zabezpečovací systémy beru. Ale věci jako kolejnice či pražce ?? Absurdní..

+3/0
19.4.2016 13:43

V55i47k20t79o53r 74N92á92r93o32ž67n65ý 3489482118

Jak drahá záležitost ? Je otázka , zda tato certifikace není pouze zástěrkou a motivem pro vyloučení nažádoucí konkurence z tendrů. Apropo , pokud někdo umí dodávat pražce , výhybky či kolejnice pro evropské vysokorychlostní tratě , poté na 100% umí dodávat pražce , výhybky či kolejnice pro českou železnici...

+2/0
19.4.2016 13:40

J55i88ř33í 84E48r98b77e56n 1163314856407

Certifikace = ověření nezávislým orgánem, že splňujete ten který předpis. A předpisy SŽDC nejsou stejné jako předpisy německé, francouzské, polské či jánevímjaké železniční správy.

+1/0
19.4.2016 13:41

V41i77k33t18o79r 57N88á90r28o98ž26n90ý 3499402298

Jasně , jaké zkoušky na pražci provede nezávislý orgán ? Rozbije jej na padrť... a vydá certifikát. Kolik toto může stát ? Jaká je celková suma , kterou stát ročně vydá do modernizace sítě ?

0/0
19.4.2016 13:49

J27i87ř69í 78E66r40b36e89n 1483944206877

No on to není jeden pražec, to byste byl z levného kraje. Věřte tomu, že se testují řádově desítky až stovky kusů, plus samostatné testy směsí a výztuh každé série. A nejde o rozbíjení na padrť, ale o dost pestrou směsici tahových, tlakových, krutových, ohybových, teplotních, abrazních a dalších zkoušek.

+2/0
19.4.2016 14:18

J54i76ř89í 13K57o67c44u61r25e70k 6245874175588

No dobře. Ale tyhle výrobní testy kvality (píšete každé série), kdy každý ntý kus jde na zkušebnu budou asi stejné pro každého výrobce. Takže jsou tyto náklady stejné +- pro všechny.

0/0
19.4.2016 15:32

P57a82v55e71l 41O44b17d78r60ž68á45l52e28k 6106144868832

Zkoušek je celkem dost, těch pražců se rozbijí stovky a odlišnosti jsou i v jejich konstrukci a způsobech upevnění.

I přesto jsou certifikace v ČR oproti Evropě celkem levné. Třeba do Cerhenic nám jezdí dělat certifikace řada zahraničních výrobců i pro své státy.

0/0
19.4.2016 14:19

P22a68v69e44l 24O37b94d68r33ž15á78l13e55k 6726814708172

To ovšem záleží na výrobcích .. jestli si certifikace udělají nebo ne.

A ČR je malý trh na to, aby se to výrobcům ze zahraničí vyplatilo.

0/0
19.4.2016 14:13

J82i53ř44í 76K63o75c79u74r26e31k 6675154485438

No a to je ten certifikát platný jen pro ČR nebo je v Evropě jediný výrobce pražců? Že by třeba rakouské pražce nešly v ČR použít protože §1. A nebo třeba to, že rakouské pražce jsou tak jiné, že po nich české vlaky nemůžou jezdit. Ale je dost dobře možné, že legisltivně jsou to zcela jiné díly.

Být to telekomunikace, tak Nokia3310 pro AT není totéž, co Nokia3310 pro CZ a tak se s CZ Nokií3310 v AT nedovoláte ani se SIM od Orange.

0/0
19.4.2016 15:28

V57l38a85d11i29m47í24r 42F54i59b13i17g38e38r 5744141941634

Otázkou zůstává, proč si to nedělat všechno sami. Mít vlastní zaměstnance je dobré, práce se dobře plánuje, když se vyskytne problém mohu tam lidi poslat hned a neshánět firmu jestli má zájem atd.

+5/0
19.4.2016 13:30

P80e21t27r 60N52o17v58o92t88n68y 1961160371

A když se nic nedělá, kdo je bude platit? Loni utratila SŽDC 40 mld., letos to bude o mnoho méně. To je sakra rozdíl v objemu práce jen mezi dvěma roky.

0/0
19.4.2016 13:33

V63l83a70d31i74m69í71r 62F33i92b49i98g83e72r 5554461511984

To jsou investice těch 40mld alespoň většina. I koleje potřebují údržbu, která se zanedbává a to dlouhodobě.

0/0
21.4.2016 9:35

V21i35k14t33o37r 26N95á84r77o52ž35n58ý 3549442478

Proč ? Já bych spíše naopak některé činnosti , které dnes vykonává SŽDC vyčlenil ven. Apropo... na vlečce mi kdysi dělala dohled SŽDC , totálně to hoši flákali až to dospělo do fáze , kdy nám na výhybce (deklarované "v pořádku" vypadly vagóny). Poté jsme SŽDC vykopli , najali jednoho místního živnostníka a funguje to mnohem levněji a mnohem lépe.

+1/0
19.4.2016 13:36

O32n49d33ř67e16j 10N44o33v10á57k 9287774609679

Prostě klasický rozdíl mezi státním podnikem a soukromníkem ...

0/0
19.4.2016 13:37

M44a13r56t46i69n 85N80e33r39m55u54t 9347897908299

Na vlečce nemá SŽDC tu správnou motivaci. Na normální trati to bude jiné..

0/0
19.4.2016 22:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.