Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražce a koleje seženeme, vy je dáte dohromady. SŽDC mění opravy tratí

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) mění zásadním způsobem systém stavebních zakázek, za které ročně utrácí desítky miliard korun. Klíčové díly a součásti pro stavby nakoupí zvlášť a u stavařů bude poptávat jen práci. Změna má přinést zlevnění staveb. První dvě soutěže se týkají pražců a kolejnic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66o29z96e69f 54S93t32e55b77i32l16a 3175527745967

...kdo je Španelska skupina OHL že vydává certifikaci pro ČR?

ze by partička úředníků ministerstva dopravy??

0/0
19.4.2016 22:23

M25a48r98t93i16n 80P51l18a38c87h54t45a 1874421361739

V této republice je spíše problém s řízením,manuální prací, tj. práce dle schválených pracovních postupů a dodržování ISO 9000 platit QA managment a tím garantovat kvalitu.!!

....materiál bez certifikace je defakto neprodejný takže to je čistě spekulativní rovina.

0/0
19.4.2016 17:38

R76a81d30o83s18l37a14v 41K54l89a46u24d82a 5814318534632

To že je v EU několik systémů napájení, nebo odlišné zabezpečovací systémy, to chápu. Proč je ale potřeba pro každý stát schvalovat pražce, to je mi záhadou.

+3/0
19.4.2016 16:35

P98a68v86e45l 43O56b39d84r77ž88á40l65e48k 6866674458942

Protože i na ty jsou odlišné národní normy. A to máme celkem štěstí, že díky R-U historii máme ledacos hodně podobného s okolními státy.

+2/0
19.4.2016 18:23

P41e40t69r 54S23c17h21w93a62r60z 7908159923541

Co výzisk z rušených kolejí? Pražce asi budou stát za prd, ale kolejnice by se použít daly?

0/0
19.4.2016 16:18

R16a33d90o33s43l66a85v 40K48l72a53u32d58a 5244108874512

I ty kolejnice stojí za prd.

0/0
19.4.2016 16:37

M58i55r47o85s88l22a93v 53Z55i79k34m49u92n77d 6938722957848

Autor má mimo jiné problém s rodem ... SŽDC je v jedné větě rodu ženského, podruhé rodu středního (ta SŽDC versus to SŽDC ... Správa železniční dopravní cesty ....)

+3/0
19.4.2016 14:28

M59i24r94o44s12l38a55v 98G31r80o68s84s61m78a61n71n 8482559464

Autor titulku, narozdíl od autora článku, nerozeznává koleje od kolejnic.

0/0
19.4.2016 14:04
Foto

L17u29k44á77š 38N88o21v16o16t98n79ý 6746377858288

Tak to nechápu, jak chtějí SŽDC získat lepší cenu, když u poptávaných produktů je jeden výrobce... 8-o

0/0
19.4.2016 13:46

P25e38t36r 63N21o45v56o43t22n71y 1721850931

Větší objem oběru.

+1/0
19.4.2016 13:46

O72n69d41ř15e55j 26N58o77v39á79k 9267154229279

Jak? Jakože bude kupovat do zásoby? Takže co ušetří, to dvakrát tolik utratí za skladování?

0/−1
19.4.2016 13:47

P48e92t32r 11N92o57v74o59t46n43y 1221900351

Proč do zásoby? Na síti SŽDC se za celý rok spotřebuje určitý počet nových pražců a v současné době je nakupuje spousta různých firem každá zvlášť. Takhle je koupí jen SŽDC.

+3/0
19.4.2016 13:50

O70n71d10ř65e66j 25N34o21v43á38k 9477694819699

Koupí je najednou? Jestli ano => musí skladovat. Jestli ne => nekupuje velký objem ...

0/−1
19.4.2016 13:55

P69e46t97r 55N46o15v32o39t93n29y 1491700911

Bože, tak nasmlouvá velký objem k odběru. Oni to taky nevyrobí všechno najednou a budou dodávat postupně. Ale díky velké smlouvě to bude levnější, než když přijde 100 malejch šmudlů.

+6/0
19.4.2016 13:57

O46n97d19ř93e71j 42N34o32v16á66k 9787604489959

Jistě ... výrobce je úplný tupoun a neví, že SDŽC bude potřebovat za rok X kusů .... a že je nemůže nikde jinde koupit ....

Jak říkám, nejde o nic jiného, než o další prostor ke korupci ...

A ve skutečnosti to povede ke zdražení zakázek ... protože např. ty kolejnice taky musí někdo někam dovézt dopravu zaplatit .... a teď stačí, aby jim někdo zrušil soutěž na "montážníka", SDŽC nebude schopno vyrobené odebrat a už začne naskakovat skladné a sankce ....

0/−2
19.4.2016 14:02

P91e36t59r 92N62o33v75o14t89n10y 1451650531

To se nebojím, že by si to SŽDC někde nesložilo. Furt lepší alternativa, že se vysoutěží obnova tratě a vysoutěžený dodavatel ten materiál nesežene.

+1/0
19.4.2016 14:05

P30e48t42r 16N46o26v53o41t74n45y 1281530971

než že

0/0
19.4.2016 14:13

P48e44t46r 40N40o75v85o65t35n47y 1661680561

Asi neví, když je vloni nebyl schopen dodat.

0/0
19.4.2016 14:07

J18i68ř70í 92K29o93c35u76r80e12k 6665344725248

Myslíte, že SŽDC nemá vlastní prostředky pro přepravu kolejnic, pražců, kolejových polí a drobného materiálu? Já bych řekl, že má, má jich spoustu. Stojí a čekají pro případ potřeby na nějaké opravě, která se nesoutěží.

0/0
19.4.2016 15:22

Z32b52y59n61ě24k 73Č18e35j36k69a 5536688141883

teď to Jouda koupí za 100 a prodá za 150. I kdyby to Správa koupila za 120, ušetří. V praxi to ale koupí za 80 ve velkém množství a v nasmlouvaných termínech, protože centrálně lze opravy a rekonstrukce naplánovat lépe. Teď dopředu sice správa ví, že bude potřebovat 500ks/měsíc ale nikdo u výrobce neví, kdo a kdy je koupí. Když dáš jasné požadavky (a třeba i na skladování hotových dílců), tak se dostáváš na jiné ceny.

U drah obecně je problém šílená certifikace, pokud se ale bude jednat o velké odběry jedním odběratelem na 2 roky, bude to zajímavé i pro zahraničí.

+3/0
19.4.2016 18:17

M67a63r22t93i49n 76N69e45r72m14u52t 9987597718709

Myslím že SŽDC má placu na skladování pražců dost :-)

+1/0
19.4.2016 22:02

V63i44k72t15o13r 71N43á82r87o15ž53n81ý 3989422438

Nemusí kupovat do zásoby . To , že někdo uzavře smlouvu na dodávku 200.000 pražců ještě neznamená , že ty pražce mu budou dodány v jednom okamžiku. Obě strany se mohou domluvit na termínech dodávek.

+2/0
19.4.2016 13:50

O32n75d34ř31e87j 22N47o54v40á33k 9467624169859

Podle toho, co se tu píše, máme jednoho nebo dva výrobce ... monopol ... takže je úplně jedno, kdo a kolik kupuje ....

0/−2
19.4.2016 13:56

J56i71n74d58ř63i65c16h 18Š95k98o85p94e29k 4395161440325

není to jedno.

Velký stálý zákazník má u většiny firem přednost i lepší ceny než náhodný odběratel

+3/0
19.4.2016 18:24

V86i45k40t70o29r 33N34á50r82o50ž95n28ý 3749792348

Spíše by to chtělo vymyslet , jak zničit monopol výrobců pražců , kolejnic , výhybek , atd... Cílem by mělo být , aby certifikovaných firem zde bylo více..pak se může soutěžit a ceny mohou být tlačeny dolů.

Jinak tento prvopočin SŽDC se mi líbí. Nakoupí materiál ve velkém a tím laciněji.

+15/0
19.4.2016 13:33

P80e75t11r 57N81o17v49o78t76n25y 1661380321

Slevnit a zjednodušit certifikace? Kdo certifikuje? Stát? SŽDC? Je to jen na nich.

0/0
19.4.2016 13:34

J24i74ř69í 54E84r51b50e34n 1223814656227

Cerifikáty jsou doooost drahá záležitost a až tolik investičních akcí se na českých kojeích neděje, aby se ta certifikace vyplatila udělat víc výrobcům dílů. Ve finále byste si stejně mohl vybírat ze tří, čtyř dodavatelů a o chlup nejlevnější by nakonec byl ten německý. Navíc ten certifikát nakonec stejně zaplatí odběratel v ceně toho zboží...

+2/0
19.4.2016 13:36

O77n33d16ř70e48j 62N14o85v50á79k 9947604929139

Ty certifikáty nejsou celo-evropské?

+1/0
19.4.2016 13:38

J66i95ř28í 80E33r77b13e50n 1903204156157

Nejsou. Každá železniční správa má své vlastní předpisy. Je to dáno historickým vývojem - pro nemovité věci ještě dlooouho nebudou platit jednotné normy a tudíž i certifikáty. A platí to pro pražce, kolejnice, zabezpečovací zařízení, stavební materiály, elektroinstalační materiál atd.

+5/0
19.4.2016 13:40

O55n71d39ř65e25j 65N94o59v53á60k 9977944559789

Se divím, že mohou jezdit mezinárodní rychlíky přes 5 států ....

0/0
19.4.2016 13:41

J61i29ř12í 73E94r74b93e91n 1473834376937

Rychlík má do nemovité věci hodně daleko ;-D

0/0
19.4.2016 13:43

O10n42d44ř74e82j 24N60o43v56á57k 9237204249789

Ale jaksi nelítá vzduchem, že .... jak to ten vlak zvládne, že jede po 5 různých kolejnicích .....po kolejnicích s různými parametry ....že se cestou nerozsype ...;-)

+2/0
19.4.2016 13:47

J94i97ř53í 22K45a30r84o76u98b 5504302872454

Aby mohly železniční vozy a lokomotivy jezdit po "různých kolejích" není také zcela jednoduché a musí být za tímto účelem také zkoušeny, a schvalovány.

+3/0
19.4.2016 14:06

P20a40v61e79l 90O80b86d71r93ž27á19l84e24k 6796934448152

Však to také není vůbec jednoduché. Vzpomeňte jak dloho trvalo, než dostalo Pendolino papíry pro provoz v ČR.

Nebo jak dlouho se papíruje, aby nová lokomotiva od Škodovky mohla do Německa.

Případně vzpomeňte na problém v Francii, kde až dodatečně přišli na to, že mají trochu jiné normy pro nástupiště a zahraniční vozy jim bourají do jejich okrajů.

+5/0
19.4.2016 14:15

J70i87n62d80ř94i97c92h 93Š70k91o73p24e64k 4455331620365

vždyť se taky těžko shání homologace pro X zemí např. u lokomotiv

0/0
19.4.2016 18:25

V24i33k25t95o42r 28N42á91r33o14ž36n13ý 3599152148

Zabezpečovací systémy beru. Ale věci jako kolejnice či pražce ?? Absurdní..

+3/0
19.4.2016 13:43

V81i63k45t58o98r 81N39á45r62o86ž96n20ý 3939962788

Jak drahá záležitost ? Je otázka , zda tato certifikace není pouze zástěrkou a motivem pro vyloučení nažádoucí konkurence z tendrů. Apropo , pokud někdo umí dodávat pražce , výhybky či kolejnice pro evropské vysokorychlostní tratě , poté na 100% umí dodávat pražce , výhybky či kolejnice pro českou železnici...

+2/0
19.4.2016 13:40

J61i73ř61í 61E53r79b21e88n 1743544436477

Certifikace = ověření nezávislým orgánem, že splňujete ten který předpis. A předpisy SŽDC nejsou stejné jako předpisy německé, francouzské, polské či jánevímjaké železniční správy.

+1/0
19.4.2016 13:41

V12i74k88t67o66r 42N67á19r81o80ž87n13ý 3369412938

Jasně , jaké zkoušky na pražci provede nezávislý orgán ? Rozbije jej na padrť... a vydá certifikát. Kolik toto může stát ? Jaká je celková suma , kterou stát ročně vydá do modernizace sítě ?

0/0
19.4.2016 13:49

J78i42ř55í 31E31r96b35e34n 1733394966537

No on to není jeden pražec, to byste byl z levného kraje. Věřte tomu, že se testují řádově desítky až stovky kusů, plus samostatné testy směsí a výztuh každé série. A nejde o rozbíjení na padrť, ale o dost pestrou směsici tahových, tlakových, krutových, ohybových, teplotních, abrazních a dalších zkoušek.

+2/0
19.4.2016 14:18

J60i12ř51í 55K83o53c47u90r42e87k 6965394525618

No dobře. Ale tyhle výrobní testy kvality (píšete každé série), kdy každý ntý kus jde na zkušebnu budou asi stejné pro každého výrobce. Takže jsou tyto náklady stejné +- pro všechny.

0/0
19.4.2016 15:32

P38a68v79e91l 73O57b27d47r27ž19á42l97e22k 6266154488632

Zkoušek je celkem dost, těch pražců se rozbijí stovky a odlišnosti jsou i v jejich konstrukci a způsobech upevnění.

I přesto jsou certifikace v ČR oproti Evropě celkem levné. Třeba do Cerhenic nám jezdí dělat certifikace řada zahraničních výrobců i pro své státy.

0/0
19.4.2016 14:19

P92a37v45e24l 58O78b39d41r28ž81á92l13e46k 6546584918782

To ovšem záleží na výrobcích .. jestli si certifikace udělají nebo ne.

A ČR je malý trh na to, aby se to výrobcům ze zahraničí vyplatilo.

0/0
19.4.2016 14:13

J44i96ř65í 93K47o33c94u42r64e34k 6465514545358

No a to je ten certifikát platný jen pro ČR nebo je v Evropě jediný výrobce pražců? Že by třeba rakouské pražce nešly v ČR použít protože §1. A nebo třeba to, že rakouské pražce jsou tak jiné, že po nich české vlaky nemůžou jezdit. Ale je dost dobře možné, že legisltivně jsou to zcela jiné díly.

Být to telekomunikace, tak Nokia3310 pro AT není totéž, co Nokia3310 pro CZ a tak se s CZ Nokií3310 v AT nedovoláte ani se SIM od Orange.

0/0
19.4.2016 15:28

V73l36a48d42i45m25í26r 24F19i10b62i42g38e44r 5534241721874

Otázkou zůstává, proč si to nedělat všechno sami. Mít vlastní zaměstnance je dobré, práce se dobře plánuje, když se vyskytne problém mohu tam lidi poslat hned a neshánět firmu jestli má zájem atd.

+5/0
19.4.2016 13:30

P49e29t47r 69N51o97v98o89t21n28y 1261230151

A když se nic nedělá, kdo je bude platit? Loni utratila SŽDC 40 mld., letos to bude o mnoho méně. To je sakra rozdíl v objemu práce jen mezi dvěma roky.

0/0
19.4.2016 13:33

V94l76a36d67i38m19í15r 25F56i62b28i81g55e92r 5834901661964

To jsou investice těch 40mld alespoň většina. I koleje potřebují údržbu, která se zanedbává a to dlouhodobě.

0/0
21.4.2016 9:35

V21i19k72t62o15r 15N36á66r95o44ž45n34ý 3149952928

Proč ? Já bych spíše naopak některé činnosti , které dnes vykonává SŽDC vyčlenil ven. Apropo... na vlečce mi kdysi dělala dohled SŽDC , totálně to hoši flákali až to dospělo do fáze , kdy nám na výhybce (deklarované "v pořádku" vypadly vagóny). Poté jsme SŽDC vykopli , najali jednoho místního živnostníka a funguje to mnohem levněji a mnohem lépe.

+1/0
19.4.2016 13:36

O86n57d46ř61e18j 84N84o63v81á34k 9727834519699

Prostě klasický rozdíl mezi státním podnikem a soukromníkem ...

0/0
19.4.2016 13:37

M51a16r15t30i61n 28N12e94r31m23u31t 9617117528199

Na vlečce nemá SŽDC tu správnou motivaci. Na normální trati to bude jiné..

0/0
19.4.2016 22:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.