Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražce a koleje seženeme, vy je dáte dohromady. SŽDC mění opravy tratí

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) mění zásadním způsobem systém stavebních zakázek, za které ročně utrácí desítky miliard korun. Klíčové díly a součásti pro stavby nakoupí zvlášť a u stavařů bude poptávat jen práci. Změna má přinést zlevnění staveb. První dvě soutěže se týkají pražců a kolejnic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94o92z80e65f 78S60t95e15b95i25l62a 3225757715947

...kdo je Španelska skupina OHL že vydává certifikaci pro ČR?

ze by partička úředníků ministerstva dopravy??

0/0
19.4.2016 22:23

M16a70r10t29i28n 29P98l31a66c39h90t23a 1974471451239

V této republice je spíše problém s řízením,manuální prací, tj. práce dle schválených pracovních postupů a dodržování ISO 9000 platit QA managment a tím garantovat kvalitu.!!

....materiál bez certifikace je defakto neprodejný takže to je čistě spekulativní rovina.

0/0
19.4.2016 17:38

R36a89d97o92s63l92a43v 90K29l36a68u19d38a 5884668874362

To že je v EU několik systémů napájení, nebo odlišné zabezpečovací systémy, to chápu. Proč je ale potřeba pro každý stát schvalovat pražce, to je mi záhadou.

+3/0
19.4.2016 16:35

P62a91v25e54l 40O11b84d65r11ž66á66l41e25k 6816784168262

Protože i na ty jsou odlišné národní normy. A to máme celkem štěstí, že díky R-U historii máme ledacos hodně podobného s okolními státy.

+2/0
19.4.2016 18:23

P69e58t81r 38S14c85h44w40a19r89z 7408429433401

Co výzisk z rušených kolejí? Pražce asi budou stát za prd, ale kolejnice by se použít daly?

0/0
19.4.2016 16:18

R75a98d96o52s16l43a38v 70K87l40a35u31d77a 5604218234192

I ty kolejnice stojí za prd.

0/0
19.4.2016 16:37

M98i60r55o59s61l11a90v 32Z82i35k24m97u67n53d 6888122687248

Autor má mimo jiné problém s rodem ... SŽDC je v jedné větě rodu ženského, podruhé rodu středního (ta SŽDC versus to SŽDC ... Správa železniční dopravní cesty ....)

+3/0
19.4.2016 14:28

M35i80r53o18s28l85a43v 36G14r76o91s72s35m40a57n44n 8792799424

Autor titulku, narozdíl od autora článku, nerozeznává koleje od kolejnic.

0/0
19.4.2016 14:04
Foto

L49u53k25á71š 38N18o75v84o80t84n70ý 6216957958178

Tak to nechápu, jak chtějí SŽDC získat lepší cenu, když u poptávaných produktů je jeden výrobce... 8-o

0/0
19.4.2016 13:46

P13e94t33r 65N34o51v82o69t37n65y 1901350901

Větší objem oběru.

+1/0
19.4.2016 13:46

O43n28d35ř14e45j 86N96o84v27á15k 9687374429249

Jak? Jakože bude kupovat do zásoby? Takže co ušetří, to dvakrát tolik utratí za skladování?

0/−1
19.4.2016 13:47

P32e39t17r 69N88o77v11o74t33n91y 1961200141

Proč do zásoby? Na síti SŽDC se za celý rok spotřebuje určitý počet nových pražců a v současné době je nakupuje spousta různých firem každá zvlášť. Takhle je koupí jen SŽDC.

+3/0
19.4.2016 13:50

O82n61d89ř80e94j 88N50o79v44á97k 9737354789909

Koupí je najednou? Jestli ano => musí skladovat. Jestli ne => nekupuje velký objem ...

0/−1
19.4.2016 13:55

P61e18t42r 93N43o23v79o59t63n25y 1121970451

Bože, tak nasmlouvá velký objem k odběru. Oni to taky nevyrobí všechno najednou a budou dodávat postupně. Ale díky velké smlouvě to bude levnější, než když přijde 100 malejch šmudlů.

+6/0
19.4.2016 13:57

O18n30d31ř83e95j 25N89o37v63á87k 9927444499969

Jistě ... výrobce je úplný tupoun a neví, že SDŽC bude potřebovat za rok X kusů .... a že je nemůže nikde jinde koupit ....

Jak říkám, nejde o nic jiného, než o další prostor ke korupci ...

A ve skutečnosti to povede ke zdražení zakázek ... protože např. ty kolejnice taky musí někdo někam dovézt dopravu zaplatit .... a teď stačí, aby jim někdo zrušil soutěž na "montážníka", SDŽC nebude schopno vyrobené odebrat a už začne naskakovat skladné a sankce ....

0/−2
19.4.2016 14:02

P60e25t31r 23N26o91v42o38t57n83y 1391530281

To se nebojím, že by si to SŽDC někde nesložilo. Furt lepší alternativa, že se vysoutěží obnova tratě a vysoutěžený dodavatel ten materiál nesežene.

+1/0
19.4.2016 14:05

P45e87t82r 58N80o29v58o59t12n58y 1441500361

než že

0/0
19.4.2016 14:13

P42e41t55r 43N39o42v42o90t61n19y 1871710401

Asi neví, když je vloni nebyl schopen dodat.

0/0
19.4.2016 14:07

J98i33ř95í 94K39o91c72u20r56e61k 6245434955138

Myslíte, že SŽDC nemá vlastní prostředky pro přepravu kolejnic, pražců, kolejových polí a drobného materiálu? Já bych řekl, že má, má jich spoustu. Stojí a čekají pro případ potřeby na nějaké opravě, která se nesoutěží.

0/0
19.4.2016 15:22

Z55b22y93n26ě13k 94Č92e29j49k83a 5776828331393

teď to Jouda koupí za 100 a prodá za 150. I kdyby to Správa koupila za 120, ušetří. V praxi to ale koupí za 80 ve velkém množství a v nasmlouvaných termínech, protože centrálně lze opravy a rekonstrukce naplánovat lépe. Teď dopředu sice správa ví, že bude potřebovat 500ks/měsíc ale nikdo u výrobce neví, kdo a kdy je koupí. Když dáš jasné požadavky (a třeba i na skladování hotových dílců), tak se dostáváš na jiné ceny.

U drah obecně je problém šílená certifikace, pokud se ale bude jednat o velké odběry jedním odběratelem na 2 roky, bude to zajímavé i pro zahraničí.

+3/0
19.4.2016 18:17

M29a35r43t47i86n 77N19e69r15m65u55t 9857917978449

Myslím že SŽDC má placu na skladování pražců dost :-)

+1/0
19.4.2016 22:02

V52i90k82t29o47r 73N58á23r94o51ž89n24ý 3559232708

Nemusí kupovat do zásoby . To , že někdo uzavře smlouvu na dodávku 200.000 pražců ještě neznamená , že ty pražce mu budou dodány v jednom okamžiku. Obě strany se mohou domluvit na termínech dodávek.

+2/0
19.4.2016 13:50

O10n71d46ř75e19j 74N46o33v36á96k 9867104369119

Podle toho, co se tu píše, máme jednoho nebo dva výrobce ... monopol ... takže je úplně jedno, kdo a kolik kupuje ....

0/−2
19.4.2016 13:56

J27i67n52d11ř46i30c45h 13Š34k19o43p77e45k 4285911730165

není to jedno.

Velký stálý zákazník má u většiny firem přednost i lepší ceny než náhodný odběratel

+3/0
19.4.2016 18:24

V19i97k67t88o46r 20N55á73r17o54ž14n81ý 3929462568

Spíše by to chtělo vymyslet , jak zničit monopol výrobců pražců , kolejnic , výhybek , atd... Cílem by mělo být , aby certifikovaných firem zde bylo více..pak se může soutěžit a ceny mohou být tlačeny dolů.

Jinak tento prvopočin SŽDC se mi líbí. Nakoupí materiál ve velkém a tím laciněji.

+15/0
19.4.2016 13:33

P89e70t93r 15N69o78v51o88t61n65y 1921110571

Slevnit a zjednodušit certifikace? Kdo certifikuje? Stát? SŽDC? Je to jen na nich.

0/0
19.4.2016 13:34

J26i11ř39í 24E37r38b96e63n 1253554526597

Cerifikáty jsou doooost drahá záležitost a až tolik investičních akcí se na českých kojeích neděje, aby se ta certifikace vyplatila udělat víc výrobcům dílů. Ve finále byste si stejně mohl vybírat ze tří, čtyř dodavatelů a o chlup nejlevnější by nakonec byl ten německý. Navíc ten certifikát nakonec stejně zaplatí odběratel v ceně toho zboží...

+2/0
19.4.2016 13:36

O97n96d63ř36e98j 56N43o48v49á72k 9747494499849

Ty certifikáty nejsou celo-evropské?

+1/0
19.4.2016 13:38

J54i52ř14í 66E41r29b18e25n 1593794256167

Nejsou. Každá železniční správa má své vlastní předpisy. Je to dáno historickým vývojem - pro nemovité věci ještě dlooouho nebudou platit jednotné normy a tudíž i certifikáty. A platí to pro pražce, kolejnice, zabezpečovací zařízení, stavební materiály, elektroinstalační materiál atd.

+5/0
19.4.2016 13:40

O28n76d90ř13e39j 71N95o50v42á79k 9947544239269

Se divím, že mohou jezdit mezinárodní rychlíky přes 5 států ....

0/0
19.4.2016 13:41

J30i35ř18í 75E26r84b71e32n 1713654446167

Rychlík má do nemovité věci hodně daleko ;-D

0/0
19.4.2016 13:43

O39n92d79ř82e89j 45N58o17v52á13k 9757524319419

Ale jaksi nelítá vzduchem, že .... jak to ten vlak zvládne, že jede po 5 různých kolejnicích .....po kolejnicích s různými parametry ....že se cestou nerozsype ...;-)

+2/0
19.4.2016 13:47

J68i54ř39í 41K36a83r41o33u52b 5914392862564

Aby mohly železniční vozy a lokomotivy jezdit po "různých kolejích" není také zcela jednoduché a musí být za tímto účelem také zkoušeny, a schvalovány.

+3/0
19.4.2016 14:06

P52a50v83e70l 60O20b59d88r16ž15á83l71e51k 6516464728982

Však to také není vůbec jednoduché. Vzpomeňte jak dloho trvalo, než dostalo Pendolino papíry pro provoz v ČR.

Nebo jak dlouho se papíruje, aby nová lokomotiva od Škodovky mohla do Německa.

Případně vzpomeňte na problém v Francii, kde až dodatečně přišli na to, že mají trochu jiné normy pro nástupiště a zahraniční vozy jim bourají do jejich okrajů.

+5/0
19.4.2016 14:15

J92i48n30d86ř52i45c48h 40Š41k90o24p98e15k 4335391480615

vždyť se taky těžko shání homologace pro X zemí např. u lokomotiv

0/0
19.4.2016 18:25

V87i55k42t52o85r 45N25á57r96o13ž86n93ý 3629842478

Zabezpečovací systémy beru. Ale věci jako kolejnice či pražce ?? Absurdní..

+3/0
19.4.2016 13:43

V84i31k15t85o51r 18N22á18r91o55ž60n14ý 3359592678

Jak drahá záležitost ? Je otázka , zda tato certifikace není pouze zástěrkou a motivem pro vyloučení nažádoucí konkurence z tendrů. Apropo , pokud někdo umí dodávat pražce , výhybky či kolejnice pro evropské vysokorychlostní tratě , poté na 100% umí dodávat pražce , výhybky či kolejnice pro českou železnici...

+2/0
19.4.2016 13:40

J53i95ř25í 19E97r60b36e82n 1453504276987

Certifikace = ověření nezávislým orgánem, že splňujete ten který předpis. A předpisy SŽDC nejsou stejné jako předpisy německé, francouzské, polské či jánevímjaké železniční správy.

+1/0
19.4.2016 13:41

V58i81k62t91o56r 68N18á22r62o25ž26n39ý 3689412938

Jasně , jaké zkoušky na pražci provede nezávislý orgán ? Rozbije jej na padrť... a vydá certifikát. Kolik toto může stát ? Jaká je celková suma , kterou stát ročně vydá do modernizace sítě ?

0/0
19.4.2016 13:49

J37i27ř35í 77E70r61b80e93n 1883434356117

No on to není jeden pražec, to byste byl z levného kraje. Věřte tomu, že se testují řádově desítky až stovky kusů, plus samostatné testy směsí a výztuh každé série. A nejde o rozbíjení na padrť, ale o dost pestrou směsici tahových, tlakových, krutových, ohybových, teplotních, abrazních a dalších zkoušek.

+2/0
19.4.2016 14:18

J11i43ř14í 16K37o69c54u30r61e33k 6475484505208

No dobře. Ale tyhle výrobní testy kvality (píšete každé série), kdy každý ntý kus jde na zkušebnu budou asi stejné pro každého výrobce. Takže jsou tyto náklady stejné +- pro všechny.

0/0
19.4.2016 15:32

P43a37v84e63l 30O80b80d34r58ž22á83l69e33k 6206254568612

Zkoušek je celkem dost, těch pražců se rozbijí stovky a odlišnosti jsou i v jejich konstrukci a způsobech upevnění.

I přesto jsou certifikace v ČR oproti Evropě celkem levné. Třeba do Cerhenic nám jezdí dělat certifikace řada zahraničních výrobců i pro své státy.

0/0
19.4.2016 14:19

P89a23v64e12l 84O92b69d95r77ž45á93l55e85k 6166914498852

To ovšem záleží na výrobcích .. jestli si certifikace udělají nebo ne.

A ČR je malý trh na to, aby se to výrobcům ze zahraničí vyplatilo.

0/0
19.4.2016 14:13

J96i59ř22í 17K18o75c88u27r73e79k 6945224235928

No a to je ten certifikát platný jen pro ČR nebo je v Evropě jediný výrobce pražců? Že by třeba rakouské pražce nešly v ČR použít protože §1. A nebo třeba to, že rakouské pražce jsou tak jiné, že po nich české vlaky nemůžou jezdit. Ale je dost dobře možné, že legisltivně jsou to zcela jiné díly.

Být to telekomunikace, tak Nokia3310 pro AT není totéž, co Nokia3310 pro CZ a tak se s CZ Nokií3310 v AT nedovoláte ani se SIM od Orange.

0/0
19.4.2016 15:28

V39l47a68d44i63m57í49r 47F59i49b69i73g93e73r 5414191361864

Otázkou zůstává, proč si to nedělat všechno sami. Mít vlastní zaměstnance je dobré, práce se dobře plánuje, když se vyskytne problém mohu tam lidi poslat hned a neshánět firmu jestli má zájem atd.

+5/0
19.4.2016 13:30

P19e20t12r 16N79o71v72o48t83n16y 1711790761

A když se nic nedělá, kdo je bude platit? Loni utratila SŽDC 40 mld., letos to bude o mnoho méně. To je sakra rozdíl v objemu práce jen mezi dvěma roky.

0/0
19.4.2016 13:33

V65l39a76d59i91m38í65r 54F88i45b36i84g28e42r 5754661621404

To jsou investice těch 40mld alespoň většina. I koleje potřebují údržbu, která se zanedbává a to dlouhodobě.

0/0
21.4.2016 9:35

V64i69k92t16o42r 30N65á98r83o37ž90n76ý 3729802308

Proč ? Já bych spíše naopak některé činnosti , které dnes vykonává SŽDC vyčlenil ven. Apropo... na vlečce mi kdysi dělala dohled SŽDC , totálně to hoši flákali až to dospělo do fáze , kdy nám na výhybce (deklarované "v pořádku" vypadly vagóny). Poté jsme SŽDC vykopli , najali jednoho místního živnostníka a funguje to mnohem levněji a mnohem lépe.

+1/0
19.4.2016 13:36

O72n20d81ř64e18j 86N29o89v59á33k 9907684399229

Prostě klasický rozdíl mezi státním podnikem a soukromníkem ...

0/0
19.4.2016 13:37

M19a42r83t23i23n 65N46e55r10m40u91t 9317107618929

Na vlečce nemá SŽDC tu správnou motivaci. Na normální trati to bude jiné..

0/0
19.4.2016 22:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.