Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Zájem o větší auta kazí výrobcům emisní normy

Více než půl roku po vypuknutí aféry Dieselgate oprašují automobilky téma emisí a boje proti přísným limitům, které mají do pěti let splnit. Je totiž čím dál jasnější, že do roku 2021 zřejmě nezvládnou zrealizovat cíle stanovené Evropskou komisí. Zvláště když prodeje větších, a tedy méně ekologických aut rostou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TV

Hmm, no já bych na to šel z druhé strany a zrušil spíš Evropskou komisi.

6 0
možnosti
LP

Zrušme nařízení EU. Nebo si budeme nalhávat, co není? EU je brzdou pokroku. Za našimi zády se paktuje s Ukrajinou a ve všem jde na ruku Spojeným státům a pak trpíme my obyčejní včetně nesmyslných emisních limitů.

2 0
možnosti
RM

Na otázku emisních limitů je nahlížet trochu jinak. Musíme si uvědomit, že od roku 1960 nám prudce vzrůstá koncentrace CO2. V 18. stol byla 280 ppm, dnes je 400 ppm. Proč, protože naše civilizace funguje na principu spalování fosilních paliv. V Paříži se dohodl strop oteplování planety a aby ho bylo možné dosáhnout, je nutné prakticky okamžitě zastavit rostoucí trend spotřeby (při aproximaci stávajícího trendu, bude v r. 2100 oteplení planety o 6,5 °C (oproti roku 1980)) a jako jeden z nástrojů jsou emisní limity. Pročpak je dnes ropa tak levná? Protože težaři si toto uvědomili a začli fungovat jako zelináři večer na trhu, vyprodají své zboží pod cenou, protože zítra ho už vůbec neprodají.

používaná fosilní paliva tedy budeme muset nahradit el. energií, ale tu musíme začít vyrábet také bez nich. Jde to. Např. v Německu instalují ročně ve fotovoltaice a větných elektrárnách výkon jednoho Temelína. Je to ohromné číslo a zda je to správný směr či ne, nechme na jinou debatu, protože jako absolvent VUT, obor elektroenergetika mám poměrně jasno o skladbě výroben el. energie a jejich rovnováze pro řízení výroby a výkyvů spotřeby.

Důležité je uvědomit si, že nahradit spalovací motory v autech elektromotory je v současné době nereálné. I kdyby jsme každému dali místo Octavie Teslu, tak i kdyby byla technicky srovnatelná, tak na to finančně prostě lidstvo nemá.

Všechny ty lidi i to zboží, co se přepravuje na vzdálenosti větší než 300 km, budeme muset nahnat do vlaků. Leteckou dopravu nad pevninou nahradit také železnicí a z městské dopravy vyloučit spalovací motory. Proč? Protože železnice je energeticky 4x výhodnější. Automobilová doprava má totiž 3 systémové nevýhody. Vysoký valivý odpor, vysoký aerodynamický odpor (na železnici jsou vagony v zákrytu) a nízkou účinnost spalovacího motoru oproti elektromotoru. Pak vychází na jedno sedadlo ve vlaku 4x menší potřeba energie.

1 3
možnosti
RP

Ano. Proto bylo ve středověku tazvané klimatické optimum, kde byla průměrná teplota o cca 2 stupně C vyšší než dnes. ;-D;-D

A za dob římské říše, zvláště za první poloviny její existence, byl oještě tepleji. ;-D;-D;-D

5 0
možnosti
PP

V článku se píše cosi o tom, že problém je v tom, že dálnice nejsou všude a proto se pomalu popojíždí v kolonách....

HMMMMMMM

Když jedu po dálnici 130 km/h tak mám spotřebu 5,7 l/100 (když spěchám tak i 8)

Když mám rychlost 110 km/h, tak spotřeba je cca na 4,5 l/100. (nafta)

Dost pochybuju, že s novými motory to bude při vyšších rychlostech jinak...

Nechci bejt rejpavej, ale nejefektivnější je snížit max rychlost a úspora je zaručena.

Rozhodně ale nechci jezdit autem, ve kterým se při předjíždění budu muset odrážet - prostě chci mít rezervu výkonu.

0 0
možnosti
DM

Tam nebyla řeč o rychlosti na dálnici, ale o kolonách..

Pokud vím, tak při popojíždění v koloně sežere motor běžně 8-10 i více litrů..

3 0
možnosti
MJ

Trh s monstry typu SUV nevznikl sám od sebe, ale díky automobilkám, které to začaly vyrábět ve velkém a SUV jsou větší a větší a aby to i jelo potřebuje to výkonnější diesel motory a tím mají i problém s emisními limity. Ono by stačilo zakázat vjezd osobním automobilům s diesel motorem do měst, stejně tak všem osobním autům nad 2t a rázem by se zvýšil odbyt menších nákupních tašek a nebo to přimělo výrobce více vyrábět malé MPV nebo Crossovery, místo neekonomických a neekologických mastodontů typu SUV.

2 1
možnosti
DW

to jako budou politici parkovat limuzíny před Prahou a pak je rozveze třeba citigo?

2 0
možnosti
RH

Elektroauta nepovažuju za řešení. Ohledně emisních norem, rozhodně platíme daní už dost na to, abychom museli platit další za emise, nota bene když ty emise nových aut jsou fantastické i tak. Nechci se cítit vinný kvůli tomu, že moje auto má spotřebu 7 litrů. Sakra, jedna stará Avie toho načoudí za 1000 aut!!! Ale my budeme dělat, že jí nevidíme... Celé je to jenom hra, jak vybrat ještě víc daní pro politiky, rozebrat si je a s vítězným úsměvem jít do důchodu :-/

7 0
možnosti
PR

uhodil jste hrebicek na hlavicku :)

0 0
možnosti
ZF

Předpokládám, že vláda nám pujde příkladem a brzy uvidíme naše volené představitele jezdit ve Škodě Citigo - nejlépe na tužkové baterie.

7 0
možnosti
JM

J53a72n 29M29a11z57ů74r84e91k

20. 4. 2016 10:06

já bych jim dal koloběžky :-)

1 0
možnosti
VBS

litrový tříhrnek v "malinké" Octavii to zachrání;-D

0 0
možnosti

no doufají, že češi poletí jen na cenu, takže se bude prodávat a pomůže jim (díky svým papírově směšným emisím) snížit celkové emise

0 0
možnosti
JM

četl jsem jednu zajímavou statistku....výroba jednoho kusu Toyoty Prius je ekologicky větší zátěž než jezdit 20 let trabantem

11 0
možnosti
PR

P23a91v79e13l 54R55i42e84d92l

20. 4. 2016 12:02

Zdroj? Opravdu mě to zajímá?

0 0
možnosti
BH

No tak výrobce aut přikoupí výrobce elektrokol a třeba rikš a hned se průměr zlepší!

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí

28. dubna 2024  17:07

Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...

Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží

4. května 2024

Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...

No nekupte to. V Amsterdamu nabízejí parkovací místo za půl milionu eur

4. května 2024  13:06

Není tohle výhodná koupě? Jeden realitní portál v Nizozemsku nabízí v centru Amsterdamu prodej...

Sektorová daň by podtrhla nohy rozvoji Česka, říká šéf Komerční banky

4. května 2024

Diskutovaná sektorová daň, která by zdaňovala veškeré zisky v tuzemsku působících domů, by podle...

Z kurtu mezi finanční elitu. Serena Williamsová investuje do začínajících firem

4. května 2024

Serena Williamsová je jednou z nejúspěšnějších tenistek světa, vítězila na Grand Slamech, zlato má...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!