Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurův RegioJet plánuje vlaky z Prahy do Brna a Bratislavy

Expanze soukromého železničního dopravce RegioJet na české a slovenské koleje pokračuje. Firma si už zažádala o kapacitu pro jeden pár vlaků denně mezi Prahou a Bratislavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a56n 13J82e54m59e46l24k69a 1495760

Tomu já fandím, Praha Bratislava potřebuje konkurenci. Třeba půjde cena z 615 s inkartou níž. A nebude zpoždění od Maďarů.

+2/−3
21.4.2016 21:20

P76e33p83a 98B75r58a34t78r42š58o14v45s64k87ý 9725626819691

Aha.. Tady je těch vašich 615 s inkartou :D :D :D https://www.cd.cz/eshop/connres_2G.aspx?guid=92f86734-310d-4157-865e-655d1b8cd4a2 ... Ne cena na zítřek bez slev je 497 Kč.

+1/0
25.4.2016 20:22

M89i43r91o95s17l57a91v 47Z52i46k45m53u30n46d 6388122777988

Z provozního hlediska to má logiku ... pokud se nějaký vůz porouchá, musí být do Prahy přepraven přes Košice ... docela hloupé ...

Odpovědí ČD & ZSSK by mohlo být protažení vlaků končících v Brně do Bratislavy. V současné době jezdí pouze EC vlaky ve dvouhodinovém taktu, což není zrovna z pohledu cestujícího šikovné. jednak dlouhý interval, jednak přeplněnost vlaků (jede jich málo), jednak problémy při zpoždění, o které se MÁV často postarají ...

+2/0
21.4.2016 13:15

O26l27d67ř92i79c53h 91J59a89n21e48č93e81k 8959636533791

které vlaky konkrétně myslíte? já vidím toliko 4 rozumné vlaky, které by se z Brna či Břeclavi daly do Bratislavy protáhnout, z toho jen asi u 2 by to opravdu dávalo smysl (odpolední Ex a IC, nakolik rozumné by to bylo u odjezdů ve 4:49 a 19:49 si nejsem moc jistý) a to je ještě otázka, jak by se pak vracely. ledaže byste chtěl prodloužit zastávkové rychlíky Praha - ČT - Brno, na něž by se v Břeclavi přestupovalo z vídeňských railjetů...??

0/0
21.4.2016 15:28

M16i83r79o25s35l17a38v 16Z87i43k88m37u67n16d 6618202737458

Tohle je takový nástřel. Kombinace s RJ je mimo mísu, tyhle vlaky jezdí jako takové dost našvihlé, třeba v Brně je dost silný nástup. Spíše bych to viděl tak, aby si RJ jel z Břeclavi jako přípoj na EC z Bratislavy a z Brna do Prahy bez zastavení skrz a z Břeclavi, resp. Brna by jelo na blok ("na odhlášku") EC do Prahy zastavující v ČT, PU, KO ... (podobně v opačném směru) ... Prostě v trase Praha - Bratislava - Praha hodinový takt, RJ z Praha - Břeclav ve vlastním dvouhodinovém taktu, z BV do Prahy jako přípoj od Bratislavy, v opačném směru by RJ dojížděl EC do Bratislavy ...

Chápu, že příliš "megalomanské", ale v Německu a hlavně Švýcarech se jezdí dálkovou dopravou i po 30 minutách (někde i častěji) ... právě ty časté vlaky lákají cestující ... na rozdíl od dvou nebo čtyřhodinového taktu, které lijí cestující do BUSU jezdícího co hodinu ...

0/0
21.4.2016 17:08

O64l12d95ř63i48c13h 57J66a80n98e57č63e48k 8889766663321

to by znamenalo další zahuštění provozu a další problémy mezi Prahou a ČT... nevím, jestli je pro hodinový takt Praha - Brno - Bratislava (plus k tomu každou druhou hodinu reiljety do Vídně) taková poptávka...??

sorry ale přeci nemůžete srovnávat Česko se Švýcarskem - je přeci dost důvodů, proč v nejbližší době česká železnice nemůže fungovat tak jako švýcarská. zdaleka ne jen infrastruktura - vlak je ve Švýcarsku mnohdy rychlejší než auto, ve městech jsou na silnicích zácpy a všude drahé parkování - ale často i myšlení lidí, dokud Vám většina Čechů řekne 'co bych se táhnul vlakem, když autem je to ve dvou levnější a netrvá to déle' (a dokud nebude z Prahy do ČT čtyřkolej aspoň na 200 km/h), tak na švýcarský model železnice můžete zapomenout.

+1/0
21.4.2016 17:39

M28i96r82o90s20l38a85v 90Z20i13k32m32u14n85d 6838172597978

Nemusím, kde mají ve Švýcarech 4 koleje vedle sebe ?

Olten - Bern jsou dvě samostatné trati, na NBS dokonce není ani jediná kolejová spojka, takže se vůbec nepočítá s tím, že by tam mohla nastat mimořádnost a jezdilo by se částečně jednokolejně ... akorát je tam odbočka do Solothurnu s výhybkou na 200 km "do odbočky" ...

Celé je to hlavně o tom, že Švýcar má relativně krátké prostorové oddíly (do 1 000 metrů) , zatímco ty české se na koridorových tratích prodloužily z "kdysi" téměř standardních 1 000 metrů ... pak se logicky na trať vejde méně vlaků ...

Švýcar odbaví na 3 kolejích na Stadelhofenu přes 600 vlaků za 24 hodiny, v Brně se "kňučí", že jim je 7 průjezdných kolejí málo ...

Ono to je hlavně o "organizaci" práce a investicích do infrastruktury ...

0/0
24.4.2016 18:08
Foto

Z51d82e51n45ě76k 67W67o35l39f 6581339932983

Je tady jedna dost podstatná věc a to, že Jančura inkasuje od státu o cca 2/3 víc peněz za studentské jízdné, než kdysi inkasovali ČD. Ty samozřejmě fixlovat jako on nemohli. A to, že podvádí s vykazováním studentských jízdenek je veřejné tajemství. Takže suma sumárum, všechny nás celá ta slavná konkurence stojí o 2/3 víc než když jezdili jen ty špatné ČD! Tenhle trik mu pravděpodobně financuje i jeho podnákladové jízdné. Jak jednoduché :-) Takže až si zase dáte kafíčko "zdarma" a pak budete nadávat, kolik že po Vás chce stát daní, podívejte se do zrcadla a uvidíte jednoho z X, kteří toto "podnikání" také podporují ;-D

+13/−4
20.4.2016 19:40

V60í11t 82P43r23č89í54k 9538720204710

Ano. Aby mohlo byt na ceske zeleznici zdrave konkurencni prostredi, za to si musime my vsichni, kdo platime dane, poradne priplatit. :)

+1/−3
20.4.2016 20:17

T38o10m34a44s 75N22o72v56o87t90n34y 1821794826305

Další lhář. Když už chcete lhát, tak to aspoň nedělejte tak okatě.

+1/−4
20.4.2016 21:02

J24a32n 83N98o36v67á25k 7145704318307

Ale kuš, už na něj poslal

0/0
2.6.2016 17:29

J52a70k26u15b 53K77o72r79e17c 6764430331593

Zajímalo by mě, jak to má RJ vymyšlené. Jedním párem vlaků příliš velkou konkurencí ČD nebude (v článku se teda mluví o jednom páru na trase Pha - Bratislava), obzvláště když ČD zde nasazují své nejlepší vlaky. Navíc si bude konkurovat sám sobě. Pokud se vezme, že jeden vagón má obdobnou kapacitu jako autobus.

0/0
20.4.2016 18:28

R27o85m76a15n 18P35o27l12á60č92e75k 5326699735

Za mě pachuť z toho na čem Jančura vybudoval želežniční i autobusovou dopravu zůstane... Našel v systému jak podojit stát a ted machruje jak vlastně on všechno jezdí na svoje triko...

+13/−2
20.4.2016 18:12

T82o14m22a94s 62N23o54v69o12t39n82y 1461564206105

Povídejte, na čem to vybudoval? Jak podojil stát? Docela by mě to zajímalo, jestli jste vymyslel něco nového nebo budete opakovat nesmysly, které byly už několikrát vyvráceny z několika stran.

+2/−4
20.4.2016 21:03

M75a53r80t98i34n 81N50o89v20o95t45n13ý 3286916771504

"několikrát vyvráceny z několika stran." ;-D no jistě ...

+2/−1
22.4.2016 9:43

Š81t83e14f88a74n 93F80r79i19č14a 7572828473316

S čím to hodlá jezdit? S těmi 40 letými vraky?

+5/−6
20.4.2016 15:31

J70a78n 17V12a84l48o93u33c44h 6902427238110

Kontrolní otázka soudruzi, když vedle sebe postavíte 2 pražské modernizované tramvaje T3, kolik % populace pozná, která je z roku 1962 a která 1989 (ano, nejstarší vozy již mají 54 let)?

Ale jelikož Jančura je "zlý soukromník" (a inteligent pozná jeho vlak dokonce i podle barvy), jsou modernizace vraky, zatímco u ČD vagony z té samé rakouské série pohodlné a moderní...

+10/−5
20.4.2016 16:16

O98l27d19ř36i76c34h 87J11a61n51e31č35e80k 8719116883301

tak já myslel že myslí spíš lokomotivy. ale jinak máte pravdu.

+2/0
20.4.2016 16:30

J34i66ř52í 87K34o65c95u25r16e38k 6555584495228

Jo, ten třísystémový TSI Vectron je 40 roků starý a neumí 25 kV ~

A teď ještě tu o Ultrafialové Karkulce, co snědla vlka.

+2/0
20.4.2016 18:04

O55l60d91ř81i61c10h 76J79a58n58e30č19e37k 8859756143761

o lokomotivách v článku není ani slovo.

jaká část zde diskutujících ví, že řada 163 nedojede dál než do Svitav?

a co když to nebude ani vectron - jakkoliv je to nepravděpodobné? třeba si sežene ještě něco jiného nebo dokonce bude ve Svitavách přepřahat ;-D

0/0
20.4.2016 18:16

J92o43s24e66f 74T70r22ö73g61l 8239202706956

Ve Svitavách přepřáhne leda na diesel. Styk soustav je tady mezi stanicemi.

+1/0
20.4.2016 19:05

M42a51r22t38i74n 73Š87u89l48c 2877529540185

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
20.4.2016 17:26

R93o67m25a38n 19P48o12l60á61č24e34k 5556799895

Otázka je jestli vůbec T3R.P byla správná cesta... ;-). Já radši pojedu 15T než T3 i po reko;-) (a ano já je poznám)

0/0
20.4.2016 18:14

M78a18r98t86i65n 19K61o26ž77í95n 1975206121250

U lokomotivy to poznáte především na zrychlení. A to mají žluté vlaky velice mizerné. Navíc ty Pershingy jsou na 3000V DC, takže do Brna s tím stejně nezajede.

+1/0
20.4.2016 18:17

J85a53r54o70s22l65a76v 54K57o33m13o70ň 1670444794361

jenže Jančura už dnes jezdí některé vlaky Vectrony na Ostravsko, bere nějaké na leasing a tak inovuje park, protože pochopil, že se stejnosměrnou mašinou daleko nedojede a navíc je už dost stará. To Leoš má smůlu, ten má jednotku a pouze stejnosměrnou

0/0
20.4.2016 20:20

M86i82r93o83s18l81a49v 11Z85i45k55m77u89n29d 6398982467868

Jenže z jednosystémového se dělají dvousystémové, ty tam už dojedou ,,,

0/0
21.4.2016 14:09

J73i18ř69í 63K42o24c23u34r59e75k 6825944505278

Je to dokonce takový šrot, že ho ČD skoupily taky, aby na Jančuru nezbylo. A tak je to správně. :-P

+1/0
20.4.2016 18:01

R45o50m18a24n 26P28o17l14á14č52e83k 5766199985

Pokud tam ČD jezdí s Railjety tak je to šrot;-D

+1/0
20.4.2016 18:15

O63l38d92ř14i34c80h 69J71a66n33e50č79e70k 8829316733281

do Bratislavy ČD s railjety nejezdí. to stávající vedení zatrhlo.

+1/0
20.4.2016 18:17

M90i93r38o41s48l20a25v 81Z28i78k69m13u26n78d 6658142237708

Jsou Railjety schváleny na Slovensku ?

0/0
21.4.2016 14:10

O31l81d78ř69i69c57h 73J82a84n73e45č57e33k 8829406343911

I kdyby nebyly (netuším), tak s railjetem jakožto netrakční jednotkou (vagony) by asi velký problém nebyl a taurusy na Slovensku schválené jsou (i když je otázka, co by je bývalo v provozu Praha - Bratislava - Budapest tahalo).

Nicméně bych tipoval, že schválené jsou - už jen pro případnou potřebu při provozních mimořádnostech dojet z Břeclavi nebo z Budapešti do Vídně přes Slovensko.

0/0
21.4.2016 15:35

P80a66v24e27l 77Š31m16í11d10e67k 6509530833758

Mám dojem , že ne, ale nevím.

0/0
23.4.2016 8:35

J56a22n 10O90n49d31r33o80u67š65e34k 5506459696558

Konecne bude i do Brna na zeleznici konkurence.

+7/0
20.4.2016 15:30

T85o72m90a86s 82N32o56v55o13t13n56y 1631684566155

Výborně, bude větší výběr s kým jet.

+6/−2
20.4.2016 14:54

R41a41d88k69o 11K21ř81i48v84á70n58e98k 7980583925370

Vy osobně výběr nepotřebujete, Vy už máte vybráno z ideologických důvodů. :-)

A ostatní potřebují hlavně výběr časových poloh. Přijdu na nádraží kdy potřebuju a jedu. Kvalita u vlaků do Brna většinou je. Doba jízdy nic moc, ale s tím RJ nic neudělá. Pokud teda nehodlá postavit novou trať.

+5/−3
20.4.2016 15:15

T84o45m55a23s 94N59o65v11o52t10n65y 1951864916665

Myslíte? Proč tedy jezdím v 9 z 10 případů do Prahy s ČD? Protože jsem podle vašeho zařazení žlutej?

+2/−1
20.4.2016 15:16

R64a33d61k33o 91K60ř75i68v43á13n33e15k 7250333325560

Protože je RJ v 9 z 10 případů nepoužitelnej. Nějak skoro nikde nejezdí...:-)

+4/−2
20.4.2016 15:20

D96a20v75i70d 27V23a43c20h81t75a87r27č11í55k 8859612925138

Pán Křivánek = zatrpklý pracovník ČD ;-D tak mi to připadá

+1/−4
20.4.2016 17:03

R93a75d46k34o 10K75ř19i75v21á19n70e53k 7490773295520

To Vám připadá blbě.

0/0
20.4.2016 18:13

T67o85m20a30s 49N50o88v51o50t26n72y 1581674866275

Pán je známá figurka z diskuzního fora a neúnavný bojovník proti soukromníkům. Svého času svá "úderná" hesla měl asi na 4 řádky vyvedená v různých barvičkách, vypadalo to tak trochu jako od nějakého dítěte.

A jak vidíte, neumí odpovědět ani na jednoduchou otázku, když mu nezapadnete do šablony, že kdo neplive na Jančuru, tak musí být automaticky nepřítel ČD.

0/−1
20.4.2016 21:06

R71a22d22k38o 56K20ř71i19v10á60n51e11k 7340493385350

Sám jste známá figurka.

Pokud se sám živím podnikáním a dávám lidem práci, tak asi těžko můžu bejt proti soukromníkům, že Vy jen tak mlátíte prázdnou slámu? :-)

Kdo kritizuje Jančuru je podle Vás proti soukromníkům? Něco jako kacíř?

Svatá ty prostoto a ideologická zabedněnosti!

+1/0
21.4.2016 11:51

F19r96a58n86t98i50š71e63k 52F85l93i82n82t13a 1604170339903

A proč skoro nikde nejezdí? Nebude to tím, že se stále hájí prostor pro ČD. Ani stát ani kraje zatím soutěží moc nevypsali. A proč by dotovanou dopravu měly zajišťovat je ČD, proč nedat šanci i jiným dopravcům? Pravděpodobně by potom ušetřil stát i kraje. A pokud dnes vydává na stát více za dotované vlaky, je to tím, že se soukromým dopravcům podařilo přitáhnout do vlaků více cestujících.

0/−1
20.4.2016 18:55

T97o40m37a48s 72N41o94v75o20t69n96y 1481644126225

No, zatím jedinej, kdo rušil spoje mezi Brnem a Prahou, byly ČD. Tolik k té nepoužitelnosti RJ. SA naopak posiluje i přes ty superpohodlné a supermoderní Railjety na této lince.

0/−1
20.4.2016 21:08

Š90t62e60f19a10n 28F31r50i57č84a 7692258873366

Svatá prostoto. Tolik demagogie se hned tak nevidí. S vlakem cestuji jen sporadicky, ale zcela běžně si koupíme o víkendu jízdenku SoNe+ (dnes se možná nazývá trochu jinak), Už řadu let s manželkou a vnoučaty křižujeme republiku, jak se nám to hodí. Z Brna tu na Karlštejn, jindy zase třeba do Děčína a na Pravčickou bránu a večer zpět. Mohu Vás ujistit, že rozsekání sítě různým dopravcům rozhodně není v zájmu cestující veřejnosti. Jestli je to pro někoho výhodné, tak pouze pro jednoho podnikatele a několik jeho vedoucích zaměstnanců. Které mimochodem střídá jako fusekle.

+2/0
21.4.2016 6:32

O95l10d43ř77i42c50h 96J96a70n33e26č91e33k 8399126653141

"přijdu na nádraží kdy potřebuju a jedu": dejme tomu, že nyní na trati jezdí výhradně Červená společnost v hodinovém taktu. pak ovšem začne jezdit také Bílá společnost, rovněž v hodinovém taktu, přičemž Červená jezdí i nadále každou hodinu. Vy máte koupené drahé předplatné Červené společnosti a chcete tak jezdit výlučně jejími vlaky (nebo z jakéhokoliv jiného důvodu) - jak se zhoršila Vaše situace?

0/−1
20.4.2016 15:25
Foto

B30r91o70n90i49s98l97a33v 72G75a89b78r62y12š 2252169481

Větší výběr by byl, kdyby se přihlásil LE, GWTR, Arriva...

0/−6
20.4.2016 15:44

O23l68d63ř70i31c60h 25J92a91n37e92č17e94k 8919486903801

kam přihlásil? 8-o

(tohle není soutěž na provozování dotované linky, ale volné rozhodnutí dopravce jezdit na vlastní komerční riziko)

+4/0
20.4.2016 15:48
Foto

B48r33o27n44i56s10l45a53v 69G73a16b27r17y31š 2112849831

Já vím, že to není soutěž. :-)

0/0
20.4.2016 15:59

T25o42m12a42s 98N40o54v96o57t71n15y 1251764836515

Samozřejmě. Dva vlakoví dopravci jsou méně než jeden monopolní. Zajímavé počty. Ale kdyby ten druhý nebyl žlutý, ale černý, tak už ty počty platí naopak. PozoruhodnéR^

0/0
20.4.2016 21:10
Foto

B86r80o62n91i88s14l66a68v 28G27a60b86r18y75š 2832159901

Pozoruhodné jsou ty Vaše názory..., se aspoň podívejte, jak to schytáváte... ;-D

0/0
20.4.2016 21:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.