Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurův RegioJet plánuje vlaky z Prahy do Brna a Bratislavy

Expanze soukromého železničního dopravce RegioJet na české a slovenské koleje pokračuje. Firma si už zažádala o kapacitu pro jeden pár vlaků denně mezi Prahou a Bratislavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a30n 80J48e20m34e90l32k90a 1555790

Tomu já fandím, Praha Bratislava potřebuje konkurenci. Třeba půjde cena z 615 s inkartou níž. A nebude zpoždění od Maďarů.

+2/−3
21.4.2016 21:20

P25e62p18a 72B33r28a47t21r73š85o39v90s54k38ý 9755616439551

Aha.. Tady je těch vašich 615 s inkartou :D :D :D https://www.cd.cz/eshop/connres_2G.aspx?guid=92f86734-310d-4157-865e-655d1b8cd4a2 ... Ne cena na zítřek bez slev je 497 Kč.

+1/0
25.4.2016 20:22

M16i67r93o93s82l93a67v 40Z69i61k71m81u82n87d 6938222367218

Z provozního hlediska to má logiku ... pokud se nějaký vůz porouchá, musí být do Prahy přepraven přes Košice ... docela hloupé ...

Odpovědí ČD & ZSSK by mohlo být protažení vlaků končících v Brně do Bratislavy. V současné době jezdí pouze EC vlaky ve dvouhodinovém taktu, což není zrovna z pohledu cestujícího šikovné. jednak dlouhý interval, jednak přeplněnost vlaků (jede jich málo), jednak problémy při zpoždění, o které se MÁV často postarají ...

+2/0
21.4.2016 13:15

O38l43d90ř50i56c57h 13J85a83n55e93č19e29k 8799616553391

které vlaky konkrétně myslíte? já vidím toliko 4 rozumné vlaky, které by se z Brna či Břeclavi daly do Bratislavy protáhnout, z toho jen asi u 2 by to opravdu dávalo smysl (odpolední Ex a IC, nakolik rozumné by to bylo u odjezdů ve 4:49 a 19:49 si nejsem moc jistý) a to je ještě otázka, jak by se pak vracely. ledaže byste chtěl prodloužit zastávkové rychlíky Praha - ČT - Brno, na něž by se v Břeclavi přestupovalo z vídeňských railjetů...??

0/0
21.4.2016 15:28

M21i34r18o94s23l77a50v 34Z79i79k14m34u66n18d 6718492817488

Tohle je takový nástřel. Kombinace s RJ je mimo mísu, tyhle vlaky jezdí jako takové dost našvihlé, třeba v Brně je dost silný nástup. Spíše bych to viděl tak, aby si RJ jel z Břeclavi jako přípoj na EC z Bratislavy a z Brna do Prahy bez zastavení skrz a z Břeclavi, resp. Brna by jelo na blok ("na odhlášku") EC do Prahy zastavující v ČT, PU, KO ... (podobně v opačném směru) ... Prostě v trase Praha - Bratislava - Praha hodinový takt, RJ z Praha - Břeclav ve vlastním dvouhodinovém taktu, z BV do Prahy jako přípoj od Bratislavy, v opačném směru by RJ dojížděl EC do Bratislavy ...

Chápu, že příliš "megalomanské", ale v Německu a hlavně Švýcarech se jezdí dálkovou dopravou i po 30 minutách (někde i častěji) ... právě ty časté vlaky lákají cestující ... na rozdíl od dvou nebo čtyřhodinového taktu, které lijí cestující do BUSU jezdícího co hodinu ...

0/0
21.4.2016 17:08

O17l44d77ř34i13c52h 35J45a63n53e85č15e76k 8729636183411

to by znamenalo další zahuštění provozu a další problémy mezi Prahou a ČT... nevím, jestli je pro hodinový takt Praha - Brno - Bratislava (plus k tomu každou druhou hodinu reiljety do Vídně) taková poptávka...??

sorry ale přeci nemůžete srovnávat Česko se Švýcarskem - je přeci dost důvodů, proč v nejbližší době česká železnice nemůže fungovat tak jako švýcarská. zdaleka ne jen infrastruktura - vlak je ve Švýcarsku mnohdy rychlejší než auto, ve městech jsou na silnicích zácpy a všude drahé parkování - ale často i myšlení lidí, dokud Vám většina Čechů řekne 'co bych se táhnul vlakem, když autem je to ve dvou levnější a netrvá to déle' (a dokud nebude z Prahy do ČT čtyřkolej aspoň na 200 km/h), tak na švýcarský model železnice můžete zapomenout.

+1/0
21.4.2016 17:39

M65i96r98o13s34l94a37v 78Z17i77k16m13u51n69d 6518202187218

Nemusím, kde mají ve Švýcarech 4 koleje vedle sebe ?

Olten - Bern jsou dvě samostatné trati, na NBS dokonce není ani jediná kolejová spojka, takže se vůbec nepočítá s tím, že by tam mohla nastat mimořádnost a jezdilo by se částečně jednokolejně ... akorát je tam odbočka do Solothurnu s výhybkou na 200 km "do odbočky" ...

Celé je to hlavně o tom, že Švýcar má relativně krátké prostorové oddíly (do 1 000 metrů) , zatímco ty české se na koridorových tratích prodloužily z "kdysi" téměř standardních 1 000 metrů ... pak se logicky na trať vejde méně vlaků ...

Švýcar odbaví na 3 kolejích na Stadelhofenu přes 600 vlaků za 24 hodiny, v Brně se "kňučí", že jim je 7 průjezdných kolejí málo ...

Ono to je hlavně o "organizaci" práce a investicích do infrastruktury ...

0/0
24.4.2016 18:08
Foto

Z73d89e14n89ě39k 70W20o34l24f 6881259352283

Je tady jedna dost podstatná věc a to, že Jančura inkasuje od státu o cca 2/3 víc peněz za studentské jízdné, než kdysi inkasovali ČD. Ty samozřejmě fixlovat jako on nemohli. A to, že podvádí s vykazováním studentských jízdenek je veřejné tajemství. Takže suma sumárum, všechny nás celá ta slavná konkurence stojí o 2/3 víc než když jezdili jen ty špatné ČD! Tenhle trik mu pravděpodobně financuje i jeho podnákladové jízdné. Jak jednoduché :-) Takže až si zase dáte kafíčko "zdarma" a pak budete nadávat, kolik že po Vás chce stát daní, podívejte se do zrcadla a uvidíte jednoho z X, kteří toto "podnikání" také podporují ;-D

+13/−4
20.4.2016 19:40

V28í89t 45P18r41č49í81k 9198440744980

Ano. Aby mohlo byt na ceske zeleznici zdrave konkurencni prostredi, za to si musime my vsichni, kdo platime dane, poradne priplatit. :)

+1/−3
20.4.2016 20:17

T17o25m56a37s 85N47o81v63o17t31n52y 1101294916165

Další lhář. Když už chcete lhát, tak to aspoň nedělejte tak okatě.

+1/−4
20.4.2016 21:02

J94a23n 94N34o26v53á92k 7885904778337

Ale kuš, už na něj poslal

0/0
2.6.2016 17:29

J51a61k74u98b 79K33o17r93e55c 6644700131193

Zajímalo by mě, jak to má RJ vymyšlené. Jedním párem vlaků příliš velkou konkurencí ČD nebude (v článku se teda mluví o jednom páru na trase Pha - Bratislava), obzvláště když ČD zde nasazují své nejlepší vlaky. Navíc si bude konkurovat sám sobě. Pokud se vezme, že jeden vagón má obdobnou kapacitu jako autobus.

0/0
20.4.2016 18:28

R67o60m39a86n 46P63o81l23á64č40e30k 5896129485

Za mě pachuť z toho na čem Jančura vybudoval želežniční i autobusovou dopravu zůstane... Našel v systému jak podojit stát a ted machruje jak vlastně on všechno jezdí na svoje triko...

+13/−2
20.4.2016 18:12

T61o14m81a98s 12N44o96v56o13t39n65y 1691774106485

Povídejte, na čem to vybudoval? Jak podojil stát? Docela by mě to zajímalo, jestli jste vymyslel něco nového nebo budete opakovat nesmysly, které byly už několikrát vyvráceny z několika stran.

+2/−4
20.4.2016 21:03

M67a98r10t66i40n 62N22o44v35o37t61n89ý 3866866781604

"několikrát vyvráceny z několika stran." ;-D no jistě ...

+2/−1
22.4.2016 9:43

Š44t49e13f27a90n 16F12r66i30č19a 7642268413406

S čím to hodlá jezdit? S těmi 40 letými vraky?

+5/−6
20.4.2016 15:31

J42a34n 26V53a85l39o80u32c13h 6482937738290

Kontrolní otázka soudruzi, když vedle sebe postavíte 2 pražské modernizované tramvaje T3, kolik % populace pozná, která je z roku 1962 a která 1989 (ano, nejstarší vozy již mají 54 let)?

Ale jelikož Jančura je "zlý soukromník" (a inteligent pozná jeho vlak dokonce i podle barvy), jsou modernizace vraky, zatímco u ČD vagony z té samé rakouské série pohodlné a moderní...

+10/−5
20.4.2016 16:16

O85l67d19ř68i94c22h 52J78a89n27e65č98e63k 8819186603371

tak já myslel že myslí spíš lokomotivy. ale jinak máte pravdu.

+2/0
20.4.2016 16:30

J95i91ř34í 69K21o29c59u53r62e62k 6165574205318

Jo, ten třísystémový TSI Vectron je 40 roků starý a neumí 25 kV ~

A teď ještě tu o Ultrafialové Karkulce, co snědla vlka.

+2/0
20.4.2016 18:04

O93l87d67ř18i92c11h 33J96a16n72e45č30e80k 8469636683731

o lokomotivách v článku není ani slovo.

jaká část zde diskutujících ví, že řada 163 nedojede dál než do Svitav?

a co když to nebude ani vectron - jakkoliv je to nepravděpodobné? třeba si sežene ještě něco jiného nebo dokonce bude ve Svitavách přepřahat ;-D

0/0
20.4.2016 18:16

J81o67s31e39f 43T45r32ö93g42l 8489562756626

Ve Svitavách přepřáhne leda na diesel. Styk soustav je tady mezi stanicemi.

+1/0
20.4.2016 19:05

M97a26r37t20i17n 88Š42u86l30c 2917289120895

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
20.4.2016 17:26

R10o72m14a55n 23P33o80l25á52č88e45k 5496369665

Otázka je jestli vůbec T3R.P byla správná cesta... ;-). Já radši pojedu 15T než T3 i po reko;-) (a ano já je poznám)

0/0
20.4.2016 18:14

M37a74r56t77i39n 63K67o25ž69í66n 1825306351580

U lokomotivy to poznáte především na zrychlení. A to mají žluté vlaky velice mizerné. Navíc ty Pershingy jsou na 3000V DC, takže do Brna s tím stejně nezajede.

+1/0
20.4.2016 18:17

J65a92r35o43s19l50a26v 30K13o41m74o52ň 1290484734451

jenže Jančura už dnes jezdí některé vlaky Vectrony na Ostravsko, bere nějaké na leasing a tak inovuje park, protože pochopil, že se stejnosměrnou mašinou daleko nedojede a navíc je už dost stará. To Leoš má smůlu, ten má jednotku a pouze stejnosměrnou

0/0
20.4.2016 20:20

M21i67r28o52s91l60a63v 63Z53i55k21m70u19n46d 6398532667968

Jenže z jednosystémového se dělají dvousystémové, ty tam už dojedou ,,,

0/0
21.4.2016 14:09

J93i26ř40í 78K55o10c32u28r33e39k 6575354315918

Je to dokonce takový šrot, že ho ČD skoupily taky, aby na Jančuru nezbylo. A tak je to správně. :-P

+1/0
20.4.2016 18:01

R72o49m28a18n 84P23o89l47á50č42e82k 5556859725

Pokud tam ČD jezdí s Railjety tak je to šrot;-D

+1/0
20.4.2016 18:15

O73l91d70ř65i16c88h 94J17a47n26e50č87e72k 8459596403451

do Bratislavy ČD s railjety nejezdí. to stávající vedení zatrhlo.

+1/0
20.4.2016 18:17

M30i26r62o45s86l53a66v 13Z48i88k19m12u49n41d 6158662487728

Jsou Railjety schváleny na Slovensku ?

0/0
21.4.2016 14:10

O47l66d83ř42i60c36h 65J60a32n10e47č95e48k 8599766953321

I kdyby nebyly (netuším), tak s railjetem jakožto netrakční jednotkou (vagony) by asi velký problém nebyl a taurusy na Slovensku schválené jsou (i když je otázka, co by je bývalo v provozu Praha - Bratislava - Budapest tahalo).

Nicméně bych tipoval, že schválené jsou - už jen pro případnou potřebu při provozních mimořádnostech dojet z Břeclavi nebo z Budapešti do Vídně přes Slovensko.

0/0
21.4.2016 15:35

P24a50v51e57l 38Š34m78í62d31e90k 6689570173488

Mám dojem , že ne, ale nevím.

0/0
23.4.2016 8:35

J48a41n 40O91n90d71r81o58u78š12e35k 5276109526258

Konecne bude i do Brna na zeleznici konkurence.

+7/0
20.4.2016 15:30

T87o71m15a10s 81N38o70v25o58t96n24y 1351144356565

Výborně, bude větší výběr s kým jet.

+6/−2
20.4.2016 14:54

R13a38d40k40o 88K88ř10i21v45á65n40e32k 7770693975580

Vy osobně výběr nepotřebujete, Vy už máte vybráno z ideologických důvodů. :-)

A ostatní potřebují hlavně výběr časových poloh. Přijdu na nádraží kdy potřebuju a jedu. Kvalita u vlaků do Brna většinou je. Doba jízdy nic moc, ale s tím RJ nic neudělá. Pokud teda nehodlá postavit novou trať.

+5/−3
20.4.2016 15:15

T32o52m44a31s 48N53o68v45o42t47n59y 1111314746235

Myslíte? Proč tedy jezdím v 9 z 10 případů do Prahy s ČD? Protože jsem podle vašeho zařazení žlutej?

+2/−1
20.4.2016 15:16

R84a44d53k96o 98K69ř96i23v83á57n81e26k 7980703915140

Protože je RJ v 9 z 10 případů nepoužitelnej. Nějak skoro nikde nejezdí...:-)

+4/−2
20.4.2016 15:20

D84a35v28i54d 36V54a13c13h67t17a91r86č30í52k 8669722855648

Pán Křivánek = zatrpklý pracovník ČD ;-D tak mi to připadá

+1/−4
20.4.2016 17:03

R18a56d64k84o 63K15ř34i53v74á34n35e69k 7210633265470

To Vám připadá blbě.

0/0
20.4.2016 18:13

T87o18m27a89s 86N65o89v26o52t95n65y 1381164906695

Pán je známá figurka z diskuzního fora a neúnavný bojovník proti soukromníkům. Svého času svá "úderná" hesla měl asi na 4 řádky vyvedená v různých barvičkách, vypadalo to tak trochu jako od nějakého dítěte.

A jak vidíte, neumí odpovědět ani na jednoduchou otázku, když mu nezapadnete do šablony, že kdo neplive na Jančuru, tak musí být automaticky nepřítel ČD.

0/−1
20.4.2016 21:06

R60a72d42k96o 16K49ř75i78v62á68n72e49k 7770593925820

Sám jste známá figurka.

Pokud se sám živím podnikáním a dávám lidem práci, tak asi těžko můžu bejt proti soukromníkům, že Vy jen tak mlátíte prázdnou slámu? :-)

Kdo kritizuje Jančuru je podle Vás proti soukromníkům? Něco jako kacíř?

Svatá ty prostoto a ideologická zabedněnosti!

+1/0
21.4.2016 11:51

F66r26a18n88t50i35š96e55k 90F66l77i28n73t88a 1814570189943

A proč skoro nikde nejezdí? Nebude to tím, že se stále hájí prostor pro ČD. Ani stát ani kraje zatím soutěží moc nevypsali. A proč by dotovanou dopravu měly zajišťovat je ČD, proč nedat šanci i jiným dopravcům? Pravděpodobně by potom ušetřil stát i kraje. A pokud dnes vydává na stát více za dotované vlaky, je to tím, že se soukromým dopravcům podařilo přitáhnout do vlaků více cestujících.

0/−1
20.4.2016 18:55

T28o77m50a12s 53N15o90v12o77t23n17y 1121304526125

No, zatím jedinej, kdo rušil spoje mezi Brnem a Prahou, byly ČD. Tolik k té nepoužitelnosti RJ. SA naopak posiluje i přes ty superpohodlné a supermoderní Railjety na této lince.

0/−1
20.4.2016 21:08

Š27t16e44f32a34n 53F52r82i90č71a 7192928843226

Svatá prostoto. Tolik demagogie se hned tak nevidí. S vlakem cestuji jen sporadicky, ale zcela běžně si koupíme o víkendu jízdenku SoNe+ (dnes se možná nazývá trochu jinak), Už řadu let s manželkou a vnoučaty křižujeme republiku, jak se nám to hodí. Z Brna tu na Karlštejn, jindy zase třeba do Děčína a na Pravčickou bránu a večer zpět. Mohu Vás ujistit, že rozsekání sítě různým dopravcům rozhodně není v zájmu cestující veřejnosti. Jestli je to pro někoho výhodné, tak pouze pro jednoho podnikatele a několik jeho vedoucích zaměstnanců. Které mimochodem střídá jako fusekle.

+2/0
21.4.2016 6:32

O84l50d98ř59i94c12h 83J86a47n48e67č86e96k 8299166533231

"přijdu na nádraží kdy potřebuju a jedu": dejme tomu, že nyní na trati jezdí výhradně Červená společnost v hodinovém taktu. pak ovšem začne jezdit také Bílá společnost, rovněž v hodinovém taktu, přičemž Červená jezdí i nadále každou hodinu. Vy máte koupené drahé předplatné Červené společnosti a chcete tak jezdit výlučně jejími vlaky (nebo z jakéhokoliv jiného důvodu) - jak se zhoršila Vaše situace?

0/−1
20.4.2016 15:25
Foto

B52r69o25n52i45s78l39a11v 59G94a52b96r59y69š 2232289911

Větší výběr by byl, kdyby se přihlásil LE, GWTR, Arriva...

0/−6
20.4.2016 15:44

O83l37d94ř27i79c53h 52J32a14n60e45č86e14k 8839956933521

kam přihlásil? 8-o

(tohle není soutěž na provozování dotované linky, ale volné rozhodnutí dopravce jezdit na vlastní komerční riziko)

+4/0
20.4.2016 15:48
Foto

B13r49o71n68i24s34l55a24v 25G72a82b36r51y94š 2702369361

Já vím, že to není soutěž. :-)

0/0
20.4.2016 15:59

T15o86m60a38s 25N74o97v72o91t36n16y 1961984596655

Samozřejmě. Dva vlakoví dopravci jsou méně než jeden monopolní. Zajímavé počty. Ale kdyby ten druhý nebyl žlutý, ale černý, tak už ty počty platí naopak. PozoruhodnéR^

0/0
20.4.2016 21:10
Foto

B91r74o73n29i75s88l43a65v 35G13a54b96r37y16š 2412769181

Pozoruhodné jsou ty Vaše názory..., se aspoň podívejte, jak to schytáváte... ;-D

0/0
20.4.2016 21:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.