Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančurův RegioJet plánuje vlaky z Prahy do Brna a Bratislavy

Expanze soukromého železničního dopravce RegioJet na české a slovenské koleje pokračuje. Firma si už zažádala o kapacitu pro jeden pár vlaků denně mezi Prahou a Bratislavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a79n 34J94e17m64e20l57k82a 1475110

Tomu já fandím, Praha Bratislava potřebuje konkurenci. Třeba půjde cena z 615 s inkartou níž. A nebude zpoždění od Maďarů.

+2/−3
21.4.2016 21:20

P59e67p61a 31B69r73a50t41r87š57o54v93s35k38ý 9705666379891

Aha.. Tady je těch vašich 615 s inkartou :D :D :D https://www.cd.cz/eshop/connres_2G.aspx?guid=92f86734-310d-4157-865e-655d1b8cd4a2 ... Ne cena na zítřek bez slev je 497 Kč.

+1/0
25.4.2016 20:22

M10i43r42o15s43l44a92v 88Z48i52k41m61u78n28d 6178752927238

Z provozního hlediska to má logiku ... pokud se nějaký vůz porouchá, musí být do Prahy přepraven přes Košice ... docela hloupé ...

Odpovědí ČD & ZSSK by mohlo být protažení vlaků končících v Brně do Bratislavy. V současné době jezdí pouze EC vlaky ve dvouhodinovém taktu, což není zrovna z pohledu cestujícího šikovné. jednak dlouhý interval, jednak přeplněnost vlaků (jede jich málo), jednak problémy při zpoždění, o které se MÁV často postarají ...

+2/0
21.4.2016 13:15

O45l90d27ř87i53c95h 18J13a95n16e83č62e28k 8179656633561

které vlaky konkrétně myslíte? já vidím toliko 4 rozumné vlaky, které by se z Brna či Břeclavi daly do Bratislavy protáhnout, z toho jen asi u 2 by to opravdu dávalo smysl (odpolední Ex a IC, nakolik rozumné by to bylo u odjezdů ve 4:49 a 19:49 si nejsem moc jistý) a to je ještě otázka, jak by se pak vracely. ledaže byste chtěl prodloužit zastávkové rychlíky Praha - ČT - Brno, na něž by se v Břeclavi přestupovalo z vídeňských railjetů...??

0/0
21.4.2016 15:28

M18i39r92o40s70l30a35v 41Z44i96k52m63u65n54d 6828962197868

Tohle je takový nástřel. Kombinace s RJ je mimo mísu, tyhle vlaky jezdí jako takové dost našvihlé, třeba v Brně je dost silný nástup. Spíše bych to viděl tak, aby si RJ jel z Břeclavi jako přípoj na EC z Bratislavy a z Brna do Prahy bez zastavení skrz a z Břeclavi, resp. Brna by jelo na blok ("na odhlášku") EC do Prahy zastavující v ČT, PU, KO ... (podobně v opačném směru) ... Prostě v trase Praha - Bratislava - Praha hodinový takt, RJ z Praha - Břeclav ve vlastním dvouhodinovém taktu, z BV do Prahy jako přípoj od Bratislavy, v opačném směru by RJ dojížděl EC do Bratislavy ...

Chápu, že příliš "megalomanské", ale v Německu a hlavně Švýcarech se jezdí dálkovou dopravou i po 30 minutách (někde i častěji) ... právě ty časté vlaky lákají cestující ... na rozdíl od dvou nebo čtyřhodinového taktu, které lijí cestující do BUSU jezdícího co hodinu ...

0/0
21.4.2016 17:08

O18l82d34ř50i28c69h 51J27a15n45e52č43e37k 8659726443531

to by znamenalo další zahuštění provozu a další problémy mezi Prahou a ČT... nevím, jestli je pro hodinový takt Praha - Brno - Bratislava (plus k tomu každou druhou hodinu reiljety do Vídně) taková poptávka...??

sorry ale přeci nemůžete srovnávat Česko se Švýcarskem - je přeci dost důvodů, proč v nejbližší době česká železnice nemůže fungovat tak jako švýcarská. zdaleka ne jen infrastruktura - vlak je ve Švýcarsku mnohdy rychlejší než auto, ve městech jsou na silnicích zácpy a všude drahé parkování - ale často i myšlení lidí, dokud Vám většina Čechů řekne 'co bych se táhnul vlakem, když autem je to ve dvou levnější a netrvá to déle' (a dokud nebude z Prahy do ČT čtyřkolej aspoň na 200 km/h), tak na švýcarský model železnice můžete zapomenout.

+1/0
21.4.2016 17:39

M56i85r57o80s44l18a57v 60Z64i46k82m69u74n48d 6648742537988

Nemusím, kde mají ve Švýcarech 4 koleje vedle sebe ?

Olten - Bern jsou dvě samostatné trati, na NBS dokonce není ani jediná kolejová spojka, takže se vůbec nepočítá s tím, že by tam mohla nastat mimořádnost a jezdilo by se částečně jednokolejně ... akorát je tam odbočka do Solothurnu s výhybkou na 200 km "do odbočky" ...

Celé je to hlavně o tom, že Švýcar má relativně krátké prostorové oddíly (do 1 000 metrů) , zatímco ty české se na koridorových tratích prodloužily z "kdysi" téměř standardních 1 000 metrů ... pak se logicky na trať vejde méně vlaků ...

Švýcar odbaví na 3 kolejích na Stadelhofenu přes 600 vlaků za 24 hodiny, v Brně se "kňučí", že jim je 7 průjezdných kolejí málo ...

Ono to je hlavně o "organizaci" práce a investicích do infrastruktury ...

0/0
24.4.2016 18:08
Foto

Z19d73e21n30ě15k 32W87o95l84f 6221749552353

Je tady jedna dost podstatná věc a to, že Jančura inkasuje od státu o cca 2/3 víc peněz za studentské jízdné, než kdysi inkasovali ČD. Ty samozřejmě fixlovat jako on nemohli. A to, že podvádí s vykazováním studentských jízdenek je veřejné tajemství. Takže suma sumárum, všechny nás celá ta slavná konkurence stojí o 2/3 víc než když jezdili jen ty špatné ČD! Tenhle trik mu pravděpodobně financuje i jeho podnákladové jízdné. Jak jednoduché :-) Takže až si zase dáte kafíčko "zdarma" a pak budete nadávat, kolik že po Vás chce stát daní, podívejte se do zrcadla a uvidíte jednoho z X, kteří toto "podnikání" také podporují ;-D

+13/−4
20.4.2016 19:40

V58í30t 11P49r69č52í23k 9728380764630

Ano. Aby mohlo byt na ceske zeleznici zdrave konkurencni prostredi, za to si musime my vsichni, kdo platime dane, poradne priplatit. :)

+1/−3
20.4.2016 20:17

T69o87m17a19s 56N83o86v95o54t95n97y 1951874806425

Další lhář. Když už chcete lhát, tak to aspoň nedělejte tak okatě.

+1/−4
20.4.2016 21:02

J57a70n 69N95o37v54á42k 7585854848617

Ale kuš, už na něj poslal

0/0
2.6.2016 17:29

J72a19k49u93b 78K18o34r51e77c 6904580581283

Zajímalo by mě, jak to má RJ vymyšlené. Jedním párem vlaků příliš velkou konkurencí ČD nebude (v článku se teda mluví o jednom páru na trase Pha - Bratislava), obzvláště když ČD zde nasazují své nejlepší vlaky. Navíc si bude konkurovat sám sobě. Pokud se vezme, že jeden vagón má obdobnou kapacitu jako autobus.

0/0
20.4.2016 18:28

R30o51m86a47n 25P12o45l23á52č24e56k 5256759505

Za mě pachuť z toho na čem Jančura vybudoval želežniční i autobusovou dopravu zůstane... Našel v systému jak podojit stát a ted machruje jak vlastně on všechno jezdí na svoje triko...

+13/−2
20.4.2016 18:12

T95o31m22a27s 46N22o28v39o53t47n67y 1201454336785

Povídejte, na čem to vybudoval? Jak podojil stát? Docela by mě to zajímalo, jestli jste vymyslel něco nového nebo budete opakovat nesmysly, které byly už několikrát vyvráceny z několika stran.

+2/−4
20.4.2016 21:03

M41a47r77t62i45n 54N59o62v83o98t67n63ý 3206846701334

"několikrát vyvráceny z několika stran." ;-D no jistě ...

+2/−1
22.4.2016 9:43

Š91t43e93f80a36n 30F75r82i18č32a 7982398693116

S čím to hodlá jezdit? S těmi 40 letými vraky?

+5/−6
20.4.2016 15:31

J13a82n 16V68a14l56o45u79c51h 6712637838430

Kontrolní otázka soudruzi, když vedle sebe postavíte 2 pražské modernizované tramvaje T3, kolik % populace pozná, která je z roku 1962 a která 1989 (ano, nejstarší vozy již mají 54 let)?

Ale jelikož Jančura je "zlý soukromník" (a inteligent pozná jeho vlak dokonce i podle barvy), jsou modernizace vraky, zatímco u ČD vagony z té samé rakouské série pohodlné a moderní...

+10/−5
20.4.2016 16:16

O63l10d67ř68i75c69h 47J98a56n35e47č17e17k 8549446673631

tak já myslel že myslí spíš lokomotivy. ale jinak máte pravdu.

+2/0
20.4.2016 16:30

J27i38ř86í 11K90o45c64u79r25e69k 6305194365358

Jo, ten třísystémový TSI Vectron je 40 roků starý a neumí 25 kV ~

A teď ještě tu o Ultrafialové Karkulce, co snědla vlka.

+2/0
20.4.2016 18:04

O76l79d83ř95i40c46h 67J25a95n15e10č44e23k 8409986663561

o lokomotivách v článku není ani slovo.

jaká část zde diskutujících ví, že řada 163 nedojede dál než do Svitav?

a co když to nebude ani vectron - jakkoliv je to nepravděpodobné? třeba si sežene ještě něco jiného nebo dokonce bude ve Svitavách přepřahat ;-D

0/0
20.4.2016 18:16

J87o53s14e63f 56T38r97ö95g46l 8499392876686

Ve Svitavách přepřáhne leda na diesel. Styk soustav je tady mezi stanicemi.

+1/0
20.4.2016 19:05

M56a63r91t54i31n 47Š85u45l17c 2417869470535

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
20.4.2016 17:26

R90o69m54a76n 48P83o20l68á84č94e95k 5366209335

Otázka je jestli vůbec T3R.P byla správná cesta... ;-). Já radši pojedu 15T než T3 i po reko;-) (a ano já je poznám)

0/0
20.4.2016 18:14

M95a51r36t81i20n 85K96o18ž63í94n 1835516391190

U lokomotivy to poznáte především na zrychlení. A to mají žluté vlaky velice mizerné. Navíc ty Pershingy jsou na 3000V DC, takže do Brna s tím stejně nezajede.

+1/0
20.4.2016 18:17

J91a95r98o81s26l70a91v 89K63o58m12o84ň 1960974124851

jenže Jančura už dnes jezdí některé vlaky Vectrony na Ostravsko, bere nějaké na leasing a tak inovuje park, protože pochopil, že se stejnosměrnou mašinou daleko nedojede a navíc je už dost stará. To Leoš má smůlu, ten má jednotku a pouze stejnosměrnou

0/0
20.4.2016 20:20

M52i69r21o77s10l49a21v 15Z76i24k57m48u43n71d 6668622867128

Jenže z jednosystémového se dělají dvousystémové, ty tam už dojedou ,,,

0/0
21.4.2016 14:09

J15i89ř21í 53K95o10c40u98r52e53k 6655484925168

Je to dokonce takový šrot, že ho ČD skoupily taky, aby na Jančuru nezbylo. A tak je to správně. :-P

+1/0
20.4.2016 18:01

R53o14m91a97n 54P40o17l15á52č38e69k 5476699525

Pokud tam ČD jezdí s Railjety tak je to šrot;-D

+1/0
20.4.2016 18:15

O78l57d81ř87i37c57h 64J39a29n89e82č19e72k 8199386663191

do Bratislavy ČD s railjety nejezdí. to stávající vedení zatrhlo.

+1/0
20.4.2016 18:17

M76i82r58o95s88l15a27v 68Z79i57k10m96u23n98d 6648912347558

Jsou Railjety schváleny na Slovensku ?

0/0
21.4.2016 14:10

O24l82d28ř78i50c37h 95J32a14n70e95č75e77k 8859626543601

I kdyby nebyly (netuším), tak s railjetem jakožto netrakční jednotkou (vagony) by asi velký problém nebyl a taurusy na Slovensku schválené jsou (i když je otázka, co by je bývalo v provozu Praha - Bratislava - Budapest tahalo).

Nicméně bych tipoval, že schválené jsou - už jen pro případnou potřebu při provozních mimořádnostech dojet z Břeclavi nebo z Budapešti do Vídně přes Slovensko.

0/0
21.4.2016 15:35

P73a59v24e21l 48Š15m14í77d61e74k 6339110313138

Mám dojem , že ne, ale nevím.

0/0
23.4.2016 8:35

J61a71n 22O24n67d53r83o58u12š80e15k 5866489276518

Konecne bude i do Brna na zeleznici konkurence.

+7/0
20.4.2016 15:30

T61o76m92a52s 12N87o24v47o91t68n32y 1531284366265

Výborně, bude větší výběr s kým jet.

+6/−2
20.4.2016 14:54

R56a27d98k91o 44K11ř53i84v41á51n98e12k 7470983525930

Vy osobně výběr nepotřebujete, Vy už máte vybráno z ideologických důvodů. :-)

A ostatní potřebují hlavně výběr časových poloh. Přijdu na nádraží kdy potřebuju a jedu. Kvalita u vlaků do Brna většinou je. Doba jízdy nic moc, ale s tím RJ nic neudělá. Pokud teda nehodlá postavit novou trať.

+5/−3
20.4.2016 15:15

T30o55m75a79s 68N45o62v13o60t10n94y 1281714656645

Myslíte? Proč tedy jezdím v 9 z 10 případů do Prahy s ČD? Protože jsem podle vašeho zařazení žlutej?

+2/−1
20.4.2016 15:16

R68a20d19k21o 82K43ř30i89v35á14n59e93k 7590663865690

Protože je RJ v 9 z 10 případů nepoužitelnej. Nějak skoro nikde nejezdí...:-)

+4/−2
20.4.2016 15:20

D62a60v27i32d 51V79a37c72h62t95a53r26č63í41k 8179322375908

Pán Křivánek = zatrpklý pracovník ČD ;-D tak mi to připadá

+1/−4
20.4.2016 17:03

R98a17d29k36o 86K38ř60i44v65á68n84e12k 7410223345940

To Vám připadá blbě.

0/0
20.4.2016 18:13

T44o33m22a97s 77N98o57v58o93t59n90y 1491624616515

Pán je známá figurka z diskuzního fora a neúnavný bojovník proti soukromníkům. Svého času svá "úderná" hesla měl asi na 4 řádky vyvedená v různých barvičkách, vypadalo to tak trochu jako od nějakého dítěte.

A jak vidíte, neumí odpovědět ani na jednoduchou otázku, když mu nezapadnete do šablony, že kdo neplive na Jančuru, tak musí být automaticky nepřítel ČD.

0/−1
20.4.2016 21:06

R62a50d43k12o 54K61ř40i32v36á33n44e59k 7100853335450

Sám jste známá figurka.

Pokud se sám živím podnikáním a dávám lidem práci, tak asi těžko můžu bejt proti soukromníkům, že Vy jen tak mlátíte prázdnou slámu? :-)

Kdo kritizuje Jančuru je podle Vás proti soukromníkům? Něco jako kacíř?

Svatá ty prostoto a ideologická zabedněnosti!

+1/0
21.4.2016 11:51

F18r60a94n55t15i89š25e65k 13F71l94i24n87t60a 1614860169733

A proč skoro nikde nejezdí? Nebude to tím, že se stále hájí prostor pro ČD. Ani stát ani kraje zatím soutěží moc nevypsali. A proč by dotovanou dopravu měly zajišťovat je ČD, proč nedat šanci i jiným dopravcům? Pravděpodobně by potom ušetřil stát i kraje. A pokud dnes vydává na stát více za dotované vlaky, je to tím, že se soukromým dopravcům podařilo přitáhnout do vlaků více cestujících.

0/−1
20.4.2016 18:55

T35o21m90a59s 72N53o81v82o78t94n32y 1461264356665

No, zatím jedinej, kdo rušil spoje mezi Brnem a Prahou, byly ČD. Tolik k té nepoužitelnosti RJ. SA naopak posiluje i přes ty superpohodlné a supermoderní Railjety na této lince.

0/−1
20.4.2016 21:08

Š35t56e89f61a75n 27F26r41i81č17a 7972568503176

Svatá prostoto. Tolik demagogie se hned tak nevidí. S vlakem cestuji jen sporadicky, ale zcela běžně si koupíme o víkendu jízdenku SoNe+ (dnes se možná nazývá trochu jinak), Už řadu let s manželkou a vnoučaty křižujeme republiku, jak se nám to hodí. Z Brna tu na Karlštejn, jindy zase třeba do Děčína a na Pravčickou bránu a večer zpět. Mohu Vás ujistit, že rozsekání sítě různým dopravcům rozhodně není v zájmu cestující veřejnosti. Jestli je to pro někoho výhodné, tak pouze pro jednoho podnikatele a několik jeho vedoucích zaměstnanců. Které mimochodem střídá jako fusekle.

+2/0
21.4.2016 6:32

O70l30d72ř64i85c96h 72J82a30n53e30č30e92k 8979646913581

"přijdu na nádraží kdy potřebuju a jedu": dejme tomu, že nyní na trati jezdí výhradně Červená společnost v hodinovém taktu. pak ovšem začne jezdit také Bílá společnost, rovněž v hodinovém taktu, přičemž Červená jezdí i nadále každou hodinu. Vy máte koupené drahé předplatné Červené společnosti a chcete tak jezdit výlučně jejími vlaky (nebo z jakéhokoliv jiného důvodu) - jak se zhoršila Vaše situace?

0/−1
20.4.2016 15:25
Foto

B88r21o45n92i37s24l70a80v 17G98a63b11r96y96š 6355644500

Větší výběr by byl, kdyby se přihlásil LE, GWTR, Arriva...

0/−6
20.4.2016 15:44

O95l87d33ř89i75c28h 95J15a83n35e75č77e54k 8429216383851

kam přihlásil? 8-o

(tohle není soutěž na provozování dotované linky, ale volné rozhodnutí dopravce jezdit na vlastní komerční riziko)

+4/0
20.4.2016 15:48
Foto

B77r62o51n51i77s70l82a52v 50G13a44b68r59y71š 6235304380

Já vím, že to není soutěž. :-)

0/0
20.4.2016 15:59

T95o67m94a32s 33N69o48v15o13t34n93y 1621204926795

Samozřejmě. Dva vlakoví dopravci jsou méně než jeden monopolní. Zajímavé počty. Ale kdyby ten druhý nebyl žlutý, ale černý, tak už ty počty platí naopak. PozoruhodnéR^

0/0
20.4.2016 21:10
Foto

B75r31o28n80i32s39l66a11v 55G36a34b75r28y44š 6105814340

Pozoruhodné jsou ty Vaše názory..., se aspoň podívejte, jak to schytáváte... ;-D

0/0
20.4.2016 21:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.