Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zdecimovanou Avii kupuje zbrojařský magnát Strnad, chce obnovit výrobu

Automobilku Avia koupila od indické firmy Ashok Leyland zbrojařská skupina Czechoslovak Group podnikatele Jaroslava Strnada. Ročně chce vyrobit 200 až 300 nákladních vozů, první z nich už příští týden. Cenu ani jedna ze stran nezveřejnila. Firma bude zatím nová auta vyrábět v areálu v pražských Letňanech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55o90z85e77f 87S89t89e31b34i22l73a 3845167115977

....... R^

+1/0
23.4.2016 20:29
Foto

M90i28l50o73š 21Z24i37k35m93u96n62d 7895239329140

Avia má bohatou historii a jistě má svou cenu. TATRA vyrábí typ T810 a je pravděpodobné, že tam je možná spojitost. Ještě hliníkové kabiny z LIAZu z typu FOX ( z dob vlastnictví Škody Plzeň), převodovky Praga a pak jen : vyhrňme si rukávy a honem do práce.

+2/0
23.4.2016 15:59
Foto

I65m13r83i62c84h 27S41u53c96h39a79r86s60k38ý 8846803455131

Kéž by jste měl pravdu R^

0/0
24.4.2016 8:00

S78e15i47d29l 14P35e39t40r 1621591825904

Ta fabrika vyráběla 15-16000 aut ročně.

Na smontování* 1 auta denně stačí 5 maníků ve větší garáži a ne x hektarový chátrající vykradený komplex ...

Pan Strnad toto jistě moc dobře ví ... :-)

----------------

* i v době největší "slávy" tam probíhala v podstatě asamblage kdy vyjma motorů a kabiny se všechno dováželo (rámy Kutná Hora, nápravy a převodovky Pragovka, kola Ostrava, nástavby Ivančice, Žilina, Brandýs , interiér a příslušenství samozřejmě Pal, atd.), ke konci už i ty motory byly samozřejmě externí Steyer či Iveco ..

0/0
23.4.2016 8:23

J37i98r17k11a 18B17r81u31n48n22e73r 4868952769807

No, zrovna tenhle Strnad není žádný hlupák a to co s Avií podnikne je hlavně jeho starost, já bych se neodvážil mu radit.

+1/0
22.4.2016 23:21

D44a49v74i65d 22T80l54u20s53t98o28š 7825791367544

Děkuji pane Strnade , přeji ať se daři.

+1/0
22.4.2016 20:24
Foto

M85i77c93h23a48l 51N87a52j36m76a72n 7639813406910

Celé je to ekonomický nesmysl.

- Obnovit výrobu v prázdných halách. (Obrovská investice)

- Avie se současnými motory je v evropě neprodejná (splňují jen EURO 5)

- Výroba 300 ks ročně bude neskutečně drahá

- Nereálné prosadit se ve velice nabitém segmentu

- Poměrně zastaralé vozidlo s technickými nedostatky (hlavně zastaralá kabina a praskající rámy podvozků)

0/−1
22.4.2016 20:03

J73i42ř17í 57E57r94b22e83n 1273784566537

1) haly nejsou prázdné, technologie pro výrobu některých dílů tam zůstaly a v těch plánovaných objemech (1 vůz denně) nijak náročnou technologii nepotřebujete

2) ty motory se dají koupit kdekoliv, už teď v Aviích byly motory Cummins a Renault

3) záleží na nastavení procesů, protože nejdražší režijní činnost lze obhospodařovat v synergii s \tatrou i s ostatními aktivitami majitele

4) Avie dojela na to, že její program dvacet let tvořila auta od 1,5 do 3 tun, ale pak se chtěla rozkročit výš a šla do sedmi- až dvanáctitun, na což ta auta nebyla dostatečně dimenzovaná. Původní segment přitom zcela zanedbali. Pokud CSG využije třídění Avie do 7 tun a Tatra nad 7 tun, pak by to mohlo fungovat.

5) kabina zas tak zastaralá není, předpisy splňuje a s designem se dá udělat leccos (koneckonců kabiny LIAZ 100, vyvinuté koncem 60. let, byly po malé modernizaci designově srovnatelné s konkurencí i po čtvrtstoletí). A ten praskající podvozek je daní za přehnaně optimistické otypování vozů D75, D90 a D120. Spočítané to měli na běžný provoz, ale neměli tam kloudný koeficient jistoty, takže pokud dopravce využívá papírovou nosnost vozu, to auto rychle odejde. Pokud D75 využíváte jako maximálně pětitunu, není to problém...

0/0
22.4.2016 21:34
Foto

M95i56c18h88a97l 50N21a66j86m18a12n 7629423916610

1) haly prázdné jsou, jedině co se dá realizovat bez větších investic je finální montáž a veškeré komponenty si nechat vyrábět a dovážet (vysoká cena)

2) ano. motory lze koupit, ale je nutné k jejich zástavbě upravit zbytek auta a všechno nechat homologovat (opět stojí peníze)

3) výše uvedené body se projeví v ceně, tyto náklady se lépe rozmělní mezi 5 000 vozů, než mezi 300 vozů.

Dalo by se chápat ve spojení se značkou, která vyrábí velké množství aut a to Tatra rozhodně není.

4) Segment lehkých užitkových aut je nabitý, v kategorii do 5 tun jso uto odvozené typ dodávek (boxer, daily...), tam nelze takovým vozem konkurovat.

5) kabina zastaralá je, nejde o design, ale u její celkovou tuhost, ergonomii, odpružení - tam je konkurence o dvě generace jinde.

Kabina Liazu 100 byla konkurence schopná počátkem 80. let, pak už to byla bída, v devadeátých letech už proti konkurenci ze západu neměla šanci.

A kdo si podle vás koupí auto otypované s nosností na 7,5 tun s vědomím, že reálně uveze jen 5 tun?

0/0
23.4.2016 7:55

J31i38ř44í 17E90r38b23e16n 1543504716787

Jste mě nepochopil - auta byla na vyšší nosnost otypovaná kvůli prodejnosti, ale nebyla na to připravena technicky.

U kabiny LIAZ jsem mluvil o designu, ne o vybavení. Je to věc vkusu, ale tehdejší krabicáky Renaultu či DAFu byly oproti lízám pěkně škaredé.

0/0
24.4.2016 23:14
Foto

J95i89ř64í 19D95v69o94ř43á55k 5795679830648

Pro redakci : Decimace znamená snížení o jednu desetinu . Ve starověkém Římu to byl trest pro zbabělé legie . Byl popraven každý desátý .

Pro diskutující : Avie nikdy nebude schopna konkurence . A plácání o nějaké hodnotě značky , kterou v Evropě nikdo nezná ? Mimo jiné , jeden z hrobařů Avie byla další naše značka z bohatou tradicí . Převodovky od pragovky neměli hodnotu ani bedny , v které byly posílány .

0/−1
22.4.2016 17:35

J40i29ř35í 85E33r15b94e25n 1123604616877

Jmenovče, připomínáš mi škarohlídy z 90. let, kteří tvrdili, že škodovka bude vždycky jen podprůměrné auto a nikdy nebude konkurenceschopná...

+2/0
22.4.2016 21:36
Foto

J43i48ř62í 67D43v11o43ř57á77k 5425699950528

Škodovka bez VW by na tom byla stejně jako Avie.

+1/0
23.4.2016 6:04

J92i66ř72í 96K28o75c58u76r32e35k 6965924805688

Jo Avia. Převzali od Renault-Saviem i to číslování výrobní řady. Jen to vstřikování od MANu nedokázali soudruzi vyrobit a tak měl motor "klaiscký" vstřik do předkomůrky. Výsledkem byl "safety car" všech závodů do vrchu.

0/0
22.4.2016 17:10

J26i66ř83í 80E87r14b56e17n 1353564796867

Jakou číslovací souvislost má Saviem SuperGolette SG-2 a Avia A15, respektive Saviem SuperGalion SG-4 s Avií A30?

+1/0
22.4.2016 21:43
Foto

J45i65ř50í 17D61v86o64ř88á79k 5215379520158

Avie je mrtvá . A byla v kómatu prakticky od počátku výroby zastaralých náklaďáků A 30, ...... . S kusovou výrobou , značky , kterou v Evropě nikdo nezná , nemá šanci konkurovat . A ty kecy o značce a tradici jsou tak maximálně do hospody . Ani značka , ani tradice zboží nepřeveze , nezaplatí řidiče , leasing , ...... .

+1/−2
22.4.2016 17:10

V42i85k39t66o25r 37Š70e49d30i74v40ý 8216581880186

Pokud to znamená, že koupil celý areál Avie, má statisíce metrů čtverečních volných ploch v Praze...

Pokoušet se tam šmudlat nějaké náklaďáky je holý nesmysl. Ty prachy, které lze získat prodejem pozemků, nevydělá žádná průmyslová výroba - tím méně auta.

+2/0
22.4.2016 16:36

M48a45r59t46i50n 47Ž87e22l20i81n27s45k16ý 9258789459552

Dobra prace. R^

0/0
22.4.2016 14:33

J55a38n 81B71l69a76n68a 3406515264

Pro 200 - 300 vozů se bude budovat servis ? Žádná výroba nebude.

+1/0
22.4.2016 14:22

M94a45r74t76i50n 38K75o80n41e74c76n15y 7646937973269

Drzim moc palce!

Pravidelne sleduji aktuality o Tatre. Pokud se podari obnovit vyrobu a zachranit i tuto automobilku, tak je pan Strnad se svym tymem opravdu frajer!

Lide v teto zemi jsou sikovni "kdyz chteji" a na tom se musi stavet ekonomicka budoucnost.

Tato zprava mi udelala velkou radost!

+4/0
22.4.2016 13:17
Foto

J56i43ř20í 35D42v14o95ř93á64k 5125599350768

Kolik toho za rok Tatra vyrobí ?

0/0
22.4.2016 20:44
Foto

M75i81c76h19a94l 70N27a73j16m50a93n 7779493976140

Necelých 1 000 aut za rok (2015 - 821 ks)

0/0
22.4.2016 20:46
Foto

J79i77ř32í 27D76v71o60ř22á96k 5415909610408

Prakticky kusová výroba . To může finančně zvládnout možná výrobce nějakého supersportu s hodně nadsazenou cenou .

0/−1
22.4.2016 20:50
Foto

M78i81c84h35a25l 54N63a98j94m38a54n 7979373986810

Tatra těží ze svého jedinečného podvozku, takže tam smysl výroby v těchto počtech ještě nějaký ekonomický smysl má. Ale auto klasické koncepce se musí vyrábět v obrovských sériích ,aby to bylo ekonomicky zajímavé.

0/0
22.4.2016 20:59

M36a68r40t64i64n 97D89o84k33t37o18r 5109138317646

Sic fabrika bude asi vyjedená, ale pokud Strnadovi pojede tatra tak avie by byla dobrý doplněk. A pokud chce prodávat zbrojní materiál do afriky a jiných chudších zemí tak tam si myslím uspěje.

+5/0
22.4.2016 11:27
Foto

J22i63ř78í 64D42v37o68ř19á52k 5335529500798

Avie jako zbraň hromadného ničení ? Něco na tom asi bude .

0/0
22.4.2016 20:52

P82e93t72r 77K44u61b39á70t 7726603969752

Jen se obavam, ze se na pozemcich Avie postavi nove bytove domy a vyroba Avie se v lepsim pripade prestehuje nekam na Ostravsko.

+2/0
22.4.2016 11:18

P80e91t10r 12K87o45m63í95n72e73k 3429447572439

To nezní jako špatný plán....

+1/0
22.4.2016 11:36

M48a98r10t31i22n 41K54o48l14a49c43e45k 6315689694340

To bude dokonce dobrý plán. Na ostravsku je mnoho nezaměstnaných, V Praze už tak moc lidí dělat ve stojírenství nechce. Za pozemky v Praze si na ostravsku vytvoří tronásobný moderní výrobní park

+8/0
22.4.2016 13:07

P51e89t28r 66K66o55m75í19n49e44k 3179867832209

Naprostý souhlas.

0/0
22.4.2016 13:24

P29e40t42r 85Š27i89m70e71k 2389847436368

Tak Avia vyráběla v licenci Renaultu. Kdyby se jim podařilo to, co s Tatrou, bylo by to fajn. MMísto na trhu taková auta mají a urcitě počítají se synergii s Tatrou. Dokážu si představit ucelenou řadu pro hasiče, policii atd.

+4/0
22.4.2016 11:16
Foto

J52i94ř62í 54D10v41o36ř13á49k 5895549380758

Trh je přesycený , kdo si asi koupí nějaký pokus , bez servisního zázemí . Policii to klidně dejte . Ale hasičům NE . Ty můžu potřebovat .

0/−1
22.4.2016 20:47

J81i52ř33í 22E71r95b46e61n 1293384236147

Většina aut pro hasiče jsou malosériové, či dokonce kusové produkty.

+1/0
22.4.2016 21:49

J88i81r52k43a 79B28r89u81n32n29e33r 4238862899167

Pan Dvořák by se uplatnil jako plačka na pohřbech.

+1/0
22.4.2016 23:04
Foto

J55i57ř17í 79D49v87o57ř50á18k 5285489260238

Pan Dvořák se už nějakou desítku let kolem náklaďáků motá . A asi má trochu přehled. P.S. Dělal jsem i na prototypu tzv. armádní Tatry , kam Tatrovka dodala jenom znak na kapotu a ani ten nebyli schopni namontovat.

0/0
23.4.2016 8:31
Foto

J47i88ř89í 74D33v40o94ř51á54k 5595159200358

Možná nástavby.

0/0
23.4.2016 5:54

P48e93t59r 33K98u97b83á16t 7406163719312

Mala dodavka, mikrobus nebo nakladacek na cesken trhu chybi. Jen je potreba stanovit rozumnou cenu. Auto muze byt primitivni a levne. Kdo touzi po predrazenych kramech, muze si koupit neco ze zahranicni nabidky.Uzitkove auto musi mit dobry pomer mezi uzitnou hodnotou.

+2/0
22.4.2016 11:15

D42a64l11i34b11o34r 61R79o72z67s84y39p43a47l 7630583216139

Možná, když to vlastní zbrojař tak nějakou lehce opanceřovanou dodávku. Něco jako dodávkový hummer.

0/0
22.4.2016 13:16
Foto

M12i56c73h39a61l 18N55a58j93m48a27n 7389403586820

Jaká konkrétní dodávka u nás na trhu chybí (hmotnostní kategorie/rozměr)?

Levných dodávek je na trhu mraky. Mnohdy za cenu menší osobáku nižší střední třídy.....

0/0
22.4.2016 20:54

J12i11ř97í 40E50r30b58e80n 1573554746367

"Mala dodavka, mikrobus nebo nakladacek na cesken trhu chybi."

.

COŽE??? Tohle možná platilo v době, kdy jste se mohl rozhodovat mezi TAZ 1500 a Avií A21, nezaspal jste náhodou před třiceti lety? Nemáte tady dost vozů typu VW Transporter, Ford Tranzit, Renault Master, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, FIAT Ducato, MB Sprinter a podobně?

0/0
22.4.2016 21:58

J73i92n65d59ř30i57c29h 13L69u74k67e35š 3489254553750

Tak hlavně, že víme, že indové chtěli Avii jen kvůli kabině. Lidi jsou nepoučitelní... Nedávno jsem četl rozhovor s vědcem, který snad vymyslel baterie s násobně větší kapacitou. Na výrobě se chce podílet s číňany... Ale když on, prezident a další myslí, že nám to něco přinese.

+1/0
22.4.2016 11:06

J66i41ř55í 39V53o80n59d45r62á60č79e62k 5816974920804

Do čeho všeho vy jste schopen namotat Zemana, je úžasné...

+1/0
22.4.2016 11:07

J16i42n29d83ř11i81c66h 18L82u39k79e42š 3369394143110

No já jen, jak se v poslední době Zeman upíná k tomu, jak to tu Čína pozvedne. Skupují tu kde co. Jeho oblíbenec Foldyna si od toho slibuje v Severních Čechách obří investice a zázraky. Ale zatím to nejsou investice, stavba fabrik, nová pracovní místa, ale jen skupování zaběhnutých firem, a já z toho cítím snahu získat technologie, jak to bylo v případě těch kabin Avie. Jsem rád, že Avii dostanou zpět čeští investoři. To je celá pointa.

0/0
22.4.2016 12:17

J14i13n14d89ř24i29c96h 29Š21k16o24p66e96k 4485501860765

tak přinese.

Krátkodobý úspěch a slávu do doby, než to čína zkopíruje

+2/0
22.4.2016 11:08

R74o53b42e82r35t 90B65e58d88n30á70r51i78k 6127365303754

Po tom co Avii dostal na kolena její polistopadový mangment, vysál korejec a ind odvezl montážní linku a předpokládám i raznice na lisování karosářských dílů, nedovedu si představit jak chtějí s čtyřiceti lidmi začít příští týden s výrobou. Jsem bývalý áviák a hrozně bych si přál aby to byla pravda ale moc mi to smysl nedává.

Každopádně držím palce, "ať vzlétne bájný pták Fénix".R^R^R^

+6/0
22.4.2016 10:45

M60i77c94h87a89l 91H23i32r63k88a 4747516500853

Areál v Letňanech má daleko větší hodnotu, než firma samotná či značka.

+6/0
22.4.2016 10:10

J90a39r54d59a 63H59o68f30m76a22n34n 4640395754

areál který nemá využití nemá hodnotu žádnou :-/

0/−2
22.4.2016 10:44
Foto

L58u68k36á22š 40N75o71v89o19t81n85ý 6636507698138

Kdo říká, že ten areál chtějí využívat pro výrobu? Jde o pozemky...

+1/0
22.4.2016 10:46

J37i75ř82í 46Z78ý84k60a 9499563761660

v Praze? I kdyby to měl srovnat se zemí a postavit tam byty, tak to byl dobrý kup. A značku AVIA může klidně vyrábět v Kopřivnici vedle Tatrovek

+5/0
22.4.2016 10:49

J25a90r56d27a 74H64o36f82m55a15n29n 4480395204

taky píšu o areálu a ne o pozemcích, kupuje to ale podnikatel, ne spekulant s pozemky ;-)

0/−1
22.4.2016 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.