Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zdecimovanou Avii kupuje zbrojařský magnát Strnad, chce obnovit výrobu

Automobilku Avia koupila od indické firmy Ashok Leyland zbrojařská skupina Czechoslovak Group podnikatele Jaroslava Strnada. Ročně chce vyrobit 200 až 300 nákladních vozů, první z nich už příští týden. Cenu ani jedna ze stran nezveřejnila. Firma bude zatím nová auta vyrábět v areálu v pražských Letňanech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49o24z78e91f 41S72t62e29b88i13l61a 3955687285827

....... R^

+1/0
23.4.2016 20:29
Foto

M83i73l47o33š 47Z34i93k39m67u67n34d 7745459739720

Avia má bohatou historii a jistě má svou cenu. TATRA vyrábí typ T810 a je pravděpodobné, že tam je možná spojitost. Ještě hliníkové kabiny z LIAZu z typu FOX ( z dob vlastnictví Škody Plzeň), převodovky Praga a pak jen : vyhrňme si rukávy a honem do práce.

+2/0
23.4.2016 15:59
Foto

I79m97r78i25c44h 32S68u91c50h96a31r67s53k19ý 8766823595911

Kéž by jste měl pravdu R^

0/0
24.4.2016 8:00

S35e50i46d76l 35P75e75t54r 1531161775324

Ta fabrika vyráběla 15-16000 aut ročně.

Na smontování* 1 auta denně stačí 5 maníků ve větší garáži a ne x hektarový chátrající vykradený komplex ...

Pan Strnad toto jistě moc dobře ví ... :-)

----------------

* i v době největší "slávy" tam probíhala v podstatě asamblage kdy vyjma motorů a kabiny se všechno dováželo (rámy Kutná Hora, nápravy a převodovky Pragovka, kola Ostrava, nástavby Ivančice, Žilina, Brandýs , interiér a příslušenství samozřejmě Pal, atd.), ke konci už i ty motory byly samozřejmě externí Steyer či Iveco ..

0/0
23.4.2016 8:23

J31i77r86k59a 94B54r86u14n74n68e17r 4138122359477

No, zrovna tenhle Strnad není žádný hlupák a to co s Avií podnikne je hlavně jeho starost, já bych se neodvážil mu radit.

+1/0
22.4.2016 23:21

D26a69v13i17d 91T63l94u22s29t15o85š 7895931847904

Děkuji pane Strnade , přeji ať se daři.

+1/0
22.4.2016 20:24
Foto

M38i24c16h74a55l 90N88a31j10m17a47n 7509143526840

Celé je to ekonomický nesmysl.

- Obnovit výrobu v prázdných halách. (Obrovská investice)

- Avie se současnými motory je v evropě neprodejná (splňují jen EURO 5)

- Výroba 300 ks ročně bude neskutečně drahá

- Nereálné prosadit se ve velice nabitém segmentu

- Poměrně zastaralé vozidlo s technickými nedostatky (hlavně zastaralá kabina a praskající rámy podvozků)

0/−1
22.4.2016 20:03

J61i73ř78í 66E40r58b74e84n 1693824266187

1) haly nejsou prázdné, technologie pro výrobu některých dílů tam zůstaly a v těch plánovaných objemech (1 vůz denně) nijak náročnou technologii nepotřebujete

2) ty motory se dají koupit kdekoliv, už teď v Aviích byly motory Cummins a Renault

3) záleží na nastavení procesů, protože nejdražší režijní činnost lze obhospodařovat v synergii s \tatrou i s ostatními aktivitami majitele

4) Avie dojela na to, že její program dvacet let tvořila auta od 1,5 do 3 tun, ale pak se chtěla rozkročit výš a šla do sedmi- až dvanáctitun, na což ta auta nebyla dostatečně dimenzovaná. Původní segment přitom zcela zanedbali. Pokud CSG využije třídění Avie do 7 tun a Tatra nad 7 tun, pak by to mohlo fungovat.

5) kabina zas tak zastaralá není, předpisy splňuje a s designem se dá udělat leccos (koneckonců kabiny LIAZ 100, vyvinuté koncem 60. let, byly po malé modernizaci designově srovnatelné s konkurencí i po čtvrtstoletí). A ten praskající podvozek je daní za přehnaně optimistické otypování vozů D75, D90 a D120. Spočítané to měli na běžný provoz, ale neměli tam kloudný koeficient jistoty, takže pokud dopravce využívá papírovou nosnost vozu, to auto rychle odejde. Pokud D75 využíváte jako maximálně pětitunu, není to problém...

0/0
22.4.2016 21:34
Foto

M51i47c36h92a55l 32N50a90j89m90a78n 7249483926110

1) haly prázdné jsou, jedině co se dá realizovat bez větších investic je finální montáž a veškeré komponenty si nechat vyrábět a dovážet (vysoká cena)

2) ano. motory lze koupit, ale je nutné k jejich zástavbě upravit zbytek auta a všechno nechat homologovat (opět stojí peníze)

3) výše uvedené body se projeví v ceně, tyto náklady se lépe rozmělní mezi 5 000 vozů, než mezi 300 vozů.

Dalo by se chápat ve spojení se značkou, která vyrábí velké množství aut a to Tatra rozhodně není.

4) Segment lehkých užitkových aut je nabitý, v kategorii do 5 tun jso uto odvozené typ dodávek (boxer, daily...), tam nelze takovým vozem konkurovat.

5) kabina zastaralá je, nejde o design, ale u její celkovou tuhost, ergonomii, odpružení - tam je konkurence o dvě generace jinde.

Kabina Liazu 100 byla konkurence schopná počátkem 80. let, pak už to byla bída, v devadeátých letech už proti konkurenci ze západu neměla šanci.

A kdo si podle vás koupí auto otypované s nosností na 7,5 tun s vědomím, že reálně uveze jen 5 tun?

0/0
23.4.2016 7:55

J44i72ř24í 38E72r41b87e68n 1853764496367

Jste mě nepochopil - auta byla na vyšší nosnost otypovaná kvůli prodejnosti, ale nebyla na to připravena technicky.

U kabiny LIAZ jsem mluvil o designu, ne o vybavení. Je to věc vkusu, ale tehdejší krabicáky Renaultu či DAFu byly oproti lízám pěkně škaredé.

0/0
24.4.2016 23:14
Foto

J18i24ř41í 24D45v40o33ř30á42k 5875189140928

Pro redakci : Decimace znamená snížení o jednu desetinu . Ve starověkém Římu to byl trest pro zbabělé legie . Byl popraven každý desátý .

Pro diskutující : Avie nikdy nebude schopna konkurence . A plácání o nějaké hodnotě značky , kterou v Evropě nikdo nezná ? Mimo jiné , jeden z hrobařů Avie byla další naše značka z bohatou tradicí . Převodovky od pragovky neměli hodnotu ani bedny , v které byly posílány .

0/−1
22.4.2016 17:35

J23i47ř84í 20E17r18b83e94n 1773134116697

Jmenovče, připomínáš mi škarohlídy z 90. let, kteří tvrdili, že škodovka bude vždycky jen podprůměrné auto a nikdy nebude konkurenceschopná...

+2/0
22.4.2016 21:36
Foto

J32i41ř46í 77D33v96o30ř23á43k 5805149220518

Škodovka bez VW by na tom byla stejně jako Avie.

+1/0
23.4.2016 6:04

J16i33ř61í 86K97o42c89u17r40e53k 6785644925638

Jo Avia. Převzali od Renault-Saviem i to číslování výrobní řady. Jen to vstřikování od MANu nedokázali soudruzi vyrobit a tak měl motor "klaiscký" vstřik do předkomůrky. Výsledkem byl "safety car" všech závodů do vrchu.

0/0
22.4.2016 17:10

J89i69ř63í 26E21r58b49e11n 1193264376567

Jakou číslovací souvislost má Saviem SuperGolette SG-2 a Avia A15, respektive Saviem SuperGalion SG-4 s Avií A30?

+1/0
22.4.2016 21:43
Foto

J28i21ř48í 39D84v26o24ř88á56k 5465389610498

Avie je mrtvá . A byla v kómatu prakticky od počátku výroby zastaralých náklaďáků A 30, ...... . S kusovou výrobou , značky , kterou v Evropě nikdo nezná , nemá šanci konkurovat . A ty kecy o značce a tradici jsou tak maximálně do hospody . Ani značka , ani tradice zboží nepřeveze , nezaplatí řidiče , leasing , ...... .

+1/−2
22.4.2016 17:10

V46i71k65t94o38r 43Š19e65d84i90v65ý 8896171980286

Pokud to znamená, že koupil celý areál Avie, má statisíce metrů čtverečních volných ploch v Praze...

Pokoušet se tam šmudlat nějaké náklaďáky je holý nesmysl. Ty prachy, které lze získat prodejem pozemků, nevydělá žádná průmyslová výroba - tím méně auta.

+2/0
22.4.2016 16:36

M63a85r27t51i23n 55Ž56e97l49i36n20s79k16ý 9888639449162

Dobra prace. R^

0/0
22.4.2016 14:33

J72a24n 39B98l41a40n39a 3946845724

Pro 200 - 300 vozů se bude budovat servis ? Žádná výroba nebude.

+1/0
22.4.2016 14:22

M95a40r71t10i94n 28K70o51n47e30c60n65y 7606537233819

Drzim moc palce!

Pravidelne sleduji aktuality o Tatre. Pokud se podari obnovit vyrobu a zachranit i tuto automobilku, tak je pan Strnad se svym tymem opravdu frajer!

Lide v teto zemi jsou sikovni "kdyz chteji" a na tom se musi stavet ekonomicka budoucnost.

Tato zprava mi udelala velkou radost!

+4/0
22.4.2016 13:17
Foto

J81i85ř21í 26D57v79o85ř83á27k 5455829570828

Kolik toho za rok Tatra vyrobí ?

0/0
22.4.2016 20:44
Foto

M54i37c83h56a25l 66N20a40j35m16a19n 7589903446210

Necelých 1 000 aut za rok (2015 - 821 ks)

0/0
22.4.2016 20:46
Foto

J83i12ř72í 90D78v80o74ř77á51k 5705909240538

Prakticky kusová výroba . To může finančně zvládnout možná výrobce nějakého supersportu s hodně nadsazenou cenou .

0/−1
22.4.2016 20:50
Foto

M60i82c46h48a84l 67N30a83j76m17a77n 7989853976350

Tatra těží ze svého jedinečného podvozku, takže tam smysl výroby v těchto počtech ještě nějaký ekonomický smysl má. Ale auto klasické koncepce se musí vyrábět v obrovských sériích ,aby to bylo ekonomicky zajímavé.

0/0
22.4.2016 20:59

M70a53r16t26i53n 78D73o68k53t48o46r 5979528637916

Sic fabrika bude asi vyjedená, ale pokud Strnadovi pojede tatra tak avie by byla dobrý doplněk. A pokud chce prodávat zbrojní materiál do afriky a jiných chudších zemí tak tam si myslím uspěje.

+5/0
22.4.2016 11:27
Foto

J77i44ř91í 41D88v63o25ř94á14k 5395609730448

Avie jako zbraň hromadného ničení ? Něco na tom asi bude .

0/0
22.4.2016 20:52

P66e10t51r 84K91u88b82á17t 7766303939152

Jen se obavam, ze se na pozemcich Avie postavi nove bytove domy a vyroba Avie se v lepsim pripade prestehuje nekam na Ostravsko.

+2/0
22.4.2016 11:18

P15e56t35r 61K73o36m88í63n78e63k 3249867722639

To nezní jako špatný plán....

+1/0
22.4.2016 11:36

M35a58r31t82i40n 34K40o46l78a32c15e30k 6325829524490

To bude dokonce dobrý plán. Na ostravsku je mnoho nezaměstnaných, V Praze už tak moc lidí dělat ve stojírenství nechce. Za pozemky v Praze si na ostravsku vytvoří tronásobný moderní výrobní park

+8/0
22.4.2016 13:07

P21e22t19r 63K74o95m30í94n62e86k 3419567542129

Naprostý souhlas.

0/0
22.4.2016 13:24

P51e23t96r 25Š51i97m24e30k 2729837726948

Tak Avia vyráběla v licenci Renaultu. Kdyby se jim podařilo to, co s Tatrou, bylo by to fajn. MMísto na trhu taková auta mají a urcitě počítají se synergii s Tatrou. Dokážu si představit ucelenou řadu pro hasiče, policii atd.

+4/0
22.4.2016 11:16
Foto

J37i43ř88í 20D40v72o42ř90á13k 5295239230468

Trh je přesycený , kdo si asi koupí nějaký pokus , bez servisního zázemí . Policii to klidně dejte . Ale hasičům NE . Ty můžu potřebovat .

0/−1
22.4.2016 20:47

J16i73ř88í 12E67r61b27e68n 1133934206497

Většina aut pro hasiče jsou malosériové, či dokonce kusové produkty.

+1/0
22.4.2016 21:49

J63i33r47k78a 11B16r36u71n53n39e97r 4338472939947

Pan Dvořák by se uplatnil jako plačka na pohřbech.

+1/0
22.4.2016 23:04
Foto

J98i68ř23í 32D68v77o53ř47á98k 5795419400138

Pan Dvořák se už nějakou desítku let kolem náklaďáků motá . A asi má trochu přehled. P.S. Dělal jsem i na prototypu tzv. armádní Tatry , kam Tatrovka dodala jenom znak na kapotu a ani ten nebyli schopni namontovat.

0/0
23.4.2016 8:31
Foto

J76i36ř42í 15D21v59o20ř55á50k 5585579580248

Možná nástavby.

0/0
23.4.2016 5:54

P84e28t14r 66K62u39b24á32t 7286453659982

Mala dodavka, mikrobus nebo nakladacek na cesken trhu chybi. Jen je potreba stanovit rozumnou cenu. Auto muze byt primitivni a levne. Kdo touzi po predrazenych kramech, muze si koupit neco ze zahranicni nabidky.Uzitkove auto musi mit dobry pomer mezi uzitnou hodnotou.

+2/0
22.4.2016 11:15

D24a49l93i20b24o19r 32R62o88z72s72y96p67a29l 7690673626939

Možná, když to vlastní zbrojař tak nějakou lehce opanceřovanou dodávku. Něco jako dodávkový hummer.

0/0
22.4.2016 13:16
Foto

M57i63c21h23a37l 94N88a49j65m56a21n 7979193726120

Jaká konkrétní dodávka u nás na trhu chybí (hmotnostní kategorie/rozměr)?

Levných dodávek je na trhu mraky. Mnohdy za cenu menší osobáku nižší střední třídy.....

0/0
22.4.2016 20:54

J90i88ř40í 74E89r50b44e17n 1633144696197

"Mala dodavka, mikrobus nebo nakladacek na cesken trhu chybi."

.

COŽE??? Tohle možná platilo v době, kdy jste se mohl rozhodovat mezi TAZ 1500 a Avií A21, nezaspal jste náhodou před třiceti lety? Nemáte tady dost vozů typu VW Transporter, Ford Tranzit, Renault Master, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, FIAT Ducato, MB Sprinter a podobně?

0/0
22.4.2016 21:58

J81i14n73d65ř50i34c60h 26L94u41k60e55š 3469564123950

Tak hlavně, že víme, že indové chtěli Avii jen kvůli kabině. Lidi jsou nepoučitelní... Nedávno jsem četl rozhovor s vědcem, který snad vymyslel baterie s násobně větší kapacitou. Na výrobě se chce podílet s číňany... Ale když on, prezident a další myslí, že nám to něco přinese.

+1/0
22.4.2016 11:06

J93i66ř98í 33V17o50n55d30r60á93č60e12k 5676324460324

Do čeho všeho vy jste schopen namotat Zemana, je úžasné...

+1/0
22.4.2016 11:07

J85i59n80d85ř61i85c12h 26L15u98k45e50š 3639784583940

No já jen, jak se v poslední době Zeman upíná k tomu, jak to tu Čína pozvedne. Skupují tu kde co. Jeho oblíbenec Foldyna si od toho slibuje v Severních Čechách obří investice a zázraky. Ale zatím to nejsou investice, stavba fabrik, nová pracovní místa, ale jen skupování zaběhnutých firem, a já z toho cítím snahu získat technologie, jak to bylo v případě těch kabin Avie. Jsem rád, že Avii dostanou zpět čeští investoři. To je celá pointa.

0/0
22.4.2016 12:17

J19i82n61d26ř57i66c23h 87Š46k73o42p43e83k 4155941430465

tak přinese.

Krátkodobý úspěch a slávu do doby, než to čína zkopíruje

+2/0
22.4.2016 11:08

R10o52b77e33r65t 72B17e17d27n46á54r63i52k 6147555933244

Po tom co Avii dostal na kolena její polistopadový mangment, vysál korejec a ind odvezl montážní linku a předpokládám i raznice na lisování karosářských dílů, nedovedu si představit jak chtějí s čtyřiceti lidmi začít příští týden s výrobou. Jsem bývalý áviák a hrozně bych si přál aby to byla pravda ale moc mi to smysl nedává.

Každopádně držím palce, "ať vzlétne bájný pták Fénix".R^R^R^

+6/0
22.4.2016 10:45

M61i13c53h87a37l 76H76i29r68k14a 4287876380673

Areál v Letňanech má daleko větší hodnotu, než firma samotná či značka.

+6/0
22.4.2016 10:10

J62a60r72d81a 18H48o33f11m49a79n39n 4560955874

areál který nemá využití nemá hodnotu žádnou :-/

0/−2
22.4.2016 10:44
Foto

L29u61k90á87š 51N84o90v73o79t77n45ý 6406397968768

Kdo říká, že ten areál chtějí využívat pro výrobu? Jde o pozemky...

+1/0
22.4.2016 10:46

J50i45ř63í 74Z86ý68k22a 9549333791340

v Praze? I kdyby to měl srovnat se zemí a postavit tam byty, tak to byl dobrý kup. A značku AVIA může klidně vyrábět v Kopřivnici vedle Tatrovek

+5/0
22.4.2016 10:49

J93a21r30d79a 26H47o58f37m77a16n28n 4590215704

taky píšu o areálu a ne o pozemcích, kupuje to ale podnikatel, ne spekulant s pozemky ;-)

0/−1
22.4.2016 10:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.