Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zdecimovanou Avii kupuje zbrojařský magnát Strnad, chce obnovit výrobu

Automobilku Avia koupila od indické firmy Ashok Leyland zbrojařská skupina Czechoslovak Group podnikatele Jaroslava Strnada. Ročně chce vyrobit 200 až 300 nákladních vozů, první z nich už příští týden. Cenu ani jedna ze stran nezveřejnila. Firma bude zatím nová auta vyrábět v areálu v pražských Letňanech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71o43z78e84f 21S39t63e23b12i30l22a 3475937665887

....... R^

+1/0
23.4.2016 20:29
Foto

M25i74l90o79š 57Z41i53k47m73u17n30d 7615109799830

Avia má bohatou historii a jistě má svou cenu. TATRA vyrábí typ T810 a je pravděpodobné, že tam je možná spojitost. Ještě hliníkové kabiny z LIAZu z typu FOX ( z dob vlastnictví Škody Plzeň), převodovky Praga a pak jen : vyhrňme si rukávy a honem do práce.

+2/0
23.4.2016 15:59
Foto

I65m36r85i89c25h 79S56u38c43h78a52r17s98k38ý 8196393855391

Kéž by jste měl pravdu R^

0/0
24.4.2016 8:00

S25e45i48d45l 13P34e18t39r 1891411215134

Ta fabrika vyráběla 15-16000 aut ročně.

Na smontování* 1 auta denně stačí 5 maníků ve větší garáži a ne x hektarový chátrající vykradený komplex ...

Pan Strnad toto jistě moc dobře ví ... :-)

----------------

* i v době největší "slávy" tam probíhala v podstatě asamblage kdy vyjma motorů a kabiny se všechno dováželo (rámy Kutná Hora, nápravy a převodovky Pragovka, kola Ostrava, nástavby Ivančice, Žilina, Brandýs , interiér a příslušenství samozřejmě Pal, atd.), ke konci už i ty motory byly samozřejmě externí Steyer či Iveco ..

0/0
23.4.2016 8:23

J18i11r22k31a 45B56r20u18n76n72e45r 4288612469777

No, zrovna tenhle Strnad není žádný hlupák a to co s Avií podnikne je hlavně jeho starost, já bych se neodvážil mu radit.

+1/0
22.4.2016 23:21

D87a45v48i45d 96T90l74u70s63t47o26š 3905814653165

Děkuji pane Strnade , přeji ať se daři.

+1/0
22.4.2016 20:24
Foto

M49i65c96h32a74l 44N15a85j16m72a82n 7759313486720

Celé je to ekonomický nesmysl.

- Obnovit výrobu v prázdných halách. (Obrovská investice)

- Avie se současnými motory je v evropě neprodejná (splňují jen EURO 5)

- Výroba 300 ks ročně bude neskutečně drahá

- Nereálné prosadit se ve velice nabitém segmentu

- Poměrně zastaralé vozidlo s technickými nedostatky (hlavně zastaralá kabina a praskající rámy podvozků)

0/−1
22.4.2016 20:03

J13i26ř50í 87E39r50b53e91n 1753164276357

1) haly nejsou prázdné, technologie pro výrobu některých dílů tam zůstaly a v těch plánovaných objemech (1 vůz denně) nijak náročnou technologii nepotřebujete

2) ty motory se dají koupit kdekoliv, už teď v Aviích byly motory Cummins a Renault

3) záleží na nastavení procesů, protože nejdražší režijní činnost lze obhospodařovat v synergii s \tatrou i s ostatními aktivitami majitele

4) Avie dojela na to, že její program dvacet let tvořila auta od 1,5 do 3 tun, ale pak se chtěla rozkročit výš a šla do sedmi- až dvanáctitun, na což ta auta nebyla dostatečně dimenzovaná. Původní segment přitom zcela zanedbali. Pokud CSG využije třídění Avie do 7 tun a Tatra nad 7 tun, pak by to mohlo fungovat.

5) kabina zas tak zastaralá není, předpisy splňuje a s designem se dá udělat leccos (koneckonců kabiny LIAZ 100, vyvinuté koncem 60. let, byly po malé modernizaci designově srovnatelné s konkurencí i po čtvrtstoletí). A ten praskající podvozek je daní za přehnaně optimistické otypování vozů D75, D90 a D120. Spočítané to měli na běžný provoz, ale neměli tam kloudný koeficient jistoty, takže pokud dopravce využívá papírovou nosnost vozu, to auto rychle odejde. Pokud D75 využíváte jako maximálně pětitunu, není to problém...

0/0
22.4.2016 21:34
Foto

M51i67c97h40a29l 35N20a65j94m61a63n 7239133536400

1) haly prázdné jsou, jedině co se dá realizovat bez větších investic je finální montáž a veškeré komponenty si nechat vyrábět a dovážet (vysoká cena)

2) ano. motory lze koupit, ale je nutné k jejich zástavbě upravit zbytek auta a všechno nechat homologovat (opět stojí peníze)

3) výše uvedené body se projeví v ceně, tyto náklady se lépe rozmělní mezi 5 000 vozů, než mezi 300 vozů.

Dalo by se chápat ve spojení se značkou, která vyrábí velké množství aut a to Tatra rozhodně není.

4) Segment lehkých užitkových aut je nabitý, v kategorii do 5 tun jso uto odvozené typ dodávek (boxer, daily...), tam nelze takovým vozem konkurovat.

5) kabina zastaralá je, nejde o design, ale u její celkovou tuhost, ergonomii, odpružení - tam je konkurence o dvě generace jinde.

Kabina Liazu 100 byla konkurence schopná počátkem 80. let, pak už to byla bída, v devadeátých letech už proti konkurenci ze západu neměla šanci.

A kdo si podle vás koupí auto otypované s nosností na 7,5 tun s vědomím, že reálně uveze jen 5 tun?

0/0
23.4.2016 7:55

J61i38ř33í 17E98r49b24e74n 1223734416777

Jste mě nepochopil - auta byla na vyšší nosnost otypovaná kvůli prodejnosti, ale nebyla na to připravena technicky.

U kabiny LIAZ jsem mluvil o designu, ne o vybavení. Je to věc vkusu, ale tehdejší krabicáky Renaultu či DAFu byly oproti lízám pěkně škaredé.

0/0
24.4.2016 23:14

J75i98ř21í 14D56v68o26ř78á44k 5475749510568

Pro redakci : Decimace znamená snížení o jednu desetinu . Ve starověkém Římu to byl trest pro zbabělé legie . Byl popraven každý desátý .

Pro diskutující : Avie nikdy nebude schopna konkurence . A plácání o nějaké hodnotě značky , kterou v Evropě nikdo nezná ? Mimo jiné , jeden z hrobařů Avie byla další naše značka z bohatou tradicí . Převodovky od pragovky neměli hodnotu ani bedny , v které byly posílány .

0/−1
22.4.2016 17:35

J94i37ř16í 18E64r85b73e36n 1953234406467

Jmenovče, připomínáš mi škarohlídy z 90. let, kteří tvrdili, že škodovka bude vždycky jen podprůměrné auto a nikdy nebude konkurenceschopná...

+2/0
22.4.2016 21:36

J81i19ř36í 12D52v32o27ř55á93k 5425889940508

Škodovka bez VW by na tom byla stejně jako Avie.

+1/0
23.4.2016 6:04

J59i66ř44í 37K60o27c90u58r65e51k 6535854685138

Jo Avia. Převzali od Renault-Saviem i to číslování výrobní řady. Jen to vstřikování od MANu nedokázali soudruzi vyrobit a tak měl motor "klaiscký" vstřik do předkomůrky. Výsledkem byl "safety car" všech závodů do vrchu.

0/0
22.4.2016 17:10

J19i54ř13í 49E12r97b73e20n 1853164526427

Jakou číslovací souvislost má Saviem SuperGolette SG-2 a Avia A15, respektive Saviem SuperGalion SG-4 s Avií A30?

+1/0
22.4.2016 21:43

J93i52ř34í 11D11v94o26ř23á23k 5365169910688

Avie je mrtvá . A byla v kómatu prakticky od počátku výroby zastaralých náklaďáků A 30, ...... . S kusovou výrobou , značky , kterou v Evropě nikdo nezná , nemá šanci konkurovat . A ty kecy o značce a tradici jsou tak maximálně do hospody . Ani značka , ani tradice zboží nepřeveze , nezaplatí řidiče , leasing , ...... .

+1/−2
22.4.2016 17:10

V62i22k54t33o53r 83Š57e65d62i24v46ý 8486381490916

Pokud to znamená, že koupil celý areál Avie, má statisíce metrů čtverečních volných ploch v Praze...

Pokoušet se tam šmudlat nějaké náklaďáky je holý nesmysl. Ty prachy, které lze získat prodejem pozemků, nevydělá žádná průmyslová výroba - tím méně auta.

+2/0
22.4.2016 16:36

M52a84r56t57i30n 18Ž84e95l15i40n50s51k90ý 9528899949272

Dobra prace. R^

0/0
22.4.2016 14:33

J96a57n 43B44l61a64n61a 3616675834

Pro 200 - 300 vozů se bude budovat servis ? Žádná výroba nebude.

+1/0
22.4.2016 14:22

M37a88r20t64i62n 66K75o30n70e51c59n43y 7476547363589

Drzim moc palce!

Pravidelne sleduji aktuality o Tatre. Pokud se podari obnovit vyrobu a zachranit i tuto automobilku, tak je pan Strnad se svym tymem opravdu frajer!

Lide v teto zemi jsou sikovni "kdyz chteji" a na tom se musi stavet ekonomicka budoucnost.

Tato zprava mi udelala velkou radost!

+4/0
22.4.2016 13:17

J27i22ř43í 16D74v20o33ř50á31k 5415909580178

Kolik toho za rok Tatra vyrobí ?

0/0
22.4.2016 20:44
Foto

M33i90c94h67a50l 11N67a26j30m85a88n 7349753696330

Necelých 1 000 aut za rok (2015 - 821 ks)

0/0
22.4.2016 20:46

J75i46ř24í 94D89v34o16ř44á48k 5335779620788

Prakticky kusová výroba . To může finančně zvládnout možná výrobce nějakého supersportu s hodně nadsazenou cenou .

0/−1
22.4.2016 20:50
Foto

M85i23c40h34a83l 70N63a28j68m47a79n 7149353896110

Tatra těží ze svého jedinečného podvozku, takže tam smysl výroby v těchto počtech ještě nějaký ekonomický smysl má. Ale auto klasické koncepce se musí vyrábět v obrovských sériích ,aby to bylo ekonomicky zajímavé.

0/0
22.4.2016 20:59

M91a57r26t49i43n 62D27o55k94t76o63r 5279978847606

Sic fabrika bude asi vyjedená, ale pokud Strnadovi pojede tatra tak avie by byla dobrý doplněk. A pokud chce prodávat zbrojní materiál do afriky a jiných chudších zemí tak tam si myslím uspěje.

+5/0
22.4.2016 11:27

J28i26ř32í 15D47v44o71ř57á98k 5905979680568

Avie jako zbraň hromadného ničení ? Něco na tom asi bude .

0/0
22.4.2016 20:52

P76e75t25r 85K97u26b42á56t 7756603229442

Jen se obavam, ze se na pozemcich Avie postavi nove bytove domy a vyroba Avie se v lepsim pripade prestehuje nekam na Ostravsko.

+2/0
22.4.2016 11:18

P33e94t84r 39K16o17m46í29n82e85k 3609867122839

To nezní jako špatný plán....

+1/0
22.4.2016 11:36

M63a57r84t68i50n 51K63o57l97a27c11e47k 6415109684280

To bude dokonce dobrý plán. Na ostravsku je mnoho nezaměstnaných, V Praze už tak moc lidí dělat ve stojírenství nechce. Za pozemky v Praze si na ostravsku vytvoří tronásobný moderní výrobní park

+8/0
22.4.2016 13:07

P70e50t71r 92K12o20m75í72n69e84k 3909327372939

Naprostý souhlas.

0/0
22.4.2016 13:24

P89e64t97r 95Š41i78m98e89k 2919717916688

Tak Avia vyráběla v licenci Renaultu. Kdyby se jim podařilo to, co s Tatrou, bylo by to fajn. MMísto na trhu taková auta mají a urcitě počítají se synergii s Tatrou. Dokážu si představit ucelenou řadu pro hasiče, policii atd.

+4/0
22.4.2016 11:16

J46i86ř22í 15D68v15o29ř24á67k 5885469400908

Trh je přesycený , kdo si asi koupí nějaký pokus , bez servisního zázemí . Policii to klidně dejte . Ale hasičům NE . Ty můžu potřebovat .

0/−1
22.4.2016 20:47

J60i46ř19í 94E79r66b72e35n 1693334216827

Většina aut pro hasiče jsou malosériové, či dokonce kusové produkty.

+1/0
22.4.2016 21:49

J42i14r36k49a 71B60r79u30n19n51e39r 4858572789317

Pan Dvořák by se uplatnil jako plačka na pohřbech.

+1/0
22.4.2016 23:04

J27i18ř78í 31D74v60o64ř49á27k 5625809950908

Pan Dvořák se už nějakou desítku let kolem náklaďáků motá . A asi má trochu přehled. P.S. Dělal jsem i na prototypu tzv. armádní Tatry , kam Tatrovka dodala jenom znak na kapotu a ani ten nebyli schopni namontovat.

0/0
23.4.2016 8:31

J35i94ř21í 26D87v93o85ř71á25k 5875289270858

Možná nástavby.

0/0
23.4.2016 5:54

P60e69t51r 93K78u19b32á87t 7506183619532

Mala dodavka, mikrobus nebo nakladacek na cesken trhu chybi. Jen je potreba stanovit rozumnou cenu. Auto muze byt primitivni a levne. Kdo touzi po predrazenych kramech, muze si koupit neco ze zahranicni nabidky.Uzitkove auto musi mit dobry pomer mezi uzitnou hodnotou.

+2/0
22.4.2016 11:15

D88a17l80i48b85o31r 18R78o82z39s83y55p28a68l 7680833456549

Možná, když to vlastní zbrojař tak nějakou lehce opanceřovanou dodávku. Něco jako dodávkový hummer.

0/0
22.4.2016 13:16
Foto

M92i90c13h57a74l 14N78a75j68m11a85n 7689463546130

Jaká konkrétní dodávka u nás na trhu chybí (hmotnostní kategorie/rozměr)?

Levných dodávek je na trhu mraky. Mnohdy za cenu menší osobáku nižší střední třídy.....

0/0
22.4.2016 20:54

J64i44ř14í 77E89r75b11e95n 1183164766407

"Mala dodavka, mikrobus nebo nakladacek na cesken trhu chybi."

.

COŽE??? Tohle možná platilo v době, kdy jste se mohl rozhodovat mezi TAZ 1500 a Avií A21, nezaspal jste náhodou před třiceti lety? Nemáte tady dost vozů typu VW Transporter, Ford Tranzit, Renault Master, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, FIAT Ducato, MB Sprinter a podobně?

0/0
22.4.2016 21:58

J66i47n60d50ř63i13c14h 62L68u62k85e58š 3169434163550

Tak hlavně, že víme, že indové chtěli Avii jen kvůli kabině. Lidi jsou nepoučitelní... Nedávno jsem četl rozhovor s vědcem, který snad vymyslel baterie s násobně větší kapacitou. Na výrobě se chce podílet s číňany... Ale když on, prezident a další myslí, že nám to něco přinese.

+1/0
22.4.2016 11:06

J48i77ř96í 70V46o11n24d14r34á78č67e64k 5266884160494

Do čeho všeho vy jste schopen namotat Zemana, je úžasné...

+1/0
22.4.2016 11:07

J68i36n47d18ř31i49c45h 14L43u49k49e94š 3809284283830

No já jen, jak se v poslední době Zeman upíná k tomu, jak to tu Čína pozvedne. Skupují tu kde co. Jeho oblíbenec Foldyna si od toho slibuje v Severních Čechách obří investice a zázraky. Ale zatím to nejsou investice, stavba fabrik, nová pracovní místa, ale jen skupování zaběhnutých firem, a já z toho cítím snahu získat technologie, jak to bylo v případě těch kabin Avie. Jsem rád, že Avii dostanou zpět čeští investoři. To je celá pointa.

0/0
22.4.2016 12:17

J41i93n49d68ř37i79c69h 29Š45k45o45p39e33k 4465961510735

tak přinese.

Krátkodobý úspěch a slávu do doby, než to čína zkopíruje

+2/0
22.4.2016 11:08

R78o19b47e16r67t 46B27e37d60n65á13r61i74k 6187525603484

Po tom co Avii dostal na kolena její polistopadový mangment, vysál korejec a ind odvezl montážní linku a předpokládám i raznice na lisování karosářských dílů, nedovedu si představit jak chtějí s čtyřiceti lidmi začít příští týden s výrobou. Jsem bývalý áviák a hrozně bych si přál aby to byla pravda ale moc mi to smysl nedává.

Každopádně držím palce, "ať vzlétne bájný pták Fénix".R^R^R^

+6/0
22.4.2016 10:45

M80i83c94h65a79l 40H56i77r88k84a 4137106740193

Areál v Letňanech má daleko větší hodnotu, než firma samotná či značka.

+6/0
22.4.2016 10:10

J12a52r53d17a 49H19o46f34m35a13n50n 4100285144

areál který nemá využití nemá hodnotu žádnou :-/

0/−2
22.4.2016 10:44
Foto

L25u83k70á36š 85N72o97v26o67t77n22ý 6396167598898

Kdo říká, že ten areál chtějí využívat pro výrobu? Jde o pozemky...

+1/0
22.4.2016 10:46

J57i42ř33í 60Z90ý92k58a 9319643451200

v Praze? I kdyby to měl srovnat se zemí a postavit tam byty, tak to byl dobrý kup. A značku AVIA může klidně vyrábět v Kopřivnici vedle Tatrovek

+5/0
22.4.2016 10:49

J39a44r58d68a 62H38o40f38m72a72n10n 4420725884

taky píšu o areálu a ne o pozemcích, kupuje to ale podnikatel, ne spekulant s pozemky ;-)

0/−1
22.4.2016 10:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.