Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V Evropě se už testují konvoje kamionů s autopilotem. Šetří naftu i čas

Poloautomatické konvoje nákladních aut jsou prvním krokem na cestě k autům bez řidičů. V roce 2025 by v nich mohla jezdit až polovina evropských kamionů. Technologie je připravená, je ale třeba vyřešit pravidla pohybu takových konvojů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

fakt by mě zajímalo, jak se konvoj udrží pohromadě v situaci, když se do povinné mezery mezi kamiony zařadí jiné vozidlo, a pak další a další... Konvoj se těžko udrží pohromadě. Pak povinně převezme řízení živý řidič?

0 0
možnosti
Foto

Skončí to jednou tím, že se pravý jízdní pruh bude elektrifikovat, jako železnice. Kamiony s elektrickým pohonem budou platit podle spotřeby energie, trolej nahoře je bude udržovat v trase a na odstup k před ním jedoucímu kamionu máme už dnes radar.

Při brzdění se bude energie vracet do troleje a pomůže jinému kamionu do vršku.

K najíždění do trasy a dojezdu k cíli pak stačí i relativně malý akumulátor s dojezdem několika desítek km jenom mírnou rychlostí.

Přinese to mnohem víc, než elektrifikovat osobní vozy.

0 1
možnosti

Pánové, smráká se nad vašim chlapáctvím - už ani jako řidiči kamionů si nebudete moci vylepšovat svou chlapáckou image!!! :-( ... No jo, no, co už včil?!

Co tedy? Zpátky na traktory? - To sotva, i orat lze dnes za pomoci satelitů! ;-D

0 0
možnosti

Hmm, většina příspěvků je tu o železnici a odborech. Viděl bych to asi takto:

Aby železnice nahradila kamionovou dopravu, to by musela přijít ropná krize, válka nebo jiný krach hospodářství.

Ty kamiony určitě nejdou 100% společnou trasu, začínají třeba v jednom překladišti a na konci to musí řidič stejně vzít do ruky a poslední desítky km dojet ručně. Tím padá alternativa železnice a úbytek pracovních míst.

Pro všechny notorické obhájce železnice: zapátrejte, jak to doopravdy funguje.

1 0
možnosti

P62e29t80r 68J80a76r32o10š

23. 4. 2016 18:22

A nebylo by jednodussi a levnejsi zautomatizovat zeleznici?

0 0
možnosti

Na tom se pracuje. Není to všude ale třeba v Praze mohou všechny vlaky jezdit s pomocí AUV(automatického řízení vlaků) City Elephanty tak jezdí. Šetří to stroje i provozní náklady. Vlaky jezdí jak mají a zastaví na centimetr přesně.

0 0
možnosti

Po roce 2025 ubude řidičů kamionů ale strmě naroste počet business managerů, psáno i čteno.

No nazdar.

0 0
možnosti

Kdepak, business manažery nahradí chytrý software. Jsou tak trochu nejohroženější skupina zaměstnanců.

0 0
možnosti

A k cemu to vlastně je? V každém aute stejne bude sedět řidič, firmy nic neušetří. Individualne jedoucí ridic v osobáku to nepredjede. Hodte konvoj na koleje a co stoji tahle blbost dejte na rozvoj terminalu a prekladist kontejnerů.

4 2
možnosti

Výrazné snížení spotřeby.

0 0
možnosti

J42i27ř26í 14H87o53r53á31k

22. 4. 2016 21:10

Do kopce jezdí náklaďáky pomalu. Jak je budeme předjíždět, když mezi nimi nebude místo? Už dnes je vidět, jaké problémy působí řidiči kteří nedodržují pravidlo o takových odstupech, které by umožnily jiným vozidlům předjetí těch co z nějakého důvodu jedou pomalu a přidat nebo předjíždět nemohou nebo nehodlají !

1 0
možnosti

Mám dojem, že v plánu je především pohyb po dálničních sítích.

0 0
možnosti

A skláři nebudou mít co žrát!

0 0
možnosti

Technologie, ktera umoznuje prepravu kamionu uplne bez ridice (a dokonce bez tahace) a ktera setri jeste vic nafty neni vubec nova a jmenuje se zeleznicni doprava. Kazdy den jsou tisice navesu nalozeny na vlak a prepraveny rychleji, nez kdyby jely po dalnici. Zatim to sice v Cesku nehrozi, ale jinde v Evrope to funguje.

6 2
možnosti

P98e31t42r 40M78i60c75h62a87l

22. 4. 2016 20:51

Na tranzitní dopravu by to bylo skvělé, bohužel naše železnice na to kapacitně nestačí.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony

19. dubna 2024  13:20

Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...

Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě

19. dubna 2024

Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...

Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně

19. dubna 2024  11:13

Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024,  aktualizováno 

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!