Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velká zakázka Českých drah zvýhodňuje Škodu. Kvůli schvalování

České dráhy vypsaly minulý týden největší zakázky v historii na nákup nových vozidel za evropské peníze. Ve hře je více než 11 miliard korun a nastavené podmínky zvýhodňují Škodu Transportation. Velkým výrobcům vozidel připadají kritéria tendrů diskriminační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a19n 23C50e72p67e41k 1704816120

Opravdu stále nemohu pochopit zdejší zastánce Škodovky, která s posvěcením politiků a ČD tunelovala mnohá léta ČD a tím i veřejné finance. Hurá, nastavte výběrka na ruku Škodě, jedeme dál, finance tečou na Panenské ostrovy. Z čeho máte radost?

+1/0
25.4.2016 11:21

J66i59ř87í 75J85e66z69d77i36n68s13k33ý 8358162913329

Dopadne to i jako minule? Dostanou zakázku, nedodají včas a vysoudí peníze, za to že to dodali pozdě?

0/0
24.4.2016 23:52

R85o70m83a94n 41S54t71o24n45e49k 1869883639941

další zakázka ČD která smrdí korupci, a odpovědné úřady opět nic nedělají

0/−4
24.4.2016 10:08

J15i49n36d81ř34i92c84h 97Š43k34o63p62e43k 4565821440135

a co má být ČD do toho, že zahraniční výrobci nemají schválení pro ČR ? Pokud chtějí do ČR potenciálně dodávat, mají si homologaci zajistit v předstihu. Pokud se jim nechce investovat s předstihem, mají holt smůlu

+9/−1
23.4.2016 16:46

M57a74r50t56i93n 44Š52u36l98c 2767169810305

a jak si mají zajistit homologaci v předstihu, když nemůžou tušit, o jaká vozidla budou mít ČD zájem?

+1/0
23.4.2016 19:02
Foto

I28m76r50i10c23h 17S34u52c46h29a42r96s97k87ý 8796423275681

to je riziko podnikání ;-) to vás neučili, ? hrozná škola Rv

0/0
24.4.2016 7:41

P24e92t43r 59M37a41r52š58o16u63n 5205188396746

Sice si myslím o výběrovkách ČD a ŠT taky své, ale na druhou stranu je fakt, že když chcete expandovat na nějaký cizí trh (ano, píši opravdu chcete), tak přeci nebudete čekat třeba s překladem, přizpůsobení legislativě, až se tam objeví výběrové řízení. To si snad zjišťujete cestičkami dopředu, a jste na to připraven. Ano stojí to prachy, ale pak je na firmě, zda na ten cizí trh opravdu chce, nebo jen pak povídá.

(A to vím z jiného oboru, kdy samozřejmě došlo k různým překladům do cizího jazyka, pozměnění dle místní legislativy, domlouvání různých budoucích spolupracujících místních firem, až z toho stejně nebylo nic, protože výběrovko se nekonalo. Ale nedá se říci, že to byly zbytečné náklady. Využilo se to částečně jinak.... Ale pokud budete čekat až na výběrovko, tak nemáte v ruce k nabídce vůbec nic... A pak můžete jen povídat, že vám nedali na to třeba 5 let času...)

+1/0
24.4.2016 11:41

J44i89n28d96ř62i19c72h 58Š35k86o28p47e11k 4815281550455

stovky typů to asi nebudou, že

0/0
24.4.2016 13:17

J51a13n 75C68e16p19e97k 1564296800

Stejně jako si homologaci zajistila v předstihu Škodovka na lokomotivy? Vy nějak ale tlačíte tu protěžovanou Škodovku.

0/0
25.4.2016 11:06

J35a40r49o68s89l78a45v 51M95a81l78ý 5344278641671

Zajímalo by mne, co dělá finanční policie, protože nedávno se tato firma s ČD soudila a nyní se má znova účastnit tendru, aby poté mohla zákazníka obrat. Tak to je možné snad jenom tady.

+3/−4
23.4.2016 15:10

J55i41n89d40ř70i40c60h 28Š67k14o63p15e41k 4355901710775

když ti zákon nedává možnost vyloučit uchazeče, se kterým se soudíš, či který neplnil při nimulé zakázce, těžko s tím něco dělat

+3/−1
23.4.2016 15:15

M83a41r19t65i95n 48Š11u59l84c 2457759210345

Tak minimálně se s tím dá dělat to, že se jako zákazník alespoň pokusím získat jiného dodavatele. Když nemůžu uchazeče se kterým se soudím vyloučit, otevřu soutěž co největšímu počtu uchazečů a pak se toho, se kterým se soudím, třeba zbavím...

0/0
23.4.2016 18:59

J48i17n23d74ř29i67c84h 87Š30k17o71p44e15k 4845461200595

pokud soutěž maximálně otevřeš (tj. změkčíš parametry či je rovnou odstraníš), nevyhraje sice ten, se kterým se soudíš, ale nějaká čínská či polská podstřelená kvalita.

0/0
24.4.2016 13:19

P33e13t96r 49M84a54r11š58á91l87e80k 9845932844169

A v čem je to diskriminační? Pro všechny platí to stejné zadání.

+7/−2
23.4.2016 14:27

A43n65d55r90e66j 16O33l85e88k61s75a 3695731607211

No právě. Chceš aby vyhrál švagr? Uděláš zadání pro něj. Pro všechny stejné...

+3/−1
23.4.2016 16:25

M12a90r98t61i41n 77Š70u48l92c 2157639810415

pro všechny je stejné, ale reálně je splnitelné jen pro některé...

+1/0
23.4.2016 19:00
Foto

M86i10l92o45š 11Z38i78k59m92u79n14d 7365469249450

Něco o historiii firmy ŠKODA: http://www.soaplzen.cz/nepomuk/odd3/historie-archivu-skoda, http://skoda.cz/cs/o-spolecnosti/historie/, https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_%28podnik%29 . Znáte podobnou firmu na světě s takovou slavnou historiíí? Je divné, že média informují o problémech různých JZD, nebo firmiček, ale o Škodě ani muk. Čím to asi je? !!

+2/0
23.4.2016 14:20
Foto

M73i25l80o50š 47Z89i96k80m32u61n16d 7445939719490

ŠKODA Plzeň je v podstatě vytunelovaná firma s obrovskou historií. Ještě v 90 letech zaměstnávala jen v Plzni 36 000 lidí!!! Celkem Kolem 45 000.(Dnes nemá už ani vlastní muzeum).Vyrábělo se tam snad skoro vše. Od lokomotiv, obráběcích strojů, tabákové stroje, turbíny, atomové reaktory, generátory, elektrotechniku, trolejbusy, hutní průmysl, ... Vychovala nesmírné možství odborníků všech možných profesí a okolí z toho těží do dnes. Škodovák, to byl prostě profík. I když má dnes sídlo mimo ČR, tak jsem rád, že dává torzo bývalého gigantu ještě odbornou práci mnoha lidem. Původně jí měl pomoci Martin Roman, ale nakonec šlo o tunel se zájmy jiných firem a lidí. Prý je to už promlčené! (?) ( www.skoda.cz )

+2/0
23.4.2016 13:59
Foto

I83m73r45i85c94h 26S74u40c94h11a27r32s85k72ý 8246273415961

Tam udělal tunel a pak ho dali do ČEZ a výsledky jeho práce vidíme všichni :-PRvRv

0/0
24.4.2016 7:39

J22i64ř25í 91K44o15c76u40r38e65k 6445164195658

Ono by to šlo. Pokud je vagon schválený pro mezinárodní provoz (v režimu RIC), tak může prakticky všude po Evropě. A dal by se provozovat v mezinárodním režimu i pro vnitrostátní relace. Je to sice rovnák na vohejbák, ale dá se říct, že mezinárnodní schválení pro vagony existuje.

Problém nastane ve chvíli, kdy se požaduje, aby vozidlo bylo schopno jízdy vlastní silou. Pak už neexistuje žádné mezinárodní schválení, které by platilo po celé Evropě. USA/Kanada/Mexiko tohle mají, Ruská federace tuším taky. Njn, EU ná raději chrání od úplně rovného banánu, než aby řešila tyhle složitosti.

0/0
23.4.2016 13:15

P94a39v89e60l 28S29o97v83i84č49k30a 4676208185182

Nejsem si jist, ale úmluva RIC platí i pro něco jiného, než typizované vozy? Mám dojem, že mimo vozů UIC-X, UIC-Y a UIC-Z (a odvozenin) se na nic nevztahuje, tedy ani na jednotky. Ale rád bych poprosil někoho znalejšího o vyjádření. Toto je jen můj odhad.

+1/0
23.4.2016 17:20

M44i73r46o69s59l84a21v 91Z39i39k18m63u86n18d 6958872907608

Totéž platí i pro nákladní vozy, jenže u hnacích vozidel se jedná mimo jiné o různé typy zabezpečovacího zařízení v dané zemi. Německo vyžaduje, aby vozidlo mělo zařízení kontroly bdělosti podle německých předpisů. Vozidlo, které ho nemá může jen do pohraniční stanice, např. Bad Schandau ...

Pak jsou zde vlivy kolejového vozidla na zabezpečovací zařízení apod ...

EU tohle nevyřeší, pokud v celé EU nebude jednotný systém zabezpečovacího zařízení, železniční přejezdy nevyjímaje a to nebude NIKDY ...

0/0
25.4.2016 16:47

T36o56m81a62s 97A22u98g48u36s24t94y33n 6337966681950

pan Sůra, když si něco koupí, tak si na to asi rád pár let počká. Jinak nechápu, co se mu nezdá na dodací lhůtě 15 měsíců od podepsání smlouvy.

Neschopnost či nechuť a šetření na homologaci výrobci označí anonymně (protože se jedná o křivé obvinění) za diskriminační a Sůra nadšeně začne ťukat do klávesnice

+1/−8
23.4.2016 13:08

J63a29n 73S56ů34r54a 4125983593522

Rozhodně. Proto DB kupují od Škody Transportation jednotky s dodáním přes 24 měsíců. Vlak nejsou housky, ale chápu, že je to těžké pochopit.

+8/0
23.4.2016 13:12

T63o41m88a87s 96A58u68g40u63s35t54y45n 6617476311320

jste borec, našel jste výběrko, ve kterém je delší dodací lhůta ;-D

+1/−7
23.4.2016 13:17

J69a25n 68S16ů42r48a 4665333883322

Oni jich je výrazně více:)

2006- DB Regio – 5 jednotek – ukončení dodávek za 23 měsíců od podpisu smlouvy +první jednotka předána do 19 měsíců od podpisu smlouvy

2009- DB Regio – 22 jednotek – ukončení dodávek za 21 měsíců od podpisu smlouvy.

2011– Srbsko – 25 jednotek - první jednotka předána do 18 měsíců od podpisu smlouvy

2015- MÁV-Start (Maďarsko)– 15 jednotek – ukončení dodávek za 18 měsíců od podpisusmlouvy

2015- Nizozemské dráhy NS – 53 jednotek – první jednotka předána do 20 měsíců odpodpisu smlouvy

2016- Syntus/Keolis (Nizozemí) - 16 jednotek– první jednotka předána do 19 měsíců od podpisu smlouvy

2016- Łódzka Kolej Aglomeracyjna (Polsko) - 14 jednotek – první jednotky předány do 20 měsíců od podpisu smlouvy

+7/0
23.4.2016 13:19

T40o65m16a34s 56A32u20g44u79s19t60y39n 6657356921690

diky, tak je nas narodni dopravce nejlepsi :)

0/−1
23.4.2016 13:25

J71a24n 60H12o80r52a 6347641386

...zejména ta 18 měsíční kompletní dodávka od podpisu hovoří ve prospěch Vašich argumentů ;-D

+2/0
23.4.2016 13:27

T43o92m27á13š 95M18a10t65o65u91š61e15k 1169136432110

Zrovna jsem Vám chtěl napsat, že tendry v cizině jsou stejné jako u nás s dobou dodání. A pokud seženete informace i z Asie tak tam jsou i kratší. Bohužel pokud chce někdo prolomit na jiný než domácí trh tak to bez velkých investic v podobě homologací "naslepo" nejde.

+1/0
23.4.2016 17:30

J72i72ř73í 86K62o67c79u59r30e52k 6815414605488

Když je tak jednoduchá schválit vozidlo do provozu, proč to Škodovce trvalo snad 10 roků a ještě to není 100%?

+2/0
23.4.2016 13:16

J67a56n 55H78o89r86a 6917851596

Tak to je opět klasika made in Sůra, nezklame a nepřekvapí......:-)

+3/−2
23.4.2016 13:04

V89a83c24l52a97v 36P63e19r29o74u28t40k25a 6868827124531

No more Elephant please...

+2/−4
23.4.2016 13:01

J56a10n 64F96i73s50c38h33e16r 9574385560

Škodovka se jim za to odvděčí. ;-D

0/0
23.4.2016 12:47

J83a26n 18P23r81i88c72h19y68s53t94a21l 8331168223

Polopravda je horsi nez lez pane Sura.

Kdopak vyhral zakazku na nove elektricke lokomotivy? Vzdyt jste o tom sam psal!

http://ekonomika.idnes.cz/nove-lokomotivy-siemens-vectron-pro-cd-cargo-fns-/eko-doprava.aspx?c=A160413_142752_eko-doprava_suj

A ze si ostatni nenechali schvalit sva vozidla v Cesku preci nemuze byt chyba Skodovky. Drive staveli vyrobci na vlastni naklady "demonstratory" nebo-li vzorky, ktere se potom snazili prodat zeleznicnim spolecnostem. A delaji to dosud, ne vsak pro cesky trh.

+8/−1
23.4.2016 12:47

J30a33n 79S72ů53r34a 4425863363872

Pletete zakázku 1. Jiné společnosti 2. nefinancované z evropských dotací.

0/0
23.4.2016 13:13

J84a49n 55M89a46n49d97í16k 2358123651157

Tomu se nedivím, je už zvykem, že Škodovce bude umožněno i nadále tunelovat dráhy. Jen by mě zajímalo, zda je to způsobeno loutkami levicové vlády v dozorčí radě ČD (a tím pádem snahou o výrobu doma), nebo klasicky krabicemi vína pro ty správné osoby.

+6/−4
23.4.2016 11:40

J57i36n24d72ř42i10c60h 88Š41k89o61p30e14k 4525421140135

on třeba i takový Siemens umí tunelovat. Viz případ z pražského metra, jak se postavil k faktu, že se jeho vagóny po pár letech provozu začly pomalu rozpadat

+2/0
23.4.2016 12:07

P23e95t89r 30Š38r42á42m81e72k 4284543888848

Siemens? Nebyl to Bombardier?

0/0
23.4.2016 12:52

J31i50ř17í 72K95o65c10u20r33e81k 6975944975338

Nebyl. Siemens měl fabriku na Zličíně, vyráběl tam mimo jiné právě Metro a třeba patráky IC 200 pro Rakousko.

0/0
23.4.2016 13:02

J29i50n47d13ř45i93c91h 38Š22k45o76p24e93k 4415981230555

ne, byl to Siemens, vagony pro ně dělali nějací Maďaři, nevím, jestli jako součást koncernu nebo subdodavatelé. Ale to není podstatné, gen. dodavatel ručí za zakázku jako celek a jeho vztahy se subdodavateli nikoho zajímat nemusí

0/0
23.4.2016 13:12

M71i13r20e49k 53Z56á18v86o42d93n79ý 7412977930318

"Většina zahraničních výrobců se schvalováním v Česku otálí." // Tak na co si sakra stěžují? Nejsou schopni dodat vozy v požadovaném termínů, nic pro to ani nechtějí udělat a jen si stěžují, že je to diskriminace. Připadá mi to jako slovník našich milých spoluobčanů.

+12/−4
23.4.2016 11:39

J14i22n90d44ř69i82c59h 95Š56k19o14p40e57k 4125331100955

přesně.

Logika výrobců: Náklady minimální, zisk maximální.Pokud chtějí na nový trh, musí investovat. Fňukat nestačí

+5/0
23.4.2016 11:53

J77a20n 94S84ů58r78a 4715423603692

Tak oni v minulosti už schvalovali, než přišlo pár moudrých hlav z ČD a vymyslelo si dveře o šířce 1500 mm.

+2/0
23.4.2016 13:13

J50a24n 60F39i27s23c71h12e12r 9964395400

Souhlas, ale ta šířka dveří nebyla podmínka pro schválení v ČR. Ostatně to schvalování není v režii ČD.

+1/0
23.4.2016 13:43

P94e74t55r 11M44a23r98š16á62l42e97k 9115312134199

Ty široké dveře jsou super, velmi to zjednodušuje výměnu cestujících. Jezdím s Regiopanterem pravidelně a oceňuju to.

+1/0
23.4.2016 14:41

J72a34n 50K57o83b98ě42r45s44k27ý 1900896671553

Přesně tak, souhlasím. A pokud jde o ten článek tak to je zase klasická Sůrovina :-/

+3/−4
23.4.2016 13:18

M98a36r69t65i82n 44Š48u83l23c 2657729360965

A jak mají vědět, co si mají nechat schválit, když nemůžou tušit, co budou ČD poptávat? A jaké pomínky si do veřejné zakázky dají? Když si nechám schválit jednotku např. s 40 % bezbariérové podlahy a v zadání bude 45 %, tak je mi celé schválení nanic... myslím, že podobně už to ČD předvedly se šířkou dveří...

0/0
23.4.2016 19:16

T37o52m22á39š 35M17o50r46a61v54č22í39k 3977586393375

Je zajímavé, že Škodovky jsou hlavně v Česku, v Německu se drží Siemens a ve Francii Alstom. Jako by tam byly národní zájmy a jen se o tom nahlas nemluví.

0/0
23.4.2016 11:12

M19a53r54e53k 16K35a71l41i28n85a 3639354595688

To je část pravdy, proto má Škoda i politickou podporu, navíc pro ni umí sehnat podporu Martin Roman, který je zainteresován... A manažeři Škody mají dlouhodobě vybudované výborné vztahy s ČD managementem...

0/0
23.4.2016 11:16

J76i31n85d71ř88i33c15h 90Š83k49o31p93e54k 4245401670335

to je naprosto normální, že každý stát podporuje své výrobce. Jen hloupí Češi si myslí,že je to něco špatného. Takže podle toho taky jednají. Výsledek ? Podporujeme hospodářství sousedních zemí

+2/0
23.4.2016 12:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.