Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velká zakázka Českých drah zvýhodňuje Škodu. Kvůli schvalování

České dráhy vypsaly minulý týden největší zakázky v historii na nákup nových vozidel za evropské peníze. Ve hře je více než 11 miliard korun a nastavené podmínky zvýhodňují Škodu Transportation. Velkým výrobcům vozidel připadají kritéria tendrů diskriminační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a31n 18C58e11p74e86k 1774816600

Opravdu stále nemohu pochopit zdejší zastánce Škodovky, která s posvěcením politiků a ČD tunelovala mnohá léta ČD a tím i veřejné finance. Hurá, nastavte výběrka na ruku Škodě, jedeme dál, finance tečou na Panenské ostrovy. Z čeho máte radost?

+1/0
25.4.2016 11:21

J32i50ř39í 46J86e24z40d37i57n32s13k49ý 8888522903969

Dopadne to i jako minule? Dostanou zakázku, nedodají včas a vysoudí peníze, za to že to dodali pozdě?

0/0
24.4.2016 23:52

R56o25m83a36n 47S15t85o29n75e85k 1159513549391

další zakázka ČD která smrdí korupci, a odpovědné úřady opět nic nedělají

0/−4
24.4.2016 10:08

J51i87n30d22ř62i17c34h 60Š77k25o68p47e34k 4275261850415

a co má být ČD do toho, že zahraniční výrobci nemají schválení pro ČR ? Pokud chtějí do ČR potenciálně dodávat, mají si homologaci zajistit v předstihu. Pokud se jim nechce investovat s předstihem, mají holt smůlu

+9/−1
23.4.2016 16:46

M64a67r13t28i71n 92Š54u23l26c 2647199690105

a jak si mají zajistit homologaci v předstihu, když nemůžou tušit, o jaká vozidla budou mít ČD zájem?

+1/0
23.4.2016 19:02
Foto

I19m87r82i27c79h 25S28u76c89h82a72r94s47k68ý 8666983795681

to je riziko podnikání ;-) to vás neučili, ? hrozná škola Rv

0/0
24.4.2016 7:41

P13e89t53r 49M83a50r21š79o93u75n 5985458526246

Sice si myslím o výběrovkách ČD a ŠT taky své, ale na druhou stranu je fakt, že když chcete expandovat na nějaký cizí trh (ano, píši opravdu chcete), tak přeci nebudete čekat třeba s překladem, přizpůsobení legislativě, až se tam objeví výběrové řízení. To si snad zjišťujete cestičkami dopředu, a jste na to připraven. Ano stojí to prachy, ale pak je na firmě, zda na ten cizí trh opravdu chce, nebo jen pak povídá.

(A to vím z jiného oboru, kdy samozřejmě došlo k různým překladům do cizího jazyka, pozměnění dle místní legislativy, domlouvání různých budoucích spolupracujících místních firem, až z toho stejně nebylo nic, protože výběrovko se nekonalo. Ale nedá se říci, že to byly zbytečné náklady. Využilo se to částečně jinak.... Ale pokud budete čekat až na výběrovko, tak nemáte v ruce k nabídce vůbec nic... A pak můžete jen povídat, že vám nedali na to třeba 5 let času...)

+1/0
24.4.2016 11:41

J90i76n15d80ř64i17c46h 10Š66k64o74p83e40k 4335341340875

stovky typů to asi nebudou, že

0/0
24.4.2016 13:17

J23a46n 95C16e79p56e68k 1134426150

Stejně jako si homologaci zajistila v předstihu Škodovka na lokomotivy? Vy nějak ale tlačíte tu protěžovanou Škodovku.

0/0
25.4.2016 11:06

J98a30r52o76s54l40a57v 14M69a62l85ý 5444728311121

Zajímalo by mne, co dělá finanční policie, protože nedávno se tato firma s ČD soudila a nyní se má znova účastnit tendru, aby poté mohla zákazníka obrat. Tak to je možné snad jenom tady.

+3/−4
23.4.2016 15:10

J32i88n74d10ř19i87c55h 69Š86k85o98p55e18k 4205301460765

když ti zákon nedává možnost vyloučit uchazeče, se kterým se soudíš, či který neplnil při nimulé zakázce, těžko s tím něco dělat

+3/−1
23.4.2016 15:15

M31a11r46t79i24n 87Š30u52l81c 2287639700125

Tak minimálně se s tím dá dělat to, že se jako zákazník alespoň pokusím získat jiného dodavatele. Když nemůžu uchazeče se kterým se soudím vyloučit, otevřu soutěž co největšímu počtu uchazečů a pak se toho, se kterým se soudím, třeba zbavím...

0/0
23.4.2016 18:59

J78i72n73d13ř56i67c93h 13Š32k27o53p60e64k 4905541830495

pokud soutěž maximálně otevřeš (tj. změkčíš parametry či je rovnou odstraníš), nevyhraje sice ten, se kterým se soudíš, ale nějaká čínská či polská podstřelená kvalita.

0/0
24.4.2016 13:19

P92e49t26r 18M22a71r84š32á18l10e54k 9565362684919

A v čem je to diskriminační? Pro všechny platí to stejné zadání.

+7/−2
23.4.2016 14:27

A98n84d17r36e81j 15O63l62e51k73s98a 3825921297581

No právě. Chceš aby vyhrál švagr? Uděláš zadání pro něj. Pro všechny stejné...

+3/−1
23.4.2016 16:25

M95a74r67t42i34n 23Š53u93l65c 2107889790485

pro všechny je stejné, ale reálně je splnitelné jen pro některé...

+1/0
23.4.2016 19:00
Foto

M66i49l55o94š 58Z61i60k79m83u28n12d 7445399869740

Něco o historiii firmy ŠKODA: http://www.soaplzen.cz/nepomuk/odd3/historie-archivu-skoda, http://skoda.cz/cs/o-spolecnosti/historie/, https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_%28podnik%29 . Znáte podobnou firmu na světě s takovou slavnou historiíí? Je divné, že média informují o problémech různých JZD, nebo firmiček, ale o Škodě ani muk. Čím to asi je? !!

+2/0
23.4.2016 14:20
Foto

M43i23l88o90š 13Z58i14k78m87u93n43d 7785549909500

ŠKODA Plzeň je v podstatě vytunelovaná firma s obrovskou historií. Ještě v 90 letech zaměstnávala jen v Plzni 36 000 lidí!!! Celkem Kolem 45 000.(Dnes nemá už ani vlastní muzeum).Vyrábělo se tam snad skoro vše. Od lokomotiv, obráběcích strojů, tabákové stroje, turbíny, atomové reaktory, generátory, elektrotechniku, trolejbusy, hutní průmysl, ... Vychovala nesmírné možství odborníků všech možných profesí a okolí z toho těží do dnes. Škodovák, to byl prostě profík. I když má dnes sídlo mimo ČR, tak jsem rád, že dává torzo bývalého gigantu ještě odbornou práci mnoha lidem. Původně jí měl pomoci Martin Roman, ale nakonec šlo o tunel se zájmy jiných firem a lidí. Prý je to už promlčené! (?) ( www.skoda.cz )

+2/0
23.4.2016 13:59
Foto

I35m91r34i25c95h 12S27u13c34h41a67r78s21k55ý 8656973945351

Tam udělal tunel a pak ho dali do ČEZ a výsledky jeho práce vidíme všichni :-PRvRv

0/0
24.4.2016 7:39

J78i59ř52í 21K96o76c88u61r69e67k 6105244815168

Ono by to šlo. Pokud je vagon schválený pro mezinárodní provoz (v režimu RIC), tak může prakticky všude po Evropě. A dal by se provozovat v mezinárodním režimu i pro vnitrostátní relace. Je to sice rovnák na vohejbák, ale dá se říct, že mezinárnodní schválení pro vagony existuje.

Problém nastane ve chvíli, kdy se požaduje, aby vozidlo bylo schopno jízdy vlastní silou. Pak už neexistuje žádné mezinárodní schválení, které by platilo po celé Evropě. USA/Kanada/Mexiko tohle mají, Ruská federace tuším taky. Njn, EU ná raději chrání od úplně rovného banánu, než aby řešila tyhle složitosti.

0/0
23.4.2016 13:15

P87a42v92e20l 19S23o90v72i25č19k64a 4596458795912

Nejsem si jist, ale úmluva RIC platí i pro něco jiného, než typizované vozy? Mám dojem, že mimo vozů UIC-X, UIC-Y a UIC-Z (a odvozenin) se na nic nevztahuje, tedy ani na jednotky. Ale rád bych poprosil někoho znalejšího o vyjádření. Toto je jen můj odhad.

+1/0
23.4.2016 17:20

M33i32r95o47s52l74a40v 97Z24i93k57m36u43n41d 6598122197588

Totéž platí i pro nákladní vozy, jenže u hnacích vozidel se jedná mimo jiné o různé typy zabezpečovacího zařízení v dané zemi. Německo vyžaduje, aby vozidlo mělo zařízení kontroly bdělosti podle německých předpisů. Vozidlo, které ho nemá může jen do pohraniční stanice, např. Bad Schandau ...

Pak jsou zde vlivy kolejového vozidla na zabezpečovací zařízení apod ...

EU tohle nevyřeší, pokud v celé EU nebude jednotný systém zabezpečovacího zařízení, železniční přejezdy nevyjímaje a to nebude NIKDY ...

0/0
25.4.2016 16:47

T60o89m77a62s 55A87u80g44u16s43t42y55n 6477406181690

pan Sůra, když si něco koupí, tak si na to asi rád pár let počká. Jinak nechápu, co se mu nezdá na dodací lhůtě 15 měsíců od podepsání smlouvy.

Neschopnost či nechuť a šetření na homologaci výrobci označí anonymně (protože se jedná o křivé obvinění) za diskriminační a Sůra nadšeně začne ťukat do klávesnice

+1/−8
23.4.2016 13:08

J46a45n 14S75ů39r41a 4565443773252

Rozhodně. Proto DB kupují od Škody Transportation jednotky s dodáním přes 24 měsíců. Vlak nejsou housky, ale chápu, že je to těžké pochopit.

+8/0
23.4.2016 13:12

T60o86m57a40s 65A16u54g11u84s88t23y69n 6757176651180

jste borec, našel jste výběrko, ve kterém je delší dodací lhůta ;-D

+1/−7
23.4.2016 13:17

J67a95n 64S67ů56r27a 4275733943232

Oni jich je výrazně více:)

2006- DB Regio – 5 jednotek – ukončení dodávek za 23 měsíců od podpisu smlouvy +první jednotka předána do 19 měsíců od podpisu smlouvy

2009- DB Regio – 22 jednotek – ukončení dodávek za 21 měsíců od podpisu smlouvy.

2011– Srbsko – 25 jednotek - první jednotka předána do 18 měsíců od podpisu smlouvy

2015- MÁV-Start (Maďarsko)– 15 jednotek – ukončení dodávek za 18 měsíců od podpisusmlouvy

2015- Nizozemské dráhy NS – 53 jednotek – první jednotka předána do 20 měsíců odpodpisu smlouvy

2016- Syntus/Keolis (Nizozemí) - 16 jednotek– první jednotka předána do 19 měsíců od podpisu smlouvy

2016- Łódzka Kolej Aglomeracyjna (Polsko) - 14 jednotek – první jednotky předány do 20 měsíců od podpisu smlouvy

+7/0
23.4.2016 13:19

T97o43m28a29s 43A43u83g39u36s93t86y75n 6777366111450

diky, tak je nas narodni dopravce nejlepsi :)

0/−1
23.4.2016 13:25

J55a29n 55H76o68r95a 6197311726

...zejména ta 18 měsíční kompletní dodávka od podpisu hovoří ve prospěch Vašich argumentů ;-D

+2/0
23.4.2016 13:27

T60o78m20á67š 43M69a82t45o51u18š21e81k 1649556792840

Zrovna jsem Vám chtěl napsat, že tendry v cizině jsou stejné jako u nás s dobou dodání. A pokud seženete informace i z Asie tak tam jsou i kratší. Bohužel pokud chce někdo prolomit na jiný než domácí trh tak to bez velkých investic v podobě homologací "naslepo" nejde.

+1/0
23.4.2016 17:30

J45i79ř71í 30K91o28c38u65r21e70k 6975284285548

Když je tak jednoduchá schválit vozidlo do provozu, proč to Škodovce trvalo snad 10 roků a ještě to není 100%?

+2/0
23.4.2016 13:16

J11a33n 96H56o82r63a 6737711926

Tak to je opět klasika made in Sůra, nezklame a nepřekvapí......:-)

+3/−2
23.4.2016 13:04

V33a13c40l35a27v 89P63e89r72o74u90t32k26a 6468107794411

No more Elephant please...

+2/−4
23.4.2016 13:01

J50a53n 56F71i71s64c27h96e17r 9864845180

Škodovka se jim za to odvděčí. ;-D

0/0
23.4.2016 12:47

J72a26n 20P73r86i48c27h61y92s20t75a57l 8801348523

Polopravda je horsi nez lez pane Sura.

Kdopak vyhral zakazku na nove elektricke lokomotivy? Vzdyt jste o tom sam psal!

http://ekonomika.idnes.cz/nove-lokomotivy-siemens-vectron-pro-cd-cargo-fns-/eko-doprava.aspx?c=A160413_142752_eko-doprava_suj

A ze si ostatni nenechali schvalit sva vozidla v Cesku preci nemuze byt chyba Skodovky. Drive staveli vyrobci na vlastni naklady "demonstratory" nebo-li vzorky, ktere se potom snazili prodat zeleznicnim spolecnostem. A delaji to dosud, ne vsak pro cesky trh.

+8/−1
23.4.2016 12:47

J36a31n 84S85ů95r75a 4505233303252

Pletete zakázku 1. Jiné společnosti 2. nefinancované z evropských dotací.

0/0
23.4.2016 13:13

J30a61n 47M22a37n20d12í77k 2808103581797

Tomu se nedivím, je už zvykem, že Škodovce bude umožněno i nadále tunelovat dráhy. Jen by mě zajímalo, zda je to způsobeno loutkami levicové vlády v dozorčí radě ČD (a tím pádem snahou o výrobu doma), nebo klasicky krabicemi vína pro ty správné osoby.

+6/−4
23.4.2016 11:40

J57i38n97d82ř28i48c39h 76Š98k90o47p22e89k 4745321110875

on třeba i takový Siemens umí tunelovat. Viz případ z pražského metra, jak se postavil k faktu, že se jeho vagóny po pár letech provozu začly pomalu rozpadat

+2/0
23.4.2016 12:07

P42e31t12r 89Š58r66á86m78e48k 4644103738788

Siemens? Nebyl to Bombardier?

0/0
23.4.2016 12:52

J98i33ř92í 55K72o55c87u23r56e12k 6825524255388

Nebyl. Siemens měl fabriku na Zličíně, vyráběl tam mimo jiné právě Metro a třeba patráky IC 200 pro Rakousko.

0/0
23.4.2016 13:02

J23i35n32d61ř87i11c88h 48Š77k55o89p98e70k 4205131780825

ne, byl to Siemens, vagony pro ně dělali nějací Maďaři, nevím, jestli jako součást koncernu nebo subdodavatelé. Ale to není podstatné, gen. dodavatel ručí za zakázku jako celek a jeho vztahy se subdodavateli nikoho zajímat nemusí

0/0
23.4.2016 13:12

M38i13r29e91k 23Z28á43v11o75d22n74ý 7842297290468

"Většina zahraničních výrobců se schvalováním v Česku otálí." // Tak na co si sakra stěžují? Nejsou schopni dodat vozy v požadovaném termínů, nic pro to ani nechtějí udělat a jen si stěžují, že je to diskriminace. Připadá mi to jako slovník našich milých spoluobčanů.

+12/−4
23.4.2016 11:39

J42i38n72d52ř26i12c22h 72Š88k60o54p47e65k 4735831760195

přesně.

Logika výrobců: Náklady minimální, zisk maximální.Pokud chtějí na nový trh, musí investovat. Fňukat nestačí

+5/0
23.4.2016 11:53

J76a28n 54S49ů94r46a 4985173873592

Tak oni v minulosti už schvalovali, než přišlo pár moudrých hlav z ČD a vymyslelo si dveře o šířce 1500 mm.

+2/0
23.4.2016 13:13

J21a87n 23F62i58s36c52h66e42r 9474605620

Souhlas, ale ta šířka dveří nebyla podmínka pro schválení v ČR. Ostatně to schvalování není v režii ČD.

+1/0
23.4.2016 13:43

P80e26t40r 39M40a68r80š77á37l90e45k 9655172114739

Ty široké dveře jsou super, velmi to zjednodušuje výměnu cestujících. Jezdím s Regiopanterem pravidelně a oceňuju to.

+1/0
23.4.2016 14:41

J46a90n 72K44o37b51ě10r83s75k97ý 1950206221173

Přesně tak, souhlasím. A pokud jde o ten článek tak to je zase klasická Sůrovina :-/

+3/−4
23.4.2016 13:18

M51a38r57t24i46n 37Š18u64l15c 2407369190325

A jak mají vědět, co si mají nechat schválit, když nemůžou tušit, co budou ČD poptávat? A jaké pomínky si do veřejné zakázky dají? Když si nechám schválit jednotku např. s 40 % bezbariérové podlahy a v zadání bude 45 %, tak je mi celé schválení nanic... myslím, že podobně už to ČD předvedly se šířkou dveří...

0/0
23.4.2016 19:16

T30o51m57á54š 56M61o55r29a51v73č25í35k 3387266553635

Je zajímavé, že Škodovky jsou hlavně v Česku, v Německu se drží Siemens a ve Francii Alstom. Jako by tam byly národní zájmy a jen se o tom nahlas nemluví.

0/0
23.4.2016 11:12

M42a71r69e65k 30K49a16l17i92n63a 3469874815848

To je část pravdy, proto má Škoda i politickou podporu, navíc pro ni umí sehnat podporu Martin Roman, který je zainteresován... A manažeři Škody mají dlouhodobě vybudované výborné vztahy s ČD managementem...

0/0
23.4.2016 11:16

J41i17n28d29ř79i42c27h 52Š48k57o65p87e98k 4635421880185

to je naprosto normální, že každý stát podporuje své výrobce. Jen hloupí Češi si myslí,že je to něco špatného. Takže podle toho taky jednají. Výsledek ? Podporujeme hospodářství sousedních zemí

+2/0
23.4.2016 12:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.