Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velká zakázka Českých drah zvýhodňuje Škodu. Kvůli schvalování

České dráhy vypsaly minulý týden největší zakázky v historii na nákup nových vozidel za evropské peníze. Ve hře je více než 11 miliard korun a nastavené podmínky zvýhodňují Škodu Transportation. Velkým výrobcům vozidel připadají kritéria tendrů diskriminační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a66n 56C21e75p96e81k 1684876670

Opravdu stále nemohu pochopit zdejší zastánce Škodovky, která s posvěcením politiků a ČD tunelovala mnohá léta ČD a tím i veřejné finance. Hurá, nastavte výběrka na ruku Škodě, jedeme dál, finance tečou na Panenské ostrovy. Z čeho máte radost?

+1/0
25.4.2016 11:21

J46i35ř39í 70J44e92z94d43i27n20s94k71ý 8438642973839

Dopadne to i jako minule? Dostanou zakázku, nedodají včas a vysoudí peníze, za to že to dodali pozdě?

0/0
24.4.2016 23:52

R11o58m98a50n 55S26t55o55n76e76k 1879943369811

další zakázka ČD která smrdí korupci, a odpovědné úřady opět nic nedělají

0/−4
24.4.2016 10:08

J52i96n13d50ř68i77c41h 72Š96k51o34p35e82k 4345871850555

a co má být ČD do toho, že zahraniční výrobci nemají schválení pro ČR ? Pokud chtějí do ČR potenciálně dodávat, mají si homologaci zajistit v předstihu. Pokud se jim nechce investovat s předstihem, mají holt smůlu

+9/−1
23.4.2016 16:46

M61a49r42t42i83n 84Š85u19l46c 2847839530875

a jak si mají zajistit homologaci v předstihu, když nemůžou tušit, o jaká vozidla budou mít ČD zájem?

+1/0
23.4.2016 19:02
Foto

I46m28r66i38c25h 68S89u89c93h43a80r77s74k30ý 8306923985181

to je riziko podnikání ;-) to vás neučili, ? hrozná škola Rv

0/0
24.4.2016 7:41

P22e67t79r 46M46a16r31š57o39u91n 5595528746886

Sice si myslím o výběrovkách ČD a ŠT taky své, ale na druhou stranu je fakt, že když chcete expandovat na nějaký cizí trh (ano, píši opravdu chcete), tak přeci nebudete čekat třeba s překladem, přizpůsobení legislativě, až se tam objeví výběrové řízení. To si snad zjišťujete cestičkami dopředu, a jste na to připraven. Ano stojí to prachy, ale pak je na firmě, zda na ten cizí trh opravdu chce, nebo jen pak povídá.

(A to vím z jiného oboru, kdy samozřejmě došlo k různým překladům do cizího jazyka, pozměnění dle místní legislativy, domlouvání různých budoucích spolupracujících místních firem, až z toho stejně nebylo nic, protože výběrovko se nekonalo. Ale nedá se říci, že to byly zbytečné náklady. Využilo se to částečně jinak.... Ale pokud budete čekat až na výběrovko, tak nemáte v ruce k nabídce vůbec nic... A pak můžete jen povídat, že vám nedali na to třeba 5 let času...)

+1/0
24.4.2016 11:41

J50i53n37d79ř16i35c78h 66Š26k34o25p38e92k 4875691850125

stovky typů to asi nebudou, že

0/0
24.4.2016 13:17

J33a76n 57C89e43p52e45k 1174506820

Stejně jako si homologaci zajistila v předstihu Škodovka na lokomotivy? Vy nějak ale tlačíte tu protěžovanou Škodovku.

0/0
25.4.2016 11:06

J56a44r77o73s50l37a53v 21M94a76l42ý 5464948541151

Zajímalo by mne, co dělá finanční policie, protože nedávno se tato firma s ČD soudila a nyní se má znova účastnit tendru, aby poté mohla zákazníka obrat. Tak to je možné snad jenom tady.

+3/−4
23.4.2016 15:10

J42i10n78d30ř80i16c28h 45Š14k88o65p72e64k 4735941470465

když ti zákon nedává možnost vyloučit uchazeče, se kterým se soudíš, či který neplnil při nimulé zakázce, těžko s tím něco dělat

+3/−1
23.4.2016 15:15

M62a88r71t26i42n 77Š79u59l29c 2477419420895

Tak minimálně se s tím dá dělat to, že se jako zákazník alespoň pokusím získat jiného dodavatele. Když nemůžu uchazeče se kterým se soudím vyloučit, otevřu soutěž co největšímu počtu uchazečů a pak se toho, se kterým se soudím, třeba zbavím...

0/0
23.4.2016 18:59

J38i98n24d52ř48i96c39h 73Š50k13o36p62e71k 4545141330635

pokud soutěž maximálně otevřeš (tj. změkčíš parametry či je rovnou odstraníš), nevyhraje sice ten, se kterým se soudíš, ale nějaká čínská či polská podstřelená kvalita.

0/0
24.4.2016 13:19

P55e31t22r 68M50a56r18š52á52l38e62k 9865132354679

A v čem je to diskriminační? Pro všechny platí to stejné zadání.

+7/−2
23.4.2016 14:27

A26n65d56r33e82j 35O73l79e93k96s64a 3585961757381

No právě. Chceš aby vyhrál švagr? Uděláš zadání pro něj. Pro všechny stejné...

+3/−1
23.4.2016 16:25

M50a26r87t73i43n 18Š77u43l17c 2867559120905

pro všechny je stejné, ale reálně je splnitelné jen pro některé...

+1/0
23.4.2016 19:00
Foto

M88i86l30o21š 50Z48i59k45m86u87n66d 7165329479850

Něco o historiii firmy ŠKODA: http://www.soaplzen.cz/nepomuk/odd3/historie-archivu-skoda, http://skoda.cz/cs/o-spolecnosti/historie/, https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_%28podnik%29 . Znáte podobnou firmu na světě s takovou slavnou historiíí? Je divné, že média informují o problémech různých JZD, nebo firmiček, ale o Škodě ani muk. Čím to asi je? !!

+2/0
23.4.2016 14:20
Foto

M94i69l61o20š 86Z93i40k86m58u62n19d 7795519329480

ŠKODA Plzeň je v podstatě vytunelovaná firma s obrovskou historií. Ještě v 90 letech zaměstnávala jen v Plzni 36 000 lidí!!! Celkem Kolem 45 000.(Dnes nemá už ani vlastní muzeum).Vyrábělo se tam snad skoro vše. Od lokomotiv, obráběcích strojů, tabákové stroje, turbíny, atomové reaktory, generátory, elektrotechniku, trolejbusy, hutní průmysl, ... Vychovala nesmírné možství odborníků všech možných profesí a okolí z toho těží do dnes. Škodovák, to byl prostě profík. I když má dnes sídlo mimo ČR, tak jsem rád, že dává torzo bývalého gigantu ještě odbornou práci mnoha lidem. Původně jí měl pomoci Martin Roman, ale nakonec šlo o tunel se zájmy jiných firem a lidí. Prý je to už promlčené! (?) ( www.skoda.cz )

+2/0
23.4.2016 13:59
Foto

I54m48r28i86c34h 91S15u75c70h75a63r87s11k66ý 8516863555501

Tam udělal tunel a pak ho dali do ČEZ a výsledky jeho práce vidíme všichni :-PRvRv

0/0
24.4.2016 7:39

J70i21ř68í 11K60o41c38u77r10e36k 6805634895958

Ono by to šlo. Pokud je vagon schválený pro mezinárodní provoz (v režimu RIC), tak může prakticky všude po Evropě. A dal by se provozovat v mezinárodním režimu i pro vnitrostátní relace. Je to sice rovnák na vohejbák, ale dá se říct, že mezinárnodní schválení pro vagony existuje.

Problém nastane ve chvíli, kdy se požaduje, aby vozidlo bylo schopno jízdy vlastní silou. Pak už neexistuje žádné mezinárodní schválení, které by platilo po celé Evropě. USA/Kanada/Mexiko tohle mají, Ruská federace tuším taky. Njn, EU ná raději chrání od úplně rovného banánu, než aby řešila tyhle složitosti.

0/0
23.4.2016 13:15

P36a16v45e44l 67S76o98v66i17č44k69a 4146208325632

Nejsem si jist, ale úmluva RIC platí i pro něco jiného, než typizované vozy? Mám dojem, že mimo vozů UIC-X, UIC-Y a UIC-Z (a odvozenin) se na nic nevztahuje, tedy ani na jednotky. Ale rád bych poprosil někoho znalejšího o vyjádření. Toto je jen můj odhad.

+1/0
23.4.2016 17:20

M32i69r60o51s37l63a76v 96Z82i37k59m85u73n60d 6768962707498

Totéž platí i pro nákladní vozy, jenže u hnacích vozidel se jedná mimo jiné o různé typy zabezpečovacího zařízení v dané zemi. Německo vyžaduje, aby vozidlo mělo zařízení kontroly bdělosti podle německých předpisů. Vozidlo, které ho nemá může jen do pohraniční stanice, např. Bad Schandau ...

Pak jsou zde vlivy kolejového vozidla na zabezpečovací zařízení apod ...

EU tohle nevyřeší, pokud v celé EU nebude jednotný systém zabezpečovacího zařízení, železniční přejezdy nevyjímaje a to nebude NIKDY ...

0/0
25.4.2016 16:47

T82o33m21a69s 24A79u19g16u13s44t68y43n 6527956681720

pan Sůra, když si něco koupí, tak si na to asi rád pár let počká. Jinak nechápu, co se mu nezdá na dodací lhůtě 15 měsíců od podepsání smlouvy.

Neschopnost či nechuť a šetření na homologaci výrobci označí anonymně (protože se jedná o křivé obvinění) za diskriminační a Sůra nadšeně začne ťukat do klávesnice

+1/−8
23.4.2016 13:08

J89a13n 26S40ů29r45a 4835783813672

Rozhodně. Proto DB kupují od Škody Transportation jednotky s dodáním přes 24 měsíců. Vlak nejsou housky, ale chápu, že je to těžké pochopit.

+8/0
23.4.2016 13:12

T69o92m71a16s 31A70u19g37u22s61t24y49n 6467496811220

jste borec, našel jste výběrko, ve kterém je delší dodací lhůta ;-D

+1/−7
23.4.2016 13:17

J82a66n 90S79ů91r89a 4515313633172

Oni jich je výrazně více:)

2006- DB Regio – 5 jednotek – ukončení dodávek za 23 měsíců od podpisu smlouvy +první jednotka předána do 19 měsíců od podpisu smlouvy

2009- DB Regio – 22 jednotek – ukončení dodávek za 21 měsíců od podpisu smlouvy.

2011– Srbsko – 25 jednotek - první jednotka předána do 18 měsíců od podpisu smlouvy

2015- MÁV-Start (Maďarsko)– 15 jednotek – ukončení dodávek za 18 měsíců od podpisusmlouvy

2015- Nizozemské dráhy NS – 53 jednotek – první jednotka předána do 20 měsíců odpodpisu smlouvy

2016- Syntus/Keolis (Nizozemí) - 16 jednotek– první jednotka předána do 19 měsíců od podpisu smlouvy

2016- Łódzka Kolej Aglomeracyjna (Polsko) - 14 jednotek – první jednotky předány do 20 měsíců od podpisu smlouvy

+7/0
23.4.2016 13:19

T33o79m45a65s 92A90u34g40u11s37t48y42n 6517966361300

diky, tak je nas narodni dopravce nejlepsi :)

0/−1
23.4.2016 13:25

J35a59n 45H76o51r12a 6897821946

...zejména ta 18 měsíční kompletní dodávka od podpisu hovoří ve prospěch Vašich argumentů ;-D

+2/0
23.4.2016 13:27

T12o65m97á10š 78M22a78t26o79u49š54e30k 1889806772820

Zrovna jsem Vám chtěl napsat, že tendry v cizině jsou stejné jako u nás s dobou dodání. A pokud seženete informace i z Asie tak tam jsou i kratší. Bohužel pokud chce někdo prolomit na jiný než domácí trh tak to bez velkých investic v podobě homologací "naslepo" nejde.

+1/0
23.4.2016 17:30

J52i58ř56í 81K81o39c51u46r50e91k 6245104385578

Když je tak jednoduchá schválit vozidlo do provozu, proč to Škodovce trvalo snad 10 roků a ještě to není 100%?

+2/0
23.4.2016 13:16

J87a13n 93H63o12r17a 6387371456

Tak to je opět klasika made in Sůra, nezklame a nepřekvapí......:-)

+3/−2
23.4.2016 13:04

V39a47c62l38a28v 20P50e85r14o25u87t70k34a 6178407464551

No more Elephant please...

+2/−4
23.4.2016 13:01

J82a25n 69F36i75s38c33h64e48r 9264725100

Škodovka se jim za to odvděčí. ;-D

0/0
23.4.2016 12:47

J76a83n 29P49r50i27c54h45y10s13t82a22l 8731148593

Polopravda je horsi nez lez pane Sura.

Kdopak vyhral zakazku na nove elektricke lokomotivy? Vzdyt jste o tom sam psal!

http://ekonomika.idnes.cz/nove-lokomotivy-siemens-vectron-pro-cd-cargo-fns-/eko-doprava.aspx?c=A160413_142752_eko-doprava_suj

A ze si ostatni nenechali schvalit sva vozidla v Cesku preci nemuze byt chyba Skodovky. Drive staveli vyrobci na vlastni naklady "demonstratory" nebo-li vzorky, ktere se potom snazili prodat zeleznicnim spolecnostem. A delaji to dosud, ne vsak pro cesky trh.

+8/−1
23.4.2016 12:47

J52a52n 72S25ů33r39a 4945763913812

Pletete zakázku 1. Jiné společnosti 2. nefinancované z evropských dotací.

0/0
23.4.2016 13:13

J62a23n 77M35a62n89d86í85k 2468873511867

Tomu se nedivím, je už zvykem, že Škodovce bude umožněno i nadále tunelovat dráhy. Jen by mě zajímalo, zda je to způsobeno loutkami levicové vlády v dozorčí radě ČD (a tím pádem snahou o výrobu doma), nebo klasicky krabicemi vína pro ty správné osoby.

+6/−4
23.4.2016 11:40

J92i49n86d89ř94i37c37h 79Š68k32o91p25e58k 4605881720305

on třeba i takový Siemens umí tunelovat. Viz případ z pražského metra, jak se postavil k faktu, že se jeho vagóny po pár letech provozu začly pomalu rozpadat

+2/0
23.4.2016 12:07

P37e61t60r 89Š54r73á35m72e82k 4864353568588

Siemens? Nebyl to Bombardier?

0/0
23.4.2016 12:52

J83i26ř73í 15K63o30c37u39r88e18k 6855954535348

Nebyl. Siemens měl fabriku na Zličíně, vyráběl tam mimo jiné právě Metro a třeba patráky IC 200 pro Rakousko.

0/0
23.4.2016 13:02

J42i18n13d69ř73i37c34h 57Š24k31o59p41e88k 4955441300115

ne, byl to Siemens, vagony pro ně dělali nějací Maďaři, nevím, jestli jako součást koncernu nebo subdodavatelé. Ale to není podstatné, gen. dodavatel ručí za zakázku jako celek a jeho vztahy se subdodavateli nikoho zajímat nemusí

0/0
23.4.2016 13:12

M64i95r81e96k 44Z65á74v43o25d67n65ý 7162337300118

"Většina zahraničních výrobců se schvalováním v Česku otálí." // Tak na co si sakra stěžují? Nejsou schopni dodat vozy v požadovaném termínů, nic pro to ani nechtějí udělat a jen si stěžují, že je to diskriminace. Připadá mi to jako slovník našich milých spoluobčanů.

+12/−4
23.4.2016 11:39

J46i86n38d28ř58i53c26h 53Š88k19o87p48e57k 4485981770975

přesně.

Logika výrobců: Náklady minimální, zisk maximální.Pokud chtějí na nový trh, musí investovat. Fňukat nestačí

+5/0
23.4.2016 11:53

J98a21n 51S75ů51r68a 4465363153352

Tak oni v minulosti už schvalovali, než přišlo pár moudrých hlav z ČD a vymyslelo si dveře o šířce 1500 mm.

+2/0
23.4.2016 13:13

J17a62n 89F42i56s64c53h17e68r 9944975420

Souhlas, ale ta šířka dveří nebyla podmínka pro schválení v ČR. Ostatně to schvalování není v režii ČD.

+1/0
23.4.2016 13:43

P72e45t47r 37M79a89r76š64á55l75e20k 9275172544319

Ty široké dveře jsou super, velmi to zjednodušuje výměnu cestujících. Jezdím s Regiopanterem pravidelně a oceňuju to.

+1/0
23.4.2016 14:41

J11a35n 45K62o75b88ě17r89s48k62ý 1120356571243

Přesně tak, souhlasím. A pokud jde o ten článek tak to je zase klasická Sůrovina :-/

+3/−4
23.4.2016 13:18

M91a43r34t89i40n 25Š52u42l78c 2327989980345

A jak mají vědět, co si mají nechat schválit, když nemůžou tušit, co budou ČD poptávat? A jaké pomínky si do veřejné zakázky dají? Když si nechám schválit jednotku např. s 40 % bezbariérové podlahy a v zadání bude 45 %, tak je mi celé schválení nanic... myslím, že podobně už to ČD předvedly se šířkou dveří...

0/0
23.4.2016 19:16

T44o39m97á44š 65M46o47r45a62v46č92í72k 3967206693575

Je zajímavé, že Škodovky jsou hlavně v Česku, v Německu se drží Siemens a ve Francii Alstom. Jako by tam byly národní zájmy a jen se o tom nahlas nemluví.

0/0
23.4.2016 11:12

M29a89r51e23k 61K29a27l94i35n73a 3309414705198

To je část pravdy, proto má Škoda i politickou podporu, navíc pro ni umí sehnat podporu Martin Roman, který je zainteresován... A manažeři Škody mají dlouhodobě vybudované výborné vztahy s ČD managementem...

0/0
23.4.2016 11:16

J92i30n96d65ř18i89c23h 28Š72k36o22p57e54k 4945871370925

to je naprosto normální, že každý stát podporuje své výrobce. Jen hloupí Češi si myslí,že je to něco špatného. Takže podle toho taky jednají. Výsledek ? Podporujeme hospodářství sousedních zemí

+2/0
23.4.2016 12:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.