Diskuze

Škoda Auto chystá další velkou investici. Za miliardy zvětší lakovnu

Rozjetá automobilka Škoda počítá s dalšími velkými investicemi ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi. V příštích letech chystá rozšíření lakovny, která je dosud úzkým hrdlem celého závodu, takže občas zpomaluje provoz. Nová investice za miliardy korun by měla přinést i 556 pracovních míst.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TB

"Mužík. lakovna, mistr" :-P

0 0
možnosti
PB

P12e21t12r 98B73á81č17a

28. 4. 2016 18:24

Evidentne necekaji, ze by buranos se svyma Koktavkama na dvorecku procitli.

0 0
možnosti
VV

Při stoupajících cenách, je třeba stoupat s platem. I odbory se musí starat při podepisování nového kontraktu se zaměstnanci a výrobou. Z|ajistit jim slušné pracovní podmínky a platy. Mělo by se tak dít JEDNOU za kontrakt tedy asi 4 roky!!!! a nikoliv každý druhý rok. To je pak vydírání.

UAW v Americe se drží reality. Tedy stoupání platů závisí na chodu fabriky a zisku. Jako řemeslník jsem měl 35 USD/hod + přesčasy.

Za rok to dělalo mezi 100 až 120,000 dolarů hrubého. Dělníci na linkách přiměřeně méně.

Během 16 let co jsem tam dělal, mi stoupl plat víc než o třetinu.

0 1
možnosti
BP

B44e19n 42P91a95v15k87a

28. 4. 2016 16:11

Už zase máte na Floridě vycházky?

2 0
možnosti
VV

Tahle lakovna nové generace se spalováním výparů při vsokých teplotách funguje ve Fordu už skoro 20 let. Energie získaná spalovním se vrací do procesu.

Ford má nejmodernější techniku a robotiku na světě. Dnes už defacto veškeré roboty a technika na linkách běhají na IP adresách, a přenosy mezi čidly (i na robotech) jsou bezkontaktní. Roboti slouží i jako fixtures kam vkládá pracovník díly a nebo si je bere robot rovnou sám z jakkoliv uskladněných nebo v bedně naházených výrobních dílů. Zkoušely se i práškové barvy, a vrchní bezbarvý nástřik je ve 3 vrstvách. Prováděl se i kdysi populární dvoubarevný nástřik. Základem je elekro "E coat" ale to funguje v amerických automobilkách co já vím asi 40 let.

V lakovnách nepracuje mnoho lidí. Nejvíc jich je na kontrole kvality. Robotika je vesměs Kawasaki, Fanuc nebo starší ABB, ještě starší KUKA. Většinou nástřik barev a nebo tmelu. Robot si otevře postupně dveře a nanáší barvu okolo vnitřních dveří.

Pracoval jsem na různých místech výroby vozidel ve Fordu asi 16 let jako elektrikář a programátor. Musel jsem zvládat to nejmodernější co do Forda přicházelo doslova skoro denně. Včetně PLC programů, RS Logix i nej 5000, Linky které běhaly samy bez lidí a za tmy, Dělaly se ve Wayne, MI Lincoln Navigátory a Expeditions, později Focusy, C max, a další.

Lakovna III generace je flexibilní a během max 2 týdnů lze rozjet v celém závodě (nejen lakovně) výrobu jakéhokoliv vozidla Ford. Programy jsou v záloze. Taktéž při výpadku jednoho robotu, převezme jeho práci jiný robot. Ale to jsou prkotiny.

1 0
možnosti
BP

B19e48n 22P63a96v77k13a

28. 4. 2016 14:15

No to video. Sorry, ale musel jsem se tlemit.

1 0
možnosti
RF

R15a19d36e52k 76F29a64r64o48n

28. 4. 2016 14:13

třetí šroubek od robota nic moc :-P - pak se divíme, že jsou ochcávky a fóbie tak poruchový.

6 0
možnosti
TL

Opravdu kvalita když vypadne šroubek i v promo videu.

3 0
možnosti
MN

Dostali 11% přidáno a furt budou pitschovat

2 9
možnosti
ZH

A za 2 roky dalších 11% doufám

0 0
možnosti
JK

J30a98n 79K29l55i13m89a

28. 4. 2016 13:54

3000 fábii je cca 15 km kolona 8-o

0 0
možnosti
JH

Odborari, svoloc vsech svoloci...

5 4
možnosti
JB

J27a50n 40B94l27a86n78a

28. 4. 2016 13:23

nebýt jich, tak pracuješ za stravu a obydlí 15 hodin denně

4 7
možnosti