Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hospodští váhají s nákupem pokladen. Věří, že se EET zázrakem nespustí

Restauratéři a hoteliéři věří v zázrak. Nákup chytrých pokladních systémů, které vyhoví požadavkům elektronické evidence tržeb, zatím odkládají. On-line sledování tržeb před měsícem podepsal prezident, platit má od prosince. Situaci může ještě zvrátit Ústavní soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P64ř30e59m37y81s61l 58Č85e73j40p 8908797148256

By mne zajímalo, jak v tom EET zázraku bude definován příležitostný prodej. Tedy, když se subjekt zúčastní 2x do roka prodejní výstavy, jestli se bude muset taky odrátovat kasou, nebo se v takové chvíli bez ní objede. Subjekt zbytek roku jede na účtu - faktury, prodejky ...

0/0
26.4.2016 18:31

K23a55r38e80l 62P94e67t77ř18í19k 3975109118847

Nahodilý hotovostní příjem by (snad) neměl mít za následek nutnost eet.

0/0
26.4.2016 20:11

V50i97k50t22o81r 93Š54e59d65i89v33ý 8146841430736

Požádáte, doložíte, úřad posoudí a možná vyhoví. Anebo ne.

0/0
26.4.2016 22:55

V35í80t 97K30o66u10b90a 6926210644438

Pokud máte IČO a chcete vyinkasovat byť jedinou korunu hotově, pak Vás EET nemine

0/0
27.4.2016 8:53
Foto

P89ř86e22m50y39s81l 59Č72e44j74p 8898787968196

To neřeším, to je mi jasný, a není to jen hotově, ale bude se to týkat všech co podnikají. Tedy i když vydáváte faktury převodem. Jedná se mi o to, jestli si kvůli byť jedné prodejní výstavě budu muset pořídit kasu ...

0/0
27.4.2016 14:39

K69a62r88e47l 56P58e20t33ř14í82k 3385989788447

A nešlo by to napasovat na §6 1b http://www.e-trzby.cz/assets/cs/prilohy/sb0043-2016%2812%29.pdf ?

Kasu si nebudeš muset asi pořizovat ani tak, měla by snad propojit třeba nějakou malou tiskárničku s telefonem.

0/0
27.4.2016 15:18

Š83t59e15f39a56n 47F14r66i47č25a 7602518533216

Největší problém je podle oslovených společností fakt, že stále chybí technická specifikace, která má mimo jiné zajistit okamžitou komunikaci se systémem podFinančnísprávou.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/pruzkum-mezi-vyrobci-pokladen-eet-d5g-/ekonomika.aspx?c=A160425_111139_ekonomika_fih

0/0
26.4.2016 18:21

J98i98n45d11ř11i20c95h 47Š11k54o63p16e33k 4655821390225

klasický český přístup. Necháme vše na poslední chvíli a když nestihnem, tak budeme fňukat, že bylo málo času ;-D

0/−10
26.4.2016 17:51

B39a12r25b87o84r69a 59P31e58t15r12o24v73á 3865144144985

Správně - stát nechává informování o konkrétních požadavcích na poslední chvíli... A podnikatelé pak mají málo času se připravit...

+3/0
26.4.2016 17:54

B34a14r46b36o97r68a 47P46e57t59r74o50v24á 3485834184135

Největší problém je podle oslovených společností fakt, že stále chybí technická specifikace, která má mimo jiné zajistit okamžitou komunikaci se systémem pod Finanční správou. Té budou obchodníci v on-line režimu zadávat požadavek na vygenerování kódu, potřebného na účtenku.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/pruzkum-mezi-vyrobci-pokladen-eet-d5g-/ekonomika.aspx?c=A160425_111139_ekonomika_fih

+3/0
26.4.2016 18:04

J30i49n38d32ř23i39c84h 78Š51k15o93p32e37k 4675591110345

vždyť článek je o nezájmu obchodníků

0/0
26.4.2016 18:16

V40i77k91t84o41r 43Š77e51d37i19v84ý 8806441660286

Článek napsal nějaký tydýt jako PR článek výrobce pokladen. Informační hodnota záporná - jen mate.

Dokud finance nestanoví co a jak posílat, nemá smysl vyhazovat peníze za pokladnu.

+1/0
26.4.2016 22:54
Foto

P16ř69e66m63y75s75l 21Č74e61j57p 8558627538246

U kontrolního hlášení ještě tak měsíc před nikdo pořádně nevěděl, jak bude vypadat. Dá se to předpokládat i u tohoto systému, že to bude tady to máte, a k tomuto datu to pod hrozbou pokuty musíte posílat. Cože už příští týden?

+1/0
26.4.2016 18:17

J29i91n24d49ř89i17c16h 26Š27k87o16p60e80k 4855291980975

možná to nevěděli lidi, ale výrobci SW evidentně jo, když se start obešel bez problémů

0/0
26.4.2016 18:21
Foto

P16ř48e75m25y67s10l 95Č35e57j29p 8138397378856

V polovině prosince i výrobci / správci účetních SW čekali jak to hlášení vlastně bude vypadat. Čekal jsem s nimi a trnul, jestli to dopadne ... dopadlo a v únoru jsem slavně mohl poslat dva stejné el. dokumenty DPH vs. KH :o)

+1/0
26.4.2016 18:24

B79a34r36b18o27r69a 41P53e58t21r88o51v78á 3575254944355

At tady kdo chce, co chce říká, normální snad je, když stát po někom něco chce - v dostatečném předstihu oznámí závazné požadavky - a dá čas se na to připravit.. ne, že lidé budou hledat lupou nějaké náznaky, doporošovat se úřadů o náznaky informací, co že to asi bude...a pak lupa vyhlásí, že doufají ve zrušení...Lidi hlavně doufají, že se dozví, co se po nich chce a jaké to bude mít požadavky...

0/0
26.4.2016 17:31

A54d61a58m 48W23e76i97s61s 2903287239421

...to je absurdní komedie...

...pan Andrej Hnízdo by měl sám uznat chybu a odstoupit...

...následně je nutné celou tu estrádu ukončit...

+4/−1
26.4.2016 16:21

A86u13g85u89s12t 35F36o53r76m11á39n65e61k 6885639350256

Jen si ty pokladny kupte. Když jde o to někoho okrást, tak to vždycky schválí.

0/0
26.4.2016 16:12

Z31d47e20n61ě93k 57T76r77u46t65n56o37v55s36k51ý 7273213716180

Já vidím problém jinde... a to v čase, kdy já jako zákazník budu čekat na účtenky. Na oběd mám ze zákona nárok na 30 minut pauzy na oběd. Chodíme do restaurace, kde nám chutná, atd.. časově to máme tak tak... a teď ještě čekat na účtenky? My je nepotřebujeme, ale oni je budou muset vytisknout a nám je předat.. zdržování nejen pro ně, ale hlavně pro nás... my.v práci, na rozdíl od ouřadů, nemáme holubnik...

0/0
26.4.2016 15:33

V13á61c75l31a87v 50P57o52u32s91t85k34a 3230721452

Vy si ji nemusíte vzít a to "čekání" by v ideálním případě mělo zabrat řádově jednotky sekund.

0/0
26.4.2016 15:41

Z68d79e13n79ě91k 54T18r22u64t68n79o26v31s74k86ý 7483503266540

Nemusím..... to přijde.. level 2....

+1/0
26.4.2016 15:43

A32l63e55x26a31n20d46e14r 54P84a59s41t42o64u19š67e70k 2233416785

to bude otázka času. Protože se zjistí, že účtenky si moc lidí brát nebude a bude rovnou hlásit, že ji nechce. Tím pádem bude docházet k tomu, že kdo nebude chtít účtenku, tak se nikdo nebude obtěžovat tuto objednávku zadávat do systému. Ostatně někde na festáku, trhu apod.. akcích si účtenku za pivo a klobásku, mojito, trdelník nebo třeba zmrzku vezme opravdu jen p.itomec nebo závistivec

+1/0
26.4.2016 15:48

Š62t93ě49p20á61n 18R34y36b77á44ř 9535455172688

A až vám někdo bude krást auto, věci... tak Policii také volají jen pitomci nebo závistivci? Snižme daně, pokud to jde a já myslím, že jde, když se sníží výdaje, ale jinak se krást nemá.

0/−7
26.4.2016 16:22

S49t81a23n63i81s68l55a50v 63B36í15l37e46k 8604216173260

Svatá prostotoRv

+5/0
26.4.2016 16:28

A34l19e47x90a38n24d44e63r 22P85a20s36t19o40u23š33e73k 2253376535

co to melete? vy jste nějak nemocen? Tohle normální člověk nemůže vymyslet.

+1/0
26.4.2016 16:44

Š17t41ě71p33á22n 40R22y15b33á70ř 9725245702288

Jak si mam prelozit Vas text "uctenku ... vezme ... jen ... zavistivec"? Ja jsem si to prelozil tak, ze ten, kdo si vezme uctenku, zavidi prodejci ukradene dane. Co jineho by branim uctenky zavidel? Tak jsem si to vypozil ja. Jak to vylozite Vy? A pokud je muj vyklad spravny, tak jsem na nej reagoval tak, ze ukrast dane je pro me to same jako ukrast neci auto ci vec.

0/0
26.4.2016 18:51

K28a36r69e76l 21P67e78t98ř68í82k 3455249538947

Už ten první vývod je mylný, převzatá od rétoriky vrchního tlačiče eet. Ergo další návazné dedukce jsou také mylné.

+1/0
26.4.2016 20:14

Š91t13ě72p45á83n 62R19y92b46á24ř 9785975112388

A jaký je Váš výklad textu v uvozovkách? Nevím, co do neplacení daní taháte Babiše, to on snad zavedl trestnost krácení daně u nás i ve světě? Tohle vlákno není o Babišovi, ne?

0/0
26.4.2016 20:30

K39a50r22e94l 64P90e22t85ř63í96k 3145689748177

Babiše sem tahám proto že tu nesmyslnou eet tlačí a o každém říká že krade. A jeho podporovatelé tlačí názor že kdo je proti eet je zloděj. Jednal Alexandr psal primárně o braní si účtenek na fesťáku a druhak obviňování někoho kdo automaticky nedává účtenku zlodějem je dost hloupé, takové typické koblihářské chování. A ještě k Babišovi (už jsem to uváděl níže tak se omlouvám těm co čtou celou diskuzu) - chová se jako vedoucí obchodu křičící na prodavačku kvůli desetikorunovému manku v pokladně zatímco mu ze skladu mizí zboží za desetitisíce (a některé si nakrade sám).

+1/0
26.4.2016 20:37

Š71t88ě86p97á85n 26R23y30b97á36ř 9405175182358

Tak jeste jednou. Originalni veta znela: "Ostatně někde na festáku, trhu apod.. akcích si účtenku za pivo a klobásku, mojito, trdelník nebo třeba zmrzku vezme opravdu jen p.itomec nebo závistivec". Muzete mi, prosim, vysvetlit, v jakem slova smyslu pouzil slovo "zavistivec"? Co prodavaci zavidi kupujici, kdyz si nevezme uctenku? Pitomec nerozporuju, to je vec efektivity prodejniho procesu, tam jiny nazor beru jako opravneny. Naopak zavistivec je pro me obhajovou kradeze. Akorat se obavam, ze to odkryva nitro nekterych diskutujicich a jejich pravy ci dalsi duvod, proc EET nechteji.

A netahejte mi, prosim, do vlakna Babise, kdyz se tu o nem nediskutuje, tady je to o EET, nebo se mylim? Zas vidite neco, co psano v tomto vlakne neni.

0/0
26.4.2016 20:48

K89a55r96e22l 66P49e68t27ř69í49k 3585619828157

Babiš je s eet spjatý, těžko se mu vyhnout. Navíc to byla jen poznámka bokem, nechápu proč to rozpitváš dál když to sem nechceš tahat. A nedávej mi do úst něco co jsem neřekl (typická Zemanovina - cpát někomu něco a pak to vítězoslavně vyvrátit).

Slovo "závistivec" je zde uvedeno ve smyslu tom že beroucí účtenku závidí prodejci že si vydělá. Alespoň tak to chápu, možná mě Alexander opraví nebo případně doplní.

+1/0
26.4.2016 21:00

K48a75r41e24l 86P11e31t57ř36í80k 3215839258197

To že si do toho něco projektuješ ukazuje spíš na přísloví "podle sebe soudím tebe".

+1/0
26.4.2016 21:02

A52l85e64x57a82n85d95e18r 98P90a12s35t47o53u28š47e48k 2343436175

ano závistivec a víte jak jsem to myslel, že si to vezme člověk, který si myslí, že tito stánkaři vydělají na těchto akcích ohromné peníze , ale nevidí vůbec ty náklady a tu dřinu zatím. Ale vezmou si účtenku, protože si řeknou jen ať mu to znepříjemním, peněz si tu vydělá dost. Ale kdyby jste tomuto člověku řekl, pojď mi do stánku pomoct na 4 dny po dobu festáku, vyděláš si aspoň nějaké peníze tak dotyčný odmítne se slovy že si potřebuje odpočinout nebo nějak podobně. On si normální člověk na těchto akcích účtenku za klobásu a pivo opravdu brát nebude, k čemu taky.

+2/0
26.4.2016 21:07

K80a32r94e25l 29P16e13t41ř28í26k 3115819338587

Jo, takhle nějak jsem si to myslel že to myslíš :-), děkuju za doplnění, nicméně Štěpán to pochopil poněkud...koblihářsky :-). (nic ve zlém Štěpáne).

+1/0
26.4.2016 21:10

A74l83e84x10a78n95d18e40r 75P50a22s61t62o77u39š88e41k 2863506175

přesně tak. Já mám kamarády, kteří si jdou se stánkem přivydělat 4-5 do roka. Chodím jim pomáhat, na přivýdělek super. Oba platí poctivě daně, ale neumím si představit, že bychom do toho teď měli řešit účtenky. Teď jsem v sobotu byl jednomu z nich pomoct a když jsme v noci uklízeli, tak jsme se o tom bavili. A říkal, že vůbec neví jestli bude s pokladnama pokračovat, protože kvuli pár akcím do roka se mu to asi nevyplatí. A naštvanej byl dost, když říkal: tak já makám každý den, jsem neustále na telefonu, stát má z mojich daní dost peněz. Pak si chci přivydělat na pár akcích za rok, nakoupím zboží ze kterých má stát daně, prodám několik drinků ze kterých zaplatím poctivě daně. A stát to narve nemakačenkům ,neziskovkám, Turkům a bůh ví komu ještě. Vyděláne peníze poctivě šetříme s přítelkyní abychom si mohli postavit barák a založit rodinu a slušně vychovat dění. A stát nám bude jen znepříjemnovat život a to jen za to, že oba makáme a vedlejšákem si chceme vydělat nějaké peníze pro sebe. Co na to říct, úplně jeho naštvání chápu

+1/0
26.4.2016 21:20

A38l30e90x49a37n75d82e64r 88P81a89s30t12o88u78š44e61k 2473546465

ne dění,ale děti:-)

0/0
26.4.2016 21:21

K98a49r55e53l 12P67e52t35ř12í39k 3845239418257

Mně spíš vadí a mrzí že na tuhle babišovskou rétoriku tolik lidí skáče. A ještě obviňují ostatní ze zlodějin. Asi jako kdybych ostatním říkal - ty si jako zaměstnanec nakradeš v práci (i kdyby třeba blbej toaleťák) - to by taky vystřelili jak čertík z krabičky.

+1/0
26.4.2016 21:27

A30l53e92x45a72n13d23e53r 50P93a60s91t59o73u98š94e36k 2923426135

to jste trefil přesně. Já tedy jsem zaměstnanec plus si chodím přivydělávat ke kamarádum co podnikají se stánky. Rozhodně jim nezávidím, že se do toho pustili a daří se jim si něco přivydělat. Kdybych chtěl tak to můžu dělat taky, ale nemám po práci tolik elánu, jako o ni. Žádný zaměstnanec,ani podnikatel není svatý, to ať mi nikdo netvrdí. Vždyť jeno mvidíte kolik lidí tráví čas v práci na netu, místo toho aby pracovali. Ale eet je nechutný útok na malé podnikatele, která stejně ničemu nepomůže, protože stejně se najdou kličky jak se jim vyhnout. V první řadě by měl stát začít u sebe, nakládat správně s daněma a hlavně podporovat střední třídu, a ne těm pracujícím nejpoctivějším házet klacky pod nohy. Vždyt snad nikdo není tak naivní, aby si myslel, že nejvíce peněz nám utíká od malých podnikatelů někde na venkově v hospůdkách, na festákách, trzích apod...

+1/0
26.4.2016 21:39

A18l87e74x46a46n68d32e57r 62P58a96s75t87o85u67š34e50k 2263746515

přesně tak karle, pochopil jste to naprosto přesně.

+1/0
26.4.2016 20:51

V33á55c98l60a92v 20P18o78u35s17t13k91a 3800371172

Co příjde? Povinnost účtenku převzít původně v zákoně skutečně byla, v této verzi naštěstí chybí.

+1/0
26.4.2016 15:49

V41i78k55t98o13r 79Š64e89d90i95v83ý 8136721150736

Zatím chybí.

0/0
26.4.2016 15:52

M53a20r28t89i78n 61K88a23r53á35s60e53k 9318543558158

No vetsina slusnejsich restauraci tiskne uctenky uz dneska (ono kdyz to nedelaji, tak to pak casto dopada tak, ze majitele restauracky oberou zamestnanci)....

0/0
26.4.2016 15:58

K94a59r78e36l 55P93e26t70ř70í67k 3645179638187

Účtenka není eet!

+2/0
26.4.2016 20:48

M16a44r72t61i62n 91K73a89r58á54s52e64k 9128723528368

No ale vydat uctenku z normalni poklady a vydat uctenku z EET pokladny je podle vas nejaky zasadni rozdil...

0/0
27.4.2016 13:59

K43a44r44e90l 87P52e93t78ř28í58k 3925569298207

Ano. Rozdíl je ten že se necháváš šmírovat a ještě si za tu musíš platit. Navíc teď jde účtenka (na vyžádání) napsat třeba i v ruce. Souhlasíš že (současná) účtenka není eet?

0/0
27.4.2016 14:20

M96a80r58t44i28n 25K79a69r91á63s41e14k 9118343828898

nevim proc resite uplne neco jineho ja - ja jsem reagoval na prispevek, kde si borec stezoval, ze bude muset v restauraci cekat na uctenky - coz v restaruacich ceka i dnes.... Vy mate nejkahe, mne neznameho, duvodu potrebu hadat o vecech, ktere vybec nezminuju a nepisu o nich....

0/0
27.4.2016 14:25

K90a53r28e43l 34P29e72t72ř30í63k 3505929428137

Reagoval jsem na "většina slušnějších restauarací tiskne účtenky už dneska" (na co jsi reagoval ty nevidím a po pravdě mě to ani nezajímá). Hodně lidí si myslí že nedávat účtenky je špatné ale přitom nevědí že na požádání účtenku dostanou vždycky. Dokazují tak že neví co je eet. A ano, rozdíl to je, to asi těžko popřeš.

0/0
27.4.2016 14:59

M97a26r70t47i56n 71K15a67r53á36s55e73k 9528803598828

No to je trochu Vas problem ze si ctete jen reakci a nectete na co je ta reakce psana ne? Pak pisete nesmysly a rozporujete mi veci, ktere nikde nepisu ani nijak s moji reakci nesouvisi..... Nikde netvrdim ze uctenka = EET, stejne tak nikde netvrdim, ze clovek nedostane uctenku kdyz si o ni pozada. Pokud mate problem s chapanim psaneho textu tak to je ciste vas problem ne muj.....

Kdyz budete dale regaovat na prispevky bez kontextu prispevku na kgtery reaguji, tak bych rekl ze budete porad dost mimo misu....

0/0
27.4.2016 15:23

K50a69r95e37l 66P49e38t84ř85í76k 3185859248647

Tak jinak - nemám možnost zjistit na jaký text to byla reakce. Ber to tedy tak že jsem to...doupřesňoval protože si hodně lidí myslí to co jsem popsal výše. Ty to víš - tím lépe. A znovu - ano, tisknout současnou účtenku a tisknout účtenku s nějkým kódem od MF je rozdíl.

0/0
27.4.2016 15:27

M74a86r36t87i64n 24K43a63r76á21s84e33k 9988903868608

No ano, neni to to same, ale moje reakce se tykala toho, ze si borec stezoval, ze bude muset cekat na uctenku v restauraci kvuli EET (coz pro drtivou vetsinou restauracek neni pravda a z pohledu zakaznika to nebude absolutne zadna zmena).

0/0
27.4.2016 15:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.