Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy zaplatily Škodě stamiliony za prohranou arbitráž. Spor tím nekončí

České dráhy minulý týden definitivně splatily zbývají část ze zhruba 1,2 miliardy korun za prohranou arbitráž za lokomotivy 380 od Škody Transportation. Z účtů státního dopravce tak podle informací iDNES.cz odešla splátka ve výši 753 milionů korun. Spor tím ovšem nekončí, dopravce se chce o peníze dále soudit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a98r26o46s54l54a17v 44M81a33l20ý 5424218181851

To se to podniká, ČD (potažmo stát, vlastně daňový poplatník) dá soukromé firmě 100 mega, aby jim vyvinuli lokomotivu, kterou pak firma dále prodává. Aby to vylepšili tak zažalují ČD za to že jim nedodali co chtěli. Protože lokomotiva, která nemůže přes hranici to je terno. Pak se peníze záhadně ztratí a ČD se můžou klidně soudit až do soudného dne. Česká spravedlnost v akci.

0/0
26.4.2016 19:05

L37i47b63u50š68e 56V82r88á94n80o93v47á 4857935150588

ČD se zachovali se správně. Zřejmě si to uvědomili díky kauze ČSSD. Co jim ale pořád dělá problém je získat si povolení pro provozování lokomotivy na dané trase v Německu, to by měla být jejich starost.

0/0
25.4.2016 22:36

J82a21n 52J32e94m97e50l91k88a 1635270

Lokomotiva 380 je na pohled docela hezký stroj, z mého pohledu uživatele vlaku silnější než staré a zdá se, docela spolehlivý. S rakouským vagonem super. Sice nevidím do servisních nákladů atd. Horší ta cena, anonymní akcie a to, že se ani prý již nesnaží sehnat papíry do Německa. Zajímalo by mě, jestli k tomu mají Němci opravdu důvod nebo je to obstrukce, pak by to měl řešit někdo z vlády s Němci. Pokud chtějí ještě nějaké zakázky, asi by měli za ty prachy dodat další zdarma. Elephant je povedený. Interpanter podle mě "méně".

0/0
25.4.2016 20:51

V74i22k94y33r 66B54o83h14u11m65i12l 68S34t65r15a78n60s60k48y 9577608696799

A ́T je to v tomto případě jak je to, byl bych ze strany SOUKROMÉHO dodavatele opatrný s dupáním. Ono se může stát, že teď svoje chechtáky dostane, ale nikdy již žádnou další zakázku. Není jediný, kdo vyrábí lokomotivy a za peníze, je koupí ČD od Španělska po Rakousy....

+2/0
25.4.2016 15:45

P86e47t23r 67T92y47č82k46a 6755552619592

ČD nemůžou z výběrového řízení Škodu jen tak vyškrtnout.

+2/−1
25.4.2016 15:50

J31a50n 96V88a45l29o90u46c33h 6272167738710

Ale jednou z podmínek může být jednou reference z dodržování termínů (ale u Škodivky, by možná stačila reference ohledně vyrobených vozů dané kategorie, doposud od ní /nejen/ ČD kupovaly dost věcí /vč. oné 109E/ na základě dobrozdání někde v šuplíku). A "jak na sviňu" bude mít reference váhu desítek procent...

0/0
25.4.2016 16:11

J44i58n91d41ř28i83c39h 37Š98k36o40p29e70k 4465381550145

1) reference dodržování termínů je nesmysl dle zákona

2) reference dle zákona nesmíš hodnotit, takže taky nefunkční

+1/−1
25.4.2016 18:27

M52i46c83h67a25l 42K40r68u12t34ý 2436630160251

Nemozne. CD musi vypisovat VR. Do takto malych objemu se nikdo nechce moc prihlasovat (vetsina vyrobcu nema certifikaci pro CR).

Skoda zde bohuzel taha za delsi konec provazu.

0/0
25.4.2016 15:55

M12i63r75o61s28l98a16v 48Z55i35k29m12u78n59d 6608882257488

Stačí, aby v podmínce VŘ bylo, že vozidlo fyzicky existuje, má papíry od EBA, resp. je schváleno v "x" zemích k provozu a rovněž tam reálně jezdí ... a Škodawerke má po legraci ...

+2/−1
25.4.2016 16:28

J98i49n58d89ř40i40c74h 56Š67k96o64p76e24k 4345451590785

když budou soutěžit soupravy pro české koleje (tj. ne pro mezistátní), tak požadavek na schválení v X zemích je diskriminační a ÚOHS ho s radostí prohlásí za diskriminační se všemi důsledky z toho plynoucími

+2/0
25.4.2016 18:28

M10i71c40h88a10l 78K32r44u15t18ý 2646520240301

Jasne, takze se bude soutezit X, ale provozovat se to bude na Y, UOHS to urcite rad uvidi takovou zakazku.

Pomijime navic ten fakt, ze mit provoz v X zemich a papiry od EBA, rozhodne neznamena, ze to muze dostat schvaleni pro provoz v CR a ze to bude na dane trati pouzitelne. Kdyby tom utak bylo, tak davno nebudou existovat narodni schvaleni, ale bude jen jeden...

Proste se smirte s tim, ze diky tomu, ze je CD povinna vyhlasovat VR, tak neni mozne ST zadnym zpusobem ze zakazek vyskrknout.

0/0
25.4.2016 18:35

T13o84m 83D72v74o83r37a16k 6185638637317

A volební kapan muze zacit/pokracovat. Penize uz jsou :-)

+1/−1
25.4.2016 14:28

J91a23n19a 74K50o12p16ř29i70v88o46v25á 8635438505358

Jestli tomu dobře rozumím, Škodovka svoje závazky naplnila, lokomotivy dodala dle smlouvy. Dráhy jí neplatily a teď jen platí, k čemu se ve smlouvě zavázaly. Tak jednoduché to je, nic jiného bych v tom nehledala.

+3/−7
25.4.2016 14:19

R86o26b53e53r82t 23P91r12a39ž95á38k 4508246465490

Potíž je, že Škodovka závazky neplnila. A ČD místo aby věc hnaly k soudu, přestaly platit.

+6/−3
25.4.2016 14:25

D47a75n89i13e80l 42V98á88c92h63a76l 3146488505426

Došlo ke změně TSI, to není zas tak jednoduché. Buďme rádi, že je Škodovka nakonec splnila a to navíc jako druhá na světě, dyť bychom měli být spíš pyšní. Tady je ale zvykem hledat na našich firmách jen to špatné. To je škoda. Škoda pro Škodu:)

+3/−3
25.4.2016 14:28

R46o86b67e82r62t 35P49r70a29ž62á26k 4808336365640

Ta mašina je pro Německo (pro které se objednávala) nepoužitelná. Čili: zakázka nesplněna.

+5/−2
25.4.2016 14:31

D65a80n94i97e43l 44V31á44c61h41a33l 3486488145416

Ta mašina má v Německu všechna schválení, co mít měla. Pokud si dráhy neumí oběhat poslední povolení od místního správce železnice, je to jen jejich chyba:)

+2/−2
25.4.2016 14:33

M79a54r24t70i22n 74K25o73ž74í30n 1845586191780

Já mám hlavně obavy, že tu mašinu si už nikdy nikdo další nekoupí.

+1/−1
25.4.2016 14:41

M54i76c42h17a97l 65K43r69u27t16ý 2806150630291

No naposledy ji koupil napr. nemecky DB-Regio ;-D;-D

+1/−1
25.4.2016 15:29

M44i58c93h69a26l 14K91r14u15t18ý 2616890450941

Grossmann dava minus za fakt ?

http://www.zelpage.cz/zpravy/8957?lang=cs

0/0
25.4.2016 18:37

D46u88š63a88n 53M11a53n43d67á14t 8774857342982

Jasne, ale proc na nekterych usecich muze jet max. 120 km/h, nema vsechna povoleni, proto si CD pro vlak do Nemecka chce pronajmout 10 lokomotiv, proc nepouzije 380-tky?

+1/−1
25.4.2016 14:55

M49a60r50t77i25n 30K14o58ž26í92n 1545136691920

Protože jim DB na svých kolejích 380 nikdy provozovat nepovolí.

0/0
25.4.2016 15:11

M86a96t21ú61š 76B78e79n72a15k 9368714952243

Pretože, ČD má aj tak nedostatok rýchlych viac systémových lokomotív...

0/0
25.4.2016 18:38

M65i71c68h69a76l 52K50r35u89t86ý 2566410290121

Boze, boze. Neco si o tom nastudujte. A smlouva s CD/ST neni opravdu veta Chci masinu pro Nemecko. Zeptejte se treba v Metransu, jake klacky pod nohy jsou schopny delat urady v Nemecku i kdyz mate vse v poradku...

+1/0
25.4.2016 15:29

J91a84n 92C95e66p14e41k 1804906340

Jaká naše firma, kde žijete, víte vůbec komu ta firma patří?

0/0
25.4.2016 14:31

R97o23b29e71r76t 64P36r22a53ž60á44k 4808726525280

Korejcům. Nicméně: pracují tam zejména Češi, daně se platí v Česku.

0/0
25.4.2016 14:33

P23a82v46e54l 77L19e68p90e85n83k15a 5106941895153

Pravděpodobně myslíte daň ze mzdy, těch českých zaměstnanců?.

0/0
25.4.2016 14:44

D89a67n58i49e97l 98V87á24c22h45a36l 3226598555596

Má pouze české majitele, což většina takhle velkých firem v ČR nemá.

0/−1
25.4.2016 14:34

M72a70r20t58i21n 36V32o22t98a48v23a 6178288751865

Škodovka mohla dokončit vývoj i podle starých TSI norem. Sama se rozhodla, že lokomotivu vyvine podle nových norem, aby jí mohla prodávat i do budoucna ... A všechno si to nechala zaplatit od ČD.

+1/0
25.4.2016 14:49

M59a45r54t94i21n 45K81r83t37e15k 3769565343

Nehledám jen to špatné. Nakolik je ale správné, aby jednou zakázkou pro státní firmu si soukromá nechala zaplatit veškerý vývoj a z budoucích zisků profitovali jen vlastníci? [>-]

+2/0
25.4.2016 15:02

J94i31n58d95ř29i74c34h 93Š73k72o77p15e50k 4535501300315

těžko lze sankcionovat dodavatele, když chci vozidlo dle normy A, za to, že než se dokončilo plnění, tak proběhla změna na normu B

+1/0
25.4.2016 18:30

J21a38n77a 67K50o24p75ř76i71v31o66v93á 8635348265148

Takže koho je to chyba? Někoho z ČD!

0/0
27.4.2016 18:18

M72a25r78t72i88n 23K54o13ž19í53n 1945106531890

Ano je to jak píšete. Tedy jako byste šla do obchodu, zaplatila rohlíky a oni vám je dodali dva roky po platbě a domluveném termínu.

+2/−1
25.4.2016 14:26

R23o69b55e59r46t 35P41r57a27ž59á36k 4388356205980

Navíc nepoživatelné.

+2/−1
25.4.2016 14:27

D76a68n98i61e36l 76V64á36c75h28a12l 3836828675966

No pokud v průběhu výroby rohlíků řekne EU, že ty rohlíky musí být kompletně jiné a vy musíte všechny stroje na výrobu rohlíků vyměnit, pak máte pravdu:) Jen je otázka, kdo za to může? Určitě ne Škodovka, ale EU. Tzn. ten spor si měli vyřešit ČD a Škodovka mimosoudně.

0/0
25.4.2016 14:30

R34o61b17e25r71t 30P67r32a76ž97á54k 4468866535620

To měly. Chyba byla, že ČD přestaly platit, jak zmiňuji výše.

0/0
25.4.2016 14:32

J88a45n 84C13e56p27e27k 1454276230

Super. Můžeme vypsat další výběrová řízení ušitá Škodě na míru. Daňový poplatník se tetelí blahem. :-/

+1/−3
25.4.2016 14:19

D94a66n71i76e78l 38V17á94c20h43a64l 3186668875326

To je demagogie:) Do výběrek se může přihlásit kdokoliv. Myslíte snad, že Siemens nebo Bombardier neumí vyvinout jednotku pro České dráhy? Není to spíš tak, že nechtějí.

Buďme rádi za Škodovku, je to firma, která funguje už staletí a zaměstnává tady tisíce lidí. Chcete snad, aby v ČR nebyl průmysl?

+1/−2
25.4.2016 14:25

J78a24n 62C73e81p24e75k 1894906240

Jasan, budu jako vy a paní Kopřivová jásat nad tím, jak Škodovka s majiteli na Panenských ostrovech dojí veřejné finance přes ČD, které jí již léta šijí na míru veškerá výběrka. Nezapomeňte ve dvojici s Janou mínusovat a své příspěvky navzájem plusovat. Nakonec budu nadšený z toho, jak další veřejné peníze platí ČD Škodovce, která dodala smluvené 2 roky po termínu.

+2/0
25.4.2016 14:31

D55a65n64i31e79l 20V66á50c53h93a50l 3386258805876

Ale dyť ty dva roky po termínu jsou z důvodu změny TSI, co je na tom nepochopitelné?

+1/−2
25.4.2016 14:36

M20i80c78h85a73l 65K66r69u50t81ý 2446120690361

Tak proc se nikdo neprihlasi do VR? PRoc tu nikdo z vyrobcu nema homologaci? PRoc tu napr. Standler neneacha schvalit FLIRT3?

Dam Vam malou napovedu: Protoze to nikoho nezajima, je to proste maly trh na to, aby si kvuli tomu nechali vyrobci schvalovat. Bohuzel.

0/0
25.4.2016 15:38

J32a80n 21Č15e21k57a58l 7959385694894

Největší průšvih je ten, že stejně zase Škodovce zadají další zakázky, místo aby tu pijavici (mám nutkání tam napsat po "p" ypsilon) konečně odstřihli...

+1/−2
25.4.2016 14:00

M69i67c37h72a51l 89S14e80d94l95á50č19e32k 7313721724316

Si dělají prdel? Jedna souprava vlaku za miliardu? To bude nějaká nová, 12ti vozová vysokorychlostní jednotka ze zlata ne? Tak za 7 railjetů zaplatili 2,5 mld. Tzn. že za miliardu by měli od Siemense pomalu 3 railjety. A škodovka nabízí jednoho InterPantera? Tady si někdo dělá těžkou prdel, ale z nás, daňových poplatníků. Ať už ta Škodovka táhne někam. Zmetci.

+2/−2
25.4.2016 13:46

M61a61r52t87i85n 38V47o81t92a79v28a 6528288291215

Panter je kompletní jednotka - tj. jede sama. RailJet potřebuje k sobě ještě Siemens lokomotivu - zkuste se podívat, kolik takový Vectron stojí ...

0/0
25.4.2016 13:51

M21a57r11t24i75n 65K69o85ž47í61n 1605136101170

Stojí sto mega, tedy míň než slavný Messerschmitt o kterém je ta slavná arbitráž.

+7/0
25.4.2016 13:53

P47a83v59e94l 16C17h52a40m51r86á74d 4577530989715

Hamty hamty, ať máme víc jak tam ti.

0/0
25.4.2016 13:38

K83a68r83e48l 49B93a56m64b13u85l82a 4103119487869

proč se ČSD nechovají jako ČSSD ??

+4/0
25.4.2016 13:36

R78o90m63a32n 96S73t20o98n87e76k 1339463989561

protože do zaplombovaného vlaku by se blbě nastupovalo ;-D

+4/0
25.4.2016 13:42

J25i14ř80í 10N12o98v22á65k 3563459138606

Liháč je zaplombovaný? 8-o

0/0
25.4.2016 13:43

R10o58b93e66r30t 73P48r87a63ž76á83k 4428986825160

Brzo asi bude mít na vratech exekuční výměr.

0/0
25.4.2016 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.