Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy zaplatily Škodě stamiliony za prohranou arbitráž. Spor tím nekončí

České dráhy minulý týden definitivně splatily zbývají část ze zhruba 1,2 miliardy korun za prohranou arbitráž za lokomotivy 380 od Škody Transportation. Z účtů státního dopravce tak podle informací iDNES.cz odešla splátka ve výši 753 milionů korun. Spor tím ovšem nekončí, dopravce se chce o peníze dále soudit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a14r35o53s31l57a98v 57M89a14l18ý 5144598281421

To se to podniká, ČD (potažmo stát, vlastně daňový poplatník) dá soukromé firmě 100 mega, aby jim vyvinuli lokomotivu, kterou pak firma dále prodává. Aby to vylepšili tak zažalují ČD za to že jim nedodali co chtěli. Protože lokomotiva, která nemůže přes hranici to je terno. Pak se peníze záhadně ztratí a ČD se můžou klidně soudit až do soudného dne. Česká spravedlnost v akci.

0/0
26.4.2016 19:05

L81i70b84u25š63e 58V93r39á57n26o56v35á 4477265800408

ČD se zachovali se správně. Zřejmě si to uvědomili díky kauze ČSSD. Co jim ale pořád dělá problém je získat si povolení pro provozování lokomotivy na dané trase v Německu, to by měla být jejich starost.

0/0
25.4.2016 22:36

J90a38n 60J89e20m88e48l47k19a 1885370

Lokomotiva 380 je na pohled docela hezký stroj, z mého pohledu uživatele vlaku silnější než staré a zdá se, docela spolehlivý. S rakouským vagonem super. Sice nevidím do servisních nákladů atd. Horší ta cena, anonymní akcie a to, že se ani prý již nesnaží sehnat papíry do Německa. Zajímalo by mě, jestli k tomu mají Němci opravdu důvod nebo je to obstrukce, pak by to měl řešit někdo z vlády s Němci. Pokud chtějí ještě nějaké zakázky, asi by měli za ty prachy dodat další zdarma. Elephant je povedený. Interpanter podle mě "méně".

0/0
25.4.2016 20:51

V97i80k22y83r 80B15o43h45u23m20i16l 75S82t15r73a76n37s73k32y 9607408186729

A ́T je to v tomto případě jak je to, byl bych ze strany SOUKROMÉHO dodavatele opatrný s dupáním. Ono se může stát, že teď svoje chechtáky dostane, ale nikdy již žádnou další zakázku. Není jediný, kdo vyrábí lokomotivy a za peníze, je koupí ČD od Španělska po Rakousy....

+2/0
25.4.2016 15:45

P26e74t98r 37T32y91č31k47a 6155732309942

ČD nemůžou z výběrového řízení Škodu jen tak vyškrtnout.

+2/−1
25.4.2016 15:50

J58a45n 41V75a29l13o80u67c30h 6842627768830

Ale jednou z podmínek může být jednou reference z dodržování termínů (ale u Škodivky, by možná stačila reference ohledně vyrobených vozů dané kategorie, doposud od ní /nejen/ ČD kupovaly dost věcí /vč. oné 109E/ na základě dobrozdání někde v šuplíku). A "jak na sviňu" bude mít reference váhu desítek procent...

0/0
25.4.2016 16:11

J46i22n20d72ř86i37c96h 88Š17k94o19p81e77k 4215521900715

1) reference dodržování termínů je nesmysl dle zákona

2) reference dle zákona nesmíš hodnotit, takže taky nefunkční

+1/−1
25.4.2016 18:27

M10i11c62h20a24l 41K95r97u12t57ý 2586500520411

Nemozne. CD musi vypisovat VR. Do takto malych objemu se nikdo nechce moc prihlasovat (vetsina vyrobcu nema certifikaci pro CR).

Skoda zde bohuzel taha za delsi konec provazu.

0/0
25.4.2016 15:55

M21i31r52o85s79l21a73v 28Z46i32k15m50u49n32d 6928512917388

Stačí, aby v podmínce VŘ bylo, že vozidlo fyzicky existuje, má papíry od EBA, resp. je schváleno v "x" zemích k provozu a rovněž tam reálně jezdí ... a Škodawerke má po legraci ...

+2/−1
25.4.2016 16:28

J75i57n83d60ř24i73c31h 79Š24k73o84p78e48k 4485641630965

když budou soutěžit soupravy pro české koleje (tj. ne pro mezistátní), tak požadavek na schválení v X zemích je diskriminační a ÚOHS ho s radostí prohlásí za diskriminační se všemi důsledky z toho plynoucími

+2/0
25.4.2016 18:28

M60i34c34h71a79l 96K81r64u39t14ý 2736900730151

Jasne, takze se bude soutezit X, ale provozovat se to bude na Y, UOHS to urcite rad uvidi takovou zakazku.

Pomijime navic ten fakt, ze mit provoz v X zemich a papiry od EBA, rozhodne neznamena, ze to muze dostat schvaleni pro provoz v CR a ze to bude na dane trati pouzitelne. Kdyby tom utak bylo, tak davno nebudou existovat narodni schvaleni, ale bude jen jeden...

Proste se smirte s tim, ze diky tomu, ze je CD povinna vyhlasovat VR, tak neni mozne ST zadnym zpusobem ze zakazek vyskrknout.

0/0
25.4.2016 18:35

T59o65m 29D74v93o57r59a16k 6775648987967

A volební kapan muze zacit/pokracovat. Penize uz jsou :-)

+1/−1
25.4.2016 14:28

J10a43n66a 83K66o84p85ř34i41v27o66v66á 8945598115958

Jestli tomu dobře rozumím, Škodovka svoje závazky naplnila, lokomotivy dodala dle smlouvy. Dráhy jí neplatily a teď jen platí, k čemu se ve smlouvě zavázaly. Tak jednoduché to je, nic jiného bych v tom nehledala.

+3/−7
25.4.2016 14:19

R84o69b56e88r49t 68P35r23a28ž72á70k 4158466535550

Potíž je, že Škodovka závazky neplnila. A ČD místo aby věc hnaly k soudu, přestaly platit.

+6/−3
25.4.2016 14:25

D69a71n82i96e48l 96V54á47c87h14a49l 3726418975626

Došlo ke změně TSI, to není zas tak jednoduché. Buďme rádi, že je Škodovka nakonec splnila a to navíc jako druhá na světě, dyť bychom měli být spíš pyšní. Tady je ale zvykem hledat na našich firmách jen to špatné. To je škoda. Škoda pro Škodu:)

+3/−3
25.4.2016 14:28

R79o44b56e63r31t 18P17r20a56ž40á17k 4538656935240

Ta mašina je pro Německo (pro které se objednávala) nepoužitelná. Čili: zakázka nesplněna.

+5/−2
25.4.2016 14:31

D79a86n87i70e95l 93V21á61c61h98a39l 3326688835106

Ta mašina má v Německu všechna schválení, co mít měla. Pokud si dráhy neumí oběhat poslední povolení od místního správce železnice, je to jen jejich chyba:)

+2/−2
25.4.2016 14:33

M95a92r24t64i92n 36K58o82ž32í46n 1625616351660

Já mám hlavně obavy, že tu mašinu si už nikdy nikdo další nekoupí.

+1/−1
25.4.2016 14:41

M40i53c88h52a73l 33K61r84u69t12ý 2686670810931

No naposledy ji koupil napr. nemecky DB-Regio ;-D;-D

+1/−1
25.4.2016 15:29

M63i91c85h48a35l 56K44r24u38t10ý 2106870310131

Grossmann dava minus za fakt ?

http://www.zelpage.cz/zpravy/8957?lang=cs

0/0
25.4.2016 18:37

D64u34š43a42n 85M94a31n55d50á78t 8944597472202

Jasne, ale proc na nekterych usecich muze jet max. 120 km/h, nema vsechna povoleni, proto si CD pro vlak do Nemecka chce pronajmout 10 lokomotiv, proc nepouzije 380-tky?

+1/−1
25.4.2016 14:55

M32a22r95t35i53n 64K29o39ž59í24n 1355786321260

Protože jim DB na svých kolejích 380 nikdy provozovat nepovolí.

0/0
25.4.2016 15:11

M24a87t51ú84š 12B57e29n45a67k 9358814862723

Pretože, ČD má aj tak nedostatok rýchlych viac systémových lokomotív...

0/0
25.4.2016 18:38

M18i51c17h53a75l 18K33r90u26t14ý 2746430650831

Boze, boze. Neco si o tom nastudujte. A smlouva s CD/ST neni opravdu veta Chci masinu pro Nemecko. Zeptejte se treba v Metransu, jake klacky pod nohy jsou schopny delat urady v Nemecku i kdyz mate vse v poradku...

+1/0
25.4.2016 15:29

J34a73n 29C17e16p71e14k 1404616360

Jaká naše firma, kde žijete, víte vůbec komu ta firma patří?

0/0
25.4.2016 14:31

R19o56b89e90r86t 53P69r53a66ž91á20k 4878526695580

Korejcům. Nicméně: pracují tam zejména Češi, daně se platí v Česku.

0/0
25.4.2016 14:33

P70a98v34e97l 82L76e51p45e72n93k71a 5486281745243

Pravděpodobně myslíte daň ze mzdy, těch českých zaměstnanců?.

0/0
25.4.2016 14:44

D67a76n88i80e43l 28V28á42c14h71a43l 3316768735726

Má pouze české majitele, což většina takhle velkých firem v ČR nemá.

0/−1
25.4.2016 14:34

M45a31r58t57i44n 72V79o42t77a58v67a 6218268951245

Škodovka mohla dokončit vývoj i podle starých TSI norem. Sama se rozhodla, že lokomotivu vyvine podle nových norem, aby jí mohla prodávat i do budoucna ... A všechno si to nechala zaplatit od ČD.

+1/0
25.4.2016 14:49

M15a51r77t52i33n 43K98r70t36e40k 3529655303

Nehledám jen to špatné. Nakolik je ale správné, aby jednou zakázkou pro státní firmu si soukromá nechala zaplatit veškerý vývoj a z budoucích zisků profitovali jen vlastníci? [>-]

+2/0
25.4.2016 15:02

J35i48n54d74ř70i10c57h 50Š88k69o39p50e87k 4445201310755

těžko lze sankcionovat dodavatele, když chci vozidlo dle normy A, za to, že než se dokončilo plnění, tak proběhla změna na normu B

+1/0
25.4.2016 18:30

J17a11n45a 88K66o91p53ř33i49v39o46v59á 8325278915178

Takže koho je to chyba? Někoho z ČD!

0/0
27.4.2016 18:18

M58a16r39t14i92n 49K26o47ž73í25n 1805476111450

Ano je to jak píšete. Tedy jako byste šla do obchodu, zaplatila rohlíky a oni vám je dodali dva roky po platbě a domluveném termínu.

+2/−1
25.4.2016 14:26

R98o88b49e59r32t 50P30r40a67ž55á11k 4508316705210

Navíc nepoživatelné.

+2/−1
25.4.2016 14:27

D89a66n52i47e43l 38V37á80c27h82a66l 3846978245516

No pokud v průběhu výroby rohlíků řekne EU, že ty rohlíky musí být kompletně jiné a vy musíte všechny stroje na výrobu rohlíků vyměnit, pak máte pravdu:) Jen je otázka, kdo za to může? Určitě ne Škodovka, ale EU. Tzn. ten spor si měli vyřešit ČD a Škodovka mimosoudně.

0/0
25.4.2016 14:30

R21o15b31e14r39t 57P20r72a93ž50á85k 4288486825120

To měly. Chyba byla, že ČD přestaly platit, jak zmiňuji výše.

0/0
25.4.2016 14:32

J51a28n 55C36e82p58e37k 1104676170

Super. Můžeme vypsat další výběrová řízení ušitá Škodě na míru. Daňový poplatník se tetelí blahem. :-/

+1/−3
25.4.2016 14:19

D71a18n31i75e65l 65V31á25c26h44a94l 3286268405636

To je demagogie:) Do výběrek se může přihlásit kdokoliv. Myslíte snad, že Siemens nebo Bombardier neumí vyvinout jednotku pro České dráhy? Není to spíš tak, že nechtějí.

Buďme rádi za Škodovku, je to firma, která funguje už staletí a zaměstnává tady tisíce lidí. Chcete snad, aby v ČR nebyl průmysl?

+1/−2
25.4.2016 14:25

J79a93n 57C95e56p19e87k 1964246400

Jasan, budu jako vy a paní Kopřivová jásat nad tím, jak Škodovka s majiteli na Panenských ostrovech dojí veřejné finance přes ČD, které jí již léta šijí na míru veškerá výběrka. Nezapomeňte ve dvojici s Janou mínusovat a své příspěvky navzájem plusovat. Nakonec budu nadšený z toho, jak další veřejné peníze platí ČD Škodovce, která dodala smluvené 2 roky po termínu.

+2/0
25.4.2016 14:31

D48a39n71i40e92l 83V15á63c95h67a48l 3876958385846

Ale dyť ty dva roky po termínu jsou z důvodu změny TSI, co je na tom nepochopitelné?

+1/−2
25.4.2016 14:36

M64i12c31h48a17l 33K11r24u71t13ý 2636780130211

Tak proc se nikdo neprihlasi do VR? PRoc tu nikdo z vyrobcu nema homologaci? PRoc tu napr. Standler neneacha schvalit FLIRT3?

Dam Vam malou napovedu: Protoze to nikoho nezajima, je to proste maly trh na to, aby si kvuli tomu nechali vyrobci schvalovat. Bohuzel.

0/0
25.4.2016 15:38

J96a82n 20Č17e45k26a35l 7599845334594

Největší průšvih je ten, že stejně zase Škodovce zadají další zakázky, místo aby tu pijavici (mám nutkání tam napsat po "p" ypsilon) konečně odstřihli...

+1/−2
25.4.2016 14:00

M88i64c30h71a24l 91S97e29d21l91á17č66e58k 7163171464246

Si dělají prdel? Jedna souprava vlaku za miliardu? To bude nějaká nová, 12ti vozová vysokorychlostní jednotka ze zlata ne? Tak za 7 railjetů zaplatili 2,5 mld. Tzn. že za miliardu by měli od Siemense pomalu 3 railjety. A škodovka nabízí jednoho InterPantera? Tady si někdo dělá těžkou prdel, ale z nás, daňových poplatníků. Ať už ta Škodovka táhne někam. Zmetci.

+2/−2
25.4.2016 13:46

M98a37r38t14i12n 52V98o83t38a79v59a 6218588141275

Panter je kompletní jednotka - tj. jede sama. RailJet potřebuje k sobě ještě Siemens lokomotivu - zkuste se podívat, kolik takový Vectron stojí ...

0/0
25.4.2016 13:51

M96a87r27t67i80n 51K56o20ž65í59n 1915286881260

Stojí sto mega, tedy míň než slavný Messerschmitt o kterém je ta slavná arbitráž.

+7/0
25.4.2016 13:53

P60a10v38e79l 21C59h56a94m55r86á22d 4307870849215

Hamty hamty, ať máme víc jak tam ti.

0/0
25.4.2016 13:38

K47a17r61e86l 89B68a70m88b48u65l71a 4513269717549

proč se ČSD nechovají jako ČSSD ??

+4/0
25.4.2016 13:36

R19o33m19a67n 77S78t31o41n47e53k 1699123429401

protože do zaplombovaného vlaku by se blbě nastupovalo ;-D

+4/0
25.4.2016 13:42

J55i59ř63í 70N97o28v51á40k 3413989568886

Liháč je zaplombovaný? 8-o

0/0
25.4.2016 13:43

R21o88b23e48r17t 39P33r10a76ž88á21k 4298176425250

Brzo asi bude mít na vratech exekuční výměr.

0/0
25.4.2016 14:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.