Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy zaplatily Škodě stamiliony za prohranou arbitráž. Spor tím nekončí

České dráhy minulý týden definitivně splatily zbývají část ze zhruba 1,2 miliardy korun za prohranou arbitráž za lokomotivy 380 od Škody Transportation. Z účtů státního dopravce tak podle informací iDNES.cz odešla splátka ve výši 753 milionů korun. Spor tím ovšem nekončí, dopravce se chce o peníze dále soudit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a76r30o42s11l89a23v 47M78a30l23ý 5794738201691

To se to podniká, ČD (potažmo stát, vlastně daňový poplatník) dá soukromé firmě 100 mega, aby jim vyvinuli lokomotivu, kterou pak firma dále prodává. Aby to vylepšili tak zažalují ČD za to že jim nedodali co chtěli. Protože lokomotiva, která nemůže přes hranici to je terno. Pak se peníze záhadně ztratí a ČD se můžou klidně soudit až do soudného dne. Česká spravedlnost v akci.

0/0
26.4.2016 19:05

L79i45b96u45š22e 67V61r46á32n73o96v60á 4707665570508

ČD se zachovali se správně. Zřejmě si to uvědomili díky kauze ČSSD. Co jim ale pořád dělá problém je získat si povolení pro provozování lokomotivy na dané trase v Německu, to by měla být jejich starost.

0/0
25.4.2016 22:36

J72a57n 81J41e22m48e15l32k71a 1815140

Lokomotiva 380 je na pohled docela hezký stroj, z mého pohledu uživatele vlaku silnější než staré a zdá se, docela spolehlivý. S rakouským vagonem super. Sice nevidím do servisních nákladů atd. Horší ta cena, anonymní akcie a to, že se ani prý již nesnaží sehnat papíry do Německa. Zajímalo by mě, jestli k tomu mají Němci opravdu důvod nebo je to obstrukce, pak by to měl řešit někdo z vlády s Němci. Pokud chtějí ještě nějaké zakázky, asi by měli za ty prachy dodat další zdarma. Elephant je povedený. Interpanter podle mě "méně".

0/0
25.4.2016 20:51

V18i51k94y91r 76B29o51h76u53m90i11l 31S94t47r39a96n67s14k38y 9527808306799

A ́T je to v tomto případě jak je to, byl bych ze strany SOUKROMÉHO dodavatele opatrný s dupáním. Ono se může stát, že teď svoje chechtáky dostane, ale nikdy již žádnou další zakázku. Není jediný, kdo vyrábí lokomotivy a za peníze, je koupí ČD od Španělska po Rakousy....

+2/0
25.4.2016 15:45

P49e31t91r 78T57y40č39k73a 6725392639522

ČD nemůžou z výběrového řízení Škodu jen tak vyškrtnout.

+2/−1
25.4.2016 15:50

J94a37n 80V29a41l29o89u14c58h 6712367868920

Ale jednou z podmínek může být jednou reference z dodržování termínů (ale u Škodivky, by možná stačila reference ohledně vyrobených vozů dané kategorie, doposud od ní /nejen/ ČD kupovaly dost věcí /vč. oné 109E/ na základě dobrozdání někde v šuplíku). A "jak na sviňu" bude mít reference váhu desítek procent...

0/0
25.4.2016 16:11

J81i50n46d28ř42i39c33h 87Š71k54o70p84e49k 4925451230275

1) reference dodržování termínů je nesmysl dle zákona

2) reference dle zákona nesmíš hodnotit, takže taky nefunkční

+1/−1
25.4.2016 18:27

M37i90c41h94a44l 69K85r83u96t32ý 2906250310771

Nemozne. CD musi vypisovat VR. Do takto malych objemu se nikdo nechce moc prihlasovat (vetsina vyrobcu nema certifikaci pro CR).

Skoda zde bohuzel taha za delsi konec provazu.

0/0
25.4.2016 15:55

M94i15r84o74s89l92a55v 40Z10i40k64m33u82n20d 6448902357538

Stačí, aby v podmínce VŘ bylo, že vozidlo fyzicky existuje, má papíry od EBA, resp. je schváleno v "x" zemích k provozu a rovněž tam reálně jezdí ... a Škodawerke má po legraci ...

+2/−1
25.4.2016 16:28

J90i41n43d44ř55i97c47h 80Š59k43o45p16e42k 4715501750755

když budou soutěžit soupravy pro české koleje (tj. ne pro mezistátní), tak požadavek na schválení v X zemích je diskriminační a ÚOHS ho s radostí prohlásí za diskriminační se všemi důsledky z toho plynoucími

+2/0
25.4.2016 18:28

M78i64c28h55a29l 70K96r90u10t39ý 2216860750481

Jasne, takze se bude soutezit X, ale provozovat se to bude na Y, UOHS to urcite rad uvidi takovou zakazku.

Pomijime navic ten fakt, ze mit provoz v X zemich a papiry od EBA, rozhodne neznamena, ze to muze dostat schvaleni pro provoz v CR a ze to bude na dane trati pouzitelne. Kdyby tom utak bylo, tak davno nebudou existovat narodni schvaleni, ale bude jen jeden...

Proste se smirte s tim, ze diky tomu, ze je CD povinna vyhlasovat VR, tak neni mozne ST zadnym zpusobem ze zakazek vyskrknout.

0/0
25.4.2016 18:35

T15o96m 46D34v88o43r59a59k 6865378187427

A volební kapan muze zacit/pokracovat. Penize uz jsou :-)

+1/−1
25.4.2016 14:28

J21a93n92a 97K92o82p16ř44i64v36o17v96á 8705698465538

Jestli tomu dobře rozumím, Škodovka svoje závazky naplnila, lokomotivy dodala dle smlouvy. Dráhy jí neplatily a teď jen platí, k čemu se ve smlouvě zavázaly. Tak jednoduché to je, nic jiného bych v tom nehledala.

+3/−7
25.4.2016 14:19

R54o67b36e93r83t 94P40r18a94ž46á60k 4418256295770

Potíž je, že Škodovka závazky neplnila. A ČD místo aby věc hnaly k soudu, přestaly platit.

+6/−3
25.4.2016 14:25

D90a46n86i58e12l 96V12á46c38h79a41l 3836778895486

Došlo ke změně TSI, to není zas tak jednoduché. Buďme rádi, že je Škodovka nakonec splnila a to navíc jako druhá na světě, dyť bychom měli být spíš pyšní. Tady je ale zvykem hledat na našich firmách jen to špatné. To je škoda. Škoda pro Škodu:)

+3/−3
25.4.2016 14:28

R62o29b95e16r14t 28P10r24a58ž26á62k 4848126555310

Ta mašina je pro Německo (pro které se objednávala) nepoužitelná. Čili: zakázka nesplněna.

+5/−2
25.4.2016 14:31

D73a28n44i58e26l 59V83á20c44h55a51l 3306978235526

Ta mašina má v Německu všechna schválení, co mít měla. Pokud si dráhy neumí oběhat poslední povolení od místního správce železnice, je to jen jejich chyba:)

+2/−2
25.4.2016 14:33

M21a61r28t55i83n 41K44o19ž25í58n 1895326381420

Já mám hlavně obavy, že tu mašinu si už nikdy nikdo další nekoupí.

+1/−1
25.4.2016 14:41

M48i22c10h90a16l 15K22r48u29t73ý 2886770180611

No naposledy ji koupil napr. nemecky DB-Regio ;-D;-D

+1/−1
25.4.2016 15:29

M59i62c97h12a11l 15K15r10u65t56ý 2706890380191

Grossmann dava minus za fakt ?

http://www.zelpage.cz/zpravy/8957?lang=cs

0/0
25.4.2016 18:37

D29u10š35a37n 55M77a94n43d51á38t 8914187392712

Jasne, ale proc na nekterych usecich muze jet max. 120 km/h, nema vsechna povoleni, proto si CD pro vlak do Nemecka chce pronajmout 10 lokomotiv, proc nepouzije 380-tky?

+1/−1
25.4.2016 14:55

M42a54r66t15i32n 82K58o61ž60í86n 1315326361470

Protože jim DB na svých kolejích 380 nikdy provozovat nepovolí.

0/0
25.4.2016 15:11

M55a52t29ú25š 75B13e28n29a47k 9608314392653

Pretože, ČD má aj tak nedostatok rýchlych viac systémových lokomotív...

0/0
25.4.2016 18:38

M26i21c68h20a91l 74K42r67u21t89ý 2646660550601

Boze, boze. Neco si o tom nastudujte. A smlouva s CD/ST neni opravdu veta Chci masinu pro Nemecko. Zeptejte se treba v Metransu, jake klacky pod nohy jsou schopny delat urady v Nemecku i kdyz mate vse v poradku...

+1/0
25.4.2016 15:29

J66a49n 48C16e33p51e56k 1864976190

Jaká naše firma, kde žijete, víte vůbec komu ta firma patří?

0/0
25.4.2016 14:31

R75o41b36e53r23t 16P15r82a92ž27á42k 4508906765380

Korejcům. Nicméně: pracují tam zejména Češi, daně se platí v Česku.

0/0
25.4.2016 14:33

P56a92v79e43l 62L63e57p30e51n60k79a 5986541975863

Pravděpodobně myslíte daň ze mzdy, těch českých zaměstnanců?.

0/0
25.4.2016 14:44

D18a38n22i59e43l 60V47á88c53h15a83l 3816738385286

Má pouze české majitele, což většina takhle velkých firem v ČR nemá.

0/−1
25.4.2016 14:34

M26a57r71t77i75n 57V76o52t45a54v27a 6218848911435

Škodovka mohla dokončit vývoj i podle starých TSI norem. Sama se rozhodla, že lokomotivu vyvine podle nových norem, aby jí mohla prodávat i do budoucna ... A všechno si to nechala zaplatit od ČD.

+1/0
25.4.2016 14:49

M17a60r84t15i18n 13K38r41t42e76k 3189135353

Nehledám jen to špatné. Nakolik je ale správné, aby jednou zakázkou pro státní firmu si soukromá nechala zaplatit veškerý vývoj a z budoucích zisků profitovali jen vlastníci? [>-]

+2/0
25.4.2016 15:02

J38i77n81d83ř90i33c44h 31Š37k75o32p39e41k 4845761150265

těžko lze sankcionovat dodavatele, když chci vozidlo dle normy A, za to, že než se dokončilo plnění, tak proběhla změna na normu B

+1/0
25.4.2016 18:30

J48a62n96a 20K96o33p96ř67i30v24o86v26á 8385108665548

Takže koho je to chyba? Někoho z ČD!

0/0
27.4.2016 18:18

M50a24r66t71i43n 29K60o56ž21í79n 1835616751750

Ano je to jak píšete. Tedy jako byste šla do obchodu, zaplatila rohlíky a oni vám je dodali dva roky po platbě a domluveném termínu.

+2/−1
25.4.2016 14:26

R28o60b35e26r38t 55P16r25a41ž54á84k 4258706195560

Navíc nepoživatelné.

+2/−1
25.4.2016 14:27

D15a97n75i64e84l 89V70á20c42h81a28l 3126498985266

No pokud v průběhu výroby rohlíků řekne EU, že ty rohlíky musí být kompletně jiné a vy musíte všechny stroje na výrobu rohlíků vyměnit, pak máte pravdu:) Jen je otázka, kdo za to může? Určitě ne Škodovka, ale EU. Tzn. ten spor si měli vyřešit ČD a Škodovka mimosoudně.

0/0
25.4.2016 14:30

R48o44b91e53r95t 35P89r22a70ž21á47k 4358816215850

To měly. Chyba byla, že ČD přestaly platit, jak zmiňuji výše.

0/0
25.4.2016 14:32

J27a58n 51C98e15p81e18k 1964906850

Super. Můžeme vypsat další výběrová řízení ušitá Škodě na míru. Daňový poplatník se tetelí blahem. :-/

+1/−3
25.4.2016 14:19

D56a50n92i43e19l 52V66á25c24h15a50l 3336278225306

To je demagogie:) Do výběrek se může přihlásit kdokoliv. Myslíte snad, že Siemens nebo Bombardier neumí vyvinout jednotku pro České dráhy? Není to spíš tak, že nechtějí.

Buďme rádi za Škodovku, je to firma, která funguje už staletí a zaměstnává tady tisíce lidí. Chcete snad, aby v ČR nebyl průmysl?

+1/−2
25.4.2016 14:25

J25a84n 14C53e46p64e87k 1974566630

Jasan, budu jako vy a paní Kopřivová jásat nad tím, jak Škodovka s majiteli na Panenských ostrovech dojí veřejné finance přes ČD, které jí již léta šijí na míru veškerá výběrka. Nezapomeňte ve dvojici s Janou mínusovat a své příspěvky navzájem plusovat. Nakonec budu nadšený z toho, jak další veřejné peníze platí ČD Škodovce, která dodala smluvené 2 roky po termínu.

+2/0
25.4.2016 14:31

D69a60n49i92e44l 40V47á10c66h48a84l 3966788615676

Ale dyť ty dva roky po termínu jsou z důvodu změny TSI, co je na tom nepochopitelné?

+1/−2
25.4.2016 14:36

M80i19c67h15a45l 93K40r38u77t88ý 2956130530531

Tak proc se nikdo neprihlasi do VR? PRoc tu nikdo z vyrobcu nema homologaci? PRoc tu napr. Standler neneacha schvalit FLIRT3?

Dam Vam malou napovedu: Protoze to nikoho nezajima, je to proste maly trh na to, aby si kvuli tomu nechali vyrobci schvalovat. Bohuzel.

0/0
25.4.2016 15:38

J31a68n 52Č45e78k49a91l 7269325784744

Největší průšvih je ten, že stejně zase Škodovce zadají další zakázky, místo aby tu pijavici (mám nutkání tam napsat po "p" ypsilon) konečně odstřihli...

+1/−2
25.4.2016 14:00

M13i32c59h73a45l 28S16e52d84l65á54č30e91k 7203691394316

Si dělají prdel? Jedna souprava vlaku za miliardu? To bude nějaká nová, 12ti vozová vysokorychlostní jednotka ze zlata ne? Tak za 7 railjetů zaplatili 2,5 mld. Tzn. že za miliardu by měli od Siemense pomalu 3 railjety. A škodovka nabízí jednoho InterPantera? Tady si někdo dělá těžkou prdel, ale z nás, daňových poplatníků. Ať už ta Škodovka táhne někam. Zmetci.

+2/−2
25.4.2016 13:46

M70a13r47t36i92n 55V45o79t41a60v98a 6228758641865

Panter je kompletní jednotka - tj. jede sama. RailJet potřebuje k sobě ještě Siemens lokomotivu - zkuste se podívat, kolik takový Vectron stojí ...

0/0
25.4.2016 13:51

M87a40r42t70i79n 63K41o70ž89í60n 1685876751470

Stojí sto mega, tedy míň než slavný Messerschmitt o kterém je ta slavná arbitráž.

+7/0
25.4.2016 13:53

P60a35v18e20l 69C54h28a41m47r19á75d 4247930149675

Hamty hamty, ať máme víc jak tam ti.

0/0
25.4.2016 13:38

K16a40r18e11l 67B42a60m76b98u58l66a 4383429577759

proč se ČSD nechovají jako ČSSD ??

+4/0
25.4.2016 13:36

R34o67m69a41n 80S34t89o11n15e19k 1679563919331

protože do zaplombovaného vlaku by se blbě nastupovalo ;-D

+4/0
25.4.2016 13:42

J93i65ř69í 37N13o83v30á59k 3863189148986

Liháč je zaplombovaný? 8-o

0/0
25.4.2016 13:43

R57o19b60e12r25t 85P83r71a83ž18á54k 4618326425250

Brzo asi bude mít na vratech exekuční výměr.

0/0
25.4.2016 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.