Diskuze

Dráhy zaplatily Škodě stamiliony za prohranou arbitráž. Spor tím nekončí

České dráhy minulý týden definitivně splatily zbývají část ze zhruba 1,2 miliardy korun za prohranou arbitráž za lokomotivy 380 od Škody Transportation. Z účtů státního dopravce tak podle informací iDNES.cz odešla splátka ve výši 753 milionů korun. Spor tím ovšem nekončí, dopravce se chce o peníze dále soudit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To se to podniká, ČD (potažmo stát, vlastně daňový poplatník) dá soukromé firmě 100 mega, aby jim vyvinuli lokomotivu, kterou pak firma dále prodává. Aby to vylepšili tak zažalují ČD za to že jim nedodali co chtěli. Protože lokomotiva, která nemůže přes hranici to je terno. Pak se peníze záhadně ztratí a ČD se můžou klidně soudit až do soudného dne. Česká spravedlnost v akci.

0 0
možnosti

ČD se zachovali se správně. Zřejmě si to uvědomili díky kauze ČSSD. Co jim ale pořád dělá problém je získat si povolení pro provozování lokomotivy na dané trase v Německu, to by měla být jejich starost.

0 0
možnosti

J82a14n 51J92e23m52e70l21k54a

25. 4. 2016 20:51

Lokomotiva 380 je na pohled docela hezký stroj, z mého pohledu uživatele vlaku silnější než staré a zdá se, docela spolehlivý. S rakouským vagonem super. Sice nevidím do servisních nákladů atd. Horší ta cena, anonymní akcie a to, že se ani prý již nesnaží sehnat papíry do Německa. Zajímalo by mě, jestli k tomu mají Němci opravdu důvod nebo je to obstrukce, pak by to měl řešit někdo z vlády s Němci. Pokud chtějí ještě nějaké zakázky, asi by měli za ty prachy dodat další zdarma. Elephant je povedený. Interpanter podle mě "méně".

0 0
možnosti

A ́T je to v tomto případě jak je to, byl bych ze strany SOUKROMÉHO dodavatele opatrný s dupáním. Ono se může stát, že teď svoje chechtáky dostane, ale nikdy již žádnou další zakázku. Není jediný, kdo vyrábí lokomotivy a za peníze, je koupí ČD od Španělska po Rakousy....

2 0
možnosti

P33e70t21r 93T47y57č89k80a

25. 4. 2016 15:50

ČD nemůžou z výběrového řízení Škodu jen tak vyškrtnout.

2 1
možnosti

T37o38m 46D40v45o49r65a19k

25. 4. 2016 14:28

A volební kapan muze zacit/pokracovat. Penize uz jsou :-)

1 1
možnosti

Jestli tomu dobře rozumím, Škodovka svoje závazky naplnila, lokomotivy dodala dle smlouvy. Dráhy jí neplatily a teď jen platí, k čemu se ve smlouvě zavázaly. Tak jednoduché to je, nic jiného bych v tom nehledala.

3 7
možnosti
Foto

Potíž je, že Škodovka závazky neplnila. A ČD místo aby věc hnaly k soudu, přestaly platit.

6 3
možnosti

J88a48n 83C70e58p69e85k

25. 4. 2016 14:19

Super. Můžeme vypsat další výběrová řízení ušitá Škodě na míru. Daňový poplatník se tetelí blahem. :-/

1 3
možnosti

To je demagogie:) Do výběrek se může přihlásit kdokoliv. Myslíte snad, že Siemens nebo Bombardier neumí vyvinout jednotku pro České dráhy? Není to spíš tak, že nechtějí.

Buďme rádi za Škodovku, je to firma, která funguje už staletí a zaměstnává tady tisíce lidí. Chcete snad, aby v ČR nebyl průmysl?

1 2
možnosti

J59a18n 52Č39e56k27a16l

25. 4. 2016 14:00

Největší průšvih je ten, že stejně zase Škodovce zadají další zakázky, místo aby tu pijavici (mám nutkání tam napsat po "p" ypsilon) konečně odstřihli...

1 2
možnosti

Si dělají prdel? Jedna souprava vlaku za miliardu? To bude nějaká nová, 12ti vozová vysokorychlostní jednotka ze zlata ne? Tak za 7 railjetů zaplatili 2,5 mld. Tzn. že za miliardu by měli od Siemense pomalu 3 railjety. A škodovka nabízí jednoho InterPantera? Tady si někdo dělá těžkou prdel, ale z nás, daňových poplatníků. Ať už ta Škodovka táhne někam. Zmetci.

2 2
možnosti

Panter je kompletní jednotka - tj. jede sama. RailJet potřebuje k sobě ještě Siemens lokomotivu - zkuste se podívat, kolik takový Vectron stojí ...

0 0
možnosti
Foto

Hamty hamty, ať máme víc jak tam ti.

0 0
možnosti