Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kupci elektromobilů dostanou v Německu od státu prémii čtyři tisíce eur

Německo bude dotovat nákup aut s elektrickým pohonem. Kupec nového čistě elektrického vozu získá prémii 4000 eur, při nákupu hybridního auta 3000 eur. V noci na středu se na tom dohodli členové vlády se zástupci automobilového průmyslu, informoval ministr financí Wolfgang Schäuble.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a96n 93U44l73m 7310359946232

Ve Francii je to podobný, to jen u nás by dali 1000 korun a zbytek rozkradli Rv

0/0
29.4.2016 9:00

J61a69n 29F57r34o88l81í44k 6836260605594

Pachatelé dobra mají jasno. Malý zájem o bateriová autíčka zapřičiňuje nedostatek dobíjecích stanic. Já osobně bych si takový krám nikdy nekoupil z jiného důvodu. Neustálé obavy, že mě v koloně, kde musím svítit dojde šťáva. U benzinu si prostě doliju z kanistru nemluvě o tom, že základní nádrž 35 l mě stačí na 750 km (C1). To nemluvím o tom, že bych musel najít parkovací místo vždy pod oknem kam bych ze třetího patra spustil dobíjecí kabel.;-) A ti Němci aby tu ekologii podpořili budou stavět další a další uhelné elektrárny. Už teď je staví jako o závod a až si zajistí další odběry tak se nám svět tím jejich CO2 zalkne.;-D

+1/0
28.4.2016 14:53

M61a69r91t67i19n 49N44e65r93m97u69t 9277457708109

Myslím že právě při popojíždění v koloně bude poměr efektivity elektrika/benzín výrazně na straně elektriky, jinak souhlas

0/0
12.5.2016 22:23

R34a70d50i59m 78K93ř65i47v58á97n39e94k 4102704361241

A no tak nesmradlavá auta ve městě pomůžou dýchat i těm, kteří si je nemohou dovolit, to se musí nechat.

Ovšem nějaké emise CO2 opravdu nikoho nezajímají.

0/0
27.4.2016 16:50

Z16d19e35n23ě39k 83H94a39n65z40l 1951536432344

Tak snad u nás třeba bude taky nějaká dotace

0/0
27.4.2016 14:47

M57a56r98e27k 40M83a15l31ý 1932228121700

Já spíš doufám, že ne...

+3/0
27.4.2016 14:50

R62o72m18a77n 17H50a86n88u44s 8145157869154

Osobně si myslím, že dotace pokryje tak výměnu baterií, které vydrží kolik 5 let ?

0/−1
27.4.2016 13:40

M93a15r19e63k 35G60a41j88d11a 4973214636262

Tesla má tuším 8 nebo deseti letou záruku. Co máte dál ?;-D

+1/0
27.4.2016 14:10

J64a15n 30P93e16r63n59i66k 8750271328246

I tak je hybridni auto drazsi o cca 300 000,- oproti klasice ve stejné třídě.

0/0
27.4.2016 14:12

Z53d17e18n38ě28k 70H51a14n22z31l 1301796702624

Ta je drahá na ni dotaci nedostanete

0/0
27.4.2016 14:17

L33u11k72á50š 18Š91l22e12h30o91f81e79r 1533489215869

Tesla model 3 bude stát kolem 1 milionu korun...

+2/0
27.4.2016 15:48
Foto

O71n89d64ř56e26j 31F22u27c58h92s 2983428943845

Ale taky stojí 2,5 MKč v základu.... To si asi běžný Franta motorista nekoupí , že, i kdyby mu na to stát připlivnul 100 KKč... Ta dotace je nesystémová kravina....

+1/0
27.4.2016 17:01

R44o66m70a15n 89H19a57n82u14s 8305937619344

Tak například se mi jeví jako velice výhodné zavedením např. sto tisíc aut neprodukujících CO2 snížení produkce CO2 vozidly na světě z 0,2% na asi 0,1999% teda za předpokladu, že se ta elektřina navíc nebude vyrábět v uhelných elektrárnách. ;-D

+2/0
27.4.2016 22:12

A38n83t79o59n63í42n 32D65o72u62b48e50k 3150519789

dalsi nesmysl! kdyby radsi neco jinde zlevnili. takhle jen budou dotovat milionare protoze normalni clovek si elektro auto nekoupi

+2/−1
27.4.2016 13:03

J75a95n 36V66e63s31e76l88ý 5444903372821

A co takhle něco z druhé ruky? Tak jak to dělá běžný Čech: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto?isSearchRequest=true&vc=Car&dam=0&ms=19300%3B38

0/0
27.4.2016 16:15

P51a95v13e32l 86J46i41n66d93ř60i75š76e32k 3310945256640

Na nákup nového vozu....

0/0
13.5.2016 6:09

R62u21d66o80l85f 76H62r39a39z56d48í49r88a 1315809903368

Abysme si to lithium brzy nevycerpali....

+4/0
27.4.2016 12:52

P61a50v75e11l 19Ř48a57p28e74k 7982736159715

Řešením problému masového automobilismu je privatizace všech jeho součástí, která zabrání socialistickému nadužívání a přenášení nákladů a negativních dopadů na všechny okolo. Ke spokojenému fungování společnosti není potřeba tolik automobilů jako dnes. Lidé jezdí auty, a spokojení stejně nejsou.

0/−1
27.4.2016 12:52

J47a65r24o77s77l19a51v 15P88l65a73c74h48e96t52k44a 7226696496249

A kdyz jim tu jizdu autem zneprijemnite, tak budou spokojenejsi?

+2/0
27.4.2016 14:53

T80o55m92á16š 26K14u91c91h81a21ř 3717901918721

V ČR jezdí cca 5 000 000 osobních aut s průměrným nájezdem 15 000 km ročně. To je celkem 75 000 000 000 km. Elektromobil ujede na baterii 50 kWh cca 250 km. Pokud nahradíme osobní vozy se spalovacími motory elektromobily, tak to máme 150 000 GWh ročně. V ČR se ročně nyní vyrobí cca 100 000 GWh el. energie, která se ale z velké části spotřebuje. Instalovaný max. výkon je samozřejmě o něco vyšší. Přesto vychází, že pokud bychom nahradili osobní vozy se spalovacími motory elektromobily, musíme postavit minimálně třikrát tolik uhelných, nebo pětkrát tolik jaderných elektráren, nebo chcete-li být poctivě eko, tak dokonce 70 krát! ;-D tolik solárních než máme dnes. Jistě, nebude to potřeba ze dne na den, ale ty elektrárny se stavěly po generace. Je to reálné? A dále, z jakého paliva vyrobíme takové kvantum energie?

A to jsme ani nazapočetli autobusy a kamiony.

Můžete to mínuskovat, ale jsou to pouze fakta.

+9/−1
27.4.2016 12:37

L41u69k71á79š 79Š75l11e70h87o74f36e14r 1653139445589

Ty jsi ale matematik ;-D

0/0
27.4.2016 12:39

M34a83r92e58k 77M41a49l19ý 1852858361390

Je tam něco špatně?

0/0
27.4.2016 12:43

L42u96k72á10š 42Š77l35e72h63o46f67e78r 1363159295889

Od 3. věty drtivá většina ;-)

0/0
27.4.2016 12:49

R49o22m68a43n 66Š97e28s23t22á60k 5334329833853

Tak se rozepište...

0/0
27.4.2016 13:02

M52a50r42e14k 96M87a42l58ý 1782928481970

No koukám... výroba je tak kolem 80 000 GWh ročně (2014):

http://energostat.cz/elektrina.html

A spotřeba těch 5 milionů elektroaut by byla podle těch vstupních podmínek 15 000 GWh, je tam chyba v řádu. I když já bych přidal tak min. 20%, protože počítat s průměrnou spotřebou elektroauta 20 kWh/100 km je poněkud optimistické.

+2/0
27.4.2016 13:03

L90u55k56á86š 39Š88l90e36h49o52f28e38r 1203299845229

Spotřeba je kolem 20 kWh/100 km, to myslím sedí. Ale jak sám vidíte, i kdyby všechny vozy jezdily na elektřinu, je to 1/4 naší celkové výroby energie. A jelikož dobíjení bude probíhat většinou mimo špičku (v noci), žádné drama se nekoná...

0/0
27.4.2016 13:21

M75a20r92e49k 29M23a14l63ý 1812488721690

Ano, donutil jste mě se na to podívat a přepočítat to.

Jinak, spotřeba 20 kWh/100 km je zhruba na úrovni Nissanu Leaf.

0/0
27.4.2016 13:33

J20i56ř73í 70P51a20u50l 3406835337682

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/i-elektromobily-zerou-tady-je-kolik-spotrebuje-kazdy-z-nich/

0/0
27.4.2016 14:12

J96a81n 41P66e23r39n22i28k 8830211318646

Násobte ješte x2, protože pokud má baterie 50kWh, tak nabití sežere cca 2x tolik - ztráty. Zatím existuje pouze jediná baterie, která má ztrátu pouze 25%, tzn. účinnost 75% - přečerpávací vodní elektrárna.

0/0
27.4.2016 14:18

M38a72r35e93k 36M72a17l24ý 1682788431620

Jo to je pravda... účinnost nabíjení a přenosové soustavy, atd...

0/0
27.4.2016 14:52

L78u10k17á86š 78Š45l60e52h78o38f60e82r 1153829905449

Ok, ale pořád jsme daleko od katastrofického scénáře v úvodním příspěvku... ;-)

0/0
27.4.2016 15:48

P97e37t50r 14M80a82r47e76č24e47k 1433261249548

Ano :-) ! Proč nezadotovat dobře situovaným lidem nákup el.mobilu z daní těch kteří si ho nemohou dovolit. Aneb sociální korektnost postavená na hlavu.

+7/−2
27.4.2016 12:32
Foto

J34a43r13o41m58í36r 59H76l67u40b42e92k 2146550664521

Nejekologičtější jsou koně a koňské nebo volské povozy. Z tohoto úhlu pohledu byla předindustriální společnost velmi ekologická. Dnešní elektromobily, které mimochodem nikdo nechce, jsou proti tomu absolutní ničitelé životního prostředí. Musíme začít od začátku, kovy a plasty se musí vyrobit v hutích a chemičkách, které významně znečišťují své okolí, vodu i vzduch, baterie obsahují jedovaté látky a agresivní chemikálie, elektřina se vyrábí s malou účinností v převážně fosilních elektrárnách, proti jaderným protestují "ekologové", foto a větrné pracují jen někdy a přinejmenším výroba solárních panelů životnímu prostředí taky nepřispívá. Ztráty ve vedení elektřiny na velké vzdálenosti jsou značné, další ztráty vznikají v elektrických strojích jako transformátory a elektromotory, účinnost baterií, již tak ne moc valná, se rychle snižuje a musí se často měnit, aby to auto alespoň někam dojelo, k tomu připočtěte, že musí jezdit i v zimě kdy se elektřina spotřebovává i na topení, což je ztráta 100%. Ve výsledku není elektromobil přátelštější k životnímu prostředí než běžný automobil s vyladěným spalovacím motorem. Pokud se to lidem líbí, tak budou elektromobily kupovat i bez dotací, pokud se jim to nelíbí, nebudou je kupovat ani s nimi. Pokud by soudruzi dávali dotace i na koňské povozy, stejně by je ve velkém nekupovali.

+9/−1
27.4.2016 12:31

J13a91n 74B79a72r63t96á60č24e11k 6845695530629

Myslím, že by se našel důvod i k regulaci povozů tažených zvířaty - metan.

0/0
27.4.2016 12:35

J30a15n 28F44r35o29l33í78k 6326230755664

A otěr brzdových kopyt.;-D

0/0
28.4.2016 14:46
Foto

O94n57d10ř34e26j 94V73a32r71o62š52č60á57k 3734287113

Centralni vyroba a distribuce energie je a bude z hlediska efektivity i z hlediska emisi vzdy vyhodnejsi bez ohledu na to, z jakych zdroju pochazi. Kovy a plasty se musi vyrobit bez ohledu na typ vozu. To same plati i pro verejnou dopravu. S ohledem na konstrukci lokomotiv a vozu pro cestujici je tam v prepoctu na cestujiciho zdaleka nejvyssi podil pouzitych materialu. Nicmene souhlasim s tim, ze tad dotace je proste zlo. Dopadne to presne tak, ze na tom vydelaji jen a pouze vyrobci automobilu.

0/0
27.4.2016 13:23

K56a87r81e96l 55Š62v22é96d67a 5843321870299

běžný spalovací motor má účinnost cca 25%, tepelná elektrárna pak 50%, ale jak tu psali jiní, zase po cestě z elektrárny do baterií a pak zase přeměna na mechanický pohyb, ztratíte polovinu .. z mého pohledu žádný rozdíl, jen ten výfuk má elektromobil někde v severních čechách ..

0/0
27.4.2016 22:18

V88í26t 18K84o25u62b72a 6446290374628

Politici nutně potřebují udělat z elektřiny nedostatkové zboží aby mohli skrze regulaci jejího prodeje dělat další líbivou politiku a půjdou při tom přes mrtvoly.

+3/0
27.4.2016 12:31

M97a89r20e69k 57K53o26d33y71m 4449951351

Masové výrobě elektromobilů bude bránit nedostatek mědi a její cena.

+2/−1
27.4.2016 12:21

A66u23g54u97s89t 25F12o37r74m83á16n63e77k 6365969830396

V Česku to bude ještě předražená elektřina.

0/0
27.4.2016 12:24

M98a73r93t89i91n 85N85e14r67m80u43t 9227867908939

V normálním autě je už teď spousta drátů, takže dva tlusté navíc moc nezmění. A silové kabely v zemi (přívody k nabíjecím stanicím) jsou stejně vždy hliníkové

0/0
12.5.2016 22:47
Foto

J31a12r62o86s35l47a69v 16Š53v52á56b44í21k 3831714725232

V Japonsku by ty auta neprošly ani emisema, protože tuhle pohádku o čistém autě nebaští.

+1/−2
27.4.2016 12:21

M26i59l77a54n 14K49l80o18u85č26e56k 9134257469806

V japonsku se elektromobily běžně prodávají

0/0
27.4.2016 12:23
Foto

J61a13r10o90s11l59a24v 33Š54v30á46b55í79k 3121234415532

Ano, ty které projdou emisemi.

0/0
27.4.2016 13:01

R82o43b42e85r54t 50P92e76l69n78á44ř 3548681724

Efekt bude asi jako u srotovneho nebo ekologicke dane. Lide se zbavi aut ktere by jim jeste dlouhou dobu slouzily a vevysledku bude znecisteni mozna vetsi.

+4/0
27.4.2016 12:20

A89u52g44u30s82t 22F58o89r70m38á40n97e34k 6475669760416

Znečištění ale nebude v Německu, ale u nás, když Němci kupují od ČEZu proud pod cenou.

+2/−1
27.4.2016 12:26

M62i72l68a81n 59K36l21o19u32č31e31k 9254687639816

Pod jakou cenou, pod cenou na burze?

+1/0
27.4.2016 12:26

J40a93n 21B58a29r11t81á63č91e54k 6135435610179

Elektromobil bez dotace tak jak je nyní, je vhodný maximálně pro dojížděče do práce v rámci město-město či satelit-město. Už vidím jak praktický člověk z menšího města či venkova co sem tam tahá přívěs (stačí i lehký do 750 kg) a jezdí mimo hlavní tahy je celý nadšený z auta na baterky. Při představě, že v zimě mimo hlavní tah dojdou baterky, protože auto nebude mít sílu vyhrabat se ze závěje (benzín či naftu lze z kanystru nalít do nádrže a auto má opět plný výkon, při přepokladu, že lidi vozí rezervu) a jsem nucený čekat na odtahm protože v poli nikdo baterku nevymění ani nenabije.

+5/−2
27.4.2016 12:17

A83u26g45u16s16t 74F71o18r46m78á43n21e97k 6605959880366

Názorně to ukázali v jednom Top Gearu - když jim došel proud a oni celý den hledali nabíječku, pak baterky dobili přes noc.

+2/−1
27.4.2016 12:27

L88u97k46á86š 74Š28l64e94h77o69f28e65r 1483969285369

Jistě, 4 roky starý díl. Koukněte na ten s BMW i8, výsledky jsou diametrálně odlišné ;-)

+1/0
27.4.2016 12:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.