Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kupci elektromobilů dostanou v Německu od státu prémii čtyři tisíce eur

Německo bude dotovat nákup aut s elektrickým pohonem. Kupec nového čistě elektrického vozu získá prémii 4000 eur, při nákupu hybridního auta 3000 eur. V noci na středu se na tom dohodli členové vlády se zástupci automobilového průmyslu, informoval ministr financí Wolfgang Schäuble.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a64n 43U96l59m 7750859316782

Ve Francii je to podobný, to jen u nás by dali 1000 korun a zbytek rozkradli Rv

0/0
29.4.2016 9:00

J60a35n 67F98r97o74l85í81k 6566410535634

Pachatelé dobra mají jasno. Malý zájem o bateriová autíčka zapřičiňuje nedostatek dobíjecích stanic. Já osobně bych si takový krám nikdy nekoupil z jiného důvodu. Neustálé obavy, že mě v koloně, kde musím svítit dojde šťáva. U benzinu si prostě doliju z kanistru nemluvě o tom, že základní nádrž 35 l mě stačí na 750 km (C1). To nemluvím o tom, že bych musel najít parkovací místo vždy pod oknem kam bych ze třetího patra spustil dobíjecí kabel.;-) A ti Němci aby tu ekologii podpořili budou stavět další a další uhelné elektrárny. Už teď je staví jako o závod a až si zajistí další odběry tak se nám svět tím jejich CO2 zalkne.;-D

+1/0
28.4.2016 14:53

M70a26r30t37i83n 27N76e29r36m53u22t 9417457798979

Myslím že právě při popojíždění v koloně bude poměr efektivity elektrika/benzín výrazně na straně elektriky, jinak souhlas

0/0
12.5.2016 22:23

R64a53d33i74m 23K39ř92i94v79á63n67e32k 4832624711961

A no tak nesmradlavá auta ve městě pomůžou dýchat i těm, kteří si je nemohou dovolit, to se musí nechat.

Ovšem nějaké emise CO2 opravdu nikoho nezajímají.

0/0
27.4.2016 16:50

Z68d41e16n75ě47k 22H69a75n57z18l 1111516162234

Tak snad u nás třeba bude taky nějaká dotace

0/0
27.4.2016 14:47

M36a62r27e75k 31M37a32l65ý 1402338761300

Já spíš doufám, že ne...

+3/0
27.4.2016 14:50

R50o73m26a94n 92H66a63n56u52s 8105387149604

Osobně si myslím, že dotace pokryje tak výměnu baterií, které vydrží kolik 5 let ?

0/−1
27.4.2016 13:40

M51a83r57e27k 15G38a50j88d66a 4373154146182

Tesla má tuším 8 nebo deseti letou záruku. Co máte dál ?;-D

+1/0
27.4.2016 14:10

J40a43n 74P13e11r82n98i27k 8710951598626

I tak je hybridni auto drazsi o cca 300 000,- oproti klasice ve stejné třídě.

0/0
27.4.2016 14:12

Z24d43e87n59ě69k 35H33a23n25z79l 1531736482344

Ta je drahá na ni dotaci nedostanete

0/0
27.4.2016 14:17

L93u35k41á83š 46Š20l90e84h35o29f80e49r 1983559145429

Tesla model 3 bude stát kolem 1 milionu korun...

+2/0
27.4.2016 15:48
Foto

O79n87d97ř64e89j 93F62u39c95h11s 2803898913605

Ale taky stojí 2,5 MKč v základu.... To si asi běžný Franta motorista nekoupí , že, i kdyby mu na to stát připlivnul 100 KKč... Ta dotace je nesystémová kravina....

+1/0
27.4.2016 17:01

R89o10m63a75n 87H72a85n87u58s 8485707389184

Tak například se mi jeví jako velice výhodné zavedením např. sto tisíc aut neprodukujících CO2 snížení produkce CO2 vozidly na světě z 0,2% na asi 0,1999% teda za předpokladu, že se ta elektřina navíc nebude vyrábět v uhelných elektrárnách. ;-D

+2/0
27.4.2016 22:12

A67n77t30o36n76í18n 81D10o65u75b83e43k 3100729119

dalsi nesmysl! kdyby radsi neco jinde zlevnili. takhle jen budou dotovat milionare protoze normalni clovek si elektro auto nekoupi

+2/−1
27.4.2016 13:03

J86a45n 39V10e91s74e39l79ý 5844323662411

A co takhle něco z druhé ruky? Tak jak to dělá běžný Čech: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto?isSearchRequest=true&vc=Car&dam=0&ms=19300%3B38

0/0
27.4.2016 16:15

P56a90v38e59l 92J60i85n94d60ř75i73š14e80k 3200605336340

Na nákup nového vozu....

0/0
13.5.2016 6:09

R79u41d87o10l83f 11H23r18a70z46d42í37r96a 1445149193768

Abysme si to lithium brzy nevycerpali....

+4/0
27.4.2016 12:52

P37a25v89e81l 24Ř76a50p20e70k 7352286819235

Řešením problému masového automobilismu je privatizace všech jeho součástí, která zabrání socialistickému nadužívání a přenášení nákladů a negativních dopadů na všechny okolo. Ke spokojenému fungování společnosti není potřeba tolik automobilů jako dnes. Lidé jezdí auty, a spokojení stejně nejsou.

0/−1
27.4.2016 12:52

J55a14r90o78s41l72a89v 24P50l31a24c52h66e63t40k69a 7936146836529

A kdyz jim tu jizdu autem zneprijemnite, tak budou spokojenejsi?

+2/0
27.4.2016 14:53

T95o19m88á58š 72K32u43c89h52a82ř 3517631288321

V ČR jezdí cca 5 000 000 osobních aut s průměrným nájezdem 15 000 km ročně. To je celkem 75 000 000 000 km. Elektromobil ujede na baterii 50 kWh cca 250 km. Pokud nahradíme osobní vozy se spalovacími motory elektromobily, tak to máme 150 000 GWh ročně. V ČR se ročně nyní vyrobí cca 100 000 GWh el. energie, která se ale z velké části spotřebuje. Instalovaný max. výkon je samozřejmě o něco vyšší. Přesto vychází, že pokud bychom nahradili osobní vozy se spalovacími motory elektromobily, musíme postavit minimálně třikrát tolik uhelných, nebo pětkrát tolik jaderných elektráren, nebo chcete-li být poctivě eko, tak dokonce 70 krát! ;-D tolik solárních než máme dnes. Jistě, nebude to potřeba ze dne na den, ale ty elektrárny se stavěly po generace. Je to reálné? A dále, z jakého paliva vyrobíme takové kvantum energie?

A to jsme ani nazapočetli autobusy a kamiony.

Můžete to mínuskovat, ale jsou to pouze fakta.

+9/−1
27.4.2016 12:37

L51u40k22á39š 44Š62l27e23h74o68f67e70r 1203869785119

Ty jsi ale matematik ;-D

0/0
27.4.2016 12:39

M40a24r96e70k 19M46a24l41ý 1152198391100

Je tam něco špatně?

0/0
27.4.2016 12:43

L70u66k79á60š 33Š44l21e10h56o63f69e31r 1353829435309

Od 3. věty drtivá většina ;-)

0/0
27.4.2016 12:49

R90o12m22a55n 20Š51e51s37t65á57k 5234159253803

Tak se rozepište...

0/0
27.4.2016 13:02

M33a35r33e26k 51M17a88l17ý 1462748741780

No koukám... výroba je tak kolem 80 000 GWh ročně (2014):

http://energostat.cz/elektrina.html

A spotřeba těch 5 milionů elektroaut by byla podle těch vstupních podmínek 15 000 GWh, je tam chyba v řádu. I když já bych přidal tak min. 20%, protože počítat s průměrnou spotřebou elektroauta 20 kWh/100 km je poněkud optimistické.

+2/0
27.4.2016 13:03

L53u76k54á75š 45Š35l12e92h50o13f96e82r 1883299245519

Spotřeba je kolem 20 kWh/100 km, to myslím sedí. Ale jak sám vidíte, i kdyby všechny vozy jezdily na elektřinu, je to 1/4 naší celkové výroby energie. A jelikož dobíjení bude probíhat většinou mimo špičku (v noci), žádné drama se nekoná...

0/0
27.4.2016 13:21

M93a75r31e16k 84M75a39l44ý 1972188411360

Ano, donutil jste mě se na to podívat a přepočítat to.

Jinak, spotřeba 20 kWh/100 km je zhruba na úrovni Nissanu Leaf.

0/0
27.4.2016 13:33

J41i83ř65í 46P80a41u96l 3746825897212

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/i-elektromobily-zerou-tady-je-kolik-spotrebuje-kazdy-z-nich/

0/0
27.4.2016 14:12

J86a13n 31P40e30r37n50i37k 8310911468226

Násobte ješte x2, protože pokud má baterie 50kWh, tak nabití sežere cca 2x tolik - ztráty. Zatím existuje pouze jediná baterie, která má ztrátu pouze 25%, tzn. účinnost 75% - přečerpávací vodní elektrárna.

0/0
27.4.2016 14:18

M69a53r67e92k 77M47a20l76ý 1362938741610

Jo to je pravda... účinnost nabíjení a přenosové soustavy, atd...

0/0
27.4.2016 14:52

L66u47k59á11š 56Š32l49e68h13o63f43e13r 1623459185169

Ok, ale pořád jsme daleko od katastrofického scénáře v úvodním příspěvku... ;-)

0/0
27.4.2016 15:48

P57e80t20r 43M94a70r94e92č22e48k 1283361719228

Ano :-) ! Proč nezadotovat dobře situovaným lidem nákup el.mobilu z daní těch kteří si ho nemohou dovolit. Aneb sociální korektnost postavená na hlavu.

+7/−2
27.4.2016 12:32
Foto

J84a92r37o69m73í82r 76H48l79u97b52e76k 2186150194641

Nejekologičtější jsou koně a koňské nebo volské povozy. Z tohoto úhlu pohledu byla předindustriální společnost velmi ekologická. Dnešní elektromobily, které mimochodem nikdo nechce, jsou proti tomu absolutní ničitelé životního prostředí. Musíme začít od začátku, kovy a plasty se musí vyrobit v hutích a chemičkách, které významně znečišťují své okolí, vodu i vzduch, baterie obsahují jedovaté látky a agresivní chemikálie, elektřina se vyrábí s malou účinností v převážně fosilních elektrárnách, proti jaderným protestují "ekologové", foto a větrné pracují jen někdy a přinejmenším výroba solárních panelů životnímu prostředí taky nepřispívá. Ztráty ve vedení elektřiny na velké vzdálenosti jsou značné, další ztráty vznikají v elektrických strojích jako transformátory a elektromotory, účinnost baterií, již tak ne moc valná, se rychle snižuje a musí se často měnit, aby to auto alespoň někam dojelo, k tomu připočtěte, že musí jezdit i v zimě kdy se elektřina spotřebovává i na topení, což je ztráta 100%. Ve výsledku není elektromobil přátelštější k životnímu prostředí než běžný automobil s vyladěným spalovacím motorem. Pokud se to lidem líbí, tak budou elektromobily kupovat i bez dotací, pokud se jim to nelíbí, nebudou je kupovat ani s nimi. Pokud by soudruzi dávali dotace i na koňské povozy, stejně by je ve velkém nekupovali.

+9/−1
27.4.2016 12:31

J40a42n 38B13a29r55t82á41č65e94k 6515665870189

Myslím, že by se našel důvod i k regulaci povozů tažených zvířaty - metan.

0/0
27.4.2016 12:35

J14a22n 95F89r78o50l74í92k 6716350385184

A otěr brzdových kopyt.;-D

0/0
28.4.2016 14:46
Foto

O10n21d90ř27e61j 88V82a57r17o85š97č68á92k 3394197953

Centralni vyroba a distribuce energie je a bude z hlediska efektivity i z hlediska emisi vzdy vyhodnejsi bez ohledu na to, z jakych zdroju pochazi. Kovy a plasty se musi vyrobit bez ohledu na typ vozu. To same plati i pro verejnou dopravu. S ohledem na konstrukci lokomotiv a vozu pro cestujici je tam v prepoctu na cestujiciho zdaleka nejvyssi podil pouzitych materialu. Nicmene souhlasim s tim, ze tad dotace je proste zlo. Dopadne to presne tak, ze na tom vydelaji jen a pouze vyrobci automobilu.

0/0
27.4.2016 13:23

K13a77r40e20l 60Š71v93é39d80a 5283361670899

běžný spalovací motor má účinnost cca 25%, tepelná elektrárna pak 50%, ale jak tu psali jiní, zase po cestě z elektrárny do baterií a pak zase přeměna na mechanický pohyb, ztratíte polovinu .. z mého pohledu žádný rozdíl, jen ten výfuk má elektromobil někde v severních čechách ..

0/0
27.4.2016 22:18

V46í70t 13K74o20u54b71a 6506480434618

Politici nutně potřebují udělat z elektřiny nedostatkové zboží aby mohli skrze regulaci jejího prodeje dělat další líbivou politiku a půjdou při tom přes mrtvoly.

+3/0
27.4.2016 12:31

M82a40r10e27k 24K37o96d49y40m 4789891921

Masové výrobě elektromobilů bude bránit nedostatek mědi a její cena.

+2/−1
27.4.2016 12:21

A93u28g57u38s27t 60F46o43r62m24á67n70e24k 6935929820846

V Česku to bude ještě předražená elektřina.

0/0
27.4.2016 12:24

M47a54r63t43i78n 36N30e70r75m24u52t 9307857378209

V normálním autě je už teď spousta drátů, takže dva tlusté navíc moc nezmění. A silové kabely v zemi (přívody k nabíjecím stanicím) jsou stejně vždy hliníkové

0/0
12.5.2016 22:47
Foto

J56a76r19o55s62l25a54v 88Š12v10á97b67í72k 3391134295432

V Japonsku by ty auta neprošly ani emisema, protože tuhle pohádku o čistém autě nebaští.

+1/−2
27.4.2016 12:21

M24i64l92a33n 35K58l25o91u37č67e50k 9454927229766

V japonsku se elektromobily běžně prodávají

0/0
27.4.2016 12:23
Foto

J86a56r23o46s84l46a29v 68Š91v64á61b43í79k 3671564415722

Ano, ty které projdou emisemi.

0/0
27.4.2016 13:01

R94o18b16e31r43t 85P30e28l93n63á35ř 3568131534

Efekt bude asi jako u srotovneho nebo ekologicke dane. Lide se zbavi aut ktere by jim jeste dlouhou dobu slouzily a vevysledku bude znecisteni mozna vetsi.

+4/0
27.4.2016 12:20

A19u86g31u79s25t 25F65o44r95m93á94n10e67k 6735249440336

Znečištění ale nebude v Německu, ale u nás, když Němci kupují od ČEZu proud pod cenou.

+2/−1
27.4.2016 12:26

M79i36l77a50n 83K15l55o53u69č92e28k 9904827939216

Pod jakou cenou, pod cenou na burze?

+1/0
27.4.2016 12:26

J88a21n 52B56a58r86t41á25č16e59k 6225225350429

Elektromobil bez dotace tak jak je nyní, je vhodný maximálně pro dojížděče do práce v rámci město-město či satelit-město. Už vidím jak praktický člověk z menšího města či venkova co sem tam tahá přívěs (stačí i lehký do 750 kg) a jezdí mimo hlavní tahy je celý nadšený z auta na baterky. Při představě, že v zimě mimo hlavní tah dojdou baterky, protože auto nebude mít sílu vyhrabat se ze závěje (benzín či naftu lze z kanystru nalít do nádrže a auto má opět plný výkon, při přepokladu, že lidi vozí rezervu) a jsem nucený čekat na odtahm protože v poli nikdo baterku nevymění ani nenabije.

+5/−2
27.4.2016 12:17

A28u56g13u58s39t 54F30o35r13m34á80n75e36k 6555329470526

Názorně to ukázali v jednom Top Gearu - když jim došel proud a oni celý den hledali nabíječku, pak baterky dobili přes noc.

+2/−1
27.4.2016 12:27

L23u98k82á21š 56Š31l67e85h46o47f20e71r 1893719925299

Jistě, 4 roky starý díl. Koukněte na ten s BMW i8, výsledky jsou diametrálně odlišné ;-)

+1/0
27.4.2016 12:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.