Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kupci elektromobilů dostanou v Německu od státu prémii čtyři tisíce eur

Německo bude dotovat nákup aut s elektrickým pohonem. Kupec nového čistě elektrického vozu získá prémii 4000 eur, při nákupu hybridního auta 3000 eur. V noci na středu se na tom dohodli členové vlády se zástupci automobilového průmyslu, informoval ministr financí Wolfgang Schäuble.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a15n 90U47l21m 7950709146222

Ve Francii je to podobný, to jen u nás by dali 1000 korun a zbytek rozkradli Rv

0/0
29.4.2016 9:00

J42a81n 35F76r42o58l53í15k 6446310985124

Pachatelé dobra mají jasno. Malý zájem o bateriová autíčka zapřičiňuje nedostatek dobíjecích stanic. Já osobně bych si takový krám nikdy nekoupil z jiného důvodu. Neustálé obavy, že mě v koloně, kde musím svítit dojde šťáva. U benzinu si prostě doliju z kanistru nemluvě o tom, že základní nádrž 35 l mě stačí na 750 km (C1). To nemluvím o tom, že bych musel najít parkovací místo vždy pod oknem kam bych ze třetího patra spustil dobíjecí kabel.;-) A ti Němci aby tu ekologii podpořili budou stavět další a další uhelné elektrárny. Už teď je staví jako o závod a až si zajistí další odběry tak se nám svět tím jejich CO2 zalkne.;-D

+1/0
28.4.2016 14:53

M87a35r44t81i55n 37N37e29r45m71u95t 9897597778709

Myslím že právě při popojíždění v koloně bude poměr efektivity elektrika/benzín výrazně na straně elektriky, jinak souhlas

0/0
12.5.2016 22:23

R56a61d81i64m 37K17ř46i79v60á76n86e11k 4112954591441

A no tak nesmradlavá auta ve městě pomůžou dýchat i těm, kteří si je nemohou dovolit, to se musí nechat.

Ovšem nějaké emise CO2 opravdu nikoho nezajímají.

0/0
27.4.2016 16:50

Z55d55e22n40ě78k 55H65a65n67z42l 1841766692844

Tak snad u nás třeba bude taky nějaká dotace

0/0
27.4.2016 14:47

M44a27r64e87k 95M52a61l66ý 1712948501550

Já spíš doufám, že ne...

+3/0
27.4.2016 14:50

R83o14m68a35n 36H32a84n36u50s 8435467479904

Osobně si myslím, že dotace pokryje tak výměnu baterií, které vydrží kolik 5 let ?

0/−1
27.4.2016 13:40

M10a95r25e96k 93G31a69j19d74a 4413684466222

Tesla má tuším 8 nebo deseti letou záruku. Co máte dál ?;-D

+1/0
27.4.2016 14:10

J98a16n 82P88e83r27n88i33k 8710601968416

I tak je hybridni auto drazsi o cca 300 000,- oproti klasice ve stejné třídě.

0/0
27.4.2016 14:12

Z16d61e90n42ě44k 11H79a27n96z95l 1561456692764

Ta je drahá na ni dotaci nedostanete

0/0
27.4.2016 14:17

L72u80k46á18š 72Š98l88e24h33o77f53e61r 1583299575679

Tesla model 3 bude stát kolem 1 milionu korun...

+2/0
27.4.2016 15:48
Foto

O38n44d28ř64e87j 69F77u75c40h40s 2883298243135

Ale taky stojí 2,5 MKč v základu.... To si asi běžný Franta motorista nekoupí , že, i kdyby mu na to stát připlivnul 100 KKč... Ta dotace je nesystémová kravina....

+1/0
27.4.2016 17:01

R59o46m28a16n 53H17a86n62u87s 8975527909384

Tak například se mi jeví jako velice výhodné zavedením např. sto tisíc aut neprodukujících CO2 snížení produkce CO2 vozidly na světě z 0,2% na asi 0,1999% teda za předpokladu, že se ta elektřina navíc nebude vyrábět v uhelných elektrárnách. ;-D

+2/0
27.4.2016 22:12

A23n88t81o51n59í68n 39D66o21u27b14e87k 3130139699

dalsi nesmysl! kdyby radsi neco jinde zlevnili. takhle jen budou dotovat milionare protoze normalni clovek si elektro auto nekoupi

+2/−1
27.4.2016 13:03

J77a42n 19V68e98s29e28l17ý 5424513752491

A co takhle něco z druhé ruky? Tak jak to dělá běžný Čech: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto?isSearchRequest=true&vc=Car&dam=0&ms=19300%3B38

0/0
27.4.2016 16:15

P80a74v56e29l 22J95i41n64d86ř57i87š38e59k 3840465476280

Na nákup nového vozu....

0/0
13.5.2016 6:09

R24u28d50o14l26f 84H54r87a82z91d19í94r81a 1485989833288

Abysme si to lithium brzy nevycerpali....

+4/0
27.4.2016 12:52

P58a91v64e97l 90Ř90a71p48e81k 7292546809185

Řešením problému masového automobilismu je privatizace všech jeho součástí, která zabrání socialistickému nadužívání a přenášení nákladů a negativních dopadů na všechny okolo. Ke spokojenému fungování společnosti není potřeba tolik automobilů jako dnes. Lidé jezdí auty, a spokojení stejně nejsou.

0/−1
27.4.2016 12:52

J23a82r79o87s28l33a35v 45P63l88a11c41h39e14t32k68a 7156186876539

A kdyz jim tu jizdu autem zneprijemnite, tak budou spokojenejsi?

+2/0
27.4.2016 14:53

T41o36m53á82š 30K32u36c77h64a44ř 3657101178731

V ČR jezdí cca 5 000 000 osobních aut s průměrným nájezdem 15 000 km ročně. To je celkem 75 000 000 000 km. Elektromobil ujede na baterii 50 kWh cca 250 km. Pokud nahradíme osobní vozy se spalovacími motory elektromobily, tak to máme 150 000 GWh ročně. V ČR se ročně nyní vyrobí cca 100 000 GWh el. energie, která se ale z velké části spotřebuje. Instalovaný max. výkon je samozřejmě o něco vyšší. Přesto vychází, že pokud bychom nahradili osobní vozy se spalovacími motory elektromobily, musíme postavit minimálně třikrát tolik uhelných, nebo pětkrát tolik jaderných elektráren, nebo chcete-li být poctivě eko, tak dokonce 70 krát! ;-D tolik solárních než máme dnes. Jistě, nebude to potřeba ze dne na den, ale ty elektrárny se stavěly po generace. Je to reálné? A dále, z jakého paliva vyrobíme takové kvantum energie?

A to jsme ani nazapočetli autobusy a kamiony.

Můžete to mínuskovat, ale jsou to pouze fakta.

+9/−1
27.4.2016 12:37

L77u35k25á92š 30Š75l58e82h93o13f62e66r 1613869485789

Ty jsi ale matematik ;-D

0/0
27.4.2016 12:39

M76a20r65e36k 76M85a38l95ý 1672948961560

Je tam něco špatně?

0/0
27.4.2016 12:43

L79u29k32á10š 33Š64l35e95h53o21f87e21r 1943589415509

Od 3. věty drtivá většina ;-)

0/0
27.4.2016 12:49

R30o63m70a49n 38Š85e66s54t44á79k 5964909963283

Tak se rozepište...

0/0
27.4.2016 13:02

M35a35r78e12k 12M74a79l61ý 1422968601520

No koukám... výroba je tak kolem 80 000 GWh ročně (2014):

http://energostat.cz/elektrina.html

A spotřeba těch 5 milionů elektroaut by byla podle těch vstupních podmínek 15 000 GWh, je tam chyba v řádu. I když já bych přidal tak min. 20%, protože počítat s průměrnou spotřebou elektroauta 20 kWh/100 km je poněkud optimistické.

+2/0
27.4.2016 13:03

L34u64k32á53š 40Š28l53e87h75o13f34e57r 1273939615779

Spotřeba je kolem 20 kWh/100 km, to myslím sedí. Ale jak sám vidíte, i kdyby všechny vozy jezdily na elektřinu, je to 1/4 naší celkové výroby energie. A jelikož dobíjení bude probíhat většinou mimo špičku (v noci), žádné drama se nekoná...

0/0
27.4.2016 13:21

M65a52r66e44k 97M35a85l61ý 1422928551660

Ano, donutil jste mě se na to podívat a přepočítat to.

Jinak, spotřeba 20 kWh/100 km je zhruba na úrovni Nissanu Leaf.

0/0
27.4.2016 13:33

J70i67ř31í 72P87a85u60l 3126325897492

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/i-elektromobily-zerou-tady-je-kolik-spotrebuje-kazdy-z-nich/

0/0
27.4.2016 14:12

J78a46n 19P52e31r10n30i83k 8180231128946

Násobte ješte x2, protože pokud má baterie 50kWh, tak nabití sežere cca 2x tolik - ztráty. Zatím existuje pouze jediná baterie, která má ztrátu pouze 25%, tzn. účinnost 75% - přečerpávací vodní elektrárna.

0/0
27.4.2016 14:18

M88a39r26e53k 98M78a69l20ý 1472718861260

Jo to je pravda... účinnost nabíjení a přenosové soustavy, atd...

0/0
27.4.2016 14:52

L17u81k60á68š 41Š42l59e54h75o13f87e96r 1883819635619

Ok, ale pořád jsme daleko od katastrofického scénáře v úvodním příspěvku... ;-)

0/0
27.4.2016 15:48

P21e18t47r 53M68a72r41e42č71e41k 1603331619788

Ano :-) ! Proč nezadotovat dobře situovaným lidem nákup el.mobilu z daní těch kteří si ho nemohou dovolit. Aneb sociální korektnost postavená na hlavu.

+7/−2
27.4.2016 12:32
Foto

J11a16r59o91m45í49r 48H61l52u74b62e56k 2296840514291

Nejekologičtější jsou koně a koňské nebo volské povozy. Z tohoto úhlu pohledu byla předindustriální společnost velmi ekologická. Dnešní elektromobily, které mimochodem nikdo nechce, jsou proti tomu absolutní ničitelé životního prostředí. Musíme začít od začátku, kovy a plasty se musí vyrobit v hutích a chemičkách, které významně znečišťují své okolí, vodu i vzduch, baterie obsahují jedovaté látky a agresivní chemikálie, elektřina se vyrábí s malou účinností v převážně fosilních elektrárnách, proti jaderným protestují "ekologové", foto a větrné pracují jen někdy a přinejmenším výroba solárních panelů životnímu prostředí taky nepřispívá. Ztráty ve vedení elektřiny na velké vzdálenosti jsou značné, další ztráty vznikají v elektrických strojích jako transformátory a elektromotory, účinnost baterií, již tak ne moc valná, se rychle snižuje a musí se často měnit, aby to auto alespoň někam dojelo, k tomu připočtěte, že musí jezdit i v zimě kdy se elektřina spotřebovává i na topení, což je ztráta 100%. Ve výsledku není elektromobil přátelštější k životnímu prostředí než běžný automobil s vyladěným spalovacím motorem. Pokud se to lidem líbí, tak budou elektromobily kupovat i bez dotací, pokud se jim to nelíbí, nebudou je kupovat ani s nimi. Pokud by soudruzi dávali dotace i na koňské povozy, stejně by je ve velkém nekupovali.

+9/−1
27.4.2016 12:31

J64a26n 24B18a98r38t34á43č57e44k 6495285950989

Myslím, že by se našel důvod i k regulaci povozů tažených zvířaty - metan.

0/0
27.4.2016 12:35

J81a36n 92F96r12o80l47í95k 6466240225594

A otěr brzdových kopyt.;-D

0/0
28.4.2016 14:46
Foto

O65n72d89ř22e52j 55V89a52r75o43š18č52á79k 3714817253

Centralni vyroba a distribuce energie je a bude z hlediska efektivity i z hlediska emisi vzdy vyhodnejsi bez ohledu na to, z jakych zdroju pochazi. Kovy a plasty se musi vyrobit bez ohledu na typ vozu. To same plati i pro verejnou dopravu. S ohledem na konstrukci lokomotiv a vozu pro cestujici je tam v prepoctu na cestujiciho zdaleka nejvyssi podil pouzitych materialu. Nicmene souhlasim s tim, ze tad dotace je proste zlo. Dopadne to presne tak, ze na tom vydelaji jen a pouze vyrobci automobilu.

0/0
27.4.2016 13:23

K44a10r98e30l 64Š52v91é36d62a 5323821700809

běžný spalovací motor má účinnost cca 25%, tepelná elektrárna pak 50%, ale jak tu psali jiní, zase po cestě z elektrárny do baterií a pak zase přeměna na mechanický pohyb, ztratíte polovinu .. z mého pohledu žádný rozdíl, jen ten výfuk má elektromobil někde v severních čechách ..

0/0
27.4.2016 22:18

V67í78t 98K95o48u72b60a 6526440904938

Politici nutně potřebují udělat z elektřiny nedostatkové zboží aby mohli skrze regulaci jejího prodeje dělat další líbivou politiku a půjdou při tom přes mrtvoly.

+3/0
27.4.2016 12:31

M37a53r32e47k 27K49o26d39y97m 4319611461

Masové výrobě elektromobilů bude bránit nedostatek mědi a její cena.

+2/−1
27.4.2016 12:21

A25u90g93u22s79t 63F58o30r72m29á70n18e64k 6195569400986

V Česku to bude ještě předražená elektřina.

0/0
27.4.2016 12:24

M30a72r98t19i15n 91N21e29r54m19u22t 9157537718599

V normálním autě je už teď spousta drátů, takže dva tlusté navíc moc nezmění. A silové kabely v zemi (přívody k nabíjecím stanicím) jsou stejně vždy hliníkové

0/0
12.5.2016 22:47
Foto

J16a42r82o14s53l59a80v 88Š85v69á30b18í82k 3241824175922

V Japonsku by ty auta neprošly ani emisema, protože tuhle pohádku o čistém autě nebaští.

+1/−2
27.4.2016 12:21

M85i39l76a57n 61K36l20o97u82č92e35k 9544457259286

V japonsku se elektromobily běžně prodávají

0/0
27.4.2016 12:23
Foto

J56a20r12o31s35l51a85v 48Š49v82á23b48í83k 3831384155712

Ano, ty které projdou emisemi.

0/0
27.4.2016 13:01

R11o29b29e24r93t 12P53e15l72n15á70ř 3668551444

Efekt bude asi jako u srotovneho nebo ekologicke dane. Lide se zbavi aut ktere by jim jeste dlouhou dobu slouzily a vevysledku bude znecisteni mozna vetsi.

+4/0
27.4.2016 12:20

A49u54g12u60s71t 22F60o80r50m98á89n36e73k 6485879360246

Znečištění ale nebude v Německu, ale u nás, když Němci kupují od ČEZu proud pod cenou.

+2/−1
27.4.2016 12:26

M54i86l62a52n 25K95l14o62u18č57e25k 9624457259806

Pod jakou cenou, pod cenou na burze?

+1/0
27.4.2016 12:26

J93a48n 72B92a80r33t65á91č20e29k 6775295330669

Elektromobil bez dotace tak jak je nyní, je vhodný maximálně pro dojížděče do práce v rámci město-město či satelit-město. Už vidím jak praktický člověk z menšího města či venkova co sem tam tahá přívěs (stačí i lehký do 750 kg) a jezdí mimo hlavní tahy je celý nadšený z auta na baterky. Při představě, že v zimě mimo hlavní tah dojdou baterky, protože auto nebude mít sílu vyhrabat se ze závěje (benzín či naftu lze z kanystru nalít do nádrže a auto má opět plný výkon, při přepokladu, že lidi vozí rezervu) a jsem nucený čekat na odtahm protože v poli nikdo baterku nevymění ani nenabije.

+5/−2
27.4.2016 12:17

A37u15g27u45s90t 26F78o91r90m33á58n97e97k 6635639450286

Názorně to ukázali v jednom Top Gearu - když jim došel proud a oni celý den hledali nabíječku, pak baterky dobili přes noc.

+2/−1
27.4.2016 12:27

L14u83k18á42š 35Š75l93e54h89o87f94e51r 1333479755799

Jistě, 4 roky starý díl. Koukněte na ten s BMW i8, výsledky jsou diametrálně odlišné ;-)

+1/0
27.4.2016 12:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.