Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kupci elektromobilů dostanou v Německu od státu prémii čtyři tisíce eur

Německo bude dotovat nákup aut s elektrickým pohonem. Kupec nového čistě elektrického vozu získá prémii 4000 eur, při nákupu hybridního auta 3000 eur. V noci na středu se na tom dohodli členové vlády se zástupci automobilového průmyslu, informoval ministr financí Wolfgang Schäuble.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a79n 10U32l33m 7600769376782

Ve Francii je to podobný, to jen u nás by dali 1000 korun a zbytek rozkradli Rv

0/0
29.4.2016 9:00

J26a54n 54F55r86o22l76í52k 6126950745544

Pachatelé dobra mají jasno. Malý zájem o bateriová autíčka zapřičiňuje nedostatek dobíjecích stanic. Já osobně bych si takový krám nikdy nekoupil z jiného důvodu. Neustálé obavy, že mě v koloně, kde musím svítit dojde šťáva. U benzinu si prostě doliju z kanistru nemluvě o tom, že základní nádrž 35 l mě stačí na 750 km (C1). To nemluvím o tom, že bych musel najít parkovací místo vždy pod oknem kam bych ze třetího patra spustil dobíjecí kabel.;-) A ti Němci aby tu ekologii podpořili budou stavět další a další uhelné elektrárny. Už teď je staví jako o závod a až si zajistí další odběry tak se nám svět tím jejich CO2 zalkne.;-D

+1/0
28.4.2016 14:53

M26a68r81t71i45n 41N61e30r60m27u19t 9797147578119

Myslím že právě při popojíždění v koloně bude poměr efektivity elektrika/benzín výrazně na straně elektriky, jinak souhlas

0/0
12.5.2016 22:23

R60a83d70i45m 35K44ř23i37v95á55n35e15k 4402624601781

A no tak nesmradlavá auta ve městě pomůžou dýchat i těm, kteří si je nemohou dovolit, to se musí nechat.

Ovšem nějaké emise CO2 opravdu nikoho nezajímají.

0/0
27.4.2016 16:50

Z66d88e60n24ě20k 28H59a87n29z25l 1161276972454

Tak snad u nás třeba bude taky nějaká dotace

0/0
27.4.2016 14:47

M73a50r38e21k 26M68a40l59ý 1492198121410

Já spíš doufám, že ne...

+3/0
27.4.2016 14:50

R85o25m19a36n 31H67a10n48u51s 8905537429894

Osobně si myslím, že dotace pokryje tak výměnu baterií, které vydrží kolik 5 let ?

0/−1
27.4.2016 13:40

M41a33r82e26k 20G37a94j38d59a 4813844756282

Tesla má tuším 8 nebo deseti letou záruku. Co máte dál ?;-D

+1/0
27.4.2016 14:10

J45a91n 47P16e49r50n22i78k 8420431778916

I tak je hybridni auto drazsi o cca 300 000,- oproti klasice ve stejné třídě.

0/0
27.4.2016 14:12

Z93d48e27n59ě92k 82H95a94n30z83l 1451576432394

Ta je drahá na ni dotaci nedostanete

0/0
27.4.2016 14:17

L80u17k12á35š 43Š33l59e12h31o17f10e45r 1503139305219

Tesla model 3 bude stát kolem 1 milionu korun...

+2/0
27.4.2016 15:48
Foto

O98n88d14ř33e25j 88F77u78c65h97s 2873798973615

Ale taky stojí 2,5 MKč v základu.... To si asi běžný Franta motorista nekoupí , že, i kdyby mu na to stát připlivnul 100 KKč... Ta dotace je nesystémová kravina....

+1/0
27.4.2016 17:01

R55o89m72a20n 69H14a75n16u98s 8535427909264

Tak například se mi jeví jako velice výhodné zavedením např. sto tisíc aut neprodukujících CO2 snížení produkce CO2 vozidly na světě z 0,2% na asi 0,1999% teda za předpokladu, že se ta elektřina navíc nebude vyrábět v uhelných elektrárnách. ;-D

+2/0
27.4.2016 22:12

A19n59t57o41n92í74n 18D84o55u52b19e23k 3900399329

dalsi nesmysl! kdyby radsi neco jinde zlevnili. takhle jen budou dotovat milionare protoze normalni clovek si elektro auto nekoupi

+2/−1
27.4.2016 13:03

J69a45n 45V78e14s69e60l20ý 5714403422251

A co takhle něco z druhé ruky? Tak jak to dělá běžný Čech: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto?isSearchRequest=true&vc=Car&dam=0&ms=19300%3B38

0/0
27.4.2016 16:15

P44a91v88e59l 89J33i71n67d29ř17i65š94e15k 3880765106460

Na nákup nového vozu....

0/0
13.5.2016 6:09

R62u95d77o74l52f 46H63r18a63z86d56í57r48a 1855119593588

Abysme si to lithium brzy nevycerpali....

+4/0
27.4.2016 12:52

P73a91v65e92l 29Ř88a29p70e13k 7612786499725

Řešením problému masového automobilismu je privatizace všech jeho součástí, která zabrání socialistickému nadužívání a přenášení nákladů a negativních dopadů na všechny okolo. Ke spokojenému fungování společnosti není potřeba tolik automobilů jako dnes. Lidé jezdí auty, a spokojení stejně nejsou.

0/−1
27.4.2016 12:52

J24a91r60o72s19l43a64v 49P90l55a35c50h36e46t24k19a 7796316636449

A kdyz jim tu jizdu autem zneprijemnite, tak budou spokojenejsi?

+2/0
27.4.2016 14:53

T56o25m84á43š 53K43u17c58h13a49ř 3847831688891

V ČR jezdí cca 5 000 000 osobních aut s průměrným nájezdem 15 000 km ročně. To je celkem 75 000 000 000 km. Elektromobil ujede na baterii 50 kWh cca 250 km. Pokud nahradíme osobní vozy se spalovacími motory elektromobily, tak to máme 150 000 GWh ročně. V ČR se ročně nyní vyrobí cca 100 000 GWh el. energie, která se ale z velké části spotřebuje. Instalovaný max. výkon je samozřejmě o něco vyšší. Přesto vychází, že pokud bychom nahradili osobní vozy se spalovacími motory elektromobily, musíme postavit minimálně třikrát tolik uhelných, nebo pětkrát tolik jaderných elektráren, nebo chcete-li být poctivě eko, tak dokonce 70 krát! ;-D tolik solárních než máme dnes. Jistě, nebude to potřeba ze dne na den, ale ty elektrárny se stavěly po generace. Je to reálné? A dále, z jakého paliva vyrobíme takové kvantum energie?

A to jsme ani nazapočetli autobusy a kamiony.

Můžete to mínuskovat, ale jsou to pouze fakta.

+9/−1
27.4.2016 12:37

L72u64k96á75š 76Š67l94e18h81o46f40e51r 1913529145619

Ty jsi ale matematik ;-D

0/0
27.4.2016 12:39

M33a39r25e14k 26M98a17l26ý 1282748351160

Je tam něco špatně?

0/0
27.4.2016 12:43

L45u51k69á50š 81Š45l72e59h21o14f54e95r 1493479425479

Od 3. věty drtivá většina ;-)

0/0
27.4.2016 12:49

R13o12m50a64n 54Š51e25s54t68á63k 5734739563793

Tak se rozepište...

0/0
27.4.2016 13:02

M56a11r41e87k 71M39a75l89ý 1682558781530

No koukám... výroba je tak kolem 80 000 GWh ročně (2014):

http://energostat.cz/elektrina.html

A spotřeba těch 5 milionů elektroaut by byla podle těch vstupních podmínek 15 000 GWh, je tam chyba v řádu. I když já bych přidal tak min. 20%, protože počítat s průměrnou spotřebou elektroauta 20 kWh/100 km je poněkud optimistické.

+2/0
27.4.2016 13:03

L49u29k84á28š 64Š77l65e68h23o26f33e70r 1613939355259

Spotřeba je kolem 20 kWh/100 km, to myslím sedí. Ale jak sám vidíte, i kdyby všechny vozy jezdily na elektřinu, je to 1/4 naší celkové výroby energie. A jelikož dobíjení bude probíhat většinou mimo špičku (v noci), žádné drama se nekoná...

0/0
27.4.2016 13:21

M81a28r71e98k 13M41a56l53ý 1632608751130

Ano, donutil jste mě se na to podívat a přepočítat to.

Jinak, spotřeba 20 kWh/100 km je zhruba na úrovni Nissanu Leaf.

0/0
27.4.2016 13:33

J71i23ř43í 94P84a10u12l 3956685497982

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/i-elektromobily-zerou-tady-je-kolik-spotrebuje-kazdy-z-nich/

0/0
27.4.2016 14:12

J94a17n 86P66e39r76n69i36k 8770141598186

Násobte ješte x2, protože pokud má baterie 50kWh, tak nabití sežere cca 2x tolik - ztráty. Zatím existuje pouze jediná baterie, která má ztrátu pouze 25%, tzn. účinnost 75% - přečerpávací vodní elektrárna.

0/0
27.4.2016 14:18

M49a83r78e49k 18M71a41l63ý 1132128621960

Jo to je pravda... účinnost nabíjení a přenosové soustavy, atd...

0/0
27.4.2016 14:52

L10u82k38á84š 60Š91l38e55h41o29f75e91r 1253749265759

Ok, ale pořád jsme daleko od katastrofického scénáře v úvodním příspěvku... ;-)

0/0
27.4.2016 15:48

P92e33t97r 97M21a15r92e21č16e60k 1923341379848

Ano :-) ! Proč nezadotovat dobře situovaným lidem nákup el.mobilu z daní těch kteří si ho nemohou dovolit. Aneb sociální korektnost postavená na hlavu.

+7/−2
27.4.2016 12:32
Foto

J92a54r89o65m56í47r 84H75l84u74b13e75k 2306170864331

Nejekologičtější jsou koně a koňské nebo volské povozy. Z tohoto úhlu pohledu byla předindustriální společnost velmi ekologická. Dnešní elektromobily, které mimochodem nikdo nechce, jsou proti tomu absolutní ničitelé životního prostředí. Musíme začít od začátku, kovy a plasty se musí vyrobit v hutích a chemičkách, které významně znečišťují své okolí, vodu i vzduch, baterie obsahují jedovaté látky a agresivní chemikálie, elektřina se vyrábí s malou účinností v převážně fosilních elektrárnách, proti jaderným protestují "ekologové", foto a větrné pracují jen někdy a přinejmenším výroba solárních panelů životnímu prostředí taky nepřispívá. Ztráty ve vedení elektřiny na velké vzdálenosti jsou značné, další ztráty vznikají v elektrických strojích jako transformátory a elektromotory, účinnost baterií, již tak ne moc valná, se rychle snižuje a musí se často měnit, aby to auto alespoň někam dojelo, k tomu připočtěte, že musí jezdit i v zimě kdy se elektřina spotřebovává i na topení, což je ztráta 100%. Ve výsledku není elektromobil přátelštější k životnímu prostředí než běžný automobil s vyladěným spalovacím motorem. Pokud se to lidem líbí, tak budou elektromobily kupovat i bez dotací, pokud se jim to nelíbí, nebudou je kupovat ani s nimi. Pokud by soudruzi dávali dotace i na koňské povozy, stejně by je ve velkém nekupovali.

+9/−1
27.4.2016 12:31

J42a54n 64B70a79r14t63á84č94e88k 6275785100979

Myslím, že by se našel důvod i k regulaci povozů tažených zvířaty - metan.

0/0
27.4.2016 12:35

J14a27n 55F34r82o46l35í18k 6696370185574

A otěr brzdových kopyt.;-D

0/0
28.4.2016 14:46
Foto

O22n33d17ř38e71j 14V29a36r59o78š72č24á25k 3884897153

Centralni vyroba a distribuce energie je a bude z hlediska efektivity i z hlediska emisi vzdy vyhodnejsi bez ohledu na to, z jakych zdroju pochazi. Kovy a plasty se musi vyrobit bez ohledu na typ vozu. To same plati i pro verejnou dopravu. S ohledem na konstrukci lokomotiv a vozu pro cestujici je tam v prepoctu na cestujiciho zdaleka nejvyssi podil pouzitych materialu. Nicmene souhlasim s tim, ze tad dotace je proste zlo. Dopadne to presne tak, ze na tom vydelaji jen a pouze vyrobci automobilu.

0/0
27.4.2016 13:23

K70a66r30e16l 74Š86v69é85d30a 5953331490979

běžný spalovací motor má účinnost cca 25%, tepelná elektrárna pak 50%, ale jak tu psali jiní, zase po cestě z elektrárny do baterií a pak zase přeměna na mechanický pohyb, ztratíte polovinu .. z mého pohledu žádný rozdíl, jen ten výfuk má elektromobil někde v severních čechách ..

0/0
27.4.2016 22:18

V34í84t 36K61o31u90b40a 6766650274238

Politici nutně potřebují udělat z elektřiny nedostatkové zboží aby mohli skrze regulaci jejího prodeje dělat další líbivou politiku a půjdou při tom přes mrtvoly.

+3/0
27.4.2016 12:31

M59a73r47e34k 53K40o18d93y55m 4299471121

Masové výrobě elektromobilů bude bránit nedostatek mědi a její cena.

+2/−1
27.4.2016 12:21

A17u12g81u35s62t 31F18o75r79m78á37n35e93k 6465629920966

V Česku to bude ještě předražená elektřina.

0/0
27.4.2016 12:24

M59a37r14t49i17n 55N11e48r44m41u88t 9867397938779

V normálním autě je už teď spousta drátů, takže dva tlusté navíc moc nezmění. A silové kabely v zemi (přívody k nabíjecím stanicím) jsou stejně vždy hliníkové

0/0
12.5.2016 22:47
Foto

J86a81r29o58s49l65a76v 54Š57v50á42b79í46k 3211404175772

V Japonsku by ty auta neprošly ani emisema, protože tuhle pohádku o čistém autě nebaští.

+1/−2
27.4.2016 12:21

M25i95l94a90n 42K61l98o55u79č85e27k 9894287879506

V japonsku se elektromobily běžně prodávají

0/0
27.4.2016 12:23
Foto

J84a58r48o21s27l13a53v 41Š81v82á55b98í74k 3741644365142

Ano, ty které projdou emisemi.

0/0
27.4.2016 13:01

R33o21b71e42r97t 85P53e30l30n13á68ř 3788591644

Efekt bude asi jako u srotovneho nebo ekologicke dane. Lide se zbavi aut ktere by jim jeste dlouhou dobu slouzily a vevysledku bude znecisteni mozna vetsi.

+4/0
27.4.2016 12:20

A39u61g90u94s86t 72F28o89r74m70á64n23e18k 6855629330796

Znečištění ale nebude v Německu, ale u nás, když Němci kupují od ČEZu proud pod cenou.

+2/−1
27.4.2016 12:26

M25i59l23a65n 17K26l18o85u71č93e89k 9964107849616

Pod jakou cenou, pod cenou na burze?

+1/0
27.4.2016 12:26

J32a27n 26B46a82r79t76á62č84e43k 6465105760849

Elektromobil bez dotace tak jak je nyní, je vhodný maximálně pro dojížděče do práce v rámci město-město či satelit-město. Už vidím jak praktický člověk z menšího města či venkova co sem tam tahá přívěs (stačí i lehký do 750 kg) a jezdí mimo hlavní tahy je celý nadšený z auta na baterky. Při představě, že v zimě mimo hlavní tah dojdou baterky, protože auto nebude mít sílu vyhrabat se ze závěje (benzín či naftu lze z kanystru nalít do nádrže a auto má opět plný výkon, při přepokladu, že lidi vozí rezervu) a jsem nucený čekat na odtahm protože v poli nikdo baterku nevymění ani nenabije.

+5/−2
27.4.2016 12:17

A77u67g67u95s32t 52F29o46r98m32á44n82e18k 6255789380926

Názorně to ukázali v jednom Top Gearu - když jim došel proud a oni celý den hledali nabíječku, pak baterky dobili přes noc.

+2/−1
27.4.2016 12:27

L73u85k12á89š 89Š68l25e50h10o47f95e37r 1313709265409

Jistě, 4 roky starý díl. Koukněte na ten s BMW i8, výsledky jsou diametrálně odlišné ;-)

+1/0
27.4.2016 12:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.