Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky předjedou autobusy. Mezi Prahou a Brnem o minuty, výrazněji na jih

Po mnoha letech bude spojení mezi dvěma největšími městy v zemi rychlejší vlakem než autobusem. Po železnici bude cestování mezi Prahou a Brnem od prosince o pět minut kratší. Ještě výrazněji zrychlí vlaky do Českých Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A72l15e94x 95T28o50r16o14k 1596181623283

To je teda fakt "síla". Píše se tady o 5 minutách ušetřeného času, ale že je běžné půlhodinové i hodinové zpoždění kvůli nekonečným výlukám stále někde na trati, o tom se tady nikdo nezmiňuje. Až se toto vyřeší a vlaky budou jezdit načas, tak snad lidé na této trase přejdou z autobusu do vlaku. A hlavně až tam skončí monopol ČD, protože relace Praha - Brno je stále proti trase do Ostravy drahá. Tak snad pomůže nová vlaková linka Regiojetu do z Prahy přes Brno do Bratislavy.

+3/0
30.4.2016 18:40

R18a36d91e85k 43J57a91n43a40t54a 9435246674292

Ad zpoždění: např. první ranní railjet má za poslední měsíc zpoždění průměrně 2 minuty, maximálně (a to jednou) 12 minut. Jak si vedla D1?

Ad cena: kolik Kč byste chtěl platit z cestu z Prahy do Brna jedním z nejnovějších evropských vlaků?

0/0
2.5.2016 22:50

R57o20m37a75n 67L90i23p21s41k87ý 2919933209

Tak u ÖBB ani u DB rozdíl v ceně Railjetem nebo obyčejným IC ze starých vagónů nedělají. Taky jízda taxíkem od jednoho dispečingu bude na stejné trase stejná, ať to pojede Škoda 100 MB nebo BMW X6.

0/0
12.6.2016 15:22

T38o21m32á51š 47V84a68v40e53r36k97a 7481910602254

Kolik času na cestě do Brna by se ušetřilo narovnáním trati v úseku Bezpráví? Dalších 15 minut?

0/0
29.4.2016 11:06

P87a27v71e80l 38M97o91r95a76v82e49c 3702159952938

Tleskám za zrychlení vlaků Praha-Brno, ale..

1) Až se (snad za pár let) doopraví D1, nebude zase rychlejší autobus?

2) Praha-Brno je součástí 1.koridoru, který se začal "modernizovat" už někdy před 20 lety (jako první). Jak to, že POŘÁD ještě není dokončen? Blbých 250km trati?

3) Stále čekám, kdy se ČR rozhoupe k VRT. Ty nám zoufale chybí, rychlíky nás už objíždějí..

+4/0
28.4.2016 18:18

O13l93d48ř47i63c31h 17J12a94n39e98č88e14k 8829386373741

ad 1) nebude - pokud vim, zlute busy mely v jizdnim radu 2:30 odjakziva a pokud bus dodrzuje povolenou rychlost 100 km/h tak ani rychlejsi byt nemuze

ad 2) protoze se leckde jen optimalizovalo nebo modernizovalo malo, nektera velka nadrazi se delaji opravdu az ted

ad 3) politika ;-(

+3/0
28.4.2016 20:27

P40a97v33e23l 26M20o65r21a45v25e55c 3672979232628

1) ano, ale dnes busy jsou reálně zpožďovány opravou takže v průměru jezdí ještě později

2) ano, to vím. Já se podivuji tomu, jak je možné jeden základní koridor tak dlouho opravovat.

3) bohužel..;-( (naši vrcholní politici chtěj spíše vodní kanál než VRT, smutné)

+1/0
28.4.2016 20:48

O43l58d32ř14i10c54h 96J92a80n25e75č51e39k 8199876223471

Vazeny pane Sura, k Vasi reklame v poslednim odstavci: kdo jede jednorazove, tak si kvuli par korunam uspory nebude vyrizovat kreditovou jizdenku, i kdyz je zdarma.

A i kdyby to vlakem bylo o 10% drazsi a pomalejsi nez busem, tak tim vlakem stejne pojedu, protoze je to pohodlnejsi - i bez kafe zdarma a vlastni obrazovky. A spolehlivejsi - zatimco vlak jede vetsinou plus minus nacas, u busu pulhodinove zpozdeni na trase z Brna nebo z Budejovic asi nebude nic mimoradneho, takze stejne moc nema smysl resit, jestli je vlak (podle JR) o 5 minut rychlejsi nebo o 2 minuty pomalejsi.

+5/0
28.4.2016 9:13

T55o73m40á16š 72T80a86t82í81č36e27k 5160602430958

No, snad tomu žluťákovi povolení na vlak Praha-Brno nedají. To by totiž dráhy musely snížit počet spojů, protože se na trať už noc nevtěsná, takže by to pro mě omezení. K exportérovi au-pairek nevlezu ani ve zlým snu.

+1/−8
27.4.2016 20:05

R25a45d54e55k 59J34a37n30a42t15a 9525976494672

EC/RJ jsou objednávané spoje. Ty mají při přidělování kapacity přednost. Jiná věc jsou "D1 expresy", těch pár posil co ve špičce půli interval na 30 minut, to jsou myslím komerční spoje ČD. A pokud je trasa pro ně, měla by obdobná být i pro Regiojet.

+3/0
28.4.2016 2:09

O36l11d57ř12i17c22h 34J81a56n70e77č44e30k 8279286783851

no jasne, ten jeden par spoju denne tu trat naprosto prehlti :-)

0/0
28.4.2016 9:14

J29a80n 78J36e92m63e42l61k23a 1285520

Jeden vlak denně by nikoho nezabil. (možná;-D)

+1/0
28.4.2016 9:54

P96a11v29e81l 47M25o55r34a69v14e53c 3312719422888

To řekněte tomu sebevrahovi co pod něj skočí;-D

0/0
28.4.2016 18:18

Š83t77e24f13a19n 11F63r28i33č26a 7692418423466

Z Brna do Prahy jsem autobusem nejel velmi dlouho. A v nejbližší době to určitě neplánuji. Mám rád pohodlí. Srovnání by dalo na velmi dlouhý seznam výhod vlaku oproti autobusu.

+12/0
27.4.2016 19:34

O24l49d92ř92i80c83h 54J50a94n96e15č70e92k 8199816743591

ja to vlakem z Vidne do Prahy zkusil jednou jedinkrat - a nikdy vice. priserne. a to jeste nebyla rozkopana D1 a nejezdily railjety.

0/−1
28.4.2016 9:17

M92i14l79o64š 46Ř20e18h50á43k 8826958657765

Dvě největší města v republice, ale každé největší ve své zemi: Praha v Čechách, Brno na Moravě.

+1/0
27.4.2016 19:11

M82a23r86t54i63n 59Š37t89r58o43s 4429817270978

Přijde mi škoda, že rychlíky od Budějovic vynechají Benešov, to podle mě není moc dobré rozhodnutí. Jinak je zrychlení trati fajn.

+1/−6
27.4.2016 17:59

K48a18r53e46l 57Ř66e62h48á37č66e59k 9122820841392

Samozřejmě že rychlíky budou v Benešově stavět. V Benešově nebudou stavět pouze EC a IC

+8/0
27.4.2016 18:47

P50e71t53r 39N30o31v57o15t63n27y 1251310261

EC/IC nejsou primestska doprava.

+7/0
27.4.2016 19:49

V43á70c46l81a29v 21B69e42d88n45a48ř 1971243446845

Super:-),držím palce vlakové dopravě,využívám jak to jen jde,a jsem spokojený,

přeji si aby taktéž vlaková nakládání doprava vítězila nad kamiony!!

+18/0
27.4.2016 17:37

J30a94n60a 75S52t59e17h71l87í52k95o75v89á 2129890280416

R^

+3/0
27.4.2016 19:04
Foto

B45r45o14n66i29s77l82a70v 25G96a60b35r15y40š 2162869721

Abych se přiznal, tak by se mi hodila ta vysokorychlostní trať. Pracuju v Praze, ale z Brna se mi nechce. Vzhledem k té rychlosti bych hodinu dojíždění mezi Prahou a Brnem každý den nějak přežil. :-)

Pět minut, i to je úspěch. Ale málokdo to ocení, protože pro někoho je to zanedbatelná doba. Ovšem když se na to podíváte z odstupem třeba 25 let, můžeme dojít k zajímavějšímu číslu.

Takhle jsem třeba porovnával trať mezi Opavou a Ostravou (28 km). V roce 1989 to bylo okolo 45 minut, dnes tuhle vzdálenost vlak dá i za 21 minut.

+6/0
27.4.2016 17:23

T84o68m65á48š 78M65o36r97a58v38č32í44k 3787406983275

Každá minuta má smysl, když je jich pak třeba padesát. Prostě to nejde zrychlit najednou.

+3/0
27.4.2016 17:26
Foto

B16r62o77n39i27s11l27a77v 14G37a62b56r46y82š 2222899881

O tom jsem právě psal. :-) Někdo to tak nevnímá, někdo zase ano.

+1/0
27.4.2016 17:27

R27a27d31e61k 92J65a79n77a67t70a 9485596354452

Ono i 5 minut se může hodit. Když kvůli tomu začne vycházet nějaký přípoj, nebo končíte v práci v pevnou dobu, a potom ten spoj stihnete.

+1/0
28.4.2016 2:11

O66l60d18ř97i77c38h 56J54a83n50e87č43e51k 8129786613741

anebo kdyz je to 5 minut kazdy rok a podivate se na to s odstupem nekolika let

+2/0
28.4.2016 9:21

R26o42m55a61n 23J77e64s23c95h97k61e 9588395777285

Ovšem nesmí SŽDC zpozdit vlaky a nezajistit přestup. Pak ujede rychlík a lidé skákají radostí. Stává se to často. Před 14 dny ujel v Praze rychlík směr Hamburk díky zpoždění SŽDC. Přes žádost na vlakvedoucího nechali z Prahy rychlík ujet.

+1/0
28.4.2016 17:02

J78a90n 95J95e37m83e43l61k42a 1725420

I při ceně 1000 Kč za lístek?

0/−1
28.4.2016 10:11
Foto

B79r73o58n23i76s97l16a94v 32G26a79b83r53y82š 2522839811

Při takovém téměř každodenním dojíždění si samozřejmě koupím výhodnější jízdenku.

+1/0
28.4.2016 13:17

J39a94n 94J53e72m69e64l59k16a 1825330

Pokud nějaká bude s koncesemi..

0/−1
29.4.2016 1:00
Foto

B90r81o80n22i88s79l96a90v 64G81a31b62r52y44š 2552119971

Je snad logické, že nabídnou nějaké výhodnější jízdné, pokud člověk jezdí častěji. Proto taky mám IN50.

+1/0
29.4.2016 8:05

P17e52t22r 84B98ü61r31g46e76r 4887176137920

V porovnání s velmi mizerným silničním spojením vyjde "jen" mizerné železniční spojení o trochu líp. Koncepce koridorů je zamrzlá na úrovni "Německo 1970". Dálnice na Jih bude již v blízké budoucnosti postavena. Tedy - aspoň se to říká, prý asi tak od roku 1939Rv!

+6/0
27.4.2016 17:16

P63e69t25r 81N14e49h45a67s94i72l 4842615294984

Tohle říkám taky.

Ty koridory byly staré 50 let za opicema už v době prvního kopnutí do země.

160 km/h umělý rychlíky před 30 lety.

Ty koridory se měli rovnou stavět na 250 km/h. Tomu by se už dalo říkat určitý pokrok. I když dnes i těch 200 není pro železnici nic ohromujícího, ale to samozřejmě platí pro státy za západ od nás. Tam jezdí ty normální "couráky" 200 km/h.

Nechápu, ta naše republika je ve srovnání s Francii, nebo Německem prťavá. Koridory Plzeň-Praha-Brno, Ostrava a Děčín-Praha-ČeskéBudějovice, přeci mohli za těch 20 let už postavit!

Nebo alespoň 1 hlavní trať mezi našimi 2 největšími městy tu měla být hotová už dávno, ne? A ne jen na některých úsecích pitomych 160 km/h, ale minimálně 250 na alespoň 1/2 cesty.

Rychlost 160-180 jezdí auta po dálnici normálně takže železnice, na to aby byla konkurenceschopná musí jezdit rychleji.

Navíc když ta železnice z principu jezdit rychle umí! U aut se ta rychlost zas tak moc rychle zvyšovat nebude.

Železnice má obrovský potenciál, který jsme bohužel vůbec nevyužili.

+5/0
27.4.2016 18:41

K18a42r52e18l 27Ř68e66h52á62č69e48k 9902300591742

Auta smí max 130 km/h. Ze jezdí 160 - 180 km/h je špatně. Railjet také může 230 km/h ale narozdíl od silnice neporušuje předpisy a jezdí povolenou rychlostí. Proto taky na železnici cestující neumírají narozdíl od stovek mrtvých v autech.

+3/0
27.4.2016 20:40
Foto

K21a89r89e86l 70H28r60u46š69k40a 2151651398227

"Vlaky předjedou autobusy. Mezi Prahou a Brnem o minuty, výrazněji na jih"

Cože, už teď, v roce 2016? 8-o

+5/0
27.4.2016 17:15

P78e37t32r 79N61e22h14a33s79i88l 4442365204174

Taky jsem si myslel že ta zpráva je z minulého století, bohužel jde o současnost o to je to smutnější.

0/0
27.4.2016 18:43

M54a43r23e28k 85V91y82m82a93z74a58l 5808576942810

Vlakem je vzdálenost mezi Prahou a Brnem o více jak 50km delší....přesto je to úspěch. Proč ta ironie?

+2/0
27.4.2016 19:27
Foto

K77a21r12e36l 39H83r42u25š20k68a 2461691868207

Třeba proto, že autobusy mají maximální rychlost většinou 100 km/h, ale ČD si nechaly nakoupit soupravy pro 180 km/h a jejich přínos je PĚT minut?

+2/−2
27.4.2016 19:35

T10o52m43á17š 53T91a36t27í86č79e47k 5390952430578

Těch pět minut nedělají ty nový vlaky, ale modernizace na určitých úsecích trati. Chce to číst.

+2/0
27.4.2016 20:11

R30a79d64e19k 50J12a77n41a98t79a 9325226274122

Jak jste přišel na 180 km/h? Takovou maximálku snad žádný vlak nemá. Dnešní dálkové vlaky mají obvykle 200 nebo 230, pomalejší už se skoro nevyrábí a ani by to nebylo levnější. Ostatně vaše auto má předpokládám maximálku taky vyší, než je nejvyšší povolená rychlost na silnici.

+2/0
28.4.2016 2:14

J58a48r31o94s72l92a31v 24Š72k14o12d55a 6594348329881

Nadáváte na koženkový vlaky, ale i ty jsou pořád lepší než to jet autobusem. A v době, kdy ty koženkáče vyjely poprvé na koleje - co jezdilo za autobusy?

+2/−1
27.4.2016 17:00

M10i86c97h67a89l 87J81u60r45s17a 7327204448363

No, tak ted jen alespon srovnat cenu a muze zacit boj o zakazniky .. ;-)R^

+1/−2
27.4.2016 16:48

K30a78r18e25l 37Ř40e25h43á33č49e35k 9152160591162

Cena je už srovnaná několik let.

+1/−2
27.4.2016 17:00
Foto

K93a51r53e18l 20H79r45u23š59k21a 2701661708587

Přeštice -> Plzeň

Autobus: 24 Kč bez slevy

Vlak: 44 Kč bez slevy

Ano, tomu tedy říkám srovnané ceny ;-€

+3/−1
27.4.2016 17:16

L64u69d21ě79k 45N83ě33m47e44c 5965911722654

;-D Ale Mlho... mluví se hlavně o trati Praha - Brno.

+4/−1
27.4.2016 17:31
Foto

K63a58r41e83l 80H31r53u50š64k78a 2111331568837

Kterou ale někdo musí dotovat, že. A vzhledem k tomu, že jsem jí za celý život využil jen 2x, tak do ní rozhodně nemám chuť cpát peníze.

+1/−1
27.4.2016 17:42

J64i58ř13í 66J73o54z84a 3678783240351

A proc nevyuzijete integrovany tarif? Stejna cena a je jedno cim pojedete

+1/0
27.4.2016 17:37
Foto

K70a75r82e56l 17H56r26u47š23k81a 2641271378887

Jednou jsem to počítal a vyšlo mi, že se mi to moc nevyplatí. Tak jako tak je to vázané na Plzeňskou kartu - s ní už jedu jednu cestu za 22.80 Kč a zpáteční za 18.10 Kč. Takže ano, za to, co by mě ČD svezly jednu cestu, vykonám autobusem dvě.

0/0
27.4.2016 17:55

K44a27r17e98l 90Ř19e55h88á98č67e88k 9412400281272

Zde je příspěvek o trase Praha - Brno, tak co sem taháte, bez urážky, nějakou venkovskou trasu.

0/−2
27.4.2016 18:50
Foto

K80a94r78e27l 58H20r55u69š93k57a 2321831858437

Protože jde o krásný příklad trasy, která dotuje konkurenční boj ČD na "prémiových" trasách.

+1/0
27.4.2016 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.