Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky předjedou autobusy. Mezi Prahou a Brnem o minuty, výrazněji na jih

Po mnoha letech bude spojení mezi dvěma největšími městy v zemi rychlejší vlakem než autobusem. Po železnici bude cestování mezi Prahou a Brnem od prosince o pět minut kratší. Ještě výrazněji zrychlí vlaky do Českých Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A40l32e24x 85T96o87r75o72k 1396191473503

To je teda fakt "síla". Píše se tady o 5 minutách ušetřeného času, ale že je běžné půlhodinové i hodinové zpoždění kvůli nekonečným výlukám stále někde na trati, o tom se tady nikdo nezmiňuje. Až se toto vyřeší a vlaky budou jezdit načas, tak snad lidé na této trase přejdou z autobusu do vlaku. A hlavně až tam skončí monopol ČD, protože relace Praha - Brno je stále proti trase do Ostravy drahá. Tak snad pomůže nová vlaková linka Regiojetu do z Prahy přes Brno do Bratislavy.

+3/0
30.4.2016 18:40

R28a55d38e30k 81J66a88n90a13t36a 9675616584572

Ad zpoždění: např. první ranní railjet má za poslední měsíc zpoždění průměrně 2 minuty, maximálně (a to jednou) 12 minut. Jak si vedla D1?

Ad cena: kolik Kč byste chtěl platit z cestu z Prahy do Brna jedním z nejnovějších evropských vlaků?

0/0
2.5.2016 22:50

R19o41m49a40n 55L71i85p21s89k32ý 2489863469

Tak u ÖBB ani u DB rozdíl v ceně Railjetem nebo obyčejným IC ze starých vagónů nedělají. Taky jízda taxíkem od jednoho dispečingu bude na stejné trase stejná, ať to pojede Škoda 100 MB nebo BMW X6.

0/0
12.6.2016 15:22

T69o76m24á29š 19V73a15v70e90r93k26a 7351870602304

Kolik času na cestě do Brna by se ušetřilo narovnáním trati v úseku Bezpráví? Dalších 15 minut?

0/0
29.4.2016 11:06

P63a14v63e61l 36M48o77r43a32v97e63c 3752639162648

Tleskám za zrychlení vlaků Praha-Brno, ale..

1) Až se (snad za pár let) doopraví D1, nebude zase rychlejší autobus?

2) Praha-Brno je součástí 1.koridoru, který se začal "modernizovat" už někdy před 20 lety (jako první). Jak to, že POŘÁD ještě není dokončen? Blbých 250km trati?

3) Stále čekám, kdy se ČR rozhoupe k VRT. Ty nám zoufale chybí, rychlíky nás už objíždějí..

+4/0
28.4.2016 18:18

O16l80d94ř29i28c24h 87J16a58n87e52č86e28k 8479326153661

ad 1) nebude - pokud vim, zlute busy mely v jizdnim radu 2:30 odjakziva a pokud bus dodrzuje povolenou rychlost 100 km/h tak ani rychlejsi byt nemuze

ad 2) protoze se leckde jen optimalizovalo nebo modernizovalo malo, nektera velka nadrazi se delaji opravdu az ted

ad 3) politika ;-(

+3/0
28.4.2016 20:27

P20a65v57e85l 67M86o59r96a90v42e90c 3312549962518

1) ano, ale dnes busy jsou reálně zpožďovány opravou takže v průměru jezdí ještě později

2) ano, to vím. Já se podivuji tomu, jak je možné jeden základní koridor tak dlouho opravovat.

3) bohužel..;-( (naši vrcholní politici chtěj spíše vodní kanál než VRT, smutné)

+1/0
28.4.2016 20:48

O63l35d87ř44i40c68h 42J16a74n96e14č72e83k 8619596943101

Vazeny pane Sura, k Vasi reklame v poslednim odstavci: kdo jede jednorazove, tak si kvuli par korunam uspory nebude vyrizovat kreditovou jizdenku, i kdyz je zdarma.

A i kdyby to vlakem bylo o 10% drazsi a pomalejsi nez busem, tak tim vlakem stejne pojedu, protoze je to pohodlnejsi - i bez kafe zdarma a vlastni obrazovky. A spolehlivejsi - zatimco vlak jede vetsinou plus minus nacas, u busu pulhodinove zpozdeni na trase z Brna nebo z Budejovic asi nebude nic mimoradneho, takze stejne moc nema smysl resit, jestli je vlak (podle JR) o 5 minut rychlejsi nebo o 2 minuty pomalejsi.

+5/0
28.4.2016 9:13

T92o95m65á97š 58T78a47t93í45č31e36k 5800962840138

No, snad tomu žluťákovi povolení na vlak Praha-Brno nedají. To by totiž dráhy musely snížit počet spojů, protože se na trať už noc nevtěsná, takže by to pro mě omezení. K exportérovi au-pairek nevlezu ani ve zlým snu.

+1/−8
27.4.2016 20:05

R89a11d33e91k 59J87a73n97a76t58a 9815886624232

EC/RJ jsou objednávané spoje. Ty mají při přidělování kapacity přednost. Jiná věc jsou "D1 expresy", těch pár posil co ve špičce půli interval na 30 minut, to jsou myslím komerční spoje ČD. A pokud je trasa pro ně, měla by obdobná být i pro Regiojet.

+3/0
28.4.2016 2:09

O75l45d41ř47i90c37h 57J41a53n15e56č49e49k 8949466153341

no jasne, ten jeden par spoju denne tu trat naprosto prehlti :-)

0/0
28.4.2016 9:14

J77a21n 10J82e82m37e66l45k21a 1285970

Jeden vlak denně by nikoho nezabil. (možná;-D)

+1/0
28.4.2016 9:54

P87a48v75e88l 83M80o68r85a94v43e15c 3562559582568

To řekněte tomu sebevrahovi co pod něj skočí;-D

0/0
28.4.2016 18:18

Š28t45e20f47a78n 60F71r34i13č77a 7622408923176

Z Brna do Prahy jsem autobusem nejel velmi dlouho. A v nejbližší době to určitě neplánuji. Mám rád pohodlí. Srovnání by dalo na velmi dlouhý seznam výhod vlaku oproti autobusu.

+12/0
27.4.2016 19:34

O74l12d78ř19i58c52h 15J38a66n64e68č35e60k 8209906723631

ja to vlakem z Vidne do Prahy zkusil jednou jedinkrat - a nikdy vice. priserne. a to jeste nebyla rozkopana D1 a nejezdily railjety.

0/−1
28.4.2016 9:17

M54i34l35o19š 31Ř34e73h49á47k 8266238727215

Dvě největší města v republice, ale každé největší ve své zemi: Praha v Čechách, Brno na Moravě.

+1/0
27.4.2016 19:11

M31a50r75t77i30n 40Š35t47r95o15s 4509887770548

Přijde mi škoda, že rychlíky od Budějovic vynechají Benešov, to podle mě není moc dobré rozhodnutí. Jinak je zrychlení trati fajn.

+1/−6
27.4.2016 17:59

K77a52r10e60l 43Ř40e23h17á15č66e96k 9522760151692

Samozřejmě že rychlíky budou v Benešově stavět. V Benešově nebudou stavět pouze EC a IC

+8/0
27.4.2016 18:47

P21e36t90r 65N55o42v28o58t81n89y 1591460261

EC/IC nejsou primestska doprava.

+7/0
27.4.2016 19:49

V58á28c83l29a53v 79B94e95d46n64a79ř 1411973246445

Super:-),držím palce vlakové dopravě,využívám jak to jen jde,a jsem spokojený,

přeji si aby taktéž vlaková nakládání doprava vítězila nad kamiony!!

+18/0
27.4.2016 17:37

J19a79n76a 63S29t77e83h77l59í33k31o21v59á 2939280700826

R^

+3/0
27.4.2016 19:04
Foto

B92r96o57n86i81s77l98a96v 20G73a73b71r21y33š 6575284830

Abych se přiznal, tak by se mi hodila ta vysokorychlostní trať. Pracuju v Praze, ale z Brna se mi nechce. Vzhledem k té rychlosti bych hodinu dojíždění mezi Prahou a Brnem každý den nějak přežil. :-)

Pět minut, i to je úspěch. Ale málokdo to ocení, protože pro někoho je to zanedbatelná doba. Ovšem když se na to podíváte z odstupem třeba 25 let, můžeme dojít k zajímavějšímu číslu.

Takhle jsem třeba porovnával trať mezi Opavou a Ostravou (28 km). V roce 1989 to bylo okolo 45 minut, dnes tuhle vzdálenost vlak dá i za 21 minut.

+6/0
27.4.2016 17:23

T49o11m22á95š 26M47o73r50a34v94č31í67k 3447116283925

Každá minuta má smysl, když je jich pak třeba padesát. Prostě to nejde zrychlit najednou.

+3/0
27.4.2016 17:26
Foto

B96r47o10n65i57s36l12a77v 66G19a14b19r16y48š 6105734920

O tom jsem právě psal. :-) Někdo to tak nevnímá, někdo zase ano.

+1/0
27.4.2016 17:27

R75a53d26e58k 86J75a58n82a45t57a 9815766384742

Ono i 5 minut se může hodit. Když kvůli tomu začne vycházet nějaký přípoj, nebo končíte v práci v pevnou dobu, a potom ten spoj stihnete.

+1/0
28.4.2016 2:11

O71l55d77ř23i84c56h 61J36a22n98e44č38e17k 8439646433851

anebo kdyz je to 5 minut kazdy rok a podivate se na to s odstupem nekolika let

+2/0
28.4.2016 9:21

R94o56m74a68n 57J11e43s19c71h50k81e 9218785307105

Ovšem nesmí SŽDC zpozdit vlaky a nezajistit přestup. Pak ujede rychlík a lidé skákají radostí. Stává se to často. Před 14 dny ujel v Praze rychlík směr Hamburk díky zpoždění SŽDC. Přes žádost na vlakvedoucího nechali z Prahy rychlík ujet.

+1/0
28.4.2016 17:02

J37a43n 41J63e37m34e24l27k41a 1485410

I při ceně 1000 Kč za lístek?

0/−1
28.4.2016 10:11
Foto

B27r24o57n68i24s28l11a70v 85G30a63b16r24y53š 6435134230

Při takovém téměř každodenním dojíždění si samozřejmě koupím výhodnější jízdenku.

+1/0
28.4.2016 13:17

J15a78n 24J43e78m44e10l73k12a 1105160

Pokud nějaká bude s koncesemi..

0/−1
29.4.2016 1:00
Foto

B61r79o39n43i29s25l83a29v 61G12a35b63r19y17š 6435784730

Je snad logické, že nabídnou nějaké výhodnější jízdné, pokud člověk jezdí častěji. Proto taky mám IN50.

+1/0
29.4.2016 8:05

P37e27t19r 92B30ü11r21g61e33r 4967486797560

V porovnání s velmi mizerným silničním spojením vyjde "jen" mizerné železniční spojení o trochu líp. Koncepce koridorů je zamrzlá na úrovni "Německo 1970". Dálnice na Jih bude již v blízké budoucnosti postavena. Tedy - aspoň se to říká, prý asi tak od roku 1939Rv!

+6/0
27.4.2016 17:16

P94e22t27r 94N19e16h89a29s85i97l 4692245514204

Tohle říkám taky.

Ty koridory byly staré 50 let za opicema už v době prvního kopnutí do země.

160 km/h umělý rychlíky před 30 lety.

Ty koridory se měli rovnou stavět na 250 km/h. Tomu by se už dalo říkat určitý pokrok. I když dnes i těch 200 není pro železnici nic ohromujícího, ale to samozřejmě platí pro státy za západ od nás. Tam jezdí ty normální "couráky" 200 km/h.

Nechápu, ta naše republika je ve srovnání s Francii, nebo Německem prťavá. Koridory Plzeň-Praha-Brno, Ostrava a Děčín-Praha-ČeskéBudějovice, přeci mohli za těch 20 let už postavit!

Nebo alespoň 1 hlavní trať mezi našimi 2 největšími městy tu měla být hotová už dávno, ne? A ne jen na některých úsecích pitomych 160 km/h, ale minimálně 250 na alespoň 1/2 cesty.

Rychlost 160-180 jezdí auta po dálnici normálně takže železnice, na to aby byla konkurenceschopná musí jezdit rychleji.

Navíc když ta železnice z principu jezdit rychle umí! U aut se ta rychlost zas tak moc rychle zvyšovat nebude.

Železnice má obrovský potenciál, který jsme bohužel vůbec nevyužili.

+5/0
27.4.2016 18:41

K78a25r15e35l 44Ř64e36h46á83č90e22k 9402780281802

Auta smí max 130 km/h. Ze jezdí 160 - 180 km/h je špatně. Railjet také může 230 km/h ale narozdíl od silnice neporušuje předpisy a jezdí povolenou rychlostí. Proto taky na železnici cestující neumírají narozdíl od stovek mrtvých v autech.

+3/0
27.4.2016 20:40
Foto

K95a28r45e49l 15H17r23u45š23k96a 2371881538507

"Vlaky předjedou autobusy. Mezi Prahou a Brnem o minuty, výrazněji na jih"

Cože, už teď, v roce 2016? 8-o

+5/0
27.4.2016 17:15

P29e48t78r 78N89e41h45a28s70i13l 4252305574384

Taky jsem si myslel že ta zpráva je z minulého století, bohužel jde o současnost o to je to smutnější.

0/0
27.4.2016 18:43

M36a82r78e36k 71V48y89m79a34z73a45l 5128656792910

Vlakem je vzdálenost mezi Prahou a Brnem o více jak 50km delší....přesto je to úspěch. Proč ta ironie?

+2/0
27.4.2016 19:27
Foto

K38a17r74e81l 94H64r52u42š61k88a 2861441768567

Třeba proto, že autobusy mají maximální rychlost většinou 100 km/h, ale ČD si nechaly nakoupit soupravy pro 180 km/h a jejich přínos je PĚT minut?

+2/−2
27.4.2016 19:35

T41o34m84á58š 83T19a39t28í10č27e15k 5600482240148

Těch pět minut nedělají ty nový vlaky, ale modernizace na určitých úsecích trati. Chce to číst.

+2/0
27.4.2016 20:11

R42a86d74e65k 36J42a94n49a48t62a 9725836504262

Jak jste přišel na 180 km/h? Takovou maximálku snad žádný vlak nemá. Dnešní dálkové vlaky mají obvykle 200 nebo 230, pomalejší už se skoro nevyrábí a ani by to nebylo levnější. Ostatně vaše auto má předpokládám maximálku taky vyší, než je nejvyšší povolená rychlost na silnici.

+2/0
28.4.2016 2:14

J47a84r13o22s32l91a49v 60Š53k80o70d61a 6194178579751

Nadáváte na koženkový vlaky, ale i ty jsou pořád lepší než to jet autobusem. A v době, kdy ty koženkáče vyjely poprvé na koleje - co jezdilo za autobusy?

+2/−1
27.4.2016 17:00

M43i25c37h37a28l 11J21u78r50s23a 7467834468953

No, tak ted jen alespon srovnat cenu a muze zacit boj o zakazniky .. ;-)R^

+1/−2
27.4.2016 16:48

K21a34r88e11l 62Ř42e12h48á26č31e64k 9812430921942

Cena je už srovnaná několik let.

+1/−2
27.4.2016 17:00
Foto

K73a32r87e91l 71H28r56u55š22k97a 2451721338707

Přeštice -> Plzeň

Autobus: 24 Kč bez slevy

Vlak: 44 Kč bez slevy

Ano, tomu tedy říkám srovnané ceny ;-€

+3/−1
27.4.2016 17:16

L18u55d64ě24k 56N69ě45m72e18c 5545251722944

;-D Ale Mlho... mluví se hlavně o trati Praha - Brno.

+4/−1
27.4.2016 17:31
Foto

K98a16r72e46l 67H27r83u75š89k58a 2911731768637

Kterou ale někdo musí dotovat, že. A vzhledem k tomu, že jsem jí za celý život využil jen 2x, tak do ní rozhodně nemám chuť cpát peníze.

+1/−1
27.4.2016 17:42

J78i76ř13í 26J68o78z76a 3178753980661

A proc nevyuzijete integrovany tarif? Stejna cena a je jedno cim pojedete

+1/0
27.4.2016 17:37
Foto

K85a33r58e11l 24H43r75u98š33k57a 2481481608777

Jednou jsem to počítal a vyšlo mi, že se mi to moc nevyplatí. Tak jako tak je to vázané na Plzeňskou kartu - s ní už jedu jednu cestu za 22.80 Kč a zpáteční za 18.10 Kč. Takže ano, za to, co by mě ČD svezly jednu cestu, vykonám autobusem dvě.

0/0
27.4.2016 17:55

K54a49r93e28l 95Ř72e49h79á16č65e94k 9152370551932

Zde je příspěvek o trase Praha - Brno, tak co sem taháte, bez urážky, nějakou venkovskou trasu.

0/−2
27.4.2016 18:50
Foto

K27a91r40e73l 78H80r93u34š74k75a 2251251738527

Protože jde o krásný příklad trasy, která dotuje konkurenční boj ČD na "prémiových" trasách.

+1/0
27.4.2016 19:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.