Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky předjedou autobusy. Mezi Prahou a Brnem o minuty, výrazněji na jih

Po mnoha letech bude spojení mezi dvěma největšími městy v zemi rychlejší vlakem než autobusem. Po železnici bude cestování mezi Prahou a Brnem od prosince o pět minut kratší. Ještě výrazněji zrychlí vlaky do Českých Budějovic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A83l95e82x 39T70o26r34o45k 1746101323933

To je teda fakt "síla". Píše se tady o 5 minutách ušetřeného času, ale že je běžné půlhodinové i hodinové zpoždění kvůli nekonečným výlukám stále někde na trati, o tom se tady nikdo nezmiňuje. Až se toto vyřeší a vlaky budou jezdit načas, tak snad lidé na této trase přejdou z autobusu do vlaku. A hlavně až tam skončí monopol ČD, protože relace Praha - Brno je stále proti trase do Ostravy drahá. Tak snad pomůže nová vlaková linka Regiojetu do z Prahy přes Brno do Bratislavy.

+3/0
30.4.2016 18:40

R47a58d22e66k 35J73a94n87a73t34a 9205906774362

Ad zpoždění: např. první ranní railjet má za poslední měsíc zpoždění průměrně 2 minuty, maximálně (a to jednou) 12 minut. Jak si vedla D1?

Ad cena: kolik Kč byste chtěl platit z cestu z Prahy do Brna jedním z nejnovějších evropských vlaků?

0/0
2.5.2016 22:50

R50o62m84a61n 18L98i46p73s19k69ý 2199573939

Tak u ÖBB ani u DB rozdíl v ceně Railjetem nebo obyčejným IC ze starých vagónů nedělají. Taky jízda taxíkem od jednoho dispečingu bude na stejné trase stejná, ať to pojede Škoda 100 MB nebo BMW X6.

0/0
12.6.2016 15:22

T43o48m43á85š 92V25a32v78e32r80k56a 7461650272274

Kolik času na cestě do Brna by se ušetřilo narovnáním trati v úseku Bezpráví? Dalších 15 minut?

0/0
29.4.2016 11:06

P82a19v71e71l 47M92o89r82a81v88e47c 3242949102838

Tleskám za zrychlení vlaků Praha-Brno, ale..

1) Až se (snad za pár let) doopraví D1, nebude zase rychlejší autobus?

2) Praha-Brno je součástí 1.koridoru, který se začal "modernizovat" už někdy před 20 lety (jako první). Jak to, že POŘÁD ještě není dokončen? Blbých 250km trati?

3) Stále čekám, kdy se ČR rozhoupe k VRT. Ty nám zoufale chybí, rychlíky nás už objíždějí..

+4/0
28.4.2016 18:18

O12l96d26ř25i10c54h 35J89a34n97e61č13e71k 8409136153701

ad 1) nebude - pokud vim, zlute busy mely v jizdnim radu 2:30 odjakziva a pokud bus dodrzuje povolenou rychlost 100 km/h tak ani rychlejsi byt nemuze

ad 2) protoze se leckde jen optimalizovalo nebo modernizovalo malo, nektera velka nadrazi se delaji opravdu az ted

ad 3) politika ;-(

+3/0
28.4.2016 20:27

P42a28v56e35l 59M47o85r55a49v57e60c 3132139772188

1) ano, ale dnes busy jsou reálně zpožďovány opravou takže v průměru jezdí ještě později

2) ano, to vím. Já se podivuji tomu, jak je možné jeden základní koridor tak dlouho opravovat.

3) bohužel..;-( (naši vrcholní politici chtěj spíše vodní kanál než VRT, smutné)

+1/0
28.4.2016 20:48

O82l31d95ř53i49c49h 12J26a38n83e80č46e48k 8419856203501

Vazeny pane Sura, k Vasi reklame v poslednim odstavci: kdo jede jednorazove, tak si kvuli par korunam uspory nebude vyrizovat kreditovou jizdenku, i kdyz je zdarma.

A i kdyby to vlakem bylo o 10% drazsi a pomalejsi nez busem, tak tim vlakem stejne pojedu, protoze je to pohodlnejsi - i bez kafe zdarma a vlastni obrazovky. A spolehlivejsi - zatimco vlak jede vetsinou plus minus nacas, u busu pulhodinove zpozdeni na trase z Brna nebo z Budejovic asi nebude nic mimoradneho, takze stejne moc nema smysl resit, jestli je vlak (podle JR) o 5 minut rychlejsi nebo o 2 minuty pomalejsi.

+5/0
28.4.2016 9:13

T84o41m52á61š 81T37a76t46í78č38e54k 5150762390308

No, snad tomu žluťákovi povolení na vlak Praha-Brno nedají. To by totiž dráhy musely snížit počet spojů, protože se na trať už noc nevtěsná, takže by to pro mě omezení. K exportérovi au-pairek nevlezu ani ve zlým snu.

+1/−8
27.4.2016 20:05

R94a83d94e88k 19J17a61n31a92t25a 9405956744652

EC/RJ jsou objednávané spoje. Ty mají při přidělování kapacity přednost. Jiná věc jsou "D1 expresy", těch pár posil co ve špičce půli interval na 30 minut, to jsou myslím komerční spoje ČD. A pokud je trasa pro ně, měla by obdobná být i pro Regiojet.

+3/0
28.4.2016 2:09

O48l16d17ř71i49c61h 27J45a64n31e48č68e75k 8129696733711

no jasne, ten jeden par spoju denne tu trat naprosto prehlti :-)

0/0
28.4.2016 9:14

J32a17n 50J26e53m57e90l31k41a 1775790

Jeden vlak denně by nikoho nezabil. (možná;-D)

+1/0
28.4.2016 9:54

P31a67v65e95l 79M70o22r88a47v96e15c 3892679762478

To řekněte tomu sebevrahovi co pod něj skočí;-D

0/0
28.4.2016 18:18

Š39t66e69f48a84n 28F33r51i68č73a 7672248323626

Z Brna do Prahy jsem autobusem nejel velmi dlouho. A v nejbližší době to určitě neplánuji. Mám rád pohodlí. Srovnání by dalo na velmi dlouhý seznam výhod vlaku oproti autobusu.

+12/0
27.4.2016 19:34

O59l79d27ř30i49c64h 43J62a82n71e94č40e56k 8839346353111

ja to vlakem z Vidne do Prahy zkusil jednou jedinkrat - a nikdy vice. priserne. a to jeste nebyla rozkopana D1 a nejezdily railjety.

0/−1
28.4.2016 9:17

M60i57l76o19š 60Ř64e70h39á94k 8136448237375

Dvě největší města v republice, ale každé největší ve své zemi: Praha v Čechách, Brno na Moravě.

+1/0
27.4.2016 19:11

M16a13r96t66i84n 46Š34t71r47o37s 4829957140868

Přijde mi škoda, že rychlíky od Budějovic vynechají Benešov, to podle mě není moc dobré rozhodnutí. Jinak je zrychlení trati fajn.

+1/−6
27.4.2016 17:59

K75a88r86e75l 67Ř43e47h65á63č73e84k 9492290621582

Samozřejmě že rychlíky budou v Benešově stavět. V Benešově nebudou stavět pouze EC a IC

+8/0
27.4.2016 18:47

P20e68t39r 28N68o44v88o37t59n26y 1481870761

EC/IC nejsou primestska doprava.

+7/0
27.4.2016 19:49

V87á19c48l36a64v 59B83e62d16n25a68ř 1551923686475

Super:-),držím palce vlakové dopravě,využívám jak to jen jde,a jsem spokojený,

přeji si aby taktéž vlaková nakládání doprava vítězila nad kamiony!!

+18/0
27.4.2016 17:37

J43a91n98a 95S14t19e87h27l23í65k84o28v41á 2109590260506

R^

+3/0
27.4.2016 19:04
Foto

B94r59o87n74i63s46l23a64v 12G74a56b62r24y59š 2222509301

Abych se přiznal, tak by se mi hodila ta vysokorychlostní trať. Pracuju v Praze, ale z Brna se mi nechce. Vzhledem k té rychlosti bych hodinu dojíždění mezi Prahou a Brnem každý den nějak přežil. :-)

Pět minut, i to je úspěch. Ale málokdo to ocení, protože pro někoho je to zanedbatelná doba. Ovšem když se na to podíváte z odstupem třeba 25 let, můžeme dojít k zajímavějšímu číslu.

Takhle jsem třeba porovnával trať mezi Opavou a Ostravou (28 km). V roce 1989 to bylo okolo 45 minut, dnes tuhle vzdálenost vlak dá i za 21 minut.

+6/0
27.4.2016 17:23

T88o25m34á49š 90M71o77r31a31v23č97í73k 3657316163655

Každá minuta má smysl, když je jich pak třeba padesát. Prostě to nejde zrychlit najednou.

+3/0
27.4.2016 17:26
Foto

B51r15o97n18i58s67l37a62v 82G49a17b23r69y59š 2512359151

O tom jsem právě psal. :-) Někdo to tak nevnímá, někdo zase ano.

+1/0
27.4.2016 17:27

R90a78d69e10k 25J54a67n25a95t42a 9245106654372

Ono i 5 minut se může hodit. Když kvůli tomu začne vycházet nějaký přípoj, nebo končíte v práci v pevnou dobu, a potom ten spoj stihnete.

+1/0
28.4.2016 2:11

O18l34d56ř57i17c17h 51J21a40n57e96č86e17k 8329706173601

anebo kdyz je to 5 minut kazdy rok a podivate se na to s odstupem nekolika let

+2/0
28.4.2016 9:21

R62o56m48a60n 40J36e95s51c88h53k50e 9428705937475

Ovšem nesmí SŽDC zpozdit vlaky a nezajistit přestup. Pak ujede rychlík a lidé skákají radostí. Stává se to často. Před 14 dny ujel v Praze rychlík směr Hamburk díky zpoždění SŽDC. Přes žádost na vlakvedoucího nechali z Prahy rychlík ujet.

+1/0
28.4.2016 17:02

J82a83n 78J14e45m12e92l28k96a 1485670

I při ceně 1000 Kč za lístek?

0/−1
28.4.2016 10:11
Foto

B38r52o28n66i59s92l35a35v 63G46a19b88r57y93š 2302619651

Při takovém téměř každodenním dojíždění si samozřejmě koupím výhodnější jízdenku.

+1/0
28.4.2016 13:17

J28a97n 70J96e86m12e49l34k47a 1915120

Pokud nějaká bude s koncesemi..

0/−1
29.4.2016 1:00
Foto

B25r60o62n29i62s90l68a66v 98G69a85b89r48y45š 2672839461

Je snad logické, že nabídnou nějaké výhodnější jízdné, pokud člověk jezdí častěji. Proto taky mám IN50.

+1/0
29.4.2016 8:05

P74e88t56r 50B81ü41r62g78e50r 4967406647260

V porovnání s velmi mizerným silničním spojením vyjde "jen" mizerné železniční spojení o trochu líp. Koncepce koridorů je zamrzlá na úrovni "Německo 1970". Dálnice na Jih bude již v blízké budoucnosti postavena. Tedy - aspoň se to říká, prý asi tak od roku 1939Rv!

+6/0
27.4.2016 17:16

P27e35t54r 42N33e47h84a55s68i93l 4122615934654

Tohle říkám taky.

Ty koridory byly staré 50 let za opicema už v době prvního kopnutí do země.

160 km/h umělý rychlíky před 30 lety.

Ty koridory se měli rovnou stavět na 250 km/h. Tomu by se už dalo říkat určitý pokrok. I když dnes i těch 200 není pro železnici nic ohromujícího, ale to samozřejmě platí pro státy za západ od nás. Tam jezdí ty normální "couráky" 200 km/h.

Nechápu, ta naše republika je ve srovnání s Francii, nebo Německem prťavá. Koridory Plzeň-Praha-Brno, Ostrava a Děčín-Praha-ČeskéBudějovice, přeci mohli za těch 20 let už postavit!

Nebo alespoň 1 hlavní trať mezi našimi 2 největšími městy tu měla být hotová už dávno, ne? A ne jen na některých úsecích pitomych 160 km/h, ale minimálně 250 na alespoň 1/2 cesty.

Rychlost 160-180 jezdí auta po dálnici normálně takže železnice, na to aby byla konkurenceschopná musí jezdit rychleji.

Navíc když ta železnice z principu jezdit rychle umí! U aut se ta rychlost zas tak moc rychle zvyšovat nebude.

Železnice má obrovský potenciál, který jsme bohužel vůbec nevyužili.

+5/0
27.4.2016 18:41

K58a22r79e58l 50Ř43e64h87á72č12e55k 9742780311662

Auta smí max 130 km/h. Ze jezdí 160 - 180 km/h je špatně. Railjet také může 230 km/h ale narozdíl od silnice neporušuje předpisy a jezdí povolenou rychlostí. Proto taky na železnici cestující neumírají narozdíl od stovek mrtvých v autech.

+3/0
27.4.2016 20:40
Foto

K83a50r71e35l 43H53r67u64š92k12a 2441451608287

"Vlaky předjedou autobusy. Mezi Prahou a Brnem o minuty, výrazněji na jih"

Cože, už teď, v roce 2016? 8-o

+5/0
27.4.2016 17:15

P29e61t47r 29N46e95h29a37s26i81l 4242815624464

Taky jsem si myslel že ta zpráva je z minulého století, bohužel jde o současnost o to je to smutnější.

0/0
27.4.2016 18:43

M81a39r77e72k 16V33y12m20a60z89a68l 5328156532250

Vlakem je vzdálenost mezi Prahou a Brnem o více jak 50km delší....přesto je to úspěch. Proč ta ironie?

+2/0
27.4.2016 19:27
Foto

K64a47r97e28l 37H53r82u92š36k58a 2841691638227

Třeba proto, že autobusy mají maximální rychlost většinou 100 km/h, ale ČD si nechaly nakoupit soupravy pro 180 km/h a jejich přínos je PĚT minut?

+2/−2
27.4.2016 19:35

T54o53m29á70š 15T28a21t72í66č72e53k 5940272510858

Těch pět minut nedělají ty nový vlaky, ale modernizace na určitých úsecích trati. Chce to číst.

+2/0
27.4.2016 20:11

R39a77d72e24k 83J10a26n75a82t43a 9185376564832

Jak jste přišel na 180 km/h? Takovou maximálku snad žádný vlak nemá. Dnešní dálkové vlaky mají obvykle 200 nebo 230, pomalejší už se skoro nevyrábí a ani by to nebylo levnější. Ostatně vaše auto má předpokládám maximálku taky vyší, než je nejvyšší povolená rychlost na silnici.

+2/0
28.4.2016 2:14

J45a57r47o41s55l48a44v 24Š13k43o48d96a 6534748419551

Nadáváte na koženkový vlaky, ale i ty jsou pořád lepší než to jet autobusem. A v době, kdy ty koženkáče vyjely poprvé na koleje - co jezdilo za autobusy?

+2/−1
27.4.2016 17:00

M83i58c64h51a49l 28J17u95r49s38a 7547364528863

No, tak ted jen alespon srovnat cenu a muze zacit boj o zakazniky .. ;-)R^

+1/−2
27.4.2016 16:48

K70a19r83e26l 81Ř36e94h57á84č94e47k 9942620691792

Cena je už srovnaná několik let.

+1/−2
27.4.2016 17:00
Foto

K44a13r72e11l 51H87r34u77š90k42a 2951391408447

Přeštice -> Plzeň

Autobus: 24 Kč bez slevy

Vlak: 44 Kč bez slevy

Ano, tomu tedy říkám srovnané ceny ;-€

+3/−1
27.4.2016 17:16

L16u19d89ě86k 59N56ě77m87e68c 5585581282874

;-D Ale Mlho... mluví se hlavně o trati Praha - Brno.

+4/−1
27.4.2016 17:31
Foto

K11a79r55e12l 33H54r36u68š93k50a 2631511448827

Kterou ale někdo musí dotovat, že. A vzhledem k tomu, že jsem jí za celý život využil jen 2x, tak do ní rozhodně nemám chuť cpát peníze.

+1/−1
27.4.2016 17:42

J83i15ř34í 49J40o65z26a 3498883380141

A proc nevyuzijete integrovany tarif? Stejna cena a je jedno cim pojedete

+1/0
27.4.2016 17:37
Foto

K74a19r33e66l 25H13r51u92š68k45a 2761211858937

Jednou jsem to počítal a vyšlo mi, že se mi to moc nevyplatí. Tak jako tak je to vázané na Plzeňskou kartu - s ní už jedu jednu cestu za 22.80 Kč a zpáteční za 18.10 Kč. Takže ano, za to, co by mě ČD svezly jednu cestu, vykonám autobusem dvě.

0/0
27.4.2016 17:55

K16a85r18e47l 24Ř48e33h18á21č93e13k 9622330181872

Zde je příspěvek o trase Praha - Brno, tak co sem taháte, bez urážky, nějakou venkovskou trasu.

0/−2
27.4.2016 18:50
Foto

K32a83r39e66l 72H28r78u27š44k37a 2351591988517

Protože jde o krásný příklad trasy, která dotuje konkurenční boj ČD na "prémiových" trasách.

+1/0
27.4.2016 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.