Diskuze

Vlaky předjedou autobusy. Mezi Prahou a Brnem o minuty, výrazněji na jih

Po mnoha letech bude spojení mezi dvěma největšími městy v zemi rychlejší vlakem než autobusem. Po železnici bude cestování mezi Prahou a Brnem od prosince o pět minut kratší. Ještě výrazněji zrychlí vlaky do Českých Budějovic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A50l51e33x 51T39o41r65o42k

30. 4. 2016 18:40

To je teda fakt "síla". Píše se tady o 5 minutách ušetřeného času, ale že je běžné půlhodinové i hodinové zpoždění kvůli nekonečným výlukám stále někde na trati, o tom se tady nikdo nezmiňuje. Až se toto vyřeší a vlaky budou jezdit načas, tak snad lidé na této trase přejdou z autobusu do vlaku. A hlavně až tam skončí monopol ČD, protože relace Praha - Brno je stále proti trase do Ostravy drahá. Tak snad pomůže nová vlaková linka Regiojetu do z Prahy přes Brno do Bratislavy.

3 0
možnosti

Ad zpoždění: např. první ranní railjet má za poslední měsíc zpoždění průměrně 2 minuty, maximálně (a to jednou) 12 minut. Jak si vedla D1?

Ad cena: kolik Kč byste chtěl platit z cestu z Prahy do Brna jedním z nejnovějších evropských vlaků?

0 0
možnosti

Kolik času na cestě do Brna by se ušetřilo narovnáním trati v úseku Bezpráví? Dalších 15 minut?

0 0
možnosti

Tleskám za zrychlení vlaků Praha-Brno, ale..

1) Až se (snad za pár let) doopraví D1, nebude zase rychlejší autobus?

2) Praha-Brno je součástí 1.koridoru, který se začal "modernizovat" už někdy před 20 lety (jako první). Jak to, že POŘÁD ještě není dokončen? Blbých 250km trati?

3) Stále čekám, kdy se ČR rozhoupe k VRT. Ty nám zoufale chybí, rychlíky nás už objíždějí..

4 0
možnosti

ad 1) nebude - pokud vim, zlute busy mely v jizdnim radu 2:30 odjakziva a pokud bus dodrzuje povolenou rychlost 100 km/h tak ani rychlejsi byt nemuze

ad 2) protoze se leckde jen optimalizovalo nebo modernizovalo malo, nektera velka nadrazi se delaji opravdu az ted

ad 3) politika ;-(

3 0
možnosti

Vazeny pane Sura, k Vasi reklame v poslednim odstavci: kdo jede jednorazove, tak si kvuli par korunam uspory nebude vyrizovat kreditovou jizdenku, i kdyz je zdarma.

A i kdyby to vlakem bylo o 10% drazsi a pomalejsi nez busem, tak tim vlakem stejne pojedu, protoze je to pohodlnejsi - i bez kafe zdarma a vlastni obrazovky. A spolehlivejsi - zatimco vlak jede vetsinou plus minus nacas, u busu pulhodinove zpozdeni na trase z Brna nebo z Budejovic asi nebude nic mimoradneho, takze stejne moc nema smysl resit, jestli je vlak (podle JR) o 5 minut rychlejsi nebo o 2 minuty pomalejsi.

5 0
možnosti

No, snad tomu žluťákovi povolení na vlak Praha-Brno nedají. To by totiž dráhy musely snížit počet spojů, protože se na trať už noc nevtěsná, takže by to pro mě omezení. K exportérovi au-pairek nevlezu ani ve zlým snu.

1 8
možnosti

EC/RJ jsou objednávané spoje. Ty mají při přidělování kapacity přednost. Jiná věc jsou "D1 expresy", těch pár posil co ve špičce půli interval na 30 minut, to jsou myslím komerční spoje ČD. A pokud je trasa pro ně, měla by obdobná být i pro Regiojet.

3 0
možnosti

Z Brna do Prahy jsem autobusem nejel velmi dlouho. A v nejbližší době to určitě neplánuji. Mám rád pohodlí. Srovnání by dalo na velmi dlouhý seznam výhod vlaku oproti autobusu.

12 0
možnosti

ja to vlakem z Vidne do Prahy zkusil jednou jedinkrat - a nikdy vice. priserne. a to jeste nebyla rozkopana D1 a nejezdily railjety.

0 1
možnosti

Dvě největší města v republice, ale každé největší ve své zemi: Praha v Čechách, Brno na Moravě.

1 0
možnosti

Přijde mi škoda, že rychlíky od Budějovic vynechají Benešov, to podle mě není moc dobré rozhodnutí. Jinak je zrychlení trati fajn.

1 6
možnosti

Samozřejmě že rychlíky budou v Benešově stavět. V Benešově nebudou stavět pouze EC a IC

8 0
možnosti

Super:-),držím palce vlakové dopravě,využívám jak to jen jde,a jsem spokojený,

přeji si aby taktéž vlaková nakládání doprava vítězila nad kamiony!!

18 0
možnosti

Abych se přiznal, tak by se mi hodila ta vysokorychlostní trať. Pracuju v Praze, ale z Brna se mi nechce. Vzhledem k té rychlosti bych hodinu dojíždění mezi Prahou a Brnem každý den nějak přežil. :-)

Pět minut, i to je úspěch. Ale málokdo to ocení, protože pro někoho je to zanedbatelná doba. Ovšem když se na to podíváte z odstupem třeba 25 let, můžeme dojít k zajímavějšímu číslu.

Takhle jsem třeba porovnával trať mezi Opavou a Ostravou (28 km). V roce 1989 to bylo okolo 45 minut, dnes tuhle vzdálenost vlak dá i za 21 minut.

6 0
možnosti

Každá minuta má smysl, když je jich pak třeba padesát. Prostě to nejde zrychlit najednou.

3 0
možnosti