Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy shánějí další lokomotivy, hledají náhradu za „lachtany“

České dráhy se odklánějí od tradičního nákupu nových lokomotiv a místo toho plánují častější pronájmy. Tento týden kromě soutěže o stroje schopné jet až dvousetkilometrovou rychlostí na tratích do Německa a Rakouska, začal dopravce hledat i náhradu za dosluhující „lachtany“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46i63n63d48ř62i35c12h 22M25o64r86á71v59e20k 35M 3315133885696

Tak 714 nebyla žádné terno..Na posunování asi dobrá, ale na pojíždění z Lužné do Prahy slabá..

0/0
2.6.2016 11:21
Foto

J83a36r67o36m16í19r 43P87r47a75u28s 9727417540656

ČD je černá díra na prachy. I kdyby dostaly bilion, nic se nezmění, snad jen brebendy managerů.

+1/−6
29.4.2016 22:09

M41i15r48o23s59l42a83v 15Z54i22k15m97u29n51d 6828822827808

Jistě, většina by ráda za socialistické ceny (peníze) západoevropskou kvalitu ... jenže to znamená, že za jízdenku na 10 km zaplatíte třeba cca 60 korun (2,20 € nebo CHF) = nejnižší tarifní pásmo .... cesta do / zastávky stanice o kilometr dál vás stojí 120 korun (2x60 = dvě tarifní pásma) .... při těchto cenách nebudou ČD černou dírou na peníze ...

0/0
2.6.2016 15:12

P69a94v35e57l 26S87o29v88i93č56k55a 4836588485572

Neplánovalo se ještě nedávno, že se všechny 714 přestaví na CNG, po vzoru toho jednoho prototypu, který se testuje na Opavsku? Anebo ty testy nedopadly nejlépe / stejně by musela proběhnout velká rekonstrukce?

0/0
29.4.2016 16:32
Foto

L98u77k50á25š 57N75o64v85o17t25n52ý 6336357618278

Jenže ta lokomotiva je provozovaná u Vítkovice Doprava. Tedy soukromá společnost. Tedy se budou chovat racionálně a ekonomicky. Tohle jsou ČD. Takže v podstatě se budou chovat přesně naopak (místo přestavby na šrotiště a místo nich neekologické a mnohem dražší nové lokomotivy).

0/0
2.6.2016 12:52

J51a50n 69P56r52i35c76h46y58s91t39a11l 8931358163

Nesmyslne nadpisy se rozsirily uz i do teto rubriky? "Drahy" neni totez co "Ceske drahy". Opravte si to, je to ostuda!

"Drah" je nekolik set, ale jen jedny "Ceske drahy". Snad by vam ruka neupadla, kdybyste nazev firmy napsal spravne? Vsiml jsem si, ze psat jen polovinu nazvu je nesvar, ktery se postupne siri po celem idnes. Pusobi to dojmem buranstvi, stavi vas to na uroven Blesku. Neco jineho je, kdyz se takto zkrati nazev hovorove, kdy je obema lidem jasne z kontextu, o co se jedna. Ale psat "drahy" ve smyslu "Ceske drahy" je stejne spatne jako psat "Vary", "Budejovice", "Brod", "Hradec", "Boleslav", zvlast kdyz si tento zpravodajsky sever hraje na "Zpravy, kterym muzete verit".

+4/−3
28.4.2016 12:56

D76a71v88i49d 52Č86e96r74n66o38h46o69r72s40k73ý 1476584426506

ty jo .... jezdim na tyhle rade ale Lachtan tomu nikdo nerika .... jo kdyby (Vesela) krava, vrtulnik nebo lego ... to prosim, ale lachtan ? Kde k tomu mist Sura prisel ?

+11/0
28.4.2016 12:47

M31i78c46h10a55e28l 97C83h24a19r80v14á75t 9459638383552

Prostě se někde řadě 714 přezdívá i Lachtan. A to že zrovna vy o tom nevíte, zase tak směroplatné není.

+1/−2
28.4.2016 13:45

P57e67t33r 80K81o77r39b81e15l 9756437950362

Z prstu to asi nevycucali, ale myslím, že tuto přezdívku slyší poprvé hodně lidí, kteří se okolo železnice motají.

+5/0
28.4.2016 16:08

M22i91c11h47a16e18l 92C56h78a68r48v20á60t 9219388813872

Věřte nebo ne, ale v třeba v DKV Brno Lachtanovi nikdo neřekne Kráva, byť třeba veselá. Zvlášť po přebarvení pro ČD Cargo

+1/0
28.4.2016 17:42

P11a48v59e91l 69S29o59v44i54č44k50a 4726428365952

Tak v Bohumíně je to zas Lachtan :-) Já sám tuto přezdívku slyšel poprvé někdy okolo roku 2010.

0/0
29.4.2016 16:27

J45i17r11i 87Z56u95z76a24ň27á94k 4468390503916

Je vidno,že hlupáci ještě vládnou u ČD.;-D

+2/0
28.4.2016 12:41

J79i38ř78í 89E45r56b83e60n 1813774516387

Proč? Ony ty LIAZkové motory jsou využívány dost nadoraz a po dvaceti letech provozu mají za sebou už několik oprav. Na posun se ty mašiny hodí dobře, ale ČD s nimi často vedly i osobní a nákladní vlaky a tam už ten výkon docela chyběl (například ve stoupání do Horek u Staré Paky nebo přes Lomnici nad Popelkou). Navíc mají stejnosměrné trakční motory s konstrukcí z konce 60. let, což je dnes už překonaná koncepce...

0/0
29.4.2016 5:45

P14a79v21e56l 48S77o79v91i24č82k95a 4206868505712

Jak se to vezme. V rámci rekonstrukcí se dnes stále provozují AC/DC přenosy. On ten AC/AC je poměrně složitý a drahý a ten přínos není až tak úplně velký. Navíc pokud je to rekonstrukce tak se nanejvýš převinou původní motory na novou izolaci. Nákup nových by velmi prodražil rekonstrukci.

0/0
29.4.2016 16:29

R96o66m21a40n 49J69e97s97c60h88k89e 9648845677405

Co radíte Vy chytráku ? Dobrá rada nad zlato. Ekonomika je neúprosná. Původ lokomotiv je ze Slovenska. Já také mám staré auto 20 let. Všechno je to o penězích.

0/0
30.4.2016 8:28

M37i88c40h17a27e96l 32C12h21a49r28v63á51t 9189408213772

A já vždy myslel, že váha lokomotivy je potřebný parametr.

+2/0
28.4.2016 12:02

P15a16v23e61l 83S26o61v47i49č94k52a 4256218885492

Jak se to vezme. Musíte se vejít do nápravových tlaků, ale zároveň mít co nejvyšší adhezní hmotnost. V případě posunek na velká nádraží je určitě přínosné, aby ta lokomotiva byla těžší. Otázka je, jakou přechodnost ČD vyžadují a kam s tím plánují jezdit.

0/0
29.4.2016 16:30

J83i96ř85í 73S17c74h10m52i43d25t 5120983374905

100% spolehlivost ;-D8-o;-D tak tu neměly ani raketoplány;-)

Jinak rekonstrukce lokomotiv se dělají zcela běžně, pokud je základní šasí OK, tak je to vždy varianta na zvážení. Jde hlavně o to co ta rekonstrukce obnáší a jak je provedena. U nás v depu tyhle "lachtany" provozujeme a zdaleka to nejsou nejstarší stroje co tu máme, potřebovali by jsme spíše obnovu tzv. "pudel" nebo dokončit rekonstrukce u zbývajících kusů z řady "754".

Vyrobit 100% bezporuchovou lokomotivu by bylo nejmíň na nobelovku;-)

+9/0
28.4.2016 11:59

P92e90t46r 36K16o47u32t30e90c42k45ý 6244950387567

Chtěl bych vidět tu 100% dostupnost a bezporuchovost :)

+13/0
28.4.2016 11:43

J47a15k35u75b 21K87o50r65e96c 6954750151773

asi neznají to přísloví, že cokoliv se může pokazit, tak se pokazí

0/0
28.4.2016 11:54

J32i67ř91í 79E34r40b11e71n 1323344776527

Ještě bych doplnil, že co se nemůže pokazit, to se pokazí taky :-)

0/0
29.4.2016 5:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.