Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy shánějí další lokomotivy, hledají náhradu za „lachtany“

České dráhy se odklánějí od tradičního nákupu nových lokomotiv a místo toho plánují častější pronájmy. Tento týden kromě soutěže o stroje schopné jet až dvousetkilometrovou rychlostí na tratích do Německa a Rakouska, začal dopravce hledat i náhradu za dosluhující „lachtany“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96i26n39d80ř40i96c20h 83M89o67r73á60v18e48k 25M 4811442825480

Tak 714 nebyla žádné terno..Na posunování asi dobrá, ale na pojíždění z Lužné do Prahy slabá..

0/0
2.6.2016 11:21
Foto

J62a68r29o28m29í11r 72P41r71a58u73s 9737467350926

ČD je černá díra na prachy. I kdyby dostaly bilion, nic se nezmění, snad jen brebendy managerů.

+1/−6
29.4.2016 22:09

M38i73r87o87s50l86a56v 55Z44i93k61m84u42n27d 6408462507678

Jistě, většina by ráda za socialistické ceny (peníze) západoevropskou kvalitu ... jenže to znamená, že za jízdenku na 10 km zaplatíte třeba cca 60 korun (2,20 € nebo CHF) = nejnižší tarifní pásmo .... cesta do / zastávky stanice o kilometr dál vás stojí 120 korun (2x60 = dvě tarifní pásma) .... při těchto cenách nebudou ČD černou dírou na peníze ...

0/0
2.6.2016 15:12

P37a95v20e60l 38S34o77v21i40č92k10a 4246818545852

Neplánovalo se ještě nedávno, že se všechny 714 přestaví na CNG, po vzoru toho jednoho prototypu, který se testuje na Opavsku? Anebo ty testy nedopadly nejlépe / stejně by musela proběhnout velká rekonstrukce?

0/0
29.4.2016 16:32
Foto

L18u56k93á97š 74N22o73v83o35t48n87ý 6986547278378

Jenže ta lokomotiva je provozovaná u Vítkovice Doprava. Tedy soukromá společnost. Tedy se budou chovat racionálně a ekonomicky. Tohle jsou ČD. Takže v podstatě se budou chovat přesně naopak (místo přestavby na šrotiště a místo nich neekologické a mnohem dražší nové lokomotivy).

0/0
2.6.2016 12:52

J32a77n 66P31r53i46c90h77y88s58t32a76l 8321628683

Nesmyslne nadpisy se rozsirily uz i do teto rubriky? "Drahy" neni totez co "Ceske drahy". Opravte si to, je to ostuda!

"Drah" je nekolik set, ale jen jedny "Ceske drahy". Snad by vam ruka neupadla, kdybyste nazev firmy napsal spravne? Vsiml jsem si, ze psat jen polovinu nazvu je nesvar, ktery se postupne siri po celem idnes. Pusobi to dojmem buranstvi, stavi vas to na uroven Blesku. Neco jineho je, kdyz se takto zkrati nazev hovorove, kdy je obema lidem jasne z kontextu, o co se jedna. Ale psat "drahy" ve smyslu "Ceske drahy" je stejne spatne jako psat "Vary", "Budejovice", "Brod", "Hradec", "Boleslav", zvlast kdyz si tento zpravodajsky sever hraje na "Zpravy, kterym muzete verit".

+4/−3
28.4.2016 12:56

D83a28v44i84d 59Č42e21r73n73o18h24o32r35s34k89ý 1466784666236

ty jo .... jezdim na tyhle rade ale Lachtan tomu nikdo nerika .... jo kdyby (Vesela) krava, vrtulnik nebo lego ... to prosim, ale lachtan ? Kde k tomu mist Sura prisel ?

+11/0
28.4.2016 12:47

M65i76c45h25a33e41l 70C65h26a18r26v89á96t 9609728793132

Prostě se někde řadě 714 přezdívá i Lachtan. A to že zrovna vy o tom nevíte, zase tak směroplatné není.

+1/−2
28.4.2016 13:45

P80e19t41r 76K89o66r91b56e45l 9316677510642

Z prstu to asi nevycucali, ale myslím, že tuto přezdívku slyší poprvé hodně lidí, kteří se okolo železnice motají.

+5/0
28.4.2016 16:08

M67i84c96h65a48e13l 17C81h29a60r27v70á54t 9579658903342

Věřte nebo ne, ale v třeba v DKV Brno Lachtanovi nikdo neřekne Kráva, byť třeba veselá. Zvlášť po přebarvení pro ČD Cargo

+1/0
28.4.2016 17:42

P35a74v60e20l 42S97o56v81i87č86k78a 4326768955492

Tak v Bohumíně je to zas Lachtan :-) Já sám tuto přezdívku slyšel poprvé někdy okolo roku 2010.

0/0
29.4.2016 16:27

J96i73r53i 57Z14u98z94a34ň75á94k 4978890793586

Je vidno,že hlupáci ještě vládnou u ČD.;-D

+2/0
28.4.2016 12:41

J28i21ř43í 90E53r95b42e76n 1133574516987

Proč? Ony ty LIAZkové motory jsou využívány dost nadoraz a po dvaceti letech provozu mají za sebou už několik oprav. Na posun se ty mašiny hodí dobře, ale ČD s nimi často vedly i osobní a nákladní vlaky a tam už ten výkon docela chyběl (například ve stoupání do Horek u Staré Paky nebo přes Lomnici nad Popelkou). Navíc mají stejnosměrné trakční motory s konstrukcí z konce 60. let, což je dnes už překonaná koncepce...

0/0
29.4.2016 5:45

P18a66v24e30l 12S95o83v31i30č57k82a 4226428305352

Jak se to vezme. V rámci rekonstrukcí se dnes stále provozují AC/DC přenosy. On ten AC/AC je poměrně složitý a drahý a ten přínos není až tak úplně velký. Navíc pokud je to rekonstrukce tak se nanejvýš převinou původní motory na novou izolaci. Nákup nových by velmi prodražil rekonstrukci.

0/0
29.4.2016 16:29

R78o36m43a47n 98J66e11s39c67h66k87e 9848525537645

Co radíte Vy chytráku ? Dobrá rada nad zlato. Ekonomika je neúprosná. Původ lokomotiv je ze Slovenska. Já také mám staré auto 20 let. Všechno je to o penězích.

0/0
30.4.2016 8:28

M96i49c10h61a10e86l 66C61h74a95r93v94á37t 9969638603782

A já vždy myslel, že váha lokomotivy je potřebný parametr.

+2/0
28.4.2016 12:02

P20a75v17e96l 75S24o14v98i51č64k84a 4626458175982

Jak se to vezme. Musíte se vejít do nápravových tlaků, ale zároveň mít co nejvyšší adhezní hmotnost. V případě posunek na velká nádraží je určitě přínosné, aby ta lokomotiva byla těžší. Otázka je, jakou přechodnost ČD vyžadují a kam s tím plánují jezdit.

0/0
29.4.2016 16:30

J77i76ř92í 85S71c42h67m35i91d68t 5800713134715

100% spolehlivost ;-D8-o;-D tak tu neměly ani raketoplány;-)

Jinak rekonstrukce lokomotiv se dělají zcela běžně, pokud je základní šasí OK, tak je to vždy varianta na zvážení. Jde hlavně o to co ta rekonstrukce obnáší a jak je provedena. U nás v depu tyhle "lachtany" provozujeme a zdaleka to nejsou nejstarší stroje co tu máme, potřebovali by jsme spíše obnovu tzv. "pudel" nebo dokončit rekonstrukce u zbývajících kusů z řady "754".

Vyrobit 100% bezporuchovou lokomotivu by bylo nejmíň na nobelovku;-)

+9/0
28.4.2016 11:59

P15e11t69r 13K37o16u42t76e56c98k72ý 6844560107447

Chtěl bych vidět tu 100% dostupnost a bezporuchovost :)

+13/0
28.4.2016 11:43

J12a75k22u59b 85K95o58r30e70c 6734170761173

asi neznají to přísloví, že cokoliv se může pokazit, tak se pokazí

0/0
28.4.2016 11:54

J80i15ř17í 42E42r95b78e58n 1823914426787

Ještě bych doplnil, že co se nemůže pokazit, to se pokazí taky :-)

0/0
29.4.2016 5:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.