Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy shánějí další lokomotivy, hledají náhradu za „lachtany“

České dráhy se odklánějí od tradičního nákupu nových lokomotiv a místo toho plánují častější pronájmy. Tento týden kromě soutěže o stroje schopné jet až dvousetkilometrovou rychlostí na tratích do Německa a Rakouska, začal dopravce hledat i náhradu za dosluhující „lachtany“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i25n30d52ř73i11c41h 57M62o44r53á62v84e20k 48M 4431192515210

Tak 714 nebyla žádné terno..Na posunování asi dobrá, ale na pojíždění z Lužné do Prahy slabá..

0/0
2.6.2016 11:21
Foto

J89a89r71o88m30í53r 76P42r78a83u64s 9307277140126

ČD je černá díra na prachy. I kdyby dostaly bilion, nic se nezmění, snad jen brebendy managerů.

+1/−6
29.4.2016 22:09

M18i81r63o93s17l61a45v 29Z34i25k12m80u68n16d 6898822647468

Jistě, většina by ráda za socialistické ceny (peníze) západoevropskou kvalitu ... jenže to znamená, že za jízdenku na 10 km zaplatíte třeba cca 60 korun (2,20 € nebo CHF) = nejnižší tarifní pásmo .... cesta do / zastávky stanice o kilometr dál vás stojí 120 korun (2x60 = dvě tarifní pásma) .... při těchto cenách nebudou ČD černou dírou na peníze ...

0/0
2.6.2016 15:12

P21a63v73e49l 36S10o97v96i68č62k72a 4966248365582

Neplánovalo se ještě nedávno, že se všechny 714 přestaví na CNG, po vzoru toho jednoho prototypu, který se testuje na Opavsku? Anebo ty testy nedopadly nejlépe / stejně by musela proběhnout velká rekonstrukce?

0/0
29.4.2016 16:32
Foto

L82u11k66á78š 25N43o59v53o70t47n72ý 6286727178358

Jenže ta lokomotiva je provozovaná u Vítkovice Doprava. Tedy soukromá společnost. Tedy se budou chovat racionálně a ekonomicky. Tohle jsou ČD. Takže v podstatě se budou chovat přesně naopak (místo přestavby na šrotiště a místo nich neekologické a mnohem dražší nové lokomotivy).

0/0
2.6.2016 12:52

J87a11n 98P82r15i49c37h68y54s63t94a20l 8921828563

Nesmyslne nadpisy se rozsirily uz i do teto rubriky? "Drahy" neni totez co "Ceske drahy". Opravte si to, je to ostuda!

"Drah" je nekolik set, ale jen jedny "Ceske drahy". Snad by vam ruka neupadla, kdybyste nazev firmy napsal spravne? Vsiml jsem si, ze psat jen polovinu nazvu je nesvar, ktery se postupne siri po celem idnes. Pusobi to dojmem buranstvi, stavi vas to na uroven Blesku. Neco jineho je, kdyz se takto zkrati nazev hovorove, kdy je obema lidem jasne z kontextu, o co se jedna. Ale psat "drahy" ve smyslu "Ceske drahy" je stejne spatne jako psat "Vary", "Budejovice", "Brod", "Hradec", "Boleslav", zvlast kdyz si tento zpravodajsky sever hraje na "Zpravy, kterym muzete verit".

+4/−3
28.4.2016 12:56

D36a11v75i32d 84Č14e33r13n49o13h61o20r13s12k63ý 1816354886426

ty jo .... jezdim na tyhle rade ale Lachtan tomu nikdo nerika .... jo kdyby (Vesela) krava, vrtulnik nebo lego ... to prosim, ale lachtan ? Kde k tomu mist Sura prisel ?

+11/0
28.4.2016 12:47

M73i70c96h40a30e18l 54C42h21a24r30v32á65t 9709238203702

Prostě se někde řadě 714 přezdívá i Lachtan. A to že zrovna vy o tom nevíte, zase tak směroplatné není.

+1/−2
28.4.2016 13:45

P52e49t31r 30K64o96r59b79e52l 9396347660902

Z prstu to asi nevycucali, ale myslím, že tuto přezdívku slyší poprvé hodně lidí, kteří se okolo železnice motají.

+5/0
28.4.2016 16:08

M81i68c31h60a18e84l 39C70h54a24r40v71á21t 9889288793952

Věřte nebo ne, ale v třeba v DKV Brno Lachtanovi nikdo neřekne Kráva, byť třeba veselá. Zvlášť po přebarvení pro ČD Cargo

+1/0
28.4.2016 17:42

P48a88v90e91l 38S84o66v21i18č72k46a 4596768775302

Tak v Bohumíně je to zas Lachtan :-) Já sám tuto přezdívku slyšel poprvé někdy okolo roku 2010.

0/0
29.4.2016 16:27

J75i30r42i 60Z11u15z62a38ň80á10k 4968350903586

Je vidno,že hlupáci ještě vládnou u ČD.;-D

+2/0
28.4.2016 12:41

J53i18ř40í 10E56r89b44e74n 1973524826637

Proč? Ony ty LIAZkové motory jsou využívány dost nadoraz a po dvaceti letech provozu mají za sebou už několik oprav. Na posun se ty mašiny hodí dobře, ale ČD s nimi často vedly i osobní a nákladní vlaky a tam už ten výkon docela chyběl (například ve stoupání do Horek u Staré Paky nebo přes Lomnici nad Popelkou). Navíc mají stejnosměrné trakční motory s konstrukcí z konce 60. let, což je dnes už překonaná koncepce...

0/0
29.4.2016 5:45

P48a98v21e91l 20S77o45v19i94č89k55a 4676778905852

Jak se to vezme. V rámci rekonstrukcí se dnes stále provozují AC/DC přenosy. On ten AC/AC je poměrně složitý a drahý a ten přínos není až tak úplně velký. Navíc pokud je to rekonstrukce tak se nanejvýš převinou původní motory na novou izolaci. Nákup nových by velmi prodražil rekonstrukci.

0/0
29.4.2016 16:29

R59o19m90a41n 59J74e62s64c64h16k58e 9308865847105

Co radíte Vy chytráku ? Dobrá rada nad zlato. Ekonomika je neúprosná. Původ lokomotiv je ze Slovenska. Já také mám staré auto 20 let. Všechno je to o penězích.

0/0
30.4.2016 8:28

M31i88c76h47a65e62l 26C87h89a29r88v81á62t 9629628723322

A já vždy myslel, že váha lokomotivy je potřebný parametr.

+2/0
28.4.2016 12:02

P64a14v83e64l 16S21o33v87i84č43k56a 4856608565582

Jak se to vezme. Musíte se vejít do nápravových tlaků, ale zároveň mít co nejvyšší adhezní hmotnost. V případě posunek na velká nádraží je určitě přínosné, aby ta lokomotiva byla těžší. Otázka je, jakou přechodnost ČD vyžadují a kam s tím plánují jezdit.

0/0
29.4.2016 16:30

J33i93ř67í 65S90c39h34m32i42d31t 5110213694925

100% spolehlivost ;-D8-o;-D tak tu neměly ani raketoplány;-)

Jinak rekonstrukce lokomotiv se dělají zcela běžně, pokud je základní šasí OK, tak je to vždy varianta na zvážení. Jde hlavně o to co ta rekonstrukce obnáší a jak je provedena. U nás v depu tyhle "lachtany" provozujeme a zdaleka to nejsou nejstarší stroje co tu máme, potřebovali by jsme spíše obnovu tzv. "pudel" nebo dokončit rekonstrukce u zbývajících kusů z řady "754".

Vyrobit 100% bezporuchovou lokomotivu by bylo nejmíň na nobelovku;-)

+9/0
28.4.2016 11:59

P12e42t36r 64K82o10u44t25e77c53k59ý 6794280697127

Chtěl bych vidět tu 100% dostupnost a bezporuchovost :)

+13/0
28.4.2016 11:43

J40a57k68u93b 95K80o91r40e80c 6504430151983

asi neznají to přísloví, že cokoliv se může pokazit, tak se pokazí

0/0
28.4.2016 11:54

J93i85ř42í 54E52r34b91e74n 1323594526867

Ještě bych doplnil, že co se nemůže pokazit, to se pokazí taky :-)

0/0
29.4.2016 5:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.