- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak 714 nebyla žádné terno..Na posunování asi dobrá, ale na pojíždění z Lužné do Prahy slabá..
ČD je černá díra na prachy. I kdyby dostaly bilion, nic se nezmění, snad jen brebendy managerů.
Jistě, většina by ráda za socialistické ceny (peníze) západoevropskou kvalitu ... jenže to znamená, že za jízdenku na 10 km zaplatíte třeba cca 60 korun (2,20 € nebo CHF) = nejnižší tarifní pásmo .... cesta do / zastávky stanice o kilometr dál vás stojí 120 korun (2x60 = dvě tarifní pásma) .... při těchto cenách nebudou ČD černou dírou na peníze ...
Neplánovalo se ještě nedávno, že se všechny 714 přestaví na CNG, po vzoru toho jednoho prototypu, který se testuje na Opavsku? Anebo ty testy nedopadly nejlépe / stejně by musela proběhnout velká rekonstrukce?
Jenže ta lokomotiva je provozovaná u Vítkovice Doprava. Tedy soukromá společnost. Tedy se budou chovat racionálně a ekonomicky. Tohle jsou ČD. Takže v podstatě se budou chovat přesně naopak (místo přestavby na šrotiště a místo nich neekologické a mnohem dražší nové lokomotivy).
Nesmyslne nadpisy se rozsirily uz i do teto rubriky? "Drahy" neni totez co "Ceske drahy". Opravte si to, je to ostuda!
"Drah" je nekolik set, ale jen jedny "Ceske drahy". Snad by vam ruka neupadla, kdybyste nazev firmy napsal spravne? Vsiml jsem si, ze psat jen polovinu nazvu je nesvar, ktery se postupne siri po celem idnes. Pusobi to dojmem buranstvi, stavi vas to na uroven Blesku. Neco jineho je, kdyz se takto zkrati nazev hovorove, kdy je obema lidem jasne z kontextu, o co se jedna. Ale psat "drahy" ve smyslu "Ceske drahy" je stejne spatne jako psat "Vary", "Budejovice", "Brod", "Hradec", "Boleslav", zvlast kdyz si tento zpravodajsky sever hraje na "Zpravy, kterym muzete verit".
ty jo .... jezdim na tyhle rade ale Lachtan tomu nikdo nerika .... jo kdyby (Vesela) krava, vrtulnik nebo lego ... to prosim, ale lachtan ? Kde k tomu mist Sura prisel ?
Prostě se někde řadě 714 přezdívá i Lachtan. A to že zrovna vy o tom nevíte, zase tak směroplatné není.
Je vidno,že hlupáci ještě vládnou u ČD.
Proč? Ony ty LIAZkové motory jsou využívány dost nadoraz a po dvaceti letech provozu mají za sebou už několik oprav. Na posun se ty mašiny hodí dobře, ale ČD s nimi často vedly i osobní a nákladní vlaky a tam už ten výkon docela chyběl (například ve stoupání do Horek u Staré Paky nebo přes Lomnici nad Popelkou). Navíc mají stejnosměrné trakční motory s konstrukcí z konce 60. let, což je dnes už překonaná koncepce...
A já vždy myslel, že váha lokomotivy je potřebný parametr.
Jak se to vezme. Musíte se vejít do nápravových tlaků, ale zároveň mít co nejvyšší adhezní hmotnost. V případě posunek na velká nádraží je určitě přínosné, aby ta lokomotiva byla těžší. Otázka je, jakou přechodnost ČD vyžadují a kam s tím plánují jezdit.
100% spolehlivost tak tu neměly ani raketoplány
Jinak rekonstrukce lokomotiv se dělají zcela běžně, pokud je základní šasí OK, tak je to vždy varianta na zvážení. Jde hlavně o to co ta rekonstrukce obnáší a jak je provedena. U nás v depu tyhle "lachtany" provozujeme a zdaleka to nejsou nejstarší stroje co tu máme, potřebovali by jsme spíše obnovu tzv. "pudel" nebo dokončit rekonstrukce u zbývajících kusů z řady "754".
Vyrobit 100% bezporuchovou lokomotivu by bylo nejmíň na nobelovku
Chtěl bych vidět tu 100% dostupnost a bezporuchovost :)
asi neznají to přísloví, že cokoliv se může pokazit, tak se pokazí