Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy se propadly do obří ztráty, hlavně kvůli arbitráži a výlukám

České dráhy se vrátily do ztrátového hospodaření. Firma loni prodělala 2,016 miliardy, celá skupina České dráhy pak 1,375 miliardy korun. Dopravce přitom víc utržil na prodeji jízdenek a ušetřil na nákladech. Do hluboké ztráty ale ČD naopak poslaly prohraná arbitráž a časté výluky. Prodražuje se ale i obsluha dluhu nebo marketing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D46a89v36i81d 51P24e60c61a 1595324741476

Pane Sůro, budete chválit ČD Cargo, že v roce 2015 skončilo výrazně v černých číslech, nebo píšete jen o jobovkách? Chápu, že dobré zprávy se hůř prodávají, ale pokud komentujete české železnice dlouhodobě, bylo by to poctivé.

0/0
1.5.2016 13:29

L47i24b17o41r 11Z82a12v77ř39e46l 8689516791132

HMM, koukám pan redaktor má bud dovolenou nebo je u Jančury na kávě zdarma-takže odpovědi se asi nedočkáme ;-O

0/0
3.5.2016 4:31

L60i84b44o94r 44Z28a96v39ř67e75l 8759916321182

Celkem by mě zajímalo pane Sůro, kolik korun platí firmě ČD případně (SŽDC) Váš oblíbenec pan Jančura za své cestující kteří používají nádražní budovy jako čekárny. Stále mám pocit že na tohoto pána doplácíme mi ostatní z daní a tento pán neplatí krom poplatků za použití kolejí vůbec nic. To se to pak bohatne za peníze od státu, na který jen plive. !!

+3/−2
30.4.2016 11:11

Z72d46e28ň37k12a 63V62e90s91e20l79á 8699525597350

ČD jsou ve ztrátě, ale hlavně, že při přehledu sponzorů při Fed Cupu byly mezi sponzory... :-/

+4/−1
29.4.2016 16:14

J10i30n84d11ř48i62c74h 27Š63k87o55p49e17k 4565411640195

to je jak česká pošta. Na lidech šetří, svůj ples zruší a pak pošle milion sponzoringu na policejní ples.

Inu logika manažerů

+3/0
29.4.2016 18:31

P60e92t14r 92B27u41r48e25š 7491690921335

Vždyť je to jedno, zda 2 mld nebo 10, vždycky to doplatí stát resp. my všichni. To se to podniká Rv

+1/−7
29.4.2016 16:06

M25a74r74t47i14n 66N54o90v89o82t55n97ý 3296636491554

Píšete nesmysly, stát samozřejmě ČD žádné dluhy nedoplatí.

+1/0
2.5.2016 18:27

D24a54v44i59d 54P69e18t58r 7540416810885

Absolutně nechápu tu arbitráž. Jak může "podle mne" poškozený, být nucen platit tomu, kdo mu způsobil škodu.

+4/0
29.4.2016 14:58

P45e84t97r 92U80l92l48m22a80n12n 2137888857732

Protože ČD přestaly platit splátky za lokomotivy a nečekaly na rozhodnutí soudu. Ten, kdo tohle nařídil, by měl tu škodu platit sám.

+2/0
29.4.2016 15:25

M28a76r47t16i73n 63R90a92y11m93a34n 4432788543658

Prodelavat 4,77 milionu denne? No to uz chce fistrona!!! 8-o

+3/−2
29.4.2016 14:04

L25u91d71ě83k 65J55e14l84í61n26e35k 5247367749210

Půl miliardy na přesčasech? Jinými slovy téměř 42 míčů měsíčně? 8-o To jako každý zaměstnanec, kterých je cca 15 tisíc, dostal v minulém roce každý měsíc na výplatní pásce o nějakých 2.7k navíc? Takže, bratru, zhruba o 33k za rok? 8-o8-o8-o Pane Krtku, ani bych se v tomto státě u této společnosti nedivil, že je to opět spíše slušný tunel. :-/

0/−2
29.4.2016 13:28

K51a54r72e80l 51Ř41e21h48á66č27e97k 9512830141672

Ono to chce číst i jiné zdroje (například oficiální tisková zpráva) než jen polospekulace pana Sůry. Těch půl miliardy je za výluky celkově, tedy i za autobusy a podobně. Ne jen za platy zaměstnanců.

+3/0
29.4.2016 13:48

O47n23d93ř56e64j 20S40e14m30e27c23k91ý 8851886488495

Píše, že je to půl miliardy navíc na personálních nákladech. Ale to číslo na zaměstnance mi nepřijde nějak extra ustřelené-vzhledem k tomu, že je to včetně všech odvodů a benefitů a pochopitelně před zdaněním.

+1/0
29.4.2016 14:31

J63a28n 88S52ů79r69a 4975133333142

Máte tam odkaz na výroční zprávu. Z ní je tato suma.

0/−4
29.4.2016 15:06

M53a15r65t67i13n 30T79e92p78l22a30n 9797200115203

Tak pane Sůra. Zaprvé 417 milionů není půl miliardy. A za druhé v té zprávě se píše, že to nejsou jen náklady na přesčasy při výlukách. Takže úmyslně uvádíte nepravdivé a zkreslené údaje. Cituji z vámi uvedených podkladů:

Osobní náklady byly meziročně navýšeny o 417 mil. Kč (3,4 %) z dů-vodu zajištění zvýšené personální potřeby v důsledku výlukové činnostiSŽDC, ale i rozšiřování dálkového řízení SŽDC s následně nutnoupotřebou ČD zajistit obsazení zákaznických pracovišť

+2/−1
29.4.2016 15:29

J49a51n 62S37ů49r35a 4585283773432

Uvedl jsem přesnou sumu. Nicméně ten podíl dálkového řízení, resp. dopad na nárůst nákladů, je minimální.

+1/0
29.4.2016 20:58

M33a93r61t87i77n 25T89e32p59l65a35n 9487620245923

Teď už je to lepší R^

0/0
29.4.2016 22:23

K21a91r20e35l 29Ř83e18h87á41č39e27k 9442740831782

DO HOSPODAŘENÍ ČD SE LONI PROMÍTLY VÝLUKY SŽDC A PROHRANÁ ARBITRÁŽ SE ŠKODOU TRANSPORTATION

Skupina České dráhy loni vykázala podle mezinárodních účetních standardů (IFRS) ztrátu po zdanění 1,375 miliardy korun. Důvodem byly zvýšené náklady vyvolané opravami tratí a prohraná arbitráž se Škodou Transportation. Dohromady se tyto vlivy negativně promítly do hospodaření segmentu osobní dopravy, potažmo celé Skupiny, celkovou částkou více než 1,2 miliardy korun.

Segment osobní dopravy

Zmíněné negativní dopady primárně ovlivnily hospodaření segmentu osobní dopravy, který tak za rok 2015 vykázal ztrátu 1,398 miliardy korun. Navzdory úrokovým nákladům kvůli vysokému zadlužení přitom mohla osobní doprava svůj výsledek meziročně zlepšit. České dráhy udržely počet přepravených cestujících v roce 2015 na úrovni 170 milionů osob a zvýšily se i tržby z prodeje jízdních dokladů. Další pozitivní zprávou byly úspory díky nižším cenám pohonných hmot a trakční energie.

„Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek a upřesňuje: „Správa železniční dopravní cesty opravila řadu tratí, v průběhu roku 2015 však kvůli tomu na mnoha místech omezila nebo zcela zastavila dopravu. Vzniklou ztrátu nám kompenzovala jen částečně a půl miliardy za zvýšené osobní náklady, náhradní autobusy a další výdaje šlo na úkor naší ztráty. Další významný dopad do loňského hospodaření měl nečekaný výsledek sporu se Škodou Transportation o pozdní dodávku lokomotiv. Ten se negativně projevil částkou zhruba 700 milionů.“

Segment nákladní dopravy

Segment nákladní dopravy vykázal zisk téměř půl miliardy korun. V průběhu loňského roku se ČD Cargo potýkalo se sílící konkurencí kamionové dopravy, kterou nastartovala levná nafta. Také na nákladní dopravu dopadla v roce 2015 rozsáhlá výluková činnost SŽDC a v mezinárodním měřítku negativně poznamenala výsledek jejího hospodaření

+3/0
29.4.2016 16:28

P93a86v87e33l 78Š35m28í14d11e95k 6399560593448

Naprostý souhlas , co píšete, škoda že nezmínil autor , jak dopadl žlutý, porovnání by bylo dobré :-)

0/0
30.4.2016 8:31

J84a11n 87S48ů43r37a 4425483913582

Autobusy 692 milionů korun.

0/0
29.4.2016 20:57

P58a25v15e29l 57Š59m79í24d47e80k 6709480593398

A co vlaky autore?

0/0
30.4.2016 8:39

J44a66n 91K86o19b38ě88r37s57k52ý 1550386381953

„Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Pavel Krtek.

Takže kdyby nebylo neschopných SŽDC a státu, kdy bylo vloni tolik výluk aby se vyčerpaly EU dotace (samozřejmě na poslední chvíli) tak by to dopadlo výrazně lépe. V tom případě nechápu proč autobusy neplatí SŽDC a musí je platit dopravce. A když třeba do Jeseníku jezdily náhradní autobusy vloni zbytečně několik měsíců, protože stavební firma zakázku na opravu tratě nezvládla takže se letos výluka opakuje a náhradní autobusová doprava bude jezdit znovu. A to SŽDC ČD nezaplatí ;-€

+13/−1
29.4.2016 12:57

J41i56r45k55a 93K38o74c63h 7294974553505

ale to jsou jen tlachy, cd musi s vylukami pocitat a ma si je zakalkulovat do planu a ne pak brecet nad tim, jak je prekvapily. nejezdi tu prvni mesic, tak si naklady min 500 mil meli uz dopredu naplanovat

+1/−9
29.4.2016 13:01

J26a24n 18K77o73b46ě50r58s14k76ý 1440546391623

A když se výluka musí kvůli neschopnosti SŽDC opakovat tak jak má tohle dopravce předvídat ? Tady je jakýkoliv plán potom úplně na nic.

+10/0
29.4.2016 13:03

J68i31r66k62a 72K29o30c83h 7824904443255

proto rikam, ze s naklady na vyluky ve vysi 500 mio se melo kalkulovat a pak by vznikly jen nepredvidane vicenaklady 200 mio a ne ze se bude brecet o celych 700 mio

0/−3
29.4.2016 13:05

J53a31n 64K80o46b93ě40r67s22k74ý 1280786781193

To jsou hezké řeči, ale dnes je tlak na to, aby dopravci jezdili za co nejnižší cenu.

+1/0
29.4.2016 13:09

J86i79r91k63a 21K90o26c40h 7694524953665

no jiste. CD si to muze dovolit, protoze pak si to vybreci na dotacich

0/−3
29.4.2016 13:34

P35a36v30e42l 40K27r43á57l 5910299934338

Na jakých dotacích?

+1/0
29.4.2016 14:27

J39i50r23k70a 50K93o12c86h 7824634423505

cd nema dotace na zajisteni sluzeb?

0/−1
29.4.2016 14:30

P90a28v78e53l 97K22r60á21l 5830799684148

Nemá.

+2/0
29.4.2016 16:19

D46a79v43i11d 45P30e26c67a 1845684341706

Jirka Koch....Vy žonglujete miliony jak lachtan v zoo. Víte, že to platí každý člověk v téhle zemi?

+1/0
29.4.2016 13:13

J76i54r89k75a 50K18o83c70h 7934794503215

ja s nimi nezongluju - to cd. a vim ze to platime my a to me stve. proto rikam, ze si do nakladu meli uz predem zakalkulovat alespon 500 mega a pokud dalsich 200 bylo z viny szdc, tak to po nich meli nasledne vymahat

0/0
29.4.2016 13:35

L47á88ď59a 79V67r82a48n59ý 7818188348697

To mají mít ošetřeno ve smlouvě s SŽDC.

+1/0
29.4.2016 13:58

J59a10n 51K61o46b73ě65r32s93k18ý 1750536311843

Tak to je dobře R^

0/0
29.4.2016 14:00

J69a74n 95K96o20b66ě38r31s63k55ý 1700466981113

Patřilo do jiného vlákna..

0/0
29.4.2016 14:03

J29i74ř87í 67V30i30n25k49l66e31r 1341297240279

Nevadí , socani to zalepí. Je vidět že státní firmy , které vedou političtí trafikanti , jsou téměř vždy ve ztrátě. Proč asi?

0/−6
29.4.2016 12:46

V27l38a23s15t57i82m22i73l 63S84v97o67b41o37d46a 7943898105744

Protože za:

a) Političtí trafikanti jsou neschopní

b) Jsou to víceméně loutky; musí plnit různá zadání zájmových skupin, které podnik vysávají a směřují cash do kapes "vyvoleným"

0/0
29.4.2016 12:56

J63ú13l29i29u17s 32M11i68k30u17l73a 9718905522210

České Drahé

0/−1
29.4.2016 12:40

K14a34r42e64l 87Ř26e87h55á20č13e69k 9622880871122

Radši budu jezdit novými vlaky jako je například railjet a něco zaplatím z daní (toto má alespoň smysl a užitek, než jiné blbosti co z daní platíme) než jezdit ve starých vlacích a být spokojený, že mají ČD vyrovnaný rozpočet.

+9/−4
29.4.2016 12:40

F71r40a34n53t59i24š96e18k 15M82a56t23ě91j65č88e22k 7163252293321

Mohl by jste mi ukázat jediný nový Jančurův vlak! Vše po GO třicet let staré!

+1/−1
29.4.2016 15:10

K22a61r35e21l 58Ř74e57h18á26č47e69k 9222800271452

Však píši railjet, nikoli regiojet. Jinými slovy mi nevadí stráta ČD pokud je způsobena nákupem nových vlaků.

+3/0
29.4.2016 22:41

P43a47v46e91l 95Š16m25í37d81e41k 6129950883318

Souhlas Karel Řeháček , nákup nových vlaků a ještě prohraná arbitráž se Škoda transportaision, radši to uhradili, aby nebylo penále z penále

0/0
30.4.2016 8:26

V89l63a47s68t64i89m19i15l 23S94v83o66b88o91d67a 7223438415734

Rozpusťte to! Ten moloch akorát brání vstupu na koleje mnohem efektivnějším firmám.

+2/−19
29.4.2016 12:36

J30a55n 74V69a32l33a26l95í34k 6526789550786

Až zde bude švýcarský model tak ať si jezdí třeba 50 dopravců do té doby to nemá cenu tak raději ať jezdí jen ČD

+5/−2
29.4.2016 12:41

V67l86a35s82t32i53m26i37l 35S37v34o50b17o39d27a 7333688695974

V čem tak zajímavém se vyznačuje "švýcarský model"?

0/−1
29.4.2016 12:51

J70a31n 67V74a25l92a24l44í48k 6926839620436

Uznávání jízdného mezi dopravci

+4/−1
29.4.2016 13:14

V49l15a98s11t65i83m88i89l 25S45v94o28b49o28d24a 7933978725654

Myslím, že od určitého počtu dopravců by to už ani jinak nešlo.

Tak když sám dopravce vychází vstříc zákazníkovi už tím, že tu službu poskytuje, tak si myslím, že např. při počtu 50 dopravců by byla situace pro zákazníka tak komplikovaná, že by s tím dopravci něco dělali, protože oni z principu nechtějí zákazníkovi komplikovat život.

0/−1
29.4.2016 13:43

L81i80b84o56r 98Z22a20v89ř18e18l 8769446501742

JEN TO NE!!

0/−2
30.4.2016 11:15
Foto

B89r11o12n40i25s66l84a79v 17G54a85b72r56y74š 2742989501

Pod podmínkou, že se budou vzájemně uznávat jízdenky a vznikne pravidlo, že se budou soutěžit jednotlivé spoje v již určených časových polohách.

+1/−1
29.4.2016 12:49

V49l29a28s79t61i64m57i98l 88S54v93o80b80o48d11a 7533528585274

Nechte to na těch firmách, ať se mezi sebou dohodnou.

0/−1
29.4.2016 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.