Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy se propadly do obří ztráty, hlavně kvůli arbitráži a výlukám

České dráhy se vrátily do ztrátového hospodaření. Firma loni prodělala 2,016 miliardy, celá skupina České dráhy pak 1,375 miliardy korun. Dopravce přitom víc utržil na prodeji jízdenek a ušetřil na nákladech. Do hluboké ztráty ale ČD naopak poslaly prohraná arbitráž a časté výluky. Prodražuje se ale i obsluha dluhu nebo marketing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D55a57v44i78d 24P35e86c33a 1915564951936

Pane Sůro, budete chválit ČD Cargo, že v roce 2015 skončilo výrazně v černých číslech, nebo píšete jen o jobovkách? Chápu, že dobré zprávy se hůř prodávají, ale pokud komentujete české železnice dlouhodobě, bylo by to poctivé.

0/0
1.5.2016 13:29

L71i35b84o79r 50Z14a50v56ř31e75l 8519606331252

HMM, koukám pan redaktor má bud dovolenou nebo je u Jančury na kávě zdarma-takže odpovědi se asi nedočkáme ;-O

0/0
3.5.2016 4:31

L95i22b86o83r 40Z68a84v64ř56e57l 8969446551812

Celkem by mě zajímalo pane Sůro, kolik korun platí firmě ČD případně (SŽDC) Váš oblíbenec pan Jančura za své cestující kteří používají nádražní budovy jako čekárny. Stále mám pocit že na tohoto pána doplácíme mi ostatní z daní a tento pán neplatí krom poplatků za použití kolejí vůbec nic. To se to pak bohatne za peníze od státu, na který jen plive. !!

+3/−2
30.4.2016 11:11

Z97d92e33ň79k42a 38V74e89s61e60l40á 8149505407180

ČD jsou ve ztrátě, ale hlavně, že při přehledu sponzorů při Fed Cupu byly mezi sponzory... :-/

+4/−1
29.4.2016 16:14

J78i16n83d55ř98i38c73h 46Š17k26o37p19e17k 4775361810165

to je jak česká pošta. Na lidech šetří, svůj ples zruší a pak pošle milion sponzoringu na policejní ples.

Inu logika manažerů

+3/0
29.4.2016 18:31

P58e67t58r 37B51u70r27e94š 7501150591365

Vždyť je to jedno, zda 2 mld nebo 10, vždycky to doplatí stát resp. my všichni. To se to podniká Rv

+1/−7
29.4.2016 16:06

M53a35r27t53i56n 76N50o23v88o56t52n33ý 3566256631154

Píšete nesmysly, stát samozřejmě ČD žádné dluhy nedoplatí.

+1/0
2.5.2016 18:27

D28a67v21i35d 77P33e55t82r 7800806370445

Absolutně nechápu tu arbitráž. Jak může "podle mne" poškozený, být nucen platit tomu, kdo mu způsobil škodu.

+4/0
29.4.2016 14:58

P66e60t57r 33U23l19l63m89a20n65n 2597118847682

Protože ČD přestaly platit splátky za lokomotivy a nečekaly na rozhodnutí soudu. Ten, kdo tohle nařídil, by měl tu škodu platit sám.

+2/0
29.4.2016 15:25

M27a11r24t34i79n 36R17a21y75m81a92n 4342578293798

Prodelavat 4,77 milionu denne? No to uz chce fistrona!!! 8-o

+3/−2
29.4.2016 14:04

L44u71d74ě49k 16J55e38l97í29n20e46k 5607727949620

Půl miliardy na přesčasech? Jinými slovy téměř 42 míčů měsíčně? 8-o To jako každý zaměstnanec, kterých je cca 15 tisíc, dostal v minulém roce každý měsíc na výplatní pásce o nějakých 2.7k navíc? Takže, bratru, zhruba o 33k za rok? 8-o8-o8-o Pane Krtku, ani bych se v tomto státě u této společnosti nedivil, že je to opět spíše slušný tunel. :-/

0/−2
29.4.2016 13:28

K17a20r49e19l 16Ř53e68h56á10č10e37k 9542830751392

Ono to chce číst i jiné zdroje (například oficiální tisková zpráva) než jen polospekulace pana Sůry. Těch půl miliardy je za výluky celkově, tedy i za autobusy a podobně. Ne jen za platy zaměstnanců.

+3/0
29.4.2016 13:48

O87n60d44ř19e74j 92S84e60m78e22c88k13ý 8931246438745

Píše, že je to půl miliardy navíc na personálních nákladech. Ale to číslo na zaměstnance mi nepřijde nějak extra ustřelené-vzhledem k tomu, že je to včetně všech odvodů a benefitů a pochopitelně před zdaněním.

+1/0
29.4.2016 14:31

J43a26n 23S73ů81r84a 4485233363752

Máte tam odkaz na výroční zprávu. Z ní je tato suma.

0/−4
29.4.2016 15:06

M25a74r48t77i10n 53T31e89p31l84a26n 9637290685323

Tak pane Sůra. Zaprvé 417 milionů není půl miliardy. A za druhé v té zprávě se píše, že to nejsou jen náklady na přesčasy při výlukách. Takže úmyslně uvádíte nepravdivé a zkreslené údaje. Cituji z vámi uvedených podkladů:

Osobní náklady byly meziročně navýšeny o 417 mil. Kč (3,4 %) z dů-vodu zajištění zvýšené personální potřeby v důsledku výlukové činnostiSŽDC, ale i rozšiřování dálkového řízení SŽDC s následně nutnoupotřebou ČD zajistit obsazení zákaznických pracovišť

+2/−1
29.4.2016 15:29

J59a69n 95S26ů50r73a 4415663353922

Uvedl jsem přesnou sumu. Nicméně ten podíl dálkového řízení, resp. dopad na nárůst nákladů, je minimální.

+1/0
29.4.2016 20:58

M38a69r12t56i13n 22T30e82p98l76a19n 9227100225443

Teď už je to lepší R^

0/0
29.4.2016 22:23

K80a14r91e57l 57Ř79e96h53á50č32e24k 9522960841112

DO HOSPODAŘENÍ ČD SE LONI PROMÍTLY VÝLUKY SŽDC A PROHRANÁ ARBITRÁŽ SE ŠKODOU TRANSPORTATION

Skupina České dráhy loni vykázala podle mezinárodních účetních standardů (IFRS) ztrátu po zdanění 1,375 miliardy korun. Důvodem byly zvýšené náklady vyvolané opravami tratí a prohraná arbitráž se Škodou Transportation. Dohromady se tyto vlivy negativně promítly do hospodaření segmentu osobní dopravy, potažmo celé Skupiny, celkovou částkou více než 1,2 miliardy korun.

Segment osobní dopravy

Zmíněné negativní dopady primárně ovlivnily hospodaření segmentu osobní dopravy, který tak za rok 2015 vykázal ztrátu 1,398 miliardy korun. Navzdory úrokovým nákladům kvůli vysokému zadlužení přitom mohla osobní doprava svůj výsledek meziročně zlepšit. České dráhy udržely počet přepravených cestujících v roce 2015 na úrovni 170 milionů osob a zvýšily se i tržby z prodeje jízdních dokladů. Další pozitivní zprávou byly úspory díky nižším cenám pohonných hmot a trakční energie.

„Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek a upřesňuje: „Správa železniční dopravní cesty opravila řadu tratí, v průběhu roku 2015 však kvůli tomu na mnoha místech omezila nebo zcela zastavila dopravu. Vzniklou ztrátu nám kompenzovala jen částečně a půl miliardy za zvýšené osobní náklady, náhradní autobusy a další výdaje šlo na úkor naší ztráty. Další významný dopad do loňského hospodaření měl nečekaný výsledek sporu se Škodou Transportation o pozdní dodávku lokomotiv. Ten se negativně projevil částkou zhruba 700 milionů.“

Segment nákladní dopravy

Segment nákladní dopravy vykázal zisk téměř půl miliardy korun. V průběhu loňského roku se ČD Cargo potýkalo se sílící konkurencí kamionové dopravy, kterou nastartovala levná nafta. Také na nákladní dopravu dopadla v roce 2015 rozsáhlá výluková činnost SŽDC a v mezinárodním měřítku negativně poznamenala výsledek jejího hospodaření

+3/0
29.4.2016 16:28

P83a18v22e84l 71Š83m29í42d28e72k 6949800293908

Naprostý souhlas , co píšete, škoda že nezmínil autor , jak dopadl žlutý, porovnání by bylo dobré :-)

0/0
30.4.2016 8:31

J23a47n 68S82ů80r69a 4695483183762

Autobusy 692 milionů korun.

0/0
29.4.2016 20:57

P23a40v25e60l 34Š87m68í33d96e97k 6929110983258

A co vlaky autore?

0/0
30.4.2016 8:39

J49a60n 60K70o73b83ě62r97s77k61ý 1370846551683

„Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Pavel Krtek.

Takže kdyby nebylo neschopných SŽDC a státu, kdy bylo vloni tolik výluk aby se vyčerpaly EU dotace (samozřejmě na poslední chvíli) tak by to dopadlo výrazně lépe. V tom případě nechápu proč autobusy neplatí SŽDC a musí je platit dopravce. A když třeba do Jeseníku jezdily náhradní autobusy vloni zbytečně několik měsíců, protože stavební firma zakázku na opravu tratě nezvládla takže se letos výluka opakuje a náhradní autobusová doprava bude jezdit znovu. A to SŽDC ČD nezaplatí ;-€

+13/−1
29.4.2016 12:57

J25i25r41k44a 98K45o71c40h 7674674183395

ale to jsou jen tlachy, cd musi s vylukami pocitat a ma si je zakalkulovat do planu a ne pak brecet nad tim, jak je prekvapily. nejezdi tu prvni mesic, tak si naklady min 500 mil meli uz dopredu naplanovat

+1/−9
29.4.2016 13:01

J13a70n 83K31o97b22ě48r53s43k29ý 1180976731333

A když se výluka musí kvůli neschopnosti SŽDC opakovat tak jak má tohle dopravce předvídat ? Tady je jakýkoliv plán potom úplně na nic.

+10/0
29.4.2016 13:03

J24i24r62k63a 33K49o41c10h 7184804663585

proto rikam, ze s naklady na vyluky ve vysi 500 mio se melo kalkulovat a pak by vznikly jen nepredvidane vicenaklady 200 mio a ne ze se bude brecet o celych 700 mio

0/−3
29.4.2016 13:05

J11a62n 53K18o92b91ě62r43s80k90ý 1240566631243

To jsou hezké řeči, ale dnes je tlak na to, aby dopravci jezdili za co nejnižší cenu.

+1/0
29.4.2016 13:09

J45i12r35k94a 17K42o69c74h 7304564773145

no jiste. CD si to muze dovolit, protoze pak si to vybreci na dotacich

0/−3
29.4.2016 13:34

P43a67v96e13l 62K12r64á49l 5200849984348

Na jakých dotacích?

+1/0
29.4.2016 14:27

J36i25r45k40a 52K33o98c16h 7984194133395

cd nema dotace na zajisteni sluzeb?

0/−1
29.4.2016 14:30

P73a22v73e33l 87K35r42á95l 5400889584938

Nemá.

+2/0
29.4.2016 16:19

D45a76v37i22d 90P24e13c60a 1125114681906

Jirka Koch....Vy žonglujete miliony jak lachtan v zoo. Víte, že to platí každý člověk v téhle zemi?

+1/0
29.4.2016 13:13

J95i39r32k96a 56K71o14c34h 7634674383495

ja s nimi nezongluju - to cd. a vim ze to platime my a to me stve. proto rikam, ze si do nakladu meli uz predem zakalkulovat alespon 500 mega a pokud dalsich 200 bylo z viny szdc, tak to po nich meli nasledne vymahat

0/0
29.4.2016 13:35

L38á40ď60a 84V52r12a92n47ý 7668508938757

To mají mít ošetřeno ve smlouvě s SŽDC.

+1/0
29.4.2016 13:58

J94a86n 24K84o15b52ě36r72s53k82ý 1360576131443

Tak to je dobře R^

0/0
29.4.2016 14:00

J49a68n 83K33o39b77ě47r87s83k60ý 1620286181983

Patřilo do jiného vlákna..

0/0
29.4.2016 14:03

J17i31ř33í 55V45i56n12k69l56e29r 1281217400659

Nevadí , socani to zalepí. Je vidět že státní firmy , které vedou političtí trafikanti , jsou téměř vždy ve ztrátě. Proč asi?

0/−6
29.4.2016 12:46

V94l54a13s12t81i17m62i34l 62S42v20o25b37o17d13a 7623318865444

Protože za:

a) Političtí trafikanti jsou neschopní

b) Jsou to víceméně loutky; musí plnit různá zadání zájmových skupin, které podnik vysávají a směřují cash do kapes "vyvoleným"

0/0
29.4.2016 12:56

J37ú64l32i58u80s 22M55i42k79u21l64a 9148285462800

České Drahé

0/−1
29.4.2016 12:40

K91a38r56e59l 45Ř10e46h81á67č90e44k 9292280931652

Radši budu jezdit novými vlaky jako je například railjet a něco zaplatím z daní (toto má alespoň smysl a užitek, než jiné blbosti co z daní platíme) než jezdit ve starých vlacích a být spokojený, že mají ČD vyrovnaný rozpočet.

+9/−4
29.4.2016 12:40

F92r97a41n76t13i11š71e95k 32M89a35t74ě82j23č97e37k 7913782553241

Mohl by jste mi ukázat jediný nový Jančurův vlak! Vše po GO třicet let staré!

+1/−1
29.4.2016 15:10

K74a15r70e50l 43Ř89e81h64á67č45e92k 9372470231272

Však píši railjet, nikoli regiojet. Jinými slovy mi nevadí stráta ČD pokud je způsobena nákupem nových vlaků.

+3/0
29.4.2016 22:41

P66a72v50e43l 79Š29m41í34d69e19k 6359620683698

Souhlas Karel Řeháček , nákup nových vlaků a ještě prohraná arbitráž se Škoda transportaision, radši to uhradili, aby nebylo penále z penále

0/0
30.4.2016 8:26

V62l52a50s71t79i89m86i36l 89S42v22o28b17o38d85a 7953978365694

Rozpusťte to! Ten moloch akorát brání vstupu na koleje mnohem efektivnějším firmám.

+2/−19
29.4.2016 12:36

J94a40n 64V50a45l75a93l43í79k 6106419180376

Až zde bude švýcarský model tak ať si jezdí třeba 50 dopravců do té doby to nemá cenu tak raději ať jezdí jen ČD

+5/−2
29.4.2016 12:41

V23l93a14s92t52i64m67i32l 39S39v82o17b30o61d22a 7123488735214

V čem tak zajímavém se vyznačuje "švýcarský model"?

0/−1
29.4.2016 12:51

J97a92n 72V38a97l11a15l95í84k 6566169350586

Uznávání jízdného mezi dopravci

+4/−1
29.4.2016 13:14

V34l84a14s23t34i91m53i42l 67S46v65o11b80o43d24a 7233818405414

Myslím, že od určitého počtu dopravců by to už ani jinak nešlo.

Tak když sám dopravce vychází vstříc zákazníkovi už tím, že tu službu poskytuje, tak si myslím, že např. při počtu 50 dopravců by byla situace pro zákazníka tak komplikovaná, že by s tím dopravci něco dělali, protože oni z principu nechtějí zákazníkovi komplikovat život.

0/−1
29.4.2016 13:43

L36i29b19o44r 50Z64a15v91ř47e67l 8829756321132

JEN TO NE!!

0/−2
30.4.2016 11:15
Foto

B33r82o45n57i98s77l56a30v 77G40a56b16r37y26š 6675894820

Pod podmínkou, že se budou vzájemně uznávat jízdenky a vznikne pravidlo, že se budou soutěžit jednotlivé spoje v již určených časových polohách.

+1/−1
29.4.2016 12:49

V12l25a74s98t38i24m50i63l 57S28v10o15b74o84d69a 7423968565594

Nechte to na těch firmách, ať se mezi sebou dohodnou.

0/−1
29.4.2016 12:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.