Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy se propadly do obří ztráty, hlavně kvůli arbitráži a výlukám

České dráhy se vrátily do ztrátového hospodaření. Firma loni prodělala 2,016 miliardy, celá skupina České dráhy pak 1,375 miliardy korun. Dopravce přitom víc utržil na prodeji jízdenek a ušetřil na nákladech. Do hluboké ztráty ale ČD naopak poslaly prohraná arbitráž a časté výluky. Prodražuje se ale i obsluha dluhu nebo marketing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D34a26v77i16d 66P23e66c36a 1925514861666

Pane Sůro, budete chválit ČD Cargo, že v roce 2015 skončilo výrazně v černých číslech, nebo píšete jen o jobovkách? Chápu, že dobré zprávy se hůř prodávají, ale pokud komentujete české železnice dlouhodobě, bylo by to poctivé.

0/0
1.5.2016 13:29

L13i55b48o96r 61Z62a30v63ř41e73l 8949396191312

HMM, koukám pan redaktor má bud dovolenou nebo je u Jančury na kávě zdarma-takže odpovědi se asi nedočkáme ;-O

0/0
3.5.2016 4:31

L76i53b15o21r 41Z63a72v21ř65e95l 8289726131862

Celkem by mě zajímalo pane Sůro, kolik korun platí firmě ČD případně (SŽDC) Váš oblíbenec pan Jančura za své cestující kteří používají nádražní budovy jako čekárny. Stále mám pocit že na tohoto pána doplácíme mi ostatní z daní a tento pán neplatí krom poplatků za použití kolejí vůbec nic. To se to pak bohatne za peníze od státu, na který jen plive. !!

+3/−2
30.4.2016 11:11

Z75d87e41ň73k22a 23V47e63s87e49l65á 8299415157940

ČD jsou ve ztrátě, ale hlavně, že při přehledu sponzorů při Fed Cupu byly mezi sponzory... :-/

+4/−1
29.4.2016 16:14

J38i85n67d83ř89i68c61h 25Š60k86o24p55e46k 4595301340575

to je jak česká pošta. Na lidech šetří, svůj ples zruší a pak pošle milion sponzoringu na policejní ples.

Inu logika manažerů

+3/0
29.4.2016 18:31

P75e53t74r 10B10u81r25e71š 7661870131495

Vždyť je to jedno, zda 2 mld nebo 10, vždycky to doplatí stát resp. my všichni. To se to podniká Rv

+1/−7
29.4.2016 16:06

M91a10r58t77i81n 79N37o43v81o43t34n60ý 3366536581664

Píšete nesmysly, stát samozřejmě ČD žádné dluhy nedoplatí.

+1/0
2.5.2016 18:27

D76a87v42i63d 90P88e74t65r 7140936550695

Absolutně nechápu tu arbitráž. Jak může "podle mne" poškozený, být nucen platit tomu, kdo mu způsobil škodu.

+4/0
29.4.2016 14:58

P95e26t11r 65U22l32l60m38a46n72n 2667318867512

Protože ČD přestaly platit splátky za lokomotivy a nečekaly na rozhodnutí soudu. Ten, kdo tohle nařídil, by měl tu škodu platit sám.

+2/0
29.4.2016 15:25

M24a50r92t48i55n 51R25a48y82m34a33n 4222598263438

Prodelavat 4,77 milionu denne? No to uz chce fistrona!!! 8-o

+3/−2
29.4.2016 14:04

L53u82d36ě19k 40J26e80l77í22n37e75k 5257227939190

Půl miliardy na přesčasech? Jinými slovy téměř 42 míčů měsíčně? 8-o To jako každý zaměstnanec, kterých je cca 15 tisíc, dostal v minulém roce každý měsíc na výplatní pásce o nějakých 2.7k navíc? Takže, bratru, zhruba o 33k za rok? 8-o8-o8-o Pane Krtku, ani bych se v tomto státě u této společnosti nedivil, že je to opět spíše slušný tunel. :-/

0/−2
29.4.2016 13:28

K65a55r22e76l 48Ř81e27h58á52č40e30k 9232910761522

Ono to chce číst i jiné zdroje (například oficiální tisková zpráva) než jen polospekulace pana Sůry. Těch půl miliardy je za výluky celkově, tedy i za autobusy a podobně. Ne jen za platy zaměstnanců.

+3/0
29.4.2016 13:48

O62n15d27ř83e62j 45S56e90m70e69c45k38ý 8641716408395

Píše, že je to půl miliardy navíc na personálních nákladech. Ale to číslo na zaměstnance mi nepřijde nějak extra ustřelené-vzhledem k tomu, že je to včetně všech odvodů a benefitů a pochopitelně před zdaněním.

+1/0
29.4.2016 14:31

J30a38n 27S77ů21r45a 4205443253942

Máte tam odkaz na výroční zprávu. Z ní je tato suma.

0/−4
29.4.2016 15:06

M40a94r87t27i33n 13T34e59p31l58a41n 9587570625743

Tak pane Sůra. Zaprvé 417 milionů není půl miliardy. A za druhé v té zprávě se píše, že to nejsou jen náklady na přesčasy při výlukách. Takže úmyslně uvádíte nepravdivé a zkreslené údaje. Cituji z vámi uvedených podkladů:

Osobní náklady byly meziročně navýšeny o 417 mil. Kč (3,4 %) z dů-vodu zajištění zvýšené personální potřeby v důsledku výlukové činnostiSŽDC, ale i rozšiřování dálkového řízení SŽDC s následně nutnoupotřebou ČD zajistit obsazení zákaznických pracovišť

+2/−1
29.4.2016 15:29

J84a51n 40S19ů26r54a 4285233193912

Uvedl jsem přesnou sumu. Nicméně ten podíl dálkového řízení, resp. dopad na nárůst nákladů, je minimální.

+1/0
29.4.2016 20:58

M95a24r65t17i51n 69T11e87p32l49a67n 9727460665213

Teď už je to lepší R^

0/0
29.4.2016 22:23

K78a42r23e98l 79Ř72e75h51á92č68e14k 9112280691762

DO HOSPODAŘENÍ ČD SE LONI PROMÍTLY VÝLUKY SŽDC A PROHRANÁ ARBITRÁŽ SE ŠKODOU TRANSPORTATION

Skupina České dráhy loni vykázala podle mezinárodních účetních standardů (IFRS) ztrátu po zdanění 1,375 miliardy korun. Důvodem byly zvýšené náklady vyvolané opravami tratí a prohraná arbitráž se Škodou Transportation. Dohromady se tyto vlivy negativně promítly do hospodaření segmentu osobní dopravy, potažmo celé Skupiny, celkovou částkou více než 1,2 miliardy korun.

Segment osobní dopravy

Zmíněné negativní dopady primárně ovlivnily hospodaření segmentu osobní dopravy, který tak za rok 2015 vykázal ztrátu 1,398 miliardy korun. Navzdory úrokovým nákladům kvůli vysokému zadlužení přitom mohla osobní doprava svůj výsledek meziročně zlepšit. České dráhy udržely počet přepravených cestujících v roce 2015 na úrovni 170 milionů osob a zvýšily se i tržby z prodeje jízdních dokladů. Další pozitivní zprávou byly úspory díky nižším cenám pohonných hmot a trakční energie.

„Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek a upřesňuje: „Správa železniční dopravní cesty opravila řadu tratí, v průběhu roku 2015 však kvůli tomu na mnoha místech omezila nebo zcela zastavila dopravu. Vzniklou ztrátu nám kompenzovala jen částečně a půl miliardy za zvýšené osobní náklady, náhradní autobusy a další výdaje šlo na úkor naší ztráty. Další významný dopad do loňského hospodaření měl nečekaný výsledek sporu se Škodou Transportation o pozdní dodávku lokomotiv. Ten se negativně projevil částkou zhruba 700 milionů.“

Segment nákladní dopravy

Segment nákladní dopravy vykázal zisk téměř půl miliardy korun. V průběhu loňského roku se ČD Cargo potýkalo se sílící konkurencí kamionové dopravy, kterou nastartovala levná nafta. Také na nákladní dopravu dopadla v roce 2015 rozsáhlá výluková činnost SŽDC a v mezinárodním měřítku negativně poznamenala výsledek jejího hospodaření

+3/0
29.4.2016 16:28

P26a85v95e31l 19Š46m26í17d60e56k 6529350173938

Naprostý souhlas , co píšete, škoda že nezmínil autor , jak dopadl žlutý, porovnání by bylo dobré :-)

0/0
30.4.2016 8:31

J12a47n 84S29ů40r83a 4415283423462

Autobusy 692 milionů korun.

0/0
29.4.2016 20:57

P25a53v30e96l 13Š50m51í40d21e15k 6639700503378

A co vlaky autore?

0/0
30.4.2016 8:39

J30a93n 70K80o66b56ě54r64s80k49ý 1550836841693

„Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Pavel Krtek.

Takže kdyby nebylo neschopných SŽDC a státu, kdy bylo vloni tolik výluk aby se vyčerpaly EU dotace (samozřejmě na poslední chvíli) tak by to dopadlo výrazně lépe. V tom případě nechápu proč autobusy neplatí SŽDC a musí je platit dopravce. A když třeba do Jeseníku jezdily náhradní autobusy vloni zbytečně několik měsíců, protože stavební firma zakázku na opravu tratě nezvládla takže se letos výluka opakuje a náhradní autobusová doprava bude jezdit znovu. A to SŽDC ČD nezaplatí ;-€

+13/−1
29.4.2016 12:57

J44i38r57k83a 48K80o77c87h 7494234663195

ale to jsou jen tlachy, cd musi s vylukami pocitat a ma si je zakalkulovat do planu a ne pak brecet nad tim, jak je prekvapily. nejezdi tu prvni mesic, tak si naklady min 500 mil meli uz dopredu naplanovat

+1/−9
29.4.2016 13:01

J25a40n 29K53o33b60ě19r63s34k69ý 1120736711863

A když se výluka musí kvůli neschopnosti SŽDC opakovat tak jak má tohle dopravce předvídat ? Tady je jakýkoliv plán potom úplně na nic.

+10/0
29.4.2016 13:03

J81i43r13k73a 22K28o80c17h 7124624313245

proto rikam, ze s naklady na vyluky ve vysi 500 mio se melo kalkulovat a pak by vznikly jen nepredvidane vicenaklady 200 mio a ne ze se bude brecet o celych 700 mio

0/−3
29.4.2016 13:05

J89a72n 48K79o80b14ě71r50s25k35ý 1210576881453

To jsou hezké řeči, ale dnes je tlak na to, aby dopravci jezdili za co nejnižší cenu.

+1/0
29.4.2016 13:09

J29i59r10k42a 63K85o95c66h 7464734233365

no jiste. CD si to muze dovolit, protoze pak si to vybreci na dotacich

0/−3
29.4.2016 13:34

P94a85v11e23l 77K96r38á42l 5860709834538

Na jakých dotacích?

+1/0
29.4.2016 14:27

J65i39r33k56a 61K69o85c24h 7384924673795

cd nema dotace na zajisteni sluzeb?

0/−1
29.4.2016 14:30

P74a47v76e35l 57K52r98á34l 5520849274698

Nemá.

+2/0
29.4.2016 16:19

D36a46v37i82d 25P12e74c45a 1155444121406

Jirka Koch....Vy žonglujete miliony jak lachtan v zoo. Víte, že to platí každý člověk v téhle zemi?

+1/0
29.4.2016 13:13

J38i43r96k60a 58K84o43c36h 7154364743105

ja s nimi nezongluju - to cd. a vim ze to platime my a to me stve. proto rikam, ze si do nakladu meli uz predem zakalkulovat alespon 500 mega a pokud dalsich 200 bylo z viny szdc, tak to po nich meli nasledne vymahat

0/0
29.4.2016 13:35

L71á79ď88a 86V45r40a68n47ý 7698958198347

To mají mít ošetřeno ve smlouvě s SŽDC.

+1/0
29.4.2016 13:58

J86a70n 22K62o56b61ě45r72s17k47ý 1910596911503

Tak to je dobře R^

0/0
29.4.2016 14:00

J49a19n 57K22o42b61ě45r65s12k35ý 1240396141463

Patřilo do jiného vlákna..

0/0
29.4.2016 14:03

J95i41ř43í 28V18i20n89k46l31e85r 1741687630679

Nevadí , socani to zalepí. Je vidět že státní firmy , které vedou političtí trafikanti , jsou téměř vždy ve ztrátě. Proč asi?

0/−6
29.4.2016 12:46

V62l79a29s96t46i94m31i20l 34S36v44o72b68o83d44a 7963338515244

Protože za:

a) Političtí trafikanti jsou neschopní

b) Jsou to víceméně loutky; musí plnit různá zadání zájmových skupin, které podnik vysávají a směřují cash do kapes "vyvoleným"

0/0
29.4.2016 12:56

J49ú40l72i28u82s 49M12i13k27u32l82a 9538785922820

České Drahé

0/−1
29.4.2016 12:40

K85a81r37e77l 43Ř82e36h71á15č98e55k 9492350541492

Radši budu jezdit novými vlaky jako je například railjet a něco zaplatím z daní (toto má alespoň smysl a užitek, než jiné blbosti co z daní platíme) než jezdit ve starých vlacích a být spokojený, že mají ČD vyrovnaný rozpočet.

+9/−4
29.4.2016 12:40

F97r43a59n29t33i93š43e96k 79M94a42t77ě97j36č80e57k 7503892823121

Mohl by jste mi ukázat jediný nový Jančurův vlak! Vše po GO třicet let staré!

+1/−1
29.4.2016 15:10

K16a28r88e68l 87Ř76e35h73á72č42e24k 9562630281872

Však píši railjet, nikoli regiojet. Jinými slovy mi nevadí stráta ČD pokud je způsobena nákupem nových vlaků.

+3/0
29.4.2016 22:41

P33a33v55e98l 49Š87m12í42d45e65k 6849980893568

Souhlas Karel Řeháček , nákup nových vlaků a ještě prohraná arbitráž se Škoda transportaision, radši to uhradili, aby nebylo penále z penále

0/0
30.4.2016 8:26

V57l65a66s33t47i30m19i74l 70S51v96o29b69o63d64a 7473778585204

Rozpusťte to! Ten moloch akorát brání vstupu na koleje mnohem efektivnějším firmám.

+2/−19
29.4.2016 12:36
Foto

J13a56n 12V51a49l93a98l73í81k 6336839880856

Až zde bude švýcarský model tak ať si jezdí třeba 50 dopravců do té doby to nemá cenu tak raději ať jezdí jen ČD

+5/−2
29.4.2016 12:41

V77l26a17s74t90i18m43i19l 22S61v81o57b78o78d34a 7463948675164

V čem tak zajímavém se vyznačuje "švýcarský model"?

0/−1
29.4.2016 12:51
Foto

J73a94n 43V54a15l25a72l33í73k 6476849900816

Uznávání jízdného mezi dopravci

+4/−1
29.4.2016 13:14

V64l29a13s62t88i73m38i44l 48S96v51o73b53o72d70a 7693618785244

Myslím, že od určitého počtu dopravců by to už ani jinak nešlo.

Tak když sám dopravce vychází vstříc zákazníkovi už tím, že tu službu poskytuje, tak si myslím, že např. při počtu 50 dopravců by byla situace pro zákazníka tak komplikovaná, že by s tím dopravci něco dělali, protože oni z principu nechtějí zákazníkovi komplikovat život.

0/−1
29.4.2016 13:43

L26i19b92o52r 33Z21a91v12ř66e44l 8949336301792

JEN TO NE!!

0/−2
30.4.2016 11:15
Foto

B27r38o75n26i44s72l65a33v 66G76a53b68r11y41š 2532139711

Pod podmínkou, že se budou vzájemně uznávat jízdenky a vznikne pravidlo, že se budou soutěžit jednotlivé spoje v již určených časových polohách.

+1/−1
29.4.2016 12:49

V94l33a68s81t87i21m95i91l 69S86v17o93b48o25d75a 7703568255964

Nechte to na těch firmách, ať se mezi sebou dohodnou.

0/−1
29.4.2016 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.