Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy se propadly do obří ztráty, hlavně kvůli arbitráži a výlukám

České dráhy se vrátily do ztrátového hospodaření. Firma loni prodělala 2,016 miliardy, celá skupina České dráhy pak 1,375 miliardy korun. Dopravce přitom víc utržil na prodeji jízdenek a ušetřil na nákladech. Do hluboké ztráty ale ČD naopak poslaly prohraná arbitráž a časté výluky. Prodražuje se ale i obsluha dluhu nebo marketing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D66a24v67i51d 91P96e10c18a 1975854151496

Pane Sůro, budete chválit ČD Cargo, že v roce 2015 skončilo výrazně v černých číslech, nebo píšete jen o jobovkách? Chápu, že dobré zprávy se hůř prodávají, ale pokud komentujete české železnice dlouhodobě, bylo by to poctivé.

0/0
1.5.2016 13:29

L45i16b15o58r 83Z92a13v78ř81e74l 8569656431412

HMM, koukám pan redaktor má bud dovolenou nebo je u Jančury na kávě zdarma-takže odpovědi se asi nedočkáme ;-O

0/0
3.5.2016 4:31

L12i97b78o85r 39Z18a97v27ř13e55l 8819966971752

Celkem by mě zajímalo pane Sůro, kolik korun platí firmě ČD případně (SŽDC) Váš oblíbenec pan Jančura za své cestující kteří používají nádražní budovy jako čekárny. Stále mám pocit že na tohoto pána doplácíme mi ostatní z daní a tento pán neplatí krom poplatků za použití kolejí vůbec nic. To se to pak bohatne za peníze od státu, na který jen plive. !!

+3/−2
30.4.2016 11:11

Z77d71e35ň30k71a 89V83e92s32e83l42á 8579345257350

ČD jsou ve ztrátě, ale hlavně, že při přehledu sponzorů při Fed Cupu byly mezi sponzory... :-/

+4/−1
29.4.2016 16:14

J91i67n11d18ř59i94c12h 38Š22k55o95p50e27k 4125591750855

to je jak česká pošta. Na lidech šetří, svůj ples zruší a pak pošle milion sponzoringu na policejní ples.

Inu logika manažerů

+3/0
29.4.2016 18:31

P94e36t10r 20B48u36r92e52š 7571190751935

Vždyť je to jedno, zda 2 mld nebo 10, vždycky to doplatí stát resp. my všichni. To se to podniká Rv

+1/−7
29.4.2016 16:06

M53a81r83t81i91n 21N87o79v88o47t80n75ý 3426236741744

Píšete nesmysly, stát samozřejmě ČD žádné dluhy nedoplatí.

+1/0
2.5.2016 18:27

D48a65v90i71d 17P55e61t97r 7250246520405

Absolutně nechápu tu arbitráž. Jak může "podle mne" poškozený, být nucen platit tomu, kdo mu způsobil škodu.

+4/0
29.4.2016 14:58

P17e64t12r 84U36l44l67m73a22n68n 2357908717952

Protože ČD přestaly platit splátky za lokomotivy a nečekaly na rozhodnutí soudu. Ten, kdo tohle nařídil, by měl tu škodu platit sám.

+2/0
29.4.2016 15:25

M96a57r54t34i77n 35R60a28y14m90a28n 4132868973298

Prodelavat 4,77 milionu denne? No to uz chce fistrona!!! 8-o

+3/−2
29.4.2016 14:04

L84u66d76ě68k 56J71e33l44í95n49e96k 5547117629790

Půl miliardy na přesčasech? Jinými slovy téměř 42 míčů měsíčně? 8-o To jako každý zaměstnanec, kterých je cca 15 tisíc, dostal v minulém roce každý měsíc na výplatní pásce o nějakých 2.7k navíc? Takže, bratru, zhruba o 33k za rok? 8-o8-o8-o Pane Krtku, ani bych se v tomto státě u této společnosti nedivil, že je to opět spíše slušný tunel. :-/

0/−2
29.4.2016 13:28

K39a98r10e21l 57Ř14e52h89á45č26e79k 9882600201662

Ono to chce číst i jiné zdroje (například oficiální tisková zpráva) než jen polospekulace pana Sůry. Těch půl miliardy je za výluky celkově, tedy i za autobusy a podobně. Ne jen za platy zaměstnanců.

+3/0
29.4.2016 13:48

O33n57d69ř53e36j 11S58e31m25e33c73k22ý 8581846808795

Píše, že je to půl miliardy navíc na personálních nákladech. Ale to číslo na zaměstnance mi nepřijde nějak extra ustřelené-vzhledem k tomu, že je to včetně všech odvodů a benefitů a pochopitelně před zdaněním.

+1/0
29.4.2016 14:31

J59a64n 33S60ů28r12a 4745503253422

Máte tam odkaz na výroční zprávu. Z ní je tato suma.

0/−4
29.4.2016 15:06

M75a41r51t75i81n 72T33e38p26l49a84n 9567360785803

Tak pane Sůra. Zaprvé 417 milionů není půl miliardy. A za druhé v té zprávě se píše, že to nejsou jen náklady na přesčasy při výlukách. Takže úmyslně uvádíte nepravdivé a zkreslené údaje. Cituji z vámi uvedených podkladů:

Osobní náklady byly meziročně navýšeny o 417 mil. Kč (3,4 %) z dů-vodu zajištění zvýšené personální potřeby v důsledku výlukové činnostiSŽDC, ale i rozšiřování dálkového řízení SŽDC s následně nutnoupotřebou ČD zajistit obsazení zákaznických pracovišť

+2/−1
29.4.2016 15:29

J77a84n 86S83ů90r92a 4155643463292

Uvedl jsem přesnou sumu. Nicméně ten podíl dálkového řízení, resp. dopad na nárůst nákladů, je minimální.

+1/0
29.4.2016 20:58

M34a36r58t48i30n 81T29e38p93l34a26n 9797480505103

Teď už je to lepší R^

0/0
29.4.2016 22:23

K87a30r67e40l 93Ř12e38h54á79č50e27k 9872660331482

DO HOSPODAŘENÍ ČD SE LONI PROMÍTLY VÝLUKY SŽDC A PROHRANÁ ARBITRÁŽ SE ŠKODOU TRANSPORTATION

Skupina České dráhy loni vykázala podle mezinárodních účetních standardů (IFRS) ztrátu po zdanění 1,375 miliardy korun. Důvodem byly zvýšené náklady vyvolané opravami tratí a prohraná arbitráž se Škodou Transportation. Dohromady se tyto vlivy negativně promítly do hospodaření segmentu osobní dopravy, potažmo celé Skupiny, celkovou částkou více než 1,2 miliardy korun.

Segment osobní dopravy

Zmíněné negativní dopady primárně ovlivnily hospodaření segmentu osobní dopravy, který tak za rok 2015 vykázal ztrátu 1,398 miliardy korun. Navzdory úrokovým nákladům kvůli vysokému zadlužení přitom mohla osobní doprava svůj výsledek meziročně zlepšit. České dráhy udržely počet přepravených cestujících v roce 2015 na úrovni 170 milionů osob a zvýšily se i tržby z prodeje jízdních dokladů. Další pozitivní zprávou byly úspory díky nižším cenám pohonných hmot a trakční energie.

„Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek a upřesňuje: „Správa železniční dopravní cesty opravila řadu tratí, v průběhu roku 2015 však kvůli tomu na mnoha místech omezila nebo zcela zastavila dopravu. Vzniklou ztrátu nám kompenzovala jen částečně a půl miliardy za zvýšené osobní náklady, náhradní autobusy a další výdaje šlo na úkor naší ztráty. Další významný dopad do loňského hospodaření měl nečekaný výsledek sporu se Škodou Transportation o pozdní dodávku lokomotiv. Ten se negativně projevil částkou zhruba 700 milionů.“

Segment nákladní dopravy

Segment nákladní dopravy vykázal zisk téměř půl miliardy korun. V průběhu loňského roku se ČD Cargo potýkalo se sílící konkurencí kamionové dopravy, kterou nastartovala levná nafta. Také na nákladní dopravu dopadla v roce 2015 rozsáhlá výluková činnost SŽDC a v mezinárodním měřítku negativně poznamenala výsledek jejího hospodaření

+3/0
29.4.2016 16:28

P70a75v14e56l 57Š46m74í89d94e66k 6659280413538

Naprostý souhlas , co píšete, škoda že nezmínil autor , jak dopadl žlutý, porovnání by bylo dobré :-)

0/0
30.4.2016 8:31

J63a96n 45S45ů82r13a 4725463333512

Autobusy 692 milionů korun.

0/0
29.4.2016 20:57

P26a95v80e78l 97Š12m93í62d14e54k 6639500753918

A co vlaky autore?

0/0
30.4.2016 8:39

J92a63n 23K40o72b73ě38r83s95k10ý 1250526811513

„Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Pavel Krtek.

Takže kdyby nebylo neschopných SŽDC a státu, kdy bylo vloni tolik výluk aby se vyčerpaly EU dotace (samozřejmě na poslední chvíli) tak by to dopadlo výrazně lépe. V tom případě nechápu proč autobusy neplatí SŽDC a musí je platit dopravce. A když třeba do Jeseníku jezdily náhradní autobusy vloni zbytečně několik měsíců, protože stavební firma zakázku na opravu tratě nezvládla takže se letos výluka opakuje a náhradní autobusová doprava bude jezdit znovu. A to SŽDC ČD nezaplatí ;-€

+13/−1
29.4.2016 12:57

J82i30r75k33a 52K62o39c61h 7644944913925

ale to jsou jen tlachy, cd musi s vylukami pocitat a ma si je zakalkulovat do planu a ne pak brecet nad tim, jak je prekvapily. nejezdi tu prvni mesic, tak si naklady min 500 mil meli uz dopredu naplanovat

+1/−9
29.4.2016 13:01

J72a12n 23K86o89b23ě31r53s52k28ý 1880416731593

A když se výluka musí kvůli neschopnosti SŽDC opakovat tak jak má tohle dopravce předvídat ? Tady je jakýkoliv plán potom úplně na nic.

+10/0
29.4.2016 13:03

J22i42r98k80a 62K54o30c52h 7784834773395

proto rikam, ze s naklady na vyluky ve vysi 500 mio se melo kalkulovat a pak by vznikly jen nepredvidane vicenaklady 200 mio a ne ze se bude brecet o celych 700 mio

0/−3
29.4.2016 13:05

J96a22n 61K41o98b27ě48r79s10k35ý 1690196191113

To jsou hezké řeči, ale dnes je tlak na to, aby dopravci jezdili za co nejnižší cenu.

+1/0
29.4.2016 13:09

J31i37r97k63a 40K43o59c91h 7494964613825

no jiste. CD si to muze dovolit, protoze pak si to vybreci na dotacich

0/−3
29.4.2016 13:34

P41a46v71e30l 33K39r18á60l 5250189904218

Na jakých dotacích?

+1/0
29.4.2016 14:27

J29i70r92k93a 58K86o71c89h 7704604323915

cd nema dotace na zajisteni sluzeb?

0/−1
29.4.2016 14:30

P53a24v52e44l 79K15r72á64l 5780259844118

Nemá.

+2/0
29.4.2016 16:19

D17a79v12i40d 10P58e85c23a 1465864441686

Jirka Koch....Vy žonglujete miliony jak lachtan v zoo. Víte, že to platí každý člověk v téhle zemi?

+1/0
29.4.2016 13:13

J49i64r42k62a 35K71o21c79h 7244784763185

ja s nimi nezongluju - to cd. a vim ze to platime my a to me stve. proto rikam, ze si do nakladu meli uz predem zakalkulovat alespon 500 mega a pokud dalsich 200 bylo z viny szdc, tak to po nich meli nasledne vymahat

0/0
29.4.2016 13:35

L86á73ď80a 20V44r35a42n14ý 7848918858787

To mají mít ošetřeno ve smlouvě s SŽDC.

+1/0
29.4.2016 13:58

J83a41n 88K22o74b19ě55r65s79k82ý 1930246711203

Tak to je dobře R^

0/0
29.4.2016 14:00

J39a16n 13K15o85b38ě13r93s52k36ý 1760746771203

Patřilo do jiného vlákna..

0/0
29.4.2016 14:03

J54i39ř83í 57V78i63n77k92l82e98r 1151157320209

Nevadí , socani to zalepí. Je vidět že státní firmy , které vedou političtí trafikanti , jsou téměř vždy ve ztrátě. Proč asi?

0/−6
29.4.2016 12:46

V37l14a79s65t48i34m95i36l 10S79v15o56b75o89d87a 7623448105404

Protože za:

a) Političtí trafikanti jsou neschopní

b) Jsou to víceméně loutky; musí plnit různá zadání zájmových skupin, které podnik vysávají a směřují cash do kapes "vyvoleným"

0/0
29.4.2016 12:56

J45ú21l50i98u45s 45M17i41k45u33l14a 9108805152910

České Drahé

0/−1
29.4.2016 12:40

K65a48r56e21l 35Ř53e23h28á39č13e51k 9312860871152

Radši budu jezdit novými vlaky jako je například railjet a něco zaplatím z daní (toto má alespoň smysl a užitek, než jiné blbosti co z daní platíme) než jezdit ve starých vlacích a být spokojený, že mají ČD vyrovnaný rozpočet.

+9/−4
29.4.2016 12:40

F29r63a14n74t86i97š86e14k 43M30a40t91ě60j12č94e79k 7343512823331

Mohl by jste mi ukázat jediný nový Jančurův vlak! Vše po GO třicet let staré!

+1/−1
29.4.2016 15:10

K49a16r33e73l 85Ř31e92h20á94č92e23k 9302530391132

Však píši railjet, nikoli regiojet. Jinými slovy mi nevadí stráta ČD pokud je způsobena nákupem nových vlaků.

+3/0
29.4.2016 22:41

P50a94v16e27l 92Š78m43í22d89e94k 6619620253438

Souhlas Karel Řeháček , nákup nových vlaků a ještě prohraná arbitráž se Škoda transportaision, radši to uhradili, aby nebylo penále z penále

0/0
30.4.2016 8:26

V32l27a79s13t63i65m23i39l 39S87v65o15b75o19d49a 7173208485304

Rozpusťte to! Ten moloch akorát brání vstupu na koleje mnohem efektivnějším firmám.

+2/−19
29.4.2016 12:36

J98a54n 84V27a33l88a54l15í92k 6436789340676

Až zde bude švýcarský model tak ať si jezdí třeba 50 dopravců do té doby to nemá cenu tak raději ať jezdí jen ČD

+5/−2
29.4.2016 12:41

V77l76a72s75t43i26m89i73l 89S21v64o27b61o87d12a 7343728825834

V čem tak zajímavém se vyznačuje "švýcarský model"?

0/−1
29.4.2016 12:51

J23a42n 25V88a47l10a55l23í18k 6596299940606

Uznávání jízdného mezi dopravci

+4/−1
29.4.2016 13:14

V63l96a36s98t45i73m72i93l 57S55v19o42b29o10d70a 7113528795304

Myslím, že od určitého počtu dopravců by to už ani jinak nešlo.

Tak když sám dopravce vychází vstříc zákazníkovi už tím, že tu službu poskytuje, tak si myslím, že např. při počtu 50 dopravců by byla situace pro zákazníka tak komplikovaná, že by s tím dopravci něco dělali, protože oni z principu nechtějí zákazníkovi komplikovat život.

0/−1
29.4.2016 13:43

L60i94b20o35r 61Z87a34v74ř86e12l 8809236691252

JEN TO NE!!

0/−2
30.4.2016 11:15
Foto

B14r62o63n60i13s87l97a19v 89G64a85b16r55y27š 2982849221

Pod podmínkou, že se budou vzájemně uznávat jízdenky a vznikne pravidlo, že se budou soutěžit jednotlivé spoje v již určených časových polohách.

+1/−1
29.4.2016 12:49

V65l78a98s44t65i52m71i74l 20S20v97o85b91o76d41a 7483278255474

Nechte to na těch firmách, ať se mezi sebou dohodnou.

0/−1
29.4.2016 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.