Diskuze

České dráhy se propadly do obří ztráty, hlavně kvůli arbitráži a výlukám

České dráhy se vrátily do ztrátového hospodaření. Firma loni prodělala 2,016 miliardy, celá skupina České dráhy pak 1,375 miliardy korun. Dopravce přitom víc utržil na prodeji jízdenek a ušetřil na nákladech. Do hluboké ztráty ale ČD naopak poslaly prohraná arbitráž a časté výluky. Prodražuje se ale i obsluha dluhu nebo marketing.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D85a11v80i81d 80P43e96c35a

1. 5. 2016 13:29

Pane Sůro, budete chválit ČD Cargo, že v roce 2015 skončilo výrazně v černých číslech, nebo píšete jen o jobovkách? Chápu, že dobré zprávy se hůř prodávají, ale pokud komentujete české železnice dlouhodobě, bylo by to poctivé.

0 0
možnosti

HMM, koukám pan redaktor má bud dovolenou nebo je u Jančury na kávě zdarma-takže odpovědi se asi nedočkáme ;-O

0 0
možnosti

Celkem by mě zajímalo pane Sůro, kolik korun platí firmě ČD případně (SŽDC) Váš oblíbenec pan Jančura za své cestující kteří používají nádražní budovy jako čekárny. Stále mám pocit že na tohoto pána doplácíme mi ostatní z daní a tento pán neplatí krom poplatků za použití kolejí vůbec nic. To se to pak bohatne za peníze od státu, na který jen plive. !!

3 2
možnosti

ČD jsou ve ztrátě, ale hlavně, že při přehledu sponzorů při Fed Cupu byly mezi sponzory... :-/

4 1
možnosti

to je jak česká pošta. Na lidech šetří, svůj ples zruší a pak pošle milion sponzoringu na policejní ples.

Inu logika manažerů

3 0
možnosti

P35e63t28r 29B92u73r22e83š

29. 4. 2016 16:06

Vždyť je to jedno, zda 2 mld nebo 10, vždycky to doplatí stát resp. my všichni. To se to podniká Rv

1 7
možnosti

Píšete nesmysly, stát samozřejmě ČD žádné dluhy nedoplatí.

1 0
možnosti

D75a32v88i92d 26P81e64t65r

29. 4. 2016 14:58

Absolutně nechápu tu arbitráž. Jak může "podle mne" poškozený, být nucen platit tomu, kdo mu způsobil škodu.

4 0
možnosti

Protože ČD přestaly platit splátky za lokomotivy a nečekaly na rozhodnutí soudu. Ten, kdo tohle nařídil, by měl tu škodu platit sám.

2 0
možnosti

Prodelavat 4,77 milionu denne? No to uz chce fistrona!!! 8-o

3 2
možnosti

Půl miliardy na přesčasech? Jinými slovy téměř 42 míčů měsíčně? 8-o To jako každý zaměstnanec, kterých je cca 15 tisíc, dostal v minulém roce každý měsíc na výplatní pásce o nějakých 2.7k navíc? Takže, bratru, zhruba o 33k za rok? 8-o8-o8-o Pane Krtku, ani bych se v tomto státě u této společnosti nedivil, že je to opět spíše slušný tunel. :-/

0 2
možnosti

Ono to chce číst i jiné zdroje (například oficiální tisková zpráva) než jen polospekulace pana Sůry. Těch půl miliardy je za výluky celkově, tedy i za autobusy a podobně. Ne jen za platy zaměstnanců.

3 0
možnosti

„Bez výluk a prohrané arbitráže by skončil segment osobní dopravy nad plánem a přiblížil by se vyrovnanému hospodaření,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Pavel Krtek.

Takže kdyby nebylo neschopných SŽDC a státu, kdy bylo vloni tolik výluk aby se vyčerpaly EU dotace (samozřejmě na poslední chvíli) tak by to dopadlo výrazně lépe. V tom případě nechápu proč autobusy neplatí SŽDC a musí je platit dopravce. A když třeba do Jeseníku jezdily náhradní autobusy vloni zbytečně několik měsíců, protože stavební firma zakázku na opravu tratě nezvládla takže se letos výluka opakuje a náhradní autobusová doprava bude jezdit znovu. A to SŽDC ČD nezaplatí ;-€

13 1
možnosti

J96i90r15k44a 69K80o17c56h

29. 4. 2016 13:01

ale to jsou jen tlachy, cd musi s vylukami pocitat a ma si je zakalkulovat do planu a ne pak brecet nad tim, jak je prekvapily. nejezdi tu prvni mesic, tak si naklady min 500 mil meli uz dopredu naplanovat

1 9
možnosti

Nevadí , socani to zalepí. Je vidět že státní firmy , které vedou političtí trafikanti , jsou téměř vždy ve ztrátě. Proč asi?

0 6
možnosti

Protože za:

a) Političtí trafikanti jsou neschopní

b) Jsou to víceméně loutky; musí plnit různá zadání zájmových skupin, které podnik vysávají a směřují cash do kapes "vyvoleným"

0 0
možnosti