Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dohoda o OKD se nekoná, vedení firmy v úterý rozhodne o insolvenci

Majitelům a věřitelům OKD se v požadovaném dubnovém termínu nepovedlo dojednat dohodu s vládou o společné záchraně zadlužených dolů. Vedení OKD se proto sejde v úterý 3. května, aby projednalo, zda firmu poslat do insolvence. Čeká se ještě na pondělní jednání vlády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56a75v58e64l 42P42i25a22t88e48k 1182682713666

zavřít Bakalu a toho, co to klepnul, čili Sobotku. zavřít je ty howada. Bakala prodal, Bobotka to klepnul. neuvěřitelné, že Sobotka je v čele...Rv

0/0
3.5.2016 0:08

L29i77b77o58r 34V44e72n25g57l71á66ř 4484235322864

ani korunu do teto firmy ze statniho rozpoctu

+1/0
1.5.2016 0:44

J49i77ř34í 95K89r34u37t87i61l 8519265301578

bohužel tak to nebude fungovat i přes ujištění premiéra a pokud se zvolí scénář že věřitelé utřou. Věřitelé zavřou kohoutek přívodu peněz na provoz a máte tady x tisíc nezaměstnaných kteří budou stát stát, nás, nějaké ty miliardy.

Směr je určitě správný, nejsme nějaká zakarpatská republika kde velepodnikatelé gajdují na domorodcích.

0/0
1.5.2016 8:26

J38i14n29d19ř11i88c78h 26Š93k39o13p46e72k 4415271850975

stát bude platit v každém případě. Když společnost padne, bude platit podpory v nezaměstnanosti + likvidaci dolů. Současní majitelé si dají dobrý pozor, aby ve společnosti nezbyl žádný větší majetek

0/0
1.5.2016 10:56

M92a28r92t35i48n 70K82a72r81á42s90e89k 9258163188248

No on hlavni majetek jsou samotne doly, ktere v ramci insolvence muzou byt rozprodany novym majitelum (nejspis pak vcetne zamestnancu apod)...

0/0
1.5.2016 10:58

J25i85n53d52ř56i47c34h 52Š69k55o48p30e58k 4275911200125

to je sice pravda, ale zisky zmizely, takže jsou sice doly, ale se zásobami, které jsou nákladnější na těžbu. Nehledě na dluhy, které zůstanou

0/0
1.5.2016 11:09

J62i57n96d37ř32i88c43h 45Š46k29o56p87e36k 4775321940325

Představa soukromých vlastníků je úchvatná:

Dokud firma je v zisku, všechen zisk se vyvádí (na co dělat rezervy na horší časy, že), jakmile firma padne, předáme náklady státu.

Takže zisky soukromé, náklady veřejné - to je přesně ten důvod, proč by určité části hospodářství měly být jen a pouze ve veřejném vlastnictví

+2/0
30.4.2016 22:08

J57o55s73e42f 50P55o93r49t64i92k 8317629234

To bude řetězová reakce.

http://www.mojeostravsko.cz/kauzy/dve-firmy-holdingu-vitkovice-jana-svetlika-celi-insolvencnim-navrhum.html

0/0
30.4.2016 15:27

P63e49t79r 87B62á58č20a 8865926955195

Horníci se milé domnívají, že jsou snad něco více. Nejlepší jsou ty jejich kladiva na předních maskách aut;-D

0/−3
30.4.2016 14:07

T17o20m27á77š 64K43l76o25r 5355361695465

A proč by nemohli mít na masce mlátek a želízko?Známý je hasič a má vzadu nálepku hasiče,jiný cvičí taekwon-do a má tam nálepku s bojovníkem.A teď k těm horníkům.Jsem taky horník a nemyslím si o sobě nic takového jak píšete.Horníci kopou uhlí a nevyjednávají jen duchem slabší jedinci si myslí že horníci chtějí peníze od státu za nic.do teď jsme si své peníze povětšinou tvrdě vydřeli a věřte,že když by se škrtly dluhy OKD tak provoz dolu nebude ztrátový.

0/0
30.4.2016 15:24

M46i68l21o12s13l86a66v 95S22e82d32l64á16č17e48k 6254734834451

Jo? já pamatuji doby kdy horníci byla dělnická šlechta a klidně si najmuli aerotaxi na výlet a chlastání do Prahy. A taky se tehdy říkalo a razilo : Já jsem horník,kdo je víc?

0/0
4.5.2016 20:23

J63o58s64e34f 40P37o26r83t31i25k 8167369864

Doufám, že vlády přestanou podporovat zemědělství, stavitelství, že ukončí všechny podpory zelené, modré a bůh ví ještě jaké, že nebudou už žádné šrotovné, v případě problému autoprůmyslu. Že přestane dotovat vlaky, autobusovou dopravu, silnice, či nemocnice a podobné projekty. Každý si pěkně zaplatí co potřebuje. A že posílí místa na pracovním úřadě.

+1/−1
30.4.2016 11:09

P93a13v43e28l 50K55u17c98h36t98a 4966341877624

Někteří diskutéři jako pan Polanecký uvažují o kapitalismu jako by existovali jen Baťové. Možná on jako vlastník dolů by hospodařil a "tuneloval" jinak, aby bez dluhů ukončil těžbu, pokud b nebylo jiné řešení. Když už ten Baťa - tak jeho účetní mi kdysi vykládal, že ho neměly rády banky, protože nepotřeboval nadprůměrně jejich úvěry.

+1/0
30.4.2016 10:37

S70i57l93v61i51e 50H89r15o87n81c44o80v73á 3864132448

Je skvělé číst jak je čecháčkům jako vždy jedno co se děje lidem u nás v ms kraji. Horníci za to nemůžou, už dávno mají zkrouhnuté odměny atd., důchodové si připlácí, ale k čemu je to těm co mají 10 let do důchodu? Proč by měli přijít o práci když uhlí je dost, všichni ho potřebujeme a jen pár dolů je opravdu ztrátových? Umíte si představit, že 10 tisíc lidí příjde o pravidelný příjem? 10 tisíc rodin může mít potíže s existencí. Kde v Čechách se něco podobného stalo?

0/−5
30.4.2016 10:36

M80i15l55a44n 70W13e72l29s73e27r 5762458378581

Paní Silvie se naváží do Čechů (Čecháčků). Ale jak jsem psal níže. Jenom ty dvě fabriky v ČB zaměstnávaly víc než 5000 lidí. Horníci se mají jak prasata v žitě. Už za komunistů byly jejich platy proti běžným dělníkům u nás v jč nepředstavitelné. Moji rodiče brali v roce 88 asi tak 2000Kč měsíčně. Já jsem bral 1350Kč. Když jsem přišel v roce 1990 na vojnu a setkal se horníky, tak tvrdili, že ve svých 19 letech berou 8000Kč. Nevím, jaké jsou platy v hornictví dnes, ale rozhodně to není 16000 hrubého. Pořád tam na tom Ostravsku pláčete a stěžujete si. Asi netušíte, jak se žije jinde. S pozdravem jihočeský kapr.

+1/−2
30.4.2016 11:54

M66i10l51a74n 54P35o36k62o64r85a 6959872254612

ikdyž s paní Hroncovou nesouhlasím, tak ty vyšší platy mají a měly logiku. Zkuste si někdy zafárat ;-) Já bych tam nevlezl ...

+1/0
30.4.2016 12:24

M83i69l81a30n 95W90e28l90s77e52r 5912678848741

Každý tam leze dobrovolně. A kvůli prachům.

+2/−2
30.4.2016 13:33

M87i33l73a54n 77P38o24k43o38r97a 6419762184272

opravdu nevím, proč zde brečíte nad zlými čecháčky. Nemůžete přece chtít po státu, aby soukromníkovi zaplatil jeho nevydařené podnikání? Když jsou ty doly podle vás tak ziskové, proč uvažuje o bankrotu? V tomto případě stát dělá jedinou možnou legální a rozumnou věc, že se chce o případně propuštěné horníky postarat. Proč by měl cpát peníze do kapes Bakaly a spol., který si namastil na OKD kapsu a teď, když je hornictví v krizi, naseká dluhy a utíká ...

+4/0
30.4.2016 12:21

J50o69s48e81f 87P21o44r13t45i55k 8497469404

Tunel není nevydařené podnikání.

+1/0
30.4.2016 15:39

A75n31t98o82n86í50n 61B74a40b21á51č20e85k 3462498415821

pletete se, uhlí už dnes nikdo moc nechce. A určitě ne ze ztrátového dolu, kdy uhlí prodáte za míň, než stojí jeho vykopání...

0/0
30.4.2016 16:55

J87i28ř81í 10K49r18u14t19i78l 8739395831878

Za kalóska nebo nečase by se bakalovi ještě zaplatilo že tratil a pokud by bakala přeprodal firmu tak těm by se taky zaplatilo, špatně investovali.

Jó česká pravice.

+1/−2
30.4.2016 9:51

M27i14c40h97a48l 22H38i25r54k36a 4567526200573

Krútile, a kdo prodal doly pod cenou Bakalovi? 8-o Byla to Sobotkova strana ...

+3/0
30.4.2016 14:22

J95i70ř11í 73K94r71u61t67i30l 8639395351228

Máte nejspíš pravdu. Každá strana má své kostlivce. Kdy nějaké politická strana která byla u vesla prodala něco výhodně? Jen jsem napsal že kalósek, přesčas by doly + příslušenství, prodal stejně ''výhodně'' a navíc jako bonus majitele v době krize dotoval aby se velepodnikatel typu bakala náhodou neurazil a neodešel.

Ostravsku se kdysi říkalo ocelové srdce republiky, ale tady již nepomůže žádný bajpás, jediná správná cesta je vše poslat do útlumu.

0/0
30.4.2016 17:56

J93i72ř17í 75H31r89a52d93e47c 2784872971376

A na to jste přišel jak? Jistě máte po ruce spoustu analogických případů.

0/0
30.4.2016 19:37

J12i67ř43í 91K35r57u39t60i18l 8479775981448

Časová osa,

pomalu třicet let se v čr střídá rádoby pravice, rádoby levicí a sekundují rádoby středové strany s krátkou životností.

Ekonomická osa,

státní dluh pomalu dva biliony korun, statisíce občanů žijících na pokraji chudoby nebo v chudobě.

Ekonomiky jsou jen dvě,

a) Fungující

b) Nefungující

A pro vás těžká otázka, hádejte v jaké ekonomice žijeme?

A protože je to pro vás těžká otázka, můžete hádat 3x.

A kdyby jste si nevěděl rady, tak za ''b'' je správně.

0/0
30.4.2016 21:28

J22i35ř59í 83F76o67g22e98l 2440511466592

Toto asi nikdy nepochopím. Tak firma, zřejmě prostřednická, koupí doly v úpadku a pak chce, aby ten úpadek hradil stát a oni na tom ještě vydělali? Fakt směšné.

+6/0
30.4.2016 9:22
Foto

I34m61r66i62c58h 91S23u74c66h68a93r33s37k37ý 8816953615851

Dobrá zpráva R^ děkuji vládě, že nechá ten Bakalův tunel svému osudu.

+3/0
30.4.2016 8:48

P35a39v76e86l 76V26i43l63d12o29m85e38c 2674252968420

Již před pár lety mu děda - starý havíř říkal, že to z havířinou půjde už jen ke dnu. A ještě říkal, že má život před sebou, aby si věřil a nečekal, že se o něj stát postará. A teď na jeho slova přišlo....

http://vildomec.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=493814

+1/0
30.4.2016 8:47

J11o94s71e96f 58P55o64r34t77i53k 8417369554

;-D;-D;-D;-D o proč ne, nakonec ty prachy tam nejsou k zahození, pořád víc než kdybys dělal někde na úřadě.

Tak horník může na úřad? Tak to se v Praze držte :o))) )Vy jste ... Na úřadě je rozhodně+ na platech více než na šachtě. Všichni nemůžou být předáci.

0/0
30.4.2016 15:47

M49i85l26a46n 57W26e16l82s46e84r 5502298948891

Když u nás v ČB krachovaly velké podniky jako slévárna Škoda nebo smaltovna Sfinx, nikdo to neřešil. Nikdo nedostal vyšší důchod. Nebo nějaké nadstandardní odstupné.

Ale když se jedná o moravsko-slezské horníky, to je jiné kafe. Jedná o tom vláda, odbory se můžou přetrhnout. V novinách se o tom píše každý den.

+2/−1
30.4.2016 8:30
Foto

I92m87r37i11c78h 36S94u35c86h33a63r36s78k73ý 8516193335841

Souhlas ?jen bych doplnil, že i u nás krachovali podniky jako byla Tatra - Příbor, Vagonka - Studénka, Hutní Montáže, Vítkovické stavby a podobně, jsme z moravsko-slezského kraje a nikdo to neřešil. :-/ Taky se mi nelibí, že horníci jsou zase privilegovaná skupina co jde dříve do důchodů. ?

+1/−1
30.4.2016 8:51

P17a17v62e43l 69V90l19a97s 4895593630204

Neuvěřitelné ! Státu snad opravdu došlo, že OKD je prázdná vyrabovaná plechovka.

0/0
30.4.2016 7:58

J31o77s63e65f 70P45o49r51t62i98k 8607239974

OKD mělo 40 tisíc bytů, mnoho rekreačních středisek, teplárny, vlakovou dopravu, automobilovou dopravu, u všeho pěkné vybavení a zázemí včetně servisů. Vše bylo vyvedeno (ukradeno) z OKD. OKD vlastnilo mnoho pozemků, vykoupilo pozemky pod poddolovanými doly, které zbouralo asanovalo a nakonec převedlo skupině vlastnící byty OKD. Tato skupina tyto pozemky pronajímá a vydělává na nich. Tohle vše není trestné? Vyvedených 60 miliard jen na dividendách? Za to nikoho nebudou popotahovat?

+4/0
30.4.2016 7:26
Foto

R92u82d30o46l42f 40P37o60l64a21n86e37c59k28ý 3453904793455

Vážený pane, je OKD soukromá firma? Je. Chcete soukromé firmě přikazovat, jak má nakládat se svým majetkem, co může prodat, koupit nebo převést?

Jak by se vám líbilo, kdyby někdo přišel a řekl, že nesmíte své vydělané peníze použít na dovolenou u moře, ale jen u Máchova jezera?

+2/−3
30.4.2016 8:27

L44u71k76á11š 85C72i23e12s16l68a80r 6324178566485

Srovnáváte nesrovnatelné!!! Těžba uhlí má několik etap, otevření dolů, těžba a uzavření. Majitel musí počítat, že v době těžby vydělává ale musí si udělat zásobu finanční aby pak těžbu ukončil. šachtu nemůžete jen tak opustit. Nahromaděný plyn by pak mohl způsobit devastující exploze, které ovlivní okolní města. Tohle prostě není obyčejný podnik. Ta firma byla zisková, ale NWR si půjčovala peníze aby je vlastníci vybrali na dividendách. To je stejné jako by si dnes OKD vzalo úvěr 1 miliardu korun a obratem by vyplatilo plat řediteli 1 mld korun. Bylo by to normální v této situaci. No nebylo, protože by by se firma zadlužila na úkor budoucnosti. Hornický zákon jasně říka, že důl je třeba řádně ukončit a vlastník nese náklady. Vlastník tyto náklady musí nést a pokud ne tak je potřeby ho d tomu právně donutit.

+3/0
30.4.2016 8:48

P44e76t18r 88A61s57c28h35e58n65b66r76e38n21n26e14r 6605813622251

Ano, ale oni ty doly chtěli zavřít před rokem či dvěma. Vláda jim to nepovolila, že prý chudáci horníci...

+2/−2
30.4.2016 9:27

T51o31m90á96š 57N32e39b34o68j78s42a 3130402872243

Pry nepovolila, vy jste dobry. Ta firma se jen snazi vysosat ze statu dalsi prachy. Nikdo jim nemuze branit v zavreni dolu. Jenze oni by chteli aby stat hradil dluhy a zisky jim zustaly a hornici se jim hodi jako rukojmi

+2/0
30.4.2016 9:34

J51o37s12e27f 87P26o45r27t44i28k 8957849904

zavřít chtěla jeden důl Paskov. Vláda jim nic nezakázala a ani nemohla.

+1/0
30.4.2016 15:50
Foto

R88u64d30o49l53f 40P96o22l84a21n40e38c28k93ý 3663794323625

Já o voze, vy o koze, zkuste si přečíst příspěvek, na který jsem reagoval.

+1/−1
30.4.2016 9:41

L45u49k96á73š 76C57i64e74s98l16a14r 6554778616475

Ne vyvedení 60mld na dividendách, které byly kryty úvěrem je na samé hranici minimálně dobrých mravů.

0/0
30.4.2016 18:32

J48o45s14e57f 92P58o98r89t12i66k 8257719884

OKD je firma. Firma není zisk! Firma nenjsou vydělané peníze! Firma musí prodávat za cenu obvyklou!!! Ne jakou si dá sama. A samozřejmě nemůžete firemní peníze na dovolenou! Plete si vlastní peníze za firemní peníze. Není to pane totéž!

0/0
30.4.2016 15:55

K69a31r78e47l 21T65e59s44t92e24r 9867710841786

Trestné by to bylo, pokud by tím vznikla škoda majitelům-akcionářům (velmi zjednodušeně řečeno). Jinak majitelé si mohou na dividendách samozřejmě vyplácet, kolik chtějí.

0/−1
30.4.2016 8:34

V41í90t 18O38d43l77o90ž79i57l61í31k 8396143457587

Tak to vůbec zamozřejmé není (nemělo by být), je to jistá forma tunelování, na kterou doplácejí věřitelé.

+1/0
30.4.2016 13:16

V94l17a60d85i74m15í76r 36I66n43g22.12F12l54ö30s26s85e18l 2786677986927

Zde vidíte,jaké kamarády nám tady přitáhl pravdomluvný z nepravdomluvějších. Jen si vzpomněte,jak byl zprivatizován Barandov,který byl znárodněn kolaborantovi.

0/0
30.4.2016 11:09

A37n81t92o96n89í73n 26B25a81b60á23č85e97k 3162368845191

Barrandov privatizovali zaměstnanci

0/0
30.4.2016 17:01

V73í63t 63O51d93l31o75ž88i34l36í45k 8446313347777

Přesně tak, vyvádění peněz ven ze zadlužené firmy formou nepřiměřených dividend by se mohlo kvalifikovat jako trestný čin poškozování věřitelů.

+1/0
30.4.2016 13:13

A59n11t78o78n92í77n 24B13a20b50á61č60e87k 3262558245891

dividendy můžete vyplácet pouze ze zisku. Jinak je to opravdu trestní čin

0/0
30.4.2016 17:03

F10r97a15n14t44i51š43e60k 26S18o64b46o79t79k59a 1367453354960

Proboha proč ty tanečky??? Přece ve slavné době privatizace a restrukturizace ekonomiky pod vedením slavného guru ODS byly zavřeny desítky velkých podniků, mnohé strojírenské nebyly ani zdaleka tak ztrátové a hlavně bezperspektivní , a nikdo se na lidi neohlížel....

+6/0
30.4.2016 6:33

K37r57y90š41t58o59f 52L11a42n69í87k 1729780225555

včera psali v E15, ze chybi 70.000 delniku.

0/0
30.4.2016 2:17

K44a32r28e72l 24B59a45m28b76u69l59a 4663399697119

Presne tak, nejakych 10.000 horniku praci lehce najde, ekonomika jede, lidi je malo. Navic chodi asi ve 35 do duchodu, takze to nebude tak zhave...

+1/0
30.4.2016 7:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.