Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Deset největších změn v zákoně o veřejných zakázkách

Rok dohadování o podobě nového zákona o veřejných zakázkách tento týden završil prezident Miloš Zeman podpisem. V řadě oblastí se zadávání zjednoduší, podle kritiků však zákon až příliš optimisticky předpokládá, že veřejní zadavatelé nechtějí podvádět. Nový zákon, v jehož působnosti se ročně protočí okolo 600 miliard korun, začne platit 1. října.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a74r54t62i59n 73Š95t72r90o30s 4619237940828

Koukám podle diskuse, že hodně lidí si myslím, že státní zakázky jsou je ve stavebnictví 8-o A co třeba velké peníze, které jdou přes zakázky do IT? Opencard je jen špička ledovce....

0/0
30.4.2016 21:55

J18i38n34d40ř18i14c46h 67Š54k27o26p72e52k 4185651340425

zakázky na stavební práce budou mít z celého balíku jasno převahu nad zakázkami na dodávky či služby (z hlediska objemu financí)

0/0
30.4.2016 22:06

J10i52n56d63ř62i64c76h 16Š24k48o56p54e47k 4185271890215

ad 1 Otevřenou soutěž bude povinné vypsat, až když cena dosáhne 50 milionů korun (nyní je to 10 milionů). Volnější pravidla se podle kritiků projeví tím, že do řady zakázek se někteří nepřihlásí, protože o nich nebudou vědět.

Nesmysl, výběrová řízení s hodnotou 6 - 10 mil, nově 6 - 50 mil se budou i nadále uveřejňovat na internetu

ad 2 - nesmysl, aby to něco řešilo, muselo by být podání aspoň 100 000 Kč včetně propadnutí této částky, když návrh bezdůvodně stáhne

ad 4 - a co to řeší ? Nic, pokud jsou daná pravidla, dle kterých se budou nabídky hodnotit, tak vzhledem k povinné archivaci dokumentů je úplně jedno, zda to hodnotí jeden člověk nebo X členná komise

ad 7 - neúčinný nesmysl. Bude zakázka s předpokládanou hodnotou 10 mil kč, zadavatel napíše, že za mimořádně nízkou nabídkovou cenu považuje 5 mil a méně. Uchazeč dá 5 000 001 Kč a výsledek ? Nekvalitní dílo (cena je nereálně nízká) a vyhodit jej nelze

0/0
30.4.2016 13:18

O30n19d66ř41e29j 53V60e28l26k68ý 6570908297451

Zdravím Vás, nevíte někdo jak to dopadlo s 15% zvýhodněním firem zaměstnávajících handicapované? Zrušilo se to? Díky

0/0
30.4.2016 7:57

J98i35n61d50ř17i51c95h 42Š62k64o32p15e34k 4745701500835

vyhodit to nechtěli, jen nějak zpřesnit. Ale najisto uvidíme až to vyleze ve sbírce zákonů

0/0
30.4.2016 13:20

P11e97t34r 38K51r84a70u66s 5508819964681

Je vidět, že někteří nechápou ten hrůzný dopad současné podoby zákona. Proboha, u menších zakázek ... kterých je většina ... zůstává jediný parametr a to cena. A kdo z vás si domů pozve nejlevnějšího řemeslníka. Kromě státu NIKDO. Ve finále to všechny stojí daleko víc peněz. Žádný zákon nezabrání korupci, ale špatný zákon ... a to ten současný rozhodně je ... stěžuje práci těm, kteří chtěj pracovat. Všechny výběrka se vlečou neúměrně dlouho a čas je někdy sakra potřeba. Třena my tu teď máme v havarijním stavu most, který se musel ze dne na den uzavřít. Šílená komplikace pro všechny. Nervy, ztracený čas objížďkami, projeté kilometry navíc. A přitom je to blbej 25m most. Ale musí se udělat projekt, zajistit všechna povolení, vypsat výběrové řízení, most se mezitím za pár stovek tisíc nějak dočasně opraví, aby na něj mohli pustit alespoň osobáky a za rok se uvidí. Víte o kolik by bylo lacinější, kdy se ten most zboural a postavil nový ?! Bez výběrka, v nějakém zrychleném řízení !?

+2/−1
30.4.2016 7:00

P52e54t67r 87K57r12a37u64s 5568879504251

Všechna ta protikorupční opatření a zbytečné zdržování nás stojí neskutečný peníze a otravují život všem slušným lidem.

+1/−1
30.4.2016 7:02

J66i54n43d36ř93i77c88h 76Š41k67o58p66e90k 4925231630935

jinak skutečnost, že na práce je nutné projekt a povolení nijak nesouvisí s výběrovým řízením nebo způsobem financování opravy

0/0
30.4.2016 15:48

J98i35ř53í 37E88r17b95e43n 1563324476157

Mlade Buky?

Ale ten projekt se musi udelat tak jako tak a novy zakon ho umozni delat bez vyberka. A jestli cely most bude do 50 milionu, muzou ho zadat do stavby taky primo... Alespon takhle ten bod 1 chapu ja.

0/0
30.4.2016 7:48

P92e95t59r 81K66r83a17u58s 5768889614141

Však ano ... rozhodně je to posun k lepšímu. Píšu, že všechno je lepší než to, co tu 10 let platí. Ale ono je to dneska hlavně o akčnosti úředníka a rychlém a efektivním rozhodování. Úředník se dneska bojí rozhodnout, raději si kryje záda a všechno se neskutečně táhne a prodražuje.

+3/0
30.4.2016 7:53

J65i11ř92í 87E76r94b43e47n 1433654316437

Aha, takze jste nekritizoval "soucasny", ale "dosavadni" zakon. Tak to jo, to jsem spatne pochopil.

+2/0
30.4.2016 8:39

P23e35t58r 57K98r78a71u40s 5838829454171

No kritizoval jsem ten současný=dosavadní zákon. Ta novelizace tatím neplatí :-)

0/0
30.4.2016 8:51

J75i98n16d84ř64i86c14h 47Š30k87o36p95e29k 4295481220835

současný zákon nepřikazuje soutěžit pouze na cenu !!!!

Že jsou zadavatelé líní vymyslet další kritérium , je jejich problém.

Na druhou stranu je správné, že se zakázala možnost hodnoti věci jako záruka 100 let (při dnešní životnosti firem)

P.S.: Havarijní práce se soutěžit nemusí, ty lze přímo rovnou zadat

+2/0
30.4.2016 13:27

K13a49r71e61l 45N55o18v35á17k 5780140582773

Tahle novela je strašný podvod na lidi. Všechny úpravy nahrávají pouze velkým firmám a státním úředníkům, kteří si teď mohou vybrat bez soutěže firmy,od kterých dostali provizi a vyberou je ikdyž nenabídnou nejnižší cenu. Všechno už pro ně bude konečně legální..

+3/−3
30.4.2016 6:47

O31t29t92o 26P88o69s19p78í60š38i28l 4104555867398

Naopak starý zákon je podvod na lidi. Hromada byrokracie pro výběrko, na kterém se nabaží akorát právníci, protože spoustu toho zablokuje svou nečinností (přetížením) ÚOHS. Ve výsledku se tak neudělá (nepostaví) nic, nebo vyhraje firma s nejlevnější nabídkou, což pak bývá vidět na kvalitě. A ta výběrka, která projdou hladce bývají často úspěšná jen proto, že se firmy mezi sebou domluví na dělení trhu.

Je-li snaha s tím bordelem něco dělat, pak já to vítám, i když jsem skeptický i k této novele...

+2/0
30.4.2016 9:07

P39e38t60r 66K86r36a43u20s 5838719294901

Přesně tak ....

0/0
30.4.2016 10:28

J79i77n85d81ř55i68c98h 67Š43k78o40p58e39k 4435331740305

tahle novela vůbec nic nevyřeší, sice má x změn, ale dost jich v reálu fungovat nebude.

A vrcholem tuposti zákonodárců je povinnost vrátit do hodnocení nabídku vyřazeného uchazeče, když doloží že se napravil

0/0
30.4.2016 13:35

S71t15a58n26i77s96l56a22v 26T31o43r20o45s 7304951962881

Neskutečné, teď se bude krást a podvádět jak na běžícím pásu. 8-o

+1/0
30.4.2016 6:45

Š40t91e77f81a58n 11F87r53i60č98a 7792308323636

Něco nového to přináší, ovšem bylo by naivní domnívat se, že v nových mantinelech se nenaučí zadavatelé i uchazeči chodit. Podstata problému je jinde. Zadavatelé se budou vždy chtít chovat racionálně. Na prvním místě tedy i nadále bude vůle zadavatele. Nastaveným mantinelům vždy nějak vyhoví.

0/0
30.4.2016 6:45

P60e22t48r 77K22r13a23u82s 5308739644341

Všechno je lepší než ta hrůza, co tu stále platí. Kdo chce krást, cestu si vždycky najde, ale ten paskvil co tu byl do teď házel klacky pod nohy všem. Škoda toho blacklistu, ten měl jednoznačně zůstat. Vysoutěžená cena je jedna věc, ale tím to nekončí, důležité je mít hlavně slušného, schopného a rozhodného dozora.

+2/−2
30.4.2016 6:33

J35a87n 32M22a81c42e68k 3974501542923

Jasně, akorát teď tu cestu bude mít hezky umetenou.

0/0
30.4.2016 12:17

J71i70n27d15ř64i77c27h 36Š88k62o70p30e70k 4665181910835

nesmysl, současný zákon nebyl zas tak špatný. Dost problémů dělá odfláknutý projekt, který pak při stavbě generuje změny stavby a vícepráce

0/0
30.4.2016 13:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.