Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Deset největších změn v zákoně o veřejných zakázkách

Rok dohadování o podobě nového zákona o veřejných zakázkách tento týden završil prezident Miloš Zeman podpisem. V řadě oblastí se zadávání zjednoduší, podle kritiků však zákon až příliš optimisticky předpokládá, že veřejní zadavatelé nechtějí podvádět. Nový zákon, v jehož působnosti se ročně protočí okolo 600 miliard korun, začne platit 1. října.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a73r87t48i68n 78Š86t15r45o87s 4119537780108

Koukám podle diskuse, že hodně lidí si myslím, že státní zakázky jsou je ve stavebnictví 8-o A co třeba velké peníze, které jdou přes zakázky do IT? Opencard je jen špička ledovce....

0/0
30.4.2016 21:55

J46i58n94d83ř41i55c45h 45Š67k98o96p32e55k 4465711530225

zakázky na stavební práce budou mít z celého balíku jasno převahu nad zakázkami na dodávky či služby (z hlediska objemu financí)

0/0
30.4.2016 22:06

J33i63n51d26ř83i64c32h 59Š55k78o67p40e29k 4385951500135

ad 1 Otevřenou soutěž bude povinné vypsat, až když cena dosáhne 50 milionů korun (nyní je to 10 milionů). Volnější pravidla se podle kritiků projeví tím, že do řady zakázek se někteří nepřihlásí, protože o nich nebudou vědět.

Nesmysl, výběrová řízení s hodnotou 6 - 10 mil, nově 6 - 50 mil se budou i nadále uveřejňovat na internetu

ad 2 - nesmysl, aby to něco řešilo, muselo by být podání aspoň 100 000 Kč včetně propadnutí této částky, když návrh bezdůvodně stáhne

ad 4 - a co to řeší ? Nic, pokud jsou daná pravidla, dle kterých se budou nabídky hodnotit, tak vzhledem k povinné archivaci dokumentů je úplně jedno, zda to hodnotí jeden člověk nebo X členná komise

ad 7 - neúčinný nesmysl. Bude zakázka s předpokládanou hodnotou 10 mil kč, zadavatel napíše, že za mimořádně nízkou nabídkovou cenu považuje 5 mil a méně. Uchazeč dá 5 000 001 Kč a výsledek ? Nekvalitní dílo (cena je nereálně nízká) a vyhodit jej nelze

0/0
30.4.2016 13:18

O98n43d74ř57e95j 55V44e20l28k50ý 6760258667631

Zdravím Vás, nevíte někdo jak to dopadlo s 15% zvýhodněním firem zaměstnávajících handicapované? Zrušilo se to? Díky

0/0
30.4.2016 7:57

J51i92n71d27ř87i56c49h 90Š79k36o53p22e27k 4495931630985

vyhodit to nechtěli, jen nějak zpřesnit. Ale najisto uvidíme až to vyleze ve sbírce zákonů

0/0
30.4.2016 13:20

P62e56t96r 50K25r18a11u14s 5228749114271

Je vidět, že někteří nechápou ten hrůzný dopad současné podoby zákona. Proboha, u menších zakázek ... kterých je většina ... zůstává jediný parametr a to cena. A kdo z vás si domů pozve nejlevnějšího řemeslníka. Kromě státu NIKDO. Ve finále to všechny stojí daleko víc peněz. Žádný zákon nezabrání korupci, ale špatný zákon ... a to ten současný rozhodně je ... stěžuje práci těm, kteří chtěj pracovat. Všechny výběrka se vlečou neúměrně dlouho a čas je někdy sakra potřeba. Třena my tu teď máme v havarijním stavu most, který se musel ze dne na den uzavřít. Šílená komplikace pro všechny. Nervy, ztracený čas objížďkami, projeté kilometry navíc. A přitom je to blbej 25m most. Ale musí se udělat projekt, zajistit všechna povolení, vypsat výběrové řízení, most se mezitím za pár stovek tisíc nějak dočasně opraví, aby na něj mohli pustit alespoň osobáky a za rok se uvidí. Víte o kolik by bylo lacinější, kdy se ten most zboural a postavil nový ?! Bez výběrka, v nějakém zrychleném řízení !?

+2/−1
30.4.2016 7:00

P79e66t83r 61K78r83a78u46s 5258249594861

Všechna ta protikorupční opatření a zbytečné zdržování nás stojí neskutečný peníze a otravují život všem slušným lidem.

+1/−1
30.4.2016 7:02

J25i34n62d41ř55i80c62h 30Š98k60o16p65e58k 4385281690985

jinak skutečnost, že na práce je nutné projekt a povolení nijak nesouvisí s výběrovým řízením nebo způsobem financování opravy

0/0
30.4.2016 15:48

J87i76ř82í 17E27r56b69e42n 1803334796137

Mlade Buky?

Ale ten projekt se musi udelat tak jako tak a novy zakon ho umozni delat bez vyberka. A jestli cely most bude do 50 milionu, muzou ho zadat do stavby taky primo... Alespon takhle ten bod 1 chapu ja.

0/0
30.4.2016 7:48

P21e47t32r 44K18r69a36u47s 5838239234931

Však ano ... rozhodně je to posun k lepšímu. Píšu, že všechno je lepší než to, co tu 10 let platí. Ale ono je to dneska hlavně o akčnosti úředníka a rychlém a efektivním rozhodování. Úředník se dneska bojí rozhodnout, raději si kryje záda a všechno se neskutečně táhne a prodražuje.

+3/0
30.4.2016 7:53

J61i50ř51í 47E23r61b90e16n 1953394976667

Aha, takze jste nekritizoval "soucasny", ale "dosavadni" zakon. Tak to jo, to jsem spatne pochopil.

+2/0
30.4.2016 8:39

P89e54t44r 11K81r38a43u43s 5408849894901

No kritizoval jsem ten současný=dosavadní zákon. Ta novelizace tatím neplatí :-)

0/0
30.4.2016 8:51

J78i27n74d25ř15i75c47h 46Š35k45o92p64e64k 4625451500355

současný zákon nepřikazuje soutěžit pouze na cenu !!!!

Že jsou zadavatelé líní vymyslet další kritérium , je jejich problém.

Na druhou stranu je správné, že se zakázala možnost hodnoti věci jako záruka 100 let (při dnešní životnosti firem)

P.S.: Havarijní práce se soutěžit nemusí, ty lze přímo rovnou zadat

+2/0
30.4.2016 13:27

K22a22r66e12l 31N61o79v35á92k 5160970322313

Tahle novela je strašný podvod na lidi. Všechny úpravy nahrávají pouze velkým firmám a státním úředníkům, kteří si teď mohou vybrat bez soutěže firmy,od kterých dostali provizi a vyberou je ikdyž nenabídnou nejnižší cenu. Všechno už pro ně bude konečně legální..

+3/−3
30.4.2016 6:47

O25t43t75o 35P41o47s23p54í80š60i46l 4424125377188

Naopak starý zákon je podvod na lidi. Hromada byrokracie pro výběrko, na kterém se nabaží akorát právníci, protože spoustu toho zablokuje svou nečinností (přetížením) ÚOHS. Ve výsledku se tak neudělá (nepostaví) nic, nebo vyhraje firma s nejlevnější nabídkou, což pak bývá vidět na kvalitě. A ta výběrka, která projdou hladce bývají často úspěšná jen proto, že se firmy mezi sebou domluví na dělení trhu.

Je-li snaha s tím bordelem něco dělat, pak já to vítám, i když jsem skeptický i k této novele...

+2/0
30.4.2016 9:07

P93e74t69r 25K76r41a19u33s 5208649854201

Přesně tak ....

0/0
30.4.2016 10:28

J75i92n83d60ř14i69c98h 13Š55k50o19p80e84k 4145911190845

tahle novela vůbec nic nevyřeší, sice má x změn, ale dost jich v reálu fungovat nebude.

A vrcholem tuposti zákonodárců je povinnost vrátit do hodnocení nabídku vyřazeného uchazeče, když doloží že se napravil

0/0
30.4.2016 13:35

S57t17a55n91i64s58l60a96v 74T21o65r38o32s 7984421572861

Neskutečné, teď se bude krást a podvádět jak na běžícím pásu. 8-o

+1/0
30.4.2016 6:45

Š19t84e81f57a90n 90F91r56i33č88a 7822598393286

Něco nového to přináší, ovšem bylo by naivní domnívat se, že v nových mantinelech se nenaučí zadavatelé i uchazeči chodit. Podstata problému je jinde. Zadavatelé se budou vždy chtít chovat racionálně. Na prvním místě tedy i nadále bude vůle zadavatele. Nastaveným mantinelům vždy nějak vyhoví.

0/0
30.4.2016 6:45

P33e63t41r 55K16r34a23u11s 5808279314801

Všechno je lepší než ta hrůza, co tu stále platí. Kdo chce krást, cestu si vždycky najde, ale ten paskvil co tu byl do teď házel klacky pod nohy všem. Škoda toho blacklistu, ten měl jednoznačně zůstat. Vysoutěžená cena je jedna věc, ale tím to nekončí, důležité je mít hlavně slušného, schopného a rozhodného dozora.

+2/−2
30.4.2016 6:33

J69a65n 54M67a41c34e98k 3374231102273

Jasně, akorát teď tu cestu bude mít hezky umetenou.

0/0
30.4.2016 12:17

J38i34n28d71ř41i34c39h 37Š42k42o65p59e14k 4195971610405

nesmysl, současný zákon nebyl zas tak špatný. Dost problémů dělá odfláknutý projekt, který pak při stavbě generuje změny stavby a vícepráce

0/0
30.4.2016 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.