Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Deset největších změn v zákoně o veřejných zakázkách

Rok dohadování o podobě nového zákona o veřejných zakázkách tento týden završil prezident Miloš Zeman podpisem. V řadě oblastí se zadávání zjednoduší, podle kritiků však zákon až příliš optimisticky předpokládá, že veřejní zadavatelé nechtějí podvádět. Nový zákon, v jehož působnosti se ročně protočí okolo 600 miliard korun, začne platit 1. října.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a38r97t46i23n 54Š42t25r73o98s 4899767510518

Koukám podle diskuse, že hodně lidí si myslím, že státní zakázky jsou je ve stavebnictví 8-o A co třeba velké peníze, které jdou přes zakázky do IT? Opencard je jen špička ledovce....

0/0
30.4.2016 21:55

J37i11n80d77ř97i40c94h 50Š49k19o80p49e77k 4555301200285

zakázky na stavební práce budou mít z celého balíku jasno převahu nad zakázkami na dodávky či služby (z hlediska objemu financí)

0/0
30.4.2016 22:06

J81i82n65d20ř43i53c52h 86Š95k74o58p37e95k 4795931240945

ad 1 Otevřenou soutěž bude povinné vypsat, až když cena dosáhne 50 milionů korun (nyní je to 10 milionů). Volnější pravidla se podle kritiků projeví tím, že do řady zakázek se někteří nepřihlásí, protože o nich nebudou vědět.

Nesmysl, výběrová řízení s hodnotou 6 - 10 mil, nově 6 - 50 mil se budou i nadále uveřejňovat na internetu

ad 2 - nesmysl, aby to něco řešilo, muselo by být podání aspoň 100 000 Kč včetně propadnutí této částky, když návrh bezdůvodně stáhne

ad 4 - a co to řeší ? Nic, pokud jsou daná pravidla, dle kterých se budou nabídky hodnotit, tak vzhledem k povinné archivaci dokumentů je úplně jedno, zda to hodnotí jeden člověk nebo X členná komise

ad 7 - neúčinný nesmysl. Bude zakázka s předpokládanou hodnotou 10 mil kč, zadavatel napíše, že za mimořádně nízkou nabídkovou cenu považuje 5 mil a méně. Uchazeč dá 5 000 001 Kč a výsledek ? Nekvalitní dílo (cena je nereálně nízká) a vyhodit jej nelze

0/0
30.4.2016 13:18

O60n98d70ř82e37j 83V67e87l88k87ý 6650738757861

Zdravím Vás, nevíte někdo jak to dopadlo s 15% zvýhodněním firem zaměstnávajících handicapované? Zrušilo se to? Díky

0/0
30.4.2016 7:57

J94i62n79d18ř92i85c40h 92Š56k38o90p11e65k 4455221520385

vyhodit to nechtěli, jen nějak zpřesnit. Ale najisto uvidíme až to vyleze ve sbírce zákonů

0/0
30.4.2016 13:20

P85e34t82r 93K31r49a45u54s 5988979324541

Je vidět, že někteří nechápou ten hrůzný dopad současné podoby zákona. Proboha, u menších zakázek ... kterých je většina ... zůstává jediný parametr a to cena. A kdo z vás si domů pozve nejlevnějšího řemeslníka. Kromě státu NIKDO. Ve finále to všechny stojí daleko víc peněz. Žádný zákon nezabrání korupci, ale špatný zákon ... a to ten současný rozhodně je ... stěžuje práci těm, kteří chtěj pracovat. Všechny výběrka se vlečou neúměrně dlouho a čas je někdy sakra potřeba. Třena my tu teď máme v havarijním stavu most, který se musel ze dne na den uzavřít. Šílená komplikace pro všechny. Nervy, ztracený čas objížďkami, projeté kilometry navíc. A přitom je to blbej 25m most. Ale musí se udělat projekt, zajistit všechna povolení, vypsat výběrové řízení, most se mezitím za pár stovek tisíc nějak dočasně opraví, aby na něj mohli pustit alespoň osobáky a za rok se uvidí. Víte o kolik by bylo lacinější, kdy se ten most zboural a postavil nový ?! Bez výběrka, v nějakém zrychleném řízení !?

+2/−1
30.4.2016 7:00

P64e85t22r 29K86r63a74u25s 5718109384641

Všechna ta protikorupční opatření a zbytečné zdržování nás stojí neskutečný peníze a otravují život všem slušným lidem.

+1/−1
30.4.2016 7:02

J67i51n41d90ř35i28c31h 75Š45k59o79p48e92k 4915731220445

jinak skutečnost, že na práce je nutné projekt a povolení nijak nesouvisí s výběrovým řízením nebo způsobem financování opravy

0/0
30.4.2016 15:48

J62i93ř86í 17E47r91b52e77n 1803784816477

Mlade Buky?

Ale ten projekt se musi udelat tak jako tak a novy zakon ho umozni delat bez vyberka. A jestli cely most bude do 50 milionu, muzou ho zadat do stavby taky primo... Alespon takhle ten bod 1 chapu ja.

0/0
30.4.2016 7:48

P37e65t84r 95K28r36a78u18s 5538289804751

Však ano ... rozhodně je to posun k lepšímu. Píšu, že všechno je lepší než to, co tu 10 let platí. Ale ono je to dneska hlavně o akčnosti úředníka a rychlém a efektivním rozhodování. Úředník se dneska bojí rozhodnout, raději si kryje záda a všechno se neskutečně táhne a prodražuje.

+3/0
30.4.2016 7:53

J56i19ř14í 16E73r36b93e89n 1613804186167

Aha, takze jste nekritizoval "soucasny", ale "dosavadni" zakon. Tak to jo, to jsem spatne pochopil.

+2/0
30.4.2016 8:39

P50e56t29r 59K88r22a54u48s 5498379184931

No kritizoval jsem ten současný=dosavadní zákon. Ta novelizace tatím neplatí :-)

0/0
30.4.2016 8:51

J93i52n74d65ř93i14c89h 44Š23k20o60p38e86k 4455141540835

současný zákon nepřikazuje soutěžit pouze na cenu !!!!

Že jsou zadavatelé líní vymyslet další kritérium , je jejich problém.

Na druhou stranu je správné, že se zakázala možnost hodnoti věci jako záruka 100 let (při dnešní životnosti firem)

P.S.: Havarijní práce se soutěžit nemusí, ty lze přímo rovnou zadat

+2/0
30.4.2016 13:27

K90a84r55e56l 78N54o70v16á29k 5280400732413

Tahle novela je strašný podvod na lidi. Všechny úpravy nahrávají pouze velkým firmám a státním úředníkům, kteří si teď mohou vybrat bez soutěže firmy,od kterých dostali provizi a vyberou je ikdyž nenabídnou nejnižší cenu. Všechno už pro ně bude konečně legální..

+3/−3
30.4.2016 6:47

O36t28t11o 20P21o30s60p37í94š56i90l 4734915397948

Naopak starý zákon je podvod na lidi. Hromada byrokracie pro výběrko, na kterém se nabaží akorát právníci, protože spoustu toho zablokuje svou nečinností (přetížením) ÚOHS. Ve výsledku se tak neudělá (nepostaví) nic, nebo vyhraje firma s nejlevnější nabídkou, což pak bývá vidět na kvalitě. A ta výběrka, která projdou hladce bývají často úspěšná jen proto, že se firmy mezi sebou domluví na dělení trhu.

Je-li snaha s tím bordelem něco dělat, pak já to vítám, i když jsem skeptický i k této novele...

+2/0
30.4.2016 9:07

P90e72t52r 18K98r64a57u52s 5618469254971

Přesně tak ....

0/0
30.4.2016 10:28

J13i59n74d85ř58i70c81h 82Š42k36o76p34e83k 4925551950375

tahle novela vůbec nic nevyřeší, sice má x změn, ale dost jich v reálu fungovat nebude.

A vrcholem tuposti zákonodárců je povinnost vrátit do hodnocení nabídku vyřazeného uchazeče, když doloží že se napravil

0/0
30.4.2016 13:35

S64t82a85n24i75s24l56a75v 32T73o75r78o75s 7484721942311

Neskutečné, teď se bude krást a podvádět jak na běžícím pásu. 8-o

+1/0
30.4.2016 6:45

Š56t77e30f70a41n 12F20r55i62č63a 7952288333156

Něco nového to přináší, ovšem bylo by naivní domnívat se, že v nových mantinelech se nenaučí zadavatelé i uchazeči chodit. Podstata problému je jinde. Zadavatelé se budou vždy chtít chovat racionálně. Na prvním místě tedy i nadále bude vůle zadavatele. Nastaveným mantinelům vždy nějak vyhoví.

0/0
30.4.2016 6:45

P18e61t24r 95K63r39a82u37s 5458289204361

Všechno je lepší než ta hrůza, co tu stále platí. Kdo chce krást, cestu si vždycky najde, ale ten paskvil co tu byl do teď házel klacky pod nohy všem. Škoda toho blacklistu, ten měl jednoznačně zůstat. Vysoutěžená cena je jedna věc, ale tím to nekončí, důležité je mít hlavně slušného, schopného a rozhodného dozora.

+2/−2
30.4.2016 6:33

J95a15n 14M66a87c13e38k 3614461772743

Jasně, akorát teď tu cestu bude mít hezky umetenou.

0/0
30.4.2016 12:17

J66i33n79d75ř67i23c59h 60Š56k97o67p67e27k 4605521180655

nesmysl, současný zákon nebyl zas tak špatný. Dost problémů dělá odfláknutý projekt, který pak při stavbě generuje změny stavby a vícepráce

0/0
30.4.2016 13:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.