Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express loni snížil ztrátu, ztrojnásobil provozní zisk

Soukromý dopravce Leo Express zůstal i ve třetím roce ostrého provozu ve ztrátě. Firma loni prodělala 84 milionů korun, současně ale snížila své zadlužení a provozně je v zisku. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou v Leo Express v pondělí zveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19a63v15e57l 37Š79m55í24d24e15k 6579570933338

Tak já mu fandím, koupil nové vlaky oproti žlutému, kterého nemusím.Jel jsem s ním párkrát a vždy v pohodě.Do Ostravy buď LE, Pendolino nebo jakýkoli EC a IC.

0/0
3.5.2016 7:29

F28r44a40n87t36i86š68e46k 19M17o19s78s 8942653759269

Fandím mu, ale podle mě si vzal moc velké sousto.

I přes lepší vzdělání na prestižních školách to má proti praxí protřelému Jančurovi a všehoschopných ČD velmi těžké.

Bojím se, že to dlouhodobě neustojí a půjde si hrát s vláčkama jinam.

+4/0
2.5.2016 14:41

O86l98d86ř46i21c34h 88J44a40n50e20č23e90k 8839516793521

ja bych rekl, ze on se jako jediny ze zucastnenych snazi seriozne podnikat.

kdyz se pro to rozhodl, tak si neuvedomil, ze skace do akvaria se zraloky, ktere nikdo nehlida.

jesitnost jeho konkurentu a tristni vymahatelnost obchodniho prava v CR mu opravdu muze zlomit vaz. pritom verim, ze na 'normalnim trhu' s obdobnymi vstupnimi podminkami by dokazal uspet.

0/0
2.5.2016 18:13
Foto

A90l63a28n 47Ř91e52p21k93a 4715906

Ale už se taky snižuje ke 'kopacímu' PR jako má v oblibě Jančura Rv:-P Nicméně s LEO Exp. dráhy problém nemají, narozdíl od Regiojetu (tedy problém mají spíš s Jančurou, ne s jeho firmou :D )

0/0
3.5.2016 10:19

J36i76r33i 42Z89u79z15a29ň87á52k 4198670833726

Vydržet,přežít a pak co?Až se bude blížit krach,tak bud prodat a nebo jít do insolvence to jsou ty velkohubé projevy podnikatelů nehledě,že podniká na lukativní trati a neprovozuje nějakou lokálku kde to není výdělečné.;-D!

+1/−8
2.5.2016 11:22

T66o87m94á73š 17M59o82r21a77v94č63í51k 3317446263455

Na lokálce by to měl naopak snadnější, protože ta by neměla být ztrátová, když ji objednává kraj nebo stát.

+9/−1
2.5.2016 11:25

R90a79d70e75k 46N41o11v53o97t92n98ý 5508192346225

Ach jo...tak znovu:lokálky jsou výdělečné, protože dopravce jezdí na základě objednávky od příslušného kraje, který mu ztrátu kompenzuje. Je vážně tak těžké to pochopit?

+11/0
2.5.2016 11:26

O81n95d44ř74e35j 64Š25i29m64e41k 5533652557478

Pán bude zaměstnancem ČD...

+2/−1
2.5.2016 11:34

M36a37r82t83i70n 17K27o87p23ř95i29v55a 2924290190658

Jakým způsobem se stane lokálka výdělečnou, když stát doplatí ztrátu na nula Kč?

0/−1
2.5.2016 12:56

J82a69n 68V69a50l69o35u10c51h 6202367638500

Pro dopravce velmi snadno - i když si tam šoupá 10x denně prázdnými vláčky, stát (kraj) mu náklady proplatí, tedy dopravce nemůže být v mínusu čili ztrátě (ona je totiž doplacena ztráta plus minimální - co tím myslí, je ve hvězdách - zisk).

Že si to vyžere daňový poplatník je věc, kterou mnozí nechápou. Proto stále jezdí plno lokálek v souběhu se silnicí (protože se "vždycky" jezdilo vlakem), kraj považuje oblast za dostatečně obslouženu a obyvatel, kterému sice v pracovní dny bus zastavuje na třech místech ve vesnici (ale o víkendu tu menší poptávku vlak přece zvládne), zatímco vlak staví daleko v poli, jede autem... A kraj platí a platí, odboráři u koryt (mnohdy i politických) si chrochtají , jak se jim podařilo zastavit "ty lumpy", co chtějí rušit vlaky a spokojeni jsou vlastně všichni ve státní správě, protože občan si nejen připlácí na vlak kterým nejezdí, ale zejména plní kasu daněmi z provozu automobilu (jen u PHM přes 50% ceny), přičemž ho ještě buzerujeme, že má "pouze" EURO3, zatímco "ekologická" lokálka v podání krabičky na kolejích 810 má "boxera" Liaz ML634 z poloviny šedesátých let a úžasnou dvoustupňovou převodovku Praga 2M70 "vyvinutou ve spolupráci se sovětskými soudruhy" (citace z jakéhosi prospektu).

Ale vyžírka a vyzobávač rozinek je ten, kdo za své nakoupil a za své provozuje (a jsou mu vyčítány kompenzace za slevy nařízené státem)...

+4/0
2.5.2016 13:40

O21l15d87ř45i97c59h 66J71a66n34e62č15e63k 8179316773151

stat / kraj nejen ze doplaci ztratu, on take plati 'primereny zisk'.

+1/0
2.5.2016 18:14

A98d54a75m 69B94e86r76n84a66u 6571837293960

To je hezka teorie. ;-D

0/0
2.5.2016 19:20

O90l33d71ř84i23c67h 57J31a58n97e21č12e43k 8179456153271

tak si o tom neco najdete

0/0
2.5.2016 19:43

A78d73a14m 28B42e51r65n39a27u 6491207823810

To jsem udelal uz nekdy v roce 2009, nebo 2010... ;-)

Kraj doplaci pouze tzv. prokazatelnou ztratu. Pokud dopravce nalaka vic cestujicich, muze vytvorit i zisk, ktery ale nesmi byt vyssi nez 3%. Zisk je tedy teoreticky mozny, ale je to nenarokova polozka.

Zadny kraj "primereny zisk" nevyplaci. ;-D

0/0
18.5.2016 0:11

K14a19r49e42l 18N72e83d58o91p90i49l 7738776949774

Vzhledem obratu jsou ty dluhy masivní. Počítá Leos do tech 90 Kč/vlakokilometr také odpisy?

Doufejme, ze to Leos přežije. Bylo by to pro konkurencnost prostředí jediné dobře.

+7/0
2.5.2016 9:24

O58n91d52ř69e49j 61F39e15n55c92l 9722906303290

Leošem jsem nikdy nejel, ale kvůli konkurenci souhlasím - vydržet, přežít :-)

+2/−1
2.5.2016 9:40

M83a50r17t20i75n 25Č17a91p93e73k 6370421437294

Jelikož nemá ztrátu ze samotného provozu, tak by to měl s největší pravděpodobností přežít, jelikož si na splacení dluhu dokáže vydělat. Tohle je prostě investice s dlouhou náratností i s dlouhodobým ziskem.

+7/−1
2.5.2016 9:55

K80a22r77e67l 73N69e61d67o56p67i22l 7428526799444

Nad nulou ma akorát EBDITU. Kdyby to byl aspoň EBIT... Ty odpisy na nové soupravy musí byt bestiální. Bohužel. Ale také mu držím palce. Snaží se a pokud mu takhle porostlou tržby furt dal, tak to možná utrhne.

+7/0
2.5.2016 10:06

O86l24d10ř91i38c72h 17J97a65n66e29č61e51k 8109586953221

ano porizeni souprav je na kolejove doprave to zdaleka nejdrazsi. urcite pres 2/3 veskerych nakladu.

0/0
2.5.2016 18:31

M28a95r84t74i79n 93K32a56r58á32s81e59k 9528633828648

No on ten "provozni zisk" firme umozni teoreticky prezit, ale jen do doby, kdy budou soupravy potrebovat nejaky vyznamnejsi rekonstrukce, nebo do doby, kdy veritelum dojde, ze stare soupravy jsou jako "zastava" uz prilis malo hodnotne a budou chtit splatit cast uveru...

0/0
2.5.2016 14:08

O22l58d85ř22i42c50h 90J17a15n78e11č16e50k 8989266563181

jako dopravce, ktery si 'rolling stock' poridil na uver mate

1) provozni naklady (elektrina, koleje, mzdy, udrzba, ...)

2) splatky uveru

3) uroky z uveru

LE je momentalne schopen pokryt 1), ale ne 1) + 3) - neboli i pokud ma z uveru platit jen uroky, dluh mu stejne roste, tj. ma zaporne cash flow, 'pali penize'. teprve v okamziku, kdy si vydela i alespon na uroky, muze prezit - pokud veritele budou mit velkou trpelivost se splacenim dluhu a firma to dokaze drive, nez soupravy budou tak zastarale, ze bude potreba koupit nove nebo zavrit kram.

0/0
2.5.2016 18:29

V26l30a33d82i58m22í44r 15F68i80b24i83g25e16r 5244641771854

Má pozastaveno splácení úvěru tuším do roku 2022 nebo jak, takže platí jen úroky. Jestli přežije se uvidí za pár let. Vlaky budou staré 10 let tak budou potřebovat nákladnější údržbu.

Osobně si myslím, že jezdit s akčními cenami od 90kč je nerentabilní. Vlak není nafukovací a i při 100% obsazenosti je prostor pro zisk velmi malý.

+5/0
2.5.2016 10:29

A86d98a19m 98B85e55r93n66a74r24d 3304497173326

Přiznám se, že tomu nerozumím. On splácí jenom úroky?

0/0
2.5.2016 10:43

M65a12r43t46i62n 40K39a98r73á76s36e80k 9198923318638

Z pohledu zisku/ztraty je to stejne jedno, ale vypada to ze zatim asi jo....

0/0
2.5.2016 11:52

P94e91t84r 31N39e69c19h16a30n47i37c64k54ý 7693906478400

Těch akčních cen LE moc nemá. V době, kdy jezdí nejvíc lidí je naopak nejdražší z celé trojice.

+1/0
2.5.2016 11:53

O16l60d59ř13i80c28h 24J55a56n10e44č32e58k 8739836733531

provozni naklady - elektrina, koleje, mzdy, ... - jsou pomerne male, hadam, ze na jednu cestu z Prahy do Ostravy to neni vice nez 10 tis. Kc. takze je vyhodnejsi nechat jet poloprazdny vlak s levnymi jizdenkami, nez aby stal v depu, protoze odpisy bezi tak jako tak. aby si dopravce vydelal na ne, musi byt ceny samozrejme o dost jinde.

0/0
2.5.2016 18:35

S60t35e57p32a11n 35T41o33t40h 8428929115448

Kdybys uměl pochopit psaný text, tak by ses to dověděl... ano, počítá tam i odpisy.

0/0
2.5.2016 11:43

O29l17d45ř42i77c85h 69J13a91n20e66č16e83k 8229196703961

ano, tech 90 Kc/km je vcetne odpisu.

odpisy tvori u (novych) kolejovych vozidel vetsinu vsech nakladu - zkousel jsem si to kdysi pocitat a velmi hrubym odhadem jsem se u LE dostal na cca. 110 Kc/km (cca. 40 tisic Kc na jednu cestu mezi Prahou a Bohuminem za predpokladu, ze kazda souprava vykona 3 denne), z toho cca. 2/3 by byly odpisy. z 90 Kc/km by to byla jeste vetsi cast. proto se i dopravci vyplati jezdit mimo spicku za 150 Kc s poloprazdnym vlakem, protoze provozni naklady (elektrina, koleje, personal, ...) se tim pokryji a odpisy bezi bez ohledu na to, jestli vlak stoji v depu nebo je na ceste.

0/0
2.5.2016 18:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.