Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express loni snížil ztrátu, ztrojnásobil provozní zisk

Soukromý dopravce Leo Express zůstal i ve třetím roce ostrého provozu ve ztrátě. Firma loni prodělala 84 milionů korun, současně ale snížila své zadlužení a provozně je v zisku. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou v Leo Express v pondělí zveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80a79v11e84l 16Š87m49í17d77e69k 6579780893228

Tak já mu fandím, koupil nové vlaky oproti žlutému, kterého nemusím.Jel jsem s ním párkrát a vždy v pohodě.Do Ostravy buď LE, Pendolino nebo jakýkoli EC a IC.

0/0
3.5.2016 7:29

F22r29a21n78t17i13š70e61k 55M64o23s76s 8232473919249

Fandím mu, ale podle mě si vzal moc velké sousto.

I přes lepší vzdělání na prestižních školách to má proti praxí protřelému Jančurovi a všehoschopných ČD velmi těžké.

Bojím se, že to dlouhodobě neustojí a půjde si hrát s vláčkama jinam.

+4/0
2.5.2016 14:41

O74l34d71ř42i73c14h 96J27a65n80e62č85e81k 8319326823571

ja bych rekl, ze on se jako jediny ze zucastnenych snazi seriozne podnikat.

kdyz se pro to rozhodl, tak si neuvedomil, ze skace do akvaria se zraloky, ktere nikdo nehlida.

jesitnost jeho konkurentu a tristni vymahatelnost obchodniho prava v CR mu opravdu muze zlomit vaz. pritom verim, ze na 'normalnim trhu' s obdobnymi vstupnimi podminkami by dokazal uspet.

0/0
2.5.2016 18:13

A92l85a86n 75Ř35e38p29k33a 4295336

Ale už se taky snižuje ke 'kopacímu' PR jako má v oblibě Jančura Rv:-P Nicméně s LEO Exp. dráhy problém nemají, narozdíl od Regiojetu (tedy problém mají spíš s Jančurou, ne s jeho firmou :D )

0/0
3.5.2016 10:19

J46i70r39i 73Z12u25z62a94ň32á16k 4568480173316

Vydržet,přežít a pak co?Až se bude blížit krach,tak bud prodat a nebo jít do insolvence to jsou ty velkohubé projevy podnikatelů nehledě,že podniká na lukativní trati a neprovozuje nějakou lokálku kde to není výdělečné.;-D!

+1/−8
2.5.2016 11:22

T92o22m36á49š 83M79o33r41a40v29č30í60k 3147476493955

Na lokálce by to měl naopak snadnější, protože ta by neměla být ztrátová, když ji objednává kraj nebo stát.

+9/−1
2.5.2016 11:25

R52a18d54e80k 60N56o35v16o60t70n28ý 5368102756105

Ach jo...tak znovu:lokálky jsou výdělečné, protože dopravce jezdí na základě objednávky od příslušného kraje, který mu ztrátu kompenzuje. Je vážně tak těžké to pochopit?

+11/0
2.5.2016 11:26

O54n78d65ř82e22j 12Š78i48m48e98k 5143402207538

Pán bude zaměstnancem ČD...

+2/−1
2.5.2016 11:34

M50a21r24t54i36n 63K47o92p35ř70i46v85a 2294880230608

Jakým způsobem se stane lokálka výdělečnou, když stát doplatí ztrátu na nula Kč?

0/−1
2.5.2016 12:56

J96a40n 63V28a75l81o47u64c36h 6922727688150

Pro dopravce velmi snadno - i když si tam šoupá 10x denně prázdnými vláčky, stát (kraj) mu náklady proplatí, tedy dopravce nemůže být v mínusu čili ztrátě (ona je totiž doplacena ztráta plus minimální - co tím myslí, je ve hvězdách - zisk).

Že si to vyžere daňový poplatník je věc, kterou mnozí nechápou. Proto stále jezdí plno lokálek v souběhu se silnicí (protože se "vždycky" jezdilo vlakem), kraj považuje oblast za dostatečně obslouženu a obyvatel, kterému sice v pracovní dny bus zastavuje na třech místech ve vesnici (ale o víkendu tu menší poptávku vlak přece zvládne), zatímco vlak staví daleko v poli, jede autem... A kraj platí a platí, odboráři u koryt (mnohdy i politických) si chrochtají , jak se jim podařilo zastavit "ty lumpy", co chtějí rušit vlaky a spokojeni jsou vlastně všichni ve státní správě, protože občan si nejen připlácí na vlak kterým nejezdí, ale zejména plní kasu daněmi z provozu automobilu (jen u PHM přes 50% ceny), přičemž ho ještě buzerujeme, že má "pouze" EURO3, zatímco "ekologická" lokálka v podání krabičky na kolejích 810 má "boxera" Liaz ML634 z poloviny šedesátých let a úžasnou dvoustupňovou převodovku Praga 2M70 "vyvinutou ve spolupráci se sovětskými soudruhy" (citace z jakéhosi prospektu).

Ale vyžírka a vyzobávač rozinek je ten, kdo za své nakoupil a za své provozuje (a jsou mu vyčítány kompenzace za slevy nařízené státem)...

+4/0
2.5.2016 13:40

O81l56d26ř25i61c20h 58J13a80n73e22č62e60k 8529946453351

stat / kraj nejen ze doplaci ztratu, on take plati 'primereny zisk'.

+1/0
2.5.2016 18:14

A81d89a35m 86B12e72r75n91a76u 6671727593280

To je hezka teorie. ;-D

0/0
2.5.2016 19:20

O42l89d77ř86i53c23h 30J70a67n78e64č56e25k 8669506653241

tak si o tom neco najdete

0/0
2.5.2016 19:43

A38d52a29m 11B21e82r43n27a78u 6821497323830

To jsem udelal uz nekdy v roce 2009, nebo 2010... ;-)

Kraj doplaci pouze tzv. prokazatelnou ztratu. Pokud dopravce nalaka vic cestujicich, muze vytvorit i zisk, ktery ale nesmi byt vyssi nez 3%. Zisk je tedy teoreticky mozny, ale je to nenarokova polozka.

Zadny kraj "primereny zisk" nevyplaci. ;-D

0/0
18.5.2016 0:11

K51a84r53e62l 41N31e83d72o98p80i25l 7648246219704

Vzhledem obratu jsou ty dluhy masivní. Počítá Leos do tech 90 Kč/vlakokilometr také odpisy?

Doufejme, ze to Leos přežije. Bylo by to pro konkurencnost prostředí jediné dobře.

+7/0
2.5.2016 9:24

O40n86d16ř35e36j 61F39e30n39c27l 9312176433680

Leošem jsem nikdy nejel, ale kvůli konkurenci souhlasím - vydržet, přežít :-)

+2/−1
2.5.2016 9:40

M73a40r80t47i82n 36Č78a12p61e34k 6280801517384

Jelikož nemá ztrátu ze samotného provozu, tak by to měl s největší pravděpodobností přežít, jelikož si na splacení dluhu dokáže vydělat. Tohle je prostě investice s dlouhou náratností i s dlouhodobým ziskem.

+7/−1
2.5.2016 9:55

K71a14r45e95l 70N72e86d91o75p23i95l 7318216649244

Nad nulou ma akorát EBDITU. Kdyby to byl aspoň EBIT... Ty odpisy na nové soupravy musí byt bestiální. Bohužel. Ale také mu držím palce. Snaží se a pokud mu takhle porostlou tržby furt dal, tak to možná utrhne.

+7/0
2.5.2016 10:06

O45l19d24ř49i13c34h 49J43a26n41e83č90e37k 8359816163541

ano porizeni souprav je na kolejove doprave to zdaleka nejdrazsi. urcite pres 2/3 veskerych nakladu.

0/0
2.5.2016 18:31

M20a10r57t35i80n 34K46a70r80á81s64e66k 9518603248238

No on ten "provozni zisk" firme umozni teoreticky prezit, ale jen do doby, kdy budou soupravy potrebovat nejaky vyznamnejsi rekonstrukce, nebo do doby, kdy veritelum dojde, ze stare soupravy jsou jako "zastava" uz prilis malo hodnotne a budou chtit splatit cast uveru...

0/0
2.5.2016 14:08

O87l25d24ř14i40c47h 14J31a69n29e64č85e81k 8599656933161

jako dopravce, ktery si 'rolling stock' poridil na uver mate

1) provozni naklady (elektrina, koleje, mzdy, udrzba, ...)

2) splatky uveru

3) uroky z uveru

LE je momentalne schopen pokryt 1), ale ne 1) + 3) - neboli i pokud ma z uveru platit jen uroky, dluh mu stejne roste, tj. ma zaporne cash flow, 'pali penize'. teprve v okamziku, kdy si vydela i alespon na uroky, muze prezit - pokud veritele budou mit velkou trpelivost se splacenim dluhu a firma to dokaze drive, nez soupravy budou tak zastarale, ze bude potreba koupit nove nebo zavrit kram.

0/0
2.5.2016 18:29

V50l21a21d16i87m64í84r 77F78i32b52i83g75e73r 5804681761484

Má pozastaveno splácení úvěru tuším do roku 2022 nebo jak, takže platí jen úroky. Jestli přežije se uvidí za pár let. Vlaky budou staré 10 let tak budou potřebovat nákladnější údržbu.

Osobně si myslím, že jezdit s akčními cenami od 90kč je nerentabilní. Vlak není nafukovací a i při 100% obsazenosti je prostor pro zisk velmi malý.

+5/0
2.5.2016 10:29

A19d66a12m 24B72e95r35n64a60r69d 3594877303256

Přiznám se, že tomu nerozumím. On splácí jenom úroky?

0/0
2.5.2016 10:43

M70a59r10t48i13n 17K10a60r39á36s60e25k 9608473928548

Z pohledu zisku/ztraty je to stejne jedno, ale vypada to ze zatim asi jo....

0/0
2.5.2016 11:52

P82e27t14r 21N56e36c14h36a47n25i79c32k13ý 7243286898110

Těch akčních cen LE moc nemá. V době, kdy jezdí nejvíc lidí je naopak nejdražší z celé trojice.

+1/0
2.5.2016 11:53

O37l23d26ř72i41c65h 69J47a58n36e75č62e57k 8449876713151

provozni naklady - elektrina, koleje, mzdy, ... - jsou pomerne male, hadam, ze na jednu cestu z Prahy do Ostravy to neni vice nez 10 tis. Kc. takze je vyhodnejsi nechat jet poloprazdny vlak s levnymi jizdenkami, nez aby stal v depu, protoze odpisy bezi tak jako tak. aby si dopravce vydelal na ne, musi byt ceny samozrejme o dost jinde.

0/0
2.5.2016 18:35

S86t41e83p19a68n 43T55o73t11h 8878369775568

Kdybys uměl pochopit psaný text, tak by ses to dověděl... ano, počítá tam i odpisy.

0/0
2.5.2016 11:43

O25l17d69ř23i33c34h 76J80a51n60e44č73e96k 8109386723881

ano, tech 90 Kc/km je vcetne odpisu.

odpisy tvori u (novych) kolejovych vozidel vetsinu vsech nakladu - zkousel jsem si to kdysi pocitat a velmi hrubym odhadem jsem se u LE dostal na cca. 110 Kc/km (cca. 40 tisic Kc na jednu cestu mezi Prahou a Bohuminem za predpokladu, ze kazda souprava vykona 3 denne), z toho cca. 2/3 by byly odpisy. z 90 Kc/km by to byla jeste vetsi cast. proto se i dopravci vyplati jezdit mimo spicku za 150 Kc s poloprazdnym vlakem, protoze provozni naklady (elektrina, koleje, personal, ...) se tim pokryji a odpisy bezi bez ohledu na to, jestli vlak stoji v depu nebo je na ceste.

0/0
2.5.2016 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.