Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express loni snížil ztrátu, ztrojnásobil provozní zisk

Soukromý dopravce Leo Express zůstal i ve třetím roce ostrého provozu ve ztrátě. Firma loni prodělala 84 milionů korun, současně ale snížila své zadlužení a provozně je v zisku. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou v Leo Express v pondělí zveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78a56v87e55l 88Š93m27í86d59e14k 6809530263838

Tak já mu fandím, koupil nové vlaky oproti žlutému, kterého nemusím.Jel jsem s ním párkrát a vždy v pohodě.Do Ostravy buď LE, Pendolino nebo jakýkoli EC a IC.

0/0
3.5.2016 7:29

F95r93a56n10t83i84š63e47k 10M59o40s55s 8302933799399

Fandím mu, ale podle mě si vzal moc velké sousto.

I přes lepší vzdělání na prestižních školách to má proti praxí protřelému Jančurovi a všehoschopných ČD velmi těžké.

Bojím se, že to dlouhodobě neustojí a půjde si hrát s vláčkama jinam.

+4/0
2.5.2016 14:41

O38l79d10ř45i36c50h 42J94a67n76e31č71e76k 8769136443521

ja bych rekl, ze on se jako jediny ze zucastnenych snazi seriozne podnikat.

kdyz se pro to rozhodl, tak si neuvedomil, ze skace do akvaria se zraloky, ktere nikdo nehlida.

jesitnost jeho konkurentu a tristni vymahatelnost obchodniho prava v CR mu opravdu muze zlomit vaz. pritom verim, ze na 'normalnim trhu' s obdobnymi vstupnimi podminkami by dokazal uspet.

0/0
2.5.2016 18:13
Foto

A22l93a59n 33Ř20e48p83k39a 4415566

Ale už se taky snižuje ke 'kopacímu' PR jako má v oblibě Jančura Rv:-P Nicméně s LEO Exp. dráhy problém nemají, narozdíl od Regiojetu (tedy problém mají spíš s Jančurou, ne s jeho firmou :D )

0/0
3.5.2016 10:19

J37i24r43i 72Z32u16z30a74ň10á53k 4798560553616

Vydržet,přežít a pak co?Až se bude blížit krach,tak bud prodat a nebo jít do insolvence to jsou ty velkohubé projevy podnikatelů nehledě,že podniká na lukativní trati a neprovozuje nějakou lokálku kde to není výdělečné.;-D!

+1/−8
2.5.2016 11:22

T61o42m17á63š 91M69o33r56a95v13č18í98k 3307166283405

Na lokálce by to měl naopak snadnější, protože ta by neměla být ztrátová, když ji objednává kraj nebo stát.

+9/−1
2.5.2016 11:25

R26a16d94e92k 14N79o34v13o97t64n56ý 5118122906715

Ach jo...tak znovu:lokálky jsou výdělečné, protože dopravce jezdí na základě objednávky od příslušného kraje, který mu ztrátu kompenzuje. Je vážně tak těžké to pochopit?

+11/0
2.5.2016 11:26

O64n48d96ř70e77j 41Š29i46m70e33k 5793282397648

Pán bude zaměstnancem ČD...

+2/−1
2.5.2016 11:34

M32a85r23t55i69n 36K72o60p61ř57i80v17a 2134640360238

Jakým způsobem se stane lokálka výdělečnou, když stát doplatí ztrátu na nula Kč?

0/−1
2.5.2016 12:56

J31a54n 14V40a52l60o32u44c50h 6982957688330

Pro dopravce velmi snadno - i když si tam šoupá 10x denně prázdnými vláčky, stát (kraj) mu náklady proplatí, tedy dopravce nemůže být v mínusu čili ztrátě (ona je totiž doplacena ztráta plus minimální - co tím myslí, je ve hvězdách - zisk).

Že si to vyžere daňový poplatník je věc, kterou mnozí nechápou. Proto stále jezdí plno lokálek v souběhu se silnicí (protože se "vždycky" jezdilo vlakem), kraj považuje oblast za dostatečně obslouženu a obyvatel, kterému sice v pracovní dny bus zastavuje na třech místech ve vesnici (ale o víkendu tu menší poptávku vlak přece zvládne), zatímco vlak staví daleko v poli, jede autem... A kraj platí a platí, odboráři u koryt (mnohdy i politických) si chrochtají , jak se jim podařilo zastavit "ty lumpy", co chtějí rušit vlaky a spokojeni jsou vlastně všichni ve státní správě, protože občan si nejen připlácí na vlak kterým nejezdí, ale zejména plní kasu daněmi z provozu automobilu (jen u PHM přes 50% ceny), přičemž ho ještě buzerujeme, že má "pouze" EURO3, zatímco "ekologická" lokálka v podání krabičky na kolejích 810 má "boxera" Liaz ML634 z poloviny šedesátých let a úžasnou dvoustupňovou převodovku Praga 2M70 "vyvinutou ve spolupráci se sovětskými soudruhy" (citace z jakéhosi prospektu).

Ale vyžírka a vyzobávač rozinek je ten, kdo za své nakoupil a za své provozuje (a jsou mu vyčítány kompenzace za slevy nařízené státem)...

+4/0
2.5.2016 13:40

O69l34d61ř94i48c75h 77J42a54n41e63č97e14k 8859496893701

stat / kraj nejen ze doplaci ztratu, on take plati 'primereny zisk'.

+1/0
2.5.2016 18:14

A37d63a19m 57B11e34r24n97a21u 6701637783150

To je hezka teorie. ;-D

0/0
2.5.2016 19:20

O69l39d14ř36i91c32h 29J21a64n88e58č79e75k 8229496413481

tak si o tom neco najdete

0/0
2.5.2016 19:43

A74d82a53m 79B71e41r58n75a67u 6981467953360

To jsem udelal uz nekdy v roce 2009, nebo 2010... ;-)

Kraj doplaci pouze tzv. prokazatelnou ztratu. Pokud dopravce nalaka vic cestujicich, muze vytvorit i zisk, ktery ale nesmi byt vyssi nez 3%. Zisk je tedy teoreticky mozny, ale je to nenarokova polozka.

Zadny kraj "primereny zisk" nevyplaci. ;-D

0/0
18.5.2016 0:11

K14a24r63e49l 71N33e93d76o93p26i70l 7588716749604

Vzhledem obratu jsou ty dluhy masivní. Počítá Leos do tech 90 Kč/vlakokilometr také odpisy?

Doufejme, ze to Leos přežije. Bylo by to pro konkurencnost prostředí jediné dobře.

+7/0
2.5.2016 9:24

O76n34d21ř73e66j 72F95e79n34c34l 9972976543600

Leošem jsem nikdy nejel, ale kvůli konkurenci souhlasím - vydržet, přežít :-)

+2/−1
2.5.2016 9:40

M33a33r81t25i37n 83Č43a26p36e50k 6250461707794

Jelikož nemá ztrátu ze samotného provozu, tak by to měl s největší pravděpodobností přežít, jelikož si na splacení dluhu dokáže vydělat. Tohle je prostě investice s dlouhou náratností i s dlouhodobým ziskem.

+7/−1
2.5.2016 9:55

K66a82r31e98l 66N97e97d43o86p72i39l 7638176439384

Nad nulou ma akorát EBDITU. Kdyby to byl aspoň EBIT... Ty odpisy na nové soupravy musí byt bestiální. Bohužel. Ale také mu držím palce. Snaží se a pokud mu takhle porostlou tržby furt dal, tak to možná utrhne.

+7/0
2.5.2016 10:06

O24l72d35ř49i25c70h 92J87a43n44e89č26e59k 8979706573291

ano porizeni souprav je na kolejove doprave to zdaleka nejdrazsi. urcite pres 2/3 veskerych nakladu.

0/0
2.5.2016 18:31

M11a26r23t50i13n 98K40a55r61á89s45e18k 9848733758108

No on ten "provozni zisk" firme umozni teoreticky prezit, ale jen do doby, kdy budou soupravy potrebovat nejaky vyznamnejsi rekonstrukce, nebo do doby, kdy veritelum dojde, ze stare soupravy jsou jako "zastava" uz prilis malo hodnotne a budou chtit splatit cast uveru...

0/0
2.5.2016 14:08

O87l21d77ř89i96c54h 19J72a93n86e64č75e80k 8489446263241

jako dopravce, ktery si 'rolling stock' poridil na uver mate

1) provozni naklady (elektrina, koleje, mzdy, udrzba, ...)

2) splatky uveru

3) uroky z uveru

LE je momentalne schopen pokryt 1), ale ne 1) + 3) - neboli i pokud ma z uveru platit jen uroky, dluh mu stejne roste, tj. ma zaporne cash flow, 'pali penize'. teprve v okamziku, kdy si vydela i alespon na uroky, muze prezit - pokud veritele budou mit velkou trpelivost se splacenim dluhu a firma to dokaze drive, nez soupravy budou tak zastarale, ze bude potreba koupit nove nebo zavrit kram.

0/0
2.5.2016 18:29

V19l62a90d30i86m21í73r 94F92i63b79i56g78e57r 5694231261714

Má pozastaveno splácení úvěru tuším do roku 2022 nebo jak, takže platí jen úroky. Jestli přežije se uvidí za pár let. Vlaky budou staré 10 let tak budou potřebovat nákladnější údržbu.

Osobně si myslím, že jezdit s akčními cenami od 90kč je nerentabilní. Vlak není nafukovací a i při 100% obsazenosti je prostor pro zisk velmi malý.

+5/0
2.5.2016 10:29

A86d91a67m 31B55e16r49n56a25r44d 3644747233546

Přiznám se, že tomu nerozumím. On splácí jenom úroky?

0/0
2.5.2016 10:43

M28a93r74t21i84n 78K10a10r14á93s13e90k 9388253248398

Z pohledu zisku/ztraty je to stejne jedno, ale vypada to ze zatim asi jo....

0/0
2.5.2016 11:52

P93e61t63r 75N57e33c56h86a16n84i79c40k94ý 7383396288500

Těch akčních cen LE moc nemá. V době, kdy jezdí nejvíc lidí je naopak nejdražší z celé trojice.

+1/0
2.5.2016 11:53

O34l38d84ř81i58c38h 46J70a86n87e72č28e63k 8769346413851

provozni naklady - elektrina, koleje, mzdy, ... - jsou pomerne male, hadam, ze na jednu cestu z Prahy do Ostravy to neni vice nez 10 tis. Kc. takze je vyhodnejsi nechat jet poloprazdny vlak s levnymi jizdenkami, nez aby stal v depu, protoze odpisy bezi tak jako tak. aby si dopravce vydelal na ne, musi byt ceny samozrejme o dost jinde.

0/0
2.5.2016 18:35

S49t12e20p46a96n 94T46o87t14h 8988989695158

Kdybys uměl pochopit psaný text, tak by ses to dověděl... ano, počítá tam i odpisy.

0/0
2.5.2016 11:43

O74l64d83ř50i13c86h 39J57a45n32e27č14e70k 8449826683511

ano, tech 90 Kc/km je vcetne odpisu.

odpisy tvori u (novych) kolejovych vozidel vetsinu vsech nakladu - zkousel jsem si to kdysi pocitat a velmi hrubym odhadem jsem se u LE dostal na cca. 110 Kc/km (cca. 40 tisic Kc na jednu cestu mezi Prahou a Bohuminem za predpokladu, ze kazda souprava vykona 3 denne), z toho cca. 2/3 by byly odpisy. z 90 Kc/km by to byla jeste vetsi cast. proto se i dopravci vyplati jezdit mimo spicku za 150 Kc s poloprazdnym vlakem, protoze provozni naklady (elektrina, koleje, personal, ...) se tim pokryji a odpisy bezi bez ohledu na to, jestli vlak stoji v depu nebo je na ceste.

0/0
2.5.2016 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.