Diskuze
Boj o expresy do Budějovic. Soukromníci chtějí soutěž, stát ne
Děkujeme za pochopení.
J12a93n 26Z90i94e79g52l88e43r
Nejlepší by bylo, kdyby ministerstvo dopravy vypsalo na provozovatele tratě Praha- České Budějovice výběrové řízení. Ať jezdí ten dopravce, který nabídne nejlepší vlaky za nejmenší cenu. A je vymalováno. Mimochodem i podle průzkumů veřejného mínění. 80% cestujících preferuje na trati Praha - Ostrava Regio Jet. Důkazem toho je i fakt, že jeho soupravy mají často i dvanáct vagónů.
M30i91r83o16s80l45a33v 22Z76i17k85m20u11n90d
A co nebo spíše kdo brání "jiným" dopravcům nabídnout MD provozování "objednané" (nikoli dotované) drážní dopravy podle tarifních a přepravních podmínek ČD ... např. zapojení svých vlaků do mezistátního rezervačního systému. Cestující z Berlína by si mohl při nákupu přímé jízdenky v automatu na nástupišti zajistit i rezervací místa ...
J11o39s40e90f 36V64o58l37f20í14k
A s čím tak bude Leo Expres jezdit, když nemá vlaky vhodné pro napájení, které tam je? To si ze dne na den pořídí jiné soupravy?
P13a90v84e48l 54Š47m93í11d20e27k
Jančura je koupí v Rumunsku Astry nebo rakušákům ještě něco zbylo
A85l64a64n 42Ř30e79p31k71a
Až se uráčí dohodnout se na vzájemném uznávání jídenek, včetně oblbených SONE+ a podobných tak pak ANO konkurenci. Opravdu nechci na železnici to co funguje v autobusech- v každém buse jiný lístek.
J40o73s75e91f 92V34o88l64f48í60k
To máte těžké, nikdo je nemůže k uznání slev nutit už jen z toho důvodu, že je absolutně nezjistitelné, kdo vás kde přepravuje. Kupte si jízdenku dejme tomu z Aše do Mostů u Jablůnkova. Víte, kolik přepravců vystřídáte? Prostě konkurence (tak vychvalovaná) na železnici vše fungující zcela rozbila a nejde to nikdy dát dohromady. I jen ty ČD nadělaly takovou paseku, že se z toho zblázníte. Příklad. Chci jet z Prahy Masarykovo nádraží do Teplic v Čechách. Tedy vlak jede se přes Roudnici a přestup je v Ústí. Cena je 69 korun. Pokud pojedu stejnou trasu, ale jen do Roudnice, pak zaplatím 98 korun. Zkuste si to najít v e-shopu ČD. Kde vidíte logiku? Ten, kdo o této absurditě ví, si logicky koupí v Praze jízdenku do Teplic, v Roudnici vystoupí a ušetří.
J62a78n 38J91e80m78e13l88k60a
Ať si udělají referendum v Budějovicích, co chtějí. Nejlepší by byl nějaký hybridní model. Stejně jako ve zdravotnictví. Státní sektor ať má nějakou roli, soukromý nějakou. Nejlíp nemíchat.
Buď ať ČD jezdí za nějaké klasické jízdné, příiš nepodlézá s cenou pod tr10 a bere dotace a pokud tam chce někdo jezdit na komerční riziko pár vlaky za den a příliš nezatěžuje infrastrukturu ať jezdí. Kapacitu soukromým postupně přidělovat. Pokud se jim nelíbí podmínky vstupu, ať nevstupují. Žádné zrušení dotací.
Soutěžit. jen pokud bude zajištěna nějaká minimální obslužnost časů ČD pro síťovost a jako pojistku stability cen, i základních služeb - zásilky, kola, vozíčkáři atd. Některé časy, soupravy vlaků třeba vysoutěží pro dalšího soukromého dopravce. Ať si zákazník vybere.
Nejlíp ať soutěží kvalitou, ne podlézáním cen pod tr10 - jízdné a akce, ceny ať řídí statní organizace. Pokud chce soukromý dotace, měl by uznávat státní jízdné, integrované jízdné v celé republice, jako má ČD. Případně ať jsou příplatky za špičku jako v Pendolínu, ve Francii a spol.
Ať je tam skutečná soutěž, ne jeden komisí vybraný jeden soukromý dopravce (bez určené ceny pro zákazníka), monopol a ČD povinně pryč. To radši monopol ČD.
V83í98t 82J15ů46z74a
Smlouva podle něj umožňuje každoročně upravit rozsah dopravního výkonu maximálně o 5 procent.
Úžasný argument - jsem zvědav, jak se to do těch 5% vejde ...!
L97u70k55á42š 85Š96m45a38h20e97l
Ono je to 5 % celkově, ne pro každou trať zvlášť. Podle téže logiky totiž v krajské smlouvě jeden rok jihočeský kraj zcela zrušil dopravu do Netolic (čímž na dané trati snížil počet vlaků o 100 %, ale celkově se do 5 % vešel), další rok hodně omezil osobáky do Veselí (také víc než o 5 %) a další rok zrušil dopravu do Týna nad Vltavou (rovněž zcela).
O89l97d42ř47i41c87h 93J82a84n39e40č29e46k
"na hranici akceptovatelne doby denni dojizdky" - no mozna pokud bydlite v CB naproti nadrazi a pracujete v Praze naproti nadrazi. i tak jsou 2 hodiny dojizdeni kazdym smerem 'normalni' mozna na zapade, ale urcite ne v CR.
R14a10d60e90k 91J19a29n51a88t50a
Tou denní dojížďkou se myslí zřejmě Tábor - odkud to bude do Prahy 78 minut (tolik už lidé jsou ochotni dojíždět denně).
R89e16n45é 52F93l44á50š91a90r
Někdy mám pocit, že pan Jančura je dosazený, dobře placený agent, jehož účelem je vše rozdrbat a zničit. Jeho pojetí dopravy nemá žádnou koncepci, jen "vyzobává jahůdky," ale v konečném důsledku přináší jeho vstup na železnici víc problémů než užitku. A o Leoškovi s jeho vláčkem na hraní pro děti, už raději ani nemluvím...
J11i34ř76í 40K79o46c67u94r20e63k
Samozřejmě, že to byl Jančura, který nařídil zrušit výběrová řízení na regionální vlaky v IDSJMK.
P89e67t39r 36M94o81o95s
Tak ty EC/IC chci na trati 220 vidět. Nesmí se také zapomínat na jeden důležitý fakt - trať je stále v rekonstrukci (jedná se o IV. železniční koridor), zbývá dokončit úseky Sudoměřice u Tábora - Votice, Soběslav - Doubí u Tábora a hlavně Nemanice - Ševětín. První dvě jmenované bohužel nabraly další zpoždění v souvislosti s aférou "EIA outdated" (oba úseky měly posouzení vlivu na životní prostředí ještě podle starého zákona z roku 1992, což hodné strýčky v Bruselu velice pobouřilo). U posledního úseku Nemanice - Ševětín zase v Hrdějovicích zapracovala klika místních NIMBů (Not In My Back Yard - ne za mými humny), kteří V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ nechtěli trasu železničního koridoru ve stávající stopě přes svoji ves (přitom ji tam mají už od stařičkého mocnáře, tak proč se nebouřili už tenkrát, že..). Varianta 2 tunely vychází velmi špatně z hlediska ekonomické návratnosti (a to i po započtení dotací), takže EC/IC (jestli nakonec budou) se od Ševětína do ČB budou prokodrcávat po staré klikaté trati přes Chotýčany, Hlubokou/Zámostí, Hosín a právě Hrdějovice, které si tak paradoxně vyvzdorovaly....zakonzervování stávajícího stavu.
Proč ale tohle vše píšu? V dohledné době, až se znova aplikuje EIA na první dva mnou jmenované úseky podle nové, jistě o celých 102,3456885% lepší evropské legislativy (třeba způsobem Ctrl-C, Ctrl-V z té původní) a stavební stroje se na jmenovaných úsecích rozjedou, nastane po dobu následujících 3 let řada nepřetržitých výluk. A to si pánové Jančura, Leoš Novotný a nakonec i ČD dvakrát rozmyslí, jestli riskovat v době výluk poměrně značná zpoždění svých spojů a tím pádem i ztrátu cestujících, kteří prchnou zpět na silnici...
O84n47d28r87e39j 17V10a57l52o41u94s45e98k
Tak výluk by IMO nemuselo být mnoho protože oba úseky nevedou ve stávající stopě. Blbé je, že se to kvůli EIA zdrží no. Docela by mě zajímalo jestli letos na tom začnou aspoň dělat
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!