Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Penta ukázala budoucí „Dospivovu ulici“. Navrhla ji Zaha Hadid

Investiční skupina Penta představila plány na velkolepý developerský projekt Central Bussines District. Díky akvizici brownfieldu u Masarykova nádraží se Pentě otevírá možnost změnit centrum Prahy jako málokomu v posledních dekádách. Studie ale ukazuje budovy i na pozemcích, které skupině nepatří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e28t96r 29Č11e81r37v38e11n54ý 3836619177779

Tu ulici Na Florenci ještě beru, ale ty další stavby na druhé straně magistrály naproti Muzeu už jsou trochu přes čáru. Vypadá to dost megalomansky. Ty organické tvary se tam v takovém počtu a velikosti nehodí.[>-]

0/0
13.5.2016 23:48

D56a55v39i31d 96L85a83b50a23n15c 1778339491657

Něco podobného loni dokončili ve Vídni na místě bývalého nádraží Südbahnhof. Teď se to jmenuje Erste Campus.

0/0
11.5.2016 12:19
Foto

J41a69r46e11k 13J28a12k91u23b86č20e65k 7939400488138

Na jednu stranu je revitalizace toho uzemi nutna, na druhou nejaka prohlaseni typu "dame obcanum zelen" zni trapne, protoze te zelene je tam minimum.

0/0
10.5.2016 8:37

A52d68a86m 58W68e58i62s27s 2913797619331

...zase ti zemědělci z východu...já je tady nechci,dívejme se na Západ...

0/0
9.5.2016 13:39

J22o28s94e60f 26K94o68m63á53r80e43k 5154852424689

Je to možná světová architektura, ale nelíbí se mi to...

+1/0
9.5.2016 8:38

K28a64r13e54l 44D46r69d46a 6904732807

Tady je takové zvláštní řešení ve stylu prapodivných návrhů. Novými budovami se navrhuje přetunelovat magistrálu. Oproti tomu mi přijde návrh Penty o poznání elegantnější a umírněnější.

http://www.atelier-fna.cz/mnf.htm

Tady je vcelku ostré pojednání z Blesku. Architekti nemají podklady. Památkáři to vidí takto nepřijatelné. Toto je jen mediální bublina. První výstřel Penty. Bude se to upřesňovat. Není třeba toto řešení brát příliš vážně. ;-)

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-live-zpravy/392043/centrum-u-masarykova-nadrazi-vznikne-podle-navrhu-zahy-hadidove.html

Jinak šlo o nějakou veřejnou prezentaci s Krnáčovou, která stavbu podpořila. Jak je u něčeho Krnáčová, tak jde věrohodnost do kopru a rýsuje se pěkně nebezpečný a špatný projekt. V Metru hned mají titulek, že odejdou bezdomovci s krabicáky. ;-D

Tady je pár dalších fotek z ČT a pochvaly od realitních makléřů, kteří se těší jak nemovitosti v okolí stoupnou na ceně a bude se dát vydělat. A dost dobrý názor. Jak sem Penta přiláká nájemce, tak to potopí podobná bussines centra jinde v Praze.

Konkurence je velká a nabídka kanceláří jde dnes vyšší než poptávka. Tedy, zcela zbytečná stavba pro Prahu, kdy se revitalizuje Masaryčka za cenu toho, že podobná zákoutí, jaká jsou zde dnes, vzniknou logicky jinde v Praze. A to se vyplatí. ;-D

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1776440-nova-tvar-masarykova-nadrazi-se-zrodi-z-predstav-atelieru-zahy-hadid

0/0
6.5.2016 13:33

M17a78r51t54i30n 50Š93i88m72e27k 4350934698345

Mé oči zvrací. Místo je sice jedno z těch "zanedbaných", ale kultivace další železobetonovou stavbou nevidím jako optimální.

+4/0
6.5.2016 13:03

J76a94r32o19s63l10a25v 10S39t96a23n46ě45k 3244621756373

Penta je jedna z nejhnusnějších firem, příklad Dr.Max. Vytřískat ze všeho cokoliv.

+1/0
6.5.2016 12:24

J31a79r18o26s26l18a32v 39S48t25a22n25ě42k 3334941776763

Dr.Max nemá za úkol léčit, ale prodávat.

+1/0
6.5.2016 18:07

J48a24r60o81s89l57a80v 76R80i38e17s84s35n41e22r 3458950546840

Tady v diskusi nejspíš přispívá zaměstnanecká úderka Penty, jinak si to pomatení myslí nedovedu vysvětlit... 8-o

Lidi, to jste vážně tak ideologicky omezení, že nevidíte ten developerácký záměr vytřískat z každého cm čtverečního/krychlového co nejvíce peněz?? Nevidíte, že zástavba této hustoty, tvarů a charakteru se na toto místo (východní okraj historického jádra Prahy, na místě magistrály probíhaly hradby) vůbec nehodí? Chcete řešit nečistotu v ulicích a bezdomáče na nádraží stylem "všechno to raděj zastavíme ócéčky"?! A co dopravní obslužnost – chápe tu někdo vůbec ten problém, víte, jak už dnes je celé okolí beznadějně zacpané auty? Po postavení tolika kanclů a obchodů to bude řádově horší, jejich obyvatelé přece nebudou jezdit "sockou"...

Nenechte se oblbnout slavným arch. jménem ("jé to dělala Zaha Hadid, tu musíme v Práglu mít, jinak jsme zatuchlí a zaostalí") a developerovými vzletnými kecy ("přistupujeme k místu s pokorou a respektem"), nehrajte si na strašně free & open minded, zhodnoťte to zdravým rozumem a s trochou opravdové pokory. Peňtácký návrh je prostě šílenost, z níž trčí chamtivost a bezohlednost k veřejnému prostoru i k architektuře staré Prahy jak sláma z bot. ;-€

+7/−1
6.5.2016 11:23
Foto

P53a18v68e71l 91K70u47l87a 7108665158128

Nemusí být v úderce Penty každý, kdo nechce žít v jeskyni :-/:-)

+1/−3
6.5.2016 12:18

J45a68r95o10s12l92a47v 72R98i41e44s87s10n47e13r 3178120766280

Jděte s tou svojí frustrovanou demagogií do háje. Vy žijete v jeskyni, jo? To jako fakt?! Nebo Prahu (kterou ročně navštíví tolik milionů turistů, kolik má obyvatel naše republika) přirovnáváte k soustavě jeskyní?

"Kefalín, všetko popíliť," ať jsme pořádně moderní a světoví, ať jdeme s dobou, že? Kolik zhůvěřilostí se v Praze aj mnoha jiných metropolích s tímto přístupem napachálo, o tom škoda mluvit, to by vyšlo na tlustou knihu. Nemusí být všechna města skleněno-betonovými pekly s vylidněným životem v centrech a všudypřítomnou IAD. Jestli je na našem hlavním městě něco pěkné, tak je to fakt, že (zatím!) ještě úplně nepodlehlo tomu návalu developerácké bezohlednosti, který už zlikvidoval tolik měst v tzv. vyspělém světě. Ale že snahy o to jsou a fest! Dnešní kapitalisté se k městu chovají hůře a dělají do něj horší zásahy, než svého času komunisté (kterým byla vytýkána nekulturnost a neúcta k lidem i historii).

+2/0
6.5.2016 12:41

P86e48t50r 68H18a76r32i88p44r12a57s23a70d 78H91a47j88i35č 8383290964337

Návrh je zřejmě skvěle promyšlený a vzhledem vyhovuje i našemu českému konzervetivnímu naturelu. Vyřešit urbanistický záměr v těsném sousedství té přiblblé magistrály a dopravního uzlu U Bulhara je opravdu úkol hodný mistra. Moc bych si přál, aby to neustranulo někde na začátku nebo uprostřed. Tohle bude drahé. Mnohem víc než Kaplického knihovna.

+1/−1
6.5.2016 9:29

K55a53r18e30l 67D34r87d62a 6444202817

Paříž 1916 - záběr z Young Indiana Jones. ;-D

http://tinyurl.com/gm7p3pr

0/0
6.5.2016 9:16

J78o66s60e75f 59K28a76r22f58í45k 7252845696650

Sice jsem proti novým zástavbám, ale zrovna v tomto místě ať klidně postaví prakticky cokoli. A jistě to bude posun k lepšímu.

btw - v centru města bych nařídil, že při stavbě MUSÍ být počet prkovacích míst MINIMÁLNĚ pro 110% všech osob co se do budovy vejdou. Pak jim jezdí návštěvy, dodavatelé a v okolí všech nových budov je neskutečný problém zaparkovat.... Kdo jste potřeboval autem v pracovní době třeba do Karlína jistě víte o čem mluvím.

0/0
6.5.2016 8:22

M94i61c57h77a78l 82R79e94j41z94e42k 5486507525441

Docela nesmysly. Dnes jsou normy na pocty parkovacich mist. Dame 110%, ale pak muzeme zavrit metro, bo bude zbytecne. Problem neni v privatnich parkovacich mistech, ale verejnych a to je vec magistratu nebo mestskych casti. To co treba vymysli s Taborskou je naprosta zhovadilost.

0/0
6.5.2016 15:48

P36a98v90e74l 44M14a27t26o86u69š57e25k 5690617188704

Kancelářských prostor a obchodních center máme dost. Mne by spíše zajímalo, kolik zbyde na Masarykově nádraží prostoru pro vlaky a pro cestující.

+2/0
6.5.2016 8:05

J82o51s34e15f 75K19a83r60f40í86k 7472715276360

Jako, že by zmenšili péró a mohly by ve stanici stát maximálně 2 vlaky? A vstup na nádraží je teď tuším jenom jedněmi hnusnými úzkými dveřmi. To už horší být nemůže;-)

Myslím si, že v případě Masaryčky bude jakákoliv změna posun k lepšímu. Když už nic, alespoň se s tama vypakují bezďáci a fetky... (aspoň na chvilku)

0/−2
6.5.2016 8:25

P19a75v42e85l 59M53a49t49o65u48š78e73k 5870297628234

Masaryčka je jediným pražským nádražím, kde se cestující od všech nástupišť dostane za pár vteřit na ulici a na tramvaj, což je pro příměstskou a městskou dopravu ideální. Jakákoli změna by v tomto ohledu byla změnou k horšímu. Ještě by bylo potřeba Masaryčku kapacitním (ideálně alespoň částečně jezdicím, zastřešeným nadzemním) chodníkem propojit s hlavním nádražím, čímž by z pohledu cestujícího v podstatě vzniklo jedno pražské centrální nádraží. Ostatní aspekty Masaryčky nehodnotím, ale ty jsou věcí vedení stanice, nikoli jejího technického řešení. Jde mně o to, aby uváděný projekt nebyl na úkor kapacity tohoto nádraží.

0/0
6.5.2016 11:20

P28a86v69e21l 89M23a44t75o34u51š47e60k 5870967418984

Jakožto pravidelného cestujícího by mne spíš zajímalo, kolik místa zbyde na Masarykově nádraží pro vlaky a pro cestující (tím nemyslím herny apod.). Kancelářských prostor a obchodních center máme dost.

0/0
6.5.2016 8:03

K88a77r93e25l 39D20r17d67a 6314272137

Pokud jde o schody v případě nádraží, nadchod není žádná výhra. Musí být kvůli vlakům vysoký, tedy schodů je o poznání více a řešení je to pro chodce nepraktické, často je spojeno s adrenalinovým zážitkem z nepříjemných výšek.

Podchod je pro chodce příjemnější a praktičtější. Divím se, že nekonečné nepraktické schody v centru Prahy podepíše Zaha Hadid. Přijde mi, že nápady "jak vydělat" od manažerů Penty ze svého projektu už vyházet nemůže.

Přitom Masaryčka je roky kouzelná svým téměř bezbariérovým přístupem k vlakům. A novým řešením z ní utvoříme nepříjemnou bariéru. Takto pojaté řešení je hloupé a pro Pražany bezohledné. Nezdá se mi, že je pod takovými nápady podepsán dobrý architekt. ;-)

+2/−1
6.5.2016 6:23

P55a41v87e89l 31M47a21t98o76u60š37e22k 5730987188434

Samotné nádraží je zřejmě to poslední, co architekta zajímá.

0/0
6.5.2016 8:07

K21a92r60e52l 33D48r89d95a 6924142327

Má tady být stanice metra D. Je tady vestibul metra B. Začít tady místo nadchodů kutat podzemní pasáž, tak by se skutečně jednou na ni mohly napojit stanice metra Hlavní nádraží, Náměstí Republika a Florenc a vzniknout podzemní trasa, která by elegantně oddělila cestující z metra, cestující přebíhající z nádraží do nádraží a cestující z vlaků.

Spíš neumím posoudit oblíbenost prostoru, zda není pohyb po povrchu příjemnější. Ale nekonečné schody bez eskalátorů je podle mě krok o 100 let zpět.

0/0
6.5.2016 9:34

P13e20t28r 48H92a86r67i13p87r44a30s10a48d 87H29a80j71i75č 8133930164947

Znáte podrobnosti? Spoléhal bych na její schopnosti víc a počkal bych na detailní projekt než začnu kritizovat. Pravda, už nežije a nevíme, v jakém stavu projekt opustila, ale i tak, určitě to má vyřešené. Můžou tam být jezdící pásy, výtahy anebo bezbariérová spirála.

0/0
6.5.2016 9:36

K97a24r17e77l 92D63r64d44a 6934842977

Včera jsem šel v odpolední špičce z Opletalky do Karlína. Tento tah Praze chybí. V hale nádraží klasický mumraj a překážení lidí navzájem. Každý tady potřebuje jít jiným směrem. Nutné a nepříjemné. Za Masaryčkou stojí stánky, živelná tržnice, taxikáři. Patrně to lidem vyhovuje... Tak to zmizí.

Na Florenci kolona aut podél celého nádraží. Chodníky plné lidí, všichni si překáží. Ta auta se tlačí Havlíčkovou do Hybernské. Tedy, objíždí nádraží kolem dokola a obtěžují všechny chodce kolem nádraží.

Lidi užívají starou pasáž U Rozvařilů. Pasáž Florentina je šikovně schovaná jednolitou skleněnou fasádou. Ke vstupu neláká. Z Florentina se hrnuli zaměstnanci, to vysvětlilo ty přecpané chodníky.

Pak mě málem srazilo auto a řidič se neochotně omlouval. Na konci Florentina je výjezd z jeho garáží. Hrnulo se zde jedno auto za druhým, většina mířila do Hybernské. U výjezdu houká siréna jak u hasičské zbrojnice. Nepochopil jsem, že má při houkání dát chodec na chodníku přednost vyjíždějícím autům. Až na to, že to právě houkalo pořád a vyjíždělo jedno auto za druhým.

Před Florentinem stojí asi deset stromků v květináčích na vozovce na úkor parkovacích míst. Tak jestli toto je ten vzor zeleně, keřů a stromů co Prahu obohatí?

Za Florentinem parkovala Na Florenci tlupa autobusů, co naváží do centra ruské turisty. Patrně ty turisty Praha nepotřebuje. Tak i to zmizí. Protože do zmenšené a přecpané ulice Na Florenci se již nevejdou.

Představa procházky v zelení a klidu je prostě blud a lež. Tady to bude s dalšími kancelářemi jen ještě větší masakr. Zvláštní, kolik lidí tady na diskusi opakuje jen propagaci Penty a její hesla. To to opravdu berete za svůj názor nebo si tady Penta platí internetovou kampaň? Jeden podvod vedle druhého...

+1/0
6.5.2016 6:13

J44a11r80o38s66l49a54v 70R21i72e23s21s53n71e33r 3518760246910

S tou internetovou kampaní Penty bych to viděl stejně. Skupina této velikosti a finančně-politického vlivu jistě nevynechá příležitost k ovlivnění veřejného mínění. Samozřejmě hlavně přes velká média, ale i malý deštíček "správných" názorů na webech se též hodí... :-/

Jinak, máte ve svém popisu reálií samozřejmě pravdu, už teď je dopravní situace této části metropole velmi špatná.

0/0
6.5.2016 11:28

E98v96a 37K14a95l21l69i98s32t13o67v92á 6587318646470

Blahořečím toho, koho to napadlo a snad ještě víc toho, kdo vybral Zahu Hadid !

Jedno z nejhnusnějších míst v centru Prahy konečně bude vypadat nejen k světu, ale naprosto nádherně (alespoň podle vizualizace)...

Hlavně ať už do toho nikdo nekecá, především ne ty magistrátní paka, a hlavně ať už začnou stavět !

Konečně bude mít i Praha něco, na co bude moct být hrdá ! Vypadá to na nejlepší projekt, který by se tu v posledních letech realizoval ! R^

+2/−2
6.5.2016 0:26

D17i89t24a 31H31a42n82o43u80s85k69o44v54á 6511868508519

8-o

0/0
15.5.2016 20:54

E94v86a 70K39a14l69l68i66s27t50o12v27á 6247918556160

??? ;-D

0/0
15.5.2016 21:12

M64i42l37o54s92l59a25v 63D55v28o36r75a25k 4576448617252

Obvykle mam s modernimi budovami v historicke Praze problem. Na druhou stranu rada dnes jiz prave historickych staveb byla ve sve dobe povazovana za hruzu. Praha potrebuje moderni district, ktery propoji stare s novym a v podani pani Hadid, tim spis kdyz jde o jeji posledni projekt, je myslim o co stat. Jednou by se takove dilo mohlo stat ikonou zrovna jako se neodmyslitelnou ikonou stala kdysi opovrhovana Eiffelova vez v Parizi.

O Masarykovo nadrazi mam vsak obavy, jelikoz, i kdyz je stavba ve spatnem stavu, jde stale o nadherne nadrazi.

0/0
5.5.2016 22:52

K97a70r59e35l 43V46o31h56n14o79u39t 4648299880397

Vždyť baráky okolo vypadají úplně jinak. Tohle je skleněné peklo.

+3/−3
5.5.2016 20:19

V63l79a22d23i42m57í91r 78H33o25l21ý 8764921536187

Mně se návrh celkem líbí, akorát to vypadá, že přemostění kolejiště s parkem nebude končit přímo v křižovatce Hybernská - Opletalova, ale bude se ještě muset obcházet jedna z těch nových staveb.

Škoda, že je to jen plán, kdoví kdy a jestli vůbec bude realizován.

Letiště Vodochody už také mělo dávno fungovat.

+6/−1
5.5.2016 17:51

K81a88r85e29l 52D41r30d71a 6274202797

Tady je řešení od Ciglera. Zajímavé, magistrálu dostal pod zem na hranici Šervůdu. Tedy Florenc se řeší bez magistrály.

http://www.jakubcigler.archi/en/rozvoj-masarykova-nadrazi

A tohle je úplná Penta bomba. Tady si Penta honí triko. Etapa 1: zmenšit Masarykovo nádraží a obestavět ho budovami - jde jen o provizorní řešení. Etapa 2: zrušit Masarykovo nádraží, z kolejiště udělat park, naznačené ulice napříč nádražím dostavět, Masarykovo nádraží přesunout pod Hlavní nádraží.

Řekl bych, že i Zana Hadid plánuje propojení ulic Na Florenci s Opletalovou. Tedy zrušení Masarykova nádraží je v Pentě stále ve hře. ;-)

http://www.stavebni-forum.cz/diskuse2009/prezentace/1124_kaderabek.pdf

A jinak s tou soutěží je to nějaký podvod. Penta kupuje developera 11/2011. Pozemky získali v lednu 2016. Celou dobu se prezentuje zcela jiné umírněnější řešení. Naposled letos v lednu. A najednou v květnu 2016 vybalí projekt na kterém pracují 3 roky? Penta tedy roky lhala ČD, Praze a Pražanům, aby získala pozemky a teprve pak přišla s projektem? Tak jak asi byla ta soutěž veřejná, když se plánovaná "světově významná" výstavba roky utajuje? Rv;-)

+4/−3
5.5.2016 16:34

O50t22o 29M60a44n 2654874721950

Pokud Dospiva opravdu řekl to co je v článku, tak palec nahoru. Málokdo z těch, co mají peníze a možnosti, si u nás uvědomuje, jak citlivý je takový projekt ve vztahu ke zbytku města. Taková šance se vyskytne jenom jednou za století a je třeba k ní přistoupit opravdu citlivě, ne jen optikou okamžitých peněz. R^

+1/−2
5.5.2016 16:26

J12a44n 12K14o33h28l 4473447241654

Jsou tam plusy (např. propojení Opletalovy a Na Florenci) a mínusy, dohromady mě to zase tak citlivé nepřipadá. Například objekt naproti MHMP, který kouká zadní stranou do ulice a naprosto nerespektuje svoje okolí. Když si ho odmyslím, tak je to hned o poznání lepší. A možná i ten solitérní objekt naproti v Hybernské, respektive ta jeho zkosená část, která dost neesteticky uzavře průhled celou hybernskou. Nic pro klaustrofobiky, a přitom jinak unikátní lokalita pro umístění landmarku typu kostela, galerie, nebo jiného veřejného objektu. Využít to tímhle způsobem je škoda, která už se těžko bude odstraňovat.

+2/−2
5.5.2016 16:39

J53u77r47a 31D89z53u45r75i57k 7191901610

Zaha Hadid,při navrhování budoucí Dospivové ulice,nejspíš kouřila trávu.

+3/−9
5.5.2016 15:21

J11a42n 90K44o71h28l 4883587331144

Nikde v článku se nepíše o tom, že to navrhovala Hadid, čtěte pozorně..

0/0
5.5.2016 16:13

M96i50c73h79a84e62l 11K14o96u16t15e73c42k42ý 3285320756

Ve videu to ale je

0/0
5.5.2016 21:32

K80a43r11e11l 20D68r60d98a 6584842897

1) Tramvajový fanatici měli v plánu pustit trať ulicí Na Florenci. Jenže vozovka se bude výrazně zužovat. S tramvají je tady konec.

2) Pokud kanceláře a plno lidí, chybí zde vyřešená dopravní obslužnost. Autem na magistrálu můžete vyjet Hybernskou nebo ulicí Ke Štvanici a Těšnovským tunelem. Na tom se nic nemění. Takže kolem tramvajových zastávek před Masaryčkou a přes přechody pro chodce půjde mnohem větší provoz. V Hybernské bude ještě větší masakr než dnes. Případně to půjde objet kolem Muzea Prahy. Tedy "nové super náměstí" bude plné čadících auťáků.

3) Je dobré to spojení pro chodce přes koleje, jak předpokládám, s přístupy na nástupiště. Respektuje tahy Opletalka - V Celnici a Opletalka - Na Florenci. Samé schody, žádné eskalátory. Takže bariéra jako hrom. Když tady vidím pendlovat davy z Hlaváče s kufry na kolečkách, tak přesně pro takové chodce budou nekonečná schodiště "požitkem".

Je to jednoznačný úplatek Praze. Protože Praha má to samé naplánované pod zemí. Propojení podchodů stanic metra Hlavní nádraží - Náměstí Republiky - Florenc. Kde je šance na eskalátor vysoká. Takto by to postavil soukromník a za své. Praha ušetří. Lepší řešení se navěky zazdí. Chodci se z toho pouze zvencnou. ;-)

+3/−1
5.5.2016 14:57

K61a56r37e72l 51D15r89d43a 6704592137

Hele, Šlehofer, když už si po soudružsku-dopravácku tykáme. Tedy "ty mi tykáš". Tak byste mohl ocenit moji ojedinělou podporu tramvají. Stejně ničemu jinému než cinkání tramvají nerozumíte. :-P

0/0
5.5.2016 15:28

M84i87c67h10a72l 22Š94a13f30r50á54n33e62k 3480721685257

Jen té Praze dejte pořádně na frak, alespoň se tu přestanou plížit turisté :D

+2/−7
5.5.2016 14:42

V56i65k94t37o43r 45Š37e92d87i10v81ý 8886881410246

Jen si mínusujte, je to tak.

Budovy od Zahy Hadid můžou vidět po celém světě, kvůli těm se sem nikdo nepotáhne. A panorama města podobné stavby likvidují spolehlivě.

+8/−6
5.5.2016 14:55

M47a87r40t70i62n 41N94e94b19e32s33k91ý 7806370167152

Panorama Prahy za Masarykovým nádražím, místo prapodivného a odpudivého drážního bince, to utrpí zcela spolehlivě......

+9/−1
5.5.2016 15:05

M71a31r68t45i15n 28P77e78c26i33n26a 4671933

Jen by mne zajímalo, kdo jim tam povolí tak vysokou budovu.

0/0
5.5.2016 14:38

V37i95k48t80o20r 85Š63e83d79i69v51ý 8616551720136

Ptáte se kdo, nebo za kolik?

+8/0
5.5.2016 14:40

J51a64n 10S85c82h38w60e30i53t36z95e69r 8185244474463

Nelíbí se mi ta urputná snaha namačkat do toho prostoru co nejvíc budov. Od světoznámé architektky bych očekával víc velkorysosti ohledně podílu zelených ploch a méně hamižnosti ve snaze získat co nejvíc metrů čtverečních kanceláří. Praha si zaslouží lepší projekt než je tohle dílo.

+9/−6
5.5.2016 14:32

J72i11ř66í 23O82u52k81r93o73p31e35c 5120798173889

Co nejvíce budov? Mně přijde, že tam je spousty volného prostranství. Co nejvíce budov by vypadalo zaručeně jinak. To byste koukal, kolik budov se tam teoreticky vejde :)

+4/−2
5.5.2016 14:51

M42a24r36t24i26n 46R42u39z43i17c52k22a 1842498766487

;-D

0/0
5.5.2016 15:23

M46a42r96i50á93n 42H89r60i68v69ň35á63k 7568350800230

Nádhera!

+4/−4
5.5.2016 14:27
Foto

T63o93m80á43š 92B97a10l13v42í67n 1590695702672

Já jsem jen zvědav který vyděrač aktivista jim do toho hodí vidle jako první. Ono už bylo spousta nádherných projektů v Praze a skončili tam kde začali..na papíře.

+9/−2
5.5.2016 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.