Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Penta ukázala budoucí „Dospivovu ulici“. Navrhla ji Zaha Hadid

Investiční skupina Penta představila plány na velkolepý developerský projekt Central Bussines District. Díky akvizici brownfieldu u Masarykova nádraží se Pentě otevírá možnost změnit centrum Prahy jako málokomu v posledních dekádách. Studie ale ukazuje budovy i na pozemcích, které skupině nepatří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e59t40r 43Č86e40r58v98e10n34ý 3896989917139

Tu ulici Na Florenci ještě beru, ale ty další stavby na druhé straně magistrály naproti Muzeu už jsou trochu přes čáru. Vypadá to dost megalomansky. Ty organické tvary se tam v takovém počtu a velikosti nehodí.[>-]

0/0
13.5.2016 23:48

D35a67v56i38d 65L39a75b86a98n94c 1568459441557

Něco podobného loni dokončili ve Vídni na místě bývalého nádraží Südbahnhof. Teď se to jmenuje Erste Campus.

0/0
11.5.2016 12:19
Foto

J73a14r24e24k 74J19a76k36u79b77č39e81k 7469830848468

Na jednu stranu je revitalizace toho uzemi nutna, na druhou nejaka prohlaseni typu "dame obcanum zelen" zni trapne, protoze te zelene je tam minimum.

0/0
10.5.2016 8:37

A20d81a93m 96W23e54i67s20s 2783857439451

...zase ti zemědělci z východu...já je tady nechci,dívejme se na Západ...

0/0
9.5.2016 13:39

J13o12s77e57f 64K71o98m15á77r54e64k 5464382314529

Je to možná světová architektura, ale nelíbí se mi to...

+1/0
9.5.2016 8:38

K41a62r55e61l 48D16r31d65a 6744972597

Tady je takové zvláštní řešení ve stylu prapodivných návrhů. Novými budovami se navrhuje přetunelovat magistrálu. Oproti tomu mi přijde návrh Penty o poznání elegantnější a umírněnější.

http://www.atelier-fna.cz/mnf.htm

Tady je vcelku ostré pojednání z Blesku. Architekti nemají podklady. Památkáři to vidí takto nepřijatelné. Toto je jen mediální bublina. První výstřel Penty. Bude se to upřesňovat. Není třeba toto řešení brát příliš vážně. ;-)

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-live-zpravy/392043/centrum-u-masarykova-nadrazi-vznikne-podle-navrhu-zahy-hadidove.html

Jinak šlo o nějakou veřejnou prezentaci s Krnáčovou, která stavbu podpořila. Jak je u něčeho Krnáčová, tak jde věrohodnost do kopru a rýsuje se pěkně nebezpečný a špatný projekt. V Metru hned mají titulek, že odejdou bezdomovci s krabicáky. ;-D

Tady je pár dalších fotek z ČT a pochvaly od realitních makléřů, kteří se těší jak nemovitosti v okolí stoupnou na ceně a bude se dát vydělat. A dost dobrý názor. Jak sem Penta přiláká nájemce, tak to potopí podobná bussines centra jinde v Praze.

Konkurence je velká a nabídka kanceláří jde dnes vyšší než poptávka. Tedy, zcela zbytečná stavba pro Prahu, kdy se revitalizuje Masaryčka za cenu toho, že podobná zákoutí, jaká jsou zde dnes, vzniknou logicky jinde v Praze. A to se vyplatí. ;-D

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1776440-nova-tvar-masarykova-nadrazi-se-zrodi-z-predstav-atelieru-zahy-hadid

0/0
6.5.2016 13:33

M70a36r93t41i30n 76Š95i31m67e69k 4970524478115

Mé oči zvrací. Místo je sice jedno z těch "zanedbaných", ale kultivace další železobetonovou stavbou nevidím jako optimální.

+4/0
6.5.2016 13:03

J80a81r68o61s27l32a97v 17S76t23a54n42ě57k 3224911706483

Penta je jedna z nejhnusnějších firem, příklad Dr.Max. Vytřískat ze všeho cokoliv.

+1/0
6.5.2016 12:24

J31a95r25o64s76l49a12v 55S15t75a11n36ě21k 3214851596393

Dr.Max nemá za úkol léčit, ale prodávat.

+1/0
6.5.2016 18:07

J80a46r33o22s36l96a77v 87R67i42e24s97s78n87e54r 3538240656940

Tady v diskusi nejspíš přispívá zaměstnanecká úderka Penty, jinak si to pomatení myslí nedovedu vysvětlit... 8-o

Lidi, to jste vážně tak ideologicky omezení, že nevidíte ten developerácký záměr vytřískat z každého cm čtverečního/krychlového co nejvíce peněz?? Nevidíte, že zástavba této hustoty, tvarů a charakteru se na toto místo (východní okraj historického jádra Prahy, na místě magistrály probíhaly hradby) vůbec nehodí? Chcete řešit nečistotu v ulicích a bezdomáče na nádraží stylem "všechno to raděj zastavíme ócéčky"?! A co dopravní obslužnost – chápe tu někdo vůbec ten problém, víte, jak už dnes je celé okolí beznadějně zacpané auty? Po postavení tolika kanclů a obchodů to bude řádově horší, jejich obyvatelé přece nebudou jezdit "sockou"...

Nenechte se oblbnout slavným arch. jménem ("jé to dělala Zaha Hadid, tu musíme v Práglu mít, jinak jsme zatuchlí a zaostalí") a developerovými vzletnými kecy ("přistupujeme k místu s pokorou a respektem"), nehrajte si na strašně free & open minded, zhodnoťte to zdravým rozumem a s trochou opravdové pokory. Peňtácký návrh je prostě šílenost, z níž trčí chamtivost a bezohlednost k veřejnému prostoru i k architektuře staré Prahy jak sláma z bot. ;-€

+7/−1
6.5.2016 11:23

P35a18v20e43l 47K64u11l66a 7308675738678

Nemusí být v úderce Penty každý, kdo nechce žít v jeskyni :-/:-)

+1/−3
6.5.2016 12:18

J49a65r55o84s80l59a61v 70R65i44e28s53s36n74e58r 3368870436930

Jděte s tou svojí frustrovanou demagogií do háje. Vy žijete v jeskyni, jo? To jako fakt?! Nebo Prahu (kterou ročně navštíví tolik milionů turistů, kolik má obyvatel naše republika) přirovnáváte k soustavě jeskyní?

"Kefalín, všetko popíliť," ať jsme pořádně moderní a světoví, ať jdeme s dobou, že? Kolik zhůvěřilostí se v Praze aj mnoha jiných metropolích s tímto přístupem napachálo, o tom škoda mluvit, to by vyšlo na tlustou knihu. Nemusí být všechna města skleněno-betonovými pekly s vylidněným životem v centrech a všudypřítomnou IAD. Jestli je na našem hlavním městě něco pěkné, tak je to fakt, že (zatím!) ještě úplně nepodlehlo tomu návalu developerácké bezohlednosti, který už zlikvidoval tolik měst v tzv. vyspělém světě. Ale že snahy o to jsou a fest! Dnešní kapitalisté se k městu chovají hůře a dělají do něj horší zásahy, než svého času komunisté (kterým byla vytýkána nekulturnost a neúcta k lidem i historii).

+2/0
6.5.2016 12:41

P95e23t17r 71H84a36r31i66p27r11a87s67a53d 30H76a23j40i57č 8293790854747

Návrh je zřejmě skvěle promyšlený a vzhledem vyhovuje i našemu českému konzervetivnímu naturelu. Vyřešit urbanistický záměr v těsném sousedství té přiblblé magistrály a dopravního uzlu U Bulhara je opravdu úkol hodný mistra. Moc bych si přál, aby to neustranulo někde na začátku nebo uprostřed. Tohle bude drahé. Mnohem víc než Kaplického knihovna.

+1/−1
6.5.2016 9:29

K98a48r49e37l 59D80r75d98a 6654482757

Paříž 1916 - záběr z Young Indiana Jones. ;-D

http://tinyurl.com/gm7p3pr

0/0
6.5.2016 9:16

J40o98s18e22f 77K22a89r83f46í54k 7982805186950

Sice jsem proti novým zástavbám, ale zrovna v tomto místě ať klidně postaví prakticky cokoli. A jistě to bude posun k lepšímu.

btw - v centru města bych nařídil, že při stavbě MUSÍ být počet prkovacích míst MINIMÁLNĚ pro 110% všech osob co se do budovy vejdou. Pak jim jezdí návštěvy, dodavatelé a v okolí všech nových budov je neskutečný problém zaparkovat.... Kdo jste potřeboval autem v pracovní době třeba do Karlína jistě víte o čem mluvím.

0/0
6.5.2016 8:22

M85i19c73h70a68l 43R22e27j82z81e58k 5516157495561

Docela nesmysly. Dnes jsou normy na pocty parkovacich mist. Dame 110%, ale pak muzeme zavrit metro, bo bude zbytecne. Problem neni v privatnich parkovacich mistech, ale verejnych a to je vec magistratu nebo mestskych casti. To co treba vymysli s Taborskou je naprosta zhovadilost.

0/0
6.5.2016 15:48

P66a77v60e59l 17M72a54t76o56u91š81e88k 5800767618314

Kancelářských prostor a obchodních center máme dost. Mne by spíše zajímalo, kolik zbyde na Masarykově nádraží prostoru pro vlaky a pro cestující.

+2/0
6.5.2016 8:05

J36o59s53e23f 36K75a27r57f51í88k 7312345476530

Jako, že by zmenšili péró a mohly by ve stanici stát maximálně 2 vlaky? A vstup na nádraží je teď tuším jenom jedněmi hnusnými úzkými dveřmi. To už horší být nemůže;-)

Myslím si, že v případě Masaryčky bude jakákoliv změna posun k lepšímu. Když už nic, alespoň se s tama vypakují bezďáci a fetky... (aspoň na chvilku)

0/−2
6.5.2016 8:25

P44a98v71e10l 63M94a57t75o67u49š28e40k 5220207618704

Masaryčka je jediným pražským nádražím, kde se cestující od všech nástupišť dostane za pár vteřit na ulici a na tramvaj, což je pro příměstskou a městskou dopravu ideální. Jakákoli změna by v tomto ohledu byla změnou k horšímu. Ještě by bylo potřeba Masaryčku kapacitním (ideálně alespoň částečně jezdicím, zastřešeným nadzemním) chodníkem propojit s hlavním nádražím, čímž by z pohledu cestujícího v podstatě vzniklo jedno pražské centrální nádraží. Ostatní aspekty Masaryčky nehodnotím, ale ty jsou věcí vedení stanice, nikoli jejího technického řešení. Jde mně o to, aby uváděný projekt nebyl na úkor kapacity tohoto nádraží.

0/0
6.5.2016 11:20

P36a89v76e62l 33M72a93t45o51u11š16e92k 5450777598974

Jakožto pravidelného cestujícího by mne spíš zajímalo, kolik místa zbyde na Masarykově nádraží pro vlaky a pro cestující (tím nemyslím herny apod.). Kancelářských prostor a obchodních center máme dost.

0/0
6.5.2016 8:03

K49a91r66e55l 38D18r86d36a 6864522587

Pokud jde o schody v případě nádraží, nadchod není žádná výhra. Musí být kvůli vlakům vysoký, tedy schodů je o poznání více a řešení je to pro chodce nepraktické, často je spojeno s adrenalinovým zážitkem z nepříjemných výšek.

Podchod je pro chodce příjemnější a praktičtější. Divím se, že nekonečné nepraktické schody v centru Prahy podepíše Zaha Hadid. Přijde mi, že nápady "jak vydělat" od manažerů Penty ze svého projektu už vyházet nemůže.

Přitom Masaryčka je roky kouzelná svým téměř bezbariérovým přístupem k vlakům. A novým řešením z ní utvoříme nepříjemnou bariéru. Takto pojaté řešení je hloupé a pro Pražany bezohledné. Nezdá se mi, že je pod takovými nápady podepsán dobrý architekt. ;-)

+2/−1
6.5.2016 6:23

P40a28v51e89l 12M69a90t21o37u91š72e40k 5320737738274

Samotné nádraží je zřejmě to poslední, co architekta zajímá.

0/0
6.5.2016 8:07

K24a23r63e44l 14D59r17d17a 6474312757

Má tady být stanice metra D. Je tady vestibul metra B. Začít tady místo nadchodů kutat podzemní pasáž, tak by se skutečně jednou na ni mohly napojit stanice metra Hlavní nádraží, Náměstí Republika a Florenc a vzniknout podzemní trasa, která by elegantně oddělila cestující z metra, cestující přebíhající z nádraží do nádraží a cestující z vlaků.

Spíš neumím posoudit oblíbenost prostoru, zda není pohyb po povrchu příjemnější. Ale nekonečné schody bez eskalátorů je podle mě krok o 100 let zpět.

0/0
6.5.2016 9:34

P11e26t23r 94H64a77r84i22p33r10a94s56a86d 12H98a33j33i48č 8513410454347

Znáte podrobnosti? Spoléhal bych na její schopnosti víc a počkal bych na detailní projekt než začnu kritizovat. Pravda, už nežije a nevíme, v jakém stavu projekt opustila, ale i tak, určitě to má vyřešené. Můžou tam být jezdící pásy, výtahy anebo bezbariérová spirála.

0/0
6.5.2016 9:36

K42a97r73e60l 68D33r73d96a 6494332297

Včera jsem šel v odpolední špičce z Opletalky do Karlína. Tento tah Praze chybí. V hale nádraží klasický mumraj a překážení lidí navzájem. Každý tady potřebuje jít jiným směrem. Nutné a nepříjemné. Za Masaryčkou stojí stánky, živelná tržnice, taxikáři. Patrně to lidem vyhovuje... Tak to zmizí.

Na Florenci kolona aut podél celého nádraží. Chodníky plné lidí, všichni si překáží. Ta auta se tlačí Havlíčkovou do Hybernské. Tedy, objíždí nádraží kolem dokola a obtěžují všechny chodce kolem nádraží.

Lidi užívají starou pasáž U Rozvařilů. Pasáž Florentina je šikovně schovaná jednolitou skleněnou fasádou. Ke vstupu neláká. Z Florentina se hrnuli zaměstnanci, to vysvětlilo ty přecpané chodníky.

Pak mě málem srazilo auto a řidič se neochotně omlouval. Na konci Florentina je výjezd z jeho garáží. Hrnulo se zde jedno auto za druhým, většina mířila do Hybernské. U výjezdu houká siréna jak u hasičské zbrojnice. Nepochopil jsem, že má při houkání dát chodec na chodníku přednost vyjíždějícím autům. Až na to, že to právě houkalo pořád a vyjíždělo jedno auto za druhým.

Před Florentinem stojí asi deset stromků v květináčích na vozovce na úkor parkovacích míst. Tak jestli toto je ten vzor zeleně, keřů a stromů co Prahu obohatí?

Za Florentinem parkovala Na Florenci tlupa autobusů, co naváží do centra ruské turisty. Patrně ty turisty Praha nepotřebuje. Tak i to zmizí. Protože do zmenšené a přecpané ulice Na Florenci se již nevejdou.

Představa procházky v zelení a klidu je prostě blud a lež. Tady to bude s dalšími kancelářemi jen ještě větší masakr. Zvláštní, kolik lidí tady na diskusi opakuje jen propagaci Penty a její hesla. To to opravdu berete za svůj názor nebo si tady Penta platí internetovou kampaň? Jeden podvod vedle druhého...

+1/0
6.5.2016 6:13

J39a81r29o11s62l29a43v 41R68i45e28s58s84n58e91r 3358170226900

S tou internetovou kampaní Penty bych to viděl stejně. Skupina této velikosti a finančně-politického vlivu jistě nevynechá příležitost k ovlivnění veřejného mínění. Samozřejmě hlavně přes velká média, ale i malý deštíček "správných" názorů na webech se též hodí... :-/

Jinak, máte ve svém popisu reálií samozřejmě pravdu, už teď je dopravní situace této části metropole velmi špatná.

0/0
6.5.2016 11:28

E44v72a 44K77a91l74l53i32s42t59o78v34á 6357448866620

Blahořečím toho, koho to napadlo a snad ještě víc toho, kdo vybral Zahu Hadid !

Jedno z nejhnusnějších míst v centru Prahy konečně bude vypadat nejen k světu, ale naprosto nádherně (alespoň podle vizualizace)...

Hlavně ať už do toho nikdo nekecá, především ne ty magistrátní paka, a hlavně ať už začnou stavět !

Konečně bude mít i Praha něco, na co bude moct být hrdá ! Vypadá to na nejlepší projekt, který by se tu v posledních letech realizoval ! R^

+2/−2
6.5.2016 0:26

D37i11t82a 10H28a21n58o25u32s79k78o40v28á 6101878558489

8-o

0/0
15.5.2016 20:54

E63v73a 37K13a73l17l19i27s56t97o63v75á 6697738356520

??? ;-D

0/0
15.5.2016 21:12

M98i22l11o80s76l14a80v 45D42v93o90r55a42k 4736268377982

Obvykle mam s modernimi budovami v historicke Praze problem. Na druhou stranu rada dnes jiz prave historickych staveb byla ve sve dobe povazovana za hruzu. Praha potrebuje moderni district, ktery propoji stare s novym a v podani pani Hadid, tim spis kdyz jde o jeji posledni projekt, je myslim o co stat. Jednou by se takove dilo mohlo stat ikonou zrovna jako se neodmyslitelnou ikonou stala kdysi opovrhovana Eiffelova vez v Parizi.

O Masarykovo nadrazi mam vsak obavy, jelikoz, i kdyz je stavba ve spatnem stavu, jde stale o nadherne nadrazi.

0/0
5.5.2016 22:52

K55a94r26e85l 74V81o62h28n36o90u17t 4848179220627

Vždyť baráky okolo vypadají úplně jinak. Tohle je skleněné peklo.

+3/−3
5.5.2016 20:19

V32l41a63d34i27m80í23r 21H74o25l12ý 8914401156467

Mně se návrh celkem líbí, akorát to vypadá, že přemostění kolejiště s parkem nebude končit přímo v křižovatce Hybernská - Opletalova, ale bude se ještě muset obcházet jedna z těch nových staveb.

Škoda, že je to jen plán, kdoví kdy a jestli vůbec bude realizován.

Letiště Vodochody už také mělo dávno fungovat.

+6/−1
5.5.2016 17:51

K20a65r68e83l 23D41r61d35a 6704222557

Tady je řešení od Ciglera. Zajímavé, magistrálu dostal pod zem na hranici Šervůdu. Tedy Florenc se řeší bez magistrály.

http://www.jakubcigler.archi/en/rozvoj-masarykova-nadrazi

A tohle je úplná Penta bomba. Tady si Penta honí triko. Etapa 1: zmenšit Masarykovo nádraží a obestavět ho budovami - jde jen o provizorní řešení. Etapa 2: zrušit Masarykovo nádraží, z kolejiště udělat park, naznačené ulice napříč nádražím dostavět, Masarykovo nádraží přesunout pod Hlavní nádraží.

Řekl bych, že i Zana Hadid plánuje propojení ulic Na Florenci s Opletalovou. Tedy zrušení Masarykova nádraží je v Pentě stále ve hře. ;-)

http://www.stavebni-forum.cz/diskuse2009/prezentace/1124_kaderabek.pdf

A jinak s tou soutěží je to nějaký podvod. Penta kupuje developera 11/2011. Pozemky získali v lednu 2016. Celou dobu se prezentuje zcela jiné umírněnější řešení. Naposled letos v lednu. A najednou v květnu 2016 vybalí projekt na kterém pracují 3 roky? Penta tedy roky lhala ČD, Praze a Pražanům, aby získala pozemky a teprve pak přišla s projektem? Tak jak asi byla ta soutěž veřejná, když se plánovaná "světově významná" výstavba roky utajuje? Rv;-)

+4/−3
5.5.2016 16:34

O85t60o 27M16a62n 2794744641640

Pokud Dospiva opravdu řekl to co je v článku, tak palec nahoru. Málokdo z těch, co mají peníze a možnosti, si u nás uvědomuje, jak citlivý je takový projekt ve vztahu ke zbytku města. Taková šance se vyskytne jenom jednou za století a je třeba k ní přistoupit opravdu citlivě, ne jen optikou okamžitých peněz. R^

+1/−2
5.5.2016 16:26

J34a87n 19K24o46h33l 4633617611564

Jsou tam plusy (např. propojení Opletalovy a Na Florenci) a mínusy, dohromady mě to zase tak citlivé nepřipadá. Například objekt naproti MHMP, který kouká zadní stranou do ulice a naprosto nerespektuje svoje okolí. Když si ho odmyslím, tak je to hned o poznání lepší. A možná i ten solitérní objekt naproti v Hybernské, respektive ta jeho zkosená část, která dost neesteticky uzavře průhled celou hybernskou. Nic pro klaustrofobiky, a přitom jinak unikátní lokalita pro umístění landmarku typu kostela, galerie, nebo jiného veřejného objektu. Využít to tímhle způsobem je škoda, která už se těžko bude odstraňovat.

+2/−2
5.5.2016 16:39

J11u49r17a 61D74z15u91r76i17k 7251211740

Zaha Hadid,při navrhování budoucí Dospivové ulice,nejspíš kouřila trávu.

+3/−9
5.5.2016 15:21

J93a49n 14K49o60h85l 4133127561164

Nikde v článku se nepíše o tom, že to navrhovala Hadid, čtěte pozorně..

0/0
5.5.2016 16:13

M78i86c40h57a85e93l 29K58o16u72t26e56c75k31ý 3315980656

Ve videu to ale je

0/0
5.5.2016 21:32

K58a61r40e67l 12D89r28d95a 6414162307

1) Tramvajový fanatici měli v plánu pustit trať ulicí Na Florenci. Jenže vozovka se bude výrazně zužovat. S tramvají je tady konec.

2) Pokud kanceláře a plno lidí, chybí zde vyřešená dopravní obslužnost. Autem na magistrálu můžete vyjet Hybernskou nebo ulicí Ke Štvanici a Těšnovským tunelem. Na tom se nic nemění. Takže kolem tramvajových zastávek před Masaryčkou a přes přechody pro chodce půjde mnohem větší provoz. V Hybernské bude ještě větší masakr než dnes. Případně to půjde objet kolem Muzea Prahy. Tedy "nové super náměstí" bude plné čadících auťáků.

3) Je dobré to spojení pro chodce přes koleje, jak předpokládám, s přístupy na nástupiště. Respektuje tahy Opletalka - V Celnici a Opletalka - Na Florenci. Samé schody, žádné eskalátory. Takže bariéra jako hrom. Když tady vidím pendlovat davy z Hlaváče s kufry na kolečkách, tak přesně pro takové chodce budou nekonečná schodiště "požitkem".

Je to jednoznačný úplatek Praze. Protože Praha má to samé naplánované pod zemí. Propojení podchodů stanic metra Hlavní nádraží - Náměstí Republiky - Florenc. Kde je šance na eskalátor vysoká. Takto by to postavil soukromník a za své. Praha ušetří. Lepší řešení se navěky zazdí. Chodci se z toho pouze zvencnou. ;-)

+3/−1
5.5.2016 14:57

K22a87r66e21l 52D60r87d31a 6584722587

Hele, Šlehofer, když už si po soudružsku-dopravácku tykáme. Tedy "ty mi tykáš". Tak byste mohl ocenit moji ojedinělou podporu tramvají. Stejně ničemu jinému než cinkání tramvají nerozumíte. :-P

0/0
5.5.2016 15:28

M84i97c29h84a62l 88Š10a30f54r42á87n68e55k 3350341845797

Jen té Praze dejte pořádně na frak, alespoň se tu přestanou plížit turisté :D

+2/−7
5.5.2016 14:42

V31i80k94t54o35r 26Š67e86d75i83v50ý 8556191420416

Jen si mínusujte, je to tak.

Budovy od Zahy Hadid můžou vidět po celém světě, kvůli těm se sem nikdo nepotáhne. A panorama města podobné stavby likvidují spolehlivě.

+8/−6
5.5.2016 14:55

M53a16r10t51i46n 52N27e69b21e43s85k44ý 7586970657902

Panorama Prahy za Masarykovým nádražím, místo prapodivného a odpudivého drážního bince, to utrpí zcela spolehlivě......

+9/−1
5.5.2016 15:05

M96a28r10t61i13n 46P34e10c28i97n13a 4671443

Jen by mne zajímalo, kdo jim tam povolí tak vysokou budovu.

0/0
5.5.2016 14:38

V74i13k85t54o21r 84Š15e78d24i51v47ý 8776741930136

Ptáte se kdo, nebo za kolik?

+8/0
5.5.2016 14:40

J88a72n 50S27c64h50w63e20i60t43z75e61r 8185814514833

Nelíbí se mi ta urputná snaha namačkat do toho prostoru co nejvíc budov. Od světoznámé architektky bych očekával víc velkorysosti ohledně podílu zelených ploch a méně hamižnosti ve snaze získat co nejvíc metrů čtverečních kanceláří. Praha si zaslouží lepší projekt než je tohle dílo.

+9/−6
5.5.2016 14:32

J49i79ř45í 20O25u87k40r89o63p90e87c 5200738873759

Co nejvíce budov? Mně přijde, že tam je spousty volného prostranství. Co nejvíce budov by vypadalo zaručeně jinak. To byste koukal, kolik budov se tam teoreticky vejde :)

+4/−2
5.5.2016 14:51

M97a66r20t57i79n 29R38u72z40i84c39k45a 1362558446507

;-D

0/0
5.5.2016 15:23

M67a62r17i71á26n 65H22r60i14v33ň70á81k 7538340740790

Nádhera!

+4/−4
5.5.2016 14:27

T69o79m83á73š 97B18a62l17v51í22n 1340625442682

Já jsem jen zvědav který vyděrač aktivista jim do toho hodí vidle jako první. Ono už bylo spousta nádherných projektů v Praze a skončili tam kde začali..na papíře.

+9/−2
5.5.2016 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.