Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Penta ukázala budoucí „Dospivovu ulici“. Navrhla ji Zaha Hadid

Investiční skupina Penta představila plány na velkolepý developerský projekt Central Bussines District. Díky akvizici brownfieldu u Masarykova nádraží se Pentě otevírá možnost změnit centrum Prahy jako málokomu v posledních dekádách. Studie ale ukazuje budovy i na pozemcích, které skupině nepatří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93e75t91r 70Č66e43r52v38e27n24ý 3506159827659

Tu ulici Na Florenci ještě beru, ale ty další stavby na druhé straně magistrály naproti Muzeu už jsou trochu přes čáru. Vypadá to dost megalomansky. Ty organické tvary se tam v takovém počtu a velikosti nehodí.[>-]

0/0
13.5.2016 23:48

D47a96v48i48d 64L19a35b55a75n25c 1158209601927

Něco podobného loni dokončili ve Vídni na místě bývalého nádraží Südbahnhof. Teď se to jmenuje Erste Campus.

0/0
11.5.2016 12:19
Foto

J72a96r81e86k 63J68a93k86u17b35č61e83k 7149350728358

Na jednu stranu je revitalizace toho uzemi nutna, na druhou nejaka prohlaseni typu "dame obcanum zelen" zni trapne, protoze te zelene je tam minimum.

0/0
10.5.2016 8:37

A28d98a40m 42W52e53i51s78s 2783717569471

...zase ti zemědělci z východu...já je tady nechci,dívejme se na Západ...

0/0
9.5.2016 13:39

J98o75s65e56f 81K59o65m30á41r63e51k 5234702604889

Je to možná světová architektura, ale nelíbí se mi to...

+1/0
9.5.2016 8:38

K22a85r80e14l 10D82r50d95a 6154782277

Tady je takové zvláštní řešení ve stylu prapodivných návrhů. Novými budovami se navrhuje přetunelovat magistrálu. Oproti tomu mi přijde návrh Penty o poznání elegantnější a umírněnější.

http://www.atelier-fna.cz/mnf.htm

Tady je vcelku ostré pojednání z Blesku. Architekti nemají podklady. Památkáři to vidí takto nepřijatelné. Toto je jen mediální bublina. První výstřel Penty. Bude se to upřesňovat. Není třeba toto řešení brát příliš vážně. ;-)

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-live-zpravy/392043/centrum-u-masarykova-nadrazi-vznikne-podle-navrhu-zahy-hadidove.html

Jinak šlo o nějakou veřejnou prezentaci s Krnáčovou, která stavbu podpořila. Jak je u něčeho Krnáčová, tak jde věrohodnost do kopru a rýsuje se pěkně nebezpečný a špatný projekt. V Metru hned mají titulek, že odejdou bezdomovci s krabicáky. ;-D

Tady je pár dalších fotek z ČT a pochvaly od realitních makléřů, kteří se těší jak nemovitosti v okolí stoupnou na ceně a bude se dát vydělat. A dost dobrý názor. Jak sem Penta přiláká nájemce, tak to potopí podobná bussines centra jinde v Praze.

Konkurence je velká a nabídka kanceláří jde dnes vyšší než poptávka. Tedy, zcela zbytečná stavba pro Prahu, kdy se revitalizuje Masaryčka za cenu toho, že podobná zákoutí, jaká jsou zde dnes, vzniknou logicky jinde v Praze. A to se vyplatí. ;-D

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1776440-nova-tvar-masarykova-nadrazi-se-zrodi-z-predstav-atelieru-zahy-hadid

0/0
6.5.2016 13:33

M50a28r55t13i17n 90Š21i55m86e40k 4690154118535

Mé oči zvrací. Místo je sice jedno z těch "zanedbaných", ale kultivace další železobetonovou stavbou nevidím jako optimální.

+4/0
6.5.2016 13:03

J68a52r93o64s57l26a70v 90S63t38a91n97ě67k 3564641586793

Penta je jedna z nejhnusnějších firem, příklad Dr.Max. Vytřískat ze všeho cokoliv.

+1/0
6.5.2016 12:24

J59a76r64o19s46l74a37v 56S59t11a25n73ě57k 3514801796603

Dr.Max nemá za úkol léčit, ale prodávat.

+1/0
6.5.2016 18:07

J40a40r56o41s57l62a55v 58R64i26e21s18s33n64e90r 3388600206370

Tady v diskusi nejspíš přispívá zaměstnanecká úderka Penty, jinak si to pomatení myslí nedovedu vysvětlit... 8-o

Lidi, to jste vážně tak ideologicky omezení, že nevidíte ten developerácký záměr vytřískat z každého cm čtverečního/krychlového co nejvíce peněz?? Nevidíte, že zástavba této hustoty, tvarů a charakteru se na toto místo (východní okraj historického jádra Prahy, na místě magistrály probíhaly hradby) vůbec nehodí? Chcete řešit nečistotu v ulicích a bezdomáče na nádraží stylem "všechno to raděj zastavíme ócéčky"?! A co dopravní obslužnost – chápe tu někdo vůbec ten problém, víte, jak už dnes je celé okolí beznadějně zacpané auty? Po postavení tolika kanclů a obchodů to bude řádově horší, jejich obyvatelé přece nebudou jezdit "sockou"...

Nenechte se oblbnout slavným arch. jménem ("jé to dělala Zaha Hadid, tu musíme v Práglu mít, jinak jsme zatuchlí a zaostalí") a developerovými vzletnými kecy ("přistupujeme k místu s pokorou a respektem"), nehrajte si na strašně free & open minded, zhodnoťte to zdravým rozumem a s trochou opravdové pokory. Peňtácký návrh je prostě šílenost, z níž trčí chamtivost a bezohlednost k veřejnému prostoru i k architektuře staré Prahy jak sláma z bot. ;-€

+7/−1
6.5.2016 11:23
Foto

P46a43v32e77l 65K18u97l24a 7558275158858

Nemusí být v úderce Penty každý, kdo nechce žít v jeskyni :-/:-)

+1/−3
6.5.2016 12:18

J20a28r16o25s34l11a47v 12R24i18e60s81s57n25e47r 3368460336440

Jděte s tou svojí frustrovanou demagogií do háje. Vy žijete v jeskyni, jo? To jako fakt?! Nebo Prahu (kterou ročně navštíví tolik milionů turistů, kolik má obyvatel naše republika) přirovnáváte k soustavě jeskyní?

"Kefalín, všetko popíliť," ať jsme pořádně moderní a světoví, ať jdeme s dobou, že? Kolik zhůvěřilostí se v Praze aj mnoha jiných metropolích s tímto přístupem napachálo, o tom škoda mluvit, to by vyšlo na tlustou knihu. Nemusí být všechna města skleněno-betonovými pekly s vylidněným životem v centrech a všudypřítomnou IAD. Jestli je na našem hlavním městě něco pěkné, tak je to fakt, že (zatím!) ještě úplně nepodlehlo tomu návalu developerácké bezohlednosti, který už zlikvidoval tolik měst v tzv. vyspělém světě. Ale že snahy o to jsou a fest! Dnešní kapitalisté se k městu chovají hůře a dělají do něj horší zásahy, než svého času komunisté (kterým byla vytýkána nekulturnost a neúcta k lidem i historii).

+2/0
6.5.2016 12:41

P96e41t53r 42H26a17j62i89č 2332599474105

Návrh je zřejmě skvěle promyšlený a vzhledem vyhovuje i našemu českému konzervetivnímu naturelu. Vyřešit urbanistický záměr v těsném sousedství té přiblblé magistrály a dopravního uzlu U Bulhara je opravdu úkol hodný mistra. Moc bych si přál, aby to neustranulo někde na začátku nebo uprostřed. Tohle bude drahé. Mnohem víc než Kaplického knihovna.

+1/−1
6.5.2016 9:29

K40a58r39e11l 89D26r48d66a 6364222187

Paříž 1916 - záběr z Young Indiana Jones. ;-D

http://tinyurl.com/gm7p3pr

0/0
6.5.2016 9:16

J22o37s82e50f 29K50a69r70f77í32k 7812185546650

Sice jsem proti novým zástavbám, ale zrovna v tomto místě ať klidně postaví prakticky cokoli. A jistě to bude posun k lepšímu.

btw - v centru města bych nařídil, že při stavbě MUSÍ být počet prkovacích míst MINIMÁLNĚ pro 110% všech osob co se do budovy vejdou. Pak jim jezdí návštěvy, dodavatelé a v okolí všech nových budov je neskutečný problém zaparkovat.... Kdo jste potřeboval autem v pracovní době třeba do Karlína jistě víte o čem mluvím.

0/0
6.5.2016 8:22

M84i89c18h70a21l 24R51e76j18z29e32k 5276247565191

Docela nesmysly. Dnes jsou normy na pocty parkovacich mist. Dame 110%, ale pak muzeme zavrit metro, bo bude zbytecne. Problem neni v privatnich parkovacich mistech, ale verejnych a to je vec magistratu nebo mestskych casti. To co treba vymysli s Taborskou je naprosta zhovadilost.

0/0
6.5.2016 15:48

P97a65v18e83l 33M41a15t42o66u42š48e62k 5870697778574

Kancelářských prostor a obchodních center máme dost. Mne by spíše zajímalo, kolik zbyde na Masarykově nádraží prostoru pro vlaky a pro cestující.

+2/0
6.5.2016 8:05

J49o84s45e15f 35K40a94r24f96í65k 7442295626280

Jako, že by zmenšili péró a mohly by ve stanici stát maximálně 2 vlaky? A vstup na nádraží je teď tuším jenom jedněmi hnusnými úzkými dveřmi. To už horší být nemůže;-)

Myslím si, že v případě Masaryčky bude jakákoliv změna posun k lepšímu. Když už nic, alespoň se s tama vypakují bezďáci a fetky... (aspoň na chvilku)

0/−2
6.5.2016 8:25

P12a36v23e60l 79M65a73t34o31u33š79e56k 5510387718614

Masaryčka je jediným pražským nádražím, kde se cestující od všech nástupišť dostane za pár vteřit na ulici a na tramvaj, což je pro příměstskou a městskou dopravu ideální. Jakákoli změna by v tomto ohledu byla změnou k horšímu. Ještě by bylo potřeba Masaryčku kapacitním (ideálně alespoň částečně jezdicím, zastřešeným nadzemním) chodníkem propojit s hlavním nádražím, čímž by z pohledu cestujícího v podstatě vzniklo jedno pražské centrální nádraží. Ostatní aspekty Masaryčky nehodnotím, ale ty jsou věcí vedení stanice, nikoli jejího technického řešení. Jde mně o to, aby uváděný projekt nebyl na úkor kapacity tohoto nádraží.

0/0
6.5.2016 11:20

P63a17v39e70l 82M42a77t51o83u66š70e92k 5850667958844

Jakožto pravidelného cestujícího by mne spíš zajímalo, kolik místa zbyde na Masarykově nádraží pro vlaky a pro cestující (tím nemyslím herny apod.). Kancelářských prostor a obchodních center máme dost.

0/0
6.5.2016 8:03

K78a48r40e22l 48D36r89d21a 6834252637

Pokud jde o schody v případě nádraží, nadchod není žádná výhra. Musí být kvůli vlakům vysoký, tedy schodů je o poznání více a řešení je to pro chodce nepraktické, často je spojeno s adrenalinovým zážitkem z nepříjemných výšek.

Podchod je pro chodce příjemnější a praktičtější. Divím se, že nekonečné nepraktické schody v centru Prahy podepíše Zaha Hadid. Přijde mi, že nápady "jak vydělat" od manažerů Penty ze svého projektu už vyházet nemůže.

Přitom Masaryčka je roky kouzelná svým téměř bezbariérovým přístupem k vlakům. A novým řešením z ní utvoříme nepříjemnou bariéru. Takto pojaté řešení je hloupé a pro Pražany bezohledné. Nezdá se mi, že je pod takovými nápady podepsán dobrý architekt. ;-)

+2/−1
6.5.2016 6:23

P21a35v77e88l 66M52a45t12o37u88š90e44k 5680577718764

Samotné nádraží je zřejmě to poslední, co architekta zajímá.

0/0
6.5.2016 8:07

K22a94r79e47l 63D37r93d77a 6134962587

Má tady být stanice metra D. Je tady vestibul metra B. Začít tady místo nadchodů kutat podzemní pasáž, tak by se skutečně jednou na ni mohly napojit stanice metra Hlavní nádraží, Náměstí Republika a Florenc a vzniknout podzemní trasa, která by elegantně oddělila cestující z metra, cestující přebíhající z nádraží do nádraží a cestující z vlaků.

Spíš neumím posoudit oblíbenost prostoru, zda není pohyb po povrchu příjemnější. Ale nekonečné schody bez eskalátorů je podle mě krok o 100 let zpět.

0/0
6.5.2016 9:34

P22e36t27r 28H86a66j77i66č 2262159774135

Znáte podrobnosti? Spoléhal bych na její schopnosti víc a počkal bych na detailní projekt než začnu kritizovat. Pravda, už nežije a nevíme, v jakém stavu projekt opustila, ale i tak, určitě to má vyřešené. Můžou tam být jezdící pásy, výtahy anebo bezbariérová spirála.

0/0
6.5.2016 9:36

K50a50r64e68l 94D87r13d70a 6644762597

Včera jsem šel v odpolední špičce z Opletalky do Karlína. Tento tah Praze chybí. V hale nádraží klasický mumraj a překážení lidí navzájem. Každý tady potřebuje jít jiným směrem. Nutné a nepříjemné. Za Masaryčkou stojí stánky, živelná tržnice, taxikáři. Patrně to lidem vyhovuje... Tak to zmizí.

Na Florenci kolona aut podél celého nádraží. Chodníky plné lidí, všichni si překáží. Ta auta se tlačí Havlíčkovou do Hybernské. Tedy, objíždí nádraží kolem dokola a obtěžují všechny chodce kolem nádraží.

Lidi užívají starou pasáž U Rozvařilů. Pasáž Florentina je šikovně schovaná jednolitou skleněnou fasádou. Ke vstupu neláká. Z Florentina se hrnuli zaměstnanci, to vysvětlilo ty přecpané chodníky.

Pak mě málem srazilo auto a řidič se neochotně omlouval. Na konci Florentina je výjezd z jeho garáží. Hrnulo se zde jedno auto za druhým, většina mířila do Hybernské. U výjezdu houká siréna jak u hasičské zbrojnice. Nepochopil jsem, že má při houkání dát chodec na chodníku přednost vyjíždějícím autům. Až na to, že to právě houkalo pořád a vyjíždělo jedno auto za druhým.

Před Florentinem stojí asi deset stromků v květináčích na vozovce na úkor parkovacích míst. Tak jestli toto je ten vzor zeleně, keřů a stromů co Prahu obohatí?

Za Florentinem parkovala Na Florenci tlupa autobusů, co naváží do centra ruské turisty. Patrně ty turisty Praha nepotřebuje. Tak i to zmizí. Protože do zmenšené a přecpané ulice Na Florenci se již nevejdou.

Představa procházky v zelení a klidu je prostě blud a lež. Tady to bude s dalšími kancelářemi jen ještě větší masakr. Zvláštní, kolik lidí tady na diskusi opakuje jen propagaci Penty a její hesla. To to opravdu berete za svůj názor nebo si tady Penta platí internetovou kampaň? Jeden podvod vedle druhého...

+1/0
6.5.2016 6:13

J76a26r14o76s10l83a40v 10R85i68e92s32s75n19e70r 3148770896890

S tou internetovou kampaní Penty bych to viděl stejně. Skupina této velikosti a finančně-politického vlivu jistě nevynechá příležitost k ovlivnění veřejného mínění. Samozřejmě hlavně přes velká média, ale i malý deštíček "správných" názorů na webech se též hodí... :-/

Jinak, máte ve svém popisu reálií samozřejmě pravdu, už teď je dopravní situace této části metropole velmi špatná.

0/0
6.5.2016 11:28

E54v71a 43K90a39l96l97i67s97t89o10v36á 6937448756490

Blahořečím toho, koho to napadlo a snad ještě víc toho, kdo vybral Zahu Hadid !

Jedno z nejhnusnějších míst v centru Prahy konečně bude vypadat nejen k světu, ale naprosto nádherně (alespoň podle vizualizace)...

Hlavně ať už do toho nikdo nekecá, především ne ty magistrátní paka, a hlavně ať už začnou stavět !

Konečně bude mít i Praha něco, na co bude moct být hrdá ! Vypadá to na nejlepší projekt, který by se tu v posledních letech realizoval ! R^

+2/−2
6.5.2016 0:26

D11i81t88a 77H82a84n14o91u44s56k27o88v58á 6341828348799

8-o

0/0
15.5.2016 20:54

E73v31a 87K43a35l74l79i11s25t41o20v85á 6417978876980

??? ;-D

0/0
15.5.2016 21:12

M68i69l31o87s22l16a69v 66D51v55o81r78a18k 4186738167742

Obvykle mam s modernimi budovami v historicke Praze problem. Na druhou stranu rada dnes jiz prave historickych staveb byla ve sve dobe povazovana za hruzu. Praha potrebuje moderni district, ktery propoji stare s novym a v podani pani Hadid, tim spis kdyz jde o jeji posledni projekt, je myslim o co stat. Jednou by se takove dilo mohlo stat ikonou zrovna jako se neodmyslitelnou ikonou stala kdysi opovrhovana Eiffelova vez v Parizi.

O Masarykovo nadrazi mam vsak obavy, jelikoz, i kdyz je stavba ve spatnem stavu, jde stale o nadherne nadrazi.

0/0
5.5.2016 22:52

K30a22r87e16l 75V17o18h76n67o53u92t 4168129580397

Vždyť baráky okolo vypadají úplně jinak. Tohle je skleněné peklo.

+3/−3
5.5.2016 20:19

V89l89a63d60i45m67í66r 61H30o90l78ý 8914111916177

Mně se návrh celkem líbí, akorát to vypadá, že přemostění kolejiště s parkem nebude končit přímo v křižovatce Hybernská - Opletalova, ale bude se ještě muset obcházet jedna z těch nových staveb.

Škoda, že je to jen plán, kdoví kdy a jestli vůbec bude realizován.

Letiště Vodochody už také mělo dávno fungovat.

+6/−1
5.5.2016 17:51

K66a13r20e84l 77D74r20d62a 6934232797

Tady je řešení od Ciglera. Zajímavé, magistrálu dostal pod zem na hranici Šervůdu. Tedy Florenc se řeší bez magistrály.

http://www.jakubcigler.archi/en/rozvoj-masarykova-nadrazi

A tohle je úplná Penta bomba. Tady si Penta honí triko. Etapa 1: zmenšit Masarykovo nádraží a obestavět ho budovami - jde jen o provizorní řešení. Etapa 2: zrušit Masarykovo nádraží, z kolejiště udělat park, naznačené ulice napříč nádražím dostavět, Masarykovo nádraží přesunout pod Hlavní nádraží.

Řekl bych, že i Zana Hadid plánuje propojení ulic Na Florenci s Opletalovou. Tedy zrušení Masarykova nádraží je v Pentě stále ve hře. ;-)

http://www.stavebni-forum.cz/diskuse2009/prezentace/1124_kaderabek.pdf

A jinak s tou soutěží je to nějaký podvod. Penta kupuje developera 11/2011. Pozemky získali v lednu 2016. Celou dobu se prezentuje zcela jiné umírněnější řešení. Naposled letos v lednu. A najednou v květnu 2016 vybalí projekt na kterém pracují 3 roky? Penta tedy roky lhala ČD, Praze a Pražanům, aby získala pozemky a teprve pak přišla s projektem? Tak jak asi byla ta soutěž veřejná, když se plánovaná "světově významná" výstavba roky utajuje? Rv;-)

+4/−3
5.5.2016 16:34

O44t48o 26M72a45n 2534334481280

Pokud Dospiva opravdu řekl to co je v článku, tak palec nahoru. Málokdo z těch, co mají peníze a možnosti, si u nás uvědomuje, jak citlivý je takový projekt ve vztahu ke zbytku města. Taková šance se vyskytne jenom jednou za století a je třeba k ní přistoupit opravdu citlivě, ne jen optikou okamžitých peněz. R^

+1/−2
5.5.2016 16:26

J28a19n 55K38o87h62l 4603667251954

Jsou tam plusy (např. propojení Opletalovy a Na Florenci) a mínusy, dohromady mě to zase tak citlivé nepřipadá. Například objekt naproti MHMP, který kouká zadní stranou do ulice a naprosto nerespektuje svoje okolí. Když si ho odmyslím, tak je to hned o poznání lepší. A možná i ten solitérní objekt naproti v Hybernské, respektive ta jeho zkosená část, která dost neesteticky uzavře průhled celou hybernskou. Nic pro klaustrofobiky, a přitom jinak unikátní lokalita pro umístění landmarku typu kostela, galerie, nebo jiného veřejného objektu. Využít to tímhle způsobem je škoda, která už se těžko bude odstraňovat.

+2/−2
5.5.2016 16:39

J24u17r83a 59D85z88u94r26i80k 7641781360

Zaha Hadid,při navrhování budoucí Dospivové ulice,nejspíš kouřila trávu.

+3/−9
5.5.2016 15:21

J69a46n 65K32o28h45l 4573557351684

Nikde v článku se nepíše o tom, že to navrhovala Hadid, čtěte pozorně..

0/0
5.5.2016 16:13

M61i72c87h56a57e80l 96K24o24u52t47e96c98k71ý 3605870406

Ve videu to ale je

0/0
5.5.2016 21:32

K49a36r51e83l 48D90r49d18a 6724642447

1) Tramvajový fanatici měli v plánu pustit trať ulicí Na Florenci. Jenže vozovka se bude výrazně zužovat. S tramvají je tady konec.

2) Pokud kanceláře a plno lidí, chybí zde vyřešená dopravní obslužnost. Autem na magistrálu můžete vyjet Hybernskou nebo ulicí Ke Štvanici a Těšnovským tunelem. Na tom se nic nemění. Takže kolem tramvajových zastávek před Masaryčkou a přes přechody pro chodce půjde mnohem větší provoz. V Hybernské bude ještě větší masakr než dnes. Případně to půjde objet kolem Muzea Prahy. Tedy "nové super náměstí" bude plné čadících auťáků.

3) Je dobré to spojení pro chodce přes koleje, jak předpokládám, s přístupy na nástupiště. Respektuje tahy Opletalka - V Celnici a Opletalka - Na Florenci. Samé schody, žádné eskalátory. Takže bariéra jako hrom. Když tady vidím pendlovat davy z Hlaváče s kufry na kolečkách, tak přesně pro takové chodce budou nekonečná schodiště "požitkem".

Je to jednoznačný úplatek Praze. Protože Praha má to samé naplánované pod zemí. Propojení podchodů stanic metra Hlavní nádraží - Náměstí Republiky - Florenc. Kde je šance na eskalátor vysoká. Takto by to postavil soukromník a za své. Praha ušetří. Lepší řešení se navěky zazdí. Chodci se z toho pouze zvencnou. ;-)

+3/−1
5.5.2016 14:57

K24a19r68e69l 55D55r20d71a 6384412237

Hele, Šlehofer, když už si po soudružsku-dopravácku tykáme. Tedy "ty mi tykáš". Tak byste mohl ocenit moji ojedinělou podporu tramvají. Stejně ničemu jinému než cinkání tramvají nerozumíte. :-P

0/0
5.5.2016 15:28

M29i65c49h35a88l 72Š47a93f71r39á15n73e16k 3980261765337

Jen té Praze dejte pořádně na frak, alespoň se tu přestanou plížit turisté :D

+2/−7
5.5.2016 14:42

V96i17k49t18o41r 78Š98e43d77i36v52ý 8266491260116

Jen si mínusujte, je to tak.

Budovy od Zahy Hadid můžou vidět po celém světě, kvůli těm se sem nikdo nepotáhne. A panorama města podobné stavby likvidují spolehlivě.

+8/−6
5.5.2016 14:55

M51a35r16t85i44n 23N11e75b69e78s92k15ý 7196440627702

Panorama Prahy za Masarykovým nádražím, místo prapodivného a odpudivého drážního bince, to utrpí zcela spolehlivě......

+9/−1
5.5.2016 15:05

M38a77r85t73i31n 90P15e87c85i50n91a 4211453

Jen by mne zajímalo, kdo jim tam povolí tak vysokou budovu.

0/0
5.5.2016 14:38

V93i76k32t22o13r 32Š79e91d40i42v20ý 8956401780396

Ptáte se kdo, nebo za kolik?

+8/0
5.5.2016 14:40

J48a73n 88S97c25h65w24e47i62t52z79e59r 8305284984933

Nelíbí se mi ta urputná snaha namačkat do toho prostoru co nejvíc budov. Od světoznámé architektky bych očekával víc velkorysosti ohledně podílu zelených ploch a méně hamižnosti ve snaze získat co nejvíc metrů čtverečních kanceláří. Praha si zaslouží lepší projekt než je tohle dílo.

+9/−6
5.5.2016 14:32

J31i89ř40í 75O11u69k91r16o22p81e77c 5960458753779

Co nejvíce budov? Mně přijde, že tam je spousty volného prostranství. Co nejvíce budov by vypadalo zaručeně jinak. To byste koukal, kolik budov se tam teoreticky vejde :)

+4/−2
5.5.2016 14:51

M89a22r74t49i22n 60R92u94z79i79c38k68a 1692338716597

;-D

0/0
5.5.2016 15:23

M73a41r48i88á15n 10H13r38i77v80ň82á85k 7438860260120

Nádhera!

+4/−4
5.5.2016 14:27
Foto

T86o73m88á47š 55B77a85l42v38í93n 1590945712102

Já jsem jen zvědav který vyděrač aktivista jim do toho hodí vidle jako první. Ono už bylo spousta nádherných projektů v Praze a skončili tam kde začali..na papíře.

+9/−2
5.5.2016 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.