Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uber mění taktiku. Kvůli zákazům sestavil lobbistický supertým

Bývalá místopředsedkyně Evropské komise Neelie Kroesová, někdejší Obamův ministr dopravy Ray LaHood nebo sáudská princezna Reema bint Bandar Al Saud. To jsou někteří z osmičlenné skupiny, která má za alternativní taxislužbu Uber lobbovat ve světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O36n27d67r57e33j 22S81t97a33n91e23k 5628984326576

Taxi má miliony spokojených pasažérú,je zde jasné co je Ubr zač a jaká je to trafika.

0/0
5.5.2016 17:44

J55i14ř34í 92K21o21c35u78r53e37k 6455104705938

Co kdyby pošťáci stávkovali proti e-mailu? Co třeba takový vodovod? Kolik lidí by našlo práci, kdyby se voda z Želivky musela do Prahy vozit v cisternách?

+2/0
5.5.2016 13:51

M41a30r17t66i87n 39K25a93r98á75s91e80k 9938493808848

No ono to by spise bylo, jako kdyby postaci protestovali proti firme, ktera by rikala "neposta", realne delala presne to same, ale tvrdila ze to nedela a ze vlastne zakony ktere plati pro postu nemusi dodrzovat...

+1/0
5.5.2016 14:01

J30i51ř81í 18K29o65c26u32r23e28k 6115474235308

Dobrá, mám tady na paletě půltunový kompresor po repasu. Mám ho zákazníkovi poslat poštou? Nebo můžu použít "nepoštu" pro kterou poštovní zákon neplatí a také tu zásilku odveze?

+1/−1
5.5.2016 14:10
Foto

K61a73r75e13l 83P53l69a37c76h79ý 6776876784699

Kompresory dorucuje posta? Neni to nahodou omezeno vahou, myslim ze do 15 kg?

0/0
5.5.2016 17:14

K90a57r19e77l 34N40o88v75o67t60n68y 2311825119250

At uvolni pravidla i pro taxikare - v dobe GPS skutecne nema cenu trvat treba na detailni znalosti mesta z hlavy. Tim seberou taxikarum veskere argumenty, a bude se jednat o normalni konkurecni prostredi, kde budou platit stejna pravidla pro vsechny zucastnene, a hotovo.

0/0
5.5.2016 13:13

O49n54d23r93e93j 58S39t25a67n31e51k 5498644646806

Tady je vidět jak sebou necháte vláčet a rádi se vozíte po ocásku.

0/0
5.5.2016 17:47

D36a68v31i69d 35P37r88a90ž81á62k 6384852162256

Všude ve světě, kromě "civilizované západní společnosti", existuje Uber již dávno a to i bez moderních technologií :)

0/0
5.5.2016 12:50

T43o62m69á67š 22V37e35s64e93l84ý 5204603413509

Všechno nepoužitelní lidé. EK je svazek největších něco v Evropě, co škodí, Obama je nejhorší a nejslabší prezident v novodobé historii, SA je diktatura. No skvělý tým, co "budí" respekt.

+1/−1
5.5.2016 12:16

O55n81d89ř33e20j 85V33e10s98e22l75ý 7869597621419

Uber je budoucnost, ne?

0/0
5.5.2016 12:09

P65e72t32r 10N33i68v81n81i52c37k55ý 3712744465597

Jsem optimista. Stát nemá šanci dlouhodobě bránit lidem používat lepší a výhodnější službu. Jistě, straré struktury budou zuby nehty bránit staré pořádky vzniklé v úplně jiné době za jiných podmínek.

+2/0
5.5.2016 11:52

J45a68n 69V43e25s94e63l52ý 5324163742821

Ještě se budou takhle pár let tahat a pak Uber plošně nasadí auta bez řidičů a bude. Jestli budou od Tesly, Googlu/Fiatu, Fordu, GM nebo někoho jiného, kdo na nich aktuálně tvrdě maká jim bude srdečně jedno.

0/−1
5.5.2016 11:14

M58i86r37o45s25l53a56v 73V45e27r78n39a26r 9660948846773

To tedy máme zastupitelskou demokracii. Bohatá firma si najme bývalé vysoké politiky, aby jim ti díky svým konexím prolobbovalali u svých stranických kamarádů cokoliv, co je pro ně výhodné.

I když Uberu obecně držím palce, tak tento způsob "demokracie" se mi vůbec nelíbí.

+1/−1
5.5.2016 10:51

O58n94d96ř92e19j 69Č69a43p76k62a 6841521863774

Ono to jinak nejde, když taxikáři už lobby mají...

+3/0
5.5.2016 11:09
Foto

Š77t27ě56p96á40n 32B36i90n86k45o 3126864273886

A co mají dělat, když vlády a úřednictvo, místo aby se řídilo vůli zákazníka a jeho blahem, vymýšlí nesmysly a je pod vlivem stejných lobby od "konkurence"?

+1/0
5.5.2016 11:35

D39a27v57i10d 77P73r72a20ž77á88k 6484272672126

Protože jiné skupiny si prolobbovali řešení, které jim znemožňuje podnikat :-)

+1/0
5.5.2016 12:47

M48a89r71t31i57n 49K11a22r68á69s63e62k 9518663178608

No na druhou stranu firmy nemaji volebni pravo, takze pokud teda chteji nejake sve myslenky do tvroby zakonu, tak musi jit primo za politiky (tezko nekdo udela volebni tema ze zmeny regulaci taxisluzby).

0/0
5.5.2016 16:16
Foto

Š89t31ě52p79á13n 58B14i83n73k23o 3146664493666

Jediným standardem, který mě jako zákazníka zajímá, je, jestli mě "přepravní služba" převeze za očekávatelnou cenu (co nejnižší), pohodně, bezpečně a rychle. Se všemi regulacemi, které tu máme, se to o 100% taxikářů říct nedá. Naproti tomu UBER mi tohle plní bez ztráty květinky. Odveze vás vůz, který si vyberete, systém sám čistí ty řidiče, se kterými zákazníci nejsou spokojeni (i kvůli prkotinám), víte předem, kolik vás jízda bude stát, svezete se bez hotovosti v kapse a ještě si můžete objednat úroveň odvozu dle vlastního gusta a samozřejmě vás řidič nemůže tahat okružní jízdou, aby vás pořádně zkasíroval. A k čemu jsou všechny regulace, když nejsme roky schopní zatočit s turby, černými taxikáři, fígly s desetinnou čárkou na taxametru, vyššími sazbami pro ty, kteří vypadají, že se dají okrást? Nemluvě o pražské taxikářsko vekslácké smétánce, která vozí turisty za přemrštěné fixy, které s nimi domlouvá na ulici jak někde na trhu a ze kterých úřady na pokutách nevymůžou ani korunu a nedokážou jejich konání ani zamezit. Za mě je to jasný. Navíc z pohledu státu se na mě nezlobte, ale placení daní je u služeb typu UBER zkontrolovatelné řádově snáze, než u taxikářů, kteří kasírují hotovost, vozí bez dokladu, resetují taxametry nebo berou do kapsy fix. A zlepší nějak situaci pro mě, jako zákazníka, když se řidiči UBERu podřídí regulacím ze zákona? Už teď může jezdit neoznačená smluvní přeprava bez taxametru a je to v souladu se zákonem. Rozdíl je, že vůz musí být registrován a řidič musí mít zkoušky (což když se podíváte, kdo řídí TAXI, není pro normálního člověka žádný problém). Prostě komedie. Holt existují dvě služby. Jedna TAXI, která nechť je koncesovaná a opravňující jezdit po mezinárodně známým standardem a umožňující brát z ulice a vozit za hotovost a druhá, kdy si strana A a strana B domluví, co chce. Kde je problém?

+8/0
5.5.2016 10:35

M57i23r63e33k 52Z96á73v79o39d77n87ý 7272587870458

Daně, daně jsou problém :)

0/−4
5.5.2016 11:42
Foto

Š25t31ě16p13á26n 98B26i74n87k97o 3896854863576

A proboha jaký? ;-) Vy snad věříte, že průměrný taxikář, který tu a tam resetuje taxametr, támhle někoho okrade na desetinou čárku nebo s turbem nebo někoho sveze za domluvený fix bez taxametr nějaké bůhví jaké daně platí? A co ti nemajetní bez příjmů, ze kterých úřady nedostanou na pokutě ani kačku? Nikdy a trvá to roky ;-). Naopak z pohledu státu je služba jako UBER nejsnáze kontrolovatelná. Všechny transakce jsou dohledatelné na jednom místě, o všech existují záznamy, vše je bezhotovostně a není nic jednoduššího, aby FÚ zašel do UBERu, nechal si předložit výkaznictví a zkontroloval všechny, kteří dostali zaplaceno, jak to zdanili. V podstatě se dá s nadsázkou říct, že UBER realizuje takové EET sám ;-D.

0/0
5.5.2016 11:49

P44e44t43r 71N12i22v50n97i28c24k20ý 3862204915737

Všechny platbu jsou bezhotovostní. Tak jaký problém jsou daně?

+3/0
5.5.2016 11:50

M90a84r98t26i48n 57T90e97s63a32ř 2679403483743

Čtení je problém (nebo vás to nebavilo číst, jak to pán přehledně popsal).

0/0
5.5.2016 12:48

R35a61d20e86k 32B94e42r53a55n55e75k 2948265134905

Tohle je typická ukázka fungování EU. Na všechno se vytvoří miliony předpisů, které ale v zásadě platí jen pro toho, kdo je chce dodržovat. Pokud je přeprava lidí za úplatu regulována předpisy, tak by měly platit pro všechny, kteří provozují dopravu za úplatu. Uber není z technologického hlediska nějaký superobjev, jeho úspěch je postaven hlavně na tom obcházení předpisů - takže buď zrušit předpisy pro všechyn a všem dát stejnou šanci jako má teď Uber nebo vyžadovat dodržování předpisů po Uberu a pak se Uber stane jednou z mnoha taxislužeb.

0/0
5.5.2016 10:33
Foto

Š91t39ě88p34á10n 95B22i89n68k48o 3106524463796

Budeme-li se bavit o UBER Pop, chybí většině těch řidičů registrace vozidla jako vozu taxi bez označení a taxametru a případně zkoušky. Která z těch dvou věcí je pro vás jako zákazníka důležitá?

0/0
5.5.2016 10:36

R48a44d80e12k 33B91e62r98a98n87e95k 2408475394535

Ale o to přeci nejde - v principu žádná a stejně tak pro mě není důležitá u normálního taxi. Já neříkám, že předpisy musí být takové nebo jiné nebo žádné , já říkám, že musí platit pro všechny .

0/0
5.5.2016 10:55
Foto

Š50t53ě41p87á16n 70B92i78n15k47o 3786224703516

Problém je, že "odpor" konkurence k UBERu ve skutečnosti není o tom, zda dodržují, co jim ukládají zákony (protože to hravě splní každý jouda), ale o tom, aby byla služba UBER potlačena principiálně (a jí obdobné). Viz nesmysly ve Francii s limitem na přistavení vozu objednávaného online. Prostě je to o tom, že určitá skupina podnikatelů potřebuje zakonzervovat obchodní model, který je zastaralý. Bez ohledu na to, že zákazník by volil jinak. A jenom připomínám, že se často mylně předpokládá, že UBER něco porušuje tím, že nejezdí s taxametrem. To nemusí ani podle aktuálně platné legislativy.

0/0
5.5.2016 11:38

P48e31t51r 95N73i16v21n93i91c92k20ý 3382924395107

To je jasné, že staré a privilegované struktury brání současný stav.

0/0
5.5.2016 11:57

M37a68r57t82i46n 28K94a68r64á39s18e55k 9648743648538

No, tak ono vetsine lidi prijde jednodussi a logictejsi tlacit na to, aby se dodrazovaly soucasne zakony (kterym se prizpusobili), nez tlacit na to aby se zakony (ktere jim v principu nevadi) zmenily....

0/0
5.5.2016 14:09
Foto

Š79t90ě57p59á65n 54B44i73n33k41o 3556604473766

Ale copak UBERáci jezdí s označením TAXI, berou z ulice, kasírují hotovost a na taxametru mají vyšší sazby, než povoluje magistrát? Opakuji, že i současná legislativa umožňuje vozit lidi za úplatu bez označení taxi a taxametru. A připomínám, že tu není jediné soudní rozhodnutí, že by UBER něco poručoval. Jsou tu nějaké kroky správních orgánů a pokud vím, ani ty ještě nejsou dokončené, takže bych nepředbíhal.

0/0
5.5.2016 15:06
Foto

Š77t77ě62p77á77n 77B30i39n34k32o 3536624863656

porušoval, srry....

0/0
5.5.2016 15:06

M64a60r55t28i37n 49K40a47r45á78s44e82k 9338833588158

Současná legislativa umožňuje vozit lidi za úplatu bez označení taxi a taxametru za URCITYCH PODMINEK a ty uber nesplnuje a predevsim je ve velkem nesplnuji ridici jezdici pro UBER...

0/0
5.5.2016 15:13
Foto

Š71t43ě30p87á61n 40B91i86n96k85o 3326494663346

Ano a to jsem přece jasně napsal výše. Dotyčný musí mít vozidlo v registru a musí mít zkoušky. Formálně není o čem diskutovat. Z hlediska zákazníka vás nezajímá ani jedno. Nicméně spor TAXI vs. UBER nespočívá v tom, jestli UBER splní tyhle formality. I kdyby je všichni řidičové splnili, protesty "starých" neustanou. A bit je kdo. Jenom zákazník. Ten dal jasně najevo, že mu služba UBER (nebo jí podobné) vyhovují mnohem víc, než nějaké pokusy státu cosi regulovat a kontrolovat. Jednak se to státům jaksi nedaří, ale hlavně to není garantem čehokoli pro zákazníka.

0/0
5.5.2016 15:26

M16i12r66e78k 18Z72á84v37o33d97n45ý 7392427830428

„Jestli mají bruselští představitelé problém s Uberem, měli by najít způsob, jak jim pomoci dodržovat standardy,“ // To bude stát (Brusel) pomáhat každému subjektu v podnikání? Pravidla jsou daná, takže buď se přizpůsob nebo odejdi (stejně by to mělo platit i s migranty).

+5/0
5.5.2016 9:49

M93i54c45h80a29l 59P19i42n98d13j34a67k 5683304517267

s imigranty souhlas, ale co kdyz zadna pravidla neexistuji? Protoze dany zpusob podnikani je naprosto novy? Uber totiz podle me se nesnazi obchazet zakony. Proste dela neco na co v mnoha zemich v legislative nepamatuji. Takovych "UBER" aplikaci uz u nas bylo nekolik mnohem drive a nikdo se tim nezabyval dokud se z toho nestala masovejsi zalezitost. Ja osobne nevidim problem. Bud si objednam TAXI a mam zajistene ze dotycny taxikar nebude clovek ktery ma najezdeno par set km a zaplatim si vice, nebo si obednam Uber a v podstate se mi muze stat ( a stalo se mi) ze dotycny podle me nemael ani ridicak :) Tak ci tak je to moje volba.

+2/0
5.5.2016 10:01
Foto

H89o79n20z72a 42P26r54o75v84a29z44n20í32k 8518311977187

Takže kdyby si někdo založil firmu dělající operace u lidí doma v obýváku a měl by jako doktory jednonohé slepé zedníky, bylo by to v pohodě, protože je to každého volba? Takhle to úplně u koncesovaných živností nefunguje...

0/0
5.5.2016 10:05

M54i13c41h86a68l 47P74i95n68d67j74a83k 5143264167807

Za me osobne by to bylo v pohode. :) Protoze tohle je demokracie. Volba. A jestli ze se s nekym domluvim na necem a je uplne jedno jestli me preveze z mista A do mista B, nebo mi udela operaci mozku, pokud udela to na cem jsme se dohodli tak je to v poradku.

0/0
5.5.2016 10:14

J81i54ř59í 31F20r98á77n98e69k 8946981252985

Srovnavat odvoz os. vozidlem s operaci neni uplne stastne ;) Kdokoliv muze i pres stavajici zakony u silnice zvednout palec a jet stopem, ridici dat za svoz "na pivo" a je hotovo. To ze se z taxikariny udelal business ve forme jakou zname, neni chyba Uberu a cele toto fungovani je dle meho davno prekonano. Proto je treba byti flexibilni a nezadupat neco, co ma na spolecnost pozitivni dopad do zeme, protoze to "proste takhle nechodi"

+1/0
5.5.2016 10:16

J20a56n 80O35n59d23r27o20u38š31e42k 5446759726578

Se divim, ze autostop ještě nezakazali, ale myslim, ze zakazou

+1/0
5.5.2016 11:01

J78i90ř80í 12K37o38c49u96r71e75k 6965544345418

Tak jistě. On totiž chirurg většinou řidit neumí, podobně jako většina taxikářů neumí srovnat zlomenou nohu.

Jinak řečeno: Když chirurg začne provozovat taxislužbu, bude stejně mrtvých, jako když taxikář začne provozovat oeprační sál.

0/0
5.5.2016 14:01

J26a73n 47O59n96d58r21o93u57š54e12k 5886709526338

Za me v pohode. Jen bych k nim proste nesel.

0/0
5.5.2016 11:00

M26a86r43t36i29n 30T77e23s96a86ř 2699693593183

Taxikaření není vyhrazená živnost. Koncese je čistě magistrátní výmysl (spekulace - možná i kvůli úplatkům za koncese). Zda bude v Praze o tisíc Uber aut navíc nebo o tisíc aut navíc vlastněných pražáky na denní dojíždění, je celkem jedno. Jen bude mít Uber o dost větší důvěru a kvalitu služeb z pohledu cizinců než dnešní dročkáři.

Jedinečná příležitost, jak přijít o jednu zahanbující informaci v bedekrech.

0/0
5.5.2016 13:06

M58a62r68t91i78n 22K56a94r84á78s24e46k 9848423358988

No uber podobnych aplikaci je porad dost, akorat ze ty funguji regulerne podle zakona...

0/0
5.5.2016 10:18

M48i67r96e73k 55Z88á62v28o14d20n47ý 7592497710368

Mně osobně se tato kauza nijak osobně netýká, takže nemám přesně nastudované. Nicméně je tady jeden základní předpoklad, bez kterého ta služba fungovat nemůže a to je placení daní. Pokud ti, co dělají "taxikáře" neplatí daně, tak by to byla zjevně nelegální činnost. Ale jak říkám, nevím, jestli se tomu děje. Pak samozřejmě tito lidé potřebují živnostenský list. Bez něj se opět jedná o nelegální činnost. A aby tento živnostenský list získali, musí splnit určité předpoklady (dané zákonem). Pokud se všechny tyto podmínky dodrží. nevidím problém v tomto oboru podnikání :)

0/0
5.5.2016 10:24

M87i61r84e98k 90Z43á95v91o40d75n30ý 7112647210828

*Mě

0/0
5.5.2016 10:24
Foto

Š87t96ě48p12á72n 84B62i69n98k50o 3876674733966

Ono je to složitější a je taky zapotřebí rozlišovat jednotlivé služby UBERu. Ve finále zjistíte, že na nějaké příležitostné svezení za peníze ŽL nepotřebujete. Pokud se vejdete do limitu, umožňuje platná legislativa vykonávat příležitostnou činnost (do 30tis. ročně). Ti, co jezdí UBER Black, mají zpravidla vše. ŽL (ŽO), registraci vozu i zkoušky. Franta, co si dvakrát do měsíce sedne za volant, aby si přivydělal pak nikoli. Legislativa samozřejmě umožňuje ekvivalent dřívejší smluvní přepravy, tj. poskytování služby bez taxametru a v neoznačeném voze za cenu, kterou si obě strany domluví. Prostě celé je to o tom, že regulace a legislativa nestíhá reagovat na vývoj na trhu a trčí ve 20. století. A to vyhovuje i té sebrance taxikářů a veksláků, se kterými žádná sebetvrdší regulace zatím nic nezmohla....

0/0
5.5.2016 11:45

M54a22r52t35i84n 98T43e44s65a51ř 2749663963343

Hlavně by měl Brusel přestat chránit taxikářské vyžírky, které zjevně svoji lobby mají (a nejen v Praze). Kdo chvíli kradl, již krade opodál...

0/0
5.5.2016 12:50

M86a97r16t31i74n 12K71a52r33á33s25e75k 9318383918918

No proste soucasne situace je dlouhodobe neudrzitelna - bud se bude muset uvolnit regulace pro vsechny, nebo tvrde potirat ti, kteri ji obchazeji. Stav kdy jedna skupina ma tuny povinnost a dalsich nakladu a druha na to kasle a priviraji se nad ni oci nikdy nemuze fungovat dlouhodobe....

+11/0
5.5.2016 9:42

J18a34k65u78b 74K88u21b85a 5968454114535

Mate na mysli taxikare kaslajici na taxametry neuvadejici viditelne cenik?

+6/0
5.5.2016 9:50

J16a87n 37H81e11l43l65e91r 9708345126

ano, ty take

+1/0
5.5.2016 9:53

M87a28r20t19i77n 14K51a72r43á50s10e28k 9598973858308

Samozrejme....

0/0
5.5.2016 10:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.