Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber mění taktiku. Kvůli zákazům sestavil lobbistický supertým

Bývalá místopředsedkyně Evropské komise Neelie Kroesová, někdejší Obamův ministr dopravy Ray LaHood nebo sáudská princezna Reema bint Bandar Al Saud. To jsou někteří z osmičlenné skupiny, která má za alternativní taxislužbu Uber lobbovat ve světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O49n80d92r25e73j 47S53t55a94n83e25k 5708304656756

Taxi má miliony spokojených pasažérú,je zde jasné co je Ubr zač a jaká je to trafika.

0/0
5.5.2016 17:44

J17i42ř30í 37K25o69c68u65r89e64k 6685644455828

Co kdyby pošťáci stávkovali proti e-mailu? Co třeba takový vodovod? Kolik lidí by našlo práci, kdyby se voda z Želivky musela do Prahy vozit v cisternách?

+2/0
5.5.2016 13:51

M42a48r68t18i19n 58K66a96r39á62s44e63k 9838193418958

No ono to by spise bylo, jako kdyby postaci protestovali proti firme, ktera by rikala "neposta", realne delala presne to same, ale tvrdila ze to nedela a ze vlastne zakony ktere plati pro postu nemusi dodrzovat...

+1/0
5.5.2016 14:01

J56i90ř68í 20K88o19c26u16r60e34k 6215334585828

Dobrá, mám tady na paletě půltunový kompresor po repasu. Mám ho zákazníkovi poslat poštou? Nebo můžu použít "nepoštu" pro kterou poštovní zákon neplatí a také tu zásilku odveze?

+1/−1
5.5.2016 14:10
Foto

K82a83r89e58l 10P81l32a61c56h66ý 6166506454909

Kompresory dorucuje posta? Neni to nahodou omezeno vahou, myslim ze do 15 kg?

0/0
5.5.2016 17:14

K74a80r15e84l 55N58o67v22o73t76n72y 2531385519120

At uvolni pravidla i pro taxikare - v dobe GPS skutecne nema cenu trvat treba na detailni znalosti mesta z hlavy. Tim seberou taxikarum veskere argumenty, a bude se jednat o normalni konkurecni prostredi, kde budou platit stejna pravidla pro vsechny zucastnene, a hotovo.

0/0
5.5.2016 13:13

O57n34d54r72e79j 79S60t79a92n59e41k 5238344386216

Tady je vidět jak sebou necháte vláčet a rádi se vozíte po ocásku.

0/0
5.5.2016 17:47

D52a81v68i80d 25P85r52a16ž48á13k 6344242712256

Všude ve světě, kromě "civilizované západní společnosti", existuje Uber již dávno a to i bez moderních technologií :)

0/0
5.5.2016 12:50

T81o37m37á92š 20V54e18s80e95l71ý 5204943293349

Všechno nepoužitelní lidé. EK je svazek největších něco v Evropě, co škodí, Obama je nejhorší a nejslabší prezident v novodobé historii, SA je diktatura. No skvělý tým, co "budí" respekt.

+1/−1
5.5.2016 12:16

O91n94d26ř53e87j 45V65e29s71e69l69ý 7869717811479

Uber je budoucnost, ne?

0/0
5.5.2016 12:09

P34e76t54r 45N17i76v77n13i84c40k27ý 3662444105717

Jsem optimista. Stát nemá šanci dlouhodobě bránit lidem používat lepší a výhodnější službu. Jistě, straré struktury budou zuby nehty bránit staré pořádky vzniklé v úplně jiné době za jiných podmínek.

+2/0
5.5.2016 11:52

J19a14n 89V32e80s56e17l17ý 5694833792251

Ještě se budou takhle pár let tahat a pak Uber plošně nasadí auta bez řidičů a bude. Jestli budou od Tesly, Googlu/Fiatu, Fordu, GM nebo někoho jiného, kdo na nich aktuálně tvrdě maká jim bude srdečně jedno.

0/−1
5.5.2016 11:14

M17i65r33o50s67l45a98v 58V47e42r49n83a27r 9240278236673

To tedy máme zastupitelskou demokracii. Bohatá firma si najme bývalé vysoké politiky, aby jim ti díky svým konexím prolobbovalali u svých stranických kamarádů cokoliv, co je pro ně výhodné.

I když Uberu obecně držím palce, tak tento způsob "demokracie" se mi vůbec nelíbí.

+1/−1
5.5.2016 10:51

O57n28d98ř83e70j 96Č60a81p80k58a 6651771693474

Ono to jinak nejde, když taxikáři už lobby mají...

+3/0
5.5.2016 11:09
Foto

Š74t33ě96p61á94n 29B16i76n98k98o 3106234713706

A co mají dělat, když vlády a úřednictvo, místo aby se řídilo vůli zákazníka a jeho blahem, vymýšlí nesmysly a je pod vlivem stejných lobby od "konkurence"?

+1/0
5.5.2016 11:35

D50a48v63i41d 88P93r11a35ž61á26k 6334942352896

Protože jiné skupiny si prolobbovali řešení, které jim znemožňuje podnikat :-)

+1/0
5.5.2016 12:47

M84a63r50t91i68n 72K12a18r92á27s64e27k 9488503508108

No na druhou stranu firmy nemaji volebni pravo, takze pokud teda chteji nejake sve myslenky do tvroby zakonu, tak musi jit primo za politiky (tezko nekdo udela volebni tema ze zmeny regulaci taxisluzby).

0/0
5.5.2016 16:16
Foto

Š84t69ě83p87á20n 40B19i12n45k79o 3526724963456

Jediným standardem, který mě jako zákazníka zajímá, je, jestli mě "přepravní služba" převeze za očekávatelnou cenu (co nejnižší), pohodně, bezpečně a rychle. Se všemi regulacemi, které tu máme, se to o 100% taxikářů říct nedá. Naproti tomu UBER mi tohle plní bez ztráty květinky. Odveze vás vůz, který si vyberete, systém sám čistí ty řidiče, se kterými zákazníci nejsou spokojeni (i kvůli prkotinám), víte předem, kolik vás jízda bude stát, svezete se bez hotovosti v kapse a ještě si můžete objednat úroveň odvozu dle vlastního gusta a samozřejmě vás řidič nemůže tahat okružní jízdou, aby vás pořádně zkasíroval. A k čemu jsou všechny regulace, když nejsme roky schopní zatočit s turby, černými taxikáři, fígly s desetinnou čárkou na taxametru, vyššími sazbami pro ty, kteří vypadají, že se dají okrást? Nemluvě o pražské taxikářsko vekslácké smétánce, která vozí turisty za přemrštěné fixy, které s nimi domlouvá na ulici jak někde na trhu a ze kterých úřady na pokutách nevymůžou ani korunu a nedokážou jejich konání ani zamezit. Za mě je to jasný. Navíc z pohledu státu se na mě nezlobte, ale placení daní je u služeb typu UBER zkontrolovatelné řádově snáze, než u taxikářů, kteří kasírují hotovost, vozí bez dokladu, resetují taxametry nebo berou do kapsy fix. A zlepší nějak situaci pro mě, jako zákazníka, když se řidiči UBERu podřídí regulacím ze zákona? Už teď může jezdit neoznačená smluvní přeprava bez taxametru a je to v souladu se zákonem. Rozdíl je, že vůz musí být registrován a řidič musí mít zkoušky (což když se podíváte, kdo řídí TAXI, není pro normálního člověka žádný problém). Prostě komedie. Holt existují dvě služby. Jedna TAXI, která nechť je koncesovaná a opravňující jezdit po mezinárodně známým standardem a umožňující brát z ulice a vozit za hotovost a druhá, kdy si strana A a strana B domluví, co chce. Kde je problém?

+8/0
5.5.2016 10:35

M45i71r33e80k 86Z23á44v59o31d12n97ý 7482407700238

Daně, daně jsou problém :)

0/−4
5.5.2016 11:42
Foto

Š34t76ě62p84á20n 26B47i34n51k11o 3746334403886

A proboha jaký? ;-) Vy snad věříte, že průměrný taxikář, který tu a tam resetuje taxametr, támhle někoho okrade na desetinou čárku nebo s turbem nebo někoho sveze za domluvený fix bez taxametr nějaké bůhví jaké daně platí? A co ti nemajetní bez příjmů, ze kterých úřady nedostanou na pokutě ani kačku? Nikdy a trvá to roky ;-). Naopak z pohledu státu je služba jako UBER nejsnáze kontrolovatelná. Všechny transakce jsou dohledatelné na jednom místě, o všech existují záznamy, vše je bezhotovostně a není nic jednoduššího, aby FÚ zašel do UBERu, nechal si předložit výkaznictví a zkontroloval všechny, kteří dostali zaplaceno, jak to zdanili. V podstatě se dá s nadsázkou říct, že UBER realizuje takové EET sám ;-D.

0/0
5.5.2016 11:49

P32e92t58r 44N94i81v29n54i25c68k63ý 3852494195627

Všechny platbu jsou bezhotovostní. Tak jaký problém jsou daně?

+3/0
5.5.2016 11:50

M85a22r90t78i40n 32T54e75s20a22ř 2349283333973

Čtení je problém (nebo vás to nebavilo číst, jak to pán přehledně popsal).

0/0
5.5.2016 12:48

R39a84d48e21k 29B41e78r14a89n94e75k 2418155314465

Tohle je typická ukázka fungování EU. Na všechno se vytvoří miliony předpisů, které ale v zásadě platí jen pro toho, kdo je chce dodržovat. Pokud je přeprava lidí za úplatu regulována předpisy, tak by měly platit pro všechny, kteří provozují dopravu za úplatu. Uber není z technologického hlediska nějaký superobjev, jeho úspěch je postaven hlavně na tom obcházení předpisů - takže buď zrušit předpisy pro všechyn a všem dát stejnou šanci jako má teď Uber nebo vyžadovat dodržování předpisů po Uberu a pak se Uber stane jednou z mnoha taxislužeb.

0/0
5.5.2016 10:33
Foto

Š25t55ě40p97á25n 88B25i61n41k60o 3576104473816

Budeme-li se bavit o UBER Pop, chybí většině těch řidičů registrace vozidla jako vozu taxi bez označení a taxametru a případně zkoušky. Která z těch dvou věcí je pro vás jako zákazníka důležitá?

0/0
5.5.2016 10:36

R34a82d56e10k 30B26e39r77a47n37e89k 2308165174115

Ale o to přeci nejde - v principu žádná a stejně tak pro mě není důležitá u normálního taxi. Já neříkám, že předpisy musí být takové nebo jiné nebo žádné , já říkám, že musí platit pro všechny .

0/0
5.5.2016 10:55
Foto

Š83t64ě90p49á54n 73B95i77n87k35o 3826504693856

Problém je, že "odpor" konkurence k UBERu ve skutečnosti není o tom, zda dodržují, co jim ukládají zákony (protože to hravě splní každý jouda), ale o tom, aby byla služba UBER potlačena principiálně (a jí obdobné). Viz nesmysly ve Francii s limitem na přistavení vozu objednávaného online. Prostě je to o tom, že určitá skupina podnikatelů potřebuje zakonzervovat obchodní model, který je zastaralý. Bez ohledu na to, že zákazník by volil jinak. A jenom připomínám, že se často mylně předpokládá, že UBER něco porušuje tím, že nejezdí s taxametrem. To nemusí ani podle aktuálně platné legislativy.

0/0
5.5.2016 11:38

P79e67t82r 78N66i17v70n92i83c15k10ý 3292854775927

To je jasné, že staré a privilegované struktury brání současný stav.

0/0
5.5.2016 11:57

M69a34r67t18i54n 39K76a92r19á97s37e59k 9868773218948

No, tak ono vetsine lidi prijde jednodussi a logictejsi tlacit na to, aby se dodrazovaly soucasne zakony (kterym se prizpusobili), nez tlacit na to aby se zakony (ktere jim v principu nevadi) zmenily....

0/0
5.5.2016 14:09
Foto

Š43t88ě17p60á57n 32B46i36n50k93o 3226714163436

Ale copak UBERáci jezdí s označením TAXI, berou z ulice, kasírují hotovost a na taxametru mají vyšší sazby, než povoluje magistrát? Opakuji, že i současná legislativa umožňuje vozit lidi za úplatu bez označení taxi a taxametru. A připomínám, že tu není jediné soudní rozhodnutí, že by UBER něco poručoval. Jsou tu nějaké kroky správních orgánů a pokud vím, ani ty ještě nejsou dokončené, takže bych nepředbíhal.

0/0
5.5.2016 15:06
Foto

Š53t53ě19p10á94n 65B58i81n60k41o 3506894893686

porušoval, srry....

0/0
5.5.2016 15:06

M67a79r20t16i15n 92K15a85r95á69s41e22k 9118313818138

Současná legislativa umožňuje vozit lidi za úplatu bez označení taxi a taxametru za URCITYCH PODMINEK a ty uber nesplnuje a predevsim je ve velkem nesplnuji ridici jezdici pro UBER...

0/0
5.5.2016 15:13
Foto

Š45t63ě30p12á63n 82B16i76n77k26o 3386834173566

Ano a to jsem přece jasně napsal výše. Dotyčný musí mít vozidlo v registru a musí mít zkoušky. Formálně není o čem diskutovat. Z hlediska zákazníka vás nezajímá ani jedno. Nicméně spor TAXI vs. UBER nespočívá v tom, jestli UBER splní tyhle formality. I kdyby je všichni řidičové splnili, protesty "starých" neustanou. A bit je kdo. Jenom zákazník. Ten dal jasně najevo, že mu služba UBER (nebo jí podobné) vyhovují mnohem víc, než nějaké pokusy státu cosi regulovat a kontrolovat. Jednak se to státům jaksi nedaří, ale hlavně to není garantem čehokoli pro zákazníka.

0/0
5.5.2016 15:26

M28i16r42e55k 66Z81á23v12o65d10n50ý 7482667230398

„Jestli mají bruselští představitelé problém s Uberem, měli by najít způsob, jak jim pomoci dodržovat standardy,“ // To bude stát (Brusel) pomáhat každému subjektu v podnikání? Pravidla jsou daná, takže buď se přizpůsob nebo odejdi (stejně by to mělo platit i s migranty).

+5/0
5.5.2016 9:49

M62i53c56h60a78l 38P14i35n69d66j13a96k 5133384377767

s imigranty souhlas, ale co kdyz zadna pravidla neexistuji? Protoze dany zpusob podnikani je naprosto novy? Uber totiz podle me se nesnazi obchazet zakony. Proste dela neco na co v mnoha zemich v legislative nepamatuji. Takovych "UBER" aplikaci uz u nas bylo nekolik mnohem drive a nikdo se tim nezabyval dokud se z toho nestala masovejsi zalezitost. Ja osobne nevidim problem. Bud si objednam TAXI a mam zajistene ze dotycny taxikar nebude clovek ktery ma najezdeno par set km a zaplatim si vice, nebo si obednam Uber a v podstate se mi muze stat ( a stalo se mi) ze dotycny podle me nemael ani ridicak :) Tak ci tak je to moje volba.

+2/0
5.5.2016 10:01
Foto

H75o11n88z23a 23P15r68o74v24a30z31n61í63k 8118231437487

Takže kdyby si někdo založil firmu dělající operace u lidí doma v obýváku a měl by jako doktory jednonohé slepé zedníky, bylo by to v pohodě, protože je to každého volba? Takhle to úplně u koncesovaných živností nefunguje...

0/0
5.5.2016 10:05

M62i47c62h84a36l 55P76i89n12d16j85a10k 5783264977367

Za me osobne by to bylo v pohode. :) Protoze tohle je demokracie. Volba. A jestli ze se s nekym domluvim na necem a je uplne jedno jestli me preveze z mista A do mista B, nebo mi udela operaci mozku, pokud udela to na cem jsme se dohodli tak je to v poradku.

0/0
5.5.2016 10:14

J72i72ř72í 65F34r26á49n47e87k 8856641172815

Srovnavat odvoz os. vozidlem s operaci neni uplne stastne ;) Kdokoliv muze i pres stavajici zakony u silnice zvednout palec a jet stopem, ridici dat za svoz "na pivo" a je hotovo. To ze se z taxikariny udelal business ve forme jakou zname, neni chyba Uberu a cele toto fungovani je dle meho davno prekonano. Proto je treba byti flexibilni a nezadupat neco, co ma na spolecnost pozitivni dopad do zeme, protoze to "proste takhle nechodi"

+1/0
5.5.2016 10:16

J73a15n 64O89n62d63r75o88u24š89e73k 5426469336138

Se divim, ze autostop ještě nezakazali, ale myslim, ze zakazou

+1/0
5.5.2016 11:01

J61i87ř23í 51K15o62c37u38r49e70k 6825384315228

Tak jistě. On totiž chirurg většinou řidit neumí, podobně jako většina taxikářů neumí srovnat zlomenou nohu.

Jinak řečeno: Když chirurg začne provozovat taxislužbu, bude stejně mrtvých, jako když taxikář začne provozovat oeprační sál.

0/0
5.5.2016 14:01

J46a47n 69O21n81d29r42o80u45š87e63k 5436609826588

Za me v pohode. Jen bych k nim proste nesel.

0/0
5.5.2016 11:00

M81a90r90t79i26n 44T36e96s51a65ř 2769213773353

Taxikaření není vyhrazená živnost. Koncese je čistě magistrátní výmysl (spekulace - možná i kvůli úplatkům za koncese). Zda bude v Praze o tisíc Uber aut navíc nebo o tisíc aut navíc vlastněných pražáky na denní dojíždění, je celkem jedno. Jen bude mít Uber o dost větší důvěru a kvalitu služeb z pohledu cizinců než dnešní dročkáři.

Jedinečná příležitost, jak přijít o jednu zahanbující informaci v bedekrech.

0/0
5.5.2016 13:06

M50a90r80t46i67n 11K53a35r71á34s50e82k 9298173768628

No uber podobnych aplikaci je porad dost, akorat ze ty funguji regulerne podle zakona...

0/0
5.5.2016 10:18

M51i28r75e54k 89Z88á90v47o51d95n11ý 7212727690268

Mně osobně se tato kauza nijak osobně netýká, takže nemám přesně nastudované. Nicméně je tady jeden základní předpoklad, bez kterého ta služba fungovat nemůže a to je placení daní. Pokud ti, co dělají "taxikáře" neplatí daně, tak by to byla zjevně nelegální činnost. Ale jak říkám, nevím, jestli se tomu děje. Pak samozřejmě tito lidé potřebují živnostenský list. Bez něj se opět jedná o nelegální činnost. A aby tento živnostenský list získali, musí splnit určité předpoklady (dané zákonem). Pokud se všechny tyto podmínky dodrží. nevidím problém v tomto oboru podnikání :)

0/0
5.5.2016 10:24

M51i30r13e19k 47Z71á62v23o25d57n38ý 7652297540748

*Mě

0/0
5.5.2016 10:24
Foto

Š61t17ě89p73á12n 34B91i11n80k59o 3126884983266

Ono je to složitější a je taky zapotřebí rozlišovat jednotlivé služby UBERu. Ve finále zjistíte, že na nějaké příležitostné svezení za peníze ŽL nepotřebujete. Pokud se vejdete do limitu, umožňuje platná legislativa vykonávat příležitostnou činnost (do 30tis. ročně). Ti, co jezdí UBER Black, mají zpravidla vše. ŽL (ŽO), registraci vozu i zkoušky. Franta, co si dvakrát do měsíce sedne za volant, aby si přivydělal pak nikoli. Legislativa samozřejmě umožňuje ekvivalent dřívejší smluvní přepravy, tj. poskytování služby bez taxametru a v neoznačeném voze za cenu, kterou si obě strany domluví. Prostě celé je to o tom, že regulace a legislativa nestíhá reagovat na vývoj na trhu a trčí ve 20. století. A to vyhovuje i té sebrance taxikářů a veksláků, se kterými žádná sebetvrdší regulace zatím nic nezmohla....

0/0
5.5.2016 11:45

M14a51r24t97i63n 33T40e97s14a67ř 2259793643613

Hlavně by měl Brusel přestat chránit taxikářské vyžírky, které zjevně svoji lobby mají (a nejen v Praze). Kdo chvíli kradl, již krade opodál...

0/0
5.5.2016 12:50

M39a41r60t35i27n 95K30a49r14á82s95e24k 9268373118388

No proste soucasne situace je dlouhodobe neudrzitelna - bud se bude muset uvolnit regulace pro vsechny, nebo tvrde potirat ti, kteri ji obchazeji. Stav kdy jedna skupina ma tuny povinnost a dalsich nakladu a druha na to kasle a priviraji se nad ni oci nikdy nemuze fungovat dlouhodobe....

+11/0
5.5.2016 9:42

J86a68k72u24b 97K53u85b51a 5308904504305

Mate na mysli taxikare kaslajici na taxametry neuvadejici viditelne cenik?

+6/0
5.5.2016 9:50

J18a85n 15H85e54l36l48e51r 9278515636

ano, ty take

+1/0
5.5.2016 9:53

M80a30r82t11i19n 25K67a19r23á69s12e39k 9378203918478

Samozrejme....

0/0
5.5.2016 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.