Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber mění taktiku. Kvůli zákazům sestavil lobbistický supertým

Bývalá místopředsedkyně Evropské komise Neelie Kroesová, někdejší Obamův ministr dopravy Ray LaHood nebo sáudská princezna Reema bint Bandar Al Saud. To jsou někteří z osmičlenné skupiny, která má za alternativní taxislužbu Uber lobbovat ve světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O21n39d20r80e65j 77S48t56a54n75e35k 5218804656546

Taxi má miliony spokojených pasažérú,je zde jasné co je Ubr zač a jaká je to trafika.

0/0
5.5.2016 17:44

J58i91ř74í 18K76o46c73u38r13e33k 6755574455438

Co kdyby pošťáci stávkovali proti e-mailu? Co třeba takový vodovod? Kolik lidí by našlo práci, kdyby se voda z Želivky musela do Prahy vozit v cisternách?

+2/0
5.5.2016 13:51

M13a77r17t52i93n 43K73a31r71á88s97e26k 9408643718838

No ono to by spise bylo, jako kdyby postaci protestovali proti firme, ktera by rikala "neposta", realne delala presne to same, ale tvrdila ze to nedela a ze vlastne zakony ktere plati pro postu nemusi dodrzovat...

+1/0
5.5.2016 14:01

J83i56ř79í 42K80o65c62u49r67e82k 6475114175578

Dobrá, mám tady na paletě půltunový kompresor po repasu. Mám ho zákazníkovi poslat poštou? Nebo můžu použít "nepoštu" pro kterou poštovní zákon neplatí a také tu zásilku odveze?

+1/−1
5.5.2016 14:10
Foto

K88a30r12e23l 50P96l28a68c85h31ý 6806376304859

Kompresory dorucuje posta? Neni to nahodou omezeno vahou, myslim ze do 15 kg?

0/0
5.5.2016 17:14

K19a59r15e18l 66N28o49v29o76t13n62y 2461255679830

At uvolni pravidla i pro taxikare - v dobe GPS skutecne nema cenu trvat treba na detailni znalosti mesta z hlavy. Tim seberou taxikarum veskere argumenty, a bude se jednat o normalni konkurecni prostredi, kde budou platit stejna pravidla pro vsechny zucastnene, a hotovo.

0/0
5.5.2016 13:13

O21n95d71r24e24j 98S77t23a27n24e73k 5648244696586

Tady je vidět jak sebou necháte vláčet a rádi se vozíte po ocásku.

0/0
5.5.2016 17:47

D61a52v45i76d 39P17r76a39ž43á87k 6174682532986

Všude ve světě, kromě "civilizované západní společnosti", existuje Uber již dávno a to i bez moderních technologií :)

0/0
5.5.2016 12:50

T59o13m80á60š 83V73e34s18e23l15ý 5854413453869

Všechno nepoužitelní lidé. EK je svazek největších něco v Evropě, co škodí, Obama je nejhorší a nejslabší prezident v novodobé historii, SA je diktatura. No skvělý tým, co "budí" respekt.

+1/−1
5.5.2016 12:16

O92n91d62ř34e58j 28V50e19s11e48l37ý 7759447661389

Uber je budoucnost, ne?

0/0
5.5.2016 12:09

P35e16t40r 34N24i66v21n92i14c40k95ý 3332524395407

Jsem optimista. Stát nemá šanci dlouhodobě bránit lidem používat lepší a výhodnější službu. Jistě, straré struktury budou zuby nehty bránit staré pořádky vzniklé v úplně jiné době za jiných podmínek.

+2/0
5.5.2016 11:52

J89a96n 71V88e45s51e34l82ý 5194353572501

Ještě se budou takhle pár let tahat a pak Uber plošně nasadí auta bez řidičů a bude. Jestli budou od Tesly, Googlu/Fiatu, Fordu, GM nebo někoho jiného, kdo na nich aktuálně tvrdě maká jim bude srdečně jedno.

0/−1
5.5.2016 11:14

M12i42r32o17s39l67a79v 86V97e55r17n31a30r 9810988586923

To tedy máme zastupitelskou demokracii. Bohatá firma si najme bývalé vysoké politiky, aby jim ti díky svým konexím prolobbovalali u svých stranických kamarádů cokoliv, co je pro ně výhodné.

I když Uberu obecně držím palce, tak tento způsob "demokracie" se mi vůbec nelíbí.

+1/−1
5.5.2016 10:51

O62n93d97ř78e69j 57Č40a14p54k31a 6861111333304

Ono to jinak nejde, když taxikáři už lobby mají...

+3/0
5.5.2016 11:09
Foto

Š97t66ě26p18á59n 81B33i65n65k72o 3516414443896

A co mají dělat, když vlády a úřednictvo, místo aby se řídilo vůli zákazníka a jeho blahem, vymýšlí nesmysly a je pod vlivem stejných lobby od "konkurence"?

+1/0
5.5.2016 11:35

D49a68v62i51d 75P88r56a40ž59á71k 6414842912126

Protože jiné skupiny si prolobbovali řešení, které jim znemožňuje podnikat :-)

+1/0
5.5.2016 12:47

M83a46r92t85i74n 35K18a64r14á72s49e75k 9698963378348

No na druhou stranu firmy nemaji volebni pravo, takze pokud teda chteji nejake sve myslenky do tvroby zakonu, tak musi jit primo za politiky (tezko nekdo udela volebni tema ze zmeny regulaci taxisluzby).

0/0
5.5.2016 16:16
Foto

Š36t37ě22p49á64n 85B67i44n34k43o 3726674173536

Jediným standardem, který mě jako zákazníka zajímá, je, jestli mě "přepravní služba" převeze za očekávatelnou cenu (co nejnižší), pohodně, bezpečně a rychle. Se všemi regulacemi, které tu máme, se to o 100% taxikářů říct nedá. Naproti tomu UBER mi tohle plní bez ztráty květinky. Odveze vás vůz, který si vyberete, systém sám čistí ty řidiče, se kterými zákazníci nejsou spokojeni (i kvůli prkotinám), víte předem, kolik vás jízda bude stát, svezete se bez hotovosti v kapse a ještě si můžete objednat úroveň odvozu dle vlastního gusta a samozřejmě vás řidič nemůže tahat okružní jízdou, aby vás pořádně zkasíroval. A k čemu jsou všechny regulace, když nejsme roky schopní zatočit s turby, černými taxikáři, fígly s desetinnou čárkou na taxametru, vyššími sazbami pro ty, kteří vypadají, že se dají okrást? Nemluvě o pražské taxikářsko vekslácké smétánce, která vozí turisty za přemrštěné fixy, které s nimi domlouvá na ulici jak někde na trhu a ze kterých úřady na pokutách nevymůžou ani korunu a nedokážou jejich konání ani zamezit. Za mě je to jasný. Navíc z pohledu státu se na mě nezlobte, ale placení daní je u služeb typu UBER zkontrolovatelné řádově snáze, než u taxikářů, kteří kasírují hotovost, vozí bez dokladu, resetují taxametry nebo berou do kapsy fix. A zlepší nějak situaci pro mě, jako zákazníka, když se řidiči UBERu podřídí regulacím ze zákona? Už teď může jezdit neoznačená smluvní přeprava bez taxametru a je to v souladu se zákonem. Rozdíl je, že vůz musí být registrován a řidič musí mít zkoušky (což když se podíváte, kdo řídí TAXI, není pro normálního člověka žádný problém). Prostě komedie. Holt existují dvě služby. Jedna TAXI, která nechť je koncesovaná a opravňující jezdit po mezinárodně známým standardem a umožňující brát z ulice a vozit za hotovost a druhá, kdy si strana A a strana B domluví, co chce. Kde je problém?

+8/0
5.5.2016 10:35

M76i73r89e30k 80Z29á79v65o66d19n80ý 7842647880128

Daně, daně jsou problém :)

0/−4
5.5.2016 11:42
Foto

Š98t29ě58p12á35n 44B13i72n51k47o 3976774573606

A proboha jaký? ;-) Vy snad věříte, že průměrný taxikář, který tu a tam resetuje taxametr, támhle někoho okrade na desetinou čárku nebo s turbem nebo někoho sveze za domluvený fix bez taxametr nějaké bůhví jaké daně platí? A co ti nemajetní bez příjmů, ze kterých úřady nedostanou na pokutě ani kačku? Nikdy a trvá to roky ;-). Naopak z pohledu státu je služba jako UBER nejsnáze kontrolovatelná. Všechny transakce jsou dohledatelné na jednom místě, o všech existují záznamy, vše je bezhotovostně a není nic jednoduššího, aby FÚ zašel do UBERu, nechal si předložit výkaznictví a zkontroloval všechny, kteří dostali zaplaceno, jak to zdanili. V podstatě se dá s nadsázkou říct, že UBER realizuje takové EET sám ;-D.

0/0
5.5.2016 11:49

P40e61t50r 57N59i95v74n85i48c25k18ý 3532704705127

Všechny platbu jsou bezhotovostní. Tak jaký problém jsou daně?

+3/0
5.5.2016 11:50

M68a78r31t77i42n 34T23e24s64a80ř 2199723113483

Čtení je problém (nebo vás to nebavilo číst, jak to pán přehledně popsal).

0/0
5.5.2016 12:48

R82a82d50e32k 14B36e57r40a37n15e92k 2368235804435

Tohle je typická ukázka fungování EU. Na všechno se vytvoří miliony předpisů, které ale v zásadě platí jen pro toho, kdo je chce dodržovat. Pokud je přeprava lidí za úplatu regulována předpisy, tak by měly platit pro všechny, kteří provozují dopravu za úplatu. Uber není z technologického hlediska nějaký superobjev, jeho úspěch je postaven hlavně na tom obcházení předpisů - takže buď zrušit předpisy pro všechyn a všem dát stejnou šanci jako má teď Uber nebo vyžadovat dodržování předpisů po Uberu a pak se Uber stane jednou z mnoha taxislužeb.

0/0
5.5.2016 10:33
Foto

Š93t80ě72p42á69n 81B67i76n10k25o 3356264473846

Budeme-li se bavit o UBER Pop, chybí většině těch řidičů registrace vozidla jako vozu taxi bez označení a taxametru a případně zkoušky. Která z těch dvou věcí je pro vás jako zákazníka důležitá?

0/0
5.5.2016 10:36

R75a49d33e73k 46B64e42r66a31n65e44k 2548385504255

Ale o to přeci nejde - v principu žádná a stejně tak pro mě není důležitá u normálního taxi. Já neříkám, že předpisy musí být takové nebo jiné nebo žádné , já říkám, že musí platit pro všechny .

0/0
5.5.2016 10:55
Foto

Š84t15ě21p42á79n 70B10i45n39k40o 3656244153506

Problém je, že "odpor" konkurence k UBERu ve skutečnosti není o tom, zda dodržují, co jim ukládají zákony (protože to hravě splní každý jouda), ale o tom, aby byla služba UBER potlačena principiálně (a jí obdobné). Viz nesmysly ve Francii s limitem na přistavení vozu objednávaného online. Prostě je to o tom, že určitá skupina podnikatelů potřebuje zakonzervovat obchodní model, který je zastaralý. Bez ohledu na to, že zákazník by volil jinak. A jenom připomínám, že se často mylně předpokládá, že UBER něco porušuje tím, že nejezdí s taxametrem. To nemusí ani podle aktuálně platné legislativy.

0/0
5.5.2016 11:38

P16e77t19r 20N54i61v64n68i62c75k25ý 3102364595167

To je jasné, že staré a privilegované struktury brání současný stav.

0/0
5.5.2016 11:57

M97a25r53t26i60n 24K19a24r83á66s24e74k 9138923428808

No, tak ono vetsine lidi prijde jednodussi a logictejsi tlacit na to, aby se dodrazovaly soucasne zakony (kterym se prizpusobili), nez tlacit na to aby se zakony (ktere jim v principu nevadi) zmenily....

0/0
5.5.2016 14:09
Foto

Š50t36ě26p24á86n 34B43i82n88k60o 3256514443276

Ale copak UBERáci jezdí s označením TAXI, berou z ulice, kasírují hotovost a na taxametru mají vyšší sazby, než povoluje magistrát? Opakuji, že i současná legislativa umožňuje vozit lidi za úplatu bez označení taxi a taxametru. A připomínám, že tu není jediné soudní rozhodnutí, že by UBER něco poručoval. Jsou tu nějaké kroky správních orgánů a pokud vím, ani ty ještě nejsou dokončené, takže bych nepředbíhal.

0/0
5.5.2016 15:06
Foto

Š78t43ě49p38á41n 25B22i96n54k35o 3966634353536

porušoval, srry....

0/0
5.5.2016 15:06

M39a85r60t75i30n 94K74a73r20á45s29e72k 9818693378108

Současná legislativa umožňuje vozit lidi za úplatu bez označení taxi a taxametru za URCITYCH PODMINEK a ty uber nesplnuje a predevsim je ve velkem nesplnuji ridici jezdici pro UBER...

0/0
5.5.2016 15:13
Foto

Š98t67ě79p65á86n 80B35i73n61k27o 3686524813896

Ano a to jsem přece jasně napsal výše. Dotyčný musí mít vozidlo v registru a musí mít zkoušky. Formálně není o čem diskutovat. Z hlediska zákazníka vás nezajímá ani jedno. Nicméně spor TAXI vs. UBER nespočívá v tom, jestli UBER splní tyhle formality. I kdyby je všichni řidičové splnili, protesty "starých" neustanou. A bit je kdo. Jenom zákazník. Ten dal jasně najevo, že mu služba UBER (nebo jí podobné) vyhovují mnohem víc, než nějaké pokusy státu cosi regulovat a kontrolovat. Jednak se to státům jaksi nedaří, ale hlavně to není garantem čehokoli pro zákazníka.

0/0
5.5.2016 15:26

M27i33r98e89k 52Z12á98v48o31d48n51ý 7152327140198

„Jestli mají bruselští představitelé problém s Uberem, měli by najít způsob, jak jim pomoci dodržovat standardy,“ // To bude stát (Brusel) pomáhat každému subjektu v podnikání? Pravidla jsou daná, takže buď se přizpůsob nebo odejdi (stejně by to mělo platit i s migranty).

+5/0
5.5.2016 9:49

M67i43c51h69a54l 36P38i82n68d65j58a60k 5863244137357

s imigranty souhlas, ale co kdyz zadna pravidla neexistuji? Protoze dany zpusob podnikani je naprosto novy? Uber totiz podle me se nesnazi obchazet zakony. Proste dela neco na co v mnoha zemich v legislative nepamatuji. Takovych "UBER" aplikaci uz u nas bylo nekolik mnohem drive a nikdo se tim nezabyval dokud se z toho nestala masovejsi zalezitost. Ja osobne nevidim problem. Bud si objednam TAXI a mam zajistene ze dotycny taxikar nebude clovek ktery ma najezdeno par set km a zaplatim si vice, nebo si obednam Uber a v podstate se mi muze stat ( a stalo se mi) ze dotycny podle me nemael ani ridicak :) Tak ci tak je to moje volba.

+2/0
5.5.2016 10:01
Foto

H32o90n30z28a 94P73r90o26v34a10z59n45í40k 8248811577307

Takže kdyby si někdo založil firmu dělající operace u lidí doma v obýváku a měl by jako doktory jednonohé slepé zedníky, bylo by to v pohodě, protože je to každého volba? Takhle to úplně u koncesovaných živností nefunguje...

0/0
5.5.2016 10:05

M63i92c83h26a81l 37P63i87n49d40j33a93k 5503224347287

Za me osobne by to bylo v pohode. :) Protoze tohle je demokracie. Volba. A jestli ze se s nekym domluvim na necem a je uplne jedno jestli me preveze z mista A do mista B, nebo mi udela operaci mozku, pokud udela to na cem jsme se dohodli tak je to v poradku.

0/0
5.5.2016 10:14

J22i29ř23í 12F85r24á93n51e35k 8446531752925

Srovnavat odvoz os. vozidlem s operaci neni uplne stastne ;) Kdokoliv muze i pres stavajici zakony u silnice zvednout palec a jet stopem, ridici dat za svoz "na pivo" a je hotovo. To ze se z taxikariny udelal business ve forme jakou zname, neni chyba Uberu a cele toto fungovani je dle meho davno prekonano. Proto je treba byti flexibilni a nezadupat neco, co ma na spolecnost pozitivni dopad do zeme, protoze to "proste takhle nechodi"

+1/0
5.5.2016 10:16

J51a54n 83O11n40d32r30o29u19š49e63k 5666399546428

Se divim, ze autostop ještě nezakazali, ale myslim, ze zakazou

+1/0
5.5.2016 11:01

J66i32ř83í 87K35o27c27u93r67e55k 6445494985418

Tak jistě. On totiž chirurg většinou řidit neumí, podobně jako většina taxikářů neumí srovnat zlomenou nohu.

Jinak řečeno: Když chirurg začne provozovat taxislužbu, bude stejně mrtvých, jako když taxikář začne provozovat oeprační sál.

0/0
5.5.2016 14:01

J90a47n 82O87n93d97r85o49u91š20e89k 5136989136788

Za me v pohode. Jen bych k nim proste nesel.

0/0
5.5.2016 11:00

M58a45r55t68i60n 83T12e60s65a49ř 2749333593253

Taxikaření není vyhrazená živnost. Koncese je čistě magistrátní výmysl (spekulace - možná i kvůli úplatkům za koncese). Zda bude v Praze o tisíc Uber aut navíc nebo o tisíc aut navíc vlastněných pražáky na denní dojíždění, je celkem jedno. Jen bude mít Uber o dost větší důvěru a kvalitu služeb z pohledu cizinců než dnešní dročkáři.

Jedinečná příležitost, jak přijít o jednu zahanbující informaci v bedekrech.

0/0
5.5.2016 13:06

M54a95r81t31i86n 27K12a80r77á45s56e55k 9278393728968

No uber podobnych aplikaci je porad dost, akorat ze ty funguji regulerne podle zakona...

0/0
5.5.2016 10:18

M32i28r24e24k 18Z20á87v79o47d57n88ý 7852267470298

Mně osobně se tato kauza nijak osobně netýká, takže nemám přesně nastudované. Nicméně je tady jeden základní předpoklad, bez kterého ta služba fungovat nemůže a to je placení daní. Pokud ti, co dělají "taxikáře" neplatí daně, tak by to byla zjevně nelegální činnost. Ale jak říkám, nevím, jestli se tomu děje. Pak samozřejmě tito lidé potřebují živnostenský list. Bez něj se opět jedná o nelegální činnost. A aby tento živnostenský list získali, musí splnit určité předpoklady (dané zákonem). Pokud se všechny tyto podmínky dodrží. nevidím problém v tomto oboru podnikání :)

0/0
5.5.2016 10:24

M73i36r33e46k 24Z17á80v22o85d76n77ý 7662207220158

*Mě

0/0
5.5.2016 10:24
Foto

Š65t72ě86p67á26n 56B19i44n17k44o 3176124833386

Ono je to složitější a je taky zapotřebí rozlišovat jednotlivé služby UBERu. Ve finále zjistíte, že na nějaké příležitostné svezení za peníze ŽL nepotřebujete. Pokud se vejdete do limitu, umožňuje platná legislativa vykonávat příležitostnou činnost (do 30tis. ročně). Ti, co jezdí UBER Black, mají zpravidla vše. ŽL (ŽO), registraci vozu i zkoušky. Franta, co si dvakrát do měsíce sedne za volant, aby si přivydělal pak nikoli. Legislativa samozřejmě umožňuje ekvivalent dřívejší smluvní přepravy, tj. poskytování služby bez taxametru a v neoznačeném voze za cenu, kterou si obě strany domluví. Prostě celé je to o tom, že regulace a legislativa nestíhá reagovat na vývoj na trhu a trčí ve 20. století. A to vyhovuje i té sebrance taxikářů a veksláků, se kterými žádná sebetvrdší regulace zatím nic nezmohla....

0/0
5.5.2016 11:45

M37a26r63t39i25n 82T29e92s91a57ř 2899503163373

Hlavně by měl Brusel přestat chránit taxikářské vyžírky, které zjevně svoji lobby mají (a nejen v Praze). Kdo chvíli kradl, již krade opodál...

0/0
5.5.2016 12:50

M47a39r53t77i66n 42K90a26r97á58s31e71k 9638903268128

No proste soucasne situace je dlouhodobe neudrzitelna - bud se bude muset uvolnit regulace pro vsechny, nebo tvrde potirat ti, kteri ji obchazeji. Stav kdy jedna skupina ma tuny povinnost a dalsich nakladu a druha na to kasle a priviraji se nad ni oci nikdy nemuze fungovat dlouhodobe....

+11/0
5.5.2016 9:42

J17a14k96u82b 57K59u24b36a 5938394844725

Mate na mysli taxikare kaslajici na taxametry neuvadejici viditelne cenik?

+6/0
5.5.2016 9:50

J79a38n 76H74e50l81l96e76r 9908395446

ano, ty take

+1/0
5.5.2016 9:53

M50a46r21t27i15n 18K53a28r38á76s89e50k 9858533328788

Samozrejme....

0/0
5.5.2016 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.