Diskuze
Dráhy reagují na konkurenci cenovým paradoxem: jedete blíž, platíte víc
Děkujeme za pochopení.
V82á95c53l17a92v 50P47o24l57í79v19k24a
Pan Súra - "samozvaný odborník přes dopravu" Důkaz kdy si novinář, spíš než aby dobře dělal svoji nezávislou novinářskou práci, hraje si na mediální moc. Stále dokola nám zde prezentuje své osobní sympatie a nesympatije. Žumpa české novinařiny.
P21a72v26e42l 74Š22m76í71d39e42k
Mě se líbí jak autor vždycky zmíní žlutýho
P83a20v23e25l 75Š70m94í52d40e51k
Třeba v Rakousku mezi Vídní a Salzburkem , tam jezdí soukromník a OBB a v Maďarsku taky. Taky se podívejte na web Deutsche Bahn, tam jsou taky velké cenové rozdíly.
M59i20r79o20s41l79a72v 75Z83i25k82m96u58n29d
Jaký soukromník jezdí v Maďarsku ? MÁV je akciovka (= soukromník) jako společnost GySEV (=soukromník) a oba jezdí podle stejných not ...
J49i18ř38í 66K58o24c65u35r26e21k
Koupil jsem si jízdenku z Brna do Prahy. Byla levnější než z Brna do Kolína. Vystoupil jsem v Kolíně. Byl jem za podvodníka.
J59a57n 79P47o65k45o88r71n76ý
To tedy jsi podvodník. Gustav Anděl by ti to měl vysvětlit.
J19a84n 82K41o65b37ě53r93s28k88ý
Stejný paradox jako když jízdenka u RegioJetu nebo LeoExpressu stojí míň do Košic než do Ostravy. A kdyby to ČD jezdily za 120 Kč tak by linka byla ještě ve větší ztrátě. Ona totiž nižší cena nemusí znamenat nižší tržby. Navíc Arriva není soukromník.
A vůbec o tom už se ví dlouho i na tom autorem opovrhovaném K-Reportu. Tak proč najednou tento senzachtivý článek za každou cenu ?
B67r39o65n37i42s84l27a16v 86G18a68b10r65y48š
To by nebylo ono, aby se na ČD něco nenašlo...
M69i88c50h80a38l 12S14m54í70t70k79a
Toto řekne ředitel dceřiné společnosti Deutche bahn: „Jsme rádi, že konkurence pomáhá cestujícím, jen se bojíme, abychom toto nakonec neplatili z daní,“ říká šéf Arrivy Daniel Adamka.
Jak komické nebo spíš tragické?
Uvedl někde pan Sůra, že Arriva je dceřiná společnost německého železničniho dporavce který je úplně stejný jako České dráhy? Jen u nás se chová jako soukromník.
M53a48r42t96i31n 63Š90u43l11c
A není to celkem jedno? Nemyslím si, že by DB mohly jakkoliv z veřejných peněz, které dostávají v D za objednanou dopravu, dotovat Arrivu, i kdyby byla v jakékoliv ztrátě... Takže je přece jedno, kdo to vlastní.
Nikdo nebrání ČD, aby si zřídily autobusovou divizi a ta jim vydělávala peníze...
V21l39a95s45t83i94m52i29l 29S44v87o31b25o56d81a
Pane Sůra, zrovna na tomhle nic nelogického nevidím. To je jako byste označil za nelogické, že např. v horském kiosku zaplatíte za jeden rohlík více, než za dva někde ve městě ;-). Mohl byste sice namítnout, že v kiosku je cena vyšší např. kvůli vyšším nákladům na dodání, což asi zrovna nebude problém těch jednotlivých tras, kde je doprava dražší, ale na to já bych odpověděl, že konkurovalo-li by si tam třeba 10 kiosků a nebyl tam třeba jen jeden... ;-)
P30e81t23r 38N48a48j20d30e18k
Tohle je taky logické? Cena v eshopu ČD:
Ostrava hl. n. - Praha: nejlevnější jízdenka 190 Kč
Ostrava Kunčice - Praha: nejlevnější jízdenka 491 Kč
V72e89r82o76n20i30k59a 61Š47k41v95á80r81o47v94á
Z jakých 109Kč, s kartou IN25 jsem do Teplic platila 127Kč z Holešovic a 130kč z Hlaváku, jak je vypočítaná cena 109Kč, prosím autora o vysvětlení.
R58a42d64e61k 92J63a94n90a59t69a
Jedná se o Včasnou jízdenku, typicky koupenou v e-shopu.
J80a89n 40J13e75m71e58l79k96a
TR10 je nejnižší v západní Evropě. Zlé dráhy.. Slováci mají taky dražší jízdné, Maďaři a Poláci nevím. Jestli si někdo myslí, že jízdné půjde dolů se soutěžemi dotovaných tratí, bude nemile vyléčen, se obávám. Min. na 15 let. (tím nemyslím marketingová cena od.. 4 lístky na vlak).
Pan Sůra tady neustále motá open acces a dotované tratě se soutěžemi dohromady. Ukazuje výhody open acces, kde je opravdová konkurence. Kde navíc je drsná, dočasná cenová válka. A říká, že ty samé výhody budou na dotovaných se soutěžemi. S jedním soukromým dopravcem zadrápnutým na 15 let. To je přece nesmysl. A ještě nám tu někdo tvrdí, že není potřeba jim nadiktovat integrované státní jízdné. (Že si ho můžou určit sami.) A stejně bude dotyčný dopravce mít jen jinou nálepku na vozidle, protože dostane státní vozidlo od kraje nebo z půjčovny. Bude to jen virtuální operátor.
K tomu tady Ťok chce přidat ještě koncese (monopolizace) a zrušit open access.
J34a88n73a 89M43e46r24o31p73e
Dělení lístků na dva si dobře pamatuji z dob svého mládí, kdy ty kartičkové lístky byly na pevně dané vzdálenosti a když se přetáhlo o 2 km, tak se platilo v další relaci, takže lidi přišli na to, že nejlíp lístek rozdělit na 2 a vyšlo to levněji. Většina lidí to nedělala, protože to nevěděla či neřešila a na pokladně to taky nezmiňovali.
Pak přišly jednotné ceny podle km a nehodilo se to a hned o pár let později relační akční slevy mezi krajskými městy. Takže se koupil lístek do krajského města a vystoupilo dřív (jen se ta jízdenka musela i koupit přímo v tom krajském městě). Nyní pokud se to může koupit na internetu, tak holt někdo buď o cestě přemýšlí a zaplatí míň nebo kupuje co potká a zaplatí víc. Za rohlíky v trafice se taky často zaplatí víc, ale když nejdu do potravin a nestíhám, jsem ráda i za rohlík za 5 Kč.
R29a15d28e12k 91J72a96n61a57t75a
Lidi to moc nedělali, hlavně proto, že
1) kupovat jízdenku z jiné stanice, než ve které jste právě byl, bylo problematické (ty lepenkové měli předtištěné) a ten bod dělení vyšel často do stanice, kde jste nevystupoval z vlaku
2) nebyl internet a tudíž ani takovéhle rady. Musel jste si sám koupit jízdní řád a počítat. A to se každému nechce :-)
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují
Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...
Kryptopodvodník Bankman-Fried dostal 25 let. Zpronevěřil osm miliard dolarů
Americký soud poslal zakladatele zkrachovalé kryptoměnové burzy FTX Sama Bankmana-Frieda na 25 let...
Palubní personál rakouských aerolinek stávkuje, dotýká se to i spojů s Prahou
V Rakousku ve čtvrtek začala 36hodinová stávka palubního personálu aerolinek Austrian Airlines...
Pěstitelé v problémech. Cena vína prakticky neroste a jeho spotřeba klesá
Spotřeba tichých vín, tedy ne šumivých ani perlivých vín, v České republice v loňském roce dál...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!