Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy reagují na konkurenci cenovým paradoxem: jedete blíž, platíte víc

Dráhy umějí velice rychle zlevnit své jízdenky i o třetinu, když se někde objeví konkurence. A jinde naopak dál vybírat za každý ujetý kilometr klidně dvojnásobek. Zatím posledním případem je spojení mezi Prahou a Teplicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V79á47c32l59a15v 50P23o61l12í94v93k61a 9238343301928

Pan Súra - "samozvaný odborník přes dopravu" Důkaz kdy si novinář, spíš než aby dobře dělal svoji nezávislou novinářskou práci, hraje si na mediální moc. Stále dokola nám zde prezentuje své osobní sympatie a nesympatije. Žumpa české novinařiny.

+1/0
7.5.2016 13:33

P89a73v21e14l 64Š73m88í68d75e39k 6409890743128

Mě se líbí jak autor vždycky zmíní žlutýho;-D

+3/0
7.5.2016 8:06

R32o25b80e33r31t 13P35r56a33ž13á39k 4328516305900

Musí.:-)

+1/0
7.5.2016 12:56

P17a22v96e43l 89Š62m71í64d29e65k 6159580623838

Třeba v Rakousku mezi Vídní a Salzburkem , tam jezdí soukromník a OBB a v Maďarsku taky. Taky se podívejte na web Deutsche Bahn, tam jsou taky velké cenové rozdíly.;-D

0/0
7.5.2016 7:52

M75i19r32o85s10l72a77v 80Z89i13k26m67u43n49d 6188732417328

Jaký soukromník jezdí v Maďarsku ? MÁV je akciovka (= soukromník) jako společnost GySEV (=soukromník) a oba jezdí podle stejných not ...

0/0
7.5.2016 18:18

J67i77ř67í 26K43o56c84u48r59e60k 6615664265548

Koupil jsem si jízdenku z Brna do Prahy. Byla levnější než z Brna do Kolína. Vystoupil jsem v Kolíně. Byl jem za podvodníka.

+3/0
6.5.2016 13:40

J71a72n 57P92o16k46o51r57n22ý 1363329920263

To tedy jsi podvodník. Gustav Anděl by ti to měl vysvětlit. ;-D

0/0
6.5.2016 13:45

P31e29t31r 56N54o33v81o90t84n25y 1581740751

A kdo na to přišel? :-)

+1/0
6.5.2016 15:45

R10a60d23e27k 28J32a86n71a95t69a 9915246664942

Komu jste byl za podvodníka?

Tady není Anglie, kde jsou turnikety pro odchod z nádraží a historky o podobné buzeraci existují. Ve vlaku vás nikdo nedrží.

+2/0
6.5.2016 16:59
Foto

M79i20c64h41a93l 50S40m62í28t37k14a 8164424433636

Navíc můžete cestu přerušit po 100 km a pak klidně pokračovat.

0/0
6.5.2016 18:41

J86a56n 98K28o40b45ě89r44s94k17ý 1980166531353

Stejný paradox jako když jízdenka u RegioJetu nebo LeoExpressu stojí míň do Košic než do Ostravy. A kdyby to ČD jezdily za 120 Kč tak by linka byla ještě ve větší ztrátě. Ona totiž nižší cena nemusí znamenat nižší tržby. Navíc Arriva není soukromník.

A vůbec o tom už se ví dlouho i na tom autorem opovrhovaném K-Reportu. Tak proč najednou tento senzachtivý článek za každou cenu ? :-P

+5/0
6.5.2016 13:13
Foto

B58r39o41n87i38s11l79a29v 83G64a34b44r46y42š 6845234210

To by nebylo ono, aby se na ČD něco nenašlo... :-P

+1/0
6.5.2016 15:50
Foto

M89i52c18h18a23l 92S95m35í59t89k74a 8694334933436

Toto řekne ředitel dceřiné společnosti Deutche bahn: „Jsme rádi, že konkurence pomáhá cestujícím, jen se bojíme, abychom toto nakonec neplatili z daní,“ říká šéf Arrivy Daniel Adamka.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/tarif-drah-praha-teplice-0wq-/eko-doprava.aspx?c=A160505_224724_eko-doprava_neh

Jak komické nebo spíš tragické?

Uvedl někde pan Sůra, že Arriva je dceřiná společnost německého železničniho dporavce který je úplně stejný jako České dráhy? Jen u nás se chová jako soukromník.

+7/0
6.5.2016 11:54

M86a37r68t97i71n 28Š13u41l82c 2667719430935

A není to celkem jedno? Nemyslím si, že by DB mohly jakkoliv z veřejných peněz, které dostávají v D za objednanou dopravu, dotovat Arrivu, i kdyby byla v jakékoliv ztrátě... Takže je přece jedno, kdo to vlastní.

Nikdo nebrání ČD, aby si zřídily autobusovou divizi a ta jim vydělávala peníze...

0/−2
6.5.2016 12:02
Foto

M95i97c56h59a81l 94S18m62í44t26k45a 8454454613786

Ale Arriva provozuje i železniční dopravu. On pan Adamka je šéf všech Arriv v ČR? Na stránkách je uvedeno generální ředitel skupiny Arriva, tj i železniční dopravy.

+1/0
6.5.2016 12:15
Foto

M21i14c59h59a70l 89S57m19í73t85k50a 8924854213356

Vlastníkem společnosti je Arriva je Deutsche bahn. A Deutsche bahn vlastní ze 100% Spolková republika Německo. Takže vlastně 100% vlastněnému podniku České dráhy bude konkurovat 100% vlastněná společnost Spolkovou republikou Německo. (http://www.deutschebahn.com/en/investor_relations/ir_tochtersite_dbag.html)

+2/0
6.5.2016 12:24

J50a50n 58S11ů39r60a 4425253873382

Zkuste google a napsat tam arriva deutsche bahn sůra.

0/0
6.5.2016 13:28
Foto

M84i80c51h20a33l 61S35m66í34t29k77a 8174224723136

Nejak mimo.

0/0
6.5.2016 13:31

J48a88n 82S72ů40r12a 4325513193742

Uvedl někde pan Sůra, že Arriva je dceřiná společnost německého železničniho dporavce který je úplně stejný jako České dráhy? Jen u nás se chová jako soukromník.

tak vám odpovídám.

0/0
6.5.2016 13:32
Foto

M93i86c43h32a27l 78S88m71í31t84k19a 8154974503336

Pane Sůra naučte se číst, je tam napsaný ? Zde se navážíte do ČD a do podniku který je na stejné úrovni v zahraničí jako ČD a má dceřinou společnost u nás nenapíšete tuto důležitou informaci? To by asi nemělo takový úspěch, jako kopnutí si do ČD.

0/0
6.5.2016 13:42

J24a36n 61S90ů56r43a 4385853973892

Budete se stejně navážet, že v každém textu o ČD není uvedeno, že jde o státního dopravce? Ty ceny na Teplicích nabízí nyní i ryze soukromí dopravci.

0/0
6.5.2016 13:47

V71l58a52s56t35i62m39i41l 45S38v74o91b43o17d50a 7883458895874

Pane Sůra, zrovna na tomhle nic nelogického nevidím. To je jako byste označil za nelogické, že např. v horském kiosku zaplatíte za jeden rohlík více, než za dva někde ve městě ;-). Mohl byste sice namítnout, že v kiosku je cena vyšší např. kvůli vyšším nákladům na dodání, což asi zrovna nebude problém těch jednotlivých tras, kde je doprava dražší, ale na to já bych odpověděl, že konkurovalo-li by si tam třeba 10 kiosků a nebyl tam třeba jen jeden... ;-)

+7/0
6.5.2016 10:21

P93e42t89r 42N48a26j75d69e59k 7627416643101

Tohle je taky logické? Cena v eshopu ČD:

Ostrava hl. n. - Praha: nejlevnější jízdenka 190 Kč

Ostrava Kunčice - Praha: nejlevnější jízdenka 491 Kč

+1/0
6.5.2016 11:04
Foto

B45r41o55n29i45s24l94a32v 78G73a61b21r58y32š 6915544500

Nelogický jste Vy.

Už jsem Vám jednou psal, že normální člověk se zeptá, jak by se mohl do cíle dostat nejlevněji.

+2/−4
6.5.2016 11:22

P67e97t48r 97N13a57j80d26e13k 7407596913781

Normální človek se opravdu při nákupu jízdenky neptá jak by to šlo nejlevněji. Prostě řekne cílovou stanici a logicky předpokládá, že to nebude mít o 300 Kč dražší než z vedlejšího nádraží.

+4/−1
6.5.2016 12:00
Foto

B78r14o73n73i55s12l60a31v 52G30a93b64r24y67š 6385314890

Já logicky předpokládám, že mi web RJ nenapíše, že mezi vybranými destinacemi spojení neexistuje. Já se s Jančurou z Ostravy-Svinova do Prahy-Černého Mostu prostě nedostanu. ;-D

+1/0
6.5.2016 12:20

M92a83r25t19i93n 42Š26u12l41c 2837739130415

A jak se v eshopu zeptáte?

+1/0
6.5.2016 12:03
Foto

B83r45o39n10i94s57l47a83v 75G89a92b28r24y77š 6535424880

Zvednu trubku a zeptám se. Jste snad nesvéprávný, že neumíte telefonovat?

Jste dospělý člověk, který dokáže ovládat moderní zařízení, ale na vyjednání levnější cesty už nestačíte. Nechápu to.

+1/−1
6.5.2016 12:10

R88a52d94e23k 46J75a75n69a83t70a 9565706234272

Že by dole odkaz "Napište nám"?

+2/0
6.5.2016 13:01

P86e27t20r 45N57a35j24d72e79k 7827156263921

Schválně jsem jim napsal, jsem zvědavý jestli se dočkám odpovědi do Vánoc.

0/0
7.5.2016 0:10

J32a89n 78J64e71m69e52l93k31a 1185280

Bez in 25, ovšem co.. Stejně časem se ukáže, že reálná cena za kterou se dá jezdit Praha Ostrava je u tr10 s in 25 tedy nějakých 320 Kč. Jančura s 10 vagony asi dokáže jít níž, ale stejně by potřeboval lepší lokomotivy a opravy klimatizace + další opravy do budoucnosti. Leo taky potřebuje tak aspoň 300 Kč a to má velmi efektivní soupravu.

0/0
6.5.2016 11:34

R46i69c62h40a20r86d 89V23a61c71e16k 5111148412958

Ale u těch kiosků je snad podobný případ, že si zaplatím rohlík levně dole v supermarketu a vyzvednu si ho v horském kiosku.

0/0
6.5.2016 11:23

V16e73r26o72n21i18k30a 81Š52k78v15á16r84o10v70á 5331640196916

Z jakých 109Kč, s kartou IN25 jsem do Teplic platila 127Kč z Holešovic a 130kč z Hlaváku, jak je vypočítaná cena 109Kč, prosím autora o vysvětlení.

0/0
6.5.2016 10:05

R98a87d71e82k 62J92a92n90a63t31a 9265886744332

Jedná se o Včasnou jízdenku, typicky koupenou v e-shopu.

+1/0
6.5.2016 10:39

J75a63n 77J77e58m96e19l26k86a 1195600

TR10 je nejnižší v západní Evropě. Zlé dráhy.. Slováci mají taky dražší jízdné, Maďaři a Poláci nevím. Jestli si někdo myslí, že jízdné půjde dolů se soutěžemi dotovaných tratí, bude nemile vyléčen, se obávám. Min. na 15 let. (tím nemyslím marketingová cena od.. 4 lístky na vlak).

Pan Sůra tady neustále motá open acces a dotované tratě se soutěžemi dohromady. Ukazuje výhody open acces, kde je opravdová konkurence. Kde navíc je drsná, dočasná cenová válka. A říká, že ty samé výhody budou na dotovaných se soutěžemi. S jedním soukromým dopravcem zadrápnutým na 15 let. To je přece nesmysl. A ještě nám tu někdo tvrdí, že není potřeba jim nadiktovat integrované státní jízdné. (Že si ho můžou určit sami.) A stejně bude dotyčný dopravce mít jen jinou nálepku na vozidle, protože dostane státní vozidlo od kraje nebo z půjčovny. Bude to jen virtuální operátor.

K tomu tady Ťok chce přidat ještě koncese (monopolizace) a zrušit open access.

+5/0
6.5.2016 9:54

J14a79n15a 22M90e47r50o90p21e 7418179447909

Dělení lístků na dva si dobře pamatuji z dob svého mládí, kdy ty kartičkové lístky byly na pevně dané vzdálenosti a když se přetáhlo o 2 km, tak se platilo v další relaci, takže lidi přišli na to, že nejlíp lístek rozdělit na 2 a vyšlo to levněji. Většina lidí to nedělala, protože to nevěděla či neřešila a na pokladně to taky nezmiňovali.

Pak přišly jednotné ceny podle km a nehodilo se to a hned o pár let později relační akční slevy mezi krajskými městy. Takže se koupil lístek do krajského města a vystoupilo dřív (jen se ta jízdenka musela i koupit přímo v tom krajském městě). Nyní pokud se to může koupit na internetu, tak holt někdo buď o cestě přemýšlí a zaplatí míň nebo kupuje co potká a zaplatí víc. Za rohlíky v trafice se taky často zaplatí víc, ale když nejdu do potravin a nestíhám, jsem ráda i za rohlík za 5 Kč.

+2/−1
6.5.2016 9:32

R62a78d28e26k 65J60a36n89a40t81a 9195466914552

Lidi to moc nedělali, hlavně proto, že

1) kupovat jízdenku z jiné stanice, než ve které jste právě byl, bylo problematické (ty lepenkové měli předtištěné) a ten bod dělení vyšel často do stanice, kde jste nevystupoval z vlaku

2) nebyl internet a tudíž ani takovéhle rady. Musel jste si sám koupit jízdní řád a počítat. A to se každému nechce :-)

+1/0
6.5.2016 9:37

P16e22t82r 81N11a61j32d58e22k 7867786723821

Takže vlastně pohoda, ten co bydlí dál, platí míň a je to tak správně, že?

0/−1
6.5.2016 9:38

M75a96r62t90i68n 29K86o24p78ř77i91v60a 2354820700738

Ano, vytizi více trasy a o to jde. Jako u vseho. Pro vás jsou více důležitý co jedou dal. Viz ceník konkurence. Le 249 Kč do Popradu, ale skoro 500 do Ostravy. Kladika

0/0
6.5.2016 9:46

P96e95t75r 97N91a44j78d38e58k 7157816673141

Tohle není klasika, to je naprostá debilita dopravce, pokud nabízí jízdenku dál za nižší cenu. Už proto, že v úseku Ostrava-Poprad by prodal jízdenku ještě někomu jinému. Ovšem LE se tak opravdu nechová.

0/0
6.5.2016 9:53
Foto

M66i40c47h91a76l 60S91m76í90t50k27a 8154404363436

A navíc u zahraniční jízdenky neplatí DPH.

0/0
6.5.2016 10:56

P89ř31e74m77y60s83l 24H90r13o73m89a40d28a 2344416628461

Dnes je naprosto neospravedlnitelné to, že stát dává ČD a ČSAD dotace! Za co jim je dává? Za dopravní obslužnost ? To je přece nesmysl, ČD naopak z lokálních linek dotují ty dálkové. No a ČSAD šlo ještě dál. To v konkurenčním boji například se StudentAgency, přestalo zastavovat ve všech menších městech a obcích. Podívejte se například na spoj KV - Praha, ten už nestaví ani v Lubenci.

U nás tak dochází k paradoxu, že občané venkova dotují ze svých daní dopravní obslužnost pro velká Krajská města a pro Prahu. Těmto občanům však nezbývá než všude jezdit autem, protože přímé spoje byly zrušeny a cestování s přestupy je neskutečně drahé a zdlouhavé.

+6/−7
6.5.2016 9:14

P28e20t22r 47N54e67c58h32a78n96i16c55k57ý 7923616188440

Tohle všechno vyvolává konkurenční boj v dopravě. Pokud stát přistupuje na hru, že výdělečné linky dá soukromníkům a státní podniky odjedou ten zbytek, tak o to víc to bude stát. Správné by bylo celou dopravní obslužnost koncepčně soutěžit.

+4/0
6.5.2016 9:23

P47ř37e40m13y17s29l 52H49r44o28m86a29d72a 2524586868791

Jenže státní podniky už ten zbytek prostě neodjíždí! Na venkově prostě nemáte volbu. Musíte jet autem, protože autobusy nejezdí. Stát už na systém dopravní obslužnosti rezignoval. Dobře, ale ať přestane vyplácet dotace. O to budeme mít menší daně a budeme moci investovat do novějších aut.

+3/0
6.5.2016 9:28
Foto

B85r30o24n95i45s62l26a55v 80G86a17b45r54y80š 6385324830

A proč autobusy nejezdí?

Vy jste jako starosta Jirkova, který nechce ve svém městě trolejbusy. Ale vůbec se neptá, proč jsou ty trolejbusy prázdné.

+2/0
6.5.2016 9:29

P85ř14e31m43y20s89l 69H97r19o49m70a13d15a 2544576678771

To je přece úplně něco jiného. Ten autobus je prázdný, protože ČSAD lidem nezastaví, aby mohli nastoupit. Nezastaví ani, když tím městem projíždí. Když chcete z Lubence do Prahy, tak musíte jen nejprve zpátky do KV a tam nastoupit na autobus do Prahy. Podívejte se na mapu a pochopíte, jaký je to nesmysl. Pro lidi z Lubence, ten autobus nemá význam. Klidně může být zrušen. Oni musí jezdit autem, alternativa prostě není. Já se ptám, za co lidé z Lubence platí daně na dotace pro ČSAD ?

+1/0
6.5.2016 10:14
Foto

B16r41o93n47i12s73l24a57v 35G42a44b13r89y46š 6575954880

A když chcete autobusem z Prahy do Mariánských Lázní, klidně Vám to najde spojení s přestupem v Chebu.

0/0
6.5.2016 10:32

R65a53d65e45k 74J39a53n97a35t23a 9545516754422

"za co lidé z Lubence platí daně na dotace pro ČSAD "

---

Žádné dálkové autobusy dotace nedostávají, tj. ani ČSAD.

+1/0
6.5.2016 11:37

P59ř76e75m73y96s38l 45H83r40o17m85a83d57a 2344936298121

Tak zrušme všechny dotace pro dopravce. Stejně je jak říkáte nedostávají.

0/0
6.5.2016 14:04

M23a16r26t87i13n 11Š41u40l11c 2497499750605

Co je ČSAD?

0/0
6.5.2016 12:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.