Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy reagují na konkurenci cenovým paradoxem: jedete blíž, platíte víc

Dráhy umějí velice rychle zlevnit své jízdenky i o třetinu, když se někde objeví konkurence. A jinde naopak dál vybírat za každý ujetý kilometr klidně dvojnásobek. Zatím posledním případem je spojení mezi Prahou a Teplicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V51á54c89l92a78v 14P13o26l26í94v88k21a 9588113291858

Pan Súra - "samozvaný odborník přes dopravu" Důkaz kdy si novinář, spíš než aby dobře dělal svoji nezávislou novinářskou práci, hraje si na mediální moc. Stále dokola nám zde prezentuje své osobní sympatie a nesympatije. Žumpa české novinařiny.

+1/0
7.5.2016 13:33

P26a14v31e54l 66Š61m37í20d55e68k 6249540383778

Mě se líbí jak autor vždycky zmíní žlutýho;-D

+3/0
7.5.2016 8:06

R62o22b50e60r32t 52P73r35a40ž13á35k 4528786985230

Musí.:-)

+1/0
7.5.2016 12:56

P72a82v81e45l 31Š68m34í23d48e77k 6209510633508

Třeba v Rakousku mezi Vídní a Salzburkem , tam jezdí soukromník a OBB a v Maďarsku taky. Taky se podívejte na web Deutsche Bahn, tam jsou taky velké cenové rozdíly.;-D

0/0
7.5.2016 7:52

M10i14r89o53s42l23a53v 88Z88i76k16m46u48n92d 6798892267618

Jaký soukromník jezdí v Maďarsku ? MÁV je akciovka (= soukromník) jako společnost GySEV (=soukromník) a oba jezdí podle stejných not ...

0/0
7.5.2016 18:18

J32i29ř12í 35K11o10c48u87r85e16k 6135214385728

Koupil jsem si jízdenku z Brna do Prahy. Byla levnější než z Brna do Kolína. Vystoupil jsem v Kolíně. Byl jem za podvodníka.

+3/0
6.5.2016 13:40

J82a19n 77P79o15k50o52r97n22ý 1333949940383

To tedy jsi podvodník. Gustav Anděl by ti to měl vysvětlit. ;-D

0/0
6.5.2016 13:45

P27e57t94r 49N64o68v42o70t57n10y 1561160771

A kdo na to přišel? :-)

+1/0
6.5.2016 15:45

R29a47d27e24k 70J41a80n65a81t79a 9605186414252

Komu jste byl za podvodníka?

Tady není Anglie, kde jsou turnikety pro odchod z nádraží a historky o podobné buzeraci existují. Ve vlaku vás nikdo nedrží.

+2/0
6.5.2016 16:59
Foto

M14i26c51h81a86l 83S84m76í55t14k49a 8314414763636

Navíc můžete cestu přerušit po 100 km a pak klidně pokračovat.

0/0
6.5.2016 18:41

J51a92n 72K63o63b67ě64r24s36k55ý 1480906871953

Stejný paradox jako když jízdenka u RegioJetu nebo LeoExpressu stojí míň do Košic než do Ostravy. A kdyby to ČD jezdily za 120 Kč tak by linka byla ještě ve větší ztrátě. Ona totiž nižší cena nemusí znamenat nižší tržby. Navíc Arriva není soukromník.

A vůbec o tom už se ví dlouho i na tom autorem opovrhovaném K-Reportu. Tak proč najednou tento senzachtivý článek za každou cenu ? :-P

+5/0
6.5.2016 13:13
Foto

B25r27o85n23i75s68l17a93v 41G91a90b50r73y98š 2362359741

To by nebylo ono, aby se na ČD něco nenašlo... :-P

+1/0
6.5.2016 15:50
Foto

M25i62c79h67a14l 91S11m47í83t22k34a 8104174873566

Toto řekne ředitel dceřiné společnosti Deutche bahn: „Jsme rádi, že konkurence pomáhá cestujícím, jen se bojíme, abychom toto nakonec neplatili z daní,“ říká šéf Arrivy Daniel Adamka.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/tarif-drah-praha-teplice-0wq-/eko-doprava.aspx?c=A160505_224724_eko-doprava_neh

Jak komické nebo spíš tragické?

Uvedl někde pan Sůra, že Arriva je dceřiná společnost německého železničniho dporavce který je úplně stejný jako České dráhy? Jen u nás se chová jako soukromník.

+7/0
6.5.2016 11:54

M58a12r39t50i69n 62Š37u84l62c 2137189600385

A není to celkem jedno? Nemyslím si, že by DB mohly jakkoliv z veřejných peněz, které dostávají v D za objednanou dopravu, dotovat Arrivu, i kdyby byla v jakékoliv ztrátě... Takže je přece jedno, kdo to vlastní.

Nikdo nebrání ČD, aby si zřídily autobusovou divizi a ta jim vydělávala peníze...

0/−2
6.5.2016 12:02
Foto

M63i59c76h66a76l 53S18m49í28t42k87a 8424324193666

Ale Arriva provozuje i železniční dopravu. On pan Adamka je šéf všech Arriv v ČR? Na stránkách je uvedeno generální ředitel skupiny Arriva, tj i železniční dopravy.

+1/0
6.5.2016 12:15
Foto

M17i77c39h80a24l 34S73m30í90t86k17a 8424374303566

Vlastníkem společnosti je Arriva je Deutsche bahn. A Deutsche bahn vlastní ze 100% Spolková republika Německo. Takže vlastně 100% vlastněnému podniku České dráhy bude konkurovat 100% vlastněná společnost Spolkovou republikou Německo. (http://www.deutschebahn.com/en/investor_relations/ir_tochtersite_dbag.html)

+2/0
6.5.2016 12:24

J58a46n 83S32ů17r12a 4975103363862

Zkuste google a napsat tam arriva deutsche bahn sůra.

0/0
6.5.2016 13:28
Foto

M95i69c51h68a12l 30S23m14í89t10k39a 8954154613386

Nejak mimo.

0/0
6.5.2016 13:31

J37a72n 79S96ů35r83a 4155283143372

Uvedl někde pan Sůra, že Arriva je dceřiná společnost německého železničniho dporavce který je úplně stejný jako České dráhy? Jen u nás se chová jako soukromník.

tak vám odpovídám.

0/0
6.5.2016 13:32
Foto

M96i42c92h23a60l 54S48m12í18t44k36a 8474454843676

Pane Sůra naučte se číst, je tam napsaný ? Zde se navážíte do ČD a do podniku který je na stejné úrovni v zahraničí jako ČD a má dceřinou společnost u nás nenapíšete tuto důležitou informaci? To by asi nemělo takový úspěch, jako kopnutí si do ČD.

0/0
6.5.2016 13:42

J13a14n 40S86ů63r44a 4845383823142

Budete se stejně navážet, že v každém textu o ČD není uvedeno, že jde o státního dopravce? Ty ceny na Teplicích nabízí nyní i ryze soukromí dopravci.

0/0
6.5.2016 13:47

V93l62a72s87t51i21m12i47l 63S71v42o59b69o15d70a 7553908215974

Pane Sůra, zrovna na tomhle nic nelogického nevidím. To je jako byste označil za nelogické, že např. v horském kiosku zaplatíte za jeden rohlík více, než za dva někde ve městě ;-). Mohl byste sice namítnout, že v kiosku je cena vyšší např. kvůli vyšším nákladům na dodání, což asi zrovna nebude problém těch jednotlivých tras, kde je doprava dražší, ale na to já bych odpověděl, že konkurovalo-li by si tam třeba 10 kiosků a nebyl tam třeba jen jeden... ;-)

+7/0
6.5.2016 10:21

P64e48t31r 68N93a86j29d43e85k 7547676913711

Tohle je taky logické? Cena v eshopu ČD:

Ostrava hl. n. - Praha: nejlevnější jízdenka 190 Kč

Ostrava Kunčice - Praha: nejlevnější jízdenka 491 Kč

+1/0
6.5.2016 11:04
Foto

B46r31o49n55i82s63l86a74v 41G59a25b50r80y57š 2462479251

Nelogický jste Vy.

Už jsem Vám jednou psal, že normální člověk se zeptá, jak by se mohl do cíle dostat nejlevněji.

+2/−4
6.5.2016 11:22

P26e22t45r 81N98a50j17d87e40k 7377356693301

Normální človek se opravdu při nákupu jízdenky neptá jak by to šlo nejlevněji. Prostě řekne cílovou stanici a logicky předpokládá, že to nebude mít o 300 Kč dražší než z vedlejšího nádraží.

+4/−1
6.5.2016 12:00
Foto

B88r27o33n26i42s56l68a87v 55G50a14b20r33y20š 2952989721

Já logicky předpokládám, že mi web RJ nenapíše, že mezi vybranými destinacemi spojení neexistuje. Já se s Jančurou z Ostravy-Svinova do Prahy-Černého Mostu prostě nedostanu. ;-D

+1/0
6.5.2016 12:20

M96a11r20t68i21n 21Š32u82l89c 2807459450595

A jak se v eshopu zeptáte?

+1/0
6.5.2016 12:03
Foto

B52r90o75n67i62s24l40a21v 46G34a24b41r36y41š 2102469491

Zvednu trubku a zeptám se. Jste snad nesvéprávný, že neumíte telefonovat?

Jste dospělý člověk, který dokáže ovládat moderní zařízení, ale na vyjednání levnější cesty už nestačíte. Nechápu to.

+1/−1
6.5.2016 12:10

R96a26d21e71k 74J20a38n19a52t91a 9185846164242

Že by dole odkaz "Napište nám"?

+2/0
6.5.2016 13:01

P68e50t15r 52N87a97j61d45e84k 7697636533181

Schválně jsem jim napsal, jsem zvědavý jestli se dočkám odpovědi do Vánoc.

0/0
7.5.2016 0:10

J12a83n 15J95e63m42e83l37k57a 1465960

Bez in 25, ovšem co.. Stejně časem se ukáže, že reálná cena za kterou se dá jezdit Praha Ostrava je u tr10 s in 25 tedy nějakých 320 Kč. Jančura s 10 vagony asi dokáže jít níž, ale stejně by potřeboval lepší lokomotivy a opravy klimatizace + další opravy do budoucnosti. Leo taky potřebuje tak aspoň 300 Kč a to má velmi efektivní soupravu.

0/0
6.5.2016 11:34

R17i15c16h14a18r15d 38V37a40c38e60k 5981518142528

Ale u těch kiosků je snad podobný případ, že si zaplatím rohlík levně dole v supermarketu a vyzvednu si ho v horském kiosku.

0/0
6.5.2016 11:23

V10e52r89o20n15i67k66a 15Š10k80v22á63r56o84v64á 5201260506626

Z jakých 109Kč, s kartou IN25 jsem do Teplic platila 127Kč z Holešovic a 130kč z Hlaváku, jak je vypočítaná cena 109Kč, prosím autora o vysvětlení.

0/0
6.5.2016 10:05

R62a77d92e92k 77J78a68n81a41t54a 9545986494842

Jedná se o Včasnou jízdenku, typicky koupenou v e-shopu.

+1/0
6.5.2016 10:39

J47a90n 31J73e78m53e14l38k36a 1465310

TR10 je nejnižší v západní Evropě. Zlé dráhy.. Slováci mají taky dražší jízdné, Maďaři a Poláci nevím. Jestli si někdo myslí, že jízdné půjde dolů se soutěžemi dotovaných tratí, bude nemile vyléčen, se obávám. Min. na 15 let. (tím nemyslím marketingová cena od.. 4 lístky na vlak).

Pan Sůra tady neustále motá open acces a dotované tratě se soutěžemi dohromady. Ukazuje výhody open acces, kde je opravdová konkurence. Kde navíc je drsná, dočasná cenová válka. A říká, že ty samé výhody budou na dotovaných se soutěžemi. S jedním soukromým dopravcem zadrápnutým na 15 let. To je přece nesmysl. A ještě nám tu někdo tvrdí, že není potřeba jim nadiktovat integrované státní jízdné. (Že si ho můžou určit sami.) A stejně bude dotyčný dopravce mít jen jinou nálepku na vozidle, protože dostane státní vozidlo od kraje nebo z půjčovny. Bude to jen virtuální operátor.

K tomu tady Ťok chce přidat ještě koncese (monopolizace) a zrušit open access.

+5/0
6.5.2016 9:54

J75a59n83a 38M89e53r22o17p29e 7398729557479

Dělení lístků na dva si dobře pamatuji z dob svého mládí, kdy ty kartičkové lístky byly na pevně dané vzdálenosti a když se přetáhlo o 2 km, tak se platilo v další relaci, takže lidi přišli na to, že nejlíp lístek rozdělit na 2 a vyšlo to levněji. Většina lidí to nedělala, protože to nevěděla či neřešila a na pokladně to taky nezmiňovali.

Pak přišly jednotné ceny podle km a nehodilo se to a hned o pár let později relační akční slevy mezi krajskými městy. Takže se koupil lístek do krajského města a vystoupilo dřív (jen se ta jízdenka musela i koupit přímo v tom krajském městě). Nyní pokud se to může koupit na internetu, tak holt někdo buď o cestě přemýšlí a zaplatí míň nebo kupuje co potká a zaplatí víc. Za rohlíky v trafice se taky často zaplatí víc, ale když nejdu do potravin a nestíhám, jsem ráda i za rohlík za 5 Kč.

+2/−1
6.5.2016 9:32

R60a82d67e46k 90J55a26n52a31t20a 9445766444802

Lidi to moc nedělali, hlavně proto, že

1) kupovat jízdenku z jiné stanice, než ve které jste právě byl, bylo problematické (ty lepenkové měli předtištěné) a ten bod dělení vyšel často do stanice, kde jste nevystupoval z vlaku

2) nebyl internet a tudíž ani takovéhle rady. Musel jste si sám koupit jízdní řád a počítat. A to se každému nechce :-)

+1/0
6.5.2016 9:37

P52e94t25r 12N93a34j55d86e33k 7517396203441

Takže vlastně pohoda, ten co bydlí dál, platí míň a je to tak správně, že?

0/−1
6.5.2016 9:38

M66a86r36t88i19n 78K72o54p35ř40i52v46a 2454690250658

Ano, vytizi více trasy a o to jde. Jako u vseho. Pro vás jsou více důležitý co jedou dal. Viz ceník konkurence. Le 249 Kč do Popradu, ale skoro 500 do Ostravy. Kladika

0/0
6.5.2016 9:46

P30e23t64r 67N36a92j24d60e10k 7617916973911

Tohle není klasika, to je naprostá debilita dopravce, pokud nabízí jízdenku dál za nižší cenu. Už proto, že v úseku Ostrava-Poprad by prodal jízdenku ještě někomu jinému. Ovšem LE se tak opravdu nechová.

0/0
6.5.2016 9:53
Foto

M74i74c93h65a83l 89S38m37í78t78k69a 8674574883216

A navíc u zahraniční jízdenky neplatí DPH.

0/0
6.5.2016 10:56

P95ř97e89m49y78s50l 11H59r88o82m44a87d27a 2674406298671

Dnes je naprosto neospravedlnitelné to, že stát dává ČD a ČSAD dotace! Za co jim je dává? Za dopravní obslužnost ? To je přece nesmysl, ČD naopak z lokálních linek dotují ty dálkové. No a ČSAD šlo ještě dál. To v konkurenčním boji například se StudentAgency, přestalo zastavovat ve všech menších městech a obcích. Podívejte se například na spoj KV - Praha, ten už nestaví ani v Lubenci.

U nás tak dochází k paradoxu, že občané venkova dotují ze svých daní dopravní obslužnost pro velká Krajská města a pro Prahu. Těmto občanům však nezbývá než všude jezdit autem, protože přímé spoje byly zrušeny a cestování s přestupy je neskutečně drahé a zdlouhavé.

+6/−7
6.5.2016 9:14

P76e55t44r 89N73e95c44h20a36n81i85c35k47ý 7983946738550

Tohle všechno vyvolává konkurenční boj v dopravě. Pokud stát přistupuje na hru, že výdělečné linky dá soukromníkům a státní podniky odjedou ten zbytek, tak o to víc to bude stát. Správné by bylo celou dopravní obslužnost koncepčně soutěžit.

+4/0
6.5.2016 9:23

P83ř53e26m11y34s95l 39H63r66o82m97a63d90a 2374826158231

Jenže státní podniky už ten zbytek prostě neodjíždí! Na venkově prostě nemáte volbu. Musíte jet autem, protože autobusy nejezdí. Stát už na systém dopravní obslužnosti rezignoval. Dobře, ale ať přestane vyplácet dotace. O to budeme mít menší daně a budeme moci investovat do novějších aut.

+3/0
6.5.2016 9:28
Foto

B82r13o72n19i70s12l59a85v 22G66a13b94r96y54š 2602829131

A proč autobusy nejezdí?

Vy jste jako starosta Jirkova, který nechce ve svém městě trolejbusy. Ale vůbec se neptá, proč jsou ty trolejbusy prázdné.

+2/0
6.5.2016 9:29

P84ř37e55m58y15s53l 83H14r61o38m40a24d38a 2374346518431

To je přece úplně něco jiného. Ten autobus je prázdný, protože ČSAD lidem nezastaví, aby mohli nastoupit. Nezastaví ani, když tím městem projíždí. Když chcete z Lubence do Prahy, tak musíte jen nejprve zpátky do KV a tam nastoupit na autobus do Prahy. Podívejte se na mapu a pochopíte, jaký je to nesmysl. Pro lidi z Lubence, ten autobus nemá význam. Klidně může být zrušen. Oni musí jezdit autem, alternativa prostě není. Já se ptám, za co lidé z Lubence platí daně na dotace pro ČSAD ?

+1/0
6.5.2016 10:14
Foto

B24r67o27n96i78s10l42a96v 72G66a97b48r37y55š 2722229561

A když chcete autobusem z Prahy do Mariánských Lázní, klidně Vám to najde spojení s přestupem v Chebu.

0/0
6.5.2016 10:32

R23a25d87e26k 14J13a39n22a97t44a 9605466834202

"za co lidé z Lubence platí daně na dotace pro ČSAD "

---

Žádné dálkové autobusy dotace nedostávají, tj. ani ČSAD.

+1/0
6.5.2016 11:37

P39ř82e49m41y45s94l 86H80r33o26m46a17d19a 2324676768271

Tak zrušme všechny dotace pro dopravce. Stejně je jak říkáte nedostávají.

0/0
6.5.2016 14:04

M11a41r88t95i87n 56Š56u43l43c 2117609710905

Co je ČSAD?

0/0
6.5.2016 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.