Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy reagují na konkurenci cenovým paradoxem: jedete blíž, platíte víc

Dráhy umějí velice rychle zlevnit své jízdenky i o třetinu, když se někde objeví konkurence. A jinde naopak dál vybírat za každý ujetý kilometr klidně dvojnásobek. Zatím posledním případem je spojení mezi Prahou a Teplicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V90á27c43l37a63v 49P45o13l53í51v77k22a 9718693811898

Pan Súra - "samozvaný odborník přes dopravu" Důkaz kdy si novinář, spíš než aby dobře dělal svoji nezávislou novinářskou práci, hraje si na mediální moc. Stále dokola nám zde prezentuje své osobní sympatie a nesympatije. Žumpa české novinařiny.

+1/0
7.5.2016 13:33

P64a10v57e70l 89Š27m21í67d82e34k 6609680723498

Mě se líbí jak autor vždycky zmíní žlutýho;-D

+3/0
7.5.2016 8:06

R23o17b58e65r44t 88P70r80a89ž57á10k 4308886655810

Musí.:-)

+1/0
7.5.2016 12:56

P94a32v62e77l 25Š77m71í15d70e33k 6789590593138

Třeba v Rakousku mezi Vídní a Salzburkem , tam jezdí soukromník a OBB a v Maďarsku taky. Taky se podívejte na web Deutsche Bahn, tam jsou taky velké cenové rozdíly.;-D

0/0
7.5.2016 7:52

M12i80r71o63s39l44a28v 56Z36i80k21m19u74n52d 6568492107608

Jaký soukromník jezdí v Maďarsku ? MÁV je akciovka (= soukromník) jako společnost GySEV (=soukromník) a oba jezdí podle stejných not ...

0/0
7.5.2016 18:18

J39i71ř60í 70K82o52c93u76r17e45k 6355854845388

Koupil jsem si jízdenku z Brna do Prahy. Byla levnější než z Brna do Kolína. Vystoupil jsem v Kolíně. Byl jem za podvodníka.

+3/0
6.5.2016 13:40

J66a77n 18P84o46k89o54r46n34ý 1683519500673

To tedy jsi podvodník. Gustav Anděl by ti to měl vysvětlit. ;-D

0/0
6.5.2016 13:45

P49e35t24r 64N69o71v49o86t97n42y 1281370761

A kdo na to přišel? :-)

+1/0
6.5.2016 15:45

R85a32d97e92k 70J50a51n54a41t65a 9675206594552

Komu jste byl za podvodníka?

Tady není Anglie, kde jsou turnikety pro odchod z nádraží a historky o podobné buzeraci existují. Ve vlaku vás nikdo nedrží.

+2/0
6.5.2016 16:59
Foto

M24i15c13h19a29l 25S13m68í61t51k75a 8624454973396

Navíc můžete cestu přerušit po 100 km a pak klidně pokračovat.

0/0
6.5.2016 18:41

J33a59n 79K17o59b66ě56r53s62k27ý 1980956361823

Stejný paradox jako když jízdenka u RegioJetu nebo LeoExpressu stojí míň do Košic než do Ostravy. A kdyby to ČD jezdily za 120 Kč tak by linka byla ještě ve větší ztrátě. Ona totiž nižší cena nemusí znamenat nižší tržby. Navíc Arriva není soukromník.

A vůbec o tom už se ví dlouho i na tom autorem opovrhovaném K-Reportu. Tak proč najednou tento senzachtivý článek za každou cenu ? :-P

+5/0
6.5.2016 13:13
Foto

B67r13o15n24i57s44l82a88v 22G12a34b18r34y79š 2322399351

To by nebylo ono, aby se na ČD něco nenašlo... :-P

+1/0
6.5.2016 15:50
Foto

M51i21c30h80a84l 59S60m91í97t69k52a 8844204333886

Toto řekne ředitel dceřiné společnosti Deutche bahn: „Jsme rádi, že konkurence pomáhá cestujícím, jen se bojíme, abychom toto nakonec neplatili z daní,“ říká šéf Arrivy Daniel Adamka.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/tarif-drah-praha-teplice-0wq-/eko-doprava.aspx?c=A160505_224724_eko-doprava_neh

Jak komické nebo spíš tragické?

Uvedl někde pan Sůra, že Arriva je dceřiná společnost německého železničniho dporavce který je úplně stejný jako České dráhy? Jen u nás se chová jako soukromník.

+7/0
6.5.2016 11:54

M29a11r58t46i60n 15Š11u25l50c 2217569550985

A není to celkem jedno? Nemyslím si, že by DB mohly jakkoliv z veřejných peněz, které dostávají v D za objednanou dopravu, dotovat Arrivu, i kdyby byla v jakékoliv ztrátě... Takže je přece jedno, kdo to vlastní.

Nikdo nebrání ČD, aby si zřídily autobusovou divizi a ta jim vydělávala peníze...

0/−2
6.5.2016 12:02
Foto

M35i86c33h23a37l 74S86m75í54t97k17a 8514224253866

Ale Arriva provozuje i železniční dopravu. On pan Adamka je šéf všech Arriv v ČR? Na stránkách je uvedeno generální ředitel skupiny Arriva, tj i železniční dopravy.

+1/0
6.5.2016 12:15
Foto

M90i96c78h87a23l 15S16m74í42t70k34a 8334364703186

Vlastníkem společnosti je Arriva je Deutsche bahn. A Deutsche bahn vlastní ze 100% Spolková republika Německo. Takže vlastně 100% vlastněnému podniku České dráhy bude konkurovat 100% vlastněná společnost Spolkovou republikou Německo. (http://www.deutschebahn.com/en/investor_relations/ir_tochtersite_dbag.html)

+2/0
6.5.2016 12:24

J34a39n 59S35ů15r73a 4565243193322

Zkuste google a napsat tam arriva deutsche bahn sůra.

0/0
6.5.2016 13:28
Foto

M57i44c31h92a16l 34S45m27í19t27k71a 8334424493926

Nejak mimo.

0/0
6.5.2016 13:31

J59a53n 62S88ů13r48a 4255663303672

Uvedl někde pan Sůra, že Arriva je dceřiná společnost německého železničniho dporavce který je úplně stejný jako České dráhy? Jen u nás se chová jako soukromník.

tak vám odpovídám.

0/0
6.5.2016 13:32
Foto

M56i26c17h50a40l 76S86m55í40t78k83a 8224684183356

Pane Sůra naučte se číst, je tam napsaný ? Zde se navážíte do ČD a do podniku který je na stejné úrovni v zahraničí jako ČD a má dceřinou společnost u nás nenapíšete tuto důležitou informaci? To by asi nemělo takový úspěch, jako kopnutí si do ČD.

0/0
6.5.2016 13:42

J23a19n 98S84ů90r88a 4665753603212

Budete se stejně navážet, že v každém textu o ČD není uvedeno, že jde o státního dopravce? Ty ceny na Teplicích nabízí nyní i ryze soukromí dopravci.

0/0
6.5.2016 13:47

V66l20a70s16t89i23m62i45l 88S26v93o86b42o39d25a 7913638655794

Pane Sůra, zrovna na tomhle nic nelogického nevidím. To je jako byste označil za nelogické, že např. v horském kiosku zaplatíte za jeden rohlík více, než za dva někde ve městě ;-). Mohl byste sice namítnout, že v kiosku je cena vyšší např. kvůli vyšším nákladům na dodání, což asi zrovna nebude problém těch jednotlivých tras, kde je doprava dražší, ale na to já bych odpověděl, že konkurovalo-li by si tam třeba 10 kiosků a nebyl tam třeba jen jeden... ;-)

+7/0
6.5.2016 10:21

P89e44t36r 81N89a38j26d80e38k 7777896493551

Tohle je taky logické? Cena v eshopu ČD:

Ostrava hl. n. - Praha: nejlevnější jízdenka 190 Kč

Ostrava Kunčice - Praha: nejlevnější jízdenka 491 Kč

+1/0
6.5.2016 11:04
Foto

B39r72o65n26i48s49l64a30v 75G78a90b41r29y80š 2792839911

Nelogický jste Vy.

Už jsem Vám jednou psal, že normální člověk se zeptá, jak by se mohl do cíle dostat nejlevněji.

+2/−4
6.5.2016 11:22

P36e33t86r 85N26a83j84d30e42k 7897196843831

Normální človek se opravdu při nákupu jízdenky neptá jak by to šlo nejlevněji. Prostě řekne cílovou stanici a logicky předpokládá, že to nebude mít o 300 Kč dražší než z vedlejšího nádraží.

+4/−1
6.5.2016 12:00
Foto

B55r49o70n64i24s75l22a75v 52G97a44b13r20y52š 2942629191

Já logicky předpokládám, že mi web RJ nenapíše, že mezi vybranými destinacemi spojení neexistuje. Já se s Jančurou z Ostravy-Svinova do Prahy-Černého Mostu prostě nedostanu. ;-D

+1/0
6.5.2016 12:20

M58a42r87t11i54n 13Š63u39l54c 2867459830585

A jak se v eshopu zeptáte?

+1/0
6.5.2016 12:03
Foto

B40r79o45n30i39s30l75a15v 14G66a17b49r37y87š 2822749721

Zvednu trubku a zeptám se. Jste snad nesvéprávný, že neumíte telefonovat?

Jste dospělý člověk, který dokáže ovládat moderní zařízení, ale na vyjednání levnější cesty už nestačíte. Nechápu to.

+1/−1
6.5.2016 12:10

R87a32d21e82k 57J30a82n39a52t85a 9415196364402

Že by dole odkaz "Napište nám"?

+2/0
6.5.2016 13:01

P38e27t22r 28N97a81j80d32e29k 7577156913341

Schválně jsem jim napsal, jsem zvědavý jestli se dočkám odpovědi do Vánoc.

0/0
7.5.2016 0:10

J48a72n 65J29e87m65e66l64k33a 1105100

Bez in 25, ovšem co.. Stejně časem se ukáže, že reálná cena za kterou se dá jezdit Praha Ostrava je u tr10 s in 25 tedy nějakých 320 Kč. Jančura s 10 vagony asi dokáže jít níž, ale stejně by potřeboval lepší lokomotivy a opravy klimatizace + další opravy do budoucnosti. Leo taky potřebuje tak aspoň 300 Kč a to má velmi efektivní soupravu.

0/0
6.5.2016 11:34

R19i95c16h77a52r87d 66V78a72c37e89k 5371198882108

Ale u těch kiosků je snad podobný případ, že si zaplatím rohlík levně dole v supermarketu a vyzvednu si ho v horském kiosku.

0/0
6.5.2016 11:23

V93e49r68o74n16i90k32a 80Š19k72v32á97r74o52v70á 5171370266126

Z jakých 109Kč, s kartou IN25 jsem do Teplic platila 127Kč z Holešovic a 130kč z Hlaváku, jak je vypočítaná cena 109Kč, prosím autora o vysvětlení.

0/0
6.5.2016 10:05

R31a90d14e37k 44J62a77n41a63t44a 9215636764282

Jedná se o Včasnou jízdenku, typicky koupenou v e-shopu.

+1/0
6.5.2016 10:39

J92a26n 96J89e27m19e77l38k86a 1435540

TR10 je nejnižší v západní Evropě. Zlé dráhy.. Slováci mají taky dražší jízdné, Maďaři a Poláci nevím. Jestli si někdo myslí, že jízdné půjde dolů se soutěžemi dotovaných tratí, bude nemile vyléčen, se obávám. Min. na 15 let. (tím nemyslím marketingová cena od.. 4 lístky na vlak).

Pan Sůra tady neustále motá open acces a dotované tratě se soutěžemi dohromady. Ukazuje výhody open acces, kde je opravdová konkurence. Kde navíc je drsná, dočasná cenová válka. A říká, že ty samé výhody budou na dotovaných se soutěžemi. S jedním soukromým dopravcem zadrápnutým na 15 let. To je přece nesmysl. A ještě nám tu někdo tvrdí, že není potřeba jim nadiktovat integrované státní jízdné. (Že si ho můžou určit sami.) A stejně bude dotyčný dopravce mít jen jinou nálepku na vozidle, protože dostane státní vozidlo od kraje nebo z půjčovny. Bude to jen virtuální operátor.

K tomu tady Ťok chce přidat ještě koncese (monopolizace) a zrušit open access.

+5/0
6.5.2016 9:54

J54a22n23a 17M65e98r72o34p86e 7968959667159

Dělení lístků na dva si dobře pamatuji z dob svého mládí, kdy ty kartičkové lístky byly na pevně dané vzdálenosti a když se přetáhlo o 2 km, tak se platilo v další relaci, takže lidi přišli na to, že nejlíp lístek rozdělit na 2 a vyšlo to levněji. Většina lidí to nedělala, protože to nevěděla či neřešila a na pokladně to taky nezmiňovali.

Pak přišly jednotné ceny podle km a nehodilo se to a hned o pár let později relační akční slevy mezi krajskými městy. Takže se koupil lístek do krajského města a vystoupilo dřív (jen se ta jízdenka musela i koupit přímo v tom krajském městě). Nyní pokud se to může koupit na internetu, tak holt někdo buď o cestě přemýšlí a zaplatí míň nebo kupuje co potká a zaplatí víc. Za rohlíky v trafice se taky často zaplatí víc, ale když nejdu do potravin a nestíhám, jsem ráda i za rohlík za 5 Kč.

+2/−1
6.5.2016 9:32

R16a95d73e36k 87J69a55n95a13t14a 9585546794882

Lidi to moc nedělali, hlavně proto, že

1) kupovat jízdenku z jiné stanice, než ve které jste právě byl, bylo problematické (ty lepenkové měli předtištěné) a ten bod dělení vyšel často do stanice, kde jste nevystupoval z vlaku

2) nebyl internet a tudíž ani takovéhle rady. Musel jste si sám koupit jízdní řád a počítat. A to se každému nechce :-)

+1/0
6.5.2016 9:37

P28e48t73r 44N57a58j81d31e48k 7707756643701

Takže vlastně pohoda, ten co bydlí dál, platí míň a je to tak správně, že?

0/−1
6.5.2016 9:38

M85a76r78t32i36n 20K90o93p53ř82i88v67a 2414470500508

Ano, vytizi více trasy a o to jde. Jako u vseho. Pro vás jsou více důležitý co jedou dal. Viz ceník konkurence. Le 249 Kč do Popradu, ale skoro 500 do Ostravy. Kladika

0/0
6.5.2016 9:46

P63e68t36r 75N80a34j59d51e49k 7467836833661

Tohle není klasika, to je naprostá debilita dopravce, pokud nabízí jízdenku dál za nižší cenu. Už proto, že v úseku Ostrava-Poprad by prodal jízdenku ještě někomu jinému. Ovšem LE se tak opravdu nechová.

0/0
6.5.2016 9:53
Foto

M34i96c71h26a82l 77S27m80í76t47k62a 8854454453586

A navíc u zahraniční jízdenky neplatí DPH.

0/0
6.5.2016 10:56

P15ř13e20m18y40s67l 79H43r10o82m46a35d34a 2384846528361

Dnes je naprosto neospravedlnitelné to, že stát dává ČD a ČSAD dotace! Za co jim je dává? Za dopravní obslužnost ? To je přece nesmysl, ČD naopak z lokálních linek dotují ty dálkové. No a ČSAD šlo ještě dál. To v konkurenčním boji například se StudentAgency, přestalo zastavovat ve všech menších městech a obcích. Podívejte se například na spoj KV - Praha, ten už nestaví ani v Lubenci.

U nás tak dochází k paradoxu, že občané venkova dotují ze svých daní dopravní obslužnost pro velká Krajská města a pro Prahu. Těmto občanům však nezbývá než všude jezdit autem, protože přímé spoje byly zrušeny a cestování s přestupy je neskutečně drahé a zdlouhavé.

+6/−7
6.5.2016 9:14

P33e68t55r 20N72e84c62h30a69n73i25c15k49ý 7393456758540

Tohle všechno vyvolává konkurenční boj v dopravě. Pokud stát přistupuje na hru, že výdělečné linky dá soukromníkům a státní podniky odjedou ten zbytek, tak o to víc to bude stát. Správné by bylo celou dopravní obslužnost koncepčně soutěžit.

+4/0
6.5.2016 9:23

P47ř39e38m52y26s86l 90H96r87o79m56a53d87a 2944346208381

Jenže státní podniky už ten zbytek prostě neodjíždí! Na venkově prostě nemáte volbu. Musíte jet autem, protože autobusy nejezdí. Stát už na systém dopravní obslužnosti rezignoval. Dobře, ale ať přestane vyplácet dotace. O to budeme mít menší daně a budeme moci investovat do novějších aut.

+3/0
6.5.2016 9:28
Foto

B27r89o34n84i30s50l89a47v 66G51a73b92r69y47š 2692809851

A proč autobusy nejezdí?

Vy jste jako starosta Jirkova, který nechce ve svém městě trolejbusy. Ale vůbec se neptá, proč jsou ty trolejbusy prázdné.

+2/0
6.5.2016 9:29

P98ř56e98m20y46s77l 57H32r91o37m19a41d73a 2484146758321

To je přece úplně něco jiného. Ten autobus je prázdný, protože ČSAD lidem nezastaví, aby mohli nastoupit. Nezastaví ani, když tím městem projíždí. Když chcete z Lubence do Prahy, tak musíte jen nejprve zpátky do KV a tam nastoupit na autobus do Prahy. Podívejte se na mapu a pochopíte, jaký je to nesmysl. Pro lidi z Lubence, ten autobus nemá význam. Klidně může být zrušen. Oni musí jezdit autem, alternativa prostě není. Já se ptám, za co lidé z Lubence platí daně na dotace pro ČSAD ?

+1/0
6.5.2016 10:14
Foto

B49r20o89n33i96s48l89a84v 73G22a96b36r49y19š 2742669871

A když chcete autobusem z Prahy do Mariánských Lázní, klidně Vám to najde spojení s přestupem v Chebu.

0/0
6.5.2016 10:32

R48a34d10e91k 48J41a12n92a92t40a 9575736284462

"za co lidé z Lubence platí daně na dotace pro ČSAD "

---

Žádné dálkové autobusy dotace nedostávají, tj. ani ČSAD.

+1/0
6.5.2016 11:37

P97ř70e29m36y79s57l 88H59r65o23m46a33d80a 2304816828611

Tak zrušme všechny dotace pro dopravce. Stejně je jak říkáte nedostávají.

0/0
6.5.2016 14:04

M52a53r35t23i14n 83Š82u18l18c 2967409650905

Co je ČSAD?

0/0
6.5.2016 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.