Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy reagují na konkurenci cenovým paradoxem: jedete blíž, platíte víc

Dráhy umějí velice rychle zlevnit své jízdenky i o třetinu, když se někde objeví konkurence. A jinde naopak dál vybírat za každý ujetý kilometr klidně dvojnásobek. Zatím posledním případem je spojení mezi Prahou a Teplicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11á43c40l67a85v 81P15o91l33í96v12k30a 9738983491508

Pan Súra - "samozvaný odborník přes dopravu" Důkaz kdy si novinář, spíš než aby dobře dělal svoji nezávislou novinářskou práci, hraje si na mediální moc. Stále dokola nám zde prezentuje své osobní sympatie a nesympatije. Žumpa české novinařiny.

+1/0
7.5.2016 13:33

P35a72v92e51l 24Š68m53í19d65e35k 6459480563568

Mě se líbí jak autor vždycky zmíní žlutýho;-D

+3/0
7.5.2016 8:06

R91o78b12e44r56t 90P17r66a66ž60á17k 4538566885400

Musí.:-)

+1/0
7.5.2016 12:56

P77a71v27e44l 88Š62m84í60d85e50k 6179900253988

Třeba v Rakousku mezi Vídní a Salzburkem , tam jezdí soukromník a OBB a v Maďarsku taky. Taky se podívejte na web Deutsche Bahn, tam jsou taky velké cenové rozdíly.;-D

0/0
7.5.2016 7:52

M42i71r49o66s86l57a55v 73Z80i30k46m15u77n80d 6848842577188

Jaký soukromník jezdí v Maďarsku ? MÁV je akciovka (= soukromník) jako společnost GySEV (=soukromník) a oba jezdí podle stejných not ...

0/0
7.5.2016 18:18

J45i65ř18í 45K14o70c84u39r57e89k 6485594955148

Koupil jsem si jízdenku z Brna do Prahy. Byla levnější než z Brna do Kolína. Vystoupil jsem v Kolíně. Byl jem za podvodníka.

+3/0
6.5.2016 13:40

J66a58n 75P44o18k20o83r49n73ý 1893239700703

To tedy jsi podvodník. Gustav Anděl by ti to měl vysvětlit. ;-D

0/0
6.5.2016 13:45

P17e42t47r 54N18o68v31o15t67n90y 1961160401

A kdo na to přišel? :-)

+1/0
6.5.2016 15:45

R31a81d85e69k 44J33a39n97a55t80a 9765286364802

Komu jste byl za podvodníka?

Tady není Anglie, kde jsou turnikety pro odchod z nádraží a historky o podobné buzeraci existují. Ve vlaku vás nikdo nedrží.

+2/0
6.5.2016 16:59
Foto

M72i36c55h33a94l 40S80m70í67t86k81a 8164224513956

Navíc můžete cestu přerušit po 100 km a pak klidně pokračovat.

0/0
6.5.2016 18:41

J97a36n 69K75o27b23ě77r18s52k18ý 1370106361833

Stejný paradox jako když jízdenka u RegioJetu nebo LeoExpressu stojí míň do Košic než do Ostravy. A kdyby to ČD jezdily za 120 Kč tak by linka byla ještě ve větší ztrátě. Ona totiž nižší cena nemusí znamenat nižší tržby. Navíc Arriva není soukromník.

A vůbec o tom už se ví dlouho i na tom autorem opovrhovaném K-Reportu. Tak proč najednou tento senzachtivý článek za každou cenu ? :-P

+5/0
6.5.2016 13:13
Foto

B12r49o98n36i91s13l78a86v 27G69a60b16r35y51š 2152989751

To by nebylo ono, aby se na ČD něco nenašlo... :-P

+1/0
6.5.2016 15:50
Foto

M46i57c90h43a39l 79S29m98í20t96k19a 8414554853866

Toto řekne ředitel dceřiné společnosti Deutche bahn: „Jsme rádi, že konkurence pomáhá cestujícím, jen se bojíme, abychom toto nakonec neplatili z daní,“ říká šéf Arrivy Daniel Adamka.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/tarif-drah-praha-teplice-0wq-/eko-doprava.aspx?c=A160505_224724_eko-doprava_neh

Jak komické nebo spíš tragické?

Uvedl někde pan Sůra, že Arriva je dceřiná společnost německého železničniho dporavce který je úplně stejný jako České dráhy? Jen u nás se chová jako soukromník.

+7/0
6.5.2016 11:54

M71a43r66t59i97n 13Š72u52l69c 2167329900885

A není to celkem jedno? Nemyslím si, že by DB mohly jakkoliv z veřejných peněz, které dostávají v D za objednanou dopravu, dotovat Arrivu, i kdyby byla v jakékoliv ztrátě... Takže je přece jedno, kdo to vlastní.

Nikdo nebrání ČD, aby si zřídily autobusovou divizi a ta jim vydělávala peníze...

0/−2
6.5.2016 12:02
Foto

M98i52c27h12a26l 66S31m11í59t47k54a 8574654953216

Ale Arriva provozuje i železniční dopravu. On pan Adamka je šéf všech Arriv v ČR? Na stránkách je uvedeno generální ředitel skupiny Arriva, tj i železniční dopravy.

+1/0
6.5.2016 12:15
Foto

M82i78c75h30a59l 28S60m49í63t42k64a 8194854593876

Vlastníkem společnosti je Arriva je Deutsche bahn. A Deutsche bahn vlastní ze 100% Spolková republika Německo. Takže vlastně 100% vlastněnému podniku České dráhy bude konkurovat 100% vlastněná společnost Spolkovou republikou Německo. (http://www.deutschebahn.com/en/investor_relations/ir_tochtersite_dbag.html)

+2/0
6.5.2016 12:24

J70a86n 20S23ů76r28a 4185203873372

Zkuste google a napsat tam arriva deutsche bahn sůra.

0/0
6.5.2016 13:28
Foto

M83i70c15h21a64l 10S59m58í24t86k72a 8944484223226

Nejak mimo.

0/0
6.5.2016 13:31

J78a92n 97S50ů76r13a 4875453493602

Uvedl někde pan Sůra, že Arriva je dceřiná společnost německého železničniho dporavce který je úplně stejný jako České dráhy? Jen u nás se chová jako soukromník.

tak vám odpovídám.

0/0
6.5.2016 13:32
Foto

M93i68c93h19a10l 69S11m57í21t49k40a 8324654913376

Pane Sůra naučte se číst, je tam napsaný ? Zde se navážíte do ČD a do podniku který je na stejné úrovni v zahraničí jako ČD a má dceřinou společnost u nás nenapíšete tuto důležitou informaci? To by asi nemělo takový úspěch, jako kopnutí si do ČD.

0/0
6.5.2016 13:42

J53a54n 84S98ů38r55a 4105463283372

Budete se stejně navážet, že v každém textu o ČD není uvedeno, že jde o státního dopravce? Ty ceny na Teplicích nabízí nyní i ryze soukromí dopravci.

0/0
6.5.2016 13:47

V16l95a40s94t39i43m93i12l 32S28v60o98b63o54d91a 7633938785204

Pane Sůra, zrovna na tomhle nic nelogického nevidím. To je jako byste označil za nelogické, že např. v horském kiosku zaplatíte za jeden rohlík více, než za dva někde ve městě ;-). Mohl byste sice namítnout, že v kiosku je cena vyšší např. kvůli vyšším nákladům na dodání, což asi zrovna nebude problém těch jednotlivých tras, kde je doprava dražší, ale na to já bych odpověděl, že konkurovalo-li by si tam třeba 10 kiosků a nebyl tam třeba jen jeden... ;-)

+7/0
6.5.2016 10:21

P64e66t52r 67N27a20j20d60e91k 7947756943401

Tohle je taky logické? Cena v eshopu ČD:

Ostrava hl. n. - Praha: nejlevnější jízdenka 190 Kč

Ostrava Kunčice - Praha: nejlevnější jízdenka 491 Kč

+1/0
6.5.2016 11:04
Foto

B48r19o62n50i73s50l25a18v 44G92a32b97r35y30š 2352349101

Nelogický jste Vy.

Už jsem Vám jednou psal, že normální člověk se zeptá, jak by se mohl do cíle dostat nejlevněji.

+2/−4
6.5.2016 11:22

P73e10t17r 82N34a58j94d40e73k 7527706253821

Normální človek se opravdu při nákupu jízdenky neptá jak by to šlo nejlevněji. Prostě řekne cílovou stanici a logicky předpokládá, že to nebude mít o 300 Kč dražší než z vedlejšího nádraží.

+4/−1
6.5.2016 12:00
Foto

B90r71o35n65i33s68l24a52v 54G40a37b46r23y50š 2432339341

Já logicky předpokládám, že mi web RJ nenapíše, že mezi vybranými destinacemi spojení neexistuje. Já se s Jančurou z Ostravy-Svinova do Prahy-Černého Mostu prostě nedostanu. ;-D

+1/0
6.5.2016 12:20

M87a22r35t71i68n 50Š93u65l48c 2117799260245

A jak se v eshopu zeptáte?

+1/0
6.5.2016 12:03
Foto

B55r84o44n91i31s16l24a43v 57G10a68b76r14y85š 2642379921

Zvednu trubku a zeptám se. Jste snad nesvéprávný, že neumíte telefonovat?

Jste dospělý člověk, který dokáže ovládat moderní zařízení, ale na vyjednání levnější cesty už nestačíte. Nechápu to.

+1/−1
6.5.2016 12:10

R31a57d27e33k 18J47a90n93a78t46a 9625956814742

Že by dole odkaz "Napište nám"?

+2/0
6.5.2016 13:01

P58e14t53r 60N20a31j66d65e98k 7407126813961

Schválně jsem jim napsal, jsem zvědavý jestli se dočkám odpovědi do Vánoc.

0/0
7.5.2016 0:10

J91a24n 67J81e27m60e62l46k51a 1335920

Bez in 25, ovšem co.. Stejně časem se ukáže, že reálná cena za kterou se dá jezdit Praha Ostrava je u tr10 s in 25 tedy nějakých 320 Kč. Jančura s 10 vagony asi dokáže jít níž, ale stejně by potřeboval lepší lokomotivy a opravy klimatizace + další opravy do budoucnosti. Leo taky potřebuje tak aspoň 300 Kč a to má velmi efektivní soupravu.

0/0
6.5.2016 11:34

R96i66c20h82a82r24d 30V63a21c46e71k 5931398362598

Ale u těch kiosků je snad podobný případ, že si zaplatím rohlík levně dole v supermarketu a vyzvednu si ho v horském kiosku.

0/0
6.5.2016 11:23

V83e42r20o36n59i67k18a 17Š88k22v81á53r48o37v10á 5561960516176

Z jakých 109Kč, s kartou IN25 jsem do Teplic platila 127Kč z Holešovic a 130kč z Hlaváku, jak je vypočítaná cena 109Kč, prosím autora o vysvětlení.

0/0
6.5.2016 10:05

R18a86d38e69k 97J87a56n28a66t75a 9375126314192

Jedná se o Včasnou jízdenku, typicky koupenou v e-shopu.

+1/0
6.5.2016 10:39

J32a30n 35J85e66m90e82l70k16a 1525740

TR10 je nejnižší v západní Evropě. Zlé dráhy.. Slováci mají taky dražší jízdné, Maďaři a Poláci nevím. Jestli si někdo myslí, že jízdné půjde dolů se soutěžemi dotovaných tratí, bude nemile vyléčen, se obávám. Min. na 15 let. (tím nemyslím marketingová cena od.. 4 lístky na vlak).

Pan Sůra tady neustále motá open acces a dotované tratě se soutěžemi dohromady. Ukazuje výhody open acces, kde je opravdová konkurence. Kde navíc je drsná, dočasná cenová válka. A říká, že ty samé výhody budou na dotovaných se soutěžemi. S jedním soukromým dopravcem zadrápnutým na 15 let. To je přece nesmysl. A ještě nám tu někdo tvrdí, že není potřeba jim nadiktovat integrované státní jízdné. (Že si ho můžou určit sami.) A stejně bude dotyčný dopravce mít jen jinou nálepku na vozidle, protože dostane státní vozidlo od kraje nebo z půjčovny. Bude to jen virtuální operátor.

K tomu tady Ťok chce přidat ještě koncese (monopolizace) a zrušit open access.

+5/0
6.5.2016 9:54

J75a35n18a 80M66e96r43o93p82e 7398189767339

Dělení lístků na dva si dobře pamatuji z dob svého mládí, kdy ty kartičkové lístky byly na pevně dané vzdálenosti a když se přetáhlo o 2 km, tak se platilo v další relaci, takže lidi přišli na to, že nejlíp lístek rozdělit na 2 a vyšlo to levněji. Většina lidí to nedělala, protože to nevěděla či neřešila a na pokladně to taky nezmiňovali.

Pak přišly jednotné ceny podle km a nehodilo se to a hned o pár let později relační akční slevy mezi krajskými městy. Takže se koupil lístek do krajského města a vystoupilo dřív (jen se ta jízdenka musela i koupit přímo v tom krajském městě). Nyní pokud se to může koupit na internetu, tak holt někdo buď o cestě přemýšlí a zaplatí míň nebo kupuje co potká a zaplatí víc. Za rohlíky v trafice se taky často zaplatí víc, ale když nejdu do potravin a nestíhám, jsem ráda i za rohlík za 5 Kč.

+2/−1
6.5.2016 9:32

R33a97d89e68k 29J59a69n54a16t26a 9465166894332

Lidi to moc nedělali, hlavně proto, že

1) kupovat jízdenku z jiné stanice, než ve které jste právě byl, bylo problematické (ty lepenkové měli předtištěné) a ten bod dělení vyšel často do stanice, kde jste nevystupoval z vlaku

2) nebyl internet a tudíž ani takovéhle rady. Musel jste si sám koupit jízdní řád a počítat. A to se každému nechce :-)

+1/0
6.5.2016 9:37

P76e26t30r 51N95a54j97d90e45k 7817526403671

Takže vlastně pohoda, ten co bydlí dál, platí míň a je to tak správně, že?

0/−1
6.5.2016 9:38

M56a44r33t74i38n 47K95o76p89ř67i59v72a 2264820540268

Ano, vytizi více trasy a o to jde. Jako u vseho. Pro vás jsou více důležitý co jedou dal. Viz ceník konkurence. Le 249 Kč do Popradu, ale skoro 500 do Ostravy. Kladika

0/0
6.5.2016 9:46

P65e62t74r 50N60a37j14d58e61k 7917556803361

Tohle není klasika, to je naprostá debilita dopravce, pokud nabízí jízdenku dál za nižší cenu. Už proto, že v úseku Ostrava-Poprad by prodal jízdenku ještě někomu jinému. Ovšem LE se tak opravdu nechová.

0/0
6.5.2016 9:53
Foto

M52i90c76h83a76l 26S24m47í68t11k81a 8244944393306

A navíc u zahraniční jízdenky neplatí DPH.

0/0
6.5.2016 10:56

P52ř61e37m94y35s73l 61H37r36o73m14a80d93a 2714476338871

Dnes je naprosto neospravedlnitelné to, že stát dává ČD a ČSAD dotace! Za co jim je dává? Za dopravní obslužnost ? To je přece nesmysl, ČD naopak z lokálních linek dotují ty dálkové. No a ČSAD šlo ještě dál. To v konkurenčním boji například se StudentAgency, přestalo zastavovat ve všech menších městech a obcích. Podívejte se například na spoj KV - Praha, ten už nestaví ani v Lubenci.

U nás tak dochází k paradoxu, že občané venkova dotují ze svých daní dopravní obslužnost pro velká Krajská města a pro Prahu. Těmto občanům však nezbývá než všude jezdit autem, protože přímé spoje byly zrušeny a cestování s přestupy je neskutečně drahé a zdlouhavé.

+6/−7
6.5.2016 9:14

P43e84t43r 85N32e30c35h16a69n48i48c48k36ý 7803596548880

Tohle všechno vyvolává konkurenční boj v dopravě. Pokud stát přistupuje na hru, že výdělečné linky dá soukromníkům a státní podniky odjedou ten zbytek, tak o to víc to bude stát. Správné by bylo celou dopravní obslužnost koncepčně soutěžit.

+4/0
6.5.2016 9:23

P62ř32e70m12y29s98l 56H64r12o31m49a89d49a 2434866168201

Jenže státní podniky už ten zbytek prostě neodjíždí! Na venkově prostě nemáte volbu. Musíte jet autem, protože autobusy nejezdí. Stát už na systém dopravní obslužnosti rezignoval. Dobře, ale ať přestane vyplácet dotace. O to budeme mít menší daně a budeme moci investovat do novějších aut.

+3/0
6.5.2016 9:28
Foto

B75r70o50n86i67s27l51a72v 15G48a55b66r86y34š 2642549221

A proč autobusy nejezdí?

Vy jste jako starosta Jirkova, který nechce ve svém městě trolejbusy. Ale vůbec se neptá, proč jsou ty trolejbusy prázdné.

+2/0
6.5.2016 9:29

P22ř92e44m35y20s23l 40H65r33o72m69a13d47a 2984586988911

To je přece úplně něco jiného. Ten autobus je prázdný, protože ČSAD lidem nezastaví, aby mohli nastoupit. Nezastaví ani, když tím městem projíždí. Když chcete z Lubence do Prahy, tak musíte jen nejprve zpátky do KV a tam nastoupit na autobus do Prahy. Podívejte se na mapu a pochopíte, jaký je to nesmysl. Pro lidi z Lubence, ten autobus nemá význam. Klidně může být zrušen. Oni musí jezdit autem, alternativa prostě není. Já se ptám, za co lidé z Lubence platí daně na dotace pro ČSAD ?

+1/0
6.5.2016 10:14
Foto

B92r52o44n22i90s81l83a44v 12G56a82b59r63y75š 2812129241

A když chcete autobusem z Prahy do Mariánských Lázní, klidně Vám to najde spojení s přestupem v Chebu.

0/0
6.5.2016 10:32

R77a42d93e96k 82J36a24n75a53t85a 9855496414772

"za co lidé z Lubence platí daně na dotace pro ČSAD "

---

Žádné dálkové autobusy dotace nedostávají, tj. ani ČSAD.

+1/0
6.5.2016 11:37

P52ř28e87m75y65s61l 28H68r58o31m43a37d38a 2954636758881

Tak zrušme všechny dotace pro dopravce. Stejně je jak říkáte nedostávají.

0/0
6.5.2016 14:04

M20a48r71t26i55n 84Š23u60l58c 2467399630665

Co je ČSAD?

0/0
6.5.2016 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.