Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velké zakázky Českých drah na nové vlaky poprvé zajímají také Číňany

Tři velké zakázky na nákup nových vlaků Českých drah poprvé přilákaly i čínského výrobce vlaků. Je mezi více než deseti zájemci, kteří si zatím vyzvedli dokumentaci. Stejnou zakázku vypsal už i RegioJet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60u15k67á50š 57K42r81a93u32s 4728661767540

Ta�lokomotivka v�Zhozhou�je�gigant�chrl�c�mnohaset�kusov�s�rie.�Ale�jsou�to�vesm�s�ma�iny ur�en�na velk� n�pravov�tlaky 22,5t a�na�to�nejsou�evropsk�koleje�stav�n�

0/0
10.5.2016 10:02

R18o24b54i20n 58P70e79t31r54á91k 6134301970181

Zajímavá spekulace o diskriminační soutěži. ČD jsou se Škodou ve křízku, ale ušijí ji soutěž na míru. Český stát nemá se Škodou jediný problém, je to česká firma s českými zaměstanci, platící v Čechách daně, ale pro spravedlnost zakročí, aby měli šanci i výrobci z jiných zemí. Zní to naprosto logicky :-)

0/0
10.5.2016 8:08
Foto

M23a45r71t84i96n 14S93m34a88h37a 4136767263521

Pěkná fotka R^

0/0
9.5.2016 13:21

M95a37r27t90i31n 85K24o78ž92í41n 1275366791920

Rybí oko.

0/0
9.5.2016 15:30

T16o22m 64J29u59r33e67č57k59a 6875692725605

„Jde zejména o dobu dodání elektrických jednotek, kde České dráhy požadují pouhých 15 měsíců na dodání prvních dvou souprav, aby tak vědomě zkomplikovaly možnost většině výrobců předložit svou nabídku. RegioJet naopak požaduje dodání první soupravy až po 24 měsících,“ uvedl mluvčí Aleš Ondrůj.

Zajímavé, že u osobních vozů mají na rozdíl od ČD zase lhůtu jen 12 měsíců místo 24. Ale o tom se nám "objektivní" novinář nezmíní. ;-D

+7/0
9.5.2016 13:09

J83a34n 27S16ů81r53a 4375353263742

Je to chyba ve formuláři. Stejně, jako ČD měly u vozů při prvním vyhlášení chybu ve formuláři u vozů a uvedly 230 km/h.

0/0
9.5.2016 16:30

J21a98n 22J93e43m52e39l66k70a 1335110

Začínají zajímat Číňany? Tak to je určitě důvod k oslavě.

+1/0
9.5.2016 12:16

V28a75c72l83a27v 92H83a47j77e39k 3316579349

A ví někdo jaká je objektivně nutná doba na to, aby souprava či vozidla získala všechny homologace pro provoz v Česku. Všechno jsou to jen úvahy na podstrčeným názorem pana Sůra a Radima. Že by se třeba k té lhůtě kvalifikovaně vyjádřil drážní úřad do jehož kompetence to patří?? Takhle jsou to všechno jen blábol a doměnky.

+5/0
9.5.2016 11:40

M39a53t75ú35š 45B81e52n66a88k 9478524292473

Tak ono si každý výrobca môže dať certifikovať vozidlo aj hneď teraz (aj ho dávno mohol mať) a stihne to, ale všetci čakajú pokiaľ vyhrajú a až potom sa rozhýbu, potom to samozrejme dĺho trvá.

0/0
9.5.2016 22:59

M39a34r15t30i30n 97Š49i59m65e58k 4530324648605

Pokud jsou Čínské drážní vozy na tom stejně jako Čínské automobilky, tak děkuji, nechci

+1/0
9.5.2016 10:39

M52i86r48e44k 88Z51á86v63o88d75n14ý 7302877800438

A zase je to o "diskriminaci". Tak ať si ty firmy proaktivně schválí své jednotky na české koleje a nevymlouvají se jako naši "milí" spoluobčané na diskriminaci. 15 měsíců není moc, ale pokud mají být ČD konkurenceschopné a flexibilně reagovat na vývoj trhu, jsou rychlé a operativní dodávky nutností. Ale pak by to nevyznělo, že ČD jsou zlé, fuj, diskriminující...

+8/−6
9.5.2016 9:36

J38o37s29e63f 79Š62o59l42t56e18s 8334188740733

Problém je, že pak ty vlaky budou stát třeba 2násobek toho, co by stály jinde.

0/−2
9.5.2016 9:47

M94i32r12e80k 31Z98á79v49o13d63n76ý 7592747440388

Kvůli tomu, že si udělají homologaci, tak budou 2x dražší? Tak to si opravdu, ale opravdu nemyslím.

+7/−1
9.5.2016 9:54

J25o10s19e68f 25Š36o30l33t68e84s 8964928530913

Ne, dražší budou, protože nikdo do homologace (což je velmi drahý a časově náročný proces) nepůjde, aniž by mu to stálo za to. Takže vyhraje Škodovka s cenou, která bude klidně dvakrát vyšší než zahraniční, protože nebude mít konkurenty.

+2/−1
9.5.2016 9:56

M35i65r43e21k 89Z93á53v12o49d66n80ý 7622887340658

A koho je to tedy problém? Škodovky? ČD?

+1/0
9.5.2016 9:59

J85o29s87e25f 14Š41o18l23t49e59s 8464748970433

ČD a potažmo nás, jelikož ČD jsou státní podnik a tak zaplatíme cenu vlaků z našich daní.

0/−1
9.5.2016 10:00

M95i33r15e36k 57Z76á96v43o48d84n50ý 7842237590528

ČD nemají ve vztahu na státní penězovod žádná jiná privilegia, než jakákoliv jiná soukromá společnost.

+3/−1
9.5.2016 10:03

J86o61s47e95f 67Š81o64l19t77e49s 8594268520923

No to tedy mají. Případný zisk vyplácí do státní kasy a stejně tak je stát podrží v případě velké ztráty. I kdyby k tomu druhému nemělo dojít, tak stále ČD okradou dvojnásobnou cenou své akcionáře (stát, nás) o poměrně hodně peněz. Vám je jedno, že ČD nakoupí za dvakrát tak draho? Neděláte náhodou v ČKD? Nebo vám nepřiteče něco do kapsy? Komunistický myšlení hadr.

+1/−4
9.5.2016 10:07

M61i53r28e54k 67Z53á42v74o36d40n56ý 7672517800128

Vaše argumentace je směšná. Ano, je možné, že ČD stát možná v případě problémů podrží (ano, toto mi vadí, protože by se z ČD měla stát akciovka jako každá jiná a ne současná pololiberální společnost). Nicméně peníze na vozy se získávají trochu jinak, než si zjevně myslíte. 1) Buď se pokusí získat dotace. Nicméně dotační program může využít libovolný subjekt, nejen ČD, ale i soukromník. 2) Podpora na nákup nových vozů bude přímo ve výběrovém řízení na dopravce pro obsluhu dané linky. Nicméně pokud ČD budou kupovat drahé jednotky, budou muset nutně nastavit i vyšší cenu v soutěži, takže to vyhraje někdo, kdo nabídne nižší cenu. ... Z toho mi vyplývá, že o žádné předražování se nejedná.

+3/0
9.5.2016 10:11

J74o28s27e58f 69Š61o96l97t78e40s 8604408240373

Je to pořád akciovka. A jako taková se má snažit o co nejlepší správu majetku svých akcionářů. A je úplně jedno, kde ty peníze sebere, pořád je bude muset zaplatit. Nebo když něco platí EU, tak je jedno, že je to 100krát předražené? A vy tu prostě pořád melete svou. Pokud je jasné, že zahraniční dodavatel nemá šanci tendr stihnout bez sankcí, je diskriminační. A můžete si to omlouvat čím chcete. Tím to hasne. Tečka.

0/−1
9.5.2016 10:15

M85i96r60e54k 50Z85á40v31o39d54n16ý 7202227350168

Tak to je celkem Váš problém, pokud to vidíte tak zjednodušeně. Ano, akciovka je akciovka a má se snažit o co nejlepší hospodaření. A jak jsme si nyní vysvětlili, všichni mají stejné podmínky a o žádné předražování se tudíž jednat ani nemůže :)

+1/0
9.5.2016 10:16

J48o98s39e83f 16Š13o30l42t67e82s 8404638540483

Jaké stejné podmínky proboha? Takže když máte jednu společnost, která má již homologováno, protože se jedná o její hlavní trh a ostatní ne, protože jsme pro ně prd trh, tak to dáme přednostně jí, i když bude dražší? Co to je za pitomost? A ta podmínka v tom tendru prostě je. ČD = čistí de*ilové.

0/−1
9.5.2016 10:19

M24i16r23e28k 46Z49á43v95o23d11n93ý 7702527880718

A to je snad problém ČD, že "a ostatní ne, protože jsme pro ně prd trh" ... To je problém dodavatelů a zjevně ještě Váš, když máte pořád se do zaměstnanců ČD navážet :) A myslíte si, že by snad ten dodavatel nezaúčtoval náklady na homologaci do smlouvy. Jste zjevně hodně naivní. Trochu moc velký machýrek :))

0/0
9.5.2016 10:22

J52o59s49e71f 90Š39o40l31t55e17s 8334658630913

Jistě, že by si je zaúčtoval, ale vy zřejmě postrádáte logiku, protože ty náklady by museli zaplatit všichni předem a naprostá většina jich nevyhraje, takže by o dané náklady zbytečně přišli. Trochu problém, co? Chytráku. Další nádražák s IQ tykve.

0/0
9.5.2016 10:24

M71i19r32e85k 81Z24á48v91o91d74n84ý 7722527850388

A hele, ubožáček se odhodlal k osobním útokům :)) Víte, logika je taková, že je naivní si myslet, že ty tendry jsou předražené, když na to nemáte žádné důkazy. A lze se naopak s úspěchem domnívat, že celková cena by byla u nově zavedených vozů mnohem vyšší. Stejně tak není pravda, že tady nemají zahraniční firmy homologaci. Napřílad Siemens má.

+1/0
9.5.2016 10:27

J89o44s60e40f 70Š25o32l90t91e62s 8194838840663

Naivní je myslet si, že cokoliv u státní firmy předražené a nefunkční nebude. Ostatně, máme na to pár desetiletí zkušeností, že? ;)

0/−1
9.5.2016 10:33

P20e23t83r 78N13o50v90o71t84n69y 1741330591

Holt riziko. Muzou vyhrat jinou soutěž. A když nedopadne schválení k provozu a ČD mezitim vysoutezi nejakou zakazku, kde ty jednotky bude potřebovat?

0/0
9.5.2016 10:35

J66o73s85e27f 86Š53o92l65t72e72s 8344928750483

Tak dodavatel samozřejmě zaplatí smluvní pokutu. Co je na tom divného? Tohle se všechno ošetřuje smluvně.

0/0
9.5.2016 10:36

P27e39t32r 72N39o62v34o81t61n11y 1931490441

A pokuta ty lidi někam doveze?

+2/0
9.5.2016 10:55

J46o27s58e89f 65Š46o65l64t26e16s 8444328390913

Ano, překvapivě bude ta pokuta tak vysoká, že si za ni ČD klidně najmou dočasnou náhradu.

0/0
9.5.2016 10:58

P11e46t49r 58N84o36v12o72t41n61y 1961440691

Spíš to budou muset dojezdit s vrakama a dostanou kvůli tomu ještě pokutu od ministerstva/kraje. Takže já bych to nechal na ČD, co si dají do podmínek soutěže na nové vlaky

+2/0
9.5.2016 11:06

J34o84s22e83f 33Š46o19l55t47e23s 8824688560203

Já ne. Jednoduše budu raději jezdit pár měsíců vrakem, než platit miliardy za šunt.

0/0
9.5.2016 11:07

V82a11c33l86a50v 10H70a33j44e21k 3526199229

jj. viz Stadlery v Liberci. Pozdě dodáno od výrobce, pokuta od kraje pro ČD.

0/0
9.5.2016 11:25

R42a72d84e95k 91J30a75n40a78t14a 9315216844302

"protože ty náklady by museli zaplatit všichni předem"

-----

Podobné riziko máte v businessu pořád. I když chcete produkt dovážet a prodávat sám, taky si musíte takové věci zajistit - a nikdo vám nezaručí, že se vám pak podaří na tom trhu uspět a vydělat na tom ...

+1/0
9.5.2016 10:41

J45o63s33e65f 88Š37o25l28t71e18s 8744568440983

Jistě, jenže tady jde o velké peníze a velké hráče. Pokud stát (ČD) vypisuje podobně velkou zakázku, měl by zajistit, aby se dané soutěže mohlo regulérně zúčastnit co nejvíce zájemců. Zhusta to totiž ušetří dost peněz. Když něco přihrajete rovnou kamarádíčkům a obvykle ještě přes úplatky, tak to bývá drahé a také nekvalitní.

0/−1
9.5.2016 10:43

O11n50d10ř41e24j 34P75l82í61v26a 9890475791783

Ano, jistě, a Škoda je již zaplatila, taky předem; ano, většina jich nevyhraje, ale do soutěže musíte jít s produktem, pokud ho nemáte, těžko si střežovat, že ostatní ano. Trochu problém spíš je, že vy musíte být natolik úspěšný, abyste mohl do svých výrobků promítnout i náklady na nevyhrané soutěže, takto to chodí. Jestli by pak nakonec ti konkurenti nebyli dražší? Je mi jasné, že ty soutěže mají složitá zadání. Ale pokud chci vstoupit na nějaký trh, asi musím do toho investovat, to je taky normální a nese to svá rizika. Že sme malá země? Za to ČD fakt nemůžou... pokud ostatní vyhodnotí, že se jim to nevyplatí, není to problém Škody (a to se nezastávám ani škody, ani čd o obou si myslím své)

+1/0
9.5.2016 14:53

J13o96s12e75f 65Š78o34l69t21e54s 8624808950233

Jenže zásadní problém je, že na to není ani dost času! Jinak bych vaše námitky chápal. Ale dělat homologaci preventivně, kdyby někdo náhodou tendr vypsal... To už fakt nedává smysl.

0/−1
9.5.2016 14:56

V10a76c31l45a85v 76H39a38j13e88k 3966599539

Ona Škodu ta homologace taky něco stála, tedy rozhodně nebyla zadarmo. A to, že má proti ostatním časový náskok je její plus a výhoda, ale vlastní zásluhou a za vlastní peníze. Nesmíte tak bezhlavě sežrat všechno co Vám pan Súra s Radimem neservírují. Chce to taky používat hlavu.

0/0
9.5.2016 20:43

J62o11s16e74f 51Š57o46l25t74e16s 8984908640743

A proto bude ČD ignorovat ostatní případné nabídky okolních konkurentů a půjde bezhlavě do zakázky u firmy, která z ní momentálně vysoudila solidní palmáre? Proč nedat delší čas na výrobu konkurenci, aby mohla podat nabídku? Třeba to neušetří nic. Ale třeba taky ano.

0/0
9.5.2016 20:54

V40a39c54l77a42v 37H62a81j84e93k 3546609139

Nebude ale mohli si homologaci udělat dříve úplně stejně jako Škoda.

0/0
9.5.2016 21:48

V48a74c92l22a77v 15H35a70j67e14k 3786209329

A Messerschmidty jsou asi docela jiná pohádka.

0/0
9.5.2016 21:49

M59i97r35e69k 32Z54á31v12o98d97n57ý 7202637310908

Mimochodem, jelikož se jedná o akciovku, neměla by zde ani být nutnost vypisovat jakékoliv výběrové řízení. Má být pouze odpovědnost na vedení ČD, jestli budou hospodařit dobře a když ne, má firma padnout / zprivatizovat. Takže se jedná o naprosto nesmyslnou debatu ohledně diskriminace.

0/0
9.5.2016 10:20

J80o26s21e30f 89Š53o96l49t80e93s 8304848390133

Opět se mýlíte. Jedná se sice o akciovku, ale ve vlastnictví státu, takže pro ni platí dle zákonů našeho státu, odlišná pravidla. A stát jako hlavní akcionář je může vyžadovat. A hlavně, EU jako hlavní poskytovatel dotace, vyžaduje, aby daný tendr nebyl diskriminační, jinak nic neproplatí. Tož tak.

0/0
9.5.2016 10:22

M72i35r74e67k 19Z77á63v55o24d71n10ý 7392117490758

To je úplně irelevantní, že je ve vlastnictví státu. A proto by to mělo být irelevantní i z pohledu zákon. Ano, pokud stát sám sobě podkopá nohy, tak je to smutné. ... A co se týče EU, tak pokud to budou shledávat diskriminační, tak ČD žádné dotace nedostanou a nebudou nic nakupovat. Jednoduché. Tak na co si stěžujete. Pokud to ČD projde, tak je vše v pořádku, pokud to neprojde, tak má zjěvně EU stejný (ale divný) názor jako Vy.

0/0
9.5.2016 10:25

J45o11s24e82f 43Š89o51l91t58e30s 8774618570533

Jasně, přihazování zakázek kamarádíčkům je dle vás ok. Jánabráchysmus v ČD kvete. Taky prodáváte staré pražce pod rukou a zisk vám jde do kapsy? Kradete hodně? To totiž zaměstnanci ČD často dělají.

0/−1
9.5.2016 10:26

M75i11r68e90k 97Z36á72v81o52d53n53ý 7362347120488

Ubožáčku ubohý, ty víš o mě prd :) Meleš si své nesmysly, které už jsem několikrát vyvrátil a pořád dokola jen urážíš. Už mě s tebou došla trpělivost. Hezký den :)

0/0
9.5.2016 10:28

J29o59s52e56f 72Š45o92l16t12e94s 8234318420263

Možná se spíš mrkněte na to, kdo tu uráží :-) Já to fakt nejsem. Já jsem jen pokládal otázky, na které jste raději neodpověděl (proč asi ;) a v podstatě jste se tu snažil vytvořit jakousi myšlenkovou konstrukci, na základě které si tento postup omluvíte. No sorry, ale to se vám fakt nepovedlo.

0/0
9.5.2016 10:31

M46i41r25o15s12l47a69v 41Z48i12k23m13u63n57d 6698392177648

To máte pravdu, ale pokud bude vypisovat stát / kraj nějakou dopravní zakázku, tak by měl stanovit pro všechny soutěžící stejná pravidla, např. tedy i povinnost aby nabízená vozidla byla získána na základě veřejné soutěže. Pokud musí soutěž vypsat jen ČD a do soutěže se "nikdo" nepřihlásí nebo se přihlásil jen jeden zájemce, tak se soutěž musela zrušit a ČD se nemohly o dopravní zakázku ucházet, protože nemohly nabídnout "nová" vozidla ...

Jak byste si představoval tendr na pořízení dalších jednotek 471 pokud by se ČD k takovému kroku rozhodly, protože stávající počet nepokrývá zcela přepravní požadavky ... EJ 471 někdo vyrobil a nikdo jiný je vyrábět nemůže ... chtít "jinou" patrovou soupravu od jiného výrobce lze, ale taková jednotka nebude provozně spojitelná s EJ 471 pokud nebude mít stejné řídící systémy ...

+1/0
9.5.2016 16:03

J48o52s38e69f 35Š14o84l18t82e94s 8664958840153

Jistě, že lze nakoupit přímo od výrobce. Pak ale jaksi nemá smysl vypisovat tendr, že?

0/0
9.5.2016 20:55

V40a65c16l22a37v 30H32a63j78e87k 3216509439

No pokud se zadá jako parametr kompatibilita s EJ 471, což je jaksi z provozního hlediska nezbytností, tak si hned přečtete článek JS o zakázce šité Škodě na míru a to i když dájí ČD 3 letou lhůtu na dodávk. To, že Siemens předvedl totéž na RailJetech bude samozřejmě v pojetí JS zcela nepodstatný detail.

0/0
9.5.2016 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.