Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velké zakázky Českých drah na nové vlaky poprvé zajímají také Číňany

Tři velké zakázky na nákup nových vlaků Českých drah poprvé přilákaly i čínského výrobce vlaků. Je mezi více než deseti zájemci, kteří si zatím vyzvedli dokumentaci. Stejnou zakázku vypsal už i RegioJet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L37u14k63á17š 18K89r37a46u17s 4688941907910

Ta�lokomotivka v�Zhozhou�je�gigant�chrl�c�mnohaset�kusov�s�rie.�Ale�jsou�to�vesm�s�ma�iny ur�en�na velk� n�pravov�tlaky 22,5t a�na�to�nejsou�evropsk�koleje�stav�n�

0/0
10.5.2016 10:02

R11o11b10i73n 88P89e49t82r36á10k 6104211700121

Zajímavá spekulace o diskriminační soutěži. ČD jsou se Škodou ve křízku, ale ušijí ji soutěž na míru. Český stát nemá se Škodou jediný problém, je to česká firma s českými zaměstanci, platící v Čechách daně, ale pro spravedlnost zakročí, aby měli šanci i výrobci z jiných zemí. Zní to naprosto logicky :-)

0/0
10.5.2016 8:08

M81a28r74t23i44n 86S42m61a16h11a 4946577953471

Pěkná fotka R^

0/0
9.5.2016 13:21

M89a17r47t12i36n 80K29o39ž86í31n 1735376971510

Rybí oko.

0/0
9.5.2016 15:30

T35o12m 63J43u28r98e86č62k80a 6675932795315

„Jde zejména o dobu dodání elektrických jednotek, kde České dráhy požadují pouhých 15 měsíců na dodání prvních dvou souprav, aby tak vědomě zkomplikovaly možnost většině výrobců předložit svou nabídku. RegioJet naopak požaduje dodání první soupravy až po 24 měsících,“ uvedl mluvčí Aleš Ondrůj.

Zajímavé, že u osobních vozů mají na rozdíl od ČD zase lhůtu jen 12 měsíců místo 24. Ale o tom se nám "objektivní" novinář nezmíní. ;-D

+7/0
9.5.2016 13:09

J98a28n 81S97ů74r55a 4625503733932

Je to chyba ve formuláři. Stejně, jako ČD měly u vozů při prvním vyhlášení chybu ve formuláři u vozů a uvedly 230 km/h.

0/0
9.5.2016 16:30

J97a26n 22J16e44m37e66l75k41a 1595600

Začínají zajímat Číňany? Tak to je určitě důvod k oslavě.

+1/0
9.5.2016 12:16

V42a75c24l72a82v 68H48a47j81e44k 3486919619

A ví někdo jaká je objektivně nutná doba na to, aby souprava či vozidla získala všechny homologace pro provoz v Česku. Všechno jsou to jen úvahy na podstrčeným názorem pana Sůra a Radima. Že by se třeba k té lhůtě kvalifikovaně vyjádřil drážní úřad do jehož kompetence to patří?? Takhle jsou to všechno jen blábol a doměnky.

+5/0
9.5.2016 11:40

M29a52t34ú50š 16B42e28n29a36k 9838814442533

Tak ono si každý výrobca môže dať certifikovať vozidlo aj hneď teraz (aj ho dávno mohol mať) a stihne to, ale všetci čakajú pokiaľ vyhrajú a až potom sa rozhýbu, potom to samozrejme dĺho trvá.

0/0
9.5.2016 22:59

M52a34r22t16i73n 95Š62i18m92e82k 4530414988245

Pokud jsou Čínské drážní vozy na tom stejně jako Čínské automobilky, tak děkuji, nechci

+1/0
9.5.2016 10:39

M12i88r41e27k 83Z52á39v46o95d88n84ý 7412917660988

A zase je to o "diskriminaci". Tak ať si ty firmy proaktivně schválí své jednotky na české koleje a nevymlouvají se jako naši "milí" spoluobčané na diskriminaci. 15 měsíců není moc, ale pokud mají být ČD konkurenceschopné a flexibilně reagovat na vývoj trhu, jsou rychlé a operativní dodávky nutností. Ale pak by to nevyznělo, že ČD jsou zlé, fuj, diskriminující...

+8/−6
9.5.2016 9:36

J22o33s89e32f 76Š35o30l28t55e59s 8654578180763

Problém je, že pak ty vlaky budou stát třeba 2násobek toho, co by stály jinde.

0/−2
9.5.2016 9:47

M27i22r43e41k 46Z64á20v43o10d38n13ý 7542387310328

Kvůli tomu, že si udělají homologaci, tak budou 2x dražší? Tak to si opravdu, ale opravdu nemyslím.

+7/−1
9.5.2016 9:54

J74o56s21e20f 78Š55o86l63t55e66s 8314448890293

Ne, dražší budou, protože nikdo do homologace (což je velmi drahý a časově náročný proces) nepůjde, aniž by mu to stálo za to. Takže vyhraje Škodovka s cenou, která bude klidně dvakrát vyšší než zahraniční, protože nebude mít konkurenty.

+2/−1
9.5.2016 9:56

M92i93r30e61k 20Z74á70v39o80d35n19ý 7902457150778

A koho je to tedy problém? Škodovky? ČD?

+1/0
9.5.2016 9:59

J87o44s88e64f 17Š22o59l37t53e62s 8474948880683

ČD a potažmo nás, jelikož ČD jsou státní podnik a tak zaplatíme cenu vlaků z našich daní.

0/−1
9.5.2016 10:00

M84i34r54e41k 86Z22á73v56o86d16n86ý 7412557620278

ČD nemají ve vztahu na státní penězovod žádná jiná privilegia, než jakákoliv jiná soukromá společnost.

+3/−1
9.5.2016 10:03

J88o26s44e21f 92Š26o85l95t34e98s 8824868260413

No to tedy mají. Případný zisk vyplácí do státní kasy a stejně tak je stát podrží v případě velké ztráty. I kdyby k tomu druhému nemělo dojít, tak stále ČD okradou dvojnásobnou cenou své akcionáře (stát, nás) o poměrně hodně peněz. Vám je jedno, že ČD nakoupí za dvakrát tak draho? Neděláte náhodou v ČKD? Nebo vám nepřiteče něco do kapsy? Komunistický myšlení hadr.

+1/−4
9.5.2016 10:07

M27i31r19e63k 27Z30á96v64o37d96n19ý 7872297590648

Vaše argumentace je směšná. Ano, je možné, že ČD stát možná v případě problémů podrží (ano, toto mi vadí, protože by se z ČD měla stát akciovka jako každá jiná a ne současná pololiberální společnost). Nicméně peníze na vozy se získávají trochu jinak, než si zjevně myslíte. 1) Buď se pokusí získat dotace. Nicméně dotační program může využít libovolný subjekt, nejen ČD, ale i soukromník. 2) Podpora na nákup nových vozů bude přímo ve výběrovém řízení na dopravce pro obsluhu dané linky. Nicméně pokud ČD budou kupovat drahé jednotky, budou muset nutně nastavit i vyšší cenu v soutěži, takže to vyhraje někdo, kdo nabídne nižší cenu. ... Z toho mi vyplývá, že o žádné předražování se nejedná.

+3/0
9.5.2016 10:11

J20o75s34e47f 63Š95o75l41t18e56s 8234318160643

Je to pořád akciovka. A jako taková se má snažit o co nejlepší správu majetku svých akcionářů. A je úplně jedno, kde ty peníze sebere, pořád je bude muset zaplatit. Nebo když něco platí EU, tak je jedno, že je to 100krát předražené? A vy tu prostě pořád melete svou. Pokud je jasné, že zahraniční dodavatel nemá šanci tendr stihnout bez sankcí, je diskriminační. A můžete si to omlouvat čím chcete. Tím to hasne. Tečka.

0/−1
9.5.2016 10:15

M24i52r10e80k 40Z10á20v61o42d71n75ý 7112577980238

Tak to je celkem Váš problém, pokud to vidíte tak zjednodušeně. Ano, akciovka je akciovka a má se snažit o co nejlepší hospodaření. A jak jsme si nyní vysvětlili, všichni mají stejné podmínky a o žádné předražování se tudíž jednat ani nemůže :)

+1/0
9.5.2016 10:16

J11o39s98e64f 97Š68o71l85t76e37s 8214678650983

Jaké stejné podmínky proboha? Takže když máte jednu společnost, která má již homologováno, protože se jedná o její hlavní trh a ostatní ne, protože jsme pro ně prd trh, tak to dáme přednostně jí, i když bude dražší? Co to je za pitomost? A ta podmínka v tom tendru prostě je. ČD = čistí de*ilové.

0/−1
9.5.2016 10:19

M86i91r82e43k 68Z60á64v11o40d16n37ý 7572557600818

A to je snad problém ČD, že "a ostatní ne, protože jsme pro ně prd trh" ... To je problém dodavatelů a zjevně ještě Váš, když máte pořád se do zaměstnanců ČD navážet :) A myslíte si, že by snad ten dodavatel nezaúčtoval náklady na homologaci do smlouvy. Jste zjevně hodně naivní. Trochu moc velký machýrek :))

0/0
9.5.2016 10:22

J46o82s65e74f 31Š55o23l50t55e15s 8164248380973

Jistě, že by si je zaúčtoval, ale vy zřejmě postrádáte logiku, protože ty náklady by museli zaplatit všichni předem a naprostá většina jich nevyhraje, takže by o dané náklady zbytečně přišli. Trochu problém, co? Chytráku. Další nádražák s IQ tykve.

0/0
9.5.2016 10:24

M51i40r44e21k 91Z70á84v97o72d45n41ý 7562127510168

A hele, ubožáček se odhodlal k osobním útokům :)) Víte, logika je taková, že je naivní si myslet, že ty tendry jsou předražené, když na to nemáte žádné důkazy. A lze se naopak s úspěchem domnívat, že celková cena by byla u nově zavedených vozů mnohem vyšší. Stejně tak není pravda, že tady nemají zahraniční firmy homologaci. Napřílad Siemens má.

+1/0
9.5.2016 10:27

J81o63s10e20f 31Š75o95l14t39e18s 8524358200463

Naivní je myslet si, že cokoliv u státní firmy předražené a nefunkční nebude. Ostatně, máme na to pár desetiletí zkušeností, že? ;)

0/−1
9.5.2016 10:33

P60e12t85r 43N54o26v64o80t51n48y 1461520471

Holt riziko. Muzou vyhrat jinou soutěž. A když nedopadne schválení k provozu a ČD mezitim vysoutezi nejakou zakazku, kde ty jednotky bude potřebovat?

0/0
9.5.2016 10:35

J40o34s39e19f 63Š52o65l57t42e69s 8814818940983

Tak dodavatel samozřejmě zaplatí smluvní pokutu. Co je na tom divného? Tohle se všechno ošetřuje smluvně.

0/0
9.5.2016 10:36

P34e62t57r 90N60o63v32o75t41n12y 1481580251

A pokuta ty lidi někam doveze?

+2/0
9.5.2016 10:55

J95o45s13e96f 33Š86o30l79t48e57s 8654148880673

Ano, překvapivě bude ta pokuta tak vysoká, že si za ni ČD klidně najmou dočasnou náhradu.

0/0
9.5.2016 10:58

P97e29t77r 55N33o90v73o98t33n18y 1771630691

Spíš to budou muset dojezdit s vrakama a dostanou kvůli tomu ještě pokutu od ministerstva/kraje. Takže já bych to nechal na ČD, co si dají do podmínek soutěže na nové vlaky

+2/0
9.5.2016 11:06

J51o40s10e75f 61Š71o91l12t34e66s 8384798430463

Já ne. Jednoduše budu raději jezdit pár měsíců vrakem, než platit miliardy za šunt.

0/0
9.5.2016 11:07

V83a38c27l53a93v 36H75a11j95e91k 3536819549

jj. viz Stadlery v Liberci. Pozdě dodáno od výrobce, pokuta od kraje pro ČD.

0/0
9.5.2016 11:25

R36a37d46e83k 29J77a63n39a15t49a 9335566354342

"protože ty náklady by museli zaplatit všichni předem"

-----

Podobné riziko máte v businessu pořád. I když chcete produkt dovážet a prodávat sám, taky si musíte takové věci zajistit - a nikdo vám nezaručí, že se vám pak podaří na tom trhu uspět a vydělat na tom ...

+1/0
9.5.2016 10:41

J96o55s87e77f 78Š71o28l81t96e98s 8514488830363

Jistě, jenže tady jde o velké peníze a velké hráče. Pokud stát (ČD) vypisuje podobně velkou zakázku, měl by zajistit, aby se dané soutěže mohlo regulérně zúčastnit co nejvíce zájemců. Zhusta to totiž ušetří dost peněz. Když něco přihrajete rovnou kamarádíčkům a obvykle ještě přes úplatky, tak to bývá drahé a také nekvalitní.

0/−1
9.5.2016 10:43

O15n56d71ř58e17j 77P64l35í33v70a 9460365601903

Ano, jistě, a Škoda je již zaplatila, taky předem; ano, většina jich nevyhraje, ale do soutěže musíte jít s produktem, pokud ho nemáte, těžko si střežovat, že ostatní ano. Trochu problém spíš je, že vy musíte být natolik úspěšný, abyste mohl do svých výrobků promítnout i náklady na nevyhrané soutěže, takto to chodí. Jestli by pak nakonec ti konkurenti nebyli dražší? Je mi jasné, že ty soutěže mají složitá zadání. Ale pokud chci vstoupit na nějaký trh, asi musím do toho investovat, to je taky normální a nese to svá rizika. Že sme malá země? Za to ČD fakt nemůžou... pokud ostatní vyhodnotí, že se jim to nevyplatí, není to problém Škody (a to se nezastávám ani škody, ani čd o obou si myslím své)

+1/0
9.5.2016 14:53

J57o10s80e69f 73Š58o21l70t89e52s 8294348290113

Jenže zásadní problém je, že na to není ani dost času! Jinak bych vaše námitky chápal. Ale dělat homologaci preventivně, kdyby někdo náhodou tendr vypsal... To už fakt nedává smysl.

0/−1
9.5.2016 14:56

V39a89c94l51a97v 91H21a33j52e34k 3156859509

Ona Škodu ta homologace taky něco stála, tedy rozhodně nebyla zadarmo. A to, že má proti ostatním časový náskok je její plus a výhoda, ale vlastní zásluhou a za vlastní peníze. Nesmíte tak bezhlavě sežrat všechno co Vám pan Súra s Radimem neservírují. Chce to taky používat hlavu.

0/0
9.5.2016 20:43

J70o49s40e16f 30Š63o50l26t70e74s 8804128570753

A proto bude ČD ignorovat ostatní případné nabídky okolních konkurentů a půjde bezhlavě do zakázky u firmy, která z ní momentálně vysoudila solidní palmáre? Proč nedat delší čas na výrobu konkurenci, aby mohla podat nabídku? Třeba to neušetří nic. Ale třeba taky ano.

0/0
9.5.2016 20:54

V24a97c70l77a47v 13H16a23j62e79k 3936169359

Nebude ale mohli si homologaci udělat dříve úplně stejně jako Škoda.

0/0
9.5.2016 21:48

V71a55c70l89a73v 32H60a29j59e66k 3106939299

A Messerschmidty jsou asi docela jiná pohádka.

0/0
9.5.2016 21:49

M42i60r68e49k 63Z44á76v37o69d16n80ý 7592337830928

Mimochodem, jelikož se jedná o akciovku, neměla by zde ani být nutnost vypisovat jakékoliv výběrové řízení. Má být pouze odpovědnost na vedení ČD, jestli budou hospodařit dobře a když ne, má firma padnout / zprivatizovat. Takže se jedná o naprosto nesmyslnou debatu ohledně diskriminace.

0/0
9.5.2016 10:20

J94o35s41e45f 52Š25o47l20t56e22s 8104188500493

Opět se mýlíte. Jedná se sice o akciovku, ale ve vlastnictví státu, takže pro ni platí dle zákonů našeho státu, odlišná pravidla. A stát jako hlavní akcionář je může vyžadovat. A hlavně, EU jako hlavní poskytovatel dotace, vyžaduje, aby daný tendr nebyl diskriminační, jinak nic neproplatí. Tož tak.

0/0
9.5.2016 10:22

M52i52r10e87k 73Z79á54v93o12d23n93ý 7212157380948

To je úplně irelevantní, že je ve vlastnictví státu. A proto by to mělo být irelevantní i z pohledu zákon. Ano, pokud stát sám sobě podkopá nohy, tak je to smutné. ... A co se týče EU, tak pokud to budou shledávat diskriminační, tak ČD žádné dotace nedostanou a nebudou nic nakupovat. Jednoduché. Tak na co si stěžujete. Pokud to ČD projde, tak je vše v pořádku, pokud to neprojde, tak má zjěvně EU stejný (ale divný) názor jako Vy.

0/0
9.5.2016 10:25

J11o49s19e87f 82Š91o88l60t28e44s 8954588670723

Jasně, přihazování zakázek kamarádíčkům je dle vás ok. Jánabráchysmus v ČD kvete. Taky prodáváte staré pražce pod rukou a zisk vám jde do kapsy? Kradete hodně? To totiž zaměstnanci ČD často dělají.

0/−1
9.5.2016 10:26

M24i32r98e34k 21Z32á94v34o46d32n74ý 7512547810888

Ubožáčku ubohý, ty víš o mě prd :) Meleš si své nesmysly, které už jsem několikrát vyvrátil a pořád dokola jen urážíš. Už mě s tebou došla trpělivost. Hezký den :)

0/0
9.5.2016 10:28

J44o64s51e66f 65Š62o19l86t24e38s 8434248560973

Možná se spíš mrkněte na to, kdo tu uráží :-) Já to fakt nejsem. Já jsem jen pokládal otázky, na které jste raději neodpověděl (proč asi ;) a v podstatě jste se tu snažil vytvořit jakousi myšlenkovou konstrukci, na základě které si tento postup omluvíte. No sorry, ale to se vám fakt nepovedlo.

0/0
9.5.2016 10:31

M47i63r91o70s12l22a61v 74Z76i19k78m37u38n34d 6868872587798

To máte pravdu, ale pokud bude vypisovat stát / kraj nějakou dopravní zakázku, tak by měl stanovit pro všechny soutěžící stejná pravidla, např. tedy i povinnost aby nabízená vozidla byla získána na základě veřejné soutěže. Pokud musí soutěž vypsat jen ČD a do soutěže se "nikdo" nepřihlásí nebo se přihlásil jen jeden zájemce, tak se soutěž musela zrušit a ČD se nemohly o dopravní zakázku ucházet, protože nemohly nabídnout "nová" vozidla ...

Jak byste si představoval tendr na pořízení dalších jednotek 471 pokud by se ČD k takovému kroku rozhodly, protože stávající počet nepokrývá zcela přepravní požadavky ... EJ 471 někdo vyrobil a nikdo jiný je vyrábět nemůže ... chtít "jinou" patrovou soupravu od jiného výrobce lze, ale taková jednotka nebude provozně spojitelná s EJ 471 pokud nebude mít stejné řídící systémy ...

+1/0
9.5.2016 16:03

J66o64s93e96f 72Š83o25l27t41e42s 8634688690653

Jistě, že lze nakoupit přímo od výrobce. Pak ale jaksi nemá smysl vypisovat tendr, že?

0/0
9.5.2016 20:55

V39a70c36l44a60v 23H21a67j41e46k 3266869749

No pokud se zadá jako parametr kompatibilita s EJ 471, což je jaksi z provozního hlediska nezbytností, tak si hned přečtete článek JS o zakázce šité Škodě na míru a to i když dájí ČD 3 letou lhůtu na dodávk. To, že Siemens předvedl totéž na RailJetech bude samozřejmě v pojetí JS zcela nepodstatný detail.

0/0
9.5.2016 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.