Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velké zakázky Českých drah na nové vlaky poprvé zajímají také Číňany

Tři velké zakázky na nákup nových vlaků Českých drah poprvé přilákaly i čínského výrobce vlaků. Je mezi více než deseti zájemci, kteří si zatím vyzvedli dokumentaci. Stejnou zakázku vypsal už i RegioJet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L83u79k92á91š 31K30r66a22u84s 4798501117380

Ta�lokomotivka v�Zhozhou�je�gigant�chrl�c�mnohaset�kusov�s�rie.�Ale�jsou�to�vesm�s�ma�iny ur�en�na velk� n�pravov�tlaky 22,5t a�na�to�nejsou�evropsk�koleje�stav�n�

0/0
10.5.2016 10:02

R29o28b35i54n 90P84e47t85r80á78k 6444811660541

Zajímavá spekulace o diskriminační soutěži. ČD jsou se Škodou ve křízku, ale ušijí ji soutěž na míru. Český stát nemá se Škodou jediný problém, je to česká firma s českými zaměstanci, platící v Čechách daně, ale pro spravedlnost zakročí, aby měli šanci i výrobci z jiných zemí. Zní to naprosto logicky :-)

0/0
10.5.2016 8:08
Foto

M34a15r55t32i14n 84S76m28a19h24a 4176587413561

Pěkná fotka R^

0/0
9.5.2016 13:21

M82a66r24t81i95n 98K55o74ž10í61n 1215496631520

Rybí oko.

0/0
9.5.2016 15:30

T13o11m 57J19u64r75e42č17k39a 6575462255605

„Jde zejména o dobu dodání elektrických jednotek, kde České dráhy požadují pouhých 15 měsíců na dodání prvních dvou souprav, aby tak vědomě zkomplikovaly možnost většině výrobců předložit svou nabídku. RegioJet naopak požaduje dodání první soupravy až po 24 měsících,“ uvedl mluvčí Aleš Ondrůj.

Zajímavé, že u osobních vozů mají na rozdíl od ČD zase lhůtu jen 12 měsíců místo 24. Ale o tom se nám "objektivní" novinář nezmíní. ;-D

+7/0
9.5.2016 13:09

J10a19n 20S47ů41r52a 4895123243632

Je to chyba ve formuláři. Stejně, jako ČD měly u vozů při prvním vyhlášení chybu ve formuláři u vozů a uvedly 230 km/h.

0/0
9.5.2016 16:30

J61a85n 66J97e58m15e92l20k63a 1315340

Začínají zajímat Číňany? Tak to je určitě důvod k oslavě.

+1/0
9.5.2016 12:16

V25a17c65l96a93v 65H24a75j36e66k 3456809479

A ví někdo jaká je objektivně nutná doba na to, aby souprava či vozidla získala všechny homologace pro provoz v Česku. Všechno jsou to jen úvahy na podstrčeným názorem pana Sůra a Radima. Že by se třeba k té lhůtě kvalifikovaně vyjádřil drážní úřad do jehož kompetence to patří?? Takhle jsou to všechno jen blábol a doměnky.

+5/0
9.5.2016 11:40

M55a65t88ú24š 78B95e72n49a88k 9478954332963

Tak ono si každý výrobca môže dať certifikovať vozidlo aj hneď teraz (aj ho dávno mohol mať) a stihne to, ale všetci čakajú pokiaľ vyhrajú a až potom sa rozhýbu, potom to samozrejme dĺho trvá.

0/0
9.5.2016 22:59

M76a82r11t46i46n 82Š92i36m84e11k 4540494478865

Pokud jsou Čínské drážní vozy na tom stejně jako Čínské automobilky, tak děkuji, nechci

+1/0
9.5.2016 10:39

M74i36r86e95k 26Z15á28v52o91d26n77ý 7412667570848

A zase je to o "diskriminaci". Tak ať si ty firmy proaktivně schválí své jednotky na české koleje a nevymlouvají se jako naši "milí" spoluobčané na diskriminaci. 15 měsíců není moc, ale pokud mají být ČD konkurenceschopné a flexibilně reagovat na vývoj trhu, jsou rychlé a operativní dodávky nutností. Ale pak by to nevyznělo, že ČD jsou zlé, fuj, diskriminující...

+8/−6
9.5.2016 9:36

J35o69s69e73f 95Š87o41l73t88e30s 8624868210693

Problém je, že pak ty vlaky budou stát třeba 2násobek toho, co by stály jinde.

0/−2
9.5.2016 9:47

M64i43r73e40k 19Z96á23v11o50d78n27ý 7772337900848

Kvůli tomu, že si udělají homologaci, tak budou 2x dražší? Tak to si opravdu, ale opravdu nemyslím.

+7/−1
9.5.2016 9:54

J67o14s25e45f 51Š58o40l84t74e50s 8974438610973

Ne, dražší budou, protože nikdo do homologace (což je velmi drahý a časově náročný proces) nepůjde, aniž by mu to stálo za to. Takže vyhraje Škodovka s cenou, která bude klidně dvakrát vyšší než zahraniční, protože nebude mít konkurenty.

+2/−1
9.5.2016 9:56

M75i63r27e17k 81Z37á82v14o10d57n59ý 7712347290898

A koho je to tedy problém? Škodovky? ČD?

+1/0
9.5.2016 9:59

J55o27s63e49f 88Š31o25l46t50e69s 8214348570983

ČD a potažmo nás, jelikož ČD jsou státní podnik a tak zaplatíme cenu vlaků z našich daní.

0/−1
9.5.2016 10:00

M89i20r62e60k 13Z74á25v10o70d51n63ý 7112637140678

ČD nemají ve vztahu na státní penězovod žádná jiná privilegia, než jakákoliv jiná soukromá společnost.

+3/−1
9.5.2016 10:03

J84o79s34e20f 93Š28o33l43t92e71s 8764598260753

No to tedy mají. Případný zisk vyplácí do státní kasy a stejně tak je stát podrží v případě velké ztráty. I kdyby k tomu druhému nemělo dojít, tak stále ČD okradou dvojnásobnou cenou své akcionáře (stát, nás) o poměrně hodně peněz. Vám je jedno, že ČD nakoupí za dvakrát tak draho? Neděláte náhodou v ČKD? Nebo vám nepřiteče něco do kapsy? Komunistický myšlení hadr.

+1/−4
9.5.2016 10:07

M46i70r12e34k 15Z20á46v95o20d31n54ý 7742557560228

Vaše argumentace je směšná. Ano, je možné, že ČD stát možná v případě problémů podrží (ano, toto mi vadí, protože by se z ČD měla stát akciovka jako každá jiná a ne současná pololiberální společnost). Nicméně peníze na vozy se získávají trochu jinak, než si zjevně myslíte. 1) Buď se pokusí získat dotace. Nicméně dotační program může využít libovolný subjekt, nejen ČD, ale i soukromník. 2) Podpora na nákup nových vozů bude přímo ve výběrovém řízení na dopravce pro obsluhu dané linky. Nicméně pokud ČD budou kupovat drahé jednotky, budou muset nutně nastavit i vyšší cenu v soutěži, takže to vyhraje někdo, kdo nabídne nižší cenu. ... Z toho mi vyplývá, že o žádné předražování se nejedná.

+3/0
9.5.2016 10:11

J85o86s66e21f 77Š65o89l86t23e62s 8794658750683

Je to pořád akciovka. A jako taková se má snažit o co nejlepší správu majetku svých akcionářů. A je úplně jedno, kde ty peníze sebere, pořád je bude muset zaplatit. Nebo když něco platí EU, tak je jedno, že je to 100krát předražené? A vy tu prostě pořád melete svou. Pokud je jasné, že zahraniční dodavatel nemá šanci tendr stihnout bez sankcí, je diskriminační. A můžete si to omlouvat čím chcete. Tím to hasne. Tečka.

0/−1
9.5.2016 10:15

M87i36r24e97k 33Z33á79v60o76d58n92ý 7302887680138

Tak to je celkem Váš problém, pokud to vidíte tak zjednodušeně. Ano, akciovka je akciovka a má se snažit o co nejlepší hospodaření. A jak jsme si nyní vysvětlili, všichni mají stejné podmínky a o žádné předražování se tudíž jednat ani nemůže :)

+1/0
9.5.2016 10:16

J65o29s72e76f 30Š17o83l19t47e48s 8204568830883

Jaké stejné podmínky proboha? Takže když máte jednu společnost, která má již homologováno, protože se jedná o její hlavní trh a ostatní ne, protože jsme pro ně prd trh, tak to dáme přednostně jí, i když bude dražší? Co to je za pitomost? A ta podmínka v tom tendru prostě je. ČD = čistí de*ilové.

0/−1
9.5.2016 10:19

M70i34r53e69k 36Z31á94v39o76d32n32ý 7422357200188

A to je snad problém ČD, že "a ostatní ne, protože jsme pro ně prd trh" ... To je problém dodavatelů a zjevně ještě Váš, když máte pořád se do zaměstnanců ČD navážet :) A myslíte si, že by snad ten dodavatel nezaúčtoval náklady na homologaci do smlouvy. Jste zjevně hodně naivní. Trochu moc velký machýrek :))

0/0
9.5.2016 10:22

J28o57s75e30f 83Š57o43l17t88e55s 8614148260763

Jistě, že by si je zaúčtoval, ale vy zřejmě postrádáte logiku, protože ty náklady by museli zaplatit všichni předem a naprostá většina jich nevyhraje, takže by o dané náklady zbytečně přišli. Trochu problém, co? Chytráku. Další nádražák s IQ tykve.

0/0
9.5.2016 10:24

M59i22r76e95k 71Z15á33v48o60d61n46ý 7182357510498

A hele, ubožáček se odhodlal k osobním útokům :)) Víte, logika je taková, že je naivní si myslet, že ty tendry jsou předražené, když na to nemáte žádné důkazy. A lze se naopak s úspěchem domnívat, že celková cena by byla u nově zavedených vozů mnohem vyšší. Stejně tak není pravda, že tady nemají zahraniční firmy homologaci. Napřílad Siemens má.

+1/0
9.5.2016 10:27

J53o87s80e73f 11Š28o89l43t35e98s 8404378270633

Naivní je myslet si, že cokoliv u státní firmy předražené a nefunkční nebude. Ostatně, máme na to pár desetiletí zkušeností, že? ;)

0/−1
9.5.2016 10:33

P24e73t27r 77N62o27v20o55t45n63y 1141830781

Holt riziko. Muzou vyhrat jinou soutěž. A když nedopadne schválení k provozu a ČD mezitim vysoutezi nejakou zakazku, kde ty jednotky bude potřebovat?

0/0
9.5.2016 10:35

J95o24s82e74f 31Š90o66l45t66e79s 8394258570683

Tak dodavatel samozřejmě zaplatí smluvní pokutu. Co je na tom divného? Tohle se všechno ošetřuje smluvně.

0/0
9.5.2016 10:36

P77e50t95r 40N77o15v83o45t86n29y 1391720341

A pokuta ty lidi někam doveze?

+2/0
9.5.2016 10:55

J39o96s52e27f 69Š26o49l92t29e51s 8334188450603

Ano, překvapivě bude ta pokuta tak vysoká, že si za ni ČD klidně najmou dočasnou náhradu.

0/0
9.5.2016 10:58

P28e56t92r 86N61o14v57o41t15n48y 1321350781

Spíš to budou muset dojezdit s vrakama a dostanou kvůli tomu ještě pokutu od ministerstva/kraje. Takže já bych to nechal na ČD, co si dají do podmínek soutěže na nové vlaky

+2/0
9.5.2016 11:06

J93o60s36e63f 45Š58o65l37t47e24s 8624698980183

Já ne. Jednoduše budu raději jezdit pár měsíců vrakem, než platit miliardy za šunt.

0/0
9.5.2016 11:07

V74a57c97l71a31v 42H54a65j87e93k 3416769679

jj. viz Stadlery v Liberci. Pozdě dodáno od výrobce, pokuta od kraje pro ČD.

0/0
9.5.2016 11:25

R75a96d91e13k 93J43a46n54a42t92a 9875876594782

"protože ty náklady by museli zaplatit všichni předem"

-----

Podobné riziko máte v businessu pořád. I když chcete produkt dovážet a prodávat sám, taky si musíte takové věci zajistit - a nikdo vám nezaručí, že se vám pak podaří na tom trhu uspět a vydělat na tom ...

+1/0
9.5.2016 10:41

J33o80s42e40f 27Š62o95l82t83e17s 8764118920343

Jistě, jenže tady jde o velké peníze a velké hráče. Pokud stát (ČD) vypisuje podobně velkou zakázku, měl by zajistit, aby se dané soutěže mohlo regulérně zúčastnit co nejvíce zájemců. Zhusta to totiž ušetří dost peněz. Když něco přihrajete rovnou kamarádíčkům a obvykle ještě přes úplatky, tak to bývá drahé a také nekvalitní.

0/−1
9.5.2016 10:43

O38n71d42ř31e67j 90P88l39í54v21a 9670365611623

Ano, jistě, a Škoda je již zaplatila, taky předem; ano, většina jich nevyhraje, ale do soutěže musíte jít s produktem, pokud ho nemáte, těžko si střežovat, že ostatní ano. Trochu problém spíš je, že vy musíte být natolik úspěšný, abyste mohl do svých výrobků promítnout i náklady na nevyhrané soutěže, takto to chodí. Jestli by pak nakonec ti konkurenti nebyli dražší? Je mi jasné, že ty soutěže mají složitá zadání. Ale pokud chci vstoupit na nějaký trh, asi musím do toho investovat, to je taky normální a nese to svá rizika. Že sme malá země? Za to ČD fakt nemůžou... pokud ostatní vyhodnotí, že se jim to nevyplatí, není to problém Škody (a to se nezastávám ani škody, ani čd o obou si myslím své)

+1/0
9.5.2016 14:53

J41o63s19e82f 71Š62o30l83t55e62s 8244248710923

Jenže zásadní problém je, že na to není ani dost času! Jinak bych vaše námitky chápal. Ale dělat homologaci preventivně, kdyby někdo náhodou tendr vypsal... To už fakt nedává smysl.

0/−1
9.5.2016 14:56

V23a84c35l92a50v 22H26a70j60e65k 3306679889

Ona Škodu ta homologace taky něco stála, tedy rozhodně nebyla zadarmo. A to, že má proti ostatním časový náskok je její plus a výhoda, ale vlastní zásluhou a za vlastní peníze. Nesmíte tak bezhlavě sežrat všechno co Vám pan Súra s Radimem neservírují. Chce to taky používat hlavu.

0/0
9.5.2016 20:43

J92o35s31e72f 90Š10o42l51t29e96s 8924398390133

A proto bude ČD ignorovat ostatní případné nabídky okolních konkurentů a půjde bezhlavě do zakázky u firmy, která z ní momentálně vysoudila solidní palmáre? Proč nedat delší čas na výrobu konkurenci, aby mohla podat nabídku? Třeba to neušetří nic. Ale třeba taky ano.

0/0
9.5.2016 20:54

V53a26c78l17a52v 29H95a26j68e84k 3746849499

Nebude ale mohli si homologaci udělat dříve úplně stejně jako Škoda.

0/0
9.5.2016 21:48

V46a70c12l53a62v 13H72a37j58e33k 3896329239

A Messerschmidty jsou asi docela jiná pohádka.

0/0
9.5.2016 21:49

M38i51r92e87k 42Z63á20v18o72d53n80ý 7572767480928

Mimochodem, jelikož se jedná o akciovku, neměla by zde ani být nutnost vypisovat jakékoliv výběrové řízení. Má být pouze odpovědnost na vedení ČD, jestli budou hospodařit dobře a když ne, má firma padnout / zprivatizovat. Takže se jedná o naprosto nesmyslnou debatu ohledně diskriminace.

0/0
9.5.2016 10:20

J75o65s46e96f 15Š60o95l79t26e53s 8394358650743

Opět se mýlíte. Jedná se sice o akciovku, ale ve vlastnictví státu, takže pro ni platí dle zákonů našeho státu, odlišná pravidla. A stát jako hlavní akcionář je může vyžadovat. A hlavně, EU jako hlavní poskytovatel dotace, vyžaduje, aby daný tendr nebyl diskriminační, jinak nic neproplatí. Tož tak.

0/0
9.5.2016 10:22

M94i91r88e84k 39Z89á54v33o80d51n21ý 7732407730268

To je úplně irelevantní, že je ve vlastnictví státu. A proto by to mělo být irelevantní i z pohledu zákon. Ano, pokud stát sám sobě podkopá nohy, tak je to smutné. ... A co se týče EU, tak pokud to budou shledávat diskriminační, tak ČD žádné dotace nedostanou a nebudou nic nakupovat. Jednoduché. Tak na co si stěžujete. Pokud to ČD projde, tak je vše v pořádku, pokud to neprojde, tak má zjěvně EU stejný (ale divný) názor jako Vy.

0/0
9.5.2016 10:25

J30o94s85e64f 79Š60o91l86t91e27s 8624428700753

Jasně, přihazování zakázek kamarádíčkům je dle vás ok. Jánabráchysmus v ČD kvete. Taky prodáváte staré pražce pod rukou a zisk vám jde do kapsy? Kradete hodně? To totiž zaměstnanci ČD často dělají.

0/−1
9.5.2016 10:26

M43i12r37e54k 43Z76á60v91o72d47n57ý 7472527840938

Ubožáčku ubohý, ty víš o mě prd :) Meleš si své nesmysly, které už jsem několikrát vyvrátil a pořád dokola jen urážíš. Už mě s tebou došla trpělivost. Hezký den :)

0/0
9.5.2016 10:28

J85o40s29e31f 62Š94o58l53t70e84s 8244138140963

Možná se spíš mrkněte na to, kdo tu uráží :-) Já to fakt nejsem. Já jsem jen pokládal otázky, na které jste raději neodpověděl (proč asi ;) a v podstatě jste se tu snažil vytvořit jakousi myšlenkovou konstrukci, na základě které si tento postup omluvíte. No sorry, ale to se vám fakt nepovedlo.

0/0
9.5.2016 10:31

M66i75r57o82s56l46a48v 82Z29i96k95m65u38n31d 6478162427188

To máte pravdu, ale pokud bude vypisovat stát / kraj nějakou dopravní zakázku, tak by měl stanovit pro všechny soutěžící stejná pravidla, např. tedy i povinnost aby nabízená vozidla byla získána na základě veřejné soutěže. Pokud musí soutěž vypsat jen ČD a do soutěže se "nikdo" nepřihlásí nebo se přihlásil jen jeden zájemce, tak se soutěž musela zrušit a ČD se nemohly o dopravní zakázku ucházet, protože nemohly nabídnout "nová" vozidla ...

Jak byste si představoval tendr na pořízení dalších jednotek 471 pokud by se ČD k takovému kroku rozhodly, protože stávající počet nepokrývá zcela přepravní požadavky ... EJ 471 někdo vyrobil a nikdo jiný je vyrábět nemůže ... chtít "jinou" patrovou soupravu od jiného výrobce lze, ale taková jednotka nebude provozně spojitelná s EJ 471 pokud nebude mít stejné řídící systémy ...

+1/0
9.5.2016 16:03

J16o92s16e85f 42Š20o18l80t84e58s 8664688290733

Jistě, že lze nakoupit přímo od výrobce. Pak ale jaksi nemá smysl vypisovat tendr, že?

0/0
9.5.2016 20:55

V55a94c15l70a10v 63H95a47j54e12k 3206329359

No pokud se zadá jako parametr kompatibilita s EJ 471, což je jaksi z provozního hlediska nezbytností, tak si hned přečtete článek JS o zakázce šité Škodě na míru a to i když dájí ČD 3 letou lhůtu na dodávk. To, že Siemens předvedl totéž na RailJetech bude samozřejmě v pojetí JS zcela nepodstatný detail.

0/0
9.5.2016 21:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.