Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dobrá zpráva pro České dráhy: i přes rostoucí dluhy jim stoupl rating

Před vydáním nových dluhopisů za více než 300 milionů eur se České dráhy dočkaly nečekaně dobré zprávy. I přes prohloubení loňské ztráty, prohrané arbitráži a vyšším dluhům dostaly lepší rating.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a80n 36F28r47o11l11í49k 6866670255554

Ratingová agentura Moody ́s zvýšila rating OKD ze Zzz 150 na Zzz 149. Dobrá zpráva pro konkurzního správce. Zadlužení ČD je jen o pár milard vyšší než OKD.;-D

0/−3
10.5.2016 9:29

R92a19d40e67k 56J80a88n45a18t10a 9775536224552

Zadlužení se posuzuje podle poměru k aktivům a především podle schopnosti splácet. A tu ČD mají, normálně splácí vše, co jsi kdy půjčily.

+2/0
10.5.2016 13:00

P43a55v55e89l 15Š98m47í93d25e34k 6329360773358

Dobrá zpráva pro ČD, souhlas s panem Janatou. (abych si nerejpnul trochu do autora, dnes o žlutým ani zmínka), ale dobře napsaný článek:-)

+3/0
10.5.2016 7:45

J18a87r90o78m97í44r 28K74u63l16h23á58n40e10k 5712504129810

České dráhy budou v příštích týdnech vydávat emisi dluhopisů v hodnotě 300 milionů euro, která má splatit původní z minulých let úročených 4,5 %. ... Vytloukání klínu klínem, koho to ale ještě dneska překvapí :-/

Pro běžného smrtelníka spolehlivá cesta k rychlé exekuci, pro ČD jen další penězovod. Však on to po pátém šestém kole někdo zatáhne.. ;-€

+1/−4
9.5.2016 23:48

J15a91n 66K55o93b96ě61r25s18k98ý 1930166451293

Vytloukání klínu klínem, koho to ale ještě dneska překvapí

Tak teď tomu nerozumím. Jednou diskutéři nadávají, že nechtějí ve starých vlacích a když se zadluží aby mohly obměňovat vozový park tak je to taky špatně ?

+5/0
10.5.2016 0:03

J12a63n 36K30o19b98ě55r76s36k67ý 1900486751563

jezdit ve starých vlacích.

0/0
10.5.2016 0:04

J67a46r31o73m31í49r 31K85u67l62h92á92n26e81k 5362294809570

Ani v nových, ani ve starých vlacích - u nás už to ČD zabalila, ostatně jako na mnoha jiných regionálních tratích. Holt pokrok nezastavíš...

I když mám pocit, že obnova vozového parku nebude jediným důvodem finančního propadu ČD - není normální, že je zapotřebí si na to vydělat, nebo minimálně investici na dluh v rozumné době splatit, ne propadat se víc a víc do dluhů?

Jinde ve světě železnice můžou slušně fungovat a dokonce i prosperovat, jen my se nezadržitelně blížíme realitě, kterou znají v Argentině.

0/−3
10.5.2016 0:22

R70a93d55e76k 73J50a41n13a36t37a 9645976644542

Kde to ČD "zabalila"? Nevím, zda je vám to známo, ale o tom, kde bude jezdit vlak a kde ne, nerozhoduje v případě regionálních spojů dorpavce, ale objednatel (u nás krajský úřad). Nikde v Evropě se totiž regionální doprava nezaplatí z jízdného.

ČD nejsou zadlužené až tak moc (nějakých 50% aktiv). StudentAgency svého času nebo dokonce taková Sazka, ti byli zadlužené mnohem více.

Nevím, co konkrétní myslíte tím "prosperováním", ale ve vyspělém světě je zisková osobní železniční doprava pouze ta dálková a to ještě pouze tam, kde je dobrá infrastruktura (typicky VRT, prostě rychlejší než auto). U nás pro to podmínky nejsou (Praha-Ostrava je výjimka, kde je celkem normální trať, ovšem kvůli neexistenci krátkého dálničního spojení je i tak rychlejší než auto).

+3/0
10.5.2016 0:40

J31a15r57o70m76í29r 83K94u96l25h94á73n36e25k 5812724499170

Správnou otázkou možná není, jak moc jsou ČD zadlužené, ale jak se jejich dluh vyvíjí. Aby po čase nebyla aktiva k pasivům 7/17, jako u OKD - a pak už jen natažená pazoura k státnímu cecíku..

Jinak bydlím u německých hranic a je tady fakt co srovnávat - resp. cenově srovnatelné, kvalitou nikoli, službami a ochotou už vůbec ne. Zkuste si vzít někdy (u nás) kolo do vlaku - co zaplatíte a hlavně, co si pak ve vlaku vyslechnete. Otřesné! Německo, Rakousko - no problem. Švýcarsko ani nemluvě, ale to je jiná liga. Samozřejmě i cenově, ale to byla jejich volba (a dobrá).

0/−3
10.5.2016 1:12

P86e43t77r 80N10o89v71o80t41n28y 1231920311

V Rakousku ani Švýcarsku nebudovali 40 let socialismus a DDRaky zasanovala západní část. Tolik k jejich vozovému parku.

+2/0
10.5.2016 8:26

R68a96d48e71k 21J33a64n51a60t72a 9745956404802

Tak přeprava kola v Německu stojí zpravidla 5 EUR na celý den. U ČD je to 30-75 Kč podle vzdálenosti. A nikdy jsem s tím problém neměl (mám samozřejmě na mysli vlak, který podle jízndího řádu přepravuje kola, do nějakého EC, kde nejsou pro kola místa, jsem se cpát nezkoušel).

+2/0
10.5.2016 13:14

J10i23ř26í 30V62a86n56k 8210303769492

Počet cestujících, kteří loni využili spoje národního dopravce, překročil hranici 170 milionů ,zajímalo by mě kolik by podle vás mělo být cestujících aby se skvelě vedený český podnik nemusel zadlužovat a k tomu živil spousty vyžírků(trafikantů)[>-] každý obhajuje toho za čí stranu kope tak už to prstě je R^

+1/0
10.5.2016 0:25

R14a66d98e95k 86J65a81n13a92t35a 9755876524702

Vám to možná připadá nevýhodné, ale refinancovat dluhopisy v době, kdy jsou úrokové sazby skoro na nule, se dost vyplatí (nejen firmám, ale i občanům s hypotékou). Osobně bych se dnes snažil vyjednat co nejdelší fixní sazbu.

+2/0
10.5.2016 0:32

J48a84r64o36m69í12r 83K69u18l70h66á25n96e59k 5162744579760

Svoji první (a jedinou) hypotéku jsem si bral před lety na 20 let a zlodějských 16,5% mínus 4% státní příspěvek na úrok. Taková byla doba! Pořádně jsem si ale spočítal, že to dám!! Dal jsem to dokonce o 8 let dřív, dost se mi ulevilo a od té doby si dopřávám i dovolené, auta, sporty a podobné vymoženosti. Kdybych si ale tyto dovolené po vzoru kormidelníků ČD dopřával Z PŮJČENÝCH PENĚZ a pak se to snažil zalepit další, vyšší hypotékou (procenta neprocenta..), jsem nenapravitelný debil !!!

0/−3
10.5.2016 0:50

P71e32t16r 66N65o55v72o17t92n92y 1461540341

Oni si nedopřávají dovolenou, ale refinancuji starsi dluh. Kdybyste svou tehdy 16,5% hypoteku nechtel refinancovat dnesnimi 1,8 %, tak jste poslední dvě slova svého příspěvku.

+6/0
10.5.2016 8:30

R35a72d59e23k 12J90a84n59a73t64a 9445576374392

Jenže vtip je v tom, že teď úrokové sazby klesají a ČD si ty nové půjčky berou na splacení těch starých s vyšším úrokem. Tj. refinancování jak má být.

+2/0
10.5.2016 16:49

V71a68c31l96a28v 77H98a26j30e64k 3816289199

v ekonomice se tomu říká restrukturalizace dluhů, viz reklamy ban pro fizické osoby. tady je to totéž jen jinou formou.

0/0
11.5.2016 20:22

L62i62b19o90r 32V63e46n40g52l46á46ř 4134825722264

dobra zprava pro CD rostou jim dluhy ;-D

+1/−3
9.5.2016 23:22

J96o66s70e18f 38Š26o11l47t70e94s 8274768350183

Mně fascinuje, jak hrdí zaměstnanci brání svůj podnik ;-D

+1/−9
9.5.2016 21:50

V51a93c40l83a81v 31H95a63j72e21k 3936899979

Nevidím důvod proč bych se za svůj podnik měl stydět. Ale myslím, že jako zaměstnanec jsem v této diskusi dost osamocen.

+1/0
11.5.2016 20:27

Š28t31e84f93a44n 14F81r28i62č93a 7722888913606

Asi Moody ́s nečtou zdejší Lupu. Jinak by nutně museli vědět, co zdejší kandidát na Pulitzerovu cenu ví už dávno, že totiž ČD jsou firma úplně na ... .

+3/−3
9.5.2016 20:10

J24o48s95e15f 85K20o32z10e51l 1156286115505

Akciovka 100 % vlastněná státem nezkrachuje i když má úvěry 50 mld. Kč (ČD + CARGO)

+1/−5
9.5.2016 17:54

M29a43r93t58i24n 47H28a81n26z85a11l 8828719539885

A vyjádření páně Jančury nebude? Mimochodem, pane Sůro, už druhý rok mě fascinuje váš příměr ohledne ratingu. Loni jste rating ČD připodobnil k Rusku (zemi, nikoliv železnici), letos jihoafrické dluhopisy... Jste kreativní, to oceňuji, ale srovnáváte tak trochu jablka a hrušky. Proč prostě nenapsat, že mají stejný rating jako např. španělské dráhy RENFE? Nehodí se? Proč?

+24/0
9.5.2016 17:10

M88a10r67t93i88n 69K81o25p76ř16i17v79a 2744270780788

Třeba si pan Sůra myslí, že to je lepší přirovnání, ale kdo ví proč :D

0/0
9.5.2016 17:36

K74a43r63e61l 84J68u44r58d51a 2736778979621

Příští rok ČD připodobní k indickým drahám:-P

+1/0
9.5.2016 17:39

M93a31r24t66i43n 21K50o47p34ř21i80v47a 2284260520168

Nebo taky možná vždycky bodne prst do roztočenýho globusu a podle toho kterej stát nejblíž má stejný rating, tak ten tam napíše.

Myslím, že stejný nesmysl se tu řešil i minule.

+1/0
9.5.2016 17:40

K67a52r64e46l 16J35u49r18d90a 2146308659181

Klid. Jen v článku provokuje ;-D;-D;-DMusím uznat, že je lepší než patron Pražského hradu Ovčáček

+4/0
9.5.2016 17:46

J51i25ř90í 83V61a82n83k 8920223419162

Taktéž si myslím že je třeba takový kolos udržet co nejdéle nad vodou a hlavně přidat menežmentu na odměnách a vedení zvíšit platy[>-] Čím dál dražší je pro České dráhy splácení dluhů. Jen loni náklady na úroky stouply o 172 milionů korun. Letos v polovině roku musí firma splatit 300 milionůeuro(v přepočtu 8,1 miliardy korun), ČD Cargo 1,158 miliardy korun. Obě firmy dluhy splatí novoupůjčkouči dluhopisy.

Loni objem dluhů přesáhl 37 miliard korun, na úrocích zaplatila státem vlastněná společnost téměř půldruhé miliardy korun.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-prodelaly-1-375-miliardy-korun-fdz-/eko-doprava.aspx?c=A160429_101711_eko-doprava_suj

0/−1
9.5.2016 22:06

J37a41n 49S31ů82r24a 4655513913512

Protože přirovnávám k tomu, co je aktuálně také ohodnoceno. Rating pro JAR byl vydán minulý týden. RENFE není hodnoceno agenturou Moody ́s, takže je to porovnávání jablek s hruškami. Pro vyjádření pana Jančury si mu zkuste zavolat či napsat, jeho mail a i telefon je veřejně dostupný.

+1/0
9.5.2016 22:35

M83a30r23t60i56n 67H81a16n75z38a89l 8848389819955

Za a) pro RENFE dělá rating Moody's (má dokonce Baa3, tedy horší, než ČD)

Za b) to od vás jsme si zvykli, že ke všemu, co se děje u ČD se vkládá názor pana Jančury. A nesnažte se mi, prosím, namluvit opak...

0/0
10.5.2016 7:27

J88a63n 65S43ů67r23a 4555203573192

Můžete mi prosím poslat odkaz na rating Moody ́s pro Renfe? Já fakt vidím jen rating pro Adif...

+1/0
10.5.2016 7:57

P73a85v28e35l 75Š47m77í73d65e67k 6939760323158

Já jsem taky rating pro Renfe nenašel zatím

+1/0
10.5.2016 8:08

J24a12n 85S45ů12r25a 4525123673342

A mimochodem, já fakt nevidím nic špatného na tom, že firma má ratingové hodnocení na úrovni dluhopisů jiného státu.

+1/0
9.5.2016 22:36

M92a60r10t18i33n 38H37a19n65z51a81l 8818639809105

Už z podstaty je srovnávání firemního a státního ratingu ne zcela rozumné. Ano, vykazuje několik společných znaků, ve kterých má stejnou vypovídací hodnotu, nicméně ne více než v cca 70% případů. Stát prostě není firma, i když se nám to jeden čechoslovák neustále snaží namluvit...

0/0
10.5.2016 7:30

J90a22r20o72s24l11a21v 40D59r29o65b36n19ý 6176418657707

ČD má rating jako dluhopisy JAR? Tak to bude určitě světový podnik

+1/−1
9.5.2016 16:47

R27a92d41e25k 47J68a49n37a39t83a 9215806334412

Když už, tak je to docela dobré, když má podnik rating jako celý stát. Státní dluhopisy jsou obecně považovány za jistější, než firemní.

Ovšem hlavně je to zbytečně hloupé srovnání. Když, jak už tu bylo řečeno, se nabízí srovnání se západoevroskými železničními společnostmi.

+2/0
9.5.2016 17:56

P47a15v45e21l 13V41i39l52d33o80m29e49c 2884672118280

A to ještě nenavlíkli průvodčí do nových uniforem podle barev vagonů. To bude teprve rating.-)

+3/−2
9.5.2016 16:30

R11a34d84k20o 63K70ř48i84v52á53n70e45k 7830263105580

Dobrá zpráva: i přes pomluvy ČD stoupnul rating.

+10/0
9.5.2016 16:22

M36a87r28t30i73n 95T38e34p41l74a68n 9597940975793

Na začátku článku se mluví o 300 milionech EUR, na konci už o 300 milionech korun. Asi by to chtělo sjednotit, pokud teda ČNB nezačala dělat intervence na posílení koruny a nemáme kurz 1:1.

+8/0
9.5.2016 16:21

J81a35n 21S82ů85r95a 4225763753662

díky za upozornění, intervence už skončily:)

+2/0
9.5.2016 16:25

D59a67v58i70d 92P68e16c80a 1695224111496

Stanovovat rating u firmy, která je závislá na tom, jak se který politik vyspí mi přijde úsměvné. To se opravdu nedá měřit, ani stanovit, snad jen hádat.

+4/−2
9.5.2016 16:11

R80a53d15k94o 60K77ř88i11v87á88n54e73k 7870203715430

Rating se stanovuje i pro státní dluhopisy. A ty jsou závislé, jak se vyspí kdo?

+4/0
9.5.2016 16:25

P23e62t24r 21V51i63n24a37ř 6783633483157

Prostě tu musel být PR článek ČD, aby částečně překryl provařené podvodné zakázky..

0/−6
9.5.2016 16:00

J62a78n 34S85ů77r42a 4535673763902

Rating vyšel asi před hodinou.

+5/0
9.5.2016 16:05

K45a43r86e74l 77J70u23r84d81a 2826958729661

Jste takový malý hlídací pes :-P

+1/−1
9.5.2016 17:48

M17i96r89e97k 26Z39á76v26o96d39n83ý 7482197640688

Vy jste dobrý vtipálek :)

+3/0
9.5.2016 17:34

P94e55t65r 14V65i32n27a79ř 6333753843527

Co by to bylo za clanek o CD, kdybyste tu nemaval tmavemodrymi mavatky.. :)

0/−7
9.5.2016 19:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.