Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dobrá zpráva pro České dráhy: i přes rostoucí dluhy jim stoupl rating

Před vydáním nových dluhopisů za více než 300 milionů eur se České dráhy dočkaly nečekaně dobré zprávy. I přes prohloubení loňské ztráty, prohrané arbitráži a vyšším dluhům dostaly lepší rating.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a13n 36F38r81o59l78í14k 6206280585344

Ratingová agentura Moody ́s zvýšila rating OKD ze Zzz 150 na Zzz 149. Dobrá zpráva pro konkurzního správce. Zadlužení ČD je jen o pár milard vyšší než OKD.;-D

0/−3
10.5.2016 9:29

R44a98d55e48k 43J82a62n20a88t50a 9535926204782

Zadlužení se posuzuje podle poměru k aktivům a především podle schopnosti splácet. A tu ČD mají, normálně splácí vše, co jsi kdy půjčily.

+2/0
10.5.2016 13:00

P30a94v32e69l 24Š63m32í76d29e77k 6279490593148

Dobrá zpráva pro ČD, souhlas s panem Janatou. (abych si nerejpnul trochu do autora, dnes o žlutým ani zmínka), ale dobře napsaný článek:-)

+3/0
10.5.2016 7:45

J15a33r18o80m86í64r 27K43u44l87h34á23n66e86k 5632754249840

České dráhy budou v příštích týdnech vydávat emisi dluhopisů v hodnotě 300 milionů euro, která má splatit původní z minulých let úročených 4,5 %. ... Vytloukání klínu klínem, koho to ale ještě dneska překvapí :-/

Pro běžného smrtelníka spolehlivá cesta k rychlé exekuci, pro ČD jen další penězovod. Však on to po pátém šestém kole někdo zatáhne.. ;-€

+1/−4
9.5.2016 23:48

J83a87n 49K10o82b24ě95r87s20k80ý 1760776291643

Vytloukání klínu klínem, koho to ale ještě dneska překvapí

Tak teď tomu nerozumím. Jednou diskutéři nadávají, že nechtějí ve starých vlacích a když se zadluží aby mohly obměňovat vozový park tak je to taky špatně ?

+5/0
10.5.2016 0:03

J64a22n 59K83o45b30ě84r39s90k64ý 1770876351363

jezdit ve starých vlacích.

0/0
10.5.2016 0:04

J39a18r20o41m24í50r 34K74u30l26h82á17n96e72k 5682394339620

Ani v nových, ani ve starých vlacích - u nás už to ČD zabalila, ostatně jako na mnoha jiných regionálních tratích. Holt pokrok nezastavíš...

I když mám pocit, že obnova vozového parku nebude jediným důvodem finančního propadu ČD - není normální, že je zapotřebí si na to vydělat, nebo minimálně investici na dluh v rozumné době splatit, ne propadat se víc a víc do dluhů?

Jinde ve světě železnice můžou slušně fungovat a dokonce i prosperovat, jen my se nezadržitelně blížíme realitě, kterou znají v Argentině.

0/−3
10.5.2016 0:22

R20a55d93e12k 31J50a26n40a49t62a 9135206184282

Kde to ČD "zabalila"? Nevím, zda je vám to známo, ale o tom, kde bude jezdit vlak a kde ne, nerozhoduje v případě regionálních spojů dorpavce, ale objednatel (u nás krajský úřad). Nikde v Evropě se totiž regionální doprava nezaplatí z jízdného.

ČD nejsou zadlužené až tak moc (nějakých 50% aktiv). StudentAgency svého času nebo dokonce taková Sazka, ti byli zadlužené mnohem více.

Nevím, co konkrétní myslíte tím "prosperováním", ale ve vyspělém světě je zisková osobní železniční doprava pouze ta dálková a to ještě pouze tam, kde je dobrá infrastruktura (typicky VRT, prostě rychlejší než auto). U nás pro to podmínky nejsou (Praha-Ostrava je výjimka, kde je celkem normální trať, ovšem kvůli neexistenci krátkého dálničního spojení je i tak rychlejší než auto).

+3/0
10.5.2016 0:40

J46a17r61o82m51í67r 66K86u49l24h87á83n62e29k 5472764429280

Správnou otázkou možná není, jak moc jsou ČD zadlužené, ale jak se jejich dluh vyvíjí. Aby po čase nebyla aktiva k pasivům 7/17, jako u OKD - a pak už jen natažená pazoura k státnímu cecíku..

Jinak bydlím u německých hranic a je tady fakt co srovnávat - resp. cenově srovnatelné, kvalitou nikoli, službami a ochotou už vůbec ne. Zkuste si vzít někdy (u nás) kolo do vlaku - co zaplatíte a hlavně, co si pak ve vlaku vyslechnete. Otřesné! Německo, Rakousko - no problem. Švýcarsko ani nemluvě, ale to je jiná liga. Samozřejmě i cenově, ale to byla jejich volba (a dobrá).

0/−3
10.5.2016 1:12

P95e47t63r 71N25o82v24o18t20n73y 1331930351

V Rakousku ani Švýcarsku nebudovali 40 let socialismus a DDRaky zasanovala západní část. Tolik k jejich vozovému parku.

+2/0
10.5.2016 8:26

R66a22d72e98k 77J36a60n76a50t21a 9525886164612

Tak přeprava kola v Německu stojí zpravidla 5 EUR na celý den. U ČD je to 30-75 Kč podle vzdálenosti. A nikdy jsem s tím problém neměl (mám samozřejmě na mysli vlak, který podle jízndího řádu přepravuje kola, do nějakého EC, kde nejsou pro kola místa, jsem se cpát nezkoušel).

+2/0
10.5.2016 13:14

J17i61ř42í 76V29a25n36k 8760883329972

Počet cestujících, kteří loni využili spoje národního dopravce, překročil hranici 170 milionů ,zajímalo by mě kolik by podle vás mělo být cestujících aby se skvelě vedený český podnik nemusel zadlužovat a k tomu živil spousty vyžírků(trafikantů)[>-] každý obhajuje toho za čí stranu kope tak už to prstě je R^

+1/0
10.5.2016 0:25

R52a88d67e67k 53J57a76n74a89t92a 9585956164732

Vám to možná připadá nevýhodné, ale refinancovat dluhopisy v době, kdy jsou úrokové sazby skoro na nule, se dost vyplatí (nejen firmám, ale i občanům s hypotékou). Osobně bych se dnes snažil vyjednat co nejdelší fixní sazbu.

+2/0
10.5.2016 0:32

J76a63r91o44m69í23r 60K72u92l17h56á12n21e90k 5262154509850

Svoji první (a jedinou) hypotéku jsem si bral před lety na 20 let a zlodějských 16,5% mínus 4% státní příspěvek na úrok. Taková byla doba! Pořádně jsem si ale spočítal, že to dám!! Dal jsem to dokonce o 8 let dřív, dost se mi ulevilo a od té doby si dopřávám i dovolené, auta, sporty a podobné vymoženosti. Kdybych si ale tyto dovolené po vzoru kormidelníků ČD dopřával Z PŮJČENÝCH PENĚZ a pak se to snažil zalepit další, vyšší hypotékou (procenta neprocenta..), jsem nenapravitelný debil !!!

0/−3
10.5.2016 0:50

P94e19t55r 37N17o87v81o52t97n40y 1391850261

Oni si nedopřávají dovolenou, ale refinancuji starsi dluh. Kdybyste svou tehdy 16,5% hypoteku nechtel refinancovat dnesnimi 1,8 %, tak jste poslední dvě slova svého příspěvku.

+6/0
10.5.2016 8:30

R68a82d80e22k 51J58a23n96a86t38a 9395386934742

Jenže vtip je v tom, že teď úrokové sazby klesají a ČD si ty nové půjčky berou na splacení těch starých s vyšším úrokem. Tj. refinancování jak má být.

+2/0
10.5.2016 16:49

V46a11c74l62a97v 76H52a54j30e77k 3666179639

v ekonomice se tomu říká restrukturalizace dluhů, viz reklamy ban pro fizické osoby. tady je to totéž jen jinou formou.

0/0
11.5.2016 20:22

L36i81b40o17r 74V62e77n69g84l52á18ř 4454915982364

dobra zprava pro CD rostou jim dluhy ;-D

+1/−3
9.5.2016 23:22

J81o22s68e98f 77Š58o87l77t61e38s 8634338270903

Mně fascinuje, jak hrdí zaměstnanci brání svůj podnik ;-D

+1/−9
9.5.2016 21:50

V39a36c90l72a91v 16H43a60j55e97k 3316299229

Nevidím důvod proč bych se za svůj podnik měl stydět. Ale myslím, že jako zaměstnanec jsem v této diskusi dost osamocen.

+1/0
11.5.2016 20:27

Š67t41e88f20a89n 41F60r54i93č95a 7542488643576

Asi Moody ́s nečtou zdejší Lupu. Jinak by nutně museli vědět, co zdejší kandidát na Pulitzerovu cenu ví už dávno, že totiž ČD jsou firma úplně na ... .

+3/−3
9.5.2016 20:10

J33o52s39e22f 33K23o45z66e60l 1776196105355

Akciovka 100 % vlastněná státem nezkrachuje i když má úvěry 50 mld. Kč (ČD + CARGO)

+1/−5
9.5.2016 17:54

M44a74r77t18i53n 79H37a67n65z92a96l 8748239379595

A vyjádření páně Jančury nebude? Mimochodem, pane Sůro, už druhý rok mě fascinuje váš příměr ohledne ratingu. Loni jste rating ČD připodobnil k Rusku (zemi, nikoliv železnici), letos jihoafrické dluhopisy... Jste kreativní, to oceňuji, ale srovnáváte tak trochu jablka a hrušky. Proč prostě nenapsat, že mají stejný rating jako např. španělské dráhy RENFE? Nehodí se? Proč?

+24/0
9.5.2016 17:10

M78a80r96t75i46n 67K78o12p32ř54i91v16a 2874540940318

Třeba si pan Sůra myslí, že to je lepší přirovnání, ale kdo ví proč :D

0/0
9.5.2016 17:36

K58a22r32e59l 29J59u31r75d39a 2206778949841

Příští rok ČD připodobní k indickým drahám:-P

+1/0
9.5.2016 17:39

M72a29r36t47i32n 39K11o98p37ř13i59v96a 2174980160308

Nebo taky možná vždycky bodne prst do roztočenýho globusu a podle toho kterej stát nejblíž má stejný rating, tak ten tam napíše.

Myslím, že stejný nesmysl se tu řešil i minule.

+1/0
9.5.2016 17:40

K34a44r60e76l 48J11u53r63d24a 2376298619461

Klid. Jen v článku provokuje ;-D;-D;-DMusím uznat, že je lepší než patron Pražského hradu Ovčáček

+4/0
9.5.2016 17:46

J54i70ř37í 67V33a36n69k 8280863619162

Taktéž si myslím že je třeba takový kolos udržet co nejdéle nad vodou a hlavně přidat menežmentu na odměnách a vedení zvíšit platy[>-] Čím dál dražší je pro České dráhy splácení dluhů. Jen loni náklady na úroky stouply o 172 milionů korun. Letos v polovině roku musí firma splatit 300 milionůeuro(v přepočtu 8,1 miliardy korun), ČD Cargo 1,158 miliardy korun. Obě firmy dluhy splatí novoupůjčkouči dluhopisy.

Loni objem dluhů přesáhl 37 miliard korun, na úrocích zaplatila státem vlastněná společnost téměř půldruhé miliardy korun.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-prodelaly-1-375-miliardy-korun-fdz-/eko-doprava.aspx?c=A160429_101711_eko-doprava_suj

0/−1
9.5.2016 22:06

J72a90n 57S23ů93r55a 4685623233752

Protože přirovnávám k tomu, co je aktuálně také ohodnoceno. Rating pro JAR byl vydán minulý týden. RENFE není hodnoceno agenturou Moody ́s, takže je to porovnávání jablek s hruškami. Pro vyjádření pana Jančury si mu zkuste zavolat či napsat, jeho mail a i telefon je veřejně dostupný.

+1/0
9.5.2016 22:35

M33a89r52t60i33n 95H80a35n92z68a25l 8728789759655

Za a) pro RENFE dělá rating Moody's (má dokonce Baa3, tedy horší, než ČD)

Za b) to od vás jsme si zvykli, že ke všemu, co se děje u ČD se vkládá názor pana Jančury. A nesnažte se mi, prosím, namluvit opak...

0/0
10.5.2016 7:27

J14a36n 79S41ů81r93a 4645263733242

Můžete mi prosím poslat odkaz na rating Moody ́s pro Renfe? Já fakt vidím jen rating pro Adif...

+1/0
10.5.2016 7:57

P41a38v62e16l 11Š43m72í91d83e41k 6939130773808

Já jsem taky rating pro Renfe nenašel zatím

+1/0
10.5.2016 8:08

J75a45n 32S16ů36r22a 4145753833432

A mimochodem, já fakt nevidím nic špatného na tom, že firma má ratingové hodnocení na úrovni dluhopisů jiného státu.

+1/0
9.5.2016 22:36

M27a88r64t35i42n 43H51a94n86z43a58l 8808489969405

Už z podstaty je srovnávání firemního a státního ratingu ne zcela rozumné. Ano, vykazuje několik společných znaků, ve kterých má stejnou vypovídací hodnotu, nicméně ne více než v cca 70% případů. Stát prostě není firma, i když se nám to jeden čechoslovák neustále snaží namluvit...

0/0
10.5.2016 7:30

J61a23r39o16s83l81a72v 41D76r63o10b28n28ý 6936678867287

ČD má rating jako dluhopisy JAR? Tak to bude určitě světový podnik

+1/−1
9.5.2016 16:47

R33a86d32e67k 26J82a37n57a97t59a 9605816924412

Když už, tak je to docela dobré, když má podnik rating jako celý stát. Státní dluhopisy jsou obecně považovány za jistější, než firemní.

Ovšem hlavně je to zbytečně hloupé srovnání. Když, jak už tu bylo řečeno, se nabízí srovnání se západoevroskými železničními společnostmi.

+2/0
9.5.2016 17:56

P86a50v66e39l 81V51i61l54d37o42m17e90c 2934642798510

A to ještě nenavlíkli průvodčí do nových uniforem podle barev vagonů. To bude teprve rating.-)

+3/−2
9.5.2016 16:30

R75a67d49k90o 92K30ř72i53v38á55n23e32k 7560333735810

Dobrá zpráva: i přes pomluvy ČD stoupnul rating.

+10/0
9.5.2016 16:22

M26a80r16t85i41n 52T11e57p46l81a34n 9777400825753

Na začátku článku se mluví o 300 milionech EUR, na konci už o 300 milionech korun. Asi by to chtělo sjednotit, pokud teda ČNB nezačala dělat intervence na posílení koruny a nemáme kurz 1:1.

+8/0
9.5.2016 16:21

J45a63n 43S79ů19r16a 4355913953572

díky za upozornění, intervence už skončily:)

+2/0
9.5.2016 16:25

D46a66v38i22d 16P40e15c85a 1825274211486

Stanovovat rating u firmy, která je závislá na tom, jak se který politik vyspí mi přijde úsměvné. To se opravdu nedá měřit, ani stanovit, snad jen hádat.

+4/−2
9.5.2016 16:11

R97a44d88k35o 95K88ř45i82v89á28n60e24k 7390553205690

Rating se stanovuje i pro státní dluhopisy. A ty jsou závislé, jak se vyspí kdo?

+4/0
9.5.2016 16:25

P40e12t17r 74V80i93n45a94ř 6643893183687

Prostě tu musel být PR článek ČD, aby částečně překryl provařené podvodné zakázky..

0/−6
9.5.2016 16:00

J27a46n 35S96ů92r27a 4515933803742

Rating vyšel asi před hodinou.

+5/0
9.5.2016 16:05

K26a98r94e16l 21J62u75r19d61a 2906118589741

Jste takový malý hlídací pes :-P

+1/−1
9.5.2016 17:48

M22i86r19e41k 32Z62á94v89o11d34n54ý 7742317110248

Vy jste dobrý vtipálek :)

+3/0
9.5.2016 17:34

P88e42t61r 92V27i45n30a41ř 6583813983397

Co by to bylo za clanek o CD, kdybyste tu nemaval tmavemodrymi mavatky.. :)

0/−7
9.5.2016 19:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.