Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Generátor vážící 117 tun nakládali do Antonova An-225

Téměř půl roku připravovala společnost DB Schenker speciální zakázku na převoz téměř 120 tun vážícího generátoru z Plzně do australského Perthu. V Česku míří tento náročný logistický úkol do finále - generátor byl naložen do největšího letadla na světě a čeká ho odlet na opačnou stranu zeměkoule.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T34o93m81á98š 88M85a88r57e93k 7945863598960

Hlavně, aby to nechtěli reklamovat. [>-]

+2/0
12.5.2016 22:34

M68a43r41t47i41n 43H53r86o66u46d39n29ý 5607882424417

Půl roku (180 dní) to vyrábí, a pak to vezou letadlem, aby ušetřili kolik? 30 dnů? To mi hlava nebere...

0/0
11.5.2016 22:46

M81i16c11h64a77l 44M17i95l95l79e61r 9676592549192

budes se asi divit, ale lodni doprava mezi Evropou a Australii nezabere 30 dni. Nkladni lodi jedou podle sveho rozvrhu a s predem iurcenymi zastavkami. Napr. balik poslany lodni postou z Ceska do jednoho z australskych hlavnich mest statu vezme minimalne 10 tydnu a nekdy az 15.

Navic podat balik na poste a zase ho distributovat na druhe strane neni to same jako nalozit velky komplexni naklad a zase ho vylozit.

0/0
12.5.2016 4:40

Z85d14e50n16ě97k 52H62r56u87b20ý 5275808161246

To je jednoduché počítání. Ztráta za každý den, kdy generátor nepracuje, je zřejmě větší, než úspora za jeden den, o který se cesta prodlouží.

A věřím, že i výrobu urychlili na maximum, u takovéhle zakázky je půlrok rekordní doba.

0/0
13.5.2016 2:15

J61a59k66u38b 67Š60a63f14a53n94d14a 7645957391441

Mě by zajímalo, kde vzali to "tažný" pro 2 nohy příďového podvozku. To nechali do PRG dopravit předem? Nebo to mají na Ruzyni "co kdyby"?

0/0
11.5.2016 17:12

J47i72ř34í 98Z86ý83k19a 9739833901350

jestli jsem to z online přenosu dobře pochytil, tak si to tažný nese Mrija s sebou v nákladovém prostoru.

0/0
12.5.2016 7:27

P82e63t47r 18Š89e33b89e25s88t64a 3984177921266

Vi se, v kolik hodin ve ctvrtek bude odlet?

0/0
11.5.2016 17:07

D51a34v50i46d 61V12a47c97h59t57a75r79č17í81k 8259742755578

6:00

0/0
11.5.2016 17:24

A63d83a68m 38P31o88s57t94r74á72n49e29c58k17ý 2348900929677

A runway nevite?

0/0
11.5.2016 17:52

M67i48c43h54a72l 79T25e49s58a41ř 4578202170161

Brzo ráno to teď létá z hlavní, směr Hostivice, takže spoléhám na to. Ale to teď asi zase nikdo nezaručí, s nákladem si asi vyberou směr na poslední chvíli.

0/0
11.5.2016 19:16

M49a34r41t45i61n 66P65o22l24r72e54i51c33h 2856178554307

Jen tak pro zajímavost, tady je seznam mezipřistání na cestě:

https://www.flightradar24.com/blog/take-a-tour-of-the-an-225-and-follow-it-to-perth-australia-in-may/

0/0
11.5.2016 16:09

M98a56r33t81i17n 88P25o49l24r65e50i72c17h 2466428244397

Tak si říkám , že ten generátor musí být o hodně lepší, nebo mít spoustu výhod oproti konkurenci, když se odběrateli vyplatí platit takový drahý převoz. [>-] R^

0/0
11.5.2016 16:07

M21a51r67t10i58n 57K15a10r82á31s40e98k 9358733268718

Rekl bych ze hlavni vyhoda byla rychlost dodani a dobra cena

0/0
11.5.2016 16:51

M33i11c88h18a59l 26M51i33l55l45e27r 9506562739982

a co kdyz se jedna o jediny vhodny produkt?

Nekteri lide tady nechapou, ze Australie pri sve populaci 23 milionu proste nema potrebnou trzni velikost a nemuze mit takove mnozstvi specializovanych firem na ruzne vyrobky jako ma Evropa pri svych 600+ milionech obyvatel (nepocitam do toho evropskou cast Ruska, Turecka atd). Aby se v Australii vybudoval prumysl na vyrobu par kousku neceho, to se proste nevyplati.

Tudiz neco jako generator takovych rozmeru a kapacity se proste musi vyrobit jinde a dovezt.

0/0
12.5.2016 4:48

J46a14n 89N70o77v44á78k 7415564738347

Opravdu jen 23 milionů? Jen o něco více než dvojnásobek Čech? to jsem netušil :-)

0/0
12.5.2016 12:36

P12a88v42e28l 82Š65m25í98d90e74k 6189230503138

Ale jak krásně přistál, těch pneumatik tam je.Do Austrálie poletí přímo, tomu nevěřím, pro pana Sůru to musel být zážitek.Viděl jsem 6 motorů , nebo je jich víc?

0/0
11.5.2016 15:51

R91o51m57a35n 11K69r81a41t74o65c98h87v68í35l 6106557666194

Má 3 mezipřistání.

0/0
11.5.2016 16:44

T75o12m51á27š 31C65h13r97a67s89t58n10ý 2551394811573

Vidím díru na trhu...co to přepravovat třeba...Atlasem V, či Protonem? ;-D

0/0
11.5.2016 15:34

L36u40d86ě89k 97N48ě32m41e16c 5115531272654

Tak tu díru bych umístil jinam.

+1/0
11.5.2016 15:49

J37a40n 65P74r61i55c41h37y88s98t40a13l 8451668833

Tak vidite, ze to jde. Pan Sura napsal clanek politicky neutralne, bez obvykle propagandisticke "omacky".

Za to si zaslouzi pochvalu.

+2/0
11.5.2016 15:04

P73a83v17e98l 41Š39m52í51d28e35k 6329840143128

U mě taky pochvala pro autora;-D

+1/0
11.5.2016 15:32

J93i88ř58í 11Š53v49e34h31l69a 1894634292116

117 tun na tak malé ploše? Musím se přiznat, že čumím.

+5/0
11.5.2016 14:35

R94o13m96a89n 67K45r86a74t32o36c69h19v66í94l 6116227326424

Taky se mi to zdá divné.

Dokonce se dřív říkalo že to má 180 tun.

0/0
11.5.2016 16:45

J30a18r51o84m96i45r 23V85y64d39r33a 6590851396510

To jsou hlody tady :-) Nejvic mne rozsekala ta hlaska o doruceni )))

0/0
11.5.2016 14:18

P74a33v50e33l 31Š34m94í46d 7664178239362

vše perfektní,ale mám tu jednoho řidiče,který by to skládal už ve čtvrtek a na pátek vytížení nazpět.;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
11.5.2016 14:11

J74i83ř40í 67N35o68v76á40k 8857802853

Jack Jag? :)

0/0
11.5.2016 14:40

J61a22r92o31s31l10a20v 91D13r20o33b36n52ý 6356878817197

Podle té spousty nefachčenků okolo, co tam rozhazijí rukama a baví se, bych to viděl na efektivitu našeho stavebnictví. cca 50%

+2/0
11.5.2016 14:06

M97i83c55h47a39l 38P98l59e89š54t92i91l 2595701735

Jojo zrovna jsem se taky snažil spočítat počet lidí v reflexních vestách a s rukama v kapsách, co tam bloumají okolo :-)

+3/0
11.5.2016 14:07

M43i46c68h46a69l 21T12o24m44i16n13s43k70ý 9731175407824

myslím že čas těchto všech strojů dohromady se platí v milionech.

Jestli tam kouká pár lidí, kteří mohou být potřeba později je naprosto zanedbatelné.

+4/0
11.5.2016 14:11

M42i87c58h76a82l 12T16o74m62i92n32s50k30ý 9461205277724

stejně tak se mohli přijít podívat inženýří, kteří to všechno propočítali z jakékoliv dodavatelské firmy.

+5/0
11.5.2016 14:14

J65a77n 90S51o23u72k38u71p 1534324946315

Ale mohli by aspoň třeba zamést letištní plochu, nebo aspoň hladit kocoura, když už tam jsou.

+4/−1
11.5.2016 14:16

S95t25e28p80a85n 60T76o37t84h 8848689855438

třeba ty ruce v kapsách znamenají, že už něco mají na práci ;-D;-D;-D;-D

0/0
11.5.2016 16:27

J63a46r48o31s22l64a81v 95D60r55o43b73n14ý 6516468447147

no to si zrovna nemyslím. čas strojů se sice platí v milionech, ale jsou tam započítány náklady i těch X momentálních nefachčenků.Třeba u nás ve firmě se řeši náklady ve výši 0,18EURO na výrobek ( za cca 15 -18tis.EURO ). Kdyby se to bralo jako u té nakládky, tak stojí 2x tolik

0/0
11.5.2016 14:38

J53a40n 61S51o66u70k36u34p 1114654336665

Ti nefachčenkové představují v podstatě fixní měsíční náklady ve mzdách, takže jestli tam čumí (a to jsou zástupci zúčastněných firem, letiště, přepravce atd.), nebo leští asfalt, je v podstatě uplně jedno, jejich mzda je už dávno rozložena v nákladech (na generátor, přepravu, cokoliv).

0/0
11.5.2016 15:50

J94a38k92u15b 81Š36a38f74a34n14d11a 7825657231291

Tak jestli těch výrobků vyrábíte statisíce (auta) tak je to pochopitelné. Pokud jich vyrobíte 5 za měsíc tak je to naprosto k ničemu.

+1/0
11.5.2016 16:54

M67i34l51a85n 71L85i48n49h64a41r13t 8114946807596

Tak to vypadá, že opravdu asi nevíte co s penězi...0,18 Euro je skoro pětikoruna...? Při ceně 486000 Kč...8-o?

+1/0
11.5.2016 17:41

M84i39c79h40a36l 88T48o45m21i45n63s18k74ý 9781155567504

Podle reflexní vesty a helmy nepoznáte, jestli se nejedná o ředitele, nebo majitele některé z firem. Pod norem jí tam musí mít každý.

+5/0
11.5.2016 14:20

J83a14r22o15m43i40r 81V79y32d51r53a 6640271946350

To je saskarna s tema vestama.....za par let to bude povinnost nosit i v civilu

0/−3
11.5.2016 14:29

J72a39r32o50s96l36a42v 88D40r45o13b50n60ý 6506848417887

zrovna Majitel je tam zadarmo:-)

0/0
11.5.2016 14:39

D61u97s53a54n 96D54u72s34k45o 4989530191254

250t je maximalna nosnost nakladu podla wiki. Nezlomi sa to lietadlo vo vzduchu, ked bude polovicna hmotnost na 5 metroch stvetecnych?

+1/−1
11.5.2016 13:58

J92a66n 79S45o22u49k16u74p 1334984856775

Ne, protože cihlový trup je kulového průřezu, což jak z fyziky víme je stabilní soustava skrz rozklad sil.

+6/−1
11.5.2016 14:01

D79u26s13a94n 78D39u71s11k68o 4339370421364

Takze podlaha nakladoveho prostoru je z jedneho kusu zeleza a tym padom sa vaha rozlozi rovnomerne na cely trup lietadla? Dobre to chapem? Ja som mechanilu-statiku nestudoval na vyske, takze sry za hlupe otazky :)

0/0
11.5.2016 14:24

J29a84n 35S95o34u11k95u89p 1854354876565

Proč se 250t neprolomí podlahou není ani tak otázka statiky, jako spíš fyziky pro střední školy. Samozřejmě + hromada materiálového inženýrství atd., ale v podstatě je to docela jednoduché.

0/0
11.5.2016 15:45

R92a69d48i29m 49S55v32o29b55o20d75a 9913189426132

naklad dlouhy 5m se polozi na konstrukci dlouhou treba 30m aby se hmotnost rozlozila a letadlo se nezlomilo

+6/0
11.5.2016 14:29

D74u79s52a91n 97D56u18s79k22o 4869890971124

Diky!

+1/0
11.5.2016 14:51

M61i76c82h36a26l 68P90l81e78š40t29i13l 2875861145

Tak snad budou Australani doma a ten balík si převezmou, aby se to nemuselo posílat zpátky.

+28/0
11.5.2016 13:56

J98a39n 24S29o41u92k63u85p 1214554446645

Normálně bych jim to hodil za plot. Nebo nechal u souseda (což v Austrálii může být třeba 200km daleko).

+13/0
11.5.2016 14:04

J93i23ř40í 49N36o68v41o31t52n58ý 7988192

Kdyžtak jim to nechají na poště. Jen si pak nesmí zapomenou lísteček s vyzváním, jinak se nebude vědět, pro co pán za okýnkem přišel.

+6/0
11.5.2016 14:06

J81i25ř43í 82Z96ý73k60a 9789523291920

naštěstí to nezajišťuje Česká pošta. Ti by měli nejprve výhrady ke způsobu balení, pak by se jim nepozdávala váha a když už by to tedy převzali k přepravě, tak by příjemce dostal akorát papírovou navštívenku, že nebyl k zastižení, takže si to má vyzvednout na poště Praha 1 ;-D

+12/0
11.5.2016 14:09

M18a86r60t82i81n 29V82á29c49h14a 5228565276837

Kdy bude odlétat, neví někdo?

0/0
11.5.2016 13:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.