- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co třeba doprava poslanců a senátorů zdarma, to pana Kolovratníka netrápí?
Zveřejnily někde ČD kolik držitelů režijek je skutečně využívá? Nemůže to být problém zjistit!
Pokud se někdo domnívá, že když zruší režijky tak stoupne odbyt karet IN100 tak je naivka. Drtivá většina držitelů režijek je považuje za historickou součást zaměstnání na dráze a dnes je pro soukromé účely využívá minimálně.
"Drtivá většina držitelů režijek je považuje za historickou součást zaměstnání na dráze a dnes je pro soukromé účely využívá minimálně."
------
No jasně ... chcete tedy tvrdit, že zaměstnanci železnice jezdí vlakem méně než běžný občan (který si IN100 je ochoten koupit)?
Hlavně že si kdejakej vocas vozí zadek zadarmo, ale je jim za těžko vrátit člověku 298,- za jízdenku, když ho nechaj v noci na půl cesty... Bordel, jeden, velikej...
Proč zatěžko? V takovém případě máte nárok na
1) dopravu do cíle taxíkem (maximálně za 1000 Kč)
nebo
2) vrácení jízdného za neprojetou část cesty
nebo
3) vrácení celého jízdného + dopravu zdarma do startu cesty
nebo
4) počkáte na ranní vlak a za celkové zpoždění pak dostanete odškodnění 50% ceny jízdenky
Sociální smír Fůj, co je to za nesmysl
Konečně rozumný krok, který by se měl podpořit
A co uhlí, to taky dostávají ???
Koukám, že ve vlacích ČD se moc netopí.
Pokud chcete brát do úvahy ekvivalent IN100, tak je potřeba brát do úvahy i Maxi klasik slovensko za dalších cca 20 tisíc, kde česká režijka platí neomezeně též.
Kde jste vzali to "neomezeně", stejně jako autor článku? Režijka platí jen na druhou třídu.
Zajímavé je, že se neustále řeší režijky u SŽDC, ale nemluví se o ČD Cargo, čili o nákladním dopravci, který má s ČD společné snad jen koleje po kterých jezdí, troleje, z nichž bere proud.
ČD Cargo má s ČD společného mnohem víc, než se SŽDC. Cargo je dceřinou společností ČD. Je tedy součástí holdingu České dráhy.
Režijky nejsou žádný problém. V zemi, kde jsou průměrné platy 2,5 krát nižší, než minimální mzda ve vedlejší zemi. Přesto, že žijeme také ve středoevropském regionu. Téma režijek je tedy jen odváděním pozornosti od otrokářských "mezd" v Česku.
Průměrná mzda v ČR je 26 467 Kč měsíčně. Minimální mzda v Německu 8,5 EUR/h, což odpovídá cca 40 000 Kč měsíčně.
Tj. nikoliv 2,5x, ale jen 1,5x. Kromě toho, mzdy odpovídají produktivitě práce v dané ekonomice. Prostě pracujeme neefektivně.
Jinak je to snad první rozumný nápad Kolovratníka (a že ho fakt nemám rád). Je naprosto absurdní, aby jeden dopravce hradil režijky pro SŽDC, Drážní úřad nebo ministerstvo dopravy. Proč? Ať to mají jen jako bonus pro pracující přímo pod ČD a dceřinky. V opačném případě ať platí režijky u všech železničních dopravců bez výjimky.
No jo no, typickej Ťok, slibotechna na vládní úrovni. Viz
Ještě loni v létě ministr dopravy Dan Ťok říkal, že je pro podstatnou redukci systému režijek. Včera už ministerstvo podle železničních odborářů oznámilo, že Kolovratníkův plán nepodpoří.