Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát plánuje „půjčovnu vlaků“. Nakoupí soupravy za 20 miliard korun

Ministerstvo dopravy připravuje změnu ve fungování české železnice. Vlaky si už nebudou kupovat přímo dopravci, ale stát, který jim je bude půjčovat. Plán se nelíbí Českým drahám ani některým krajům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R60o31m82a65n 25J79e17s66c69h65k25e 9658235737965

Pan Dušek by se měl stydět za své bláboly. Když vezmu jízdní řád trati Pardubice - Liberec před 80 lety se jezdilo rychleji než dnes. To je ten pokrok.

Politici rozkouskovali železnici. Dnes nic nefunguje. Ruší se čekárny a zastávky.

Ujíždějí vlaky. Vyhání se cestující z vlaků na silnici. Nikdo za nic neodpovídá.

Chcete řešit problém, dostanete telefonní číslo do Prahy. Na krajská centra nenajdete spojení.

Dnes měl vlak 10 minut zpoždění a nikdo nic nehlásil. V Rakousku od 4 minut hlásí.

0/0
13.5.2016 22:12

M35i68c42h40a32l 15G75r65e24g58o81r 8126114340982

Tunel. Stačí se podívat za kolik si kupovali Pendolina státní firmy a za kolik soukromé.

0/0
12.5.2016 20:33

J63a91n 15J78e52m86e51l44k24a 1605120

No, ale to mohla klidně zaříznout vláda přes dozorčí radu.. Ale asi nějak nechtěla..

+1/0
12.5.2016 20:54

M23a62r36t94i57n 19Š84t38r78o70s 4939697980348

Takže se dopravci už budou lišit jen personálem, a marketingem. Nevěřím, že stát dokáže stejné vlaky nakoupit levněji než dopravci. Už kvůli těžkopádnému a zdlouhavému (tudíž drahém) systému zadávání veřejných zakázek...

0/0
12.5.2016 16:50

O78l28d80ř41i26c26h 25J61a90n23e37č23e78k 8599456323541

...a pro stát resp. kraje ještě jedním podstatným faktorem: cenou.

čím by se ostatně měli lišit z pohledu cestujících? na objednávaných spojích, kde si objednavatel poměrně jasně definuje požadavky na soupravy, se stejně velké rozdíly v kvalitě služeb čekat nedají.

a nechápu, proč by měl stát v těžkopádných veřejných zakázkách - zato ovšem ve velkém objemu a s garancí, že soupravy opravdu odebere - nakupovat dráž, než soukromí dopravci, kteří mohou výrobce oslovit přímo, ale objem objednávky se dá spočítat na prstech a to ještě jen v případě, že dopravce soutěž vyhraje a ministerstvo ji posléze nezruší?

právě a velký a jistý objem objednávky může přilákat velké výrobce, kteří se jinak objednávce na pár souprav včetně složitého schvalování pro české tratě vysmějí.

+1/0
12.5.2016 17:07

Š78i13m37o56n 65D80a84l78e21c18k40ý 8340734836725

Teoretická část je správná. Teď přejděme k té praktické, která se zakládá na údajích za posledních 20 let a vyjde nám, že nákupy státu a státních firem jaksi neodpovídají pravidlům tržní ekonomiky.

+2/0
12.5.2016 18:13

O33l47d35ř70i36c81h 33J47a74n98e83č75e58k 8359636153341

a nákupy ČD? ;-D

(koneckonců žádné překvapení, že firma 100% vlastněná a kontrolovaná státem trpí stejnými nešvary jako stát samotný)

+1/0
13.5.2016 11:12

J51a23n 37J88e24m54e66l20k50a 1165510

Otázka co se z těch peněz nakoupí. V msk kraji jezdí jako rychlíky 842/843. Ty jsou dobré a pohodlné, nevidím důvod, proč mrhat peníze daňových poplatníků na jejich náhradu. Nevím co má ČD jinde. Kdyby se ty peníze investovaly do náhrady 81x a osobních, tak to jo. Nejlépe na některých tratích elektrifikovat z fondů EU a koupit nějakou lehkou jednotku. Třeba Valašské Meziříčí - Rožnov. Nymburk - Boleslav (a ty stejně v žádných dohledných plánech na opravu nejsou).. Místo 300 mld za vrt. A hlavně je třeba zabezpečit jednokolejné tratě.

Spíš je problém, že někde rychlíky nejezdí vůbec.

Nevím zcela co jsi pomůžou s hrou na soutěže, virtuálními operátory, kteří budou mít státní unifikované vlaky. Co tam tomu přidají.(kromě zvýšení jízdného a ztráty jednotného lístku v ČR) Zbytečné stěhování lidí z ČD někam na nějakou další novou státní organizaci. Místo toho, aby vláda pořádně řídila české dráhy.

Doufám, že nebudou takto dotovat vlaky IC, které žádné unifikované dotované soupravy nepotřebují, I na Budějovice mi to příjde jako nesmysl.

Stejně nepochopím proč ministerstvo jasně nezastropovalo kraje na možnost vysoutěžit max. třeba 30% tratí nebo 30% přidělených peněz do roku 34. Má svoji státní firmu s dluhy a ta se půjde pást? To jako nechtějí platit ty dluhopisy?

Dále nevím proč je třeba soutěžit na 15 let, když budou mít půjčené vlaky a ty se jim tedy nemusí zaplatit! Proč nesoutěžit opakovaně třeba po 5 letech. Řetězce soutěží co 3 měsíce, stále dokola.

+3/0
12.5.2016 15:02

O41l51d38ř52i86c66h 86J96a35n97e57č55e93k 8379776313121

843 má jako rychlíkový vůz dvě vady: 1) uspořádání sedaček - výlučně 2+2 s maličkým stolečkem - je pro cesty na delší vzdálenosti naprosto nevhodné, člověk si občas někam chce odložit laptop, pití apod. nevím jaké trasy jezdí v MSK, já ho znám dobře z trasy Pardubice - Liberec, kde jede 3 hodiny. a 2) absence 1. třídy - když už mám kvůli úseku Břeclav - Pardubice koupený časový doplatek, rád bych ho využil i v návazném RYCHLÍKU. zkrátka na lokálku Liberec - Tanvald byl dobrý, na rychlík ne.

Nymburk - MB by mělo smysl elektrifikovat (a lépe napojit na Prahu) kvůli regionální dopravě Praha - MB. rozhodně ne kvůli rychlíkům Kolín - Česká Lípa (-Rumburk) vedených dvouvozovou jednotkou 854/954 (což jsou podle mě velmi zdařilé rekonstrukce, rozhodně lepší, než 843) - ta teď jede pod dráty Kolín - Nymburk, no tak by pod dráty jela o 30km dál.

o Vlkavské spojce a elektrifikaci do MB se mluví už hodně dlouho, jak reálně vypadá realizace netuším.

"někde nejezdí rychlíky vůbec" - nemyslím si, v ČR jezdí rychlíků mrtě.

co si pomůžou se hrou na soutěže? levnější nákup jednotek a levnější provoz u soukromých firem, které fungují efektivněji než státní moloch ČD.

proč by proboha MD mělo krajům stropovat, jakou část výkonů mohou soutěžit? 8-oRv Liberecký kraj vysoutěžil podstatnou část svých tratí a jednoznačně to vedlo ke zlepšení služeb pro cestující, nejspíš i k úspoře krajských peněz. u rychlíků brek nad likvidací síťovosti ještě dokážu pochopit (kvůli jízdenkám), v krajích se stejně jezdí za integrovaný tarif, takže je jedno, kdo je dopravce.

+3/0
12.5.2016 16:43

J74a59n 36J96e79m51e19l29k27a 1625820

Ano, oni si možná nakoupí levněji, možná budou mít pseudo levnější provoz. Ale to se projeví v jejich zisku, ne u zákazníka. Že uspoří kraj neznamená, že zákazník. Lokální vlak jezdí jen tam a zpět. Není tam zas tak co vymyslet. Ty peníze jsou stejně státní, ne kraje. Je tu státní firma. Proč 30%? Protože je to experiment, který může dopadnout jak v Anglii. Já o to zájem nemám. Až se to osvědčí, ať si soutěží dál.

0/0
12.5.2016 17:20

O40l82d39ř83i53c80h 59J18a22n86e50č60e76k 8189206963731

když se jezdí za krajský integrovaný tarif, jak by se to mohlo projevit u zákazníka? proč by nutně přinosem konkurence mělo být snížení ceny pro zákazníka? existují i jiné přínosy.

jo jo, to věčné strašení Anglií, to už známe. železnice v Anglii funguje v dost jiných zákonných a finančních podmínkách než ve střední Evropě, tak nechápu, jak to vůbec můžete srovnávat. v ČR stát / kraj maximální cenu jízdného (v jím objednávaných vlacích) reguluje, stejně jako četnost spojů. fakt nechápu, co máte za problém.

jak už jsem napsal - Liberecký kraj podstatnou část výkonů na svých železnicích vysoutěžil a očividně to přineslo řadu výhod.

0/0
13.5.2016 11:24

O91l35d24ř63i27c69h 40J97a96n32e24č88e54k 8219146363121

to je překvapení, že nejvíce proti křičí Pardubický kraj ;-D možná by pro ty s kratší pamětí bylo dobré připomenout, že tamní náměstek pro dopravu je bývalým šéfem železničních odborářů :-P

a kdo že to křičí z Vysočiny?

a jinak k vlastní koncepci - jestli to skutečně bude výhodnější, než aby dopravci měli vlastí soupravy, neumím posoudit. stát ve velkém objemu určitě nakoupí levněji, ale dopravci se k půjčenému nejspíš nebudou chovat stejně jako k vlastnímu. nicméně pokud je to jediná možnost, jak konečně prolomit věčné rušení a oddalování tendrů na rychlíky a umožnit férovou soutěž výrobců vozidel (namísto zakázek šitých na míru Škodě), tak je to asi správně.

+1/0
12.5.2016 14:39
Foto

O52l54d48r48i42c17h 85S26z53e92l63i61g62a 7153532369549

Třeba budou na půjčování souprav prodělávat méně, než na jejich provozování.

0/0
12.5.2016 14:34

J11i56n31d83ř43i60c25h 94Š97k68o55p80e20k 4435951220385

stát provozuje vlaky, nebo jak se má chápat to srovnání ?

0/0
12.5.2016 17:07

J74a13n 21P56r48i41c59h12y64s63t85a71l 8511308663

„Je to tunel. Stát má 170 let České dráhy a jejich know-how a teď chce vyvést tyto činnosti na jiné,“ tvrdí Jaromír Dušek, náměstek pro dopravu v Pardubickém kraji.

Zda je to tunel ci nikoliv, o tom lze spekulovat. Ovsem zbytek tvrzeni pana namestka je 100% naprosty nesmyl. Ceske Drahy vznikly v roce 1993. Kde vzal tech 170 let?

0/0
12.5.2016 13:39

J66a70n 77V53a21l16a54l84í92k 6676329730896

bere to ještě z dob rakouska uherska :-)

+1/0
12.5.2016 13:50

M14a25t28o60u50š 15K66y22n75c52l 4464917451229

Je to skoro jako role realitního makléře, skoro nikdo ho nepotřebuje, ale on se potřebuje něčím živit, tak stát asi potřebuje přiživit pár úředníků? A když to tady doposud vcelku funguje, proč to měnit?

+1/0
12.5.2016 13:06

J91a39n 58V37a36l90a11l69í13k 6886209290706

Stát pak bude své vlaky půjčovat dopravcům, aby s nimi jezdili na dotovaných tratích. Z dopravců se tak stanou pouzí provozovatelé, kteří dodají lidi a obchodní zkušenosti. Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Prvních třicet státních motoráků hodlá ministerstvo nasadit na tratě Liberec–Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem a Ostrava–Opava–Olomouc. A tyto tratě budou muset dopravci vysoutěžit: vítězové získají smlouvu na 15 let, jezdit začnou koncem roku 2018.Po velké vlakové soutěži bude následovat soutěž na třicetiletou údržbu vlaků. „Myslím, že to bude velice dobrý impulz pro investice do nových údržbových základen,“ řekl Paroubek. Údržba nových vlaků by tak neměla být závislá na infrastruktuře Českých drah, ačkoli ty budou mít zřejmě velkou šanci stát se vrchním údržbářem státních strojů. Příští rok pak chce ministerstvo nakoupit i elektrické soupravy pro tratě z Prahy do Děčína, Chebu, Brna a Hradce Králové a z Brna přes České Budějovice do Plzně.

No a ten kdo získá zakázku na udržbu bude mít hezký šolich placený z daní i pro soukromé dopravce.Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

0/0
12.5.2016 12:22

R51o39m31a52n 33P23o98l60á58č96e72k 5946979835

A proškolení zajistí kdo? Pokud se nakoupí něco jiného než jezdí ted :-).

0/0
12.5.2016 12:56

M73i31r58o84s23l62a78v 27Z93i90k96m29u83n78d 6848542757318

Přitom se říká, že stát je špatný hospodář ... kdo bude vozidla opravovat, kdo bude zajišťovat provozní údržbu ... kdo povede reklamační řízení v případě garanční závady ...

V depu se jednalo přímo se zástupcem dodavatele (vedoucí garančního servisu) ihned po odstavení vozidla kvůli garanční závadě a sepisovala reklamační hlášenka a přerušoval se běh garance do doby opravení závady třeba i návratem vozidla do výrobního závodu ...

Bude "vlastník" vozidla (stát zastoupený MD) zajišťovat centrálně nákup náhradních dílů nebo to bude přeneseno na nájemce ...

+1/0
12.5.2016 12:21

J29a62n 43V98a76l91a86l94í71k 6266929550836

to je jako když si pujčíte auto v půjčovně náklady jsou vyšší než když si ho koupíte a necháte si ho opravit sám...

+1/0
12.5.2016 12:24
Foto

A16l77a15n 86Ř17e33p70k26a 4385726

Tam ať radši dovedou dokonce vzájemné uznávání jízdenek mezi dopravci, včetně oblíbených síťových nabídek ČDR^

+8/0
12.5.2016 12:09

J32a54n 51V66a77l46a77l41í95k 6636739280166

Jo pravda dokud zde nebude uznávání jízdného mezi dopravci tak to bude na prd... nerad bych si kupoval 4 jízdenky na jednu cestu :-/

0/0
12.5.2016 12:50

F95r78a58n41t91i67š77e71k 48V87a13n89ě94k 1227614567807

Realita v českém "bordelu". Jakýkoliv dopravce, který si bude muset ty vozidla pronajmout bude nucen mít vozidla z nabídky co stát dá. Když dopravce bude požadovat nějaké velkokapacitní vozidlo např. pro přepravu kol nebo třeba vozidlo napůl pro cestující, napůl bistro, tak stát řekne: Sorry, to nemáme v nabídce. Máme vozy jen pro 8 kol. Dopravce bude chtít něco naistalovat, třeba wi-fi. Sorry, to je drahé, by se muselo předělat, máte to bez wi-fi. Dopravce si bude stěžovat, že třeba nefunguje často klimoška. Sorry, to je v pořádku. Naši technici říkej, že je vše O.K.. Ale cestující bude nadávat na dopravce, že je tam jako v sauně. Samozřejmě majitele vozidel to tížit nebude, protože stejně dopravci budou nuceni využívat jeho vozidla.

+6/0
12.5.2016 11:54

M53a75r76t94i64n 61K97y59p90r 2402965974854

To je asi největší problém - zodpovědnost za stav vozidla. Majitel se bude vymlouvat, že je případná závada věc běžné údržby a je to na provozovateli, provozovatel že je to věc servisu a tedy majitele a cestující pojede jako v sauně nebo si nebude moct odskočit na záchod.

+5/0
12.5.2016 12:02

F59r15a56n45t23i29š38e60k 32M38a34t81ě36j41č89e20k 7963922113631

Ze státu bude opět podnikatel. ANO, dokážeme to, všechno rozjebat!

+4/0
12.5.2016 11:43

M10a98r22t30i55n 14K47a60r43á15s18e71k 1258134739834

Myšlenka je to dobrá, ale má podle mě několik slabostí, které by se musely doladit dřív, než se do toho pustí.

Jednak mít zákon o veřejných zakázkách takový, aby se snadněji vyloučili uchazeči se špatnou pověstí nebo špatnými předchozímí zkušenostmi, Prostě aby se celkově víc přiblížily způsobu, kterým utrácí peníze soukromé firmy, které utrácí ze svého a dávají si exrtra majzla, aby utrácely smysluplně.

Za druhé to chce předělat systém odměn zaměstnanců tak, aby každý zaměstnanec mohl pocítit na mzdě, když bude pracovat dobře a nebo naopak když bude pracovat špatně.

Za třetí omezit a minimum politicky vázané funkce, kde se s každou výměnou vlády nebo i místní správy rozeběhne kolotoč personálních změn a tam kde by měli sedět odborníci, sedí kamarádi nového šéfa. Mám pocit že tento kolotoč nabírá s každou změnou o trochu víc lidí, než při minulém roztočení a tak se velice těžko drží funkční vyšší management na solidní odborné úrovni.

Pak bych věřil, že se podaří dobrá myšlenka realizovat bez Černomirdinovského "Chtěli jsme to udělat jak nejlépe umíme, dopadlo to jako obvykle"

+2/−1
12.5.2016 11:29

J61a43n 89H32o31p98p 7277442867832

"...dopravce, který s vlaky bude jezdit 10 až 15 let a za jejich údržbu bude platit."

To MD nevidí ten problém? Kdo donutí ty dopravce, aby tyto vozy udržovaly? Nestane se potom náhodou z nákladů na údržbu a zaměstnance to jediné, na čem se bude dát šetřit? Kdo donutí dopravce, aby ty vlaky udržovaly po celou dobu provozu, včetně posledních pár let, kdy už dopravci nebudou mít jisté, že přištích X let opět vyhrají? A kdo donutí dopravce, který následně "dostane" tyhle super jeté vlaky, "zaservisovat" své "dary" do nějakého pojízdného stavu?

+6/0
12.5.2016 11:21

M67i68c95h95a90l 41T84o77m40i54n67s94k12ý 9181205657454

To je jako Luftjarda Tvrdík, taky nakoupil desítky nových letadel.

A ČSA šly do kopru.

Ale chápu ve vládě jsou opět manažeři z ČSSD a k nim ještě populista a ... z před minulé éry Babiš

+3/0
12.5.2016 11:09

M28i63c50h30a91l 50S66v88o96b74o66d75a 1259411533335

Bohužel mám obavy, že to co úspěšně funguje v zahraničí, se v Česku opět zvrhne v černou díru, na které se napakuje pár vyvolených. Nepočítaje vytvoření dalších teplých místeček pro zasloužilé straníky:-(

+6/0
12.5.2016 11:09

T59o22m 15J75u65r73e62č14k29a 6105652725945

Takže stát chce soutěž na dopravce. Ti budou mít vlaky za stejnou cenu (od státu), za provoz budou platit stejné poplatky správci kolejí (SŽDC), palivo (elektřina/nafta) je bude také stát stejně...takže v čem se budou lišit cenou? No samozřejmě že na lidech a jejich platech. Jinými slovy vyhraje tan, kdo dokáže víc oškubat své zaměstnance. Tohle opravdu chceme? Ano, Ministerstvo dopravy ušetří, ale zase nám zde přibude X lidí, co budou brát milion různých dávek pro sociálně slabé? Ano, to chceme...

+10/0
12.5.2016 11:05

M97a70r67t80i77n 35K92a29r94á69s92e38k 1298744109414

Jestli se za poslední roky něco nezměnilo, tak právě české dráhy měly vždycky jednu z nejpřebujelejších struktur, plnou nadbytečných a občas královsky placených lidí. Jako soukromý podnik by s tímto přístupem musely už dávno zkrachovat. Nemyslím si, že by to bylo o škubání zaměstnanců. ale o optimalizaci a snížení počtu pracovníků v adminnistrativě. Je to sice také nepopulární krok, ale je to také bolest všech podniků. které si na svůj provoz nemusí nutně vydělat. Kde jsou zdroje peněz i jiné než výdělek, vždycky se jde míň důsledně po kontrole nákladů. (Přímo úměrně)

0/−1
12.5.2016 11:14

M53i80r41o61s29l45a43v 57Z61i26k28m97u76n35d 6938782977178

Můžete být tak neobyčejně laskav a uvést konkrétní čísla, zejména ve srovnání s "vyspělými" železničními správami, např. německé DB nebo švýcarské SBB ... tj. počet "nadbytečných" lidí v administrativě na jeden km tratí !!!

České dráhy v přehledech UIC ohledně počtu pracovníků v administrativě zpravidla zaujímaly "čestné" předposlední místo, zatímco na špičce tohoto seznamu byly železniční podniky po jejichž kvalitě služeb český človíček jen závistivě slintá ...

0/0
12.5.2016 12:26

M29a49r73t56i29n 70K60a94r39á47s15e44k 1228924309524

Tak jsem teď chvíli hledal a nejspíš se za poslední roky něco změnilo a pravdu budete mít Vy. Proto jsem to psal s odkazem na dřívější dobu.

0/0
12.5.2016 19:46

R10o63m31a25n 43J80e52s69c13h52k41e 9238315877495

Podívejte se na budovu nábřeží Ludvíka Svobody 12. Dříve tam byli lidé pro celé Československo. A dnes ? Běžte spočítat kanceláře. A to odešlo SŽDC a ČD Cargo je také jinde.

0/0
14.5.2016 6:25

M52i64r72e55k 38Z79á58v50o93d55n83ý 7332497360188

Jenže tak to funguje ve všech jiných odvětví. O tom je kapitalismus. A je dobře, aby v něčem panovat kapitalismus a v něčem jiném socialismus? ... Řekněme si to narovinu. Když se řekne "nejnižší cena", vždy to někdo zchytá. Pokud se ten problém nepřenese na zaměstnance dopravce, tak se přenese třeba na zaměstnance dodavatele. A kdo je ochoten platit více než musí? Jen stát. A stát je socialismus.

0/0
12.5.2016 12:41

M26a63r76t61i91n 22Š36t38r13o76s 4189597350418

Souhlasím s Vámi napůl. Pravdu vidím v tom, že těch vlastně už zbude hodně málo věcí, ve kterých se mohou dopravci odlišit. Na druhou stranu, nemusí to být oškubání zaměstnanců, ale třeba jen efektivnější organizace jejich práce...

0/0
12.5.2016 16:47

J31a17n 39S65ů90r75a 4635623513352

Vyhraje ten,kdo bude mít nejnižší náklady včetně režijních a minimum pijavic v zaměstnaneckém poměru se stranickou knížkou či nesmyslných výdajů typu reklama na Davis Cup

0/0
12.5.2016 22:51

R95o25m40a80n 88J34e64s88c91h51k60e 9288865917835

Pamatuji Československo a budovu nábřeží Ludvíka Svobody. Dnes je tam více zaměstnaců v malém státě. Když vidím, kolik je ve městech úředníků pro nic za nic, dívím se, že to ještě funguje. Tolik papírování všude.

0/0
13.5.2016 22:03

J72a43n 14Š47p23l17í71c28h84a13l 2791301699974

komentuji minimálně, ale tento příspěvek mě zase rozpálil do běla. V historii už jsme si nespočetně krát ověřili, že český stát prostě není dobrý hospodář a že jakýkoliv jejich zásah do podnikatelského trhu končí v tom lepším případě předraženými zakázkami a tendry táhnoucí se na x let.

Proč se neustále snaží vstupovat zrovna do sektoru který naprosto perfektně ukázal, že pokud funguje konkurenční prostředí tak se služby sami zlepšují a zlevňují právě díky působení soukromých podnikatelům?

Co přijde teď? Koupíme vlaky, na které z vlastních daní dáme minimálně 4mld, české dráhy najmout další hejno zaměstnanců, kteří budou muset někde sedět, založíme nový odbor, který povede velice dobře placený náměstek a jeho 4 zástupci. Až se změní politická garnitura, vypíše se nový tendr, protože se náhle zjistí že ten starý byl pro stát nevýhodný a uzavře se další smlouva provázená pochybnostmi a úplatky.

Prosím naše politiky aby se konečně probrali a NECPALI se do věcí, které řešit opravdu nepotřebují! Děkuji

+4/−2
12.5.2016 10:35

M10i22r10e33k 94Z71á66v57o46d45n60ý 7252887720428

Vy tady nechcete vytvořit tržní prostředí?

+1/0
12.5.2016 10:37

J56a57n 73Š35p28l77í68c90h44a66l 2321261949694

Mirku četl jsem několik dalších vašich příspěvků a nějak nechápu, jak podle Vás má tento krok zlepšit tržní prostředí v oblasti osobní kolejové dopravy? Proč myslíte, že je soukromé dopravce lepší tlačit do využívání vozů, které nemusí být k ohledu na jejich pohled na podnikání vhodné? Ano, souhlasím s názorem, že když stát bude půjčovat jednotky umožní to možná vstup více podnikatelů do tohoto odvětví, ale za jakou cenu? V celkovém součtu (náklady na údržbu, které bude stát muset outsourcovat, provozní náklady, odpisy, administrativní zázemí a vše ostatní) budou náklady pro naši společnost mnohem vyšší, než kdyby si vše sám zařizovali podnikatelské subjekty, kterých i tak už na našem trhu působí více než dost.

Mnohem lepším řešením je prostě kompletně otevřít soutěže na všechny linky, ať už dálkové nebo příměstské a nechat dopravce ať se sami rozhodnou jestli se přihlásí s vlakem s jedním nebo dvěma záchody, kuchyňkou, nebo jídelním vozem ne jim diktovat s čím mají jezdit - to je jak kdybyste rozhodl že dnešní kamiony mají moc velké emise, ministerstvo nakoupilo flotilu a určovalo jim, s jakými kamiony mají jezdit....

+3/0
12.5.2016 10:44

M82i87r21e63k 65Z96á78v92o70d49n55ý 7322567540408

Osobně si myslím, že je větší risk nechat železnici bezbřehé liberalizaci. Myslím, že zde bude pouze pár velkých hráčů. A pokud něco stát vysoutěží a poté společnost padne, bude zde vakuum, protože nikdo nebude schopen výpadek třeba i mnoha linek vykompenzovat (tedy to, co píše pan Janata). A opravdu si netroufnu, zda by outsourcing služeb v roli státu byl dražší, než menší míra konkurence. Navíc bude zajistěna určitá kvalita služeb, protože nenastoupí dopravce, který sice nabídne nejnižší cenu, ale bude jezdit s polorozpadlým šrotem :)

0/0
12.5.2016 10:54

R14a65d59e97k 91J65a34n20a38t35a 9405766954152

"Proč myslíte, že je soukromé dopravce lepší tlačit do využívání vozů, které nemusí být k ohledu na jejich pohled na podnikání vhodné?"

-------

Řeč je o objednávané dopravě. Tam nemá smysl mluvit o vozech "vhodných k podnikání", protože si stejně dopravce kupuje vozidla podle požadavků objednatale (státu nebo kraje).

+1/0
12.5.2016 10:59

R62a21d83e54k 93J80a48n81a32t28a 9335856344102

No, v Německu to některé spolkové země v regionální doravě dělají přesně takto.

Koupí si za veřejné peníze ve veřejné soutěží vlaky a provozovatele soutěží samostatně. Pak se může provozovatel měnit třeba každých 5 let a kdyby zkrachoval, není problém. Vlaky po něm zůstanou a rychle (protože zájemce nemusí kupovat vlaky) vysoutěží jiného. Jinak vlaky schramstnou věřitelé.

+5/0
12.5.2016 10:41

M28i93r23o21s19l92a51v 10Z96i15k66m43u52n20d 6258572127858

A není ten regionální německý dopravce z hlediska vlastnictví akcií částečně vlastněn spolkovou zemí ... propojenost dopravců vlastnictvím akcií jiného dopravce je dost velká ...

jinak vlaky schramstnou věřitelé ... a co s nimi budou dělat - začnou snad provozovat drážní dopravu ... v Německu je vozidel nadbytek, jsou prodávána do Rumunska a Bulharska, kde jezdí ve stavu, v němž by je na německé nebo české koleje nikdo nepustil ...

0/0
12.5.2016 12:51

P94e47t76r 67N17i50v34n35i17c27k41ý 3582784975527

Jak mohou věřitelé schlamstnout vlaky, když nebudou dopravce, ale státu?

0/0
12.5.2016 13:23

J23i11r45i 82Z39u79z89a48ň29á68k 4728390453786

Kupuje se dobře z cizích peněz ať si udělá menečment u některé banky půjčku pak si koupí a půjčuje,,když chtějí h*upácí dělat byznys.

+2/−1
12.5.2016 10:29

M61i85c83h51a64l 78H82o75l92í85k 6944792605232

Stát si nemá co hrát na podnikatele. Začínám pomalu věřit teorii, že naši vládu někdo ovládá, protože takovou blbost nevymyslí ani cvičená opice.

+6/−1
12.5.2016 10:21
Foto

L53u56k83á14š 31N59o22v40o35t19n81ý 6276317188408

No, pokud alternativou k "vládnímu podnikateli" jsou ČD, tak to nevím jestli je ta alternativa, kterou hledáme. To je jako se rozhodnout, jestli si nechat uříznout nohu nebo ruku ;)

+2/−4
12.5.2016 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.