Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát plánuje „půjčovnu vlaků“. Nakoupí soupravy za 20 miliard korun

Ministerstvo dopravy připravuje změnu ve fungování české železnice. Vlaky si už nebudou kupovat přímo dopravci, ale stát, který jim je bude půjčovat. Plán se nelíbí Českým drahám ani některým krajům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62o48m71a41n 23J54e74s85c75h14k42e 9828855657925

Pan Dušek by se měl stydět za své bláboly. Když vezmu jízdní řád trati Pardubice - Liberec před 80 lety se jezdilo rychleji než dnes. To je ten pokrok.

Politici rozkouskovali železnici. Dnes nic nefunguje. Ruší se čekárny a zastávky.

Ujíždějí vlaky. Vyhání se cestující z vlaků na silnici. Nikdo za nic neodpovídá.

Chcete řešit problém, dostanete telefonní číslo do Prahy. Na krajská centra nenajdete spojení.

Dnes měl vlak 10 minut zpoždění a nikdo nic nehlásil. V Rakousku od 4 minut hlásí.

0/0
13.5.2016 22:12

M45i67c78h60a94l 25G58r15e24g69o95r 8536954490522

Tunel. Stačí se podívat za kolik si kupovali Pendolina státní firmy a za kolik soukromé.

0/0
12.5.2016 20:33

J98a62n 63J50e98m74e97l23k83a 1535340

No, ale to mohla klidně zaříznout vláda přes dozorčí radu.. Ale asi nějak nechtěla..

+1/0
12.5.2016 20:54

M63a17r97t85i25n 33Š65t73r88o47s 4129467320348

Takže se dopravci už budou lišit jen personálem, a marketingem. Nevěřím, že stát dokáže stejné vlaky nakoupit levněji než dopravci. Už kvůli těžkopádnému a zdlouhavému (tudíž drahém) systému zadávání veřejných zakázek...

0/0
12.5.2016 16:50

O48l78d75ř86i26c15h 32J86a23n49e90č83e21k 8679796603231

...a pro stát resp. kraje ještě jedním podstatným faktorem: cenou.

čím by se ostatně měli lišit z pohledu cestujících? na objednávaných spojích, kde si objednavatel poměrně jasně definuje požadavky na soupravy, se stejně velké rozdíly v kvalitě služeb čekat nedají.

a nechápu, proč by měl stát v těžkopádných veřejných zakázkách - zato ovšem ve velkém objemu a s garancí, že soupravy opravdu odebere - nakupovat dráž, než soukromí dopravci, kteří mohou výrobce oslovit přímo, ale objem objednávky se dá spočítat na prstech a to ještě jen v případě, že dopravce soutěž vyhraje a ministerstvo ji posléze nezruší?

právě a velký a jistý objem objednávky může přilákat velké výrobce, kteří se jinak objednávce na pár souprav včetně složitého schvalování pro české tratě vysmějí.

+1/0
12.5.2016 17:07

Š54i96m86o26n 72D88a90l13e32c63k58ý 8460154756375

Teoretická část je správná. Teď přejděme k té praktické, která se zakládá na údajích za posledních 20 let a vyjde nám, že nákupy státu a státních firem jaksi neodpovídají pravidlům tržní ekonomiky.

+2/0
12.5.2016 18:13

O25l71d33ř86i80c18h 60J66a20n23e26č24e73k 8579536143591

a nákupy ČD? ;-D

(koneckonců žádné překvapení, že firma 100% vlastněná a kontrolovaná státem trpí stejnými nešvary jako stát samotný)

+1/0
13.5.2016 11:12

J43a50n 24J29e59m44e57l74k52a 1335670

Otázka co se z těch peněz nakoupí. V msk kraji jezdí jako rychlíky 842/843. Ty jsou dobré a pohodlné, nevidím důvod, proč mrhat peníze daňových poplatníků na jejich náhradu. Nevím co má ČD jinde. Kdyby se ty peníze investovaly do náhrady 81x a osobních, tak to jo. Nejlépe na některých tratích elektrifikovat z fondů EU a koupit nějakou lehkou jednotku. Třeba Valašské Meziříčí - Rožnov. Nymburk - Boleslav (a ty stejně v žádných dohledných plánech na opravu nejsou).. Místo 300 mld za vrt. A hlavně je třeba zabezpečit jednokolejné tratě.

Spíš je problém, že někde rychlíky nejezdí vůbec.

Nevím zcela co jsi pomůžou s hrou na soutěže, virtuálními operátory, kteří budou mít státní unifikované vlaky. Co tam tomu přidají.(kromě zvýšení jízdného a ztráty jednotného lístku v ČR) Zbytečné stěhování lidí z ČD někam na nějakou další novou státní organizaci. Místo toho, aby vláda pořádně řídila české dráhy.

Doufám, že nebudou takto dotovat vlaky IC, které žádné unifikované dotované soupravy nepotřebují, I na Budějovice mi to příjde jako nesmysl.

Stejně nepochopím proč ministerstvo jasně nezastropovalo kraje na možnost vysoutěžit max. třeba 30% tratí nebo 30% přidělených peněz do roku 34. Má svoji státní firmu s dluhy a ta se půjde pást? To jako nechtějí platit ty dluhopisy?

Dále nevím proč je třeba soutěžit na 15 let, když budou mít půjčené vlaky a ty se jim tedy nemusí zaplatit! Proč nesoutěžit opakovaně třeba po 5 letech. Řetězce soutěží co 3 měsíce, stále dokola.

+3/0
12.5.2016 15:02

O67l26d21ř84i34c28h 60J34a85n70e10č56e44k 8829706123971

843 má jako rychlíkový vůz dvě vady: 1) uspořádání sedaček - výlučně 2+2 s maličkým stolečkem - je pro cesty na delší vzdálenosti naprosto nevhodné, člověk si občas někam chce odložit laptop, pití apod. nevím jaké trasy jezdí v MSK, já ho znám dobře z trasy Pardubice - Liberec, kde jede 3 hodiny. a 2) absence 1. třídy - když už mám kvůli úseku Břeclav - Pardubice koupený časový doplatek, rád bych ho využil i v návazném RYCHLÍKU. zkrátka na lokálku Liberec - Tanvald byl dobrý, na rychlík ne.

Nymburk - MB by mělo smysl elektrifikovat (a lépe napojit na Prahu) kvůli regionální dopravě Praha - MB. rozhodně ne kvůli rychlíkům Kolín - Česká Lípa (-Rumburk) vedených dvouvozovou jednotkou 854/954 (což jsou podle mě velmi zdařilé rekonstrukce, rozhodně lepší, než 843) - ta teď jede pod dráty Kolín - Nymburk, no tak by pod dráty jela o 30km dál.

o Vlkavské spojce a elektrifikaci do MB se mluví už hodně dlouho, jak reálně vypadá realizace netuším.

"někde nejezdí rychlíky vůbec" - nemyslím si, v ČR jezdí rychlíků mrtě.

co si pomůžou se hrou na soutěže? levnější nákup jednotek a levnější provoz u soukromých firem, které fungují efektivněji než státní moloch ČD.

proč by proboha MD mělo krajům stropovat, jakou část výkonů mohou soutěžit? 8-oRv Liberecký kraj vysoutěžil podstatnou část svých tratí a jednoznačně to vedlo ke zlepšení služeb pro cestující, nejspíš i k úspoře krajských peněz. u rychlíků brek nad likvidací síťovosti ještě dokážu pochopit (kvůli jízdenkám), v krajích se stejně jezdí za integrovaný tarif, takže je jedno, kdo je dopravce.

+3/0
12.5.2016 16:43

J41a47n 98J72e29m17e32l85k25a 1925670

Ano, oni si možná nakoupí levněji, možná budou mít pseudo levnější provoz. Ale to se projeví v jejich zisku, ne u zákazníka. Že uspoří kraj neznamená, že zákazník. Lokální vlak jezdí jen tam a zpět. Není tam zas tak co vymyslet. Ty peníze jsou stejně státní, ne kraje. Je tu státní firma. Proč 30%? Protože je to experiment, který může dopadnout jak v Anglii. Já o to zájem nemám. Až se to osvědčí, ať si soutěží dál.

0/0
12.5.2016 17:20

O96l79d62ř22i50c43h 54J34a88n96e63č48e70k 8819136123981

když se jezdí za krajský integrovaný tarif, jak by se to mohlo projevit u zákazníka? proč by nutně přinosem konkurence mělo být snížení ceny pro zákazníka? existují i jiné přínosy.

jo jo, to věčné strašení Anglií, to už známe. železnice v Anglii funguje v dost jiných zákonných a finančních podmínkách než ve střední Evropě, tak nechápu, jak to vůbec můžete srovnávat. v ČR stát / kraj maximální cenu jízdného (v jím objednávaných vlacích) reguluje, stejně jako četnost spojů. fakt nechápu, co máte za problém.

jak už jsem napsal - Liberecký kraj podstatnou část výkonů na svých železnicích vysoutěžil a očividně to přineslo řadu výhod.

0/0
13.5.2016 11:24

O67l53d26ř60i13c20h 75J79a13n60e45č40e94k 8919656313791

to je překvapení, že nejvíce proti křičí Pardubický kraj ;-D možná by pro ty s kratší pamětí bylo dobré připomenout, že tamní náměstek pro dopravu je bývalým šéfem železničních odborářů :-P

a kdo že to křičí z Vysočiny?

a jinak k vlastní koncepci - jestli to skutečně bude výhodnější, než aby dopravci měli vlastí soupravy, neumím posoudit. stát ve velkém objemu určitě nakoupí levněji, ale dopravci se k půjčenému nejspíš nebudou chovat stejně jako k vlastnímu. nicméně pokud je to jediná možnost, jak konečně prolomit věčné rušení a oddalování tendrů na rychlíky a umožnit férovou soutěž výrobců vozidel (namísto zakázek šitých na míru Škodě), tak je to asi správně.

+1/0
12.5.2016 14:39
Foto

O70l73d30r66i11c19h 92S73z48e59l69i64g94a 7693302499779

Třeba budou na půjčování souprav prodělávat méně, než na jejich provozování.

0/0
12.5.2016 14:34

J69i64n88d57ř31i98c59h 61Š15k13o59p42e33k 4745821760965

stát provozuje vlaky, nebo jak se má chápat to srovnání ?

0/0
12.5.2016 17:07

J61a46n 11P89r73i78c77h11y42s54t79a20l 8821218663

„Je to tunel. Stát má 170 let České dráhy a jejich know-how a teď chce vyvést tyto činnosti na jiné,“ tvrdí Jaromír Dušek, náměstek pro dopravu v Pardubickém kraji.

Zda je to tunel ci nikoliv, o tom lze spekulovat. Ovsem zbytek tvrzeni pana namestka je 100% naprosty nesmyl. Ceske Drahy vznikly v roce 1993. Kde vzal tech 170 let?

0/0
12.5.2016 13:39
Foto

J70a40n 13V18a10l80a21l21í25k 6626519750696

bere to ještě z dob rakouska uherska :-)

+1/0
12.5.2016 13:50

M98a64t81o72u13š 57K68y39n74c98l 4904637551129

Je to skoro jako role realitního makléře, skoro nikdo ho nepotřebuje, ale on se potřebuje něčím živit, tak stát asi potřebuje přiživit pár úředníků? A když to tady doposud vcelku funguje, proč to měnit?

+1/0
12.5.2016 13:06
Foto

J50a87n 75V50a47l42a29l39í24k 6746129640846

Stát pak bude své vlaky půjčovat dopravcům, aby s nimi jezdili na dotovaných tratích. Z dopravců se tak stanou pouzí provozovatelé, kteří dodají lidi a obchodní zkušenosti. Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Prvních třicet státních motoráků hodlá ministerstvo nasadit na tratě Liberec–Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem a Ostrava–Opava–Olomouc. A tyto tratě budou muset dopravci vysoutěžit: vítězové získají smlouvu na 15 let, jezdit začnou koncem roku 2018.Po velké vlakové soutěži bude následovat soutěž na třicetiletou údržbu vlaků. „Myslím, že to bude velice dobrý impulz pro investice do nových údržbových základen,“ řekl Paroubek. Údržba nových vlaků by tak neměla být závislá na infrastruktuře Českých drah, ačkoli ty budou mít zřejmě velkou šanci stát se vrchním údržbářem státních strojů. Příští rok pak chce ministerstvo nakoupit i elektrické soupravy pro tratě z Prahy do Děčína, Chebu, Brna a Hradce Králové a z Brna přes České Budějovice do Plzně.

No a ten kdo získá zakázku na udržbu bude mít hezký šolich placený z daní i pro soukromé dopravce.Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

0/0
12.5.2016 12:22

R45o82m58a23n 14P79o23l28á68č50e32k 5516529455

A proškolení zajistí kdo? Pokud se nakoupí něco jiného než jezdí ted :-).

0/0
12.5.2016 12:56

M66i78r76o56s15l59a91v 45Z69i76k30m31u46n55d 6348622267868

Přitom se říká, že stát je špatný hospodář ... kdo bude vozidla opravovat, kdo bude zajišťovat provozní údržbu ... kdo povede reklamační řízení v případě garanční závady ...

V depu se jednalo přímo se zástupcem dodavatele (vedoucí garančního servisu) ihned po odstavení vozidla kvůli garanční závadě a sepisovala reklamační hlášenka a přerušoval se běh garance do doby opravení závady třeba i návratem vozidla do výrobního závodu ...

Bude "vlastník" vozidla (stát zastoupený MD) zajišťovat centrálně nákup náhradních dílů nebo to bude přeneseno na nájemce ...

+1/0
12.5.2016 12:21
Foto

J73a19n 26V70a29l77a44l86í60k 6286469320146

to je jako když si pujčíte auto v půjčovně náklady jsou vyšší než když si ho koupíte a necháte si ho opravit sám...

+1/0
12.5.2016 12:24

A80l62a52n 82Ř19e24p19k29a 4245686

Tam ať radši dovedou dokonce vzájemné uznávání jízdenek mezi dopravci, včetně oblíbených síťových nabídek ČDR^

+8/0
12.5.2016 12:09
Foto

J61a36n 75V58a55l59a11l81í83k 6576429360746

Jo pravda dokud zde nebude uznávání jízdného mezi dopravci tak to bude na prd... nerad bych si kupoval 4 jízdenky na jednu cestu :-/

0/0
12.5.2016 12:50

F47r11a41n69t53i40š55e22k 65V95a67n78ě63k 1457194537967

Realita v českém "bordelu". Jakýkoliv dopravce, který si bude muset ty vozidla pronajmout bude nucen mít vozidla z nabídky co stát dá. Když dopravce bude požadovat nějaké velkokapacitní vozidlo např. pro přepravu kol nebo třeba vozidlo napůl pro cestující, napůl bistro, tak stát řekne: Sorry, to nemáme v nabídce. Máme vozy jen pro 8 kol. Dopravce bude chtít něco naistalovat, třeba wi-fi. Sorry, to je drahé, by se muselo předělat, máte to bez wi-fi. Dopravce si bude stěžovat, že třeba nefunguje často klimoška. Sorry, to je v pořádku. Naši technici říkej, že je vše O.K.. Ale cestující bude nadávat na dopravce, že je tam jako v sauně. Samozřejmě majitele vozidel to tížit nebude, protože stejně dopravci budou nuceni využívat jeho vozidla.

+6/0
12.5.2016 11:54

M71a97r21t81i49n 22K73y27p43r 2142765694144

To je asi největší problém - zodpovědnost za stav vozidla. Majitel se bude vymlouvat, že je případná závada věc běžné údržby a je to na provozovateli, provozovatel že je to věc servisu a tedy majitele a cestující pojede jako v sauně nebo si nebude moct odskočit na záchod.

+5/0
12.5.2016 12:02

F94r39a42n60t20i23š64e82k 63M17a58t72ě93j57č22e22k 7453162143191

Ze státu bude opět podnikatel. ANO, dokážeme to, všechno rozjebat!

+4/0
12.5.2016 11:43

M85a45r60t86i62n 72K82a97r64á76s70e51k 1268354629164

Myšlenka je to dobrá, ale má podle mě několik slabostí, které by se musely doladit dřív, než se do toho pustí.

Jednak mít zákon o veřejných zakázkách takový, aby se snadněji vyloučili uchazeči se špatnou pověstí nebo špatnými předchozímí zkušenostmi, Prostě aby se celkově víc přiblížily způsobu, kterým utrácí peníze soukromé firmy, které utrácí ze svého a dávají si exrtra majzla, aby utrácely smysluplně.

Za druhé to chce předělat systém odměn zaměstnanců tak, aby každý zaměstnanec mohl pocítit na mzdě, když bude pracovat dobře a nebo naopak když bude pracovat špatně.

Za třetí omezit a minimum politicky vázané funkce, kde se s každou výměnou vlády nebo i místní správy rozeběhne kolotoč personálních změn a tam kde by měli sedět odborníci, sedí kamarádi nového šéfa. Mám pocit že tento kolotoč nabírá s každou změnou o trochu víc lidí, než při minulém roztočení a tak se velice těžko drží funkční vyšší management na solidní odborné úrovni.

Pak bych věřil, že se podaří dobrá myšlenka realizovat bez Černomirdinovského "Chtěli jsme to udělat jak nejlépe umíme, dopadlo to jako obvykle"

+2/−1
12.5.2016 11:29

J68a50n 80H35o88p88p 7227342277342

"...dopravce, který s vlaky bude jezdit 10 až 15 let a za jejich údržbu bude platit."

To MD nevidí ten problém? Kdo donutí ty dopravce, aby tyto vozy udržovaly? Nestane se potom náhodou z nákladů na údržbu a zaměstnance to jediné, na čem se bude dát šetřit? Kdo donutí dopravce, aby ty vlaky udržovaly po celou dobu provozu, včetně posledních pár let, kdy už dopravci nebudou mít jisté, že přištích X let opět vyhrají? A kdo donutí dopravce, který následně "dostane" tyhle super jeté vlaky, "zaservisovat" své "dary" do nějakého pojízdného stavu?

+6/0
12.5.2016 11:21

M36i10c37h21a39l 94T90o33m52i18n76s69k77ý 9221575877224

To je jako Luftjarda Tvrdík, taky nakoupil desítky nových letadel.

A ČSA šly do kopru.

Ale chápu ve vládě jsou opět manažeři z ČSSD a k nim ještě populista a ... z před minulé éry Babiš

+3/0
12.5.2016 11:09

M22i90c33h20a86l 87S70v40o20b26o24d95a 1609281363595

Bohužel mám obavy, že to co úspěšně funguje v zahraničí, se v Česku opět zvrhne v černou díru, na které se napakuje pár vyvolených. Nepočítaje vytvoření dalších teplých místeček pro zasloužilé straníky:-(

+6/0
12.5.2016 11:09

T62o45m 71J67u68r85e46č97k18a 6585922385555

Takže stát chce soutěž na dopravce. Ti budou mít vlaky za stejnou cenu (od státu), za provoz budou platit stejné poplatky správci kolejí (SŽDC), palivo (elektřina/nafta) je bude také stát stejně...takže v čem se budou lišit cenou? No samozřejmě že na lidech a jejich platech. Jinými slovy vyhraje tan, kdo dokáže víc oškubat své zaměstnance. Tohle opravdu chceme? Ano, Ministerstvo dopravy ušetří, ale zase nám zde přibude X lidí, co budou brát milion různých dávek pro sociálně slabé? Ano, to chceme...

+10/0
12.5.2016 11:05

M91a92r22t76i97n 88K24a39r45á65s68e26k 1938244989394

Jestli se za poslední roky něco nezměnilo, tak právě české dráhy měly vždycky jednu z nejpřebujelejších struktur, plnou nadbytečných a občas královsky placených lidí. Jako soukromý podnik by s tímto přístupem musely už dávno zkrachovat. Nemyslím si, že by to bylo o škubání zaměstnanců. ale o optimalizaci a snížení počtu pracovníků v adminnistrativě. Je to sice také nepopulární krok, ale je to také bolest všech podniků. které si na svůj provoz nemusí nutně vydělat. Kde jsou zdroje peněz i jiné než výdělek, vždycky se jde míň důsledně po kontrole nákladů. (Přímo úměrně)

0/−1
12.5.2016 11:14

M15i26r57o24s33l15a53v 88Z12i75k24m82u73n27d 6578422787478

Můžete být tak neobyčejně laskav a uvést konkrétní čísla, zejména ve srovnání s "vyspělými" železničními správami, např. německé DB nebo švýcarské SBB ... tj. počet "nadbytečných" lidí v administrativě na jeden km tratí !!!

České dráhy v přehledech UIC ohledně počtu pracovníků v administrativě zpravidla zaujímaly "čestné" předposlední místo, zatímco na špičce tohoto seznamu byly železniční podniky po jejichž kvalitě služeb český človíček jen závistivě slintá ...

0/0
12.5.2016 12:26

M97a49r26t16i45n 87K90a93r92á28s76e53k 1698554409804

Tak jsem teď chvíli hledal a nejspíš se za poslední roky něco změnilo a pravdu budete mít Vy. Proto jsem to psal s odkazem na dřívější dobu.

0/0
12.5.2016 19:46

R59o44m68a33n 11J13e90s46c62h25k24e 9968805127855

Podívejte se na budovu nábřeží Ludvíka Svobody 12. Dříve tam byli lidé pro celé Československo. A dnes ? Běžte spočítat kanceláře. A to odešlo SŽDC a ČD Cargo je také jinde.

0/0
14.5.2016 6:25

M30i28r54e97k 91Z92á27v35o63d30n14ý 7372107280558

Jenže tak to funguje ve všech jiných odvětví. O tom je kapitalismus. A je dobře, aby v něčem panovat kapitalismus a v něčem jiném socialismus? ... Řekněme si to narovinu. Když se řekne "nejnižší cena", vždy to někdo zchytá. Pokud se ten problém nepřenese na zaměstnance dopravce, tak se přenese třeba na zaměstnance dodavatele. A kdo je ochoten platit více než musí? Jen stát. A stát je socialismus.

0/0
12.5.2016 12:41

M44a42r32t39i57n 34Š40t75r56o60s 4869107900168

Souhlasím s Vámi napůl. Pravdu vidím v tom, že těch vlastně už zbude hodně málo věcí, ve kterých se mohou dopravci odlišit. Na druhou stranu, nemusí to být oškubání zaměstnanců, ale třeba jen efektivnější organizace jejich práce...

0/0
12.5.2016 16:47

J87a18n 71S10ů32r55a 4765613233542

Vyhraje ten,kdo bude mít nejnižší náklady včetně režijních a minimum pijavic v zaměstnaneckém poměru se stranickou knížkou či nesmyslných výdajů typu reklama na Davis Cup

0/0
12.5.2016 22:51

R95o23m63a94n 11J83e44s12c29h91k84e 9498565707205

Pamatuji Československo a budovu nábřeží Ludvíka Svobody. Dnes je tam více zaměstnaců v malém státě. Když vidím, kolik je ve městech úředníků pro nic za nic, dívím se, že to ještě funguje. Tolik papírování všude.

0/0
13.5.2016 22:03

J73a66n 67Š96p11l54í20c47h55a57l 2141141549514

komentuji minimálně, ale tento příspěvek mě zase rozpálil do běla. V historii už jsme si nespočetně krát ověřili, že český stát prostě není dobrý hospodář a že jakýkoliv jejich zásah do podnikatelského trhu končí v tom lepším případě předraženými zakázkami a tendry táhnoucí se na x let.

Proč se neustále snaží vstupovat zrovna do sektoru který naprosto perfektně ukázal, že pokud funguje konkurenční prostředí tak se služby sami zlepšují a zlevňují právě díky působení soukromých podnikatelům?

Co přijde teď? Koupíme vlaky, na které z vlastních daní dáme minimálně 4mld, české dráhy najmout další hejno zaměstnanců, kteří budou muset někde sedět, založíme nový odbor, který povede velice dobře placený náměstek a jeho 4 zástupci. Až se změní politická garnitura, vypíše se nový tendr, protože se náhle zjistí že ten starý byl pro stát nevýhodný a uzavře se další smlouva provázená pochybnostmi a úplatky.

Prosím naše politiky aby se konečně probrali a NECPALI se do věcí, které řešit opravdu nepotřebují! Děkuji

+4/−2
12.5.2016 10:35

M93i30r87e36k 26Z92á39v39o90d22n58ý 7662187160978

Vy tady nechcete vytvořit tržní prostředí?

+1/0
12.5.2016 10:37

J59a26n 96Š97p42l64í57c75h16a12l 2171501649594

Mirku četl jsem několik dalších vašich příspěvků a nějak nechápu, jak podle Vás má tento krok zlepšit tržní prostředí v oblasti osobní kolejové dopravy? Proč myslíte, že je soukromé dopravce lepší tlačit do využívání vozů, které nemusí být k ohledu na jejich pohled na podnikání vhodné? Ano, souhlasím s názorem, že když stát bude půjčovat jednotky umožní to možná vstup více podnikatelů do tohoto odvětví, ale za jakou cenu? V celkovém součtu (náklady na údržbu, které bude stát muset outsourcovat, provozní náklady, odpisy, administrativní zázemí a vše ostatní) budou náklady pro naši společnost mnohem vyšší, než kdyby si vše sám zařizovali podnikatelské subjekty, kterých i tak už na našem trhu působí více než dost.

Mnohem lepším řešením je prostě kompletně otevřít soutěže na všechny linky, ať už dálkové nebo příměstské a nechat dopravce ať se sami rozhodnou jestli se přihlásí s vlakem s jedním nebo dvěma záchody, kuchyňkou, nebo jídelním vozem ne jim diktovat s čím mají jezdit - to je jak kdybyste rozhodl že dnešní kamiony mají moc velké emise, ministerstvo nakoupilo flotilu a určovalo jim, s jakými kamiony mají jezdit....

+3/0
12.5.2016 10:44

M89i56r42e50k 80Z40á65v67o55d26n41ý 7282617180108

Osobně si myslím, že je větší risk nechat železnici bezbřehé liberalizaci. Myslím, že zde bude pouze pár velkých hráčů. A pokud něco stát vysoutěží a poté společnost padne, bude zde vakuum, protože nikdo nebude schopen výpadek třeba i mnoha linek vykompenzovat (tedy to, co píše pan Janata). A opravdu si netroufnu, zda by outsourcing služeb v roli státu byl dražší, než menší míra konkurence. Navíc bude zajistěna určitá kvalita služeb, protože nenastoupí dopravce, který sice nabídne nejnižší cenu, ale bude jezdit s polorozpadlým šrotem :)

0/0
12.5.2016 10:54

R88a93d55e60k 30J57a59n70a49t95a 9745866284802

"Proč myslíte, že je soukromé dopravce lepší tlačit do využívání vozů, které nemusí být k ohledu na jejich pohled na podnikání vhodné?"

-------

Řeč je o objednávané dopravě. Tam nemá smysl mluvit o vozech "vhodných k podnikání", protože si stejně dopravce kupuje vozidla podle požadavků objednatale (státu nebo kraje).

+1/0
12.5.2016 10:59

R85a60d42e48k 81J58a71n77a36t51a 9475516424832

No, v Německu to některé spolkové země v regionální doravě dělají přesně takto.

Koupí si za veřejné peníze ve veřejné soutěží vlaky a provozovatele soutěží samostatně. Pak se může provozovatel měnit třeba každých 5 let a kdyby zkrachoval, není problém. Vlaky po něm zůstanou a rychle (protože zájemce nemusí kupovat vlaky) vysoutěží jiného. Jinak vlaky schramstnou věřitelé.

+5/0
12.5.2016 10:41

M78i46r33o64s68l81a59v 51Z85i91k15m87u50n60d 6668622617598

A není ten regionální německý dopravce z hlediska vlastnictví akcií částečně vlastněn spolkovou zemí ... propojenost dopravců vlastnictvím akcií jiného dopravce je dost velká ...

jinak vlaky schramstnou věřitelé ... a co s nimi budou dělat - začnou snad provozovat drážní dopravu ... v Německu je vozidel nadbytek, jsou prodávána do Rumunska a Bulharska, kde jezdí ve stavu, v němž by je na německé nebo české koleje nikdo nepustil ...

0/0
12.5.2016 12:51

P78e17t23r 77N59i68v88n40i72c46k55ý 3132274465787

Jak mohou věřitelé schlamstnout vlaky, když nebudou dopravce, ale státu?

0/0
12.5.2016 13:23

J22i47r83i 36Z92u36z75a94ň92á55k 4548970313916

Kupuje se dobře z cizích peněz ať si udělá menečment u některé banky půjčku pak si koupí a půjčuje,,když chtějí h*upácí dělat byznys.

+2/−1
12.5.2016 10:29

M18i25c76h72a40l 38H64o34l19í56k 6924902315352

Stát si nemá co hrát na podnikatele. Začínám pomalu věřit teorii, že naši vládu někdo ovládá, protože takovou blbost nevymyslí ani cvičená opice.

+6/−1
12.5.2016 10:21
Foto

L55u34k49á23š 91N50o65v33o72t35n85ý 6646847608678

No, pokud alternativou k "vládnímu podnikateli" jsou ČD, tak to nevím jestli je ta alternativa, kterou hledáme. To je jako se rozhodnout, jestli si nechat uříznout nohu nebo ruku ;)

+2/−4
12.5.2016 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.