Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát plánuje „půjčovnu vlaků“. Nakoupí soupravy za 20 miliard korun

Ministerstvo dopravy připravuje změnu ve fungování české železnice. Vlaky si už nebudou kupovat přímo dopravci, ale stát, který jim je bude půjčovat. Plán se nelíbí Českým drahám ani některým krajům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R87o52m42a65n 83J27e21s71c29h26k63e 9498675957805

Pan Dušek by se měl stydět za své bláboly. Když vezmu jízdní řád trati Pardubice - Liberec před 80 lety se jezdilo rychleji než dnes. To je ten pokrok.

Politici rozkouskovali železnici. Dnes nic nefunguje. Ruší se čekárny a zastávky.

Ujíždějí vlaky. Vyhání se cestující z vlaků na silnici. Nikdo za nic neodpovídá.

Chcete řešit problém, dostanete telefonní číslo do Prahy. Na krajská centra nenajdete spojení.

Dnes měl vlak 10 minut zpoždění a nikdo nic nehlásil. V Rakousku od 4 minut hlásí.

0/0
13.5.2016 22:12

M30i42c70h22a93l 78G80r28e37g50o55r 8756274790142

Tunel. Stačí se podívat za kolik si kupovali Pendolina státní firmy a za kolik soukromé.

0/0
12.5.2016 20:33

J79a38n 95J87e70m37e56l61k15a 1965140

No, ale to mohla klidně zaříznout vláda přes dozorčí radu.. Ale asi nějak nechtěla..

+1/0
12.5.2016 20:54

M23a33r74t58i97n 80Š48t67r48o16s 4479257830988

Takže se dopravci už budou lišit jen personálem, a marketingem. Nevěřím, že stát dokáže stejné vlaky nakoupit levněji než dopravci. Už kvůli těžkopádnému a zdlouhavému (tudíž drahém) systému zadávání veřejných zakázek...

0/0
12.5.2016 16:50

O17l34d15ř25i38c50h 92J90a24n45e35č52e79k 8359536723791

...a pro stát resp. kraje ještě jedním podstatným faktorem: cenou.

čím by se ostatně měli lišit z pohledu cestujících? na objednávaných spojích, kde si objednavatel poměrně jasně definuje požadavky na soupravy, se stejně velké rozdíly v kvalitě služeb čekat nedají.

a nechápu, proč by měl stát v těžkopádných veřejných zakázkách - zato ovšem ve velkém objemu a s garancí, že soupravy opravdu odebere - nakupovat dráž, než soukromí dopravci, kteří mohou výrobce oslovit přímo, ale objem objednávky se dá spočítat na prstech a to ještě jen v případě, že dopravce soutěž vyhraje a ministerstvo ji posléze nezruší?

právě a velký a jistý objem objednávky může přilákat velké výrobce, kteří se jinak objednávce na pár souprav včetně složitého schvalování pro české tratě vysmějí.

+1/0
12.5.2016 17:07

Š64i25m89o64n 57D52a77l51e73c36k58ý 8410964426225

Teoretická část je správná. Teď přejděme k té praktické, která se zakládá na údajích za posledních 20 let a vyjde nám, že nákupy státu a státních firem jaksi neodpovídají pravidlům tržní ekonomiky.

+2/0
12.5.2016 18:13

O22l87d63ř12i50c46h 76J55a20n32e19č39e32k 8549106233231

a nákupy ČD? ;-D

(koneckonců žádné překvapení, že firma 100% vlastněná a kontrolovaná státem trpí stejnými nešvary jako stát samotný)

+1/0
13.5.2016 11:12

J74a36n 82J98e92m44e59l80k36a 1735630

Otázka co se z těch peněz nakoupí. V msk kraji jezdí jako rychlíky 842/843. Ty jsou dobré a pohodlné, nevidím důvod, proč mrhat peníze daňových poplatníků na jejich náhradu. Nevím co má ČD jinde. Kdyby se ty peníze investovaly do náhrady 81x a osobních, tak to jo. Nejlépe na některých tratích elektrifikovat z fondů EU a koupit nějakou lehkou jednotku. Třeba Valašské Meziříčí - Rožnov. Nymburk - Boleslav (a ty stejně v žádných dohledných plánech na opravu nejsou).. Místo 300 mld za vrt. A hlavně je třeba zabezpečit jednokolejné tratě.

Spíš je problém, že někde rychlíky nejezdí vůbec.

Nevím zcela co jsi pomůžou s hrou na soutěže, virtuálními operátory, kteří budou mít státní unifikované vlaky. Co tam tomu přidají.(kromě zvýšení jízdného a ztráty jednotného lístku v ČR) Zbytečné stěhování lidí z ČD někam na nějakou další novou státní organizaci. Místo toho, aby vláda pořádně řídila české dráhy.

Doufám, že nebudou takto dotovat vlaky IC, které žádné unifikované dotované soupravy nepotřebují, I na Budějovice mi to příjde jako nesmysl.

Stejně nepochopím proč ministerstvo jasně nezastropovalo kraje na možnost vysoutěžit max. třeba 30% tratí nebo 30% přidělených peněz do roku 34. Má svoji státní firmu s dluhy a ta se půjde pást? To jako nechtějí platit ty dluhopisy?

Dále nevím proč je třeba soutěžit na 15 let, když budou mít půjčené vlaky a ty se jim tedy nemusí zaplatit! Proč nesoutěžit opakovaně třeba po 5 letech. Řetězce soutěží co 3 měsíce, stále dokola.

+3/0
12.5.2016 15:02

O24l44d59ř26i13c22h 40J90a70n51e31č42e87k 8689786413481

843 má jako rychlíkový vůz dvě vady: 1) uspořádání sedaček - výlučně 2+2 s maličkým stolečkem - je pro cesty na delší vzdálenosti naprosto nevhodné, člověk si občas někam chce odložit laptop, pití apod. nevím jaké trasy jezdí v MSK, já ho znám dobře z trasy Pardubice - Liberec, kde jede 3 hodiny. a 2) absence 1. třídy - když už mám kvůli úseku Břeclav - Pardubice koupený časový doplatek, rád bych ho využil i v návazném RYCHLÍKU. zkrátka na lokálku Liberec - Tanvald byl dobrý, na rychlík ne.

Nymburk - MB by mělo smysl elektrifikovat (a lépe napojit na Prahu) kvůli regionální dopravě Praha - MB. rozhodně ne kvůli rychlíkům Kolín - Česká Lípa (-Rumburk) vedených dvouvozovou jednotkou 854/954 (což jsou podle mě velmi zdařilé rekonstrukce, rozhodně lepší, než 843) - ta teď jede pod dráty Kolín - Nymburk, no tak by pod dráty jela o 30km dál.

o Vlkavské spojce a elektrifikaci do MB se mluví už hodně dlouho, jak reálně vypadá realizace netuším.

"někde nejezdí rychlíky vůbec" - nemyslím si, v ČR jezdí rychlíků mrtě.

co si pomůžou se hrou na soutěže? levnější nákup jednotek a levnější provoz u soukromých firem, které fungují efektivněji než státní moloch ČD.

proč by proboha MD mělo krajům stropovat, jakou část výkonů mohou soutěžit? 8-oRv Liberecký kraj vysoutěžil podstatnou část svých tratí a jednoznačně to vedlo ke zlepšení služeb pro cestující, nejspíš i k úspoře krajských peněz. u rychlíků brek nad likvidací síťovosti ještě dokážu pochopit (kvůli jízdenkám), v krajích se stejně jezdí za integrovaný tarif, takže je jedno, kdo je dopravce.

+3/0
12.5.2016 16:43

J23a54n 95J72e22m45e65l70k58a 1225280

Ano, oni si možná nakoupí levněji, možná budou mít pseudo levnější provoz. Ale to se projeví v jejich zisku, ne u zákazníka. Že uspoří kraj neznamená, že zákazník. Lokální vlak jezdí jen tam a zpět. Není tam zas tak co vymyslet. Ty peníze jsou stejně státní, ne kraje. Je tu státní firma. Proč 30%? Protože je to experiment, který může dopadnout jak v Anglii. Já o to zájem nemám. Až se to osvědčí, ať si soutěží dál.

0/0
12.5.2016 17:20

O53l14d30ř24i71c22h 40J75a72n91e35č20e23k 8199526713521

když se jezdí za krajský integrovaný tarif, jak by se to mohlo projevit u zákazníka? proč by nutně přinosem konkurence mělo být snížení ceny pro zákazníka? existují i jiné přínosy.

jo jo, to věčné strašení Anglií, to už známe. železnice v Anglii funguje v dost jiných zákonných a finančních podmínkách než ve střední Evropě, tak nechápu, jak to vůbec můžete srovnávat. v ČR stát / kraj maximální cenu jízdného (v jím objednávaných vlacích) reguluje, stejně jako četnost spojů. fakt nechápu, co máte za problém.

jak už jsem napsal - Liberecký kraj podstatnou část výkonů na svých železnicích vysoutěžil a očividně to přineslo řadu výhod.

0/0
13.5.2016 11:24

O92l94d40ř24i12c21h 67J80a77n89e11č98e92k 8559536983221

to je překvapení, že nejvíce proti křičí Pardubický kraj ;-D možná by pro ty s kratší pamětí bylo dobré připomenout, že tamní náměstek pro dopravu je bývalým šéfem železničních odborářů :-P

a kdo že to křičí z Vysočiny?

a jinak k vlastní koncepci - jestli to skutečně bude výhodnější, než aby dopravci měli vlastí soupravy, neumím posoudit. stát ve velkém objemu určitě nakoupí levněji, ale dopravci se k půjčenému nejspíš nebudou chovat stejně jako k vlastnímu. nicméně pokud je to jediná možnost, jak konečně prolomit věčné rušení a oddalování tendrů na rychlíky a umožnit férovou soutěž výrobců vozidel (namísto zakázek šitých na míru Škodě), tak je to asi správně.

+1/0
12.5.2016 14:39
Foto

O47l66d30r17i69c74h 38S13z68e55l86i44g81a 7633692729229

Třeba budou na půjčování souprav prodělávat méně, než na jejich provozování.

0/0
12.5.2016 14:34

J76i63n81d13ř51i92c62h 42Š93k32o38p76e78k 4455811200115

stát provozuje vlaky, nebo jak se má chápat to srovnání ?

0/0
12.5.2016 17:07

J70a85n 51P45r33i29c11h20y42s64t79a46l 8941358413

„Je to tunel. Stát má 170 let České dráhy a jejich know-how a teď chce vyvést tyto činnosti na jiné,“ tvrdí Jaromír Dušek, náměstek pro dopravu v Pardubickém kraji.

Zda je to tunel ci nikoliv, o tom lze spekulovat. Ovsem zbytek tvrzeni pana namestka je 100% naprosty nesmyl. Ceske Drahy vznikly v roce 1993. Kde vzal tech 170 let?

0/0
12.5.2016 13:39

J35a79n 78V88a27l18a95l72í66k 6746749520986

bere to ještě z dob rakouska uherska :-)

+1/0
12.5.2016 13:50

M36a89t20o15u34š 80K92y83n30c76l 4534447791929

Je to skoro jako role realitního makléře, skoro nikdo ho nepotřebuje, ale on se potřebuje něčím živit, tak stát asi potřebuje přiživit pár úředníků? A když to tady doposud vcelku funguje, proč to měnit?

+1/0
12.5.2016 13:06

J18a38n 82V94a98l95a96l50í98k 6666929920916

Stát pak bude své vlaky půjčovat dopravcům, aby s nimi jezdili na dotovaných tratích. Z dopravců se tak stanou pouzí provozovatelé, kteří dodají lidi a obchodní zkušenosti. Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Prvních třicet státních motoráků hodlá ministerstvo nasadit na tratě Liberec–Pardubice, Liberec – Ústí nad Labem a Ostrava–Opava–Olomouc. A tyto tratě budou muset dopravci vysoutěžit: vítězové získají smlouvu na 15 let, jezdit začnou koncem roku 2018.Po velké vlakové soutěži bude následovat soutěž na třicetiletou údržbu vlaků. „Myslím, že to bude velice dobrý impulz pro investice do nových údržbových základen,“ řekl Paroubek. Údržba nových vlaků by tak neměla být závislá na infrastruktuře Českých drah, ačkoli ty budou mít zřejmě velkou šanci stát se vrchním údržbářem státních strojů. Příští rok pak chce ministerstvo nakoupit i elektrické soupravy pro tratě z Prahy do Děčína, Chebu, Brna a Hradce Králové a z Brna přes České Budějovice do Plzně.

No a ten kdo získá zakázku na udržbu bude mít hezký šolich placený z daní i pro soukromé dopravce.Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/stat-na-konci-leta-vypise-obri-tendr-na-nakup-triceti-vlaku-1294731#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

0/0
12.5.2016 12:22

R74o22m84a69n 57P76o12l82á52č54e74k 5226249425

A proškolení zajistí kdo? Pokud se nakoupí něco jiného než jezdí ted :-).

0/0
12.5.2016 12:56

M57i14r13o35s54l46a25v 86Z44i82k78m75u55n12d 6858902527218

Přitom se říká, že stát je špatný hospodář ... kdo bude vozidla opravovat, kdo bude zajišťovat provozní údržbu ... kdo povede reklamační řízení v případě garanční závady ...

V depu se jednalo přímo se zástupcem dodavatele (vedoucí garančního servisu) ihned po odstavení vozidla kvůli garanční závadě a sepisovala reklamační hlášenka a přerušoval se běh garance do doby opravení závady třeba i návratem vozidla do výrobního závodu ...

Bude "vlastník" vozidla (stát zastoupený MD) zajišťovat centrálně nákup náhradních dílů nebo to bude přeneseno na nájemce ...

+1/0
12.5.2016 12:21

J41a88n 27V70a45l16a95l66í77k 6196659820186

to je jako když si pujčíte auto v půjčovně náklady jsou vyšší než když si ho koupíte a necháte si ho opravit sám...

+1/0
12.5.2016 12:24
Foto

A82l84a62n 48Ř45e95p40k48a 4555756

Tam ať radši dovedou dokonce vzájemné uznávání jízdenek mezi dopravci, včetně oblíbených síťových nabídek ČDR^

+8/0
12.5.2016 12:09

J87a76n 11V90a80l31a10l96í61k 6116629800346

Jo pravda dokud zde nebude uznávání jízdného mezi dopravci tak to bude na prd... nerad bych si kupoval 4 jízdenky na jednu cestu :-/

0/0
12.5.2016 12:50

F25r85a67n95t39i87š67e15k 31V60a74n94ě90k 1917624497937

Realita v českém "bordelu". Jakýkoliv dopravce, který si bude muset ty vozidla pronajmout bude nucen mít vozidla z nabídky co stát dá. Když dopravce bude požadovat nějaké velkokapacitní vozidlo např. pro přepravu kol nebo třeba vozidlo napůl pro cestující, napůl bistro, tak stát řekne: Sorry, to nemáme v nabídce. Máme vozy jen pro 8 kol. Dopravce bude chtít něco naistalovat, třeba wi-fi. Sorry, to je drahé, by se muselo předělat, máte to bez wi-fi. Dopravce si bude stěžovat, že třeba nefunguje často klimoška. Sorry, to je v pořádku. Naši technici říkej, že je vše O.K.. Ale cestující bude nadávat na dopravce, že je tam jako v sauně. Samozřejmě majitele vozidel to tížit nebude, protože stejně dopravci budou nuceni využívat jeho vozidla.

+6/0
12.5.2016 11:54

M21a72r84t22i39n 93K44y25p24r 2442765224134

To je asi největší problém - zodpovědnost za stav vozidla. Majitel se bude vymlouvat, že je případná závada věc běžné údržby a je to na provozovateli, provozovatel že je to věc servisu a tedy majitele a cestující pojede jako v sauně nebo si nebude moct odskočit na záchod.

+5/0
12.5.2016 12:02

F81r55a12n59t47i62š76e98k 11M59a87t69ě65j26č35e94k 7883382473561

Ze státu bude opět podnikatel. ANO, dokážeme to, všechno rozjebat!

+4/0
12.5.2016 11:43

M66a88r88t94i22n 85K91a32r79á24s52e89k 1928274779294

Myšlenka je to dobrá, ale má podle mě několik slabostí, které by se musely doladit dřív, než se do toho pustí.

Jednak mít zákon o veřejných zakázkách takový, aby se snadněji vyloučili uchazeči se špatnou pověstí nebo špatnými předchozímí zkušenostmi, Prostě aby se celkově víc přiblížily způsobu, kterým utrácí peníze soukromé firmy, které utrácí ze svého a dávají si exrtra majzla, aby utrácely smysluplně.

Za druhé to chce předělat systém odměn zaměstnanců tak, aby každý zaměstnanec mohl pocítit na mzdě, když bude pracovat dobře a nebo naopak když bude pracovat špatně.

Za třetí omezit a minimum politicky vázané funkce, kde se s každou výměnou vlády nebo i místní správy rozeběhne kolotoč personálních změn a tam kde by měli sedět odborníci, sedí kamarádi nového šéfa. Mám pocit že tento kolotoč nabírá s každou změnou o trochu víc lidí, než při minulém roztočení a tak se velice těžko drží funkční vyšší management na solidní odborné úrovni.

Pak bych věřil, že se podaří dobrá myšlenka realizovat bez Černomirdinovského "Chtěli jsme to udělat jak nejlépe umíme, dopadlo to jako obvykle"

+2/−1
12.5.2016 11:29

J92a41n 54H98o71p94p 7207222967512

"...dopravce, který s vlaky bude jezdit 10 až 15 let a za jejich údržbu bude platit."

To MD nevidí ten problém? Kdo donutí ty dopravce, aby tyto vozy udržovaly? Nestane se potom náhodou z nákladů na údržbu a zaměstnance to jediné, na čem se bude dát šetřit? Kdo donutí dopravce, aby ty vlaky udržovaly po celou dobu provozu, včetně posledních pár let, kdy už dopravci nebudou mít jisté, že přištích X let opět vyhrají? A kdo donutí dopravce, který následně "dostane" tyhle super jeté vlaky, "zaservisovat" své "dary" do nějakého pojízdného stavu?

+6/0
12.5.2016 11:21

M72i77c19h30a35l 16T39o64m46i92n65s16k46ý 9611705537284

To je jako Luftjarda Tvrdík, taky nakoupil desítky nových letadel.

A ČSA šly do kopru.

Ale chápu ve vládě jsou opět manažeři z ČSSD a k nim ještě populista a ... z před minulé éry Babiš

+3/0
12.5.2016 11:09

M86i17c96h76a47l 47S16v11o57b83o47d84a 1719781753975

Bohužel mám obavy, že to co úspěšně funguje v zahraničí, se v Česku opět zvrhne v černou díru, na které se napakuje pár vyvolených. Nepočítaje vytvoření dalších teplých místeček pro zasloužilé straníky:-(

+6/0
12.5.2016 11:09

T69o22m 24J23u59r88e46č60k38a 6805842625865

Takže stát chce soutěž na dopravce. Ti budou mít vlaky za stejnou cenu (od státu), za provoz budou platit stejné poplatky správci kolejí (SŽDC), palivo (elektřina/nafta) je bude také stát stejně...takže v čem se budou lišit cenou? No samozřejmě že na lidech a jejich platech. Jinými slovy vyhraje tan, kdo dokáže víc oškubat své zaměstnance. Tohle opravdu chceme? Ano, Ministerstvo dopravy ušetří, ale zase nám zde přibude X lidí, co budou brát milion různých dávek pro sociálně slabé? Ano, to chceme...

+10/0
12.5.2016 11:05

M93a91r38t27i75n 32K15a10r74á34s39e13k 1288764319904

Jestli se za poslední roky něco nezměnilo, tak právě české dráhy měly vždycky jednu z nejpřebujelejších struktur, plnou nadbytečných a občas královsky placených lidí. Jako soukromý podnik by s tímto přístupem musely už dávno zkrachovat. Nemyslím si, že by to bylo o škubání zaměstnanců. ale o optimalizaci a snížení počtu pracovníků v adminnistrativě. Je to sice také nepopulární krok, ale je to také bolest všech podniků. které si na svůj provoz nemusí nutně vydělat. Kde jsou zdroje peněz i jiné než výdělek, vždycky se jde míň důsledně po kontrole nákladů. (Přímo úměrně)

0/−1
12.5.2016 11:14

M79i74r23o89s17l76a48v 55Z40i68k97m70u45n48d 6668612527248

Můžete být tak neobyčejně laskav a uvést konkrétní čísla, zejména ve srovnání s "vyspělými" železničními správami, např. německé DB nebo švýcarské SBB ... tj. počet "nadbytečných" lidí v administrativě na jeden km tratí !!!

České dráhy v přehledech UIC ohledně počtu pracovníků v administrativě zpravidla zaujímaly "čestné" předposlední místo, zatímco na špičce tohoto seznamu byly železniční podniky po jejichž kvalitě služeb český človíček jen závistivě slintá ...

0/0
12.5.2016 12:26

M62a90r19t66i94n 55K70a97r94á86s83e20k 1418214249684

Tak jsem teď chvíli hledal a nejspíš se za poslední roky něco změnilo a pravdu budete mít Vy. Proto jsem to psal s odkazem na dřívější dobu.

0/0
12.5.2016 19:46

R58o16m70a72n 78J27e53s81c86h17k34e 9438635367675

Podívejte se na budovu nábřeží Ludvíka Svobody 12. Dříve tam byli lidé pro celé Československo. A dnes ? Běžte spočítat kanceláře. A to odešlo SŽDC a ČD Cargo je také jinde.

0/0
14.5.2016 6:25

M77i59r13e24k 39Z81á22v78o67d29n18ý 7802607710298

Jenže tak to funguje ve všech jiných odvětví. O tom je kapitalismus. A je dobře, aby v něčem panovat kapitalismus a v něčem jiném socialismus? ... Řekněme si to narovinu. Když se řekne "nejnižší cena", vždy to někdo zchytá. Pokud se ten problém nepřenese na zaměstnance dopravce, tak se přenese třeba na zaměstnance dodavatele. A kdo je ochoten platit více než musí? Jen stát. A stát je socialismus.

0/0
12.5.2016 12:41

M36a85r55t76i89n 59Š89t79r45o44s 4479367780878

Souhlasím s Vámi napůl. Pravdu vidím v tom, že těch vlastně už zbude hodně málo věcí, ve kterých se mohou dopravci odlišit. Na druhou stranu, nemusí to být oškubání zaměstnanců, ale třeba jen efektivnější organizace jejich práce...

0/0
12.5.2016 16:47

J31a36n 44S68ů29r15a 4595373953842

Vyhraje ten,kdo bude mít nejnižší náklady včetně režijních a minimum pijavic v zaměstnaneckém poměru se stranickou knížkou či nesmyslných výdajů typu reklama na Davis Cup

0/0
12.5.2016 22:51

R85o45m37a13n 53J69e46s91c19h66k79e 9478875857465

Pamatuji Československo a budovu nábřeží Ludvíka Svobody. Dnes je tam více zaměstnaců v malém státě. Když vidím, kolik je ve městech úředníků pro nic za nic, dívím se, že to ještě funguje. Tolik papírování všude.

0/0
13.5.2016 22:03

J17a86n 79Š67p78l90í54c43h89a45l 2911731229414

komentuji minimálně, ale tento příspěvek mě zase rozpálil do běla. V historii už jsme si nespočetně krát ověřili, že český stát prostě není dobrý hospodář a že jakýkoliv jejich zásah do podnikatelského trhu končí v tom lepším případě předraženými zakázkami a tendry táhnoucí se na x let.

Proč se neustále snaží vstupovat zrovna do sektoru který naprosto perfektně ukázal, že pokud funguje konkurenční prostředí tak se služby sami zlepšují a zlevňují právě díky působení soukromých podnikatelům?

Co přijde teď? Koupíme vlaky, na které z vlastních daní dáme minimálně 4mld, české dráhy najmout další hejno zaměstnanců, kteří budou muset někde sedět, založíme nový odbor, který povede velice dobře placený náměstek a jeho 4 zástupci. Až se změní politická garnitura, vypíše se nový tendr, protože se náhle zjistí že ten starý byl pro stát nevýhodný a uzavře se další smlouva provázená pochybnostmi a úplatky.

Prosím naše politiky aby se konečně probrali a NECPALI se do věcí, které řešit opravdu nepotřebují! Děkuji

+4/−2
12.5.2016 10:35

M66i68r98e88k 70Z89á53v32o85d35n74ý 7972547260218

Vy tady nechcete vytvořit tržní prostředí?

+1/0
12.5.2016 10:37

J18a83n 47Š58p32l21í27c79h68a27l 2921401129464

Mirku četl jsem několik dalších vašich příspěvků a nějak nechápu, jak podle Vás má tento krok zlepšit tržní prostředí v oblasti osobní kolejové dopravy? Proč myslíte, že je soukromé dopravce lepší tlačit do využívání vozů, které nemusí být k ohledu na jejich pohled na podnikání vhodné? Ano, souhlasím s názorem, že když stát bude půjčovat jednotky umožní to možná vstup více podnikatelů do tohoto odvětví, ale za jakou cenu? V celkovém součtu (náklady na údržbu, které bude stát muset outsourcovat, provozní náklady, odpisy, administrativní zázemí a vše ostatní) budou náklady pro naši společnost mnohem vyšší, než kdyby si vše sám zařizovali podnikatelské subjekty, kterých i tak už na našem trhu působí více než dost.

Mnohem lepším řešením je prostě kompletně otevřít soutěže na všechny linky, ať už dálkové nebo příměstské a nechat dopravce ať se sami rozhodnou jestli se přihlásí s vlakem s jedním nebo dvěma záchody, kuchyňkou, nebo jídelním vozem ne jim diktovat s čím mají jezdit - to je jak kdybyste rozhodl že dnešní kamiony mají moc velké emise, ministerstvo nakoupilo flotilu a určovalo jim, s jakými kamiony mají jezdit....

+3/0
12.5.2016 10:44

M67i60r95e33k 60Z52á97v80o57d27n94ý 7912847110538

Osobně si myslím, že je větší risk nechat železnici bezbřehé liberalizaci. Myslím, že zde bude pouze pár velkých hráčů. A pokud něco stát vysoutěží a poté společnost padne, bude zde vakuum, protože nikdo nebude schopen výpadek třeba i mnoha linek vykompenzovat (tedy to, co píše pan Janata). A opravdu si netroufnu, zda by outsourcing služeb v roli státu byl dražší, než menší míra konkurence. Navíc bude zajistěna určitá kvalita služeb, protože nenastoupí dopravce, který sice nabídne nejnižší cenu, ale bude jezdit s polorozpadlým šrotem :)

0/0
12.5.2016 10:54

R92a80d46e38k 31J81a61n54a25t89a 9295486884392

"Proč myslíte, že je soukromé dopravce lepší tlačit do využívání vozů, které nemusí být k ohledu na jejich pohled na podnikání vhodné?"

-------

Řeč je o objednávané dopravě. Tam nemá smysl mluvit o vozech "vhodných k podnikání", protože si stejně dopravce kupuje vozidla podle požadavků objednatale (státu nebo kraje).

+1/0
12.5.2016 10:59

R71a76d59e51k 84J28a74n77a73t93a 9735236374352

No, v Německu to některé spolkové země v regionální doravě dělají přesně takto.

Koupí si za veřejné peníze ve veřejné soutěží vlaky a provozovatele soutěží samostatně. Pak se může provozovatel měnit třeba každých 5 let a kdyby zkrachoval, není problém. Vlaky po něm zůstanou a rychle (protože zájemce nemusí kupovat vlaky) vysoutěží jiného. Jinak vlaky schramstnou věřitelé.

+5/0
12.5.2016 10:41

M30i62r39o36s26l35a75v 45Z56i12k79m64u16n16d 6808432417148

A není ten regionální německý dopravce z hlediska vlastnictví akcií částečně vlastněn spolkovou zemí ... propojenost dopravců vlastnictvím akcií jiného dopravce je dost velká ...

jinak vlaky schramstnou věřitelé ... a co s nimi budou dělat - začnou snad provozovat drážní dopravu ... v Německu je vozidel nadbytek, jsou prodávána do Rumunska a Bulharska, kde jezdí ve stavu, v němž by je na německé nebo české koleje nikdo nepustil ...

0/0
12.5.2016 12:51

P18e50t84r 49N45i49v98n81i77c24k16ý 3512634175547

Jak mohou věřitelé schlamstnout vlaky, když nebudou dopravce, ale státu?

0/0
12.5.2016 13:23

J35i33r61i 59Z91u31z62a63ň36á30k 4568700303226

Kupuje se dobře z cizích peněz ať si udělá menečment u některé banky půjčku pak si koupí a půjčuje,,když chtějí h*upácí dělat byznys.

+2/−1
12.5.2016 10:29

M68i96c39h62a68l 15H85o50l80í26k 6894372445562

Stát si nemá co hrát na podnikatele. Začínám pomalu věřit teorii, že naši vládu někdo ovládá, protože takovou blbost nevymyslí ani cvičená opice.

+6/−1
12.5.2016 10:21
Foto

L60u38k14á47š 72N19o80v81o28t83n48ý 6816547858588

No, pokud alternativou k "vládnímu podnikateli" jsou ČD, tak to nevím jestli je ta alternativa, kterou hledáme. To je jako se rozhodnout, jestli si nechat uříznout nohu nebo ruku ;)

+2/−4
12.5.2016 10:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.