Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jsme v právu a peníze z arbitráže dostaneme zpět, věří ředitel ČD

Generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek je přesvědčen, že je jen otázkou času, než i jiným dopravcům dojde, že jsou v soutěžích příliš levní. Cestující se letos dočkají pohodlnějších vlaků na dalších trasách, uvedl Krtek v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28a76v28e72l 89Š21m26í69d50e42k 6209360643388

Jen od koho chce stát kupovat ty nové soupravy?

16.5.2016 7:49

P28a62v64e18l 60Š38m51í80d96e92k 6719750663198

Jak jsem četl jak stát bude půjčovat vlaky, dobře to řekl ředitel budem s nimi jezdit ano, ale opravujte si jeR^

16.5.2016 7:44

P13e49t65r 92H62o81m65o56l80k91a 2355843364785

ČD dluží 33 miliard... to je asi brnkačka. Dluhy se u nás přeci po vzoru vládnoucí strany napřed zesměšní, popřou a hlavně neplatí.

16.5.2016 0:41

V74a41c73l58a69v 70H86a70j19e21k 3546919969

To je ale kec. Vzhledem k letošnímu zvýšení ratingu ČD na mezinárodní úrovni by normální člověk neřekl, že ČD dluhy neplatí. A ČD zaplatili i arbitráž se Škodou, byť si to pan ministr nepřál.

16.5.2016 8:23

J76a94n 30J79e27m44e58l59k46a 1915540

Za prvé je špatně, že stát nezaplatí ČD 500 milionů za výluky - klidně na úkor jejich zadlužení, zvlášť, když jinak státní podpora v EU zatím není dovolená. Už jen to, že v minulých letech stát neplatil adekvátně za osobní dopravu, tahal zisky z nákladní, nic neinvestoval do modernizace Carga, a tak to dopadlo.. A stejně stát sekal stamilionové deficitní manka. V době růstu.

Díval jsem se na nápad, kde chce stát kupovat nové rychlíkové soupravy na půjčovnu. Normálně, když někdo chce něco zlepšovat s dobrým úmyslem, obvykle zlepšuje, co je špatné. Nemrví, to co je na ČD dobré - jednotný systém jízdného atd.

Tady jaksi přesně naopak. Nahrazovat se má to nejmladší a nejlepší, co ČD na regionálních tratích má, nejpohodlnější, co je v pohodě. Ne 50 let staré kousky.

To nejlepší, co drželo regionální dopravu aspoň trochu nad vodou.

Rychlíkové motorové soupravy 842, 843. Jako rychlíky jsou výborné. Dále 854 má sice své roky, ale opět modernizované a fungují dobře. PS nové stroje samozřejmě mají všechny ty DPF EU drahé nesmysly jako osobní auta.

Tyto soupravy mají docela špatné zrychlení a asi docela velkou váhu, takže na osobní moc použít nejdou.

Jako první jedna z prvních tratí, Ostrava, Krnov Olomouc, kde právě jako rychlíky jezdí 842. A vůbec nic nepotřebují - ať si svoje EU peníze strčí někam a nechají ČD.

Tam by naopak bylo třeba nahradit (jako všude) na OS - 810ky. Samozřejmě Jančurovy Desira a Talenty na Komárnu jsou mnohem lepší, rychlejší a pohodlnější. A to ne..

Nevím jestli jsou na ministerstvu takoví vypatlanci (nová pravidla na kruhových objezdech by tomu nasvědčovala) nebo insideři. Tak oni donutí možnáČD sešrotovat jejich dobré nakoupené,často asi zaplacené nebo modernizované jednotky a soukromým naopak nabídnou za hubičku nové státní. To je krok přímo proti své firmě.

ČD& Sždc jsou samozřejmě nepochopitelní v nakládání s majetkem a vytváření podmínek pro cestování vlakem 21st.-parkovací místa. Na rozdíl od Jančury nevznikají, zanikají, rozprodávají..

15.5.2016 23:31

R43a12d55k61o 16K82ř26i34v53á24n12e32k 7610963275950

"Provoz autobusů je přeci levnější" - ani není nutno se dívat dolů, který novinář tuto perlu napsal.:-)

1. Ano, jeden autobus je levnější, než jeden vlak. Kolik autobusů musí nahradit jeden vlak? Stačí se třeba v Plzni podívat na plné parkoviště výlukových autobusů, které nahrazují jeden či dva vlaky ve špičce. Jeden autobus stačí někde na lokálce.

2. Autobusy je třeba přistavit, platit nějaké čekání a jet občas "naprázdno", pokud je rozdílný počet vlaků v obou směrech v době výluky.

3. Mimochodem, naprázdno se před či po výluce provážejí i některé prázdné soupravy kvůli oběhu. Počet potřebný souprav a počet strojvedoucích bývá při výlukách vyšší, než při běžném provozu. Platí to i pro ty správné a oblíbené dopravce, není to specifikum ČD.

15.5.2016 19:21

A47d26a78m 56B80e17r88n67a78u 6841707553660

4. Autobusy obvykle jezdi po zastavkach, vetsinou tedy jezdi delsi trasu nez vlak.

5. Dopravce v mistech prestupnich stanic nasazuje koordinatora, aby podaval informace cestujicim, komunikoval s vypravcim a ridil odjezdy autobusu. Tedy dalsi personalni potreba navic...

15.5.2016 19:56

J91a29n 25S93ů80r13a 4365683403182

Ano, doporučuji třeba NAD v úseku Liberec - Turnov za rychlíky...To je delší a pomalejší trasa autobusem..To samé např. Liberec - Jablonné pod Ještědem.

15.5.2016 22:13

K12a38r38e66l 53Ř62e92h97á27č30e26k 9622210301232

A co třeba Brno - Přerov, Plzeň - Nepomuk, atd. Ono vybrat zrovna jednu relaci a použít ji jako bernou minci je mimo.

16.5.2016 0:53

R97a61d94k65o 92K36ř96i55v78á86n31e81k 7160663255230

Jasně, všichni kecají, protože v Liberci je to jinak. A tak je to v iDnes se vším... :-):-):-)

16.5.2016 11:53

O69t78t84o 69P53o52s77p32í24š26i91l 4714375457748

Skvělý příklad! Něco okolo 60 Kč/buskm bylo vysoutěženo u NAD Liberec - Stará Paka.

Tak, otázka za bludišťáka: Byla NAD levnější, když za rychlík jely 3 až 4 autobusy??

19.5.2016 7:21

J66a13n 73S67ů15r74a 4725733243752

Na NAD pro 810 je potřeba kolik autobusů? Víte, kolik autobusů jezdilo většinou na trase Liberec - Turnov - Železný Brod za rychlíky? (2, cena vlkm 120 Kč, busem ještě výrazně kratší kilometrově).

15.5.2016 22:17

R40a82d87e65k 41J20a90n59a14t12a 9915426444522

Tak nějak zapomínáte na to, že vám většina nákladů na vlak nabíhá, i když je NAD. Vlakové soupravy se na dobu výluky nezbavíte. Strojvůdce taky nepropustíte. Naopak, kvůli vzniklým zpožděním platíte přesčasy ... ušetříte pouze poplatek za dopravní cestu a za naftu.

15.5.2016 23:47

J53a18n 26S43ů77r20a 4145823503502

810 odpisy příliš nákladově do hry nevstupuje. Ale jinak souhlasím.

15.5.2016 23:49

R55a25d13e92k 57J18a94n15a20t55a 9765216944432

Ještě jsem zapomněl na ztrátu tržeb. Někteří cestující se kvůli výluce na vlak vykašlou. Když je autobusů více a průvodčí je jen v jednom, jezdí někteří načerno, atd ...

15.5.2016 23:50

A58d84a81m 79B76e41r71n73a70u 6381247603650

Jsou tam casto jeste dalsi naklady, jako tvorba vylukovych jizdnich radu a jejich vylepovani po zastavkach, oznacovani nahradnich zastavek, pokud k tradicni zastavce autobus napr. kvuli rozkopanemu prejezdu nedojede, atd... ackoliv bych toto ocekaval od SZDC, kdyz je problem na jejich strane, tak resit si to musi dopravce. Vyluka je pro dopravce proste vzdy drazsi.

16.5.2016 0:42

A56d39a45m 65B36e98r46n25a84u 6931877663550

I tam, kde je nahrada za 810, tak vyluka je obvykle na casti trasy. Tedy pro predstavu si rozdelime trat na body A - B - C - D. Pokud je vyluka mezi body B - C (je jedno kde ty body jsou, protoze se vyluka posouva), tak potrebujeme 2x 810 + 2x strojvedouci na useky A - B a C - D. Pruvodci se sice sveze autobusem, ale strojvedouci nikoliv.

16.5.2016 8:50

K93a96r36e34l 96Ř76e96h30á10č29e34k 9322130721182

Loňskou výluku jezdily v úseku Liberec - Stará Paka většinou 4 autobusy, tak prosím Vás nelžete.

16.5.2016 0:54

J82a50n 41S63ů42r56a 4395583793192

Jel jsem loni třikrát. Pokaždé dva autobusy.

16.5.2016 7:38

M21i84r95o96s43l98a86v 91Z19i84k77m76u44n14d 6278832687358

Počet míst k sezení v autobusech NAD by měl odpovídat počtu míst k sezení v nahrazované železniční soupravě ...

V tuzemsku se běžně při NAD přepravují stojící cestující, zejména když je poskytovatelem NAD podnik MHD mající nízkopodlažní vozidla s malým počtem míst k sezení.

V Rakousku ve vyloučeno, aby cestující ve vozidle NAD stál ... stojící cestující je zakázáno přepravovat ... Stane se - třeba i mně, že kvůli jednomu "nadbytečnému" cestujícímu jej samostatný BUS ...

Celý problém spočívá v tom, že objednavatelem NAD je dopravce, nikoli provozovatel dráhy který z "nějakých" důvodů není schopen zajistit "provozuschopnost dráhy" ... Z jakých to dopravce nemusí zajímat ...

Měl by zaplatit i zvýšené náklady dopravců ...

16.5.2016 8:47

M39i25r40e13k 95Z72á16v11o52d55n13ý 7232477670768

Asi tak. Nechápu, jak může obhajovat to nemehlo Ťoka. Vymýšlí samé hloupost, které škodí cestujícím. Dále nechápu, proč horší vozy Bdpee nahrazují lepší vozy Bpee. A nakonec jsem zvědavý, kdy dojde ke komplení obměně vozů na trase Šumperk - Brno, která měla podle slibů ČD proběhnout tento rok.

15.5.2016 18:20

T54o87m 64J21u34r12e85č35k45a 6205622335155

Plán byl, jenže MD si na poslední chvíli vymyslelo Ec do Linze a zrychlení R do Luhačovic, takže ty vozy půjdou na přání MD nejspíše tam....

15.5.2016 20:40

M73i96r59e25k 71Z69á33v49o92d79n81ý 7982347360978

Ano, a tím mě pekelně naštvali a budu jim to předhazovat při každé příležitosti :/

16.5.2016 9:30

M43i45r16e71k 39Z19á66v59o39d28n56ý 7102377390158

Ale samozřejmě větší část odpovědnosti nese MD pod taktovkou ... Ťoka, který zmrší, na co šáhne (bez ohledu na to, že mu neodpustím zrušení zastavování poloviny vlaků na Brno v ČT).

16.5.2016 9:33

R66o84m19a82n 94P78o57l52á97č74e96k 5536149935

Hezký rozhovor.:-).

K samotné konkurenci na železnici. Dokud stát nedá podmínku uznávání jízdenek, tak to bude vždy paskvil...

Viz Plzen - Most... Rychlík Arriva, osobák ČD, ale lístek mám bud na to nebo to, ale nemůžu si vybrat... Což je krok zpět...

15.5.2016 18:05

P83e39t35r 77B58e36z12s74t56a60r74o64s39t10i 2849536233331

Mám Tesco kartičku a v Bille mi ji nechtějí uznat...

15.5.2016 18:08

M21i63r74e24k 24Z24á53v13o63d86n62ý 7732647210238

Takže je správné, když je někde nějaká výhoda (železnice), tak ji zlikvidovat, protože výhody se nehodí?

15.5.2016 18:18

R54o44m43a27n 74P59o79l78á63č20e61k 5316299245

Ale platební kartu Visa a MC mi uznají oba.;-) a o tom to je ;-).

Ale přímo k tématu. Proč se tedy prakticky všude v ČR na krajích zavádí integrované systémy? Proč jít na železnici opačnou cestou?

15.5.2016 18:30

M27i52r22e31k 82Z29á91v40o19d24n21ý 7622157330478

Přesně tak. Služby Tesco či Billy neplatí stát, ale přepravu cestujících ano. Pokud vytvoří jednotný integrovaný systém na celostátní úrovni, mohou si zadat do výběrového řízení také tarifní podmínky.

15.5.2016 18:37

R86o92m85a20n 52P26o55l49á19č95e58k 5616829955

Přesně tak. Možná krajně by bylo zkousnutelné uznávání na dané trati, ale celostátní by byla lepší :-)

15.5.2016 18:42

R60o13m62a32n 82L49i68p20s61k42ý 2379923619

Odkdy stát platí přepravu cestujících RJ nebo LE?

15.5.2016 20:15

J14a34n 12V63a96l74a55l25í32k 6686449180706

Platí jim jako ČD za slevy

15.5.2016 20:21

V11a96c71l22a86v 70H40a56j22e63k 3176109819

Na rozdíl od vlaků ČD v závazku přesně za osobu ve vlaku.

16.5.2016 8:29

M49i97r28e82k 34Z76á24v32o92d45n83ý 7922947640188

Však jde o dotované spoje v objednávce MD, na které má vypsat výběrové řízení, nikoliv na čistě komerční linky.

16.5.2016 9:31

A50d44a80m 92B86e74r78n67a23u 6881307503320

Coz je, jak se ukazalo na trase PHA-OVA, mnohem vyhodnejsi, nez kdyz to je zapocitano nejakym pausalem v celkove objednavce, jako tomu bylo drive.

16.5.2016 9:40

J31a57n 21V48a55l96a91l15í27k 6146859200406

A co to s tím má co dělat vaše kartička do Tesca? Koupím lístek z bodu A do bodu B a nemělo by mě zajímat jaký je to dopravce.

15.5.2016 19:26

O55n78d14ř36e37j 92Š75t75ě47p71á28n36e16k 5949740288609

A kde si ten lístek koupíte?

15.5.2016 19:50

A69d45a56m 73B10e70r86n72a54u 6481667263440

Tam kde se dnes obvykle kupiji listky... v e-shopu, v pokladne, to preci vubec neni podstatne. Muze mit i nejakou predplacenou univerzalni jizdenku, jako kilometricka banka, SONE, atd...

15.5.2016 20:03

O26n75d17ř76e43j 32Š87t18ě62p92á57n55e55k 5199480298299

Tak to funguje i u letadel? ;-D

15.5.2016 20:06

K89a95r40e97l 53Ř26e73h83á81č77e42k 9482640481362

Tak srovnávat letadlo, kde letíte občas a cestu většinou plánujete dopředu s vlakem, kde většinou jezdíte denně do práce, školy a podobně je hodně mimo.

15.5.2016 20:18

R18a31d37e12k 59J97a28n40a95t71a 9605816624262

Částečně ano. Mají společné rezervační systémy. Letenku Emirates i AirFrance tak koupíte na stejném místě.

15.5.2016 23:49

J53a24n 76V33a34l28a75l29í13k 6286329900126

Říká vám něco jízdenka labe-elbe?

Z Melnika jsem na ni jel do Děčína vlak pak autobus do Hřenska lodí do Německa a z Německa vlakem do Děčína a pak vlakem do Mělníka a šlo to na jednu jízdenku.

15.5.2016 20:26

J58a50n 20P75r23i38c18h28y47s87t21a27l 8691918773

V mnoha zemich to tak funguje, jen jizdenky se zvlastni slevou mivaji omezenou platnost na konkretniho dopravce - a konkretni vlak.

15.5.2016 23:23

O10n12d81ř65e91j 30P64l34í27v71a 9400235181413

Nevšim sem si, že by Tesco a Billa měli společný supermarket...

16.5.2016 0:00

M12i33r82o37s17l26a81v 54Z60i83k68m34u17n34d 6768882217178

Jenže jako koncový zákazník máte možnost jít si vybrat, kam půjdete nakupovat ... na železnici "někdo" objedná monopolního dopravce, který se "mu líbí", protože chce mít nejmíň peněz, ale koncový zákazník se musí přizpůsobit jinému monopolnímu dopravci, který mu poskytuje horší služby než ten předchozí, ale to "někoho" nezajímá ...

16.5.2016 8:50

V58a83c51l13a25v 49H35a20j37e84k 3856579519

O cizinci s mezinárodní jízdenkou do Žatce ani nemluvě.

16.5.2016 8:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.