Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme v právu a peníze z arbitráže dostaneme zpět, věří ředitel ČD

Generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek je přesvědčen, že je jen otázkou času, než i jiným dopravcům dojde, že jsou v soutěžích příliš levní. Cestující se letos dočkají pohodlnějších vlaků na dalších trasách, uvedl Krtek v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29a95v72e53l 44Š71m43í51d81e81k 6879250323838

Jen od koho chce stát kupovat ty nové soupravy?

0/0
16.5.2016 7:49

P63a64v77e69l 40Š73m63í44d44e25k 6429460813698

Jak jsem četl jak stát bude půjčovat vlaky, dobře to řekl ředitel budem s nimi jezdit ano, ale opravujte si jeR^

+3/0
16.5.2016 7:44

P56e24t22r 31H63o61m21o85l90k38a 2745123794265

ČD dluží 33 miliard... to je asi brnkačka. Dluhy se u nás přeci po vzoru vládnoucí strany napřed zesměšní, popřou a hlavně neplatí.

0/−3
16.5.2016 0:41

V75a36c43l23a77v 62H23a81j27e43k 3796679609

To je ale kec. Vzhledem k letošnímu zvýšení ratingu ČD na mezinárodní úrovni by normální člověk neřekl, že ČD dluhy neplatí. A ČD zaplatili i arbitráž se Škodou, byť si to pan ministr nepřál.

+5/0
16.5.2016 8:23

J84a61n 56J20e97m89e73l94k66a 1695650

Za prvé je špatně, že stát nezaplatí ČD 500 milionů za výluky - klidně na úkor jejich zadlužení, zvlášť, když jinak státní podpora v EU zatím není dovolená. Už jen to, že v minulých letech stát neplatil adekvátně za osobní dopravu, tahal zisky z nákladní, nic neinvestoval do modernizace Carga, a tak to dopadlo.. A stejně stát sekal stamilionové deficitní manka. V době růstu.

Díval jsem se na nápad, kde chce stát kupovat nové rychlíkové soupravy na půjčovnu. Normálně, když někdo chce něco zlepšovat s dobrým úmyslem, obvykle zlepšuje, co je špatné. Nemrví, to co je na ČD dobré - jednotný systém jízdného atd.

Tady jaksi přesně naopak. Nahrazovat se má to nejmladší a nejlepší, co ČD na regionálních tratích má, nejpohodlnější, co je v pohodě. Ne 50 let staré kousky.

To nejlepší, co drželo regionální dopravu aspoň trochu nad vodou.

Rychlíkové motorové soupravy 842, 843. Jako rychlíky jsou výborné. Dále 854 má sice své roky, ale opět modernizované a fungují dobře. PS nové stroje samozřejmě mají všechny ty DPF EU drahé nesmysly jako osobní auta.

Tyto soupravy mají docela špatné zrychlení a asi docela velkou váhu, takže na osobní moc použít nejdou.

Jako první jedna z prvních tratí, Ostrava, Krnov Olomouc, kde právě jako rychlíky jezdí 842. A vůbec nic nepotřebují - ať si svoje EU peníze strčí někam a nechají ČD.

Tam by naopak bylo třeba nahradit (jako všude) na OS - 810ky. Samozřejmě Jančurovy Desira a Talenty na Komárnu jsou mnohem lepší, rychlejší a pohodlnější. A to ne..

Nevím jestli jsou na ministerstvu takoví vypatlanci (nová pravidla na kruhových objezdech by tomu nasvědčovala) nebo insideři. Tak oni donutí možnáČD sešrotovat jejich dobré nakoupené,často asi zaplacené nebo modernizované jednotky a soukromým naopak nabídnou za hubičku nové státní. To je krok přímo proti své firmě.

ČD& Sždc jsou samozřejmě nepochopitelní v nakládání s majetkem a vytváření podmínek pro cestování vlakem 21st.-parkovací místa. Na rozdíl od Jančury nevznikají, zanikají, rozprodávají..

+2/0
15.5.2016 23:31

R61a69d72k76o 72K49ř94i37v92á47n67e17k 7800293675280

"Provoz autobusů je přeci levnější" - ani není nutno se dívat dolů, který novinář tuto perlu napsal.:-)

1. Ano, jeden autobus je levnější, než jeden vlak. Kolik autobusů musí nahradit jeden vlak? Stačí se třeba v Plzni podívat na plné parkoviště výlukových autobusů, které nahrazují jeden či dva vlaky ve špičce. Jeden autobus stačí někde na lokálce.

2. Autobusy je třeba přistavit, platit nějaké čekání a jet občas "naprázdno", pokud je rozdílný počet vlaků v obou směrech v době výluky.

3. Mimochodem, naprázdno se před či po výluce provážejí i některé prázdné soupravy kvůli oběhu. Počet potřebný souprav a počet strojvedoucích bývá při výlukách vyšší, než při běžném provozu. Platí to i pro ty správné a oblíbené dopravce, není to specifikum ČD.

+11/0
15.5.2016 19:21

A73d96a77m 50B95e11r36n34a43u 6271767223160

4. Autobusy obvykle jezdi po zastavkach, vetsinou tedy jezdi delsi trasu nez vlak.

5. Dopravce v mistech prestupnich stanic nasazuje koordinatora, aby podaval informace cestujicim, komunikoval s vypravcim a ridil odjezdy autobusu. Tedy dalsi personalni potreba navic...

+8/0
15.5.2016 19:56

J31a19n 66S77ů60r17a 4895463193772

Ano, doporučuji třeba NAD v úseku Liberec - Turnov za rychlíky...To je delší a pomalejší trasa autobusem..To samé např. Liberec - Jablonné pod Ještědem.

0/−1
15.5.2016 22:13

K48a51r73e22l 26Ř53e75h90á39č70e26k 9302690901242

A co třeba Brno - Přerov, Plzeň - Nepomuk, atd. Ono vybrat zrovna jednu relaci a použít ji jako bernou minci je mimo.

+1/0
16.5.2016 0:53

R64a68d45k51o 38K31ř27i25v86á26n58e50k 7130673605370

Jasně, všichni kecají, protože v Liberci je to jinak. A tak je to v iDnes se vším... :-):-):-)

+2/0
16.5.2016 11:53

O20t64t28o 38P98o32s87p19í79š67i36l 4464505897108

Skvělý příklad! Něco okolo 60 Kč/buskm bylo vysoutěženo u NAD Liberec - Stará Paka.

Tak, otázka za bludišťáka: Byla NAD levnější, když za rychlík jely 3 až 4 autobusy??

0/0
19.5.2016 7:21

J48a74n 62S95ů47r53a 4935793553302

Na NAD pro 810 je potřeba kolik autobusů? Víte, kolik autobusů jezdilo většinou na trase Liberec - Turnov - Železný Brod za rychlíky? (2, cena vlkm 120 Kč, busem ještě výrazně kratší kilometrově).

0/0
15.5.2016 22:17

R36a86d95e67k 13J71a32n78a42t15a 9655506614252

Tak nějak zapomínáte na to, že vám většina nákladů na vlak nabíhá, i když je NAD. Vlakové soupravy se na dobu výluky nezbavíte. Strojvůdce taky nepropustíte. Naopak, kvůli vzniklým zpožděním platíte přesčasy ... ušetříte pouze poplatek za dopravní cestu a za naftu.

0/0
15.5.2016 23:47

J42a80n 36S71ů70r94a 4805733953252

810 odpisy příliš nákladově do hry nevstupuje. Ale jinak souhlasím.

0/0
15.5.2016 23:49

R19a74d50e71k 22J82a26n84a72t18a 9725446904512

Ještě jsem zapomněl na ztrátu tržeb. Někteří cestující se kvůli výluce na vlak vykašlou. Když je autobusů více a průvodčí je jen v jednom, jezdí někteří načerno, atd ...

+3/0
15.5.2016 23:50

A75d94a13m 67B18e83r44n97a22u 6461627663270

Jsou tam casto jeste dalsi naklady, jako tvorba vylukovych jizdnich radu a jejich vylepovani po zastavkach, oznacovani nahradnich zastavek, pokud k tradicni zastavce autobus napr. kvuli rozkopanemu prejezdu nedojede, atd... ackoliv bych toto ocekaval od SZDC, kdyz je problem na jejich strane, tak resit si to musi dopravce. Vyluka je pro dopravce proste vzdy drazsi.

0/0
16.5.2016 0:42

A31d19a59m 49B61e89r80n57a38u 6311607653580

I tam, kde je nahrada za 810, tak vyluka je obvykle na casti trasy. Tedy pro predstavu si rozdelime trat na body A - B - C - D. Pokud je vyluka mezi body B - C (je jedno kde ty body jsou, protoze se vyluka posouva), tak potrebujeme 2x 810 + 2x strojvedouci na useky A - B a C - D. Pruvodci se sice sveze autobusem, ale strojvedouci nikoliv.

+1/0
16.5.2016 8:50

K88a80r76e53l 52Ř96e88h83á94č74e90k 9222650221802

Loňskou výluku jezdily v úseku Liberec - Stará Paka většinou 4 autobusy, tak prosím Vás nelžete.

+1/−1
16.5.2016 0:54

J21a61n 13S18ů55r65a 4935743223672

Jel jsem loni třikrát. Pokaždé dva autobusy.

0/0
16.5.2016 7:38

M20i54r20o93s47l73a52v 11Z58i94k63m30u68n93d 6648772437358

Počet míst k sezení v autobusech NAD by měl odpovídat počtu míst k sezení v nahrazované železniční soupravě ...

V tuzemsku se běžně při NAD přepravují stojící cestující, zejména když je poskytovatelem NAD podnik MHD mající nízkopodlažní vozidla s malým počtem míst k sezení.

V Rakousku ve vyloučeno, aby cestující ve vozidle NAD stál ... stojící cestující je zakázáno přepravovat ... Stane se - třeba i mně, že kvůli jednomu "nadbytečnému" cestujícímu jej samostatný BUS ...

Celý problém spočívá v tom, že objednavatelem NAD je dopravce, nikoli provozovatel dráhy který z "nějakých" důvodů není schopen zajistit "provozuschopnost dráhy" ... Z jakých to dopravce nemusí zajímat ...

Měl by zaplatit i zvýšené náklady dopravců ...

+1/0
16.5.2016 8:47

M44i67r36e94k 77Z98á46v75o27d51n20ý 7922937150638

Asi tak. Nechápu, jak může obhajovat to nemehlo Ťoka. Vymýšlí samé hloupost, které škodí cestujícím. Dále nechápu, proč horší vozy Bdpee nahrazují lepší vozy Bpee. A nakonec jsem zvědavý, kdy dojde ke komplení obměně vozů na trase Šumperk - Brno, která měla podle slibů ČD proběhnout tento rok.

+2/0
15.5.2016 18:20

T84o41m 52J77u89r57e10č48k20a 6175272265895

Plán byl, jenže MD si na poslední chvíli vymyslelo Ec do Linze a zrychlení R do Luhačovic, takže ty vozy půjdou na přání MD nejspíše tam....

0/0
15.5.2016 20:40

M92i19r52e76k 31Z67á40v54o41d24n76ý 7202567700558

Ano, a tím mě pekelně naštvali a budu jim to předhazovat při každé příležitosti :/

0/0
16.5.2016 9:30

M11i90r64e10k 58Z65á82v61o21d98n53ý 7772437290258

Ale samozřejmě větší část odpovědnosti nese MD pod taktovkou ... Ťoka, který zmrší, na co šáhne (bez ohledu na to, že mu neodpustím zrušení zastavování poloviny vlaků na Brno v ČT).

0/0
16.5.2016 9:33

R87o59m82a55n 82P18o97l42á70č35e73k 5196539275

Hezký rozhovor.:-).

K samotné konkurenci na železnici. Dokud stát nedá podmínku uznávání jízdenek, tak to bude vždy paskvil...

Viz Plzen - Most... Rychlík Arriva, osobák ČD, ale lístek mám bud na to nebo to, ale nemůžu si vybrat... Což je krok zpět...

+12/0
15.5.2016 18:05

P75e66t42r 85B53e47z29s51t27a67r33o19s56t41i 2779776893961

Mám Tesco kartičku a v Bille mi ji nechtějí uznat...

+5/−11
15.5.2016 18:08

M34i25r36e26k 37Z11á86v47o12d57n93ý 7732837560398

Takže je správné, když je někde nějaká výhoda (železnice), tak ji zlikvidovat, protože výhody se nehodí?

+8/0
15.5.2016 18:18

R44o44m41a20n 90P88o81l95á46č42e24k 5316739605

Ale platební kartu Visa a MC mi uznají oba.;-) a o tom to je ;-).

Ale přímo k tématu. Proč se tedy prakticky všude v ČR na krajích zavádí integrované systémy? Proč jít na železnici opačnou cestou?

+13/0
15.5.2016 18:30

M66i63r92e45k 76Z83á38v89o59d39n40ý 7982167440708

Přesně tak. Služby Tesco či Billy neplatí stát, ale přepravu cestujících ano. Pokud vytvoří jednotný integrovaný systém na celostátní úrovni, mohou si zadat do výběrového řízení také tarifní podmínky.

+9/−1
15.5.2016 18:37

R57o52m82a76n 78P22o95l46á66č97e17k 5526289885

Přesně tak. Možná krajně by bylo zkousnutelné uznávání na dané trati, ale celostátní by byla lepší :-)

+2/0
15.5.2016 18:42

R83o23m79a22n 85L44i92p10s38k17ý 2719113539

Odkdy stát platí přepravu cestujících RJ nebo LE?

0/0
15.5.2016 20:15
Foto

J84a12n 78V91a82l46a34l88í89k 6406539930486

Platí jim jako ČD za slevy

+4/0
15.5.2016 20:21

V70a27c35l46a68v 41H19a11j75e25k 3606859299

Na rozdíl od vlaků ČD v závazku přesně za osobu ve vlaku.

0/0
16.5.2016 8:29

M98i76r56e23k 75Z15á77v68o20d43n86ý 7162347150928

Však jde o dotované spoje v objednávce MD, na které má vypsat výběrové řízení, nikoliv na čistě komerční linky.

+2/0
16.5.2016 9:31

A10d92a81m 35B28e47r73n74a73u 6901487393900

Coz je, jak se ukazalo na trase PHA-OVA, mnohem vyhodnejsi, nez kdyz to je zapocitano nejakym pausalem v celkove objednavce, jako tomu bylo drive.

0/0
16.5.2016 9:40
Foto

J52a19n 85V28a15l62a46l56í41k 6756649470266

A co to s tím má co dělat vaše kartička do Tesca? Koupím lístek z bodu A do bodu B a nemělo by mě zajímat jaký je to dopravce.

+2/−1
15.5.2016 19:26

O78n59d83ř47e40j 44Š35t25ě10p81á43n35e67k 5809350128819

A kde si ten lístek koupíte?

0/−2
15.5.2016 19:50

A32d37a75m 85B26e11r57n68a11u 6701687453670

Tam kde se dnes obvykle kupiji listky... v e-shopu, v pokladne, to preci vubec neni podstatne. Muze mit i nejakou predplacenou univerzalni jizdenku, jako kilometricka banka, SONE, atd...

+1/0
15.5.2016 20:03

O27n26d86ř12e67j 24Š90t36ě60p14á13n75e51k 5369510918469

Tak to funguje i u letadel? ;-D

+1/−2
15.5.2016 20:06

K81a21r54e58l 53Ř37e71h39á62č58e36k 9782380721662

Tak srovnávat letadlo, kde letíte občas a cestu většinou plánujete dopředu s vlakem, kde většinou jezdíte denně do práce, školy a podobně je hodně mimo.

+4/0
15.5.2016 20:18

R78a41d64e27k 48J65a22n21a20t55a 9705336714202

Částečně ano. Mají společné rezervační systémy. Letenku Emirates i AirFrance tak koupíte na stejném místě.

0/0
15.5.2016 23:49
Foto

J73a73n 15V75a63l88a56l90í18k 6736889240716

Říká vám něco jízdenka labe-elbe?

Z Melnika jsem na ni jel do Děčína vlak pak autobus do Hřenska lodí do Německa a z Německa vlakem do Děčína a pak vlakem do Mělníka a šlo to na jednu jízdenku.

+4/0
15.5.2016 20:26

J15a65n 64P56r31i40c46h96y19s71t34a53l 8801688103

V mnoha zemich to tak funguje, jen jizdenky se zvlastni slevou mivaji omezenou platnost na konkretniho dopravce - a konkretni vlak.

+1/0
15.5.2016 23:23

O44n13d81ř14e10j 29P87l83í30v12a 9740835191873

Nevšim sem si, že by Tesco a Billa měli společný supermarket...

+3/0
16.5.2016 0:00

M33i90r38o33s92l17a55v 55Z97i49k91m34u23n64d 6128792327828

Jenže jako koncový zákazník máte možnost jít si vybrat, kam půjdete nakupovat ... na železnici "někdo" objedná monopolního dopravce, který se "mu líbí", protože chce mít nejmíň peněz, ale koncový zákazník se musí přizpůsobit jinému monopolnímu dopravci, který mu poskytuje horší služby než ten předchozí, ale to "někoho" nezajímá ...

+1/0
16.5.2016 8:50

V30a56c55l15a90v 83H23a52j26e80k 3436549559

O cizinci s mezinárodní jízdenkou do Žatce ani nemluvě.

+1/0
16.5.2016 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.