Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jsme v právu a peníze z arbitráže dostaneme zpět, věří ředitel ČD

Generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek je přesvědčen, že je jen otázkou času, než i jiným dopravcům dojde, že jsou v soutěžích příliš levní. Cestující se letos dočkají pohodlnějších vlaků na dalších trasách, uvedl Krtek v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91a30v26e87l 59Š79m77í85d86e33k 6279930883908

Jen od koho chce stát kupovat ty nové soupravy?

0/0
16.5.2016 7:49

P81a40v14e64l 55Š71m12í70d52e50k 6539280213418

Jak jsem četl jak stát bude půjčovat vlaky, dobře to řekl ředitel budem s nimi jezdit ano, ale opravujte si jeR^

+3/0
16.5.2016 7:44

P94e55t81r 74H32o93m96o61l46k89a 2705693844905

ČD dluží 33 miliard... to je asi brnkačka. Dluhy se u nás přeci po vzoru vládnoucí strany napřed zesměšní, popřou a hlavně neplatí.

0/−3
16.5.2016 0:41

V44a88c90l25a76v 86H52a34j42e39k 3466839479

To je ale kec. Vzhledem k letošnímu zvýšení ratingu ČD na mezinárodní úrovni by normální člověk neřekl, že ČD dluhy neplatí. A ČD zaplatili i arbitráž se Škodou, byť si to pan ministr nepřál.

+5/0
16.5.2016 8:23

J46a58n 24J26e17m38e33l66k75a 1915320

Za prvé je špatně, že stát nezaplatí ČD 500 milionů za výluky - klidně na úkor jejich zadlužení, zvlášť, když jinak státní podpora v EU zatím není dovolená. Už jen to, že v minulých letech stát neplatil adekvátně za osobní dopravu, tahal zisky z nákladní, nic neinvestoval do modernizace Carga, a tak to dopadlo.. A stejně stát sekal stamilionové deficitní manka. V době růstu.

Díval jsem se na nápad, kde chce stát kupovat nové rychlíkové soupravy na půjčovnu. Normálně, když někdo chce něco zlepšovat s dobrým úmyslem, obvykle zlepšuje, co je špatné. Nemrví, to co je na ČD dobré - jednotný systém jízdného atd.

Tady jaksi přesně naopak. Nahrazovat se má to nejmladší a nejlepší, co ČD na regionálních tratích má, nejpohodlnější, co je v pohodě. Ne 50 let staré kousky.

To nejlepší, co drželo regionální dopravu aspoň trochu nad vodou.

Rychlíkové motorové soupravy 842, 843. Jako rychlíky jsou výborné. Dále 854 má sice své roky, ale opět modernizované a fungují dobře. PS nové stroje samozřejmě mají všechny ty DPF EU drahé nesmysly jako osobní auta.

Tyto soupravy mají docela špatné zrychlení a asi docela velkou váhu, takže na osobní moc použít nejdou.

Jako první jedna z prvních tratí, Ostrava, Krnov Olomouc, kde právě jako rychlíky jezdí 842. A vůbec nic nepotřebují - ať si svoje EU peníze strčí někam a nechají ČD.

Tam by naopak bylo třeba nahradit (jako všude) na OS - 810ky. Samozřejmě Jančurovy Desira a Talenty na Komárnu jsou mnohem lepší, rychlejší a pohodlnější. A to ne..

Nevím jestli jsou na ministerstvu takoví vypatlanci (nová pravidla na kruhových objezdech by tomu nasvědčovala) nebo insideři. Tak oni donutí možnáČD sešrotovat jejich dobré nakoupené,často asi zaplacené nebo modernizované jednotky a soukromým naopak nabídnou za hubičku nové státní. To je krok přímo proti své firmě.

ČD& Sždc jsou samozřejmě nepochopitelní v nakládání s majetkem a vytváření podmínek pro cestování vlakem 21st.-parkovací místa. Na rozdíl od Jančury nevznikají, zanikají, rozprodávají..

+2/0
15.5.2016 23:31

R48a16d26k59o 46K17ř12i18v81á41n11e66k 7580193395300

"Provoz autobusů je přeci levnější" - ani není nutno se dívat dolů, který novinář tuto perlu napsal.:-)

1. Ano, jeden autobus je levnější, než jeden vlak. Kolik autobusů musí nahradit jeden vlak? Stačí se třeba v Plzni podívat na plné parkoviště výlukových autobusů, které nahrazují jeden či dva vlaky ve špičce. Jeden autobus stačí někde na lokálce.

2. Autobusy je třeba přistavit, platit nějaké čekání a jet občas "naprázdno", pokud je rozdílný počet vlaků v obou směrech v době výluky.

3. Mimochodem, naprázdno se před či po výluce provážejí i některé prázdné soupravy kvůli oběhu. Počet potřebný souprav a počet strojvedoucích bývá při výlukách vyšší, než při běžném provozu. Platí to i pro ty správné a oblíbené dopravce, není to specifikum ČD.

+11/0
15.5.2016 19:21

A25d28a67m 39B49e89r64n60a77u 6981537223550

4. Autobusy obvykle jezdi po zastavkach, vetsinou tedy jezdi delsi trasu nez vlak.

5. Dopravce v mistech prestupnich stanic nasazuje koordinatora, aby podaval informace cestujicim, komunikoval s vypravcim a ridil odjezdy autobusu. Tedy dalsi personalni potreba navic...

+8/0
15.5.2016 19:56

J68a83n 15S64ů33r49a 4835643143282

Ano, doporučuji třeba NAD v úseku Liberec - Turnov za rychlíky...To je delší a pomalejší trasa autobusem..To samé např. Liberec - Jablonné pod Ještědem.

0/−1
15.5.2016 22:13

K25a79r98e75l 44Ř37e76h82á25č49e78k 9232370551752

A co třeba Brno - Přerov, Plzeň - Nepomuk, atd. Ono vybrat zrovna jednu relaci a použít ji jako bernou minci je mimo.

+1/0
16.5.2016 0:53

R13a79d75k76o 68K80ř56i33v18á37n28e55k 7970743145730

Jasně, všichni kecají, protože v Liberci je to jinak. A tak je to v iDnes se vším... :-):-):-)

+2/0
16.5.2016 11:53

O95t75t43o 13P34o31s74p84í60š11i64l 4254455717528

Skvělý příklad! Něco okolo 60 Kč/buskm bylo vysoutěženo u NAD Liberec - Stará Paka.

Tak, otázka za bludišťáka: Byla NAD levnější, když za rychlík jely 3 až 4 autobusy??

0/0
19.5.2016 7:21

J43a35n 50S95ů93r17a 4605343513482

Na NAD pro 810 je potřeba kolik autobusů? Víte, kolik autobusů jezdilo většinou na trase Liberec - Turnov - Železný Brod za rychlíky? (2, cena vlkm 120 Kč, busem ještě výrazně kratší kilometrově).

0/0
15.5.2016 22:17

R20a28d29e20k 29J48a63n68a51t14a 9195626584102

Tak nějak zapomínáte na to, že vám většina nákladů na vlak nabíhá, i když je NAD. Vlakové soupravy se na dobu výluky nezbavíte. Strojvůdce taky nepropustíte. Naopak, kvůli vzniklým zpožděním platíte přesčasy ... ušetříte pouze poplatek za dopravní cestu a za naftu.

0/0
15.5.2016 23:47

J69a75n 50S55ů93r95a 4945323533222

810 odpisy příliš nákladově do hry nevstupuje. Ale jinak souhlasím.

0/0
15.5.2016 23:49

R82a82d54e40k 77J32a10n80a35t52a 9105786364732

Ještě jsem zapomněl na ztrátu tržeb. Někteří cestující se kvůli výluce na vlak vykašlou. Když je autobusů více a průvodčí je jen v jednom, jezdí někteří načerno, atd ...

+3/0
15.5.2016 23:50

A42d81a53m 95B96e18r82n91a31u 6411437443160

Jsou tam casto jeste dalsi naklady, jako tvorba vylukovych jizdnich radu a jejich vylepovani po zastavkach, oznacovani nahradnich zastavek, pokud k tradicni zastavce autobus napr. kvuli rozkopanemu prejezdu nedojede, atd... ackoliv bych toto ocekaval od SZDC, kdyz je problem na jejich strane, tak resit si to musi dopravce. Vyluka je pro dopravce proste vzdy drazsi.

0/0
16.5.2016 0:42

A89d57a10m 91B26e31r33n87a75u 6351807853950

I tam, kde je nahrada za 810, tak vyluka je obvykle na casti trasy. Tedy pro predstavu si rozdelime trat na body A - B - C - D. Pokud je vyluka mezi body B - C (je jedno kde ty body jsou, protoze se vyluka posouva), tak potrebujeme 2x 810 + 2x strojvedouci na useky A - B a C - D. Pruvodci se sice sveze autobusem, ale strojvedouci nikoliv.

+1/0
16.5.2016 8:50

K72a41r39e58l 28Ř43e33h49á75č67e32k 9622490981262

Loňskou výluku jezdily v úseku Liberec - Stará Paka většinou 4 autobusy, tak prosím Vás nelžete.

+1/−1
16.5.2016 0:54

J85a74n 70S47ů55r90a 4665463283612

Jel jsem loni třikrát. Pokaždé dva autobusy.

0/0
16.5.2016 7:38

M52i77r43o56s20l57a64v 29Z70i36k96m95u58n98d 6138852877568

Počet míst k sezení v autobusech NAD by měl odpovídat počtu míst k sezení v nahrazované železniční soupravě ...

V tuzemsku se běžně při NAD přepravují stojící cestující, zejména když je poskytovatelem NAD podnik MHD mající nízkopodlažní vozidla s malým počtem míst k sezení.

V Rakousku ve vyloučeno, aby cestující ve vozidle NAD stál ... stojící cestující je zakázáno přepravovat ... Stane se - třeba i mně, že kvůli jednomu "nadbytečnému" cestujícímu jej samostatný BUS ...

Celý problém spočívá v tom, že objednavatelem NAD je dopravce, nikoli provozovatel dráhy který z "nějakých" důvodů není schopen zajistit "provozuschopnost dráhy" ... Z jakých to dopravce nemusí zajímat ...

Měl by zaplatit i zvýšené náklady dopravců ...

+1/0
16.5.2016 8:47

M33i60r25e58k 98Z69á47v75o19d94n21ý 7342347850478

Asi tak. Nechápu, jak může obhajovat to nemehlo Ťoka. Vymýšlí samé hloupost, které škodí cestujícím. Dále nechápu, proč horší vozy Bdpee nahrazují lepší vozy Bpee. A nakonec jsem zvědavý, kdy dojde ke komplení obměně vozů na trase Šumperk - Brno, která měla podle slibů ČD proběhnout tento rok.

+2/0
15.5.2016 18:20

T91o81m 24J71u96r97e33č74k52a 6915432955245

Plán byl, jenže MD si na poslední chvíli vymyslelo Ec do Linze a zrychlení R do Luhačovic, takže ty vozy půjdou na přání MD nejspíše tam....

0/0
15.5.2016 20:40

M47i73r51e95k 91Z62á59v40o15d29n27ý 7272977210868

Ano, a tím mě pekelně naštvali a budu jim to předhazovat při každé příležitosti :/

0/0
16.5.2016 9:30

M27i52r61e41k 84Z70á34v23o64d93n15ý 7412617620278

Ale samozřejmě větší část odpovědnosti nese MD pod taktovkou ... Ťoka, který zmrší, na co šáhne (bez ohledu na to, že mu neodpustím zrušení zastavování poloviny vlaků na Brno v ČT).

0/0
16.5.2016 9:33

R34o33m27a55n 42P22o79l73á60č81e88k 5556389315

Hezký rozhovor.:-).

K samotné konkurenci na železnici. Dokud stát nedá podmínku uznávání jízdenek, tak to bude vždy paskvil...

Viz Plzen - Most... Rychlík Arriva, osobák ČD, ale lístek mám bud na to nebo to, ale nemůžu si vybrat... Což je krok zpět...

+12/0
15.5.2016 18:05

P83e66t76r 79B16e75z40s14t26a52r62o15s87t80i 2719776963651

Mám Tesco kartičku a v Bille mi ji nechtějí uznat...

+5/−11
15.5.2016 18:08

M35i72r67e63k 98Z73á87v69o70d20n48ý 7602217200518

Takže je správné, když je někde nějaká výhoda (železnice), tak ji zlikvidovat, protože výhody se nehodí?

+8/0
15.5.2016 18:18

R34o19m64a82n 57P93o84l46á27č56e85k 5506259695

Ale platební kartu Visa a MC mi uznají oba.;-) a o tom to je ;-).

Ale přímo k tématu. Proč se tedy prakticky všude v ČR na krajích zavádí integrované systémy? Proč jít na železnici opačnou cestou?

+13/0
15.5.2016 18:30

M27i67r71e11k 26Z76á40v65o57d92n19ý 7262167120528

Přesně tak. Služby Tesco či Billy neplatí stát, ale přepravu cestujících ano. Pokud vytvoří jednotný integrovaný systém na celostátní úrovni, mohou si zadat do výběrového řízení také tarifní podmínky.

+9/−1
15.5.2016 18:37

R44o54m41a24n 53P75o69l30á53č87e10k 5526259725

Přesně tak. Možná krajně by bylo zkousnutelné uznávání na dané trati, ale celostátní by byla lepší :-)

+2/0
15.5.2016 18:42

R77o62m55a40n 82L30i94p77s43k53ý 2479493179

Odkdy stát platí přepravu cestujících RJ nebo LE?

0/0
15.5.2016 20:15

J41a33n 26V98a11l75a30l21í54k 6436159690376

Platí jim jako ČD za slevy

+4/0
15.5.2016 20:21

V12a23c94l40a94v 33H51a64j15e76k 3466479539

Na rozdíl od vlaků ČD v závazku přesně za osobu ve vlaku.

0/0
16.5.2016 8:29

M55i22r61e34k 46Z45á19v32o32d80n45ý 7562767350268

Však jde o dotované spoje v objednávce MD, na které má vypsat výběrové řízení, nikoliv na čistě komerční linky.

+2/0
16.5.2016 9:31

A70d12a41m 44B84e49r24n34a49u 6401397513180

Coz je, jak se ukazalo na trase PHA-OVA, mnohem vyhodnejsi, nez kdyz to je zapocitano nejakym pausalem v celkove objednavce, jako tomu bylo drive.

0/0
16.5.2016 9:40

J21a17n 80V61a92l33a38l81í67k 6986309530446

A co to s tím má co dělat vaše kartička do Tesca? Koupím lístek z bodu A do bodu B a nemělo by mě zajímat jaký je to dopravce.

+2/−1
15.5.2016 19:26

O90n66d13ř72e18j 24Š86t94ě87p79á60n74e44k 5219210378229

A kde si ten lístek koupíte?

0/−2
15.5.2016 19:50

A20d21a94m 78B92e80r71n33a49u 6941727323460

Tam kde se dnes obvykle kupiji listky... v e-shopu, v pokladne, to preci vubec neni podstatne. Muze mit i nejakou predplacenou univerzalni jizdenku, jako kilometricka banka, SONE, atd...

+1/0
15.5.2016 20:03

O73n59d76ř84e28j 70Š88t58ě73p35á78n10e96k 5299850738239

Tak to funguje i u letadel? ;-D

+1/−2
15.5.2016 20:06

K72a62r46e55l 87Ř92e40h34á79č70e34k 9782370511632

Tak srovnávat letadlo, kde letíte občas a cestu většinou plánujete dopředu s vlakem, kde většinou jezdíte denně do práce, školy a podobně je hodně mimo.

+4/0
15.5.2016 20:18

R54a92d16e38k 38J70a60n43a52t93a 9485316464142

Částečně ano. Mají společné rezervační systémy. Letenku Emirates i AirFrance tak koupíte na stejném místě.

0/0
15.5.2016 23:49

J66a11n 71V36a29l18a98l19í73k 6206229300956

Říká vám něco jízdenka labe-elbe?

Z Melnika jsem na ni jel do Děčína vlak pak autobus do Hřenska lodí do Německa a z Německa vlakem do Děčína a pak vlakem do Mělníka a šlo to na jednu jízdenku.

+4/0
15.5.2016 20:26

J34a39n 64P77r13i10c98h72y54s65t41a80l 8161448343

V mnoha zemich to tak funguje, jen jizdenky se zvlastni slevou mivaji omezenou platnost na konkretniho dopravce - a konkretni vlak.

+1/0
15.5.2016 23:23

O75n94d53ř50e46j 85P57l33í30v21a 9350795361353

Nevšim sem si, že by Tesco a Billa měli společný supermarket...

+3/0
16.5.2016 0:00

M83i17r29o63s59l48a23v 55Z68i18k66m67u10n65d 6118982817638

Jenže jako koncový zákazník máte možnost jít si vybrat, kam půjdete nakupovat ... na železnici "někdo" objedná monopolního dopravce, který se "mu líbí", protože chce mít nejmíň peněz, ale koncový zákazník se musí přizpůsobit jinému monopolnímu dopravci, který mu poskytuje horší služby než ten předchozí, ale to "někoho" nezajímá ...

+1/0
16.5.2016 8:50

V76a28c12l39a85v 46H35a51j83e92k 3776309799

O cizinci s mezinárodní jízdenkou do Žatce ani nemluvě.

+1/0
16.5.2016 8:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.