Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme v právu a peníze z arbitráže dostaneme zpět, věří ředitel ČD

Generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek je přesvědčen, že je jen otázkou času, než i jiným dopravcům dojde, že jsou v soutěžích příliš levní. Cestující se letos dočkají pohodlnějších vlaků na dalších trasách, uvedl Krtek v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48a71v34e32l 26Š12m49í82d64e32k 6699700193178

Jen od koho chce stát kupovat ty nové soupravy?

0/0
16.5.2016 7:49

P94a88v20e52l 34Š49m42í70d11e96k 6309890193228

Jak jsem četl jak stát bude půjčovat vlaky, dobře to řekl ředitel budem s nimi jezdit ano, ale opravujte si jeR^

+3/0
16.5.2016 7:44

P57e86t27r 41H15o21m37o64l17k11a 2565393184125

ČD dluží 33 miliard... to je asi brnkačka. Dluhy se u nás přeci po vzoru vládnoucí strany napřed zesměšní, popřou a hlavně neplatí.

0/−3
16.5.2016 0:41

V33a80c49l26a30v 49H32a76j76e53k 3226419539

To je ale kec. Vzhledem k letošnímu zvýšení ratingu ČD na mezinárodní úrovni by normální člověk neřekl, že ČD dluhy neplatí. A ČD zaplatili i arbitráž se Škodou, byť si to pan ministr nepřál.

+5/0
16.5.2016 8:23

J76a69n 36J12e36m92e36l35k76a 1155380

Za prvé je špatně, že stát nezaplatí ČD 500 milionů za výluky - klidně na úkor jejich zadlužení, zvlášť, když jinak státní podpora v EU zatím není dovolená. Už jen to, že v minulých letech stát neplatil adekvátně za osobní dopravu, tahal zisky z nákladní, nic neinvestoval do modernizace Carga, a tak to dopadlo.. A stejně stát sekal stamilionové deficitní manka. V době růstu.

Díval jsem se na nápad, kde chce stát kupovat nové rychlíkové soupravy na půjčovnu. Normálně, když někdo chce něco zlepšovat s dobrým úmyslem, obvykle zlepšuje, co je špatné. Nemrví, to co je na ČD dobré - jednotný systém jízdného atd.

Tady jaksi přesně naopak. Nahrazovat se má to nejmladší a nejlepší, co ČD na regionálních tratích má, nejpohodlnější, co je v pohodě. Ne 50 let staré kousky.

To nejlepší, co drželo regionální dopravu aspoň trochu nad vodou.

Rychlíkové motorové soupravy 842, 843. Jako rychlíky jsou výborné. Dále 854 má sice své roky, ale opět modernizované a fungují dobře. PS nové stroje samozřejmě mají všechny ty DPF EU drahé nesmysly jako osobní auta.

Tyto soupravy mají docela špatné zrychlení a asi docela velkou váhu, takže na osobní moc použít nejdou.

Jako první jedna z prvních tratí, Ostrava, Krnov Olomouc, kde právě jako rychlíky jezdí 842. A vůbec nic nepotřebují - ať si svoje EU peníze strčí někam a nechají ČD.

Tam by naopak bylo třeba nahradit (jako všude) na OS - 810ky. Samozřejmě Jančurovy Desira a Talenty na Komárnu jsou mnohem lepší, rychlejší a pohodlnější. A to ne..

Nevím jestli jsou na ministerstvu takoví vypatlanci (nová pravidla na kruhových objezdech by tomu nasvědčovala) nebo insideři. Tak oni donutí možnáČD sešrotovat jejich dobré nakoupené,často asi zaplacené nebo modernizované jednotky a soukromým naopak nabídnou za hubičku nové státní. To je krok přímo proti své firmě.

ČD& Sždc jsou samozřejmě nepochopitelní v nakládání s majetkem a vytváření podmínek pro cestování vlakem 21st.-parkovací místa. Na rozdíl od Jančury nevznikají, zanikají, rozprodávají..

+2/0
15.5.2016 23:31

R64a96d79k39o 80K19ř95i93v40á39n46e30k 7560133695680

"Provoz autobusů je přeci levnější" - ani není nutno se dívat dolů, který novinář tuto perlu napsal.:-)

1. Ano, jeden autobus je levnější, než jeden vlak. Kolik autobusů musí nahradit jeden vlak? Stačí se třeba v Plzni podívat na plné parkoviště výlukových autobusů, které nahrazují jeden či dva vlaky ve špičce. Jeden autobus stačí někde na lokálce.

2. Autobusy je třeba přistavit, platit nějaké čekání a jet občas "naprázdno", pokud je rozdílný počet vlaků v obou směrech v době výluky.

3. Mimochodem, naprázdno se před či po výluce provážejí i některé prázdné soupravy kvůli oběhu. Počet potřebný souprav a počet strojvedoucích bývá při výlukách vyšší, než při běžném provozu. Platí to i pro ty správné a oblíbené dopravce, není to specifikum ČD.

+11/0
15.5.2016 19:21

A89d80a19m 72B28e73r66n59a93u 6791987303450

4. Autobusy obvykle jezdi po zastavkach, vetsinou tedy jezdi delsi trasu nez vlak.

5. Dopravce v mistech prestupnich stanic nasazuje koordinatora, aby podaval informace cestujicim, komunikoval s vypravcim a ridil odjezdy autobusu. Tedy dalsi personalni potreba navic...

+8/0
15.5.2016 19:56

J80a76n 56S74ů21r60a 4325693913942

Ano, doporučuji třeba NAD v úseku Liberec - Turnov za rychlíky...To je delší a pomalejší trasa autobusem..To samé např. Liberec - Jablonné pod Ještědem.

0/−1
15.5.2016 22:13

K67a57r27e10l 24Ř39e48h78á97č65e34k 9462540661422

A co třeba Brno - Přerov, Plzeň - Nepomuk, atd. Ono vybrat zrovna jednu relaci a použít ji jako bernou minci je mimo.

+1/0
16.5.2016 0:53

R20a90d40k29o 44K11ř19i75v58á58n61e89k 7550453515470

Jasně, všichni kecají, protože v Liberci je to jinak. A tak je to v iDnes se vším... :-):-):-)

+2/0
16.5.2016 11:53

O97t96t84o 51P24o10s72p52í30š54i10l 4104635207448

Skvělý příklad! Něco okolo 60 Kč/buskm bylo vysoutěženo u NAD Liberec - Stará Paka.

Tak, otázka za bludišťáka: Byla NAD levnější, když za rychlík jely 3 až 4 autobusy??

0/0
19.5.2016 7:21

J32a88n 41S10ů69r90a 4505573933572

Na NAD pro 810 je potřeba kolik autobusů? Víte, kolik autobusů jezdilo většinou na trase Liberec - Turnov - Železný Brod za rychlíky? (2, cena vlkm 120 Kč, busem ještě výrazně kratší kilometrově).

0/0
15.5.2016 22:17

R81a68d51e62k 48J92a42n55a28t36a 9495686254272

Tak nějak zapomínáte na to, že vám většina nákladů na vlak nabíhá, i když je NAD. Vlakové soupravy se na dobu výluky nezbavíte. Strojvůdce taky nepropustíte. Naopak, kvůli vzniklým zpožděním platíte přesčasy ... ušetříte pouze poplatek za dopravní cestu a za naftu.

0/0
15.5.2016 23:47

J19a28n 86S98ů88r10a 4195213483242

810 odpisy příliš nákladově do hry nevstupuje. Ale jinak souhlasím.

0/0
15.5.2016 23:49

R39a11d23e44k 81J55a57n49a90t93a 9425416304882

Ještě jsem zapomněl na ztrátu tržeb. Někteří cestující se kvůli výluce na vlak vykašlou. Když je autobusů více a průvodčí je jen v jednom, jezdí někteří načerno, atd ...

+3/0
15.5.2016 23:50

A80d61a66m 54B45e83r93n62a72u 6241907513140

Jsou tam casto jeste dalsi naklady, jako tvorba vylukovych jizdnich radu a jejich vylepovani po zastavkach, oznacovani nahradnich zastavek, pokud k tradicni zastavce autobus napr. kvuli rozkopanemu prejezdu nedojede, atd... ackoliv bych toto ocekaval od SZDC, kdyz je problem na jejich strane, tak resit si to musi dopravce. Vyluka je pro dopravce proste vzdy drazsi.

0/0
16.5.2016 0:42

A50d67a92m 48B69e30r37n33a46u 6791977733720

I tam, kde je nahrada za 810, tak vyluka je obvykle na casti trasy. Tedy pro predstavu si rozdelime trat na body A - B - C - D. Pokud je vyluka mezi body B - C (je jedno kde ty body jsou, protoze se vyluka posouva), tak potrebujeme 2x 810 + 2x strojvedouci na useky A - B a C - D. Pruvodci se sice sveze autobusem, ale strojvedouci nikoliv.

+1/0
16.5.2016 8:50

K77a10r76e30l 84Ř77e96h97á27č37e42k 9642750631292

Loňskou výluku jezdily v úseku Liberec - Stará Paka většinou 4 autobusy, tak prosím Vás nelžete.

+1/−1
16.5.2016 0:54

J75a37n 98S53ů39r51a 4165803973552

Jel jsem loni třikrát. Pokaždé dva autobusy.

0/0
16.5.2016 7:38

M72i20r92o65s43l81a68v 79Z72i15k93m85u52n39d 6228542157338

Počet míst k sezení v autobusech NAD by měl odpovídat počtu míst k sezení v nahrazované železniční soupravě ...

V tuzemsku se běžně při NAD přepravují stojící cestující, zejména když je poskytovatelem NAD podnik MHD mající nízkopodlažní vozidla s malým počtem míst k sezení.

V Rakousku ve vyloučeno, aby cestující ve vozidle NAD stál ... stojící cestující je zakázáno přepravovat ... Stane se - třeba i mně, že kvůli jednomu "nadbytečnému" cestujícímu jej samostatný BUS ...

Celý problém spočívá v tom, že objednavatelem NAD je dopravce, nikoli provozovatel dráhy který z "nějakých" důvodů není schopen zajistit "provozuschopnost dráhy" ... Z jakých to dopravce nemusí zajímat ...

Měl by zaplatit i zvýšené náklady dopravců ...

+1/0
16.5.2016 8:47

M39i60r82e92k 65Z17á56v19o80d53n43ý 7302717280788

Asi tak. Nechápu, jak může obhajovat to nemehlo Ťoka. Vymýšlí samé hloupost, které škodí cestujícím. Dále nechápu, proč horší vozy Bdpee nahrazují lepší vozy Bpee. A nakonec jsem zvědavý, kdy dojde ke komplení obměně vozů na trase Šumperk - Brno, která měla podle slibů ČD proběhnout tento rok.

+2/0
15.5.2016 18:20

T74o21m 66J13u41r82e55č72k83a 6135582345895

Plán byl, jenže MD si na poslední chvíli vymyslelo Ec do Linze a zrychlení R do Luhačovic, takže ty vozy půjdou na přání MD nejspíše tam....

0/0
15.5.2016 20:40

M84i69r40e84k 45Z82á51v47o71d79n54ý 7842197340118

Ano, a tím mě pekelně naštvali a budu jim to předhazovat při každé příležitosti :/

0/0
16.5.2016 9:30

M25i46r51e43k 75Z16á76v27o54d50n73ý 7492837860988

Ale samozřejmě větší část odpovědnosti nese MD pod taktovkou ... Ťoka, který zmrší, na co šáhne (bez ohledu na to, že mu neodpustím zrušení zastavování poloviny vlaků na Brno v ČT).

0/0
16.5.2016 9:33

R88o16m81a66n 33P20o22l57á84č87e76k 5416129415

Hezký rozhovor.:-).

K samotné konkurenci na železnici. Dokud stát nedá podmínku uznávání jízdenek, tak to bude vždy paskvil...

Viz Plzen - Most... Rychlík Arriva, osobák ČD, ale lístek mám bud na to nebo to, ale nemůžu si vybrat... Což je krok zpět...

+12/0
15.5.2016 18:05

P22e27t32r 58B54e57z46s61t25a58r82o18s51t84i 2439706423661

Mám Tesco kartičku a v Bille mi ji nechtějí uznat...

+5/−11
15.5.2016 18:08

M72i89r47e12k 51Z11á89v12o88d66n54ý 7972747740858

Takže je správné, když je někde nějaká výhoda (železnice), tak ji zlikvidovat, protože výhody se nehodí?

+8/0
15.5.2016 18:18

R42o32m51a90n 39P39o62l36á90č33e83k 5256689375

Ale platební kartu Visa a MC mi uznají oba.;-) a o tom to je ;-).

Ale přímo k tématu. Proč se tedy prakticky všude v ČR na krajích zavádí integrované systémy? Proč jít na železnici opačnou cestou?

+13/0
15.5.2016 18:30

M23i54r19e80k 39Z50á73v25o79d56n64ý 7542577940708

Přesně tak. Služby Tesco či Billy neplatí stát, ale přepravu cestujících ano. Pokud vytvoří jednotný integrovaný systém na celostátní úrovni, mohou si zadat do výběrového řízení také tarifní podmínky.

+9/−1
15.5.2016 18:37

R59o18m43a65n 52P21o28l51á37č30e19k 5626569785

Přesně tak. Možná krajně by bylo zkousnutelné uznávání na dané trati, ale celostátní by byla lepší :-)

+2/0
15.5.2016 18:42

R66o85m30a74n 74L52i98p88s92k44ý 2449673179

Odkdy stát platí přepravu cestujících RJ nebo LE?

0/0
15.5.2016 20:15
Foto

J71a43n 74V83a14l41a30l72í75k 6816129830126

Platí jim jako ČD za slevy

+4/0
15.5.2016 20:21

V94a13c81l59a29v 86H27a45j22e70k 3436799819

Na rozdíl od vlaků ČD v závazku přesně za osobu ve vlaku.

0/0
16.5.2016 8:29

M52i70r70e24k 97Z30á83v13o56d17n61ý 7452157310358

Však jde o dotované spoje v objednávce MD, na které má vypsat výběrové řízení, nikoliv na čistě komerční linky.

+2/0
16.5.2016 9:31

A16d90a14m 28B89e72r57n94a16u 6421247573490

Coz je, jak se ukazalo na trase PHA-OVA, mnohem vyhodnejsi, nez kdyz to je zapocitano nejakym pausalem v celkove objednavce, jako tomu bylo drive.

0/0
16.5.2016 9:40
Foto

J71a58n 72V40a14l31a88l58í11k 6616829800106

A co to s tím má co dělat vaše kartička do Tesca? Koupím lístek z bodu A do bodu B a nemělo by mě zajímat jaký je to dopravce.

+2/−1
15.5.2016 19:26

O97n47d94ř29e24j 24Š65t91ě38p31á66n25e88k 5199930748649

A kde si ten lístek koupíte?

0/−2
15.5.2016 19:50

A80d82a72m 43B41e97r44n30a41u 6821417753150

Tam kde se dnes obvykle kupiji listky... v e-shopu, v pokladne, to preci vubec neni podstatne. Muze mit i nejakou predplacenou univerzalni jizdenku, jako kilometricka banka, SONE, atd...

+1/0
15.5.2016 20:03

O39n30d46ř89e73j 19Š10t85ě28p10á90n57e42k 5369150258259

Tak to funguje i u letadel? ;-D

+1/−2
15.5.2016 20:06

K21a93r83e46l 79Ř98e18h65á66č48e59k 9982810401332

Tak srovnávat letadlo, kde letíte občas a cestu většinou plánujete dopředu s vlakem, kde většinou jezdíte denně do práce, školy a podobně je hodně mimo.

+4/0
15.5.2016 20:18

R25a33d90e45k 78J98a45n83a74t77a 9615826804852

Částečně ano. Mají společné rezervační systémy. Letenku Emirates i AirFrance tak koupíte na stejném místě.

0/0
15.5.2016 23:49
Foto

J97a70n 38V15a26l71a46l91í67k 6586319370336

Říká vám něco jízdenka labe-elbe?

Z Melnika jsem na ni jel do Děčína vlak pak autobus do Hřenska lodí do Německa a z Německa vlakem do Děčína a pak vlakem do Mělníka a šlo to na jednu jízdenku.

+4/0
15.5.2016 20:26

J16a70n 49P86r46i68c67h41y19s45t69a46l 8251748193

V mnoha zemich to tak funguje, jen jizdenky se zvlastni slevou mivaji omezenou platnost na konkretniho dopravce - a konkretni vlak.

+1/0
15.5.2016 23:23

O18n67d28ř25e36j 79P68l77í31v92a 9650685851323

Nevšim sem si, že by Tesco a Billa měli společný supermarket...

+3/0
16.5.2016 0:00

M64i42r24o50s74l39a23v 34Z90i25k23m23u53n88d 6358682677108

Jenže jako koncový zákazník máte možnost jít si vybrat, kam půjdete nakupovat ... na železnici "někdo" objedná monopolního dopravce, který se "mu líbí", protože chce mít nejmíň peněz, ale koncový zákazník se musí přizpůsobit jinému monopolnímu dopravci, který mu poskytuje horší služby než ten předchozí, ale to "někoho" nezajímá ...

+1/0
16.5.2016 8:50

V95a36c82l10a40v 15H11a53j47e91k 3286929809

O cizinci s mezinárodní jízdenkou do Žatce ani nemluvě.

+1/0
16.5.2016 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.