Diskuze

Vláda se Bruselu nezalekla. Dálnice za miliardy postaví i bez glejtu

Česká vláda se rozhodla riskovat. Postaví patnáct velkých dopravních staveb bez ohledu na to, že nemají platnou studii o vlivu na životní prostředí (EIA), a o jejich „legalizaci“ se postará zákonem. Hrozí přitom, že nedorazí evropské dotace na jejich stavbu. Jedná se o 46 miliard.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

EIA byly již schváleny před vstupem do EU to znamená že před více jak 12 lety. Jak je možné že stavby označené za klíčové již nebyly dávno postavené v době když se zpracovaly posudky..? Zda důvodem bylo, že se čekalo na "evropské" peníze tak se nemůžeme divit, že si EU klade požadavky, třeba i nesmyslné a byrokratické. POSTAVTE TO ZA ČESKÉ PENÍZE A PŘIDEJTE VELKÝ BILBOARD "POSTAVENO BEZ DOTACÍ". [>-]. Úměrně k tomu snížit české odvody do EU.

0 0
možnosti

P23e28t39r 68S41u85c68h71a84n

17. 5. 2016 18:19

Dobrý nápad.Co si vláda počne s napadáním různými ekoteroristy, ochránci všeho možného, aktivisty - ti všichni chtějí taky si vydělat na odstupném apod.?Stavět se zase nebude![>-];-D

1 0
možnosti

Zbytečně se ztrapňujete. Jestli víte o nějakém příkladu, kdy vláda vyplácela nějaké odstupné apod. ekoteroristům, ochráncům všeho možného, aktivistům, tak sem s ním.

0 0
možnosti

P75e74t58r 76R12u17d18o78l73f

17. 5. 2016 18:02

Běchovice nejsou budějovice, opravte si na obrázku !

0 0
možnosti

P23e87t81r 33M13o21o19s

17. 5. 2016 17:51

Jenom pár slov k problematice eurodotací. Jakýkoliv projekt, který aspiruje na získání dotací z fondů EU, musí být připraven, realizován a hlavně - nejdříve ZAPLACEN INVESTOREM V PLNÉ VÝŠI. Až ex post bývá část uznatelných nákladů ze strany EU proplacena (tedy, pokud Brusel neshledá v žádosti nějaké, byť třeba jen formální chyby). Nic horšího se nemůže stát, než že dotčené stavby budou plně hrazeny z vlastních zdrojů ČR - pokud se jedná o opravdu důležité stavby, které nesnesou další odklad, je to dle mého názoru plně na místě.

Pro horlivé zastánce eurodotací pár čísel: za poslední tři roky přiteklo do ČR v rámci eurodotací nějakých 150 GKč. Naše republika v rámci svého závazku zasílá každý rok do společné kasy EU 36 GKč. Což je za 3 roky nějakých 108 GKč, což je 72% (!) z celkové sumy, co přiteče nazpět. Udělat tohle jednotlivci jeho banka, vyletí jako čertík z krabičky a bude křičet cosi o lichvě a zlodějích. Ovšem jedná-li se o rozvojové projekty EU, jsou všichni zticha, protože na posvátné tele jménem EU se prostě nesahá.Rv:-/EU

0 0
možnosti

P21e26t49r 73Č48e20c47h

18. 7. 2016 11:11

Asi jsem moc chytrý ale co znamená GKč?

0 0
možnosti

P98e33t25r 34H33o28r62á96k

16. 5. 2016 18:39

Jan Káňa ať přestane blábolit. Všechny ty stavby mají stále platnou starou EIA. Tak je postavme, i kdybychom je měli stavět za své.

0 0
možnosti

Vidím to následovně: Různá sdružení to napadnou u soudu a skončí to až u toho Ústavního. Potrvá to cca 5 let. Mezitím ministerstvo dopravy vymyslí 15 nových dopravních značek a změní přednost na kruhových objezdech. Dálnice postavené nebudou (předběžné opatření soudu) a nová EIA taky ne. Aby se peníze z operačního fondu doprava proinvestovaly, "zadrátuje" se železnice z Nemotic do Koryčan.

1 0
možnosti

J17o93s57e96f 23H92á77j97e79k

13. 5. 2016 20:29

To je dilema... EU vs Skanska... :-)

3 0
možnosti

T71o75m91á87š 22B65u36r58a

13. 5. 2016 19:21

Postoj státu v této kauze reprezentovaný současnou vládou je arogantně vychytralý. Možná, že nakonec ty stavby budou provedeny, možná dokonce, že na ně Unie i přispěje, ale praktické a morální škody jako důsledek takového postupu budou směrem dovnitř státu katstrofální. Především v oblasti vymahatelnosti práva - mám zde na mysli zejména odstraňování tzv. "černých staveb" soukromníků: již dnes se po praktické stránce nic na poli této problematiky neděje. A takováto arogantní zvůle Eráru jenom černé stavebníky může utvrdit v tom, že ve zdejším Kocourkově si mohou postavit kdykoliv, kdekoliv a cokoliv, bez toho, že by jim spolu s pokutou hrozila povinnost svou černou stavbu na vlastní náklady odstranit.

Quod erat demonstrandum!

1 0
možnosti

Mohl by někdo publikovat, jaký je rozdíl mezi starou EIA a novou EIA ... nestačilo by dodělat jen ten rozdíl ...

0 0
možnosti
Foto

J87i88ř50í 41E25r88b12e20n

13. 5. 2016 16:07

Za dvacet let se zmenilo dost podminek. A lidi taky.

0 0
možnosti

M32a56r35e47k 89H31r55u95b91y

13. 5. 2016 13:47

Jeste by stalo za to se pozajimat, PROC se s temi stavbami dodnes nic nedelo a jestli nahodou na RSD nemohli za tu dobu udelat vic nez jenom cekat jak to dopadne:-PRv

1 0
možnosti

M31i85c15h96a50l 76M48a55l81ý

13. 5. 2016 18:28

Zákon se změnil relativně nedávno, staveb, které ho nesplňují, je hodně a spustit to celé znovu na všechny může stát klidně nízké stovky milionů, plus soutěže o dodavatele atd. atd. Proto se k tomu asi nikdo "neodhodlal"...

0 0
možnosti