Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dozvuky výluk: vlaky loni nastřádaly téměř dvacet čtyři let zpoždění

Každý šestý vlak měl loni zpoždění, ukazují statistiky Českých drah. Důvodem je především extrémní výluková činnost související s dočerpáváním evropských peněz. Dráhy požadují, aby více peněz na ztráty posílala Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D62a40v60i42d 58K47r36á44s21e16n60s98k77ý 7187660257

To je docela masakr, ta přesnost. Pro srovnání - rakouské ÖBB se chlubí přesností 96 % (jako podíl vlaků, které dojely načas nebo do +5 min.). Jízlivě dodávám, že ta zbylá 4 % jsou vlaky jedoucí z ČR - a příjezdová tabule třeba ve Vídni na hlavním to dokazuje často i doslova.

0/0
15.5.2016 16:46

P77e33t39r82a 13J38a88n48á33k46o40v34á 2567560586399

Pravidelně jezdím Milovice-Praha a ještě se nestalo, že bychom byli v cílové stanici včas ! Pořád samé výluky, čekání na zpozděný vlak. Od začátku roku je zpoždění cca 10-15 minut naprosto normální stav... Chtěla bych tu více konkurenčních firem, protože České dráhy si z toho nic nedělají a vlastně ani nemusí... :-/

+1/−4
15.5.2016 12:53

M52a18r70e33k 91M96a18r17t78i41n 8349794426590

Pokud pravidelně jezdíte vlakem, tak snad víte, že konkurence to nespasí. Nebo si snad myslíte, že SŽDC (správce infrastruktury) bude kvůli vám upřednostňovat konkurenční vlaky? Ono popravdě ani dost dobře nejde - když je výluka, tak neprojede nebo je omezen každý vlak! Víme? :-)

+4/0
15.5.2016 13:13

R89o10m61a66n 42J35e12s60c96h59k12e 9708935347115

Konkurence stlačila ceny dolů. Rozum mne nebere, proč si při výlukách platí náhradní dopravu ČD ? Ani za nemožnost přestupu při zpoždění nikdo neodpovídá. Minulý týden jsem jel z Brna do České Lípy a přijel o více než 1,5 hodiny zpožděn. V Kolíně mne to ujelo asi o 15 minut. Komu poděkovat ? SŽDC ?

0/0
15.5.2016 22:02

F95r19a63n58k 11N68o35v98a95k 5915855361309

Pane Novak dnes zase Brno zpatecni? Vecer bude mozna zpozdeni tak se mozna vratite napresrok.

0/0
14.5.2016 15:58

F75r33a95n63k 68N90o85v50a34k 5945885261139

Pocitat zpozdeni na roky. Uplne novej rozmer. Jen aby se toho nechytli a nepridali na ty informacni tabule :D

0/−1
14.5.2016 15:57

J49i56ř72í 73E88r35b24e82n 1763454246257

Vím že si jen chcete rejpnout, proto si raději všímejte údaje o průměrném zpoždění 3,61 minuty na 1 vlak než sedlácké matematiky sčítající to na 24 let za celorok u všech 35 milionu vypravených vlaků...

+5/−1
14.5.2016 18:09

R82a57d30e73k 62N70o50v49o75t40n31ý 5358152166345

Ten průměr je vážně k ničemu, když člověk sedí ve vlaku, co má hodinu zpoždění...

+1/0
14.5.2016 20:38

M42i25r54o84s68l69a84v 65Z84i51k32m27u95n10d 6168912567608

Vždyť tohle je jen nadsázka, aby si člověk představil objem zpoždění v nějaké představitelné časové jednotce ... k čemu je xxx tisíc minut ...

0/−1
15.5.2016 12:31
Foto

T49o52m18á38š 30S59m42o28l75í63k 3731262506473

Vlaky nebo ekonomika ?

0/0
14.5.2016 13:40

F82r28a88n49t61i89š38e56k 23V72a64n88ě20k 1477324527757

Chápu uzavření tratí při velké rekonstrukci na hodně dlouho. Byť třeba výluka Hradec Králové - Jaroměř mohla být uskutečněna o měsíc dřív a ne ukončena k 1. srpnu. Zrovna v této oblasti jezdí mnoho prázdninových turistů atd.. a to je může odradit od používání železnice příště. Ale co nechápu jsou krátkodobé jednodenní výluky!! Do háje to SŽDC nemůže většinu těchto výluk dělat v noci jako v Německu např. od 22:00 do 4:00 kdy jezdí menší počet vlaků a frekvence cestujících je menší, tím i menší náklady pro dopravce na NAD? Nechápu to. Když to jde u našich sousedů. nevím proč to nemůže jít u nás. Ono stačí trochu přenosného osvětlení, agregát a jde to. Určitě Němci nemají benevolentnější zákony o bezpečnosti práce, než v Česku. A argumenty, že noční práce jsou drahé na plat jsou jen řeči. Dle kolektivní smlouvy SŽDC je noční příplatek 11% z průměrného výdělku, minimálně 13,-. I kdyby měl zaměstnanec SŽDC 200,- za hodinu což pochybuji, tak je to na jednoho zaměstnance cca 22,- navíc. To by asi SŽDC mohlo utáhnout.;-D

+12/0
14.5.2016 12:54

H33o38n77z54a 66P81e34t85ř34í34k 3369504186111

Ne vždy za to může jen SŽDC. Oni si totiž na hodně oprav musí najímat externí firmy a ty v noci dělat nebudou. A to že SŽDC přišlo o všechny stroje na opravy , za to může bohužel teď už bývalé vedení.

+4/−1
14.5.2016 15:13

J21i35ř80í 79P22r80ů26š52a 7935692205959

V zásadě máte pravdu jen zapomínáte na pár detailů. Práci v noci komplikují hygienické limitu hluku v zastavěné oblasti tak prakticky nejde nic dělat (mimo ano) A práce v noci není tak jednoduchá, kromě extra lékařského potvrzení a nákladů navíc jak zaměstnance dostanete na jednu dvě noční směny v týdnu a zbytek na směny ve dne? Navíc při platu který je pod mediánem mzdy v ČR?

0/0
14.5.2016 17:48

J94i64ř64í 70E31r79b52e21n 1963914226687

Však ono by to hnedka šlo, kdyby dopravci mohli správcům železniční sítě účtovat svoje skutečné vícenáklady! On takový milionek za týdenní úplnou výluku by byla hodně velká motivace, proč zaměstnancům usmrknout do mzdy malinko víc...

+3/0
14.5.2016 18:23

J38i61ř17í 25P74r65ů14š30a 7715632625769

Tohle je hezké řešení a objede se snadno při sestavování jízdního řadu nebude na konkrétní dny přidělena kapacita a v jízdním řádu bude poznámka ve dnech nejede.

0/0
14.5.2016 23:44

M84i66r52o39s94l17a85v 83Z84i55k84m38u31n68d 6638142697658

Ale, ale - kolikrát jste jel v Německu vlakem na "hlavní trati" v době 22,00 - 4,00 ???

Já jsem tam pobýval v týdnu od 2.5. a "vybral" jsem si tam dálkové vlaky, které měly kvůli výlukám publikovány odlišné cestovní časy. Prodloužení bylo z důvodu jednak jednokolejného provozu, jednak z důvodu snížené rychlosti podél vyloučené koleje ...

Prodloužená cestovní doba klapla na minuty, DB to mají skutečně spočítané přesně, ale na té vyloučené koleji se na rozdíl od denní doby NEPRACOVALO ...

V noci se pracuje na tratích ve Švýcarsku, ale tam skončí provoz podle oblasti kolem 0,00 a první vlaky jedou až v 5,00

Dělat výluky by v noci třeba šlo, ale překážkou nemusí být "příplatky", ale pracovní kapacita ... velké akce stejně nedělají vlastní zaměstnanci SŽDC, ale stavební firmy - SKANSKA, GJW, trolejové vedení montuje Elektrizace železnic apod. I tyto firmy mají "omezený" počet zaměstnanců ...

0/0
15.5.2016 12:42

J89a23n 42M68a20n83d28í18k 2378293141167

To je tak, že se často zbytečně modernizují tratě, aby tam vlaky mohly jezdit o pár desítek kmh rychleji, místo aby se postavilo něco skutečného..

0/−8
14.5.2016 11:25

M74a33r11t12i92n 46P23r10o80c12h84á35z84k52a 1151319857537

Na to se můžete podívat i z druhé strany. Kdyby se to neudělalo, tak se bude jezdit o pár desítek km/h pomaleji. Říká se tomu údržba a opravy...

+18/0
14.5.2016 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.