Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dozvuky výluk: vlaky loni nastřádaly téměř dvacet čtyři let zpoždění

Každý šestý vlak měl loni zpoždění, ukazují statistiky Českých drah. Důvodem je především extrémní výluková činnost související s dočerpáváním evropských peněz. Dráhy požadují, aby více peněz na ztráty posílala Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D66a67v20i22d 73K62r19á38s88e20n97s56k67ý 7297360747

To je docela masakr, ta přesnost. Pro srovnání - rakouské ÖBB se chlubí přesností 96 % (jako podíl vlaků, které dojely načas nebo do +5 min.). Jízlivě dodávám, že ta zbylá 4 % jsou vlaky jedoucí z ČR - a příjezdová tabule třeba ve Vídni na hlavním to dokazuje často i doslova.

0/0
15.5.2016 16:46

P59e67t90r22a 18J56a14n27á21k97o56v80á 2117970276709

Pravidelně jezdím Milovice-Praha a ještě se nestalo, že bychom byli v cílové stanici včas ! Pořád samé výluky, čekání na zpozděný vlak. Od začátku roku je zpoždění cca 10-15 minut naprosto normální stav... Chtěla bych tu více konkurenčních firem, protože České dráhy si z toho nic nedělají a vlastně ani nemusí... :-/

+1/−4
15.5.2016 12:53

M39a63r69e44k 73M24a68r74t78i68n 8369824816610

Pokud pravidelně jezdíte vlakem, tak snad víte, že konkurence to nespasí. Nebo si snad myslíte, že SŽDC (správce infrastruktury) bude kvůli vám upřednostňovat konkurenční vlaky? Ono popravdě ani dost dobře nejde - když je výluka, tak neprojede nebo je omezen každý vlak! Víme? :-)

+4/0
15.5.2016 13:13

R67o52m86a75n 63J68e67s88c46h58k21e 9158945617645

Konkurence stlačila ceny dolů. Rozum mne nebere, proč si při výlukách platí náhradní dopravu ČD ? Ani za nemožnost přestupu při zpoždění nikdo neodpovídá. Minulý týden jsem jel z Brna do České Lípy a přijel o více než 1,5 hodiny zpožděn. V Kolíně mne to ujelo asi o 15 minut. Komu poděkovat ? SŽDC ?

0/0
15.5.2016 22:02

F62r57a87n21k 80N85o37v64a65k 5405855521329

Pane Novak dnes zase Brno zpatecni? Vecer bude mozna zpozdeni tak se mozna vratite napresrok.

0/0
14.5.2016 15:58

F38r86a76n44k 39N45o88v37a23k 5315635111719

Pocitat zpozdeni na roky. Uplne novej rozmer. Jen aby se toho nechytli a nepridali na ty informacni tabule :D

0/−1
14.5.2016 15:57

J73i33ř84í 62E19r73b22e24n 1163784936697

Vím že si jen chcete rejpnout, proto si raději všímejte údaje o průměrném zpoždění 3,61 minuty na 1 vlak než sedlácké matematiky sčítající to na 24 let za celorok u všech 35 milionu vypravených vlaků...

+5/−1
14.5.2016 18:09

R80a80d24e31k 20N33o82v24o66t98n29ý 5348382596325

Ten průměr je vážně k ničemu, když člověk sedí ve vlaku, co má hodinu zpoždění...

+1/0
14.5.2016 20:38

M28i72r29o73s89l26a83v 65Z89i41k54m32u43n57d 6348242797978

Vždyť tohle je jen nadsázka, aby si člověk představil objem zpoždění v nějaké představitelné časové jednotce ... k čemu je xxx tisíc minut ...

0/−1
15.5.2016 12:31
Foto

T49o68m64á17š 23S90m21o40l28í57k 3171342646373

Vlaky nebo ekonomika ?

0/0
14.5.2016 13:40

F79r23a88n95t42i58š30e79k 63V96a57n41ě77k 1777594797197

Chápu uzavření tratí při velké rekonstrukci na hodně dlouho. Byť třeba výluka Hradec Králové - Jaroměř mohla být uskutečněna o měsíc dřív a ne ukončena k 1. srpnu. Zrovna v této oblasti jezdí mnoho prázdninových turistů atd.. a to je může odradit od používání železnice příště. Ale co nechápu jsou krátkodobé jednodenní výluky!! Do háje to SŽDC nemůže většinu těchto výluk dělat v noci jako v Německu např. od 22:00 do 4:00 kdy jezdí menší počet vlaků a frekvence cestujících je menší, tím i menší náklady pro dopravce na NAD? Nechápu to. Když to jde u našich sousedů. nevím proč to nemůže jít u nás. Ono stačí trochu přenosného osvětlení, agregát a jde to. Určitě Němci nemají benevolentnější zákony o bezpečnosti práce, než v Česku. A argumenty, že noční práce jsou drahé na plat jsou jen řeči. Dle kolektivní smlouvy SŽDC je noční příplatek 11% z průměrného výdělku, minimálně 13,-. I kdyby měl zaměstnanec SŽDC 200,- za hodinu což pochybuji, tak je to na jednoho zaměstnance cca 22,- navíc. To by asi SŽDC mohlo utáhnout.;-D

+12/0
14.5.2016 12:54

H73o15n53z40a 20P63e62t65ř16í81k 3779854656181

Ne vždy za to může jen SŽDC. Oni si totiž na hodně oprav musí najímat externí firmy a ty v noci dělat nebudou. A to že SŽDC přišlo o všechny stroje na opravy , za to může bohužel teď už bývalé vedení.

+4/−1
14.5.2016 15:13

J82i17ř88í 94P63r43ů44š28a 7475482295879

V zásadě máte pravdu jen zapomínáte na pár detailů. Práci v noci komplikují hygienické limitu hluku v zastavěné oblasti tak prakticky nejde nic dělat (mimo ano) A práce v noci není tak jednoduchá, kromě extra lékařského potvrzení a nákladů navíc jak zaměstnance dostanete na jednu dvě noční směny v týdnu a zbytek na směny ve dne? Navíc při platu který je pod mediánem mzdy v ČR?

0/0
14.5.2016 17:48

J11i20ř64í 59E43r61b67e76n 1973594596837

Však ono by to hnedka šlo, kdyby dopravci mohli správcům železniční sítě účtovat svoje skutečné vícenáklady! On takový milionek za týdenní úplnou výluku by byla hodně velká motivace, proč zaměstnancům usmrknout do mzdy malinko víc...

+3/0
14.5.2016 18:23

J42i75ř52í 47P12r77ů40š49a 7575692875649

Tohle je hezké řešení a objede se snadno při sestavování jízdního řadu nebude na konkrétní dny přidělena kapacita a v jízdním řádu bude poznámka ve dnech nejede.

0/0
14.5.2016 23:44

M26i74r39o85s15l91a90v 74Z60i54k50m31u44n33d 6978412847568

Ale, ale - kolikrát jste jel v Německu vlakem na "hlavní trati" v době 22,00 - 4,00 ???

Já jsem tam pobýval v týdnu od 2.5. a "vybral" jsem si tam dálkové vlaky, které měly kvůli výlukám publikovány odlišné cestovní časy. Prodloužení bylo z důvodu jednak jednokolejného provozu, jednak z důvodu snížené rychlosti podél vyloučené koleje ...

Prodloužená cestovní doba klapla na minuty, DB to mají skutečně spočítané přesně, ale na té vyloučené koleji se na rozdíl od denní doby NEPRACOVALO ...

V noci se pracuje na tratích ve Švýcarsku, ale tam skončí provoz podle oblasti kolem 0,00 a první vlaky jedou až v 5,00

Dělat výluky by v noci třeba šlo, ale překážkou nemusí být "příplatky", ale pracovní kapacita ... velké akce stejně nedělají vlastní zaměstnanci SŽDC, ale stavební firmy - SKANSKA, GJW, trolejové vedení montuje Elektrizace železnic apod. I tyto firmy mají "omezený" počet zaměstnanců ...

0/0
15.5.2016 12:42

J39a20n 23M40a18n85d70í94k 2808853331787

To je tak, že se často zbytečně modernizují tratě, aby tam vlaky mohly jezdit o pár desítek kmh rychleji, místo aby se postavilo něco skutečného..

0/−8
14.5.2016 11:25

M12a72r73t13i59n 33P30r73o77c57h21á60z80k31a 1111259677547

Na to se můžete podívat i z druhé strany. Kdyby se to neudělalo, tak se bude jezdit o pár desítek km/h pomaleji. Říká se tomu údržba a opravy...

+18/0
14.5.2016 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.