Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dozvuky výluk: vlaky loni nastřádaly téměř dvacet čtyři let zpoždění

Každý šestý vlak měl loni zpoždění, ukazují statistiky Českých drah. Důvodem je především extrémní výluková činnost související s dočerpáváním evropských peněz. Dráhy požadují, aby více peněz na ztráty posílala Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D63a42v37i42d 93K52r98á49s66e23n13s88k87ý 7787280587

To je docela masakr, ta přesnost. Pro srovnání - rakouské ÖBB se chlubí přesností 96 % (jako podíl vlaků, které dojely načas nebo do +5 min.). Jízlivě dodávám, že ta zbylá 4 % jsou vlaky jedoucí z ČR - a příjezdová tabule třeba ve Vídni na hlavním to dokazuje často i doslova.

0/0
15.5.2016 16:46

P32e16t88r84a 47J31a33n29á12k89o54v87á 2507430526249

Pravidelně jezdím Milovice-Praha a ještě se nestalo, že bychom byli v cílové stanici včas ! Pořád samé výluky, čekání na zpozděný vlak. Od začátku roku je zpoždění cca 10-15 minut naprosto normální stav... Chtěla bych tu více konkurenčních firem, protože České dráhy si z toho nic nedělají a vlastně ani nemusí... :-/

+1/−4
15.5.2016 12:53

M23a76r61e84k 94M72a82r69t63i85n 8539344156680

Pokud pravidelně jezdíte vlakem, tak snad víte, že konkurence to nespasí. Nebo si snad myslíte, že SŽDC (správce infrastruktury) bude kvůli vám upřednostňovat konkurenční vlaky? Ono popravdě ani dost dobře nejde - když je výluka, tak neprojede nebo je omezen každý vlak! Víme? :-)

+4/0
15.5.2016 13:13

R88o48m49a46n 52J21e41s12c49h42k19e 9188395147975

Konkurence stlačila ceny dolů. Rozum mne nebere, proč si při výlukách platí náhradní dopravu ČD ? Ani za nemožnost přestupu při zpoždění nikdo neodpovídá. Minulý týden jsem jel z Brna do České Lípy a přijel o více než 1,5 hodiny zpožděn. V Kolíně mne to ujelo asi o 15 minut. Komu poděkovat ? SŽDC ?

0/0
15.5.2016 22:02

F21r97a33n69k 87N75o20v27a42k 5625595321299

Pane Novak dnes zase Brno zpatecni? Vecer bude mozna zpozdeni tak se mozna vratite napresrok.

0/0
14.5.2016 15:58

F31r60a77n97k 24N42o10v16a47k 5145895401829

Pocitat zpozdeni na roky. Uplne novej rozmer. Jen aby se toho nechytli a nepridali na ty informacni tabule :D

0/−1
14.5.2016 15:57

J21i36ř29í 75E85r42b77e71n 1513864306647

Vím že si jen chcete rejpnout, proto si raději všímejte údaje o průměrném zpoždění 3,61 minuty na 1 vlak než sedlácké matematiky sčítající to na 24 let za celorok u všech 35 milionu vypravených vlaků...

+5/−1
14.5.2016 18:09

R26a92d77e30k 16N82o92v88o22t79n88ý 5648202936955

Ten průměr je vážně k ničemu, když člověk sedí ve vlaku, co má hodinu zpoždění...

+1/0
14.5.2016 20:38

M90i72r93o42s38l15a63v 83Z97i66k75m26u53n56d 6788722567438

Vždyť tohle je jen nadsázka, aby si člověk představil objem zpoždění v nějaké představitelné časové jednotce ... k čemu je xxx tisíc minut ...

0/−1
15.5.2016 12:31
Foto

T96o49m32á85š 40S30m96o51l69í41k 3471632646913

Vlaky nebo ekonomika ?

0/0
14.5.2016 13:40

F45r74a79n78t92i86š35e20k 39V93a32n49ě16k 1757444657107

Chápu uzavření tratí při velké rekonstrukci na hodně dlouho. Byť třeba výluka Hradec Králové - Jaroměř mohla být uskutečněna o měsíc dřív a ne ukončena k 1. srpnu. Zrovna v této oblasti jezdí mnoho prázdninových turistů atd.. a to je může odradit od používání železnice příště. Ale co nechápu jsou krátkodobé jednodenní výluky!! Do háje to SŽDC nemůže většinu těchto výluk dělat v noci jako v Německu např. od 22:00 do 4:00 kdy jezdí menší počet vlaků a frekvence cestujících je menší, tím i menší náklady pro dopravce na NAD? Nechápu to. Když to jde u našich sousedů. nevím proč to nemůže jít u nás. Ono stačí trochu přenosného osvětlení, agregát a jde to. Určitě Němci nemají benevolentnější zákony o bezpečnosti práce, než v Česku. A argumenty, že noční práce jsou drahé na plat jsou jen řeči. Dle kolektivní smlouvy SŽDC je noční příplatek 11% z průměrného výdělku, minimálně 13,-. I kdyby měl zaměstnanec SŽDC 200,- za hodinu což pochybuji, tak je to na jednoho zaměstnance cca 22,- navíc. To by asi SŽDC mohlo utáhnout.;-D

+12/0
14.5.2016 12:54

H25o17n76z95a 56P80e15t41ř73í44k 3869454316451

Ne vždy za to může jen SŽDC. Oni si totiž na hodně oprav musí najímat externí firmy a ty v noci dělat nebudou. A to že SŽDC přišlo o všechny stroje na opravy , za to může bohužel teď už bývalé vedení.

+4/−1
14.5.2016 15:13

J43i11ř83í 79P78r76ů10š79a 7695182865199

V zásadě máte pravdu jen zapomínáte na pár detailů. Práci v noci komplikují hygienické limitu hluku v zastavěné oblasti tak prakticky nejde nic dělat (mimo ano) A práce v noci není tak jednoduchá, kromě extra lékařského potvrzení a nákladů navíc jak zaměstnance dostanete na jednu dvě noční směny v týdnu a zbytek na směny ve dne? Navíc při platu který je pod mediánem mzdy v ČR?

0/0
14.5.2016 17:48

J38i63ř89í 23E30r17b14e41n 1323564876947

Však ono by to hnedka šlo, kdyby dopravci mohli správcům železniční sítě účtovat svoje skutečné vícenáklady! On takový milionek za týdenní úplnou výluku by byla hodně velká motivace, proč zaměstnancům usmrknout do mzdy malinko víc...

+3/0
14.5.2016 18:23

J87i92ř74í 46P29r52ů48š73a 7175582875489

Tohle je hezké řešení a objede se snadno při sestavování jízdního řadu nebude na konkrétní dny přidělena kapacita a v jízdním řádu bude poznámka ve dnech nejede.

0/0
14.5.2016 23:44

M32i95r64o88s98l44a46v 68Z19i47k51m51u51n59d 6238782417898

Ale, ale - kolikrát jste jel v Německu vlakem na "hlavní trati" v době 22,00 - 4,00 ???

Já jsem tam pobýval v týdnu od 2.5. a "vybral" jsem si tam dálkové vlaky, které měly kvůli výlukám publikovány odlišné cestovní časy. Prodloužení bylo z důvodu jednak jednokolejného provozu, jednak z důvodu snížené rychlosti podél vyloučené koleje ...

Prodloužená cestovní doba klapla na minuty, DB to mají skutečně spočítané přesně, ale na té vyloučené koleji se na rozdíl od denní doby NEPRACOVALO ...

V noci se pracuje na tratích ve Švýcarsku, ale tam skončí provoz podle oblasti kolem 0,00 a první vlaky jedou až v 5,00

Dělat výluky by v noci třeba šlo, ale překážkou nemusí být "příplatky", ale pracovní kapacita ... velké akce stejně nedělají vlastní zaměstnanci SŽDC, ale stavební firmy - SKANSKA, GJW, trolejové vedení montuje Elektrizace železnic apod. I tyto firmy mají "omezený" počet zaměstnanců ...

0/0
15.5.2016 12:42

J22a85n 23M87a90n84d11í63k 2608273681227

To je tak, že se často zbytečně modernizují tratě, aby tam vlaky mohly jezdit o pár desítek kmh rychleji, místo aby se postavilo něco skutečného..

0/−8
14.5.2016 11:25

M11a79r74t51i90n 34P51r24o41c87h19á28z85k50a 1511339947687

Na to se můžete podívat i z druhé strany. Kdyby se to neudělalo, tak se bude jezdit o pár desítek km/h pomaleji. Říká se tomu údržba a opravy...

+18/0
14.5.2016 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.