Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dozvuky výluk: vlaky loni nastřádaly téměř dvacet čtyři let zpoždění

Každý šestý vlak měl loni zpoždění, ukazují statistiky Českých drah. Důvodem je především extrémní výluková činnost související s dočerpáváním evropských peněz. Dráhy požadují, aby více peněz na ztráty posílala Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D37a93v48i45d 88K11r44á26s85e53n72s47k39ý 7497530847

To je docela masakr, ta přesnost. Pro srovnání - rakouské ÖBB se chlubí přesností 96 % (jako podíl vlaků, které dojely načas nebo do +5 min.). Jízlivě dodávám, že ta zbylá 4 % jsou vlaky jedoucí z ČR - a příjezdová tabule třeba ve Vídni na hlavním to dokazuje často i doslova.

0/0
15.5.2016 16:46

P49e66t87r66a 40J35a98n53á65k29o21v39á 2367650596829

Pravidelně jezdím Milovice-Praha a ještě se nestalo, že bychom byli v cílové stanici včas ! Pořád samé výluky, čekání na zpozděný vlak. Od začátku roku je zpoždění cca 10-15 minut naprosto normální stav... Chtěla bych tu více konkurenčních firem, protože České dráhy si z toho nic nedělají a vlastně ani nemusí... :-/

+1/−4
15.5.2016 12:53

M97a90r74e72k 85M41a84r39t10i10n 8569794236300

Pokud pravidelně jezdíte vlakem, tak snad víte, že konkurence to nespasí. Nebo si snad myslíte, že SŽDC (správce infrastruktury) bude kvůli vám upřednostňovat konkurenční vlaky? Ono popravdě ani dost dobře nejde - když je výluka, tak neprojede nebo je omezen každý vlak! Víme? :-)

+4/0
15.5.2016 13:13

R94o69m27a46n 52J40e39s38c62h11k94e 9948785697885

Konkurence stlačila ceny dolů. Rozum mne nebere, proč si při výlukách platí náhradní dopravu ČD ? Ani za nemožnost přestupu při zpoždění nikdo neodpovídá. Minulý týden jsem jel z Brna do České Lípy a přijel o více než 1,5 hodiny zpožděn. V Kolíně mne to ujelo asi o 15 minut. Komu poděkovat ? SŽDC ?

0/0
15.5.2016 22:02

F15r89a30n92k 89N48o47v73a79k 5975185811589

Pane Novak dnes zase Brno zpatecni? Vecer bude mozna zpozdeni tak se mozna vratite napresrok.

0/0
14.5.2016 15:58

F66r40a78n28k 40N45o33v51a22k 5885225291529

Pocitat zpozdeni na roky. Uplne novej rozmer. Jen aby se toho nechytli a nepridali na ty informacni tabule :D

0/−1
14.5.2016 15:57

J68i38ř73í 77E90r62b25e50n 1943194356857

Vím že si jen chcete rejpnout, proto si raději všímejte údaje o průměrném zpoždění 3,61 minuty na 1 vlak než sedlácké matematiky sčítající to na 24 let za celorok u všech 35 milionu vypravených vlaků...

+5/−1
14.5.2016 18:09

R32a80d56e95k 46N48o44v58o80t71n32ý 5328752646425

Ten průměr je vážně k ničemu, když člověk sedí ve vlaku, co má hodinu zpoždění...

+1/0
14.5.2016 20:38

M45i47r91o11s18l73a47v 78Z19i10k12m17u54n65d 6188712307528

Vždyť tohle je jen nadsázka, aby si člověk představil objem zpoždění v nějaké představitelné časové jednotce ... k čemu je xxx tisíc minut ...

0/−1
15.5.2016 12:31
Foto

T41o17m64á75š 54S74m50o76l69í71k 3961152506113

Vlaky nebo ekonomika ?

0/0
14.5.2016 13:40

F36r30a78n12t12i18š27e22k 84V11a47n95ě43k 1407884927717

Chápu uzavření tratí při velké rekonstrukci na hodně dlouho. Byť třeba výluka Hradec Králové - Jaroměř mohla být uskutečněna o měsíc dřív a ne ukončena k 1. srpnu. Zrovna v této oblasti jezdí mnoho prázdninových turistů atd.. a to je může odradit od používání železnice příště. Ale co nechápu jsou krátkodobé jednodenní výluky!! Do háje to SŽDC nemůže většinu těchto výluk dělat v noci jako v Německu např. od 22:00 do 4:00 kdy jezdí menší počet vlaků a frekvence cestujících je menší, tím i menší náklady pro dopravce na NAD? Nechápu to. Když to jde u našich sousedů. nevím proč to nemůže jít u nás. Ono stačí trochu přenosného osvětlení, agregát a jde to. Určitě Němci nemají benevolentnější zákony o bezpečnosti práce, než v Česku. A argumenty, že noční práce jsou drahé na plat jsou jen řeči. Dle kolektivní smlouvy SŽDC je noční příplatek 11% z průměrného výdělku, minimálně 13,-. I kdyby měl zaměstnanec SŽDC 200,- za hodinu což pochybuji, tak je to na jednoho zaměstnance cca 22,- navíc. To by asi SŽDC mohlo utáhnout.;-D

+12/0
14.5.2016 12:54

H98o12n78z44a 57P77e69t91ř27í60k 3419144756811

Ne vždy za to může jen SŽDC. Oni si totiž na hodně oprav musí najímat externí firmy a ty v noci dělat nebudou. A to že SŽDC přišlo o všechny stroje na opravy , za to může bohužel teď už bývalé vedení.

+4/−1
14.5.2016 15:13

J14i58ř11í 80P34r85ů15š69a 7215352295319

V zásadě máte pravdu jen zapomínáte na pár detailů. Práci v noci komplikují hygienické limitu hluku v zastavěné oblasti tak prakticky nejde nic dělat (mimo ano) A práce v noci není tak jednoduchá, kromě extra lékařského potvrzení a nákladů navíc jak zaměstnance dostanete na jednu dvě noční směny v týdnu a zbytek na směny ve dne? Navíc při platu který je pod mediánem mzdy v ČR?

0/0
14.5.2016 17:48

J62i38ř58í 40E19r86b76e98n 1973134706667

Však ono by to hnedka šlo, kdyby dopravci mohli správcům železniční sítě účtovat svoje skutečné vícenáklady! On takový milionek za týdenní úplnou výluku by byla hodně velká motivace, proč zaměstnancům usmrknout do mzdy malinko víc...

+3/0
14.5.2016 18:23

J77i51ř19í 20P83r57ů84š17a 7195292425469

Tohle je hezké řešení a objede se snadno při sestavování jízdního řadu nebude na konkrétní dny přidělena kapacita a v jízdním řádu bude poznámka ve dnech nejede.

0/0
14.5.2016 23:44

M42i59r64o16s66l38a89v 53Z24i36k25m41u42n85d 6508532377758

Ale, ale - kolikrát jste jel v Německu vlakem na "hlavní trati" v době 22,00 - 4,00 ???

Já jsem tam pobýval v týdnu od 2.5. a "vybral" jsem si tam dálkové vlaky, které měly kvůli výlukám publikovány odlišné cestovní časy. Prodloužení bylo z důvodu jednak jednokolejného provozu, jednak z důvodu snížené rychlosti podél vyloučené koleje ...

Prodloužená cestovní doba klapla na minuty, DB to mají skutečně spočítané přesně, ale na té vyloučené koleji se na rozdíl od denní doby NEPRACOVALO ...

V noci se pracuje na tratích ve Švýcarsku, ale tam skončí provoz podle oblasti kolem 0,00 a první vlaky jedou až v 5,00

Dělat výluky by v noci třeba šlo, ale překážkou nemusí být "příplatky", ale pracovní kapacita ... velké akce stejně nedělají vlastní zaměstnanci SŽDC, ale stavební firmy - SKANSKA, GJW, trolejové vedení montuje Elektrizace železnic apod. I tyto firmy mají "omezený" počet zaměstnanců ...

0/0
15.5.2016 12:42

J82a11n 86M44a12n81d76í94k 2848633491227

To je tak, že se často zbytečně modernizují tratě, aby tam vlaky mohly jezdit o pár desítek kmh rychleji, místo aby se postavilo něco skutečného..

0/−8
14.5.2016 11:25

M21a42r94t21i97n 59P32r70o41c68h22á27z51k51a 1361779777977

Na to se můžete podívat i z druhé strany. Kdyby se to neudělalo, tak se bude jezdit o pár desítek km/h pomaleji. Říká se tomu údržba a opravy...

+18/0
14.5.2016 12:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.