- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to celé nějaký statistický paskvil. My bydlíme v rodinném domě na vesnici, takže platíme jen inkasní poplatky, ale něco přes 4700 Kč (jak se píše pro Olomoucký kraj) nám na všechno rozhodně nestačí. A ve městech dávají mladí za bydlení (nájem + inkaso) 10–12 000 Kč jen to fikne. Takže netuším, kde ti mistři svá čísla nabrali...
A bez auta se na vesnici prostě dnes neobejdete, protože se veřejnou dopravou nedostanete do práce...
V Praze komanči projektovali, že 1 auto bude připadat v průměru na pět rodin.
Dneska má svoje auto každý druhý, ale parkovací místa odpovídají původním předpokladům "socialistického blahobytu"...
Tak nemuset mít auto je skutečně luxus. Když vezmete měsíční náklady na pořízení a údržbu průměrného automobilu, tak se dostanete téměř k nákladům na bydlení. Pravdou je, že na vesnicích se udržují automobily značně podprůměrné. Stejně však to je položka několika tisíc korun v rodinném měsíčním rozpočtu.
Pravdou je, že v posledních letech se naprosto rezignovalo na dopravní obslužnost venkova.
Tyto články jsou tak jasnou "dělostřeleckou" přípravou na boj o změnu přerozdělování daní. Už není žádný důvod, aby na hlavu Pražana šlo 14 krát více z daní, než na hlavu Lhotečáka.
Lhoteňana zní dost blbě. Jinak teda ono Pražan, to se používalo už před sto lety, ale přestalo se to používat, protože to získalo pejorativní význam
Je to blábol srovnatelný s velkým množstvím dalších
Auto nemám, mám na něj, ale netoužím po něm. Fakt neplatí, že auto nemá jen ten, kdo na něj nemá. Spousta lidí ho prostě nechce nebo nepotřebuje.
Pokud jsme neměli děti, auto jsme nepotřebovali. Po narozeni dětí jsme začali jezdit na víkendy pryč z Prahy a šli jsme kupovat auto.
Lide v New Yorku maji nadprumerne prijmy, ale auto tam vlastni malokdo - neni kde zaparkovat a MHD je casove vyrazne rychlejsi. Nac mit majetek, ktery jenom zatezuje a stoji penize? Obdobne to je i v Praze.
Auto v Praze je výhoda pouze tehdy, pokud člověk přejíždí z jednoho konce na druhý a střihne si to nějakými obchvaty, tunely, atp. Jinak je auto v Praze spíše překážkou. Tram se člověk dostane všude a o metru ani nemluvě - to je snad nejrychlejší způsob cestování, na který má málo co...
Ono jde spíš o soukromí - cestovat po Praze MHD není žádná hitparáda.Necestuji MHD pravidelně,ale každá jízda je zážitek,metro není až tak brutální,ale tramvaje jsou výživné.
"Pouze necelé dvě třetiny domácností"?
A dyť to je docela dost ne?, že 2 ze 3 lidí mají auto.
Ad jedna, v Praze má bambilion lidí služební auto, tak že své vlastní nepotřebuje. Ad dvě, pokud člověk nikam nejezdí, nevlastní chatu, tak někteří auto v Praze vůbec nepotřebují díky hustému MHD. Tak že tyto čísla jsou dost nevypovídající o skutečnosti nebo potřebách.
Ad tři, není problém auto koupit (starší šunku za 25 tis.), ale zaparkovat.
Jak jsou v této statistice zahrnuta služební auta sloužící legálně i k soukromým účelům?
Pokud jsou ta čísla jako čistý příjem tak tím, že za to auto dotyčný zaplatil daň. Benzín si samozřejmě každý kupuje sám.