Diskuze

Auto má jen 62 procent Pražanů, nejvíc po něm touží lidé na severovýchodě

Pouze necelé dvě třetiny pražských domácností jsou vybaveny osobním automobilem. O něco hůře jsou na tom už jen lidé v Moravskoslezském a Ústeckém kraji. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Českého statistického úřadu, který mapoval životní podmínky domácností.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je to celé nějaký statistický paskvil. My bydlíme v rodinném domě na vesnici, takže platíme jen inkasní poplatky, ale něco přes 4700 Kč (jak se píše pro Olomoucký kraj) nám na všechno rozhodně nestačí. A ve městech dávají mladí za bydlení (nájem + inkaso) 10–12 000 Kč jen to fikne. Takže netuším, kde ti mistři svá čísla nabrali...

0 0
možnosti

A bez auta se na vesnici prostě dnes neobejdete, protože se veřejnou dopravou nedostanete do práce...

0 0
možnosti

V Praze komanči projektovali, že 1 auto bude připadat v průměru na pět rodin.

Dneska má svoje auto každý druhý, ale parkovací místa odpovídají původním předpokladům "socialistického blahobytu"...

1 0
možnosti

Tak nemuset mít auto je skutečně luxus. Když vezmete měsíční náklady na pořízení a údržbu průměrného automobilu, tak se dostanete téměř k nákladům na bydlení. Pravdou je, že na vesnicích se udržují automobily značně podprůměrné. Stejně však to je položka několika tisíc korun v rodinném měsíčním rozpočtu.

Pravdou je, že v posledních letech se naprosto rezignovalo na dopravní obslužnost venkova.

Tyto články jsou tak jasnou "dělostřeleckou" přípravou na boj o změnu přerozdělování daní. Už není žádný důvod, aby na hlavu Pražana šlo 14 krát více z daní, než na hlavu Lhotečáka.

Lhoteňana zní dost blbě. Jinak teda ono Pražan, to se používalo už před sto lety, ale přestalo se to používat, protože to získalo pejorativní význam ;-)

0 0
možnosti

Je to blábol srovnatelný s velkým množstvím dalších

0 0
možnosti

Auto nemám, mám na něj, ale netoužím po něm. Fakt neplatí, že auto nemá jen ten, kdo na něj nemá. Spousta lidí ho prostě nechce nebo nepotřebuje.

4 1
možnosti

Pokud jsme neměli děti, auto jsme nepotřebovali. Po narozeni dětí jsme začali jezdit na víkendy pryč z Prahy a šli jsme kupovat auto.

2 0
možnosti

Lide v New Yorku maji nadprumerne prijmy, ale auto tam vlastni malokdo - neni kde zaparkovat a MHD je casove vyrazne rychlejsi. Nac mit majetek, ktery jenom zatezuje a stoji penize? Obdobne to je i v Praze.

3 2
možnosti

Auto v Praze je výhoda pouze tehdy, pokud člověk přejíždí z jednoho konce na druhý a střihne si to nějakými obchvaty, tunely, atp. Jinak je auto v Praze spíše překážkou. Tram se člověk dostane všude a o metru ani nemluvě - to je snad nejrychlejší způsob cestování, na který má málo co...

10 1
možnosti

Ono jde spíš o soukromí - cestovat po Praze MHD není žádná hitparáda.Necestuji MHD pravidelně,ale každá jízda je zážitek,metro není až tak brutální,ale tramvaje jsou výživné.

2 0
možnosti
Foto

P41e95t38r 28D94o77u65p24a70l

16. 5. 2016 10:57

"Pouze necelé dvě třetiny domácností"?

A dyť to je docela dost ne?, že 2 ze 3 lidí mají auto.

0 0
možnosti

P65a94v24e34l 29H50o49r74á97k

16. 5. 2016 11:04

Domácnost není jeden člověk.

1 1
možnosti

J80a40n 59C30e84p58e89k

16. 5. 2016 10:51

Ad jedna, v Praze má bambilion lidí služební auto, tak že své vlastní nepotřebuje. Ad dvě, pokud člověk nikam nejezdí, nevlastní chatu, tak někteří auto v Praze vůbec nepotřebují díky hustému MHD. Tak že tyto čísla jsou dost nevypovídající o skutečnosti nebo potřebách.

11 0
možnosti

J62a74n 18F76r87o57l91í33k

16. 5. 2016 11:28

Ad tři, není problém auto koupit (starší šunku za 25 tis.), ale zaparkovat.

7 0
možnosti

Jak jsou v této statistice zahrnuta služební auta sloužící legálně i k soukromým účelům?

8 0
možnosti

Pokud jsou ta čísla jako čistý příjem tak tím, že za to auto dotyčný zaplatil daň. Benzín si samozřejmě každý kupuje sám.

1 0
možnosti