Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Švindly se spotřebou stály prezidenta Mitsubishi post. Skandál se rozšiřuje

Prezident japonské automobilky Mitsubishi Motors Tecuró Aikawa kvůli skandálu kolem manipulací s údaji o spotřebě pohonných hmot odstoupí z funkce. Rozhodnutí nabude platnosti 24. června. Kromě Aikawy skončí ve funkci i jeho náměstek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a40r16c37e74l 75B38i14l42č91í42k 1111660163221

Já jedině japonce.

0/0
18.5.2016 15:05

P14e77t44r 98J32a71r90o88c82h 7840653505658

Tady by mlžil, lhal a nakonec by se "ztratily" dokumenty.

0/0
18.5.2016 14:43

D49a50n11i43e39l 36M13o32l21n90á51r 7305605716610

Tenhle hon na čarodějnice už mě unavuje, kdyby se ty úřady zaměřili na něco smysluplného ...;-D;-D;-D ...já vím, vtipná představa! ;-D;-D;-D

+1/−1
18.5.2016 13:04

M46a53r56t49i98n 66K59a52r33á68s24e12k 9808173438458

Takze navrhujete nechat automobilky systematicky lhat o spotrebe a vyrabet auta, ktere budou travit lidi?

+1/−5
18.5.2016 13:29

D84a91n52i47e91l 35M92o60l64n72á81r 7775745216870

Neschvaluji žádné lhaní to ať si dají do pořádku. Stejně všichni počítají s tím, že to auto nebude jezdit za papírových např. 5l, ale za 7l a navíc to určuje X dalších faktorů. Spíš tím myslím, aby přestali šlapat jen po výrobcích auta a zaměřili se i na další odvětví, které nám mnohdy mnohem více škodí ...ale to ne, to se tu a tam koupí nějaká emisní povolenka apod. a je klid :-). Hlavně když mají úředníci co dělat, ale že by tím reálně někomu pomohli to ne. Co se jako stane? Mistsubishi, VW a další zaplatí nějakou pokutu, třeba i likvidační pro ty firmy, ale co ...ta auta tu už X let jezdí a dalších X let jezdit budou, nikdo je z oběhu nestáhne a zdraví škodit budou dál. Pravda je, že těmahle pitomostma dotlačili výrobce aut vyrábět "méně" škodlivé motory, ale to že auto vypustí o pár desítek procent CO2 nebo NOx méně neznamená, že nějaká továrna, co vyrábí komponenty na tyhle motory neznečistí výrobou součástí, těžbou materiálů to ovzduší a přírodu obecně mnohem více ...je to jen komické, jako všechno v dnešní době, je to jen na oko :-(

0/0
18.5.2016 13:37

M41a30r69t38i21n 32K29a95r19á98s50e44k 9828863128438

Cele je to o tom, ze auta jesou nejvice tam, kde je nejvice lidi, proto se tolik resi ty emise. To ze kvuli modernim motorum se otevre nekde navic dul na platinu, zas tolik neboli (drtive vetisny lidi se netyka).

Mimochodem motory s EURO 6 vypousti oproti motorum e EURO 1 sestinu CO, jendotky procent jedovatych oxidu dusiku (NOx), jednotky procent pevnych castic....

Tzn u tech zasadnich jedovatych latek (NOx a pevne castice) produje treba 1 stare auto tolik skodlivin jako 50 novych.... to je docela zasadni rozdil ne?

0/0
18.5.2016 13:43

M17i18r20e44k 86G24a85j69e92r 5151646239150

Nesouhlasim s vasim "Stejně všichni počítají s tím, že to auto nebude jezdit za papírových např. 5l, ale za 7l". Pri vyberu auta se lidi ridi udavanou spotrebou. Mej jsem stesti, ze jsem si vybral Mazdu a jezdim s mensi spotrebou nez uvadi vyrobce.

0/0
18.5.2016 14:28

M15i94r79e50k 90Z49á89v91o74d23n74ý 7562797290288

"Chcete žíznivého Němce nebo Japonce s nízkou spotřebou?" :o)

+2/0
18.5.2016 13:01

B94o26h93u19m30i88l 94S74t40e13j78s31k84a82l 5233354621353

Deklarovaná spotřeba s realitou nesedí už spoustu let u všech značek. Euro bambilion, kdy spalovací motory budou vyrábět benzín a kyslík je utopie, kterou si bohužel úředníci a ekoteroristé neuvědomují. A čím bude větší tlak na NESMYSLNĚ nízkou spotřebu a emise, tím bude podobných podvodů ze stran automobilek přibývat, protože jinak toho už dosáhnout nepůjde.

+5/−1
18.5.2016 12:39

I89v53o 84Ž45á38č87e17k 9600522679277

Přesně tak. Dnešní požadavky jsou takové, že už se poctivě splnit nedají. Ale vysvětlujte to úředníkovi. Ten určitě studoval nějaký humanitní obor, protože tam nejsou ty blbé přírodní vědy.

+2/−1
18.5.2016 13:13

M27a68r72t49i38n 88K72a85r69á96s21e95k 9738893558258

Ale limity na emise splnitelne samozrejme jsou (Diesely s SCR splnuji EURO 6 naprosto bez problemu) a mimochodem zavazne normy na emise (EURO) byly odsouhlasene se zastupci automobiloveho prumyslu jako realne splnitelne (nevymyslel si je nejaky urednik od stolu, co o tom nic nevi, nevim kde jste na to prisel?)

+1/0
18.5.2016 13:31

I18v85o 22Ž53á37č90e43k 9530662929147

Ne, vymyslelo to víc úředníků a konzultovali to s řediteli automobilek.

0/0
24.5.2016 15:41

B71o18h73d91a11n 87M24a87r45e60k 5135256207724

Hlavně, že mají prolhané automobilky mezi plebsem své zastánce. Euro 6 schvaloval jeden úředník s humanitním oborem ;-D;-D;-D

0/0
23.5.2016 16:38

I64v34o 12Ž32á80č87e67k 9110302509607

Nepohybuji se v automobilovém průmyslu, ale v IT. Vím něco o tom, jak tam vznikají různé předpisy, dokonce i zákony. Jaká je odborná erudice lidí, kteří o tom rozhodují.

0/0
24.5.2016 15:39

M21a80r69t56i92n 40K10a87r30á49s59e87k 9698193608868

Mimochodem norma EURO nijak neomezuje spotrebu nebo emise CO2 - omezuje jen emise pro lidi toxickych latek, coz docela dava smysl ne? (a moderni motory i tuto velmi prisnou normu splnuji).

Jinak deklarovana spotreba s realitou sedi, vse je jen o tom, jak s autem jezdite. Spotreba se napriklad nepocita pro stani v kolonach, nebo jizdu po dalnici - pokud s autem casto stojite, nebo jezdite po dalnici, tak je logicke, ze spotreba je pak vyssi nez spotreba udavana pro jiny jizdni rezim.

Jinak ja kdyz se snazim, tak za tabulkovou jezdim v pohode (auty do 5 let stari).....

+1/−2
18.5.2016 13:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.