Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švindly se spotřebou stály prezidenta Mitsubishi post. Skandál se rozšiřuje

Prezident japonské automobilky Mitsubishi Motors Tecuró Aikawa kvůli skandálu kolem manipulací s údaji o spotřebě pohonných hmot odstoupí z funkce. Rozhodnutí nabude platnosti 24. června. Kromě Aikawy skončí ve funkci i jeho náměstek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a18r38c19e82l 75B93i75l34č86í38k 1431270143421

Já jedině japonce.

0/0
18.5.2016 15:05

P48e80t98r 85J17a60r92o62c33h 7690823175228

Tady by mlžil, lhal a nakonec by se "ztratily" dokumenty.

0/0
18.5.2016 14:43

D94a78n40i90e58l 90M41o18l38n89á64r 7495565566440

Tenhle hon na čarodějnice už mě unavuje, kdyby se ty úřady zaměřili na něco smysluplného ...;-D;-D;-D ...já vím, vtipná představa! ;-D;-D;-D

+1/−1
18.5.2016 13:04

M49a98r72t70i53n 27K11a52r49á24s95e12k 9548543158488

Takze navrhujete nechat automobilky systematicky lhat o spotrebe a vyrabet auta, ktere budou travit lidi?

+1/−5
18.5.2016 13:29

D98a68n81i80e54l 55M46o84l35n72á34r 7195895446460

Neschvaluji žádné lhaní to ať si dají do pořádku. Stejně všichni počítají s tím, že to auto nebude jezdit za papírových např. 5l, ale za 7l a navíc to určuje X dalších faktorů. Spíš tím myslím, aby přestali šlapat jen po výrobcích auta a zaměřili se i na další odvětví, které nám mnohdy mnohem více škodí ...ale to ne, to se tu a tam koupí nějaká emisní povolenka apod. a je klid :-). Hlavně když mají úředníci co dělat, ale že by tím reálně někomu pomohli to ne. Co se jako stane? Mistsubishi, VW a další zaplatí nějakou pokutu, třeba i likvidační pro ty firmy, ale co ...ta auta tu už X let jezdí a dalších X let jezdit budou, nikdo je z oběhu nestáhne a zdraví škodit budou dál. Pravda je, že těmahle pitomostma dotlačili výrobce aut vyrábět "méně" škodlivé motory, ale to že auto vypustí o pár desítek procent CO2 nebo NOx méně neznamená, že nějaká továrna, co vyrábí komponenty na tyhle motory neznečistí výrobou součástí, těžbou materiálů to ovzduší a přírodu obecně mnohem více ...je to jen komické, jako všechno v dnešní době, je to jen na oko :-(

0/0
18.5.2016 13:37

M59a14r58t23i33n 96K22a63r93á92s36e89k 9768613888858

Cele je to o tom, ze auta jesou nejvice tam, kde je nejvice lidi, proto se tolik resi ty emise. To ze kvuli modernim motorum se otevre nekde navic dul na platinu, zas tolik neboli (drtive vetisny lidi se netyka).

Mimochodem motory s EURO 6 vypousti oproti motorum e EURO 1 sestinu CO, jendotky procent jedovatych oxidu dusiku (NOx), jednotky procent pevnych castic....

Tzn u tech zasadnich jedovatych latek (NOx a pevne castice) produje treba 1 stare auto tolik skodlivin jako 50 novych.... to je docela zasadni rozdil ne?

0/0
18.5.2016 13:43

M62i33r51e64k 79G74a74j88e92r 5611876449790

Nesouhlasim s vasim "Stejně všichni počítají s tím, že to auto nebude jezdit za papírových např. 5l, ale za 7l". Pri vyberu auta se lidi ridi udavanou spotrebou. Mej jsem stesti, ze jsem si vybral Mazdu a jezdim s mensi spotrebou nez uvadi vyrobce.

0/0
18.5.2016 14:28

M92i90r62e15k 77Z45á97v95o41d80n50ý 7862157860868

"Chcete žíznivého Němce nebo Japonce s nízkou spotřebou?" :o)

+2/0
18.5.2016 13:01

B28o65h69u32m46i85l 70S84t48e78j66s84k38a68l 5293704191763

Deklarovaná spotřeba s realitou nesedí už spoustu let u všech značek. Euro bambilion, kdy spalovací motory budou vyrábět benzín a kyslík je utopie, kterou si bohužel úředníci a ekoteroristé neuvědomují. A čím bude větší tlak na NESMYSLNĚ nízkou spotřebu a emise, tím bude podobných podvodů ze stran automobilek přibývat, protože jinak toho už dosáhnout nepůjde.

+5/−1
18.5.2016 12:39

I82v11o 11Ž73á83č98e26k 9890892309517

Přesně tak. Dnešní požadavky jsou takové, že už se poctivě splnit nedají. Ale vysvětlujte to úředníkovi. Ten určitě studoval nějaký humanitní obor, protože tam nejsou ty blbé přírodní vědy.

+2/−1
18.5.2016 13:13

M10a76r74t87i87n 69K36a91r64á97s93e31k 9168233368208

Ale limity na emise splnitelne samozrejme jsou (Diesely s SCR splnuji EURO 6 naprosto bez problemu) a mimochodem zavazne normy na emise (EURO) byly odsouhlasene se zastupci automobiloveho prumyslu jako realne splnitelne (nevymyslel si je nejaky urednik od stolu, co o tom nic nevi, nevim kde jste na to prisel?)

+1/0
18.5.2016 13:31

I60v68o 36Ž22á19č40e20k 9320842849547

Ne, vymyslelo to víc úředníků a konzultovali to s řediteli automobilek.

0/0
24.5.2016 15:41

B81o70h16d55a95n 50M43a47r12e91k 5955496977924

Hlavně, že mají prolhané automobilky mezi plebsem své zastánce. Euro 6 schvaloval jeden úředník s humanitním oborem ;-D;-D;-D

0/0
23.5.2016 16:38

I78v53o 77Ž88á78č94e59k 9570872649317

Nepohybuji se v automobilovém průmyslu, ale v IT. Vím něco o tom, jak tam vznikají různé předpisy, dokonce i zákony. Jaká je odborná erudice lidí, kteří o tom rozhodují.

0/0
24.5.2016 15:39

M62a18r41t68i66n 51K13a13r25á54s30e58k 9528963798718

Mimochodem norma EURO nijak neomezuje spotrebu nebo emise CO2 - omezuje jen emise pro lidi toxickych latek, coz docela dava smysl ne? (a moderni motory i tuto velmi prisnou normu splnuji).

Jinak deklarovana spotreba s realitou sedi, vse je jen o tom, jak s autem jezdite. Spotreba se napriklad nepocita pro stani v kolonach, nebo jizdu po dalnici - pokud s autem casto stojite, nebo jezdite po dalnici, tak je logicke, ze spotreba je pak vyssi nez spotreba udavana pro jiny jizdni rezim.

Jinak ja kdyz se snazim, tak za tabulkovou jezdim v pohode (auty do 5 let stari).....

+1/−2
18.5.2016 13:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.