Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak uhájit dražší zakázku: České dráhy už rok blokují levnější konkurenci

Jihočeský kraj nemůže stále uzavřít smlouvu se společností GW Train Regio a výrazně šetřit peníze za provoz části regionálních vlaků na pošumavských lokálkách. Důvodem jsou právní kroky Českých drah, které konec své smlouvy zdržují už přes rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P84a87v13e31l 32M58a44r28t34o42c20h 4857689438

Také je tam ovšem redukce počtu spojů a kapacita 6 kol na vlak. Což minmálně na trati 194 je v létě na Šumavu neskutečně postavené na hlavu... Rv

0/0
26.5.2016 7:58

Š78t76e73f32a61n 66F93r32i24č77a 7792938403316

Myslím, že ČD skutečně jednají v zájmu cestujících. Pro mne je výhodné, jestliže si mohu koupit některou z variant nabízeného jízdného v rámci po léta budované jednotné sítě ČD. Rozhodně bych se nechtěl dožít toho, že budou na mně malí dopravci experimentovat, budu nucen zkoumat jízdní řády a tarifní podmínky různých malých dopravců, jak se kam dostat a kde a za kolik koupit na jednotlivé úseky jízdenku. Lomené nebo dokonce samostatné jízdné a nepřehledná džungle různých tarifních podmínek nemůže vyhovovat nikomu. Rv

+14/−1
19.5.2016 20:15

J32a77n 84V97a15l74o24u41c43h 6832197968790

Pokud jde o lokální trati, pak by krajskou prioritou měl být IDS. Mnohem více cestujících využije přestupitelnost s busy či MHD než na dálkové vlaky. A pokud není přestup "naknap" (když takto cestu plánuje při "přesnosti" železnice, bez ohledu na dopravce, jen blázen či snílek), ty 3 minuty na koupi jízdenky vždycky budou...

0/0
20.5.2016 17:27

R34a38d18e80k 36J49a37n76a33t12a 9265576424302

A když si uvědomíte, jak malé jsou české kraje, tak se dostanete na celostátní IDS. Spousta lidí totiž jezdí přes hranice krajů a tam jim krajský IDS nepomůže, stejně musí dělit jízdenky.

Přestup "na knop" je základem konstrukce taktových jízdních řádů. Pár minut před půl či celou se vlaky v přestupním uzlu sjedou, pár minut po té rozjedou. Základem jsou titiž pravidelní cestující. A ti na nějaké čumákování ve stále stejném místě nejsou zvědaví. Nezapomeňte, že hlavním konkurentem je jízda autem. Kde se takové zbytečné zastávky nevyskytují.

+1/0
20.5.2016 18:20

J17i24n80d69ř64i64c21h 14Š55k62o25p55e46k 4205111910745

to je běžný postup, který se děje dnes a denně v případě stavebních zakázek

+3/0
19.5.2016 19:25

V26a85c52l61a87v 40H67a81j23e15k 3926239959

A co je na tom špatného? Využívají možnosti dané platnými zákony.

+2/0
19.5.2016 16:28

V57l58a76s97t89i38m27i35l 76S75v71o20b56o48d26a 7703378335314

"Činíme kroky, jež vyplývají nejen z naší zákonné povinnosti jednat s péčí řádného hospodáře, ale také v zájmu práv cestujících a našich zaměstnanců..."

Bla bla bla blé...

Molochu ČD, už to zabal!

+3/−13
19.5.2016 12:44

V70l86a70d21o 31Č29e25r48m64á82k 8212131335728

A proč by to dělal, když má majoritní postavení na trhu a každoroční sekyru mu daňoví poplatníci s radostí zaplatí.

+4/−3
19.5.2016 13:26

V86l79a12s49t52i95m14i43l 25S48v87o62b32o70d14a 7903158505944

No já vím, vyslovuji jen zbožné přání ;-D.

+2/−3
19.5.2016 13:45

J46a74n 79V85a31l53a76l29í51k 6556249540566

Až bude uznávání jízdného ať si zde vlaky provozuje třeba 20 dopravců jinak to nemá smysl.

+7/−2
19.5.2016 14:13

J56i70ř90í 65P15r67ů13š60a 7435892835309

A když to neudělají za dva tři roky přijde žaloba že se nezachovali s péčí řádného hospodáře a skončí v base.

+4/0
19.5.2016 18:30

L67i35b25o80r 33Z26a93v58ř79e62l 8689956731602

Svoboda, každý nesedí doma za pecí nebo si nevyváží zádel v autě jako ty. Jsou desítky lidí a jak je vidět stovky lidí co jedou do této lokality vlakem za turistikou nebo na dovolenou. Spoust z nich rádo nechá auto doma a jede vlakem jen tak pro změnu, že si může dát v klidu pivo a neřídit. Opravdu nechci se dočkat na takový výlet kupovat 5 druhů jízdenek ke každému dopravci na trase. Ano,proto se ČD snaží v právu cestujících. Rozdělení tratí na různé dopravce je to nejhorší co může ČR potkat. Jen tak na okraj,když se tak zajímáte o dění - všiml jste si,že vše co se vybudovalo je už dávno v kopru díky lidem jako jste vy ;-O Pěkný den.

+1/0
20.5.2016 8:33

J54a16n 31K33o56b92ě94r21s42k79ý 1240886451583

Ano, to bude kvalitní posun pro cestující. Místo kapacitních a pohodlných vozů 842 a v létě kapacitních dvoupatráků tam budou jezdit obstarožní 810 nebo jejich reinkarnace které GWTR nakoupilo někde na Slovensku. Bravo !

+21/−6
19.5.2016 12:20
Foto

M92i34c54h18a74l 28S28m91í42t38k67a 8344564293416

Toto je image GW train ;-D;-D;-D

http://www.pro-idea.cz/image/?filename=2015%2F12%2F04%2F1449234008_ofat1o4r%2F1449520083_8ddc4e8.jpg&type_id=999

+1/−1
19.5.2016 12:33

V74l47a74s70t55i87m50i90l 46S26v32o75b61o14d90a 7343398315824

To ovšem nemusí trvat věky, což u ČD hrozí, když udělala ze Skleníků příšerné Regionovy.

Nedávno jsem jel Arrivou, z čehož vyplynulo, že ten nesmysl na podvozku nákladního vozu měl být po "revoluci" ihned sešrotován a nikoliv oprášen.

+3/−2
19.5.2016 12:54

V25a98c47l79a59v 25H66a30j60e22k 3586389749

Vše je jen o dostupných peněžích.

0/0
19.5.2016 19:42

J12a77n 14S22ů88r41a 4265263283862

Zkuste si najit zadavaci dokumentaci.

0/0
19.5.2016 13:31

J79a47n 28V39a76l11a95l22í44k 6586949240496

Tak ji sem můžete dát vy.

0/−1
19.5.2016 13:36

J50a17n 52S87ů40r87a 4135213853102

Nejde dávat přímo odkazy z profilu zadavatele. Každopádně pan Kobersky uvádí nespravnou informací.

0/0
19.5.2016 13:39

J64a55n 10K90o42b94ě63r29s14k21ý 1850576471433

Vycházím z toho co se naslibovalo na trati Karlovy Vary-Mariánské Lázně. Nakonec tam jezdí i 810.

To není nic proti soutěžím, ale vztah Jihotrans a Jihočeský kraj je takový nadstandartní.

+3/−1
19.5.2016 13:57

V97l48a42s79t74i40m97i97l 11S81v90o77b40o46d11a 7763778785374

Chcete vyjmenovat, kde všude je vztah ČD a kraje X nadstandardní?

;-)

+3/−1
19.5.2016 14:08

J58a87n 50K73o88b19ě21r78s13k93ý 1330176541533

To nezpochybňuji. V tomto případě se jen vyměnily ČD za Jihotrans.

0/0
19.5.2016 15:53

J33a82n 28S11ů54r73a 4525123263222

S cenou o 50% nižší.

0/0
19.5.2016 16:12

J30a26n 11S95ů64r28a 4325293183262

Já vycházím z faktů.. V zadávací dokumentaci je min. rychlost 100 km/h, což z 810 ani Regionovy a slovenské obdoby neuděláte.

+3/0
19.5.2016 16:13

T10o41m31a70s 63F52r25i51c 7575334218720

A na to jste přišel jak ? Součástí takového výběrového řízení, je i zadání podmínek přepravy cestujících, které musí dopravce splnit, aby vůbec mohl uspět. Pokud mám informace, tak s 810 by to zcela jistě nešlo. Jen zbytečně tu plácáte nesmysli ......

0/0
26.5.2016 16:03

P79e97t37r 51N77e68c33h35a13n74i68c49k28ý 7253656198610

A ví se už s čím hodlá GW Train alias Jihotrans jezdit? Já jen jestli pro kraji levněji bude znamenat pro cestující lépe (hlavně v turistických a pracovních špičkách)

+6/0
19.5.2016 12:15

V89a73c17l15a57v 87H15a60j98e92k 3376729219

a pro cestující zas kolik??

0/0
19.5.2016 15:56

L79u55k58á76š 10Š59m48a41h16e59l 2497194882584

No, hlavně návrhový jízdní řád obsahuje masivní redukci spojů ráno, večer a o víkendech. A nepočítá s navyšováním kapacit v sezóně.

+5/0
19.5.2016 22:53

J63i62ř46í 38J49o49z82a 3188153950161

Kdyby byl jeden integrovany dopravni system pro celou CR byl by klid...

+3/0
19.5.2016 11:10

M69a45r46t76i69n 62Š75u46l96c 2247699550895

Kdo by ho skládal? A kdo by to platil?

+1/0
19.5.2016 12:18

R16a41d95e17k 55J18a56n98a11t58a 9825476234572

Ministerstvo dopravy. Podobně jako ve Švýcarsku. A kdo by to platil?

Proč by to měl někdo platit? Dobrý IDS naopak náklady šetří. Než X jízdenkových systému, stačí jeden. Navíc když je dobrý IDS, rostou tžby, protože přibývá cestujících.

+2/0
20.5.2016 12:05

L18i29b37o59r 75Z40a35v20ř52e78l 8729526801922

však byl,jednotná síť ČD a někomu se nelíbí,tak ji za každou cenu musí rozbít

+3/−1
20.5.2016 8:38

J10i70ř90í 51P35r23ů61š24a 7535612415399

Takže spíš ÚHOS a pomalé soudy což je tak křišťálově čistého výběrového řízení až s podivem. Je velmi zvláštní když zájemci postupně předstupují před komisi a každý dá nižší cenu než ten před ním. Hlavně stále nejsou dořešeny elementární věci jako jednotný tarif, uznávání jízdenek.......

+8/0
19.5.2016 10:53

M14a80r62t16i66n 89M97a22i20k72s52n38a96r 3204973228682

Co maji proboha lidi porad s tim uznavanim jizdenek? Na autobusech to funguje normalne, proste si koupim dalsi listek, ale na drahach se porad mluvi o nejakem uznavani.... (PS: jezdim vlakem, a pokud jedu dokonce stejnym dopravcem (CD) tak si kupuju 2 jizdenky, protoze to vyjde lacineji, nez kdych to mel na jedne jizdence (kombinace s akcni jizdenkou))

+3/−3
19.5.2016 13:22

J57o79s76e30f 87T57r78ö19g94l 8429632276466

Na sítiPrávě, že to nefunguje- Nefunguje to dokonce ani u jednoho dopravce (zkuste chtít jízdenku z Plzně do Liberce, neuspějete, navíc Vás pošlou do metra a spoje na sebe nečekají). Funguje to jen tam, kde je jednotný integrovaný tarif, což se naštěstí šíří.

Na síti bez uznávání odpadají všechny vymoženosti jako síťové letní jízdenky, mezinárodní neomezené jízdenky, slevové karty apod.

I proto se lidi stěhují do aut, jakž takž roste jen železniční osobní přeprava.

+1/0
19.5.2016 13:34

J38a85n 33V61a78l21a66l90í47k 6436479100396

Akční jízdenka je na ten konkrétní vlak tudíž jste vázán jet jen tím vlakem. Co když ten vlak ze kterého budete přestupovat na ten s akční cenou bude mít zpoždění a ujede vám?

+1/−1
19.5.2016 14:20

V92a14c11l52a23v 12H87a71j24e64k 3316419919

Není, je na vybrané relace z/Do

0/0
19.5.2016 16:18

J21a15n 35V89a68l20a63l41í63k 6566949420926

to je včasná...

0/−1
19.5.2016 18:49

V60a82c81l33a27v 96H19a30j66e41k 3746569419

akční také, ale matice včasných je větší a navíc mají různé ceny dle datumu zakoupení.

+1/0
19.5.2016 19:40

M33i33r42o36s42l20a58v 90Z49i51k36m26u12n55d 6878342667238

Když to lze v Německu nebo Švýcarsku - po kvalitě tamní železniční dopravy český občan slintá jako hladový pes po ohryzané kosti, tak není jediný smysluplný důvod, aby to nešlo v Česku. Na jihu Německa (Freilassing) si koupím jízdenku třeba do Westerlandu Sylt na severu Německa a kromě dálkového dopravce DB "musím" absolvovat cestu s regionálními dopravci mimo DB, ale "jiní" dopravci tu jízdenku koupenou v automatu DB nebo přes E-SHOP DB akceptují ...

A Německo či Švýcarsko jsou nepochybně země s vyspělou tržní ekonomikou ... To co se děje v Česku se spíše blíží "anglickému kapitalismu 17. století".

+2/0
19.5.2016 18:15

A41d42a58m 70B34e24r29n31a37u 6791187383800

Kdyz jdu kupovat 5 rohliku, tak chci take jeden doklad, ale mozna nekteri pozaduji dokladu 5.:-P

0/−1
20.5.2016 0:02

R18a91d59e88k 96J10a87n10a62t18a 9685286564482

"Na autobusech to funguje normalne, proste si koupim dalsi listek"

--------------

A to je právě ten problém. Téměř každý tarif je degresivní a každá další jízdenka znamená, že platíte její konstatní složku znovu. Celkově se tak může cesta prodražit klidně o 30%. V Praze by se taky nikdo nechtěl vrátit ke stavu, kdy jste si musel v každé tramvaji cvakat další lístek.

+1/0
20.5.2016 12:00
Foto

M23i67c16h68a78l 39N25a72j11m53a98n 7669283936100

Dobrá strategie od ČD.

Na trati jezdí za 115 kč/km, a ve výběrovém řízení nabídnou 160 Kč/km i když vědí, že kritériem výběru je cena......

+7/−1
19.5.2016 10:47

R61a87d65e34k 32J14a87n32a46t58a 9525586314812

A vy jste studoval podmínky? Pokud podmínky znamenají nakoupit nové vlakové soupravy, tak to dává smysl.

+2/0
20.5.2016 18:23

D52u60š70a45n 24N65o22v68á61k 9611882674

Jenom další důkaz toho, že monopoly vytváří hlavně státní antimonopolní politika.

+3/0
19.5.2016 10:38

K49a84r89e20l 66F83u25k97s19a 3194110980613

;-D

0/0
19.5.2016 10:46

P48e61t79r 50N43o55v34o36t50n63y 1931550171

Takže ne ČD, ale UOHS a pomalé soudy.

+9/0
19.5.2016 10:34

J95a22n 56V10a27l29a20l65í91k 6286699840686

Musí ta společnost uznávat též režijky tak jako to musí uznávat ČD?

+1/−1
19.5.2016 10:23

J84a19n 46V90a42l92a85l30í25k 6566139660616

PS: a jistě by se jak je zvykem ani neuznavalo jízdné tudíž pro cestujícího dalsi jízdenka navíc

0/0
19.5.2016 10:25

J98á50n 16K69o44t56ú63č 2426564748446

Priznajte sa, že ste vy režijkár, ktorému je ľúto, že by prišiel o ďalšiu trať s cestovaním zadarmo, však?

Uznávanie cestovných lístkov je iný problém, ale to môže krásne vyriešiť kraj, ktorý objednáva dopravu, nejakým integrovaným systémom. Napr. v IDS JMK a podobných nie je problém presadnúť z vlaku na bus alebo MHD. Dá sa to.

+2/−3
19.5.2016 10:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.