Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak uhájit dražší zakázku: České dráhy už rok blokují levnější konkurenci

Jihočeský kraj nemůže stále uzavřít smlouvu se společností GW Train Regio a výrazně šetřit peníze za provoz části regionálních vlaků na pošumavských lokálkách. Důvodem jsou právní kroky Českých drah, které konec své smlouvy zdržují už přes rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80a36v40e40l 74M24a77r41t61o12c61h 4637679528

Také je tam ovšem redukce počtu spojů a kapacita 6 kol na vlak. Což minmálně na trati 194 je v létě na Šumavu neskutečně postavené na hlavu... Rv

0/0
26.5.2016 7:58

Š49t43e10f51a32n 36F84r35i31č45a 7602748293506

Myslím, že ČD skutečně jednají v zájmu cestujících. Pro mne je výhodné, jestliže si mohu koupit některou z variant nabízeného jízdného v rámci po léta budované jednotné sítě ČD. Rozhodně bych se nechtěl dožít toho, že budou na mně malí dopravci experimentovat, budu nucen zkoumat jízdní řády a tarifní podmínky různých malých dopravců, jak se kam dostat a kde a za kolik koupit na jednotlivé úseky jízdenku. Lomené nebo dokonce samostatné jízdné a nepřehledná džungle různých tarifních podmínek nemůže vyhovovat nikomu. Rv

+14/−1
19.5.2016 20:15

J85a77n 38V20a68l98o70u20c39h 6262177258790

Pokud jde o lokální trati, pak by krajskou prioritou měl být IDS. Mnohem více cestujících využije přestupitelnost s busy či MHD než na dálkové vlaky. A pokud není přestup "naknap" (když takto cestu plánuje při "přesnosti" železnice, bez ohledu na dopravce, jen blázen či snílek), ty 3 minuty na koupi jízdenky vždycky budou...

0/0
20.5.2016 17:27

R87a49d10e66k 68J74a93n73a67t44a 9365866694322

A když si uvědomíte, jak malé jsou české kraje, tak se dostanete na celostátní IDS. Spousta lidí totiž jezdí přes hranice krajů a tam jim krajský IDS nepomůže, stejně musí dělit jízdenky.

Přestup "na knop" je základem konstrukce taktových jízdních řádů. Pár minut před půl či celou se vlaky v přestupním uzlu sjedou, pár minut po té rozjedou. Základem jsou titiž pravidelní cestující. A ti na nějaké čumákování ve stále stejném místě nejsou zvědaví. Nezapomeňte, že hlavním konkurentem je jízda autem. Kde se takové zbytečné zastávky nevyskytují.

+1/0
20.5.2016 18:20

J16i17n88d54ř96i85c66h 71Š62k40o51p34e50k 4455331630225

to je běžný postup, který se děje dnes a denně v případě stavebních zakázek

+3/0
19.5.2016 19:25

V12a31c68l25a60v 37H70a92j39e92k 3636259549

A co je na tom špatného? Využívají možnosti dané platnými zákony.

+2/0
19.5.2016 16:28

V31l13a79s54t72i33m72i54l 53S83v37o63b97o63d42a 7153618915524

"Činíme kroky, jež vyplývají nejen z naší zákonné povinnosti jednat s péčí řádného hospodáře, ale také v zájmu práv cestujících a našich zaměstnanců..."

Bla bla bla blé...

Molochu ČD, už to zabal!

+3/−13
19.5.2016 12:44

V97l28a75d59o 98Č39e75r24m35á38k 8512631625918

A proč by to dělal, když má majoritní postavení na trhu a každoroční sekyru mu daňoví poplatníci s radostí zaplatí.

+4/−3
19.5.2016 13:26

V18l67a27s61t95i90m49i35l 58S13v66o35b20o97d44a 7283938205274

No já vím, vyslovuji jen zbožné přání ;-D.

+2/−3
19.5.2016 13:45
Foto

J13a26n 25V55a88l54a25l30í69k 6196619450266

Až bude uznávání jízdného ať si zde vlaky provozuje třeba 20 dopravců jinak to nemá smysl.

+7/−2
19.5.2016 14:13

J20i11ř11í 71P92r79ů13š87a 7845712185769

A když to neudělají za dva tři roky přijde žaloba že se nezachovali s péčí řádného hospodáře a skončí v base.

+4/0
19.5.2016 18:30

L24i79b44o64r 96Z31a21v36ř17e73l 8479916461572

Svoboda, každý nesedí doma za pecí nebo si nevyváží zádel v autě jako ty. Jsou desítky lidí a jak je vidět stovky lidí co jedou do této lokality vlakem za turistikou nebo na dovolenou. Spoust z nich rádo nechá auto doma a jede vlakem jen tak pro změnu, že si může dát v klidu pivo a neřídit. Opravdu nechci se dočkat na takový výlet kupovat 5 druhů jízdenek ke každému dopravci na trase. Ano,proto se ČD snaží v právu cestujících. Rozdělení tratí na různé dopravce je to nejhorší co může ČR potkat. Jen tak na okraj,když se tak zajímáte o dění - všiml jste si,že vše co se vybudovalo je už dávno v kopru díky lidem jako jste vy ;-O Pěkný den.

+1/0
20.5.2016 8:33

J51a43n 55K32o24b56ě12r93s42k39ý 1940566421323

Ano, to bude kvalitní posun pro cestující. Místo kapacitních a pohodlných vozů 842 a v létě kapacitních dvoupatráků tam budou jezdit obstarožní 810 nebo jejich reinkarnace které GWTR nakoupilo někde na Slovensku. Bravo !

+21/−6
19.5.2016 12:20
Foto

M49i88c45h80a90l 91S32m14í93t61k45a 8244534793616

Toto je image GW train ;-D;-D;-D

http://www.pro-idea.cz/image/?filename=2015%2F12%2F04%2F1449234008_ofat1o4r%2F1449520083_8ddc4e8.jpg&type_id=999

+1/−1
19.5.2016 12:33

V59l66a26s69t65i55m85i89l 39S78v81o66b46o22d62a 7563418745554

To ovšem nemusí trvat věky, což u ČD hrozí, když udělala ze Skleníků příšerné Regionovy.

Nedávno jsem jel Arrivou, z čehož vyplynulo, že ten nesmysl na podvozku nákladního vozu měl být po "revoluci" ihned sešrotován a nikoliv oprášen.

+3/−2
19.5.2016 12:54

V26a80c24l87a52v 94H16a29j11e52k 3616969449

Vše je jen o dostupných peněžích.

0/0
19.5.2016 19:42

J76a71n 73S48ů70r52a 4915323673312

Zkuste si najit zadavaci dokumentaci.

0/0
19.5.2016 13:31
Foto

J98a67n 38V44a90l38a47l45í63k 6106659360666

Tak ji sem můžete dát vy.

0/−1
19.5.2016 13:36

J52a47n 24S27ů13r58a 4505223663152

Nejde dávat přímo odkazy z profilu zadavatele. Každopádně pan Kobersky uvádí nespravnou informací.

0/0
19.5.2016 13:39

J43a95n 93K29o39b88ě20r75s86k86ý 1460336591143

Vycházím z toho co se naslibovalo na trati Karlovy Vary-Mariánské Lázně. Nakonec tam jezdí i 810.

To není nic proti soutěžím, ale vztah Jihotrans a Jihočeský kraj je takový nadstandartní.

+3/−1
19.5.2016 13:57

V59l51a29s45t25i94m53i95l 61S54v70o88b29o39d35a 7263338345144

Chcete vyjmenovat, kde všude je vztah ČD a kraje X nadstandardní?

;-)

+3/−1
19.5.2016 14:08

J48a97n 54K79o61b60ě57r27s75k15ý 1320166101283

To nezpochybňuji. V tomto případě se jen vyměnily ČD za Jihotrans.

0/0
19.5.2016 15:53

J78a11n 17S15ů54r59a 4225443543762

S cenou o 50% nižší.

0/0
19.5.2016 16:12

J64a93n 22S65ů84r71a 4485883903522

Já vycházím z faktů.. V zadávací dokumentaci je min. rychlost 100 km/h, což z 810 ani Regionovy a slovenské obdoby neuděláte.

+3/0
19.5.2016 16:13

T97o53m11a34s 52F39r91i87c 7525764828520

A na to jste přišel jak ? Součástí takového výběrového řízení, je i zadání podmínek přepravy cestujících, které musí dopravce splnit, aby vůbec mohl uspět. Pokud mám informace, tak s 810 by to zcela jistě nešlo. Jen zbytečně tu plácáte nesmysli ......

0/0
26.5.2016 16:03

P62e83t74r 78N23e81c78h57a49n53i84c88k94ý 7883216688360

A ví se už s čím hodlá GW Train alias Jihotrans jezdit? Já jen jestli pro kraji levněji bude znamenat pro cestující lépe (hlavně v turistických a pracovních špičkách)

+6/0
19.5.2016 12:15

V33a17c78l15a75v 75H48a18j28e61k 3766769689

a pro cestující zas kolik??

0/0
19.5.2016 15:56

L80u69k12á84š 79Š40m85a36h32e93l 2137114562184

No, hlavně návrhový jízdní řád obsahuje masivní redukci spojů ráno, večer a o víkendech. A nepočítá s navyšováním kapacit v sezóně.

+5/0
19.5.2016 22:53

J41i42ř97í 28J32o23z82a 3768113440441

Kdyby byl jeden integrovany dopravni system pro celou CR byl by klid...

+3/0
19.5.2016 11:10

M44a31r96t12i53n 10Š18u55l63c 2737549130685

Kdo by ho skládal? A kdo by to platil?

+1/0
19.5.2016 12:18

R66a26d64e34k 75J98a46n71a77t56a 9265946444842

Ministerstvo dopravy. Podobně jako ve Švýcarsku. A kdo by to platil?

Proč by to měl někdo platit? Dobrý IDS naopak náklady šetří. Než X jízdenkových systému, stačí jeden. Navíc když je dobrý IDS, rostou tžby, protože přibývá cestujících.

+2/0
20.5.2016 12:05

L75i42b33o46r 47Z14a82v35ř39e76l 8799676301582

však byl,jednotná síť ČD a někomu se nelíbí,tak ji za každou cenu musí rozbít

+3/−1
20.5.2016 8:38

J97i87ř50í 25P77r72ů52š32a 7755212975539

Takže spíš ÚHOS a pomalé soudy což je tak křišťálově čistého výběrového řízení až s podivem. Je velmi zvláštní když zájemci postupně předstupují před komisi a každý dá nižší cenu než ten před ním. Hlavně stále nejsou dořešeny elementární věci jako jednotný tarif, uznávání jízdenek.......

+8/0
19.5.2016 10:53

M27a49r98t46i30n 69M30a63i70k51s80n47a24r 3354873988942

Co maji proboha lidi porad s tim uznavanim jizdenek? Na autobusech to funguje normalne, proste si koupim dalsi listek, ale na drahach se porad mluvi o nejakem uznavani.... (PS: jezdim vlakem, a pokud jedu dokonce stejnym dopravcem (CD) tak si kupuju 2 jizdenky, protoze to vyjde lacineji, nez kdych to mel na jedne jizdence (kombinace s akcni jizdenkou))

+3/−3
19.5.2016 13:22

J15o36s87e57f 31T92r15ö14g92l 8299332856316

Na sítiPrávě, že to nefunguje- Nefunguje to dokonce ani u jednoho dopravce (zkuste chtít jízdenku z Plzně do Liberce, neuspějete, navíc Vás pošlou do metra a spoje na sebe nečekají). Funguje to jen tam, kde je jednotný integrovaný tarif, což se naštěstí šíří.

Na síti bez uznávání odpadají všechny vymoženosti jako síťové letní jízdenky, mezinárodní neomezené jízdenky, slevové karty apod.

I proto se lidi stěhují do aut, jakž takž roste jen železniční osobní přeprava.

+1/0
19.5.2016 13:34
Foto

J24a83n 47V11a82l22a15l75í16k 6386869820436

Akční jízdenka je na ten konkrétní vlak tudíž jste vázán jet jen tím vlakem. Co když ten vlak ze kterého budete přestupovat na ten s akční cenou bude mít zpoždění a ujede vám?

+1/−1
19.5.2016 14:20

V71a10c51l29a71v 45H63a74j53e27k 3926499339

Není, je na vybrané relace z/Do

0/0
19.5.2016 16:18
Foto

J30a74n 59V97a54l45a25l69í67k 6676419480286

to je včasná...

0/−1
19.5.2016 18:49

V58a22c22l71a63v 86H15a12j31e68k 3496289749

akční také, ale matice včasných je větší a navíc mají různé ceny dle datumu zakoupení.

+1/0
19.5.2016 19:40

M16i92r81o89s63l72a50v 83Z66i69k60m46u70n28d 6518942537508

Když to lze v Německu nebo Švýcarsku - po kvalitě tamní železniční dopravy český občan slintá jako hladový pes po ohryzané kosti, tak není jediný smysluplný důvod, aby to nešlo v Česku. Na jihu Německa (Freilassing) si koupím jízdenku třeba do Westerlandu Sylt na severu Německa a kromě dálkového dopravce DB "musím" absolvovat cestu s regionálními dopravci mimo DB, ale "jiní" dopravci tu jízdenku koupenou v automatu DB nebo přes E-SHOP DB akceptují ...

A Německo či Švýcarsko jsou nepochybně země s vyspělou tržní ekonomikou ... To co se děje v Česku se spíše blíží "anglickému kapitalismu 17. století".

+2/0
19.5.2016 18:15

A39d17a10m 80B75e68r51n95a33u 6981157543670

Kdyz jdu kupovat 5 rohliku, tak chci take jeden doklad, ale mozna nekteri pozaduji dokladu 5.:-P

0/−1
20.5.2016 0:02

R66a25d64e80k 52J29a82n10a70t87a 9805876924692

"Na autobusech to funguje normalne, proste si koupim dalsi listek"

--------------

A to je právě ten problém. Téměř každý tarif je degresivní a každá další jízdenka znamená, že platíte její konstatní složku znovu. Celkově se tak může cesta prodražit klidně o 30%. V Praze by se taky nikdo nechtěl vrátit ke stavu, kdy jste si musel v každé tramvaji cvakat další lístek.

+1/0
20.5.2016 12:00
Foto

M76i20c46h74a93l 30N87a72j59m33a20n 7689823846190

Dobrá strategie od ČD.

Na trati jezdí za 115 kč/km, a ve výběrovém řízení nabídnou 160 Kč/km i když vědí, že kritériem výběru je cena......

+7/−1
19.5.2016 10:47

R14a82d67e12k 87J17a27n86a28t79a 9165716624462

A vy jste studoval podmínky? Pokud podmínky znamenají nakoupit nové vlakové soupravy, tak to dává smysl.

+2/0
20.5.2016 18:23

D46u33š70a39n 92N56o74v45á35k 9551312574

Jenom další důkaz toho, že monopoly vytváří hlavně státní antimonopolní politika.

+3/0
19.5.2016 10:38

K96a42r78e71l 48F45u24k96s81a 3794620100743

;-D

0/0
19.5.2016 10:46

P88e69t47r 83N38o56v96o26t43n65y 1751440331

Takže ne ČD, ale UOHS a pomalé soudy.

+9/0
19.5.2016 10:34
Foto

J57a39n 86V55a84l35a32l26í68k 6816719300966

Musí ta společnost uznávat též režijky tak jako to musí uznávat ČD?

+1/−1
19.5.2016 10:23
Foto

J36a18n 61V70a57l62a32l55í64k 6986779280916

PS: a jistě by se jak je zvykem ani neuznavalo jízdné tudíž pro cestujícího dalsi jízdenka navíc

0/0
19.5.2016 10:25

J88á54n 23K72o84t49ú83č 2916594888746

Priznajte sa, že ste vy režijkár, ktorému je ľúto, že by prišiel o ďalšiu trať s cestovaním zadarmo, však?

Uznávanie cestovných lístkov je iný problém, ale to môže krásne vyriešiť kraj, ktorý objednáva dopravu, nejakým integrovaným systémom. Napr. v IDS JMK a podobných nie je problém presadnúť z vlaku na bus alebo MHD. Dá sa to.

+2/−3
19.5.2016 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.