Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak uhájit dražší zakázku: České dráhy už rok blokují levnější konkurenci

Jihočeský kraj nemůže stále uzavřít smlouvu se společností GW Train Regio a výrazně šetřit peníze za provoz části regionálních vlaků na pošumavských lokálkách. Důvodem jsou právní kroky Českých drah, které konec své smlouvy zdržují už přes rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a20v14e69l 35M11a82r22t65o31c60h 4717149188

Také je tam ovšem redukce počtu spojů a kapacita 6 kol na vlak. Což minmálně na trati 194 je v létě na Šumavu neskutečně postavené na hlavu... Rv

0/0
26.5.2016 7:58

Š93t29e39f69a78n 14F85r87i12č78a 7472858503646

Myslím, že ČD skutečně jednají v zájmu cestujících. Pro mne je výhodné, jestliže si mohu koupit některou z variant nabízeného jízdného v rámci po léta budované jednotné sítě ČD. Rozhodně bych se nechtěl dožít toho, že budou na mně malí dopravci experimentovat, budu nucen zkoumat jízdní řády a tarifní podmínky různých malých dopravců, jak se kam dostat a kde a za kolik koupit na jednotlivé úseky jízdenku. Lomené nebo dokonce samostatné jízdné a nepřehledná džungle různých tarifních podmínek nemůže vyhovovat nikomu. Rv

+14/−1
19.5.2016 20:15

J13a97n 14V18a94l28o31u93c49h 6592987658330

Pokud jde o lokální trati, pak by krajskou prioritou měl být IDS. Mnohem více cestujících využije přestupitelnost s busy či MHD než na dálkové vlaky. A pokud není přestup "naknap" (když takto cestu plánuje při "přesnosti" železnice, bez ohledu na dopravce, jen blázen či snílek), ty 3 minuty na koupi jízdenky vždycky budou...

0/0
20.5.2016 17:27

R10a12d65e72k 51J23a84n90a95t98a 9965816524692

A když si uvědomíte, jak malé jsou české kraje, tak se dostanete na celostátní IDS. Spousta lidí totiž jezdí přes hranice krajů a tam jim krajský IDS nepomůže, stejně musí dělit jízdenky.

Přestup "na knop" je základem konstrukce taktových jízdních řádů. Pár minut před půl či celou se vlaky v přestupním uzlu sjedou, pár minut po té rozjedou. Základem jsou titiž pravidelní cestující. A ti na nějaké čumákování ve stále stejném místě nejsou zvědaví. Nezapomeňte, že hlavním konkurentem je jízda autem. Kde se takové zbytečné zastávky nevyskytují.

+1/0
20.5.2016 18:20

J36i17n35d32ř48i60c27h 19Š66k26o52p75e84k 4865981780785

to je běžný postup, který se děje dnes a denně v případě stavebních zakázek

+3/0
19.5.2016 19:25

V69a22c80l85a84v 46H16a94j72e64k 3736179989

A co je na tom špatného? Využívají možnosti dané platnými zákony.

+2/0
19.5.2016 16:28

V17l35a51s57t93i85m24i37l 59S15v15o90b45o48d29a 7743378965904

"Činíme kroky, jež vyplývají nejen z naší zákonné povinnosti jednat s péčí řádného hospodáře, ale také v zájmu práv cestujících a našich zaměstnanců..."

Bla bla bla blé...

Molochu ČD, už to zabal!

+3/−13
19.5.2016 12:44

V26l29a36d68o 71Č83e50r70m28á36k 8742941535118

A proč by to dělal, když má majoritní postavení na trhu a každoroční sekyru mu daňoví poplatníci s radostí zaplatí.

+4/−3
19.5.2016 13:26

V66l19a26s33t36i91m23i64l 50S20v17o75b93o49d96a 7853298455674

No já vím, vyslovuji jen zbožné přání ;-D.

+2/−3
19.5.2016 13:45

J81a89n 78V80a65l79a73l53í24k 6946119840196

Až bude uznávání jízdného ať si zde vlaky provozuje třeba 20 dopravců jinak to nemá smysl.

+7/−2
19.5.2016 14:13

J60i88ř78í 38P13r51ů10š15a 7775602785269

A když to neudělají za dva tři roky přijde žaloba že se nezachovali s péčí řádného hospodáře a skončí v base.

+4/0
19.5.2016 18:30

L61i94b88o11r 73Z42a16v38ř37e71l 8219866381592

Svoboda, každý nesedí doma za pecí nebo si nevyváží zádel v autě jako ty. Jsou desítky lidí a jak je vidět stovky lidí co jedou do této lokality vlakem za turistikou nebo na dovolenou. Spoust z nich rádo nechá auto doma a jede vlakem jen tak pro změnu, že si může dát v klidu pivo a neřídit. Opravdu nechci se dočkat na takový výlet kupovat 5 druhů jízdenek ke každému dopravci na trase. Ano,proto se ČD snaží v právu cestujících. Rozdělení tratí na různé dopravce je to nejhorší co může ČR potkat. Jen tak na okraj,když se tak zajímáte o dění - všiml jste si,že vše co se vybudovalo je už dávno v kopru díky lidem jako jste vy ;-O Pěkný den.

+1/0
20.5.2016 8:33

J53a62n 48K97o69b49ě34r96s24k15ý 1700676811773

Ano, to bude kvalitní posun pro cestující. Místo kapacitních a pohodlných vozů 842 a v létě kapacitních dvoupatráků tam budou jezdit obstarožní 810 nebo jejich reinkarnace které GWTR nakoupilo někde na Slovensku. Bravo !

+21/−6
19.5.2016 12:20
Foto

M45i61c14h39a10l 63S14m83í83t51k50a 8614934553816

Toto je image GW train ;-D;-D;-D

http://www.pro-idea.cz/image/?filename=2015%2F12%2F04%2F1449234008_ofat1o4r%2F1449520083_8ddc4e8.jpg&type_id=999

+1/−1
19.5.2016 12:33

V87l77a90s10t53i96m46i65l 79S90v39o90b64o80d83a 7403158595374

To ovšem nemusí trvat věky, což u ČD hrozí, když udělala ze Skleníků příšerné Regionovy.

Nedávno jsem jel Arrivou, z čehož vyplynulo, že ten nesmysl na podvozku nákladního vozu měl být po "revoluci" ihned sešrotován a nikoliv oprášen.

+3/−2
19.5.2016 12:54

V92a74c67l80a86v 73H55a68j78e96k 3566179549

Vše je jen o dostupných peněžích.

0/0
19.5.2016 19:42

J78a25n 35S36ů78r67a 4385793973952

Zkuste si najit zadavaci dokumentaci.

0/0
19.5.2016 13:31

J33a47n 70V72a49l13a98l21í45k 6126659610166

Tak ji sem můžete dát vy.

0/−1
19.5.2016 13:36

J30a95n 14S35ů96r38a 4675683323822

Nejde dávat přímo odkazy z profilu zadavatele. Každopádně pan Kobersky uvádí nespravnou informací.

0/0
19.5.2016 13:39

J83a21n 48K54o56b61ě46r30s57k94ý 1780436431253

Vycházím z toho co se naslibovalo na trati Karlovy Vary-Mariánské Lázně. Nakonec tam jezdí i 810.

To není nic proti soutěžím, ale vztah Jihotrans a Jihočeský kraj je takový nadstandartní.

+3/−1
19.5.2016 13:57

V10l15a64s79t85i20m15i87l 27S19v15o40b73o41d40a 7513408365104

Chcete vyjmenovat, kde všude je vztah ČD a kraje X nadstandardní?

;-)

+3/−1
19.5.2016 14:08

J63a85n 61K10o58b51ě58r97s80k18ý 1660366861623

To nezpochybňuji. V tomto případě se jen vyměnily ČD za Jihotrans.

0/0
19.5.2016 15:53

J87a34n 91S72ů87r82a 4225773943932

S cenou o 50% nižší.

0/0
19.5.2016 16:12

J39a49n 26S86ů15r89a 4155643513422

Já vycházím z faktů.. V zadávací dokumentaci je min. rychlost 100 km/h, což z 810 ani Regionovy a slovenské obdoby neuděláte.

+3/0
19.5.2016 16:13

T78o39m48a15s 16F37r36i22c 7345794598810

A na to jste přišel jak ? Součástí takového výběrového řízení, je i zadání podmínek přepravy cestujících, které musí dopravce splnit, aby vůbec mohl uspět. Pokud mám informace, tak s 810 by to zcela jistě nešlo. Jen zbytečně tu plácáte nesmysli ......

0/0
26.5.2016 16:03

P27e77t85r 16N48e77c52h53a87n85i89c66k70ý 7193356718920

A ví se už s čím hodlá GW Train alias Jihotrans jezdit? Já jen jestli pro kraji levněji bude znamenat pro cestující lépe (hlavně v turistických a pracovních špičkách)

+6/0
19.5.2016 12:15

V89a12c12l84a53v 82H58a85j85e66k 3596569989

a pro cestující zas kolik??

0/0
19.5.2016 15:56

L52u25k43á57š 31Š47m10a97h50e36l 2227974532924

No, hlavně návrhový jízdní řád obsahuje masivní redukci spojů ráno, večer a o víkendech. A nepočítá s navyšováním kapacit v sezóně.

+5/0
19.5.2016 22:53

J48i80ř43í 96J11o63z28a 3438763570951

Kdyby byl jeden integrovany dopravni system pro celou CR byl by klid...

+3/0
19.5.2016 11:10

M72a93r36t30i61n 21Š91u96l87c 2427749330235

Kdo by ho skládal? A kdo by to platil?

+1/0
19.5.2016 12:18

R86a87d70e94k 49J74a89n86a10t89a 9205146514682

Ministerstvo dopravy. Podobně jako ve Švýcarsku. A kdo by to platil?

Proč by to měl někdo platit? Dobrý IDS naopak náklady šetří. Než X jízdenkových systému, stačí jeden. Navíc když je dobrý IDS, rostou tžby, protože přibývá cestujících.

+2/0
20.5.2016 12:05

L58i92b79o19r 48Z84a60v57ř52e73l 8769876251292

však byl,jednotná síť ČD a někomu se nelíbí,tak ji za každou cenu musí rozbít

+3/−1
20.5.2016 8:38

J10i64ř59í 72P57r30ů19š23a 7915332925119

Takže spíš ÚHOS a pomalé soudy což je tak křišťálově čistého výběrového řízení až s podivem. Je velmi zvláštní když zájemci postupně předstupují před komisi a každý dá nižší cenu než ten před ním. Hlavně stále nejsou dořešeny elementární věci jako jednotný tarif, uznávání jízdenek.......

+8/0
19.5.2016 10:53

M67a19r72t14i25n 25M20a51i42k13s17n32a36r 3474623398442

Co maji proboha lidi porad s tim uznavanim jizdenek? Na autobusech to funguje normalne, proste si koupim dalsi listek, ale na drahach se porad mluvi o nejakem uznavani.... (PS: jezdim vlakem, a pokud jedu dokonce stejnym dopravcem (CD) tak si kupuju 2 jizdenky, protoze to vyjde lacineji, nez kdych to mel na jedne jizdence (kombinace s akcni jizdenkou))

+3/−3
19.5.2016 13:22

J96o27s61e59f 69T85r44ö39g46l 8569312596446

Na sítiPrávě, že to nefunguje- Nefunguje to dokonce ani u jednoho dopravce (zkuste chtít jízdenku z Plzně do Liberce, neuspějete, navíc Vás pošlou do metra a spoje na sebe nečekají). Funguje to jen tam, kde je jednotný integrovaný tarif, což se naštěstí šíří.

Na síti bez uznávání odpadají všechny vymoženosti jako síťové letní jízdenky, mezinárodní neomezené jízdenky, slevové karty apod.

I proto se lidi stěhují do aut, jakž takž roste jen železniční osobní přeprava.

+1/0
19.5.2016 13:34

J11a55n 25V46a26l50a84l48í57k 6606779720866

Akční jízdenka je na ten konkrétní vlak tudíž jste vázán jet jen tím vlakem. Co když ten vlak ze kterého budete přestupovat na ten s akční cenou bude mít zpoždění a ujede vám?

+1/−1
19.5.2016 14:20

V96a56c37l46a19v 67H78a78j93e16k 3416509979

Není, je na vybrané relace z/Do

0/0
19.5.2016 16:18

J32a38n 74V77a68l87a90l96í12k 6616169880306

to je včasná...

0/−1
19.5.2016 18:49

V21a54c94l49a65v 83H86a81j88e86k 3126109479

akční také, ale matice včasných je větší a navíc mají různé ceny dle datumu zakoupení.

+1/0
19.5.2016 19:40

M62i79r65o16s49l83a95v 28Z27i56k73m78u91n88d 6808882937948

Když to lze v Německu nebo Švýcarsku - po kvalitě tamní železniční dopravy český občan slintá jako hladový pes po ohryzané kosti, tak není jediný smysluplný důvod, aby to nešlo v Česku. Na jihu Německa (Freilassing) si koupím jízdenku třeba do Westerlandu Sylt na severu Německa a kromě dálkového dopravce DB "musím" absolvovat cestu s regionálními dopravci mimo DB, ale "jiní" dopravci tu jízdenku koupenou v automatu DB nebo přes E-SHOP DB akceptují ...

A Německo či Švýcarsko jsou nepochybně země s vyspělou tržní ekonomikou ... To co se děje v Česku se spíše blíží "anglickému kapitalismu 17. století".

+2/0
19.5.2016 18:15

A30d56a87m 56B34e82r54n49a57u 6631267433500

Kdyz jdu kupovat 5 rohliku, tak chci take jeden doklad, ale mozna nekteri pozaduji dokladu 5.:-P

0/−1
20.5.2016 0:02

R71a77d31e35k 21J40a95n21a32t92a 9125926974312

"Na autobusech to funguje normalne, proste si koupim dalsi listek"

--------------

A to je právě ten problém. Téměř každý tarif je degresivní a každá další jízdenka znamená, že platíte její konstatní složku znovu. Celkově se tak může cesta prodražit klidně o 30%. V Praze by se taky nikdo nechtěl vrátit ke stavu, kdy jste si musel v každé tramvaji cvakat další lístek.

+1/0
20.5.2016 12:00
Foto

M69i73c93h15a92l 94N90a80j52m58a16n 7559823616980

Dobrá strategie od ČD.

Na trati jezdí za 115 kč/km, a ve výběrovém řízení nabídnou 160 Kč/km i když vědí, že kritériem výběru je cena......

+7/−1
19.5.2016 10:47

R36a41d12e83k 15J11a11n69a63t69a 9575966834962

A vy jste studoval podmínky? Pokud podmínky znamenají nakoupit nové vlakové soupravy, tak to dává smysl.

+2/0
20.5.2016 18:23

D63u84š63a36n 60N83o75v62á58k 9321482584

Jenom další důkaz toho, že monopoly vytváří hlavně státní antimonopolní politika.

+3/0
19.5.2016 10:38

K87a72r51e28l 31F76u32k72s82a 3784450560203

;-D

0/0
19.5.2016 10:46

P87e50t50r 16N45o98v76o46t35n66y 1881320771

Takže ne ČD, ale UOHS a pomalé soudy.

+9/0
19.5.2016 10:34

J31a72n 45V20a92l15a95l40í44k 6436469810846

Musí ta společnost uznávat též režijky tak jako to musí uznávat ČD?

+1/−1
19.5.2016 10:23

J87a96n 83V90a61l60a50l69í89k 6936159130396

PS: a jistě by se jak je zvykem ani neuznavalo jízdné tudíž pro cestujícího dalsi jízdenka navíc

0/0
19.5.2016 10:25

J97á66n 67K73o94t81ú77č 2346624808986

Priznajte sa, že ste vy režijkár, ktorému je ľúto, že by prišiel o ďalšiu trať s cestovaním zadarmo, však?

Uznávanie cestovných lístkov je iný problém, ale to môže krásne vyriešiť kraj, ktorý objednáva dopravu, nejakým integrovaným systémom. Napr. v IDS JMK a podobných nie je problém presadnúť z vlaku na bus alebo MHD. Dá sa to.

+2/−3
19.5.2016 10:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.