Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podchod na každé nádraží, zavelely nové předpisy

Nová či zmodernizovaná nádraží v České republice budou mít nástupiště s podchodem. Podle nových předpisů se totiž musí brát v úvahu, že cestovat vlakem chtějí i například vozíčkáři a nevidomí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a52n 37J21e54m73e82l20k91a 1475360

Papežštější než papež. Jako vždy. V Japonsku mají "garažové závory" a zvuk a taky nějak žijou. 100 let se tady taky nějak bez toho žilo.

Toto zabíjí regionální železnici. Jedna stanice, stovky milionů korun. Vysoké provozní náklady, zatékání do výtahových šachet.. Ty mohly jít místo toho do nových kolejí a výhybek na vysoké rychlosti a elektrifikace. A tratě mohly být konkurenceschopné.

Že je netrápí spíš, že po frekventovaných jednokolejných tratích se soukromými dopravci se jezdí bez alespoň bodového zabezpečovacího systému. Že někde dveře vlaků stále nejsou automatické a blokované.. atd.

0/0
25.5.2016 8:16

J79a26n 32Z95e93m82a78n 1706745634926

Jestli by nebylo levnější, kdyby každý vozíčkář dostal zadarmo auto a doživotně benzín zdarma, určitě by to vyšlo levněji, než stavět takovéhle opičárny, které možná ani žádný vozíčkář nikdy nevyužije.

+3/−1
20.5.2016 18:58

K95a58r42e72l 65D47r50d26a 6854492267

Oni ti vozíčkáři přesně s takovou seděli v předchozích letech v Česku "doma" u TV. Protože se nedalo na bariérové ulice vyjet. Soudruzi zavírali lidi s postižením do ústavů, aby zdravá majorita měla od všech těchto problémů klid. Teprve dnes se to pomalu mění k lepšímu. Tomu se říká civilizace.

V bariérovém prostředí je auto na dvě věci. A plno vozíčkářů k němu potřebuje také řidiče.

Právě běžel dokument z Ukrajiny. Děti s postižením končí v ústavu. Je věcí kultury místní společnosti, že rodiče se takových dětí zřeknou. Ty pak živoří v ústavech bez odpovídající péče a pomoci celý život. Připomnělo mi to českou společnost před 30-40 lety. Naštěstí jsme dnes dál. Ale Ukrajinu a Rusko cesta k civilizaci teprve čeká.

+1/−1
21.5.2016 15:13

Z36d88e54ň80k97a 47V51e43s77e10l58á 8789735727820

Je krásné, že se myslí i na lidi, kteří mají z nějakého důvodu zkomplikovaný pohyb. Ale v tomto případě někdo nedomyslel, že někde to prostě proveditelné nebude (např. prostějovské hlavní nádraží pořád podchod nemá kvůli spodní vodě) + že leckde (zejména na diskutovaných lokálkách) by to bylo neúměrně drahé. Zcela jistě by se našlo i jiné řešení, které by bylo přijatelnější provedením i cenou, ale výsledek - tedy bezpečnější a snadnější pohyb - by byl stejný.

+2/0
20.5.2016 18:21
Foto

T96o29m37á62š 47M37a93t54e88j43k25a 5947414196

To jako znamená, že se budou podchody muset zřizovat i na lokálkách, kde motorák jede maximálně 60km/h, a to většinou jen v pár rovných úsecích??? Ti tam nahoře už neví, co vymyslet, do teď to fungovalo i s přechody, tak proč by to nefungovalo dál? ???

+7/0
20.5.2016 11:58

H54o54n96z19a 92K75a16r69á15s37e96k 1715371222598

Ne, týká se to jen tzv. celostátních tratí (ne tzv. regionálních tratí).

+1/0
20.5.2016 21:40

R28i58c83h93a91r74d 66M29i66k22u62l87e60n59k35a 1199137357474

Ministerstvo dopravy to je jedno velké neštěstí. Kde tu sebranku dali dohromady.....

+10/0
20.5.2016 11:00

H45e89l14e34n75a 62Z88v30o23n66í57č20k39o32v27á 4764836951461

Ono by se to dalo napsat o každém ministerstvu.

0/0
20.5.2016 11:32

M57i25r61o78s39l89a36v 63P52a80v53l76í70č62e34k 7853210825674

Tak to jsem zvědav na žst Chlumec nad Cidlinou až ji budou někdy přestavovat.

0/−1
20.5.2016 10:48

R78a68d26e22k 77J98a52n54a15t77a 9305376184422

Zrovna tam by se to hodilo. Tam má absence podchodů přímo vliv na plynulost dopravy. Během křižování v půl musí buď čekat rychlíky na přecházející lidi, nebo lidi až odjedou rychlíky. Což zpožďuje buď rychlíky, nebo odjezd vlaku směr Ostroměř.

+5/0
20.5.2016 10:50

M28i39r11o87s74l52a54v 45P71a61v65l69í84č14e42k 7683690925894

To je fakt. A upřímně tam by byla potřeba rekonstrukce jak sůl. Minimálně ty úzký nástupiště jsou hrůza.

+1/0
20.5.2016 12:42

D72a23l77i77b55o45r 66R61o90z82s18y47p13a32l 7490623306159

Jakmile bude podchod vybudován bude nutno chodit pouze tím podchodem. Lidi co jej budou ignorovat, mohou zaplatit pokutu. Občas je tam příjde zkasírovat policie. Už jsem to kdysi zažil. Děkujeme EU. O důvod více z toho bláznivého spolku vypadnout.

0/−3
20.5.2016 10:46

V55i20k93t92o36r 24N79á49r25o42ž81n68ý 3109442618

Četl jste ten článek ? Tyto podchody jsou výmyslem českých úředníků. V Německu a Polsku to řeší daleko jednodušeji a laciněji

+9/0
20.5.2016 10:52

D67a24l51i55b26o32r 19R28o17z87s83y80p77a57l 7320813806929

Četl a trvám na svém. Národní řešení je jen reakcí na normu EU.

0/−2
20.5.2016 11:06

V15i49k87t44o62r 28N84á51r41o64ž26n45ý 3579102498

Hlavní problém je v českých úřednicích.Zatímco německý a polský úředník když dostane befel z Bruselu se snaží postupovat tak , že vymyslí řešení , kterým jednak Brusel uspokojí a jednak toto řešení bude co nejlacinější a nejfektivnější , český úředník se snaží zavděčit. Toto tady bude vždy. Snaha zavděčit se mocným je českou národní vlastností. A jestli tím mocným je EU , USA , Čína nebo Rusko je celkem jedno.

+8/0
20.5.2016 11:11

J46i67ř69í 80S48t77r59a39k86a 9848736292368

Přesně tak. Zavděčit se výrobcům betonu.

0/0
20.5.2016 13:20

M95a68r46e84k 59M86a29r51t56i28n 8369174926960

Nejhorší je, když si někdo přečte text a přesto mu neporozumí. P. Nárožný vám jasně napsal, že záleží na zemi, jak se k tomu postaví. Jinde to jde levněji a normálním procesem, u nás musíme být zase papežtější než papež. To nemá s EU nic společného, že u nás neumí někteří ouřadové (a ti na MD zvlášť) používat hlavu.

0/0
22.5.2016 19:47

J46o67z86e51f71a 47N32o76v18a85k23o21v21a 7666705370144

Hlavne Praha by mela zapracova na mimourovnovych krizenich.

Co naplat, ze tunel Blanka stal miliardy, a pak nejsou penize na vybudovani podchodu/nadchodu pro chodce. A misto toho se vsude pred prechody spojuji dva pruhy aut do jednoho, coz spusobuje zacpy a zvyseny smog....

+1/0
20.5.2016 10:44

J74a43n 20V31o14j68t56í98š72e50k 6612271265236

Mimoúrovňový přechody chodců přes silnice se nedělaj proto, že jsou naprosto pitomý, nefungujou a zhoršujou městský prostředí, ne proto, že by na ně nebyly peníze.

0/−2
21.5.2016 0:47

O62l22d70ř66i42c49h 26J86a77n64e58č46e68k 8759736723171

pane Sůra, to dodatečně přidané foto 'nádraží Malá Skála' - obšlehnuté ze '100 pohledů' - je dokonalé. tady teda fakt stavět podchod smysl nemá, tady totiž žádný vlak nezastaví. ten žlutý domeček sloužil jako budova osobní stanice cca. před 100 lety - viz právě '100 pohledů'. současná osobní stanice je nějakých 200 metrů jižně, na fotce vlevo, u toho kolejiště, které se na fotce rozbíhá.

0/−1
20.5.2016 10:36

V40í89t 57B97r12z27o62b36o46h81a82t24ý 7470582363551

Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)

+5/0
20.5.2016 10:29

J67o96s97e58f 54Š98á70t70a34v26a 2334531496199

To znamená ke každej koleji z podchodu výtah?Nebo jak se ti vozíčkáři budou z podchodu dostávat?

0/0
20.5.2016 10:27

R20a39d95e76k 87J19a85n32a15t23a 9675486784232

Rampa.

0/0
20.5.2016 10:36

P79e14t93r 49K20o86r42b30e15l 9756197800452

Žádné vlaky se tam nekřižují podle jízdního řádu. Při zpoždění by mohli a jízdní řád se mění každý rok. To jen pro upřesnění. Podchod je zbytečný i tak.

+3/0
20.5.2016 10:26
Foto

J57a36n 40Č92e46r13m91á41k 4729138175617

dej blbci funkci...

+1/0
20.5.2016 10:00

D59a66v57i21d 74Š53a40f40r32á91n20e46k 5287584107983

...a aspoň jeden blbec se vždycky hned chytí

0/0
20.5.2016 10:10
Foto

B32r96o75n70i22s10l14a86v 56G85a37b54r42y20š 6875714300

Podchody bych stavěl jen na koridorových a dvoukolejných tratích. V Malé Skále pro těch pár vláčků to opravdu není potřeba. Modernizace ano, ale s rozumem.

Několik lidí tady navrhovalo přechod s výstrahou jako u železničního přejezdu. Má to ovšem drobnou vadu. Kolik lidí tento semafor dokáže zadržet? Existují řidiči, co si nelámou hlavu ani se závorami, a existují lidé, kteří běžně chodí přes přechod na červenou. Určitě se najde člověk, který na tom zabezpečeném přechodu nepočká, rozhlédne se, že nic nejede a klidně se i přes výstrahu rozhodne přechod přejít.

+3/−2
20.5.2016 9:42

J45a12r35d81a 62S56o64k44o37l 1146278141481

Každý svého štěstí strůjcem.

+3/0
20.5.2016 9:46

M81a98r83e42k 41Š73i80m20o85n 2884547578168

Jde o to, aby o tom vlaku viděl ten slepec. Ale viděli jste někdy slepce, který cestuje vlakem sám? To je nesmysl. Ptal se někdo těch slepců?

+2/0
20.5.2016 9:49
Foto

B86r95o53n13i76s59l10a58v 55G37a63b96r96y24š 6225234560

To ne, většinou má psa.

Ale ano, slepci cestují sami, ale pomáhají jim zaměstnanci dopravce. Aspoň takhle jsem to viděl u ČD, že je dovedli až k sedadlu.

+1/0
20.5.2016 10:27

O64l75d81ř39i81c87h 71J42a35n54e40č56e64k 8919496923181

četl jste vůbec (celý) článek? Rv

nejde o to, vytvořit 100%ní mechanickou zábranu pro ty, kteří kašlou na zákazy a závory. to by celá železnice musela být obezděná a na nástupištích brány, které by se otevíraly jen po zastavení vlaku.

někteří chytráci chodí přes koleje, i když je vedle podchod.

jde o to, zajistit bezpečné cestování lidem, pro které jsou konvenční řešení nedostatečná - v tomto případě zákazy a závory pro slepce.

+4/0
20.5.2016 9:58

A98l57e56š 40J60a23n36á88č81e50k 3383144776763

To bude peněz. Jako skvělí byznys s pachovými ohradníky :-D

0/0
20.5.2016 9:27

J83i94ř72í 74L96e92p40š15í66k 8712241155260

Typický tunel... už by je měl někdo konečně nakopat do musculus maximus!

+2/0
20.5.2016 9:21

O74l13d25ř80i97c14h 57J31a13n24e98č18e44k 8319256543981

He? Na Malé Skále? Tady se opravdu někdo zbláznil. Nebylo by jednodušší zrušit přebytečnou kolej, když se tam stejně nekřižuje? Nebo budou muset mít podchod i zastávky o jediné koleji? Anebo vrátit stanici tam, co byla před 150 lety (aktuální 100 pohledů)? A co takhle prostě zrušit EU?

V Turnově bych podchod ještě pochopil, v Mladé Boleslavi by byl potřeba velmi, ale Malá Skála je fakt špatný vtip :-/

+1/−2
20.5.2016 9:19

V89i90k96t49o61r 79N79á96r75o28ž21n15ý 3279512738

To , že se tam nekřižuje dnes neznamená , že se tam nebude křižovat za pět let.

Ale jsou i jiné dementní příklady...jako stanice Čachovice..

0/0
20.5.2016 10:54

O88l97d31ř71i17c47h 23J33a78n71e36č72e69k 8609976843941

jinde se 'přebytečné' koleje vytrhávaly, i když by se později hodily pro změnu grafikonu anebo mimořádné situace. to je otázka, jestli se takovéhle výhybny spíše mají rušit nebo pro jistotu nechávat.

jistě, 030 je poměrně důležitá a frekventovaná trať a nebylo by rozumné, aby mezi Turnovem a Železným Brodem žádná výhybna nebyla, obzvláště pokud ji lze ovládat dálkově z dispečinku.

zásadní problém je, že stavět zrovna TAM podchod je HOLÝ NESMYSL. po republice jsou desítky nádraží, kde by ten podchod byl mnohem užitečnější a smysluplnější a není tam a asi ještě dlouho nebude.

stejně tak si ho nedokážu představit ve Vesci u Liberce, Jablonci n.N., Smržovce, Tanvaldu, i když by tam očividně podle předpisu v budoucnu být měl.

a zajímalo by mě, jestli se tohle nařízení bude týkat i výhyben na tramvajové trati z Liberce do Jablonce...

0/0
20.5.2016 11:36

S51l26a25v24o34m76í63r 62B10e28n17e81š 6132917180804

V té vesnici, kde bydlela nebožka má babička, jsou dvě koleje. Na jedné zastavuje vlak, když jede z Kralup na Kladno, na druhé když jede z Kladna do Kralup. Žádné jiné vlaky tam nestaví, protože žádná jiná trasa tamtudy nevede. Mezi těmi dvěma kolejemi jsou asi tak dva metry prostoru. Neumím si ani představit, jak mezi první a druhou kolej chtějí nacpat východ z toho podchodu.

0/−1
20.5.2016 9:15

R65a70d41e27k 33J36a81n53a83t25a 9825186534332

Tak v takových případech se staví vnější nástupiště. Mezi dvěma sousedními kolejemi nástupiště už být nemůže, musí se jedna kolej vynechat.

+1/0
20.5.2016 9:19

O16l66d22ř30i32c67h 32J72a82n16e47č39e82k 8599336603631

Malá Skála mezi Kladnem a Kralupy ;-D

podle mě tam jedna kolej je přebytečná, vlaky staví vždycky na téže.

0/−1
20.5.2016 9:22

R54a69d76e52k 27J28a33n51a34t91a 9885426804922

Víc kolejí je tam zřejmě pro možnost mimořádného křížování, např. při zpoždění (předpokládám, že pro nákladní dopravu, tj. pro odstavení vagonu, se už stanice nepoužívá).

+2/0
20.5.2016 9:25

O47l79d90ř73i83c74h 45J78a86n58e97č48e68k 8439276883521

víc kolejí je tam proto, že se tam před cca. 150 lety postavily, protože tehdy opravdu byly potřeba.

předpokládám, že stanice je v dnešní době neobsazena - dá se pak vůbec na mimořádné křižování použít? může to všechno udělat na dálku dispečer?

btw. na fotomapě na mapy.cz tam pár vagonů s uhlím odstavených stojí, tak přeci jen asi používá.

0/−1
20.5.2016 9:30

R69a33d91e31k 53J98a62n38a24t94a 9125976254972

Křižování obecně lze provést na dálku. Lze ho taky provést i bez dispečera, i bez dálkové ovládaných výhybek, přehodí si je sami strojvedoucí. Ale jak je to zde, nevím.

Každopádně je smutné, když se kvůli byrokracii staví zbytečné věci.

0/0
20.5.2016 10:40

V79i92k73t65o45r 45N79á41r86o79ž78n34ý 3969642678

Tato trať není D3...takže strojvedoucí výhybky nepřestavují..

0/0
20.5.2016 10:56

O29l84d81ř89i74c98h 88J20a69n54e57č47e73k 8309466303831

že si strojvedoucí přestavují výhybky na lokálce chápu, ale na poměrně hlavní a frekventované trati, jako je úsek Turnov - Železný Brod, si to moc představit nedokážu.

taky si 'sbíhavé' výhybky mohou vlaky přestavovat samy, podobně jako u tramvají, že - na vjezdu do výhybny je výhybka pevně nastavena na určitou kolej a vlak v protisměru z výhybny vyjíždějící ji může 'říznout'.

ano tohle je opravdu velká byrokratická zbytečnost a myslím, že by bylo rozumné, rekonstrukci stanice odložit, než ten nesmysl v zákoně bude napraven.

0/0
20.5.2016 11:42

S84l59a82v50o87m50í52r 32B16e33n53e60š 6442737300374

http://praha.idnes.cz/vyroci-zeleznicni-tragedie-v-zakolanech-fd7-/praha-zpravy.aspx?c=A140124_115706_praha-zpravy_bur

V roce 1964 by se moc hodilo, že tam byly ty koleje dvě, kdyby ten neovladatelný nákladní vlak, jemuž zamrzly brzdy a nemohl zastavit, dokázali včas výhybkou přehodit na tu kolej, která byla volná. Tedy kdyby ten vlak profrčel po druhé koleji a nenarazil do toho osobního vlaku, který už měl jet na Kladno.

0/0
20.5.2016 9:32

O40l59d36ř81i23c42h 17J15a93n83e55č75e90k 8319926223581

článek je sice o Malé Skále v Českém ráji a Vy píšete o Zákolanech na Kladensku, ale budiž.

+2/0
20.5.2016 10:02

S41l13a23v78o18m46í43r 93B48e31n76e82š 6852257920224

Já to nepovažuji za článek o Malé Skále. Již v nadpisu se hovoří o "každém" nádraží. Malá Skála je jen příklad, ale za příklad by stejně tak dobře mohly posloužit i Zákolany.

0/0
20.5.2016 10:45
Foto

R73o53s91t15i70s56l12a45v 49S42t81r55ž68í75n39e42k 2311661321242

:-)R^

0/0
20.5.2016 10:47

H87e34l27e79n28a 45Z78v48o67n83í26č11k68o60v96á 4194296681651

Vážený, v Praze na Kačerově se vybudovala vlaková zastávka a má bezbariérový přístup, budovala se kvůli tomu, aby se vlaku mohlo přesednout na metro. o jo, ale metro na Kačerově nemá bezbariérový přístup a hodně dlouho mít ještě nebude. Takže vozíčkář může přijet vlakem na Kačerov projet se po nástupišti , počkat na daaší vlak a jet dál. HLAVNĚ, že byl splněný předpis o bezbariérovém přístupu na nádraží. na které se nedostane jinak než po schodech i od autobusu.

+3/0
20.5.2016 9:36

R36a41d65e75k 71J96a11n21a92t62a 9105526534932

1) k autobusu (alespoň do směru Michle) dojet na vozíku lze. Lze taky dojet na chodník a po chodníku přijet/odjet směr Michle.

2) zasekáváte se na problému slepice-vejce. Pokud má být jedno vše bezbariérové, tak někde začít musíte. Nelze se vymlouvat, tohle nemá cenu dělat, protoože není tamto. To byste se neposunula z místa.

3) není to jen pro vozíčkáře. Taková maminka s kočárkem schody zvládne (někdo ji pomůže). Ale čím je takových schodů méně, tím lépe.

+3/0
20.5.2016 10:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.