Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podchod na každé nádraží, zavelely nové předpisy

Nová či zmodernizovaná nádraží v České republice budou mít nástupiště s podchodem. Podle nových předpisů se totiž musí brát v úvahu, že cestovat vlakem chtějí i například vozíčkáři a nevidomí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a25n 24J67e78m24e78l31k50a 1445370

Papežštější než papež. Jako vždy. V Japonsku mají "garažové závory" a zvuk a taky nějak žijou. 100 let se tady taky nějak bez toho žilo.

Toto zabíjí regionální železnici. Jedna stanice, stovky milionů korun. Vysoké provozní náklady, zatékání do výtahových šachet.. Ty mohly jít místo toho do nových kolejí a výhybek na vysoké rychlosti a elektrifikace. A tratě mohly být konkurenceschopné.

Že je netrápí spíš, že po frekventovaných jednokolejných tratích se soukromými dopravci se jezdí bez alespoň bodového zabezpečovacího systému. Že někde dveře vlaků stále nejsou automatické a blokované.. atd.

0/0
25.5.2016 8:16

J93a77n 71Z93e68m63a71n 1736755784416

Jestli by nebylo levnější, kdyby každý vozíčkář dostal zadarmo auto a doživotně benzín zdarma, určitě by to vyšlo levněji, než stavět takovéhle opičárny, které možná ani žádný vozíčkář nikdy nevyužije.

+3/−1
20.5.2016 18:58

K71a24r75e70l 54D13r58d98a 6424582307

Oni ti vozíčkáři přesně s takovou seděli v předchozích letech v Česku "doma" u TV. Protože se nedalo na bariérové ulice vyjet. Soudruzi zavírali lidi s postižením do ústavů, aby zdravá majorita měla od všech těchto problémů klid. Teprve dnes se to pomalu mění k lepšímu. Tomu se říká civilizace.

V bariérovém prostředí je auto na dvě věci. A plno vozíčkářů k němu potřebuje také řidiče.

Právě běžel dokument z Ukrajiny. Děti s postižením končí v ústavu. Je věcí kultury místní společnosti, že rodiče se takových dětí zřeknou. Ty pak živoří v ústavech bez odpovídající péče a pomoci celý život. Připomnělo mi to českou společnost před 30-40 lety. Naštěstí jsme dnes dál. Ale Ukrajinu a Rusko cesta k civilizaci teprve čeká.

+1/−1
21.5.2016 15:13

Z24d82e88ň32k93a 56V37e90s85e77l94á 8699975307970

Je krásné, že se myslí i na lidi, kteří mají z nějakého důvodu zkomplikovaný pohyb. Ale v tomto případě někdo nedomyslel, že někde to prostě proveditelné nebude (např. prostějovské hlavní nádraží pořád podchod nemá kvůli spodní vodě) + že leckde (zejména na diskutovaných lokálkách) by to bylo neúměrně drahé. Zcela jistě by se našlo i jiné řešení, které by bylo přijatelnější provedením i cenou, ale výsledek - tedy bezpečnější a snadnější pohyb - by byl stejný.

+2/0
20.5.2016 18:21
Foto

T75o26m84á23š 47M72a14t80e53j10k90a 5177694746

To jako znamená, že se budou podchody muset zřizovat i na lokálkách, kde motorák jede maximálně 60km/h, a to většinou jen v pár rovných úsecích??? Ti tam nahoře už neví, co vymyslet, do teď to fungovalo i s přechody, tak proč by to nefungovalo dál? ???

+7/0
20.5.2016 11:58

H72o50n11z78a 72K62a88r14á45s68e24k 1465831912628

Ne, týká se to jen tzv. celostátních tratí (ne tzv. regionálních tratí).

+1/0
20.5.2016 21:40

R75i53c76h49a56r37d 42M23i29k21u57l19e11n45k32a 1139497667264

Ministerstvo dopravy to je jedno velké neštěstí. Kde tu sebranku dali dohromady.....

+10/0
20.5.2016 11:00

H23e36l93e90n34a 67Z18v71o79n26í97č11k87o22v28á 4764556231661

Ono by se to dalo napsat o každém ministerstvu.

0/0
20.5.2016 11:32

M23i47r40o36s80l67a25v 53P87a67v22l64í74č78e67k 7773350805624

Tak to jsem zvědav na žst Chlumec nad Cidlinou až ji budou někdy přestavovat.

0/−1
20.5.2016 10:48

R52a81d47e65k 61J96a30n20a68t96a 9825686754882

Zrovna tam by se to hodilo. Tam má absence podchodů přímo vliv na plynulost dopravy. Během křižování v půl musí buď čekat rychlíky na přecházející lidi, nebo lidi až odjedou rychlíky. Což zpožďuje buď rychlíky, nebo odjezd vlaku směr Ostroměř.

+5/0
20.5.2016 10:50

M81i53r78o82s98l22a32v 19P23a29v13l66í60č33e31k 7293430915944

To je fakt. A upřímně tam by byla potřeba rekonstrukce jak sůl. Minimálně ty úzký nástupiště jsou hrůza.

+1/0
20.5.2016 12:42

D92a70l83i75b80o77r 39R59o57z55s55y15p98a46l 7750923356889

Jakmile bude podchod vybudován bude nutno chodit pouze tím podchodem. Lidi co jej budou ignorovat, mohou zaplatit pokutu. Občas je tam příjde zkasírovat policie. Už jsem to kdysi zažil. Děkujeme EU. O důvod více z toho bláznivého spolku vypadnout.

0/−3
20.5.2016 10:46

V94i36k68t39o42r 67N27á61r93o46ž96n87ý 3499632898

Četl jste ten článek ? Tyto podchody jsou výmyslem českých úředníků. V Německu a Polsku to řeší daleko jednodušeji a laciněji

+9/0
20.5.2016 10:52

D72a81l28i96b77o96r 14R69o62z74s62y67p24a14l 7300843406959

Četl a trvám na svém. Národní řešení je jen reakcí na normu EU.

0/−2
20.5.2016 11:06

V40i47k65t36o63r 37N25á57r28o83ž92n62ý 3699162918

Hlavní problém je v českých úřednicích.Zatímco německý a polský úředník když dostane befel z Bruselu se snaží postupovat tak , že vymyslí řešení , kterým jednak Brusel uspokojí a jednak toto řešení bude co nejlacinější a nejfektivnější , český úředník se snaží zavděčit. Toto tady bude vždy. Snaha zavděčit se mocným je českou národní vlastností. A jestli tím mocným je EU , USA , Čína nebo Rusko je celkem jedno.

+8/0
20.5.2016 11:11

J24i35ř63í 56S94t57r90a90k65a 9168636792108

Přesně tak. Zavděčit se výrobcům betonu.

0/0
20.5.2016 13:20

M12a57r73e60k 66M90a18r25t34i46n 8289904806290

Nejhorší je, když si někdo přečte text a přesto mu neporozumí. P. Nárožný vám jasně napsal, že záleží na zemi, jak se k tomu postaví. Jinde to jde levněji a normálním procesem, u nás musíme být zase papežtější než papež. To nemá s EU nic společného, že u nás neumí někteří ouřadové (a ti na MD zvlášť) používat hlavu.

0/0
22.5.2016 19:47

J77o30z76e98f15a 56N75o10v78a66k37o44v48a 7486565980304

Hlavne Praha by mela zapracova na mimourovnovych krizenich.

Co naplat, ze tunel Blanka stal miliardy, a pak nejsou penize na vybudovani podchodu/nadchodu pro chodce. A misto toho se vsude pred prechody spojuji dva pruhy aut do jednoho, coz spusobuje zacpy a zvyseny smog....

+1/0
20.5.2016 10:44

J10a57n 25V54o70j19t41í95š77e96k 6752881875456

Mimoúrovňový přechody chodců přes silnice se nedělaj proto, že jsou naprosto pitomý, nefungujou a zhoršujou městský prostředí, ne proto, že by na ně nebyly peníze.

0/−2
21.5.2016 0:47

O65l23d37ř23i70c88h 16J58a32n33e12č77e17k 8339316513691

pane Sůra, to dodatečně přidané foto 'nádraží Malá Skála' - obšlehnuté ze '100 pohledů' - je dokonalé. tady teda fakt stavět podchod smysl nemá, tady totiž žádný vlak nezastaví. ten žlutý domeček sloužil jako budova osobní stanice cca. před 100 lety - viz právě '100 pohledů'. současná osobní stanice je nějakých 200 metrů jižně, na fotce vlevo, u toho kolejiště, které se na fotce rozbíhá.

0/−1
20.5.2016 10:36

V68í35t 25B27r43z65o73b17o20h44a13t36ý 7580982203891

Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)

+5/0
20.5.2016 10:29

J30o71s31e21f 35Š85á20t24a50v34a 2904511916129

To znamená ke každej koleji z podchodu výtah?Nebo jak se ti vozíčkáři budou z podchodu dostávat?

0/0
20.5.2016 10:27

R18a73d36e37k 17J63a71n27a32t56a 9625166594532

Rampa.

0/0
20.5.2016 10:36

P12e32t73r 33K91o87r85b60e98l 9406447820252

Žádné vlaky se tam nekřižují podle jízdního řádu. Při zpoždění by mohli a jízdní řád se mění každý rok. To jen pro upřesnění. Podchod je zbytečný i tak.

+3/0
20.5.2016 10:26
Foto

J11a76n 18Č73e32r24m18á36k 4399108315917

dej blbci funkci...

+1/0
20.5.2016 10:00

D56a27v13i49d 73Š57a29f35r65á21n28e59k 5667594147253

...a aspoň jeden blbec se vždycky hned chytí

0/0
20.5.2016 10:10
Foto

B56r73o94n92i34s47l69a50v 23G81a40b90r51y27š 2722329521

Podchody bych stavěl jen na koridorových a dvoukolejných tratích. V Malé Skále pro těch pár vláčků to opravdu není potřeba. Modernizace ano, ale s rozumem.

Několik lidí tady navrhovalo přechod s výstrahou jako u železničního přejezdu. Má to ovšem drobnou vadu. Kolik lidí tento semafor dokáže zadržet? Existují řidiči, co si nelámou hlavu ani se závorami, a existují lidé, kteří běžně chodí přes přechod na červenou. Určitě se najde člověk, který na tom zabezpečeném přechodu nepočká, rozhlédne se, že nic nejede a klidně se i přes výstrahu rozhodne přechod přejít.

+3/−2
20.5.2016 9:42

J41a44r69d82a 21S35o82k24o56l 1586898571581

Každý svého štěstí strůjcem.

+3/0
20.5.2016 9:46

M17a71r20e91k 78Š64i14m37o67n 2184577628368

Jde o to, aby o tom vlaku viděl ten slepec. Ale viděli jste někdy slepce, který cestuje vlakem sám? To je nesmysl. Ptal se někdo těch slepců?

+2/0
20.5.2016 9:49
Foto

B90r26o37n82i48s48l95a17v 35G25a43b42r45y48š 2222779761

To ne, většinou má psa.

Ale ano, slepci cestují sami, ale pomáhají jim zaměstnanci dopravce. Aspoň takhle jsem to viděl u ČD, že je dovedli až k sedadlu.

+1/0
20.5.2016 10:27

O88l79d91ř64i74c68h 79J58a47n18e27č24e72k 8359226303841

četl jste vůbec (celý) článek? Rv

nejde o to, vytvořit 100%ní mechanickou zábranu pro ty, kteří kašlou na zákazy a závory. to by celá železnice musela být obezděná a na nástupištích brány, které by se otevíraly jen po zastavení vlaku.

někteří chytráci chodí přes koleje, i když je vedle podchod.

jde o to, zajistit bezpečné cestování lidem, pro které jsou konvenční řešení nedostatečná - v tomto případě zákazy a závory pro slepce.

+4/0
20.5.2016 9:58

A43l65e86š 72J20a51n60á50č80e56k 3753594436253

To bude peněz. Jako skvělí byznys s pachovými ohradníky :-D

0/0
20.5.2016 9:27

J91i59ř90í 29L76e69p70š25í57k 8562341115390

Typický tunel... už by je měl někdo konečně nakopat do musculus maximus!

+2/0
20.5.2016 9:21

O78l92d62ř88i31c22h 59J14a55n90e13č77e38k 8419236933211

He? Na Malé Skále? Tady se opravdu někdo zbláznil. Nebylo by jednodušší zrušit přebytečnou kolej, když se tam stejně nekřižuje? Nebo budou muset mít podchod i zastávky o jediné koleji? Anebo vrátit stanici tam, co byla před 150 lety (aktuální 100 pohledů)? A co takhle prostě zrušit EU?

V Turnově bych podchod ještě pochopil, v Mladé Boleslavi by byl potřeba velmi, ale Malá Skála je fakt špatný vtip :-/

+1/−2
20.5.2016 9:19

V14i98k13t91o35r 63N80á16r45o59ž23n27ý 3179392488

To , že se tam nekřižuje dnes neznamená , že se tam nebude křižovat za pět let.

Ale jsou i jiné dementní příklady...jako stanice Čachovice..

0/0
20.5.2016 10:54

O18l21d81ř56i28c67h 53J46a82n20e45č68e87k 8509476383571

jinde se 'přebytečné' koleje vytrhávaly, i když by se později hodily pro změnu grafikonu anebo mimořádné situace. to je otázka, jestli se takovéhle výhybny spíše mají rušit nebo pro jistotu nechávat.

jistě, 030 je poměrně důležitá a frekventovaná trať a nebylo by rozumné, aby mezi Turnovem a Železným Brodem žádná výhybna nebyla, obzvláště pokud ji lze ovládat dálkově z dispečinku.

zásadní problém je, že stavět zrovna TAM podchod je HOLÝ NESMYSL. po republice jsou desítky nádraží, kde by ten podchod byl mnohem užitečnější a smysluplnější a není tam a asi ještě dlouho nebude.

stejně tak si ho nedokážu představit ve Vesci u Liberce, Jablonci n.N., Smržovce, Tanvaldu, i když by tam očividně podle předpisu v budoucnu být měl.

a zajímalo by mě, jestli se tohle nařízení bude týkat i výhyben na tramvajové trati z Liberce do Jablonce...

0/0
20.5.2016 11:36

S31l45a52v34o97m47í52r 38B80e81n85e61š 6462867480604

V té vesnici, kde bydlela nebožka má babička, jsou dvě koleje. Na jedné zastavuje vlak, když jede z Kralup na Kladno, na druhé když jede z Kladna do Kralup. Žádné jiné vlaky tam nestaví, protože žádná jiná trasa tamtudy nevede. Mezi těmi dvěma kolejemi jsou asi tak dva metry prostoru. Neumím si ani představit, jak mezi první a druhou kolej chtějí nacpat východ z toho podchodu.

0/−1
20.5.2016 9:15

R63a68d27e58k 66J74a53n59a61t29a 9805896944922

Tak v takových případech se staví vnější nástupiště. Mezi dvěma sousedními kolejemi nástupiště už být nemůže, musí se jedna kolej vynechat.

+1/0
20.5.2016 9:19

O64l96d31ř65i94c70h 86J24a20n72e39č27e47k 8849666843461

Malá Skála mezi Kladnem a Kralupy ;-D

podle mě tam jedna kolej je přebytečná, vlaky staví vždycky na téže.

0/−1
20.5.2016 9:22

R33a95d17e33k 80J29a78n89a56t91a 9915716774652

Víc kolejí je tam zřejmě pro možnost mimořádného křížování, např. při zpoždění (předpokládám, že pro nákladní dopravu, tj. pro odstavení vagonu, se už stanice nepoužívá).

+2/0
20.5.2016 9:25

O61l43d86ř27i87c40h 79J90a76n73e49č58e53k 8289486373681

víc kolejí je tam proto, že se tam před cca. 150 lety postavily, protože tehdy opravdu byly potřeba.

předpokládám, že stanice je v dnešní době neobsazena - dá se pak vůbec na mimořádné křižování použít? může to všechno udělat na dálku dispečer?

btw. na fotomapě na mapy.cz tam pár vagonů s uhlím odstavených stojí, tak přeci jen asi používá.

0/−1
20.5.2016 9:30

R91a76d81e57k 92J86a68n82a76t51a 9745486784942

Křižování obecně lze provést na dálku. Lze ho taky provést i bez dispečera, i bez dálkové ovládaných výhybek, přehodí si je sami strojvedoucí. Ale jak je to zde, nevím.

Každopádně je smutné, když se kvůli byrokracii staví zbytečné věci.

0/0
20.5.2016 10:40

V51i42k17t76o83r 59N66á77r53o65ž42n29ý 3439832328

Tato trať není D3...takže strojvedoucí výhybky nepřestavují..

0/0
20.5.2016 10:56

O74l59d51ř28i32c98h 94J94a18n68e55č28e43k 8219876153511

že si strojvedoucí přestavují výhybky na lokálce chápu, ale na poměrně hlavní a frekventované trati, jako je úsek Turnov - Železný Brod, si to moc představit nedokážu.

taky si 'sbíhavé' výhybky mohou vlaky přestavovat samy, podobně jako u tramvají, že - na vjezdu do výhybny je výhybka pevně nastavena na určitou kolej a vlak v protisměru z výhybny vyjíždějící ji může 'říznout'.

ano tohle je opravdu velká byrokratická zbytečnost a myslím, že by bylo rozumné, rekonstrukci stanice odložit, než ten nesmysl v zákoně bude napraven.

0/0
20.5.2016 11:42

S96l78a96v26o46m51í64r 76B11e23n32e25š 6252727530834

http://praha.idnes.cz/vyroci-zeleznicni-tragedie-v-zakolanech-fd7-/praha-zpravy.aspx?c=A140124_115706_praha-zpravy_bur

V roce 1964 by se moc hodilo, že tam byly ty koleje dvě, kdyby ten neovladatelný nákladní vlak, jemuž zamrzly brzdy a nemohl zastavit, dokázali včas výhybkou přehodit na tu kolej, která byla volná. Tedy kdyby ten vlak profrčel po druhé koleji a nenarazil do toho osobního vlaku, který už měl jet na Kladno.

0/0
20.5.2016 9:32

O59l12d90ř33i29c56h 94J56a46n97e18č37e41k 8329666653601

článek je sice o Malé Skále v Českém ráji a Vy píšete o Zákolanech na Kladensku, ale budiž.

+2/0
20.5.2016 10:02

S89l32a64v85o16m37í18r 85B51e30n84e71š 6782927940124

Já to nepovažuji za článek o Malé Skále. Již v nadpisu se hovoří o "každém" nádraží. Malá Skála je jen příklad, ale za příklad by stejně tak dobře mohly posloužit i Zákolany.

0/0
20.5.2016 10:45
Foto

R43o82s18t96i81s31l50a82v 50S79t48r43ž37í45n77e56k 2661641341502

:-)R^

0/0
20.5.2016 10:47

H87e97l53e73n82a 46Z77v36o20n83í66č15k22o34v96á 4494586681781

Vážený, v Praze na Kačerově se vybudovala vlaková zastávka a má bezbariérový přístup, budovala se kvůli tomu, aby se vlaku mohlo přesednout na metro. o jo, ale metro na Kačerově nemá bezbariérový přístup a hodně dlouho mít ještě nebude. Takže vozíčkář může přijet vlakem na Kačerov projet se po nástupišti , počkat na daaší vlak a jet dál. HLAVNĚ, že byl splněný předpis o bezbariérovém přístupu na nádraží. na které se nedostane jinak než po schodech i od autobusu.

+3/0
20.5.2016 9:36

R67a81d81e44k 36J88a74n58a15t51a 9385156244672

1) k autobusu (alespoň do směru Michle) dojet na vozíku lze. Lze taky dojet na chodník a po chodníku přijet/odjet směr Michle.

2) zasekáváte se na problému slepice-vejce. Pokud má být jedno vše bezbariérové, tak někde začít musíte. Nelze se vymlouvat, tohle nemá cenu dělat, protoože není tamto. To byste se neposunula z místa.

3) není to jen pro vozíčkáře. Taková maminka s kočárkem schody zvládne (někdo ji pomůže). Ale čím je takových schodů méně, tím lépe.

+3/0
20.5.2016 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.