Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podchod na každé nádraží, zavelely nové předpisy

Nová či zmodernizovaná nádraží v České republice budou mít nástupiště s podchodem. Podle nových předpisů se totiž musí brát v úvahu, že cestovat vlakem chtějí i například vozíčkáři a nevidomí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a42n 20J23e52m53e57l72k14a 1195590

Papežštější než papež. Jako vždy. V Japonsku mají "garažové závory" a zvuk a taky nějak žijou. 100 let se tady taky nějak bez toho žilo.

Toto zabíjí regionální železnici. Jedna stanice, stovky milionů korun. Vysoké provozní náklady, zatékání do výtahových šachet.. Ty mohly jít místo toho do nových kolejí a výhybek na vysoké rychlosti a elektrifikace. A tratě mohly být konkurenceschopné.

Že je netrápí spíš, že po frekventovaných jednokolejných tratích se soukromými dopravci se jezdí bez alespoň bodového zabezpečovacího systému. Že někde dveře vlaků stále nejsou automatické a blokované.. atd.

0/0
25.5.2016 8:16

J17a33n 56Z30e93m26a60n 1836395544516

Jestli by nebylo levnější, kdyby každý vozíčkář dostal zadarmo auto a doživotně benzín zdarma, určitě by to vyšlo levněji, než stavět takovéhle opičárny, které možná ani žádný vozíčkář nikdy nevyužije.

+3/−1
20.5.2016 18:58

K91a30r55e13l 68D23r67d18a 6344362617

Oni ti vozíčkáři přesně s takovou seděli v předchozích letech v Česku "doma" u TV. Protože se nedalo na bariérové ulice vyjet. Soudruzi zavírali lidi s postižením do ústavů, aby zdravá majorita měla od všech těchto problémů klid. Teprve dnes se to pomalu mění k lepšímu. Tomu se říká civilizace.

V bariérovém prostředí je auto na dvě věci. A plno vozíčkářů k němu potřebuje také řidiče.

Právě běžel dokument z Ukrajiny. Děti s postižením končí v ústavu. Je věcí kultury místní společnosti, že rodiče se takových dětí zřeknou. Ty pak živoří v ústavech bez odpovídající péče a pomoci celý život. Připomnělo mi to českou společnost před 30-40 lety. Naštěstí jsme dnes dál. Ale Ukrajinu a Rusko cesta k civilizaci teprve čeká.

+1/−1
21.5.2016 15:13

Z43d34e45ň55k46a 11V56e97s10e58l72á 8799195487210

Je krásné, že se myslí i na lidi, kteří mají z nějakého důvodu zkomplikovaný pohyb. Ale v tomto případě někdo nedomyslel, že někde to prostě proveditelné nebude (např. prostějovské hlavní nádraží pořád podchod nemá kvůli spodní vodě) + že leckde (zejména na diskutovaných lokálkách) by to bylo neúměrně drahé. Zcela jistě by se našlo i jiné řešení, které by bylo přijatelnější provedením i cenou, ale výsledek - tedy bezpečnější a snadnější pohyb - by byl stejný.

+2/0
20.5.2016 18:21
Foto

T85o12m57á69š 19M83a14t11e50j89k67a 5497844436

To jako znamená, že se budou podchody muset zřizovat i na lokálkách, kde motorák jede maximálně 60km/h, a to většinou jen v pár rovných úsecích??? Ti tam nahoře už neví, co vymyslet, do teď to fungovalo i s přechody, tak proč by to nefungovalo dál? ???

+7/0
20.5.2016 11:58

H15o95n84z33a 54K88a31r84á48s79e59k 1375411532918

Ne, týká se to jen tzv. celostátních tratí (ne tzv. regionálních tratí).

+1/0
20.5.2016 21:40

R29i49c45h63a57r37d 64M59i64k27u77l38e33n94k65a 1789607707644

Ministerstvo dopravy to je jedno velké neštěstí. Kde tu sebranku dali dohromady.....

+10/0
20.5.2016 11:00

H94e62l87e56n63a 59Z88v10o63n77í19č80k52o60v19á 4314496311851

Ono by se to dalo napsat o každém ministerstvu.

0/0
20.5.2016 11:32

M37i16r49o45s30l15a76v 59P97a89v82l10í97č65e76k 7583390405924

Tak to jsem zvědav na žst Chlumec nad Cidlinou až ji budou někdy přestavovat.

0/−1
20.5.2016 10:48

R80a13d68e36k 11J81a54n45a35t77a 9235726254562

Zrovna tam by se to hodilo. Tam má absence podchodů přímo vliv na plynulost dopravy. Během křižování v půl musí buď čekat rychlíky na přecházející lidi, nebo lidi až odjedou rychlíky. Což zpožďuje buď rychlíky, nebo odjezd vlaku směr Ostroměř.

+5/0
20.5.2016 10:50

M74i43r58o54s26l66a50v 86P10a89v20l80í76č21e24k 7753120795894

To je fakt. A upřímně tam by byla potřeba rekonstrukce jak sůl. Minimálně ty úzký nástupiště jsou hrůza.

+1/0
20.5.2016 12:42

D56a49l81i67b78o48r 63R75o69z51s81y84p26a66l 7520323326289

Jakmile bude podchod vybudován bude nutno chodit pouze tím podchodem. Lidi co jej budou ignorovat, mohou zaplatit pokutu. Občas je tam příjde zkasírovat policie. Už jsem to kdysi zažil. Děkujeme EU. O důvod více z toho bláznivého spolku vypadnout.

0/−3
20.5.2016 10:46

V13i22k73t51o93r 13N77á26r29o14ž42n30ý 3599742438

Četl jste ten článek ? Tyto podchody jsou výmyslem českých úředníků. V Německu a Polsku to řeší daleko jednodušeji a laciněji

+9/0
20.5.2016 10:52

D82a67l17i92b74o78r 15R62o90z80s44y28p14a92l 7230333876919

Četl a trvám na svém. Národní řešení je jen reakcí na normu EU.

0/−2
20.5.2016 11:06

V56i97k66t25o15r 55N77á89r62o28ž58n42ý 3489912168

Hlavní problém je v českých úřednicích.Zatímco německý a polský úředník když dostane befel z Bruselu se snaží postupovat tak , že vymyslí řešení , kterým jednak Brusel uspokojí a jednak toto řešení bude co nejlacinější a nejfektivnější , český úředník se snaží zavděčit. Toto tady bude vždy. Snaha zavděčit se mocným je českou národní vlastností. A jestli tím mocným je EU , USA , Čína nebo Rusko je celkem jedno.

+8/0
20.5.2016 11:11

J50i42ř97í 45S39t56r48a96k58a 9828706592848

Přesně tak. Zavděčit se výrobcům betonu.

0/0
20.5.2016 13:20

M73a32r16e79k 54M38a12r76t75i67n 8629614246840

Nejhorší je, když si někdo přečte text a přesto mu neporozumí. P. Nárožný vám jasně napsal, že záleží na zemi, jak se k tomu postaví. Jinde to jde levněji a normálním procesem, u nás musíme být zase papežtější než papež. To nemá s EU nic společného, že u nás neumí někteří ouřadové (a ti na MD zvlášť) používat hlavu.

0/0
22.5.2016 19:47

J26o86z14e57f41a 51N22o62v60a24k87o57v45a 7186105170424

Hlavne Praha by mela zapracova na mimourovnovych krizenich.

Co naplat, ze tunel Blanka stal miliardy, a pak nejsou penize na vybudovani podchodu/nadchodu pro chodce. A misto toho se vsude pred prechody spojuji dva pruhy aut do jednoho, coz spusobuje zacpy a zvyseny smog....

+1/0
20.5.2016 10:44

J44a95n 91V25o39j22t77í87š20e89k 6382741745456

Mimoúrovňový přechody chodců přes silnice se nedělaj proto, že jsou naprosto pitomý, nefungujou a zhoršujou městský prostředí, ne proto, že by na ně nebyly peníze.

0/−2
21.5.2016 0:47

O83l24d70ř32i20c54h 34J38a17n72e20č71e90k 8919956923921

pane Sůra, to dodatečně přidané foto 'nádraží Malá Skála' - obšlehnuté ze '100 pohledů' - je dokonalé. tady teda fakt stavět podchod smysl nemá, tady totiž žádný vlak nezastaví. ten žlutý domeček sloužil jako budova osobní stanice cca. před 100 lety - viz právě '100 pohledů'. současná osobní stanice je nějakých 200 metrů jižně, na fotce vlevo, u toho kolejiště, které se na fotce rozbíhá.

0/−1
20.5.2016 10:36

V67í34t 28B65r32z68o85b74o35h69a31t61ý 7820872843781

Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)

+5/0
20.5.2016 10:29

J14o43s73e85f 89Š62á17t15a88v28a 2154671306859

To znamená ke každej koleji z podchodu výtah?Nebo jak se ti vozíčkáři budou z podchodu dostávat?

0/0
20.5.2016 10:27

R90a27d95e62k 16J50a26n28a91t12a 9455456284642

Rampa.

0/0
20.5.2016 10:36

P16e54t89r 31K86o21r87b61e28l 9176847150272

Žádné vlaky se tam nekřižují podle jízdního řádu. Při zpoždění by mohli a jízdní řád se mění každý rok. To jen pro upřesnění. Podchod je zbytečný i tak.

+3/0
20.5.2016 10:26
Foto

J22a75n 13Č62e28r53m49á77k 4149648295807

dej blbci funkci...

+1/0
20.5.2016 10:00

D44a61v84i51d 71Š50a54f43r51á98n43e38k 5837794187973

...a aspoň jeden blbec se vždycky hned chytí

0/0
20.5.2016 10:10
Foto

B38r97o88n76i11s32l14a51v 87G48a26b91r78y85š 2122899691

Podchody bych stavěl jen na koridorových a dvoukolejných tratích. V Malé Skále pro těch pár vláčků to opravdu není potřeba. Modernizace ano, ale s rozumem.

Několik lidí tady navrhovalo přechod s výstrahou jako u železničního přejezdu. Má to ovšem drobnou vadu. Kolik lidí tento semafor dokáže zadržet? Existují řidiči, co si nelámou hlavu ani se závorami, a existují lidé, kteří běžně chodí přes přechod na červenou. Určitě se najde člověk, který na tom zabezpečeném přechodu nepočká, rozhlédne se, že nic nejede a klidně se i přes výstrahu rozhodne přechod přejít.

+3/−2
20.5.2016 9:42

J50a52r59d12a 20S56o66k40o70l 1746238421731

Každý svého štěstí strůjcem.

+3/0
20.5.2016 9:46

M78a47r44e51k 48Š15i74m51o79n 2214577438628

Jde o to, aby o tom vlaku viděl ten slepec. Ale viděli jste někdy slepce, který cestuje vlakem sám? To je nesmysl. Ptal se někdo těch slepců?

+2/0
20.5.2016 9:49
Foto

B32r33o62n64i65s95l53a67v 42G37a58b94r28y50š 2322469391

To ne, většinou má psa.

Ale ano, slepci cestují sami, ale pomáhají jim zaměstnanci dopravce. Aspoň takhle jsem to viděl u ČD, že je dovedli až k sedadlu.

+1/0
20.5.2016 10:27

O24l68d78ř56i36c47h 95J24a28n69e40č11e67k 8579346423771

četl jste vůbec (celý) článek? Rv

nejde o to, vytvořit 100%ní mechanickou zábranu pro ty, kteří kašlou na zákazy a závory. to by celá železnice musela být obezděná a na nástupištích brány, které by se otevíraly jen po zastavení vlaku.

někteří chytráci chodí přes koleje, i když je vedle podchod.

jde o to, zajistit bezpečné cestování lidem, pro které jsou konvenční řešení nedostatečná - v tomto případě zákazy a závory pro slepce.

+4/0
20.5.2016 9:58

A16l19e26š 88J16a45n19á84č55e30k 3643514156493

To bude peněz. Jako skvělí byznys s pachovými ohradníky :-D

0/0
20.5.2016 9:27

J63i66ř34í 48L63e54p15š37í28k 8982381495720

Typický tunel... už by je měl někdo konečně nakopat do musculus maximus!

+2/0
20.5.2016 9:21

O96l56d37ř69i26c89h 68J32a48n72e29č18e32k 8689706793261

He? Na Malé Skále? Tady se opravdu někdo zbláznil. Nebylo by jednodušší zrušit přebytečnou kolej, když se tam stejně nekřižuje? Nebo budou muset mít podchod i zastávky o jediné koleji? Anebo vrátit stanici tam, co byla před 150 lety (aktuální 100 pohledů)? A co takhle prostě zrušit EU?

V Turnově bych podchod ještě pochopil, v Mladé Boleslavi by byl potřeba velmi, ale Malá Skála je fakt špatný vtip :-/

+1/−2
20.5.2016 9:19

V41i71k23t29o76r 44N42á19r69o87ž71n78ý 3909272598

To , že se tam nekřižuje dnes neznamená , že se tam nebude křižovat za pět let.

Ale jsou i jiné dementní příklady...jako stanice Čachovice..

0/0
20.5.2016 10:54

O65l72d22ř38i28c59h 48J61a45n27e24č92e15k 8399406843441

jinde se 'přebytečné' koleje vytrhávaly, i když by se později hodily pro změnu grafikonu anebo mimořádné situace. to je otázka, jestli se takovéhle výhybny spíše mají rušit nebo pro jistotu nechávat.

jistě, 030 je poměrně důležitá a frekventovaná trať a nebylo by rozumné, aby mezi Turnovem a Železným Brodem žádná výhybna nebyla, obzvláště pokud ji lze ovládat dálkově z dispečinku.

zásadní problém je, že stavět zrovna TAM podchod je HOLÝ NESMYSL. po republice jsou desítky nádraží, kde by ten podchod byl mnohem užitečnější a smysluplnější a není tam a asi ještě dlouho nebude.

stejně tak si ho nedokážu představit ve Vesci u Liberce, Jablonci n.N., Smržovce, Tanvaldu, i když by tam očividně podle předpisu v budoucnu být měl.

a zajímalo by mě, jestli se tohle nařízení bude týkat i výhyben na tramvajové trati z Liberce do Jablonce...

0/0
20.5.2016 11:36

S56l11a67v66o36m52í29r 22B93e60n55e11š 6952537560554

V té vesnici, kde bydlela nebožka má babička, jsou dvě koleje. Na jedné zastavuje vlak, když jede z Kralup na Kladno, na druhé když jede z Kladna do Kralup. Žádné jiné vlaky tam nestaví, protože žádná jiná trasa tamtudy nevede. Mezi těmi dvěma kolejemi jsou asi tak dva metry prostoru. Neumím si ani představit, jak mezi první a druhou kolej chtějí nacpat východ z toho podchodu.

0/−1
20.5.2016 9:15

R69a51d58e56k 42J61a65n92a19t76a 9125616504372

Tak v takových případech se staví vnější nástupiště. Mezi dvěma sousedními kolejemi nástupiště už být nemůže, musí se jedna kolej vynechat.

+1/0
20.5.2016 9:19

O78l39d12ř37i31c88h 58J92a39n30e91č25e34k 8989916603481

Malá Skála mezi Kladnem a Kralupy ;-D

podle mě tam jedna kolej je přebytečná, vlaky staví vždycky na téže.

0/−1
20.5.2016 9:22

R72a67d46e44k 87J80a38n11a94t45a 9745566594502

Víc kolejí je tam zřejmě pro možnost mimořádného křížování, např. při zpoždění (předpokládám, že pro nákladní dopravu, tj. pro odstavení vagonu, se už stanice nepoužívá).

+2/0
20.5.2016 9:25

O67l70d65ř80i26c98h 68J32a67n95e76č22e38k 8649266373651

víc kolejí je tam proto, že se tam před cca. 150 lety postavily, protože tehdy opravdu byly potřeba.

předpokládám, že stanice je v dnešní době neobsazena - dá se pak vůbec na mimořádné křižování použít? může to všechno udělat na dálku dispečer?

btw. na fotomapě na mapy.cz tam pár vagonů s uhlím odstavených stojí, tak přeci jen asi používá.

0/−1
20.5.2016 9:30

R10a58d37e38k 93J14a92n89a57t73a 9355366534832

Křižování obecně lze provést na dálku. Lze ho taky provést i bez dispečera, i bez dálkové ovládaných výhybek, přehodí si je sami strojvedoucí. Ale jak je to zde, nevím.

Každopádně je smutné, když se kvůli byrokracii staví zbytečné věci.

0/0
20.5.2016 10:40

V45i79k79t33o54r 67N27á75r60o79ž50n98ý 3499672758

Tato trať není D3...takže strojvedoucí výhybky nepřestavují..

0/0
20.5.2016 10:56

O52l73d83ř66i78c73h 96J31a21n72e66č72e89k 8679346423941

že si strojvedoucí přestavují výhybky na lokálce chápu, ale na poměrně hlavní a frekventované trati, jako je úsek Turnov - Železný Brod, si to moc představit nedokážu.

taky si 'sbíhavé' výhybky mohou vlaky přestavovat samy, podobně jako u tramvají, že - na vjezdu do výhybny je výhybka pevně nastavena na určitou kolej a vlak v protisměru z výhybny vyjíždějící ji může 'říznout'.

ano tohle je opravdu velká byrokratická zbytečnost a myslím, že by bylo rozumné, rekonstrukci stanice odložit, než ten nesmysl v zákoně bude napraven.

0/0
20.5.2016 11:42

S23l22a40v41o58m40í71r 69B47e33n96e56š 6862937630344

http://praha.idnes.cz/vyroci-zeleznicni-tragedie-v-zakolanech-fd7-/praha-zpravy.aspx?c=A140124_115706_praha-zpravy_bur

V roce 1964 by se moc hodilo, že tam byly ty koleje dvě, kdyby ten neovladatelný nákladní vlak, jemuž zamrzly brzdy a nemohl zastavit, dokázali včas výhybkou přehodit na tu kolej, která byla volná. Tedy kdyby ten vlak profrčel po druhé koleji a nenarazil do toho osobního vlaku, který už měl jet na Kladno.

0/0
20.5.2016 9:32

O24l15d10ř50i68c74h 20J48a57n67e59č86e93k 8379176353461

článek je sice o Malé Skále v Českém ráji a Vy píšete o Zákolanech na Kladensku, ale budiž.

+2/0
20.5.2016 10:02

S55l84a37v37o43m92í42r 22B96e40n49e98š 6732337780134

Já to nepovažuji za článek o Malé Skále. Již v nadpisu se hovoří o "každém" nádraží. Malá Skála je jen příklad, ale za příklad by stejně tak dobře mohly posloužit i Zákolany.

0/0
20.5.2016 10:45
Foto

R48o75s62t34i90s35l48a11v 91S83t90r79ž83í74n20e26k 2711191411182

:-)R^

0/0
20.5.2016 10:47

H35e96l80e21n66a 38Z71v44o69n48í82č43k80o83v55á 4604546101551

Vážený, v Praze na Kačerově se vybudovala vlaková zastávka a má bezbariérový přístup, budovala se kvůli tomu, aby se vlaku mohlo přesednout na metro. o jo, ale metro na Kačerově nemá bezbariérový přístup a hodně dlouho mít ještě nebude. Takže vozíčkář může přijet vlakem na Kačerov projet se po nástupišti , počkat na daaší vlak a jet dál. HLAVNĚ, že byl splněný předpis o bezbariérovém přístupu na nádraží. na které se nedostane jinak než po schodech i od autobusu.

+3/0
20.5.2016 9:36

R29a46d35e44k 58J12a61n38a32t29a 9335376644912

1) k autobusu (alespoň do směru Michle) dojet na vozíku lze. Lze taky dojet na chodník a po chodníku přijet/odjet směr Michle.

2) zasekáváte se na problému slepice-vejce. Pokud má být jedno vše bezbariérové, tak někde začít musíte. Nelze se vymlouvat, tohle nemá cenu dělat, protoože není tamto. To byste se neposunula z místa.

3) není to jen pro vozíčkáře. Taková maminka s kočárkem schody zvládne (někdo ji pomůže). Ale čím je takových schodů méně, tím lépe.

+3/0
20.5.2016 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.