Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podchod na každé nádraží, zavelely nové předpisy

Nová či zmodernizovaná nádraží v České republice budou mít nástupiště s podchodem. Podle nových předpisů se totiž musí brát v úvahu, že cestovat vlakem chtějí i například vozíčkáři a nevidomí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a36n 48J38e33m39e48l42k20a 1165960

Papežštější než papež. Jako vždy. V Japonsku mají "garažové závory" a zvuk a taky nějak žijou. 100 let se tady taky nějak bez toho žilo.

Toto zabíjí regionální železnici. Jedna stanice, stovky milionů korun. Vysoké provozní náklady, zatékání do výtahových šachet.. Ty mohly jít místo toho do nových kolejí a výhybek na vysoké rychlosti a elektrifikace. A tratě mohly být konkurenceschopné.

Že je netrápí spíš, že po frekventovaných jednokolejných tratích se soukromými dopravci se jezdí bez alespoň bodového zabezpečovacího systému. Že někde dveře vlaků stále nejsou automatické a blokované.. atd.

0/0
25.5.2016 8:16

J21a24n 67Z67e90m57a23n 1336425794916

Jestli by nebylo levnější, kdyby každý vozíčkář dostal zadarmo auto a doživotně benzín zdarma, určitě by to vyšlo levněji, než stavět takovéhle opičárny, které možná ani žádný vozíčkář nikdy nevyužije.

+3/−1
20.5.2016 18:58

K75a83r40e88l 34D96r58d91a 6794282877

Oni ti vozíčkáři přesně s takovou seděli v předchozích letech v Česku "doma" u TV. Protože se nedalo na bariérové ulice vyjet. Soudruzi zavírali lidi s postižením do ústavů, aby zdravá majorita měla od všech těchto problémů klid. Teprve dnes se to pomalu mění k lepšímu. Tomu se říká civilizace.

V bariérovém prostředí je auto na dvě věci. A plno vozíčkářů k němu potřebuje také řidiče.

Právě běžel dokument z Ukrajiny. Děti s postižením končí v ústavu. Je věcí kultury místní společnosti, že rodiče se takových dětí zřeknou. Ty pak živoří v ústavech bez odpovídající péče a pomoci celý život. Připomnělo mi to českou společnost před 30-40 lety. Naštěstí jsme dnes dál. Ale Ukrajinu a Rusko cesta k civilizaci teprve čeká.

+1/−1
21.5.2016 15:13

Z15d80e19ň63k35a 87V73e16s94e44l36á 8409875287560

Je krásné, že se myslí i na lidi, kteří mají z nějakého důvodu zkomplikovaný pohyb. Ale v tomto případě někdo nedomyslel, že někde to prostě proveditelné nebude (např. prostějovské hlavní nádraží pořád podchod nemá kvůli spodní vodě) + že leckde (zejména na diskutovaných lokálkách) by to bylo neúměrně drahé. Zcela jistě by se našlo i jiné řešení, které by bylo přijatelnější provedením i cenou, ale výsledek - tedy bezpečnější a snadnější pohyb - by byl stejný.

+2/0
20.5.2016 18:21
Foto

T81o50m56á39š 52M11a67t33e44j72k54a 5927504236

To jako znamená, že se budou podchody muset zřizovat i na lokálkách, kde motorák jede maximálně 60km/h, a to většinou jen v pár rovných úsecích??? Ti tam nahoře už neví, co vymyslet, do teď to fungovalo i s přechody, tak proč by to nefungovalo dál? ???

+7/0
20.5.2016 11:58

H45o60n23z26a 92K35a61r85á80s93e86k 1445681722968

Ne, týká se to jen tzv. celostátních tratí (ne tzv. regionálních tratí).

+1/0
20.5.2016 21:40

R56i98c10h16a49r76d 50M32i87k45u14l23e85n28k62a 1439797647804

Ministerstvo dopravy to je jedno velké neštěstí. Kde tu sebranku dali dohromady.....

+10/0
20.5.2016 11:00

H98e75l26e71n34a 30Z29v63o74n45í64č66k97o59v46á 4414966921491

Ono by se to dalo napsat o každém ministerstvu.

0/0
20.5.2016 11:32

M16i94r83o72s92l15a89v 57P72a94v74l34í10č87e17k 7253420805824

Tak to jsem zvědav na žst Chlumec nad Cidlinou až ji budou někdy přestavovat.

0/−1
20.5.2016 10:48

R38a81d29e56k 85J56a51n79a46t24a 9355816314452

Zrovna tam by se to hodilo. Tam má absence podchodů přímo vliv na plynulost dopravy. Během křižování v půl musí buď čekat rychlíky na přecházející lidi, nebo lidi až odjedou rychlíky. Což zpožďuje buď rychlíky, nebo odjezd vlaku směr Ostroměř.

+5/0
20.5.2016 10:50

M85i25r74o13s90l53a77v 29P40a71v90l79í70č40e65k 7203510305984

To je fakt. A upřímně tam by byla potřeba rekonstrukce jak sůl. Minimálně ty úzký nástupiště jsou hrůza.

+1/0
20.5.2016 12:42

D26a20l21i34b75o36r 85R46o62z19s20y58p68a91l 7130633126919

Jakmile bude podchod vybudován bude nutno chodit pouze tím podchodem. Lidi co jej budou ignorovat, mohou zaplatit pokutu. Občas je tam příjde zkasírovat policie. Už jsem to kdysi zažil. Děkujeme EU. O důvod více z toho bláznivého spolku vypadnout.

0/−3
20.5.2016 10:46

V50i38k88t39o60r 61N88á84r94o76ž80n49ý 3809142828

Četl jste ten článek ? Tyto podchody jsou výmyslem českých úředníků. V Německu a Polsku to řeší daleko jednodušeji a laciněji

+9/0
20.5.2016 10:52

D60a31l29i75b13o50r 37R63o66z40s65y30p61a41l 7210773376119

Četl a trvám na svém. Národní řešení je jen reakcí na normu EU.

0/−2
20.5.2016 11:06

V17i59k79t69o37r 80N60á71r85o51ž90n68ý 3819682388

Hlavní problém je v českých úřednicích.Zatímco německý a polský úředník když dostane befel z Bruselu se snaží postupovat tak , že vymyslí řešení , kterým jednak Brusel uspokojí a jednak toto řešení bude co nejlacinější a nejfektivnější , český úředník se snaží zavděčit. Toto tady bude vždy. Snaha zavděčit se mocným je českou národní vlastností. A jestli tím mocným je EU , USA , Čína nebo Rusko je celkem jedno.

+8/0
20.5.2016 11:11

J54i84ř41í 80S44t36r88a98k10a 9348726292958

Přesně tak. Zavděčit se výrobcům betonu.

0/0
20.5.2016 13:20

M67a33r63e65k 12M22a78r95t33i79n 8619914936520

Nejhorší je, když si někdo přečte text a přesto mu neporozumí. P. Nárožný vám jasně napsal, že záleží na zemi, jak se k tomu postaví. Jinde to jde levněji a normálním procesem, u nás musíme být zase papežtější než papež. To nemá s EU nic společného, že u nás neumí někteří ouřadové (a ti na MD zvlášť) používat hlavu.

0/0
22.5.2016 19:47

J77o50z22e74f70a 82N60o32v86a35k45o56v65a 7806705800694

Hlavne Praha by mela zapracova na mimourovnovych krizenich.

Co naplat, ze tunel Blanka stal miliardy, a pak nejsou penize na vybudovani podchodu/nadchodu pro chodce. A misto toho se vsude pred prechody spojuji dva pruhy aut do jednoho, coz spusobuje zacpy a zvyseny smog....

+1/0
20.5.2016 10:44

J12a17n 40V75o28j28t37í13š78e56k 6582581615606

Mimoúrovňový přechody chodců přes silnice se nedělaj proto, že jsou naprosto pitomý, nefungujou a zhoršujou městský prostředí, ne proto, že by na ně nebyly peníze.

0/−2
21.5.2016 0:47

O28l52d41ř45i30c59h 22J96a57n22e16č10e75k 8399656653231

pane Sůra, to dodatečně přidané foto 'nádraží Malá Skála' - obšlehnuté ze '100 pohledů' - je dokonalé. tady teda fakt stavět podchod smysl nemá, tady totiž žádný vlak nezastaví. ten žlutý domeček sloužil jako budova osobní stanice cca. před 100 lety - viz právě '100 pohledů'. současná osobní stanice je nějakých 200 metrů jižně, na fotce vlevo, u toho kolejiště, které se na fotce rozbíhá.

0/−1
20.5.2016 10:36

V24í62t 98B90r89z85o21b12o32h92a47t66ý 7140142723371

Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)

+5/0
20.5.2016 10:29

J72o84s37e23f 49Š34á59t20a88v20a 2814621216279

To znamená ke každej koleji z podchodu výtah?Nebo jak se ti vozíčkáři budou z podchodu dostávat?

0/0
20.5.2016 10:27

R60a73d22e90k 45J44a98n61a37t62a 9545336274362

Rampa.

0/0
20.5.2016 10:36

P29e59t89r 18K12o37r48b65e80l 9376987730372

Žádné vlaky se tam nekřižují podle jízdního řádu. Při zpoždění by mohli a jízdní řád se mění každý rok. To jen pro upřesnění. Podchod je zbytečný i tak.

+3/0
20.5.2016 10:26
Foto

J49a80n 10Č75e38r49m20á74k 4859928905237

dej blbci funkci...

+1/0
20.5.2016 10:00

D36a92v73i33d 10Š60a93f10r41á82n69e59k 5917544197883

...a aspoň jeden blbec se vždycky hned chytí

0/0
20.5.2016 10:10
Foto

B22r17o41n62i46s69l70a21v 55G61a78b93r77y26š 2532729951

Podchody bych stavěl jen na koridorových a dvoukolejných tratích. V Malé Skále pro těch pár vláčků to opravdu není potřeba. Modernizace ano, ale s rozumem.

Několik lidí tady navrhovalo přechod s výstrahou jako u železničního přejezdu. Má to ovšem drobnou vadu. Kolik lidí tento semafor dokáže zadržet? Existují řidiči, co si nelámou hlavu ani se závorami, a existují lidé, kteří běžně chodí přes přechod na červenou. Určitě se najde člověk, který na tom zabezpečeném přechodu nepočká, rozhlédne se, že nic nejede a klidně se i přes výstrahu rozhodne přechod přejít.

+3/−2
20.5.2016 9:42

J27a88r11d54a 90S57o37k48o78l 1366178971401

Každý svého štěstí strůjcem.

+3/0
20.5.2016 9:46

M25a46r94e10k 84Š73i85m59o59n 2884337138218

Jde o to, aby o tom vlaku viděl ten slepec. Ale viděli jste někdy slepce, který cestuje vlakem sám? To je nesmysl. Ptal se někdo těch slepců?

+2/0
20.5.2016 9:49
Foto

B54r97o25n16i62s65l25a86v 94G36a30b87r66y25š 2822359971

To ne, většinou má psa.

Ale ano, slepci cestují sami, ale pomáhají jim zaměstnanci dopravce. Aspoň takhle jsem to viděl u ČD, že je dovedli až k sedadlu.

+1/0
20.5.2016 10:27

O89l43d13ř56i31c62h 57J82a26n67e98č20e66k 8389216303871

četl jste vůbec (celý) článek? Rv

nejde o to, vytvořit 100%ní mechanickou zábranu pro ty, kteří kašlou na zákazy a závory. to by celá železnice musela být obezděná a na nástupištích brány, které by se otevíraly jen po zastavení vlaku.

někteří chytráci chodí přes koleje, i když je vedle podchod.

jde o to, zajistit bezpečné cestování lidem, pro které jsou konvenční řešení nedostatečná - v tomto případě zákazy a závory pro slepce.

+4/0
20.5.2016 9:58

A46l82e49š 63J30a54n42á24č38e51k 3673784966163

To bude peněz. Jako skvělí byznys s pachovými ohradníky :-D

0/0
20.5.2016 9:27

J69i75ř34í 90L43e68p17š96í75k 8622571785490

Typický tunel... už by je měl někdo konečně nakopat do musculus maximus!

+2/0
20.5.2016 9:21

O56l86d84ř69i91c75h 45J36a45n51e57č36e23k 8589236163341

He? Na Malé Skále? Tady se opravdu někdo zbláznil. Nebylo by jednodušší zrušit přebytečnou kolej, když se tam stejně nekřižuje? Nebo budou muset mít podchod i zastávky o jediné koleji? Anebo vrátit stanici tam, co byla před 150 lety (aktuální 100 pohledů)? A co takhle prostě zrušit EU?

V Turnově bych podchod ještě pochopil, v Mladé Boleslavi by byl potřeba velmi, ale Malá Skála je fakt špatný vtip :-/

+1/−2
20.5.2016 9:19

V16i25k46t70o91r 49N89á14r29o86ž29n39ý 3849732108

To , že se tam nekřižuje dnes neznamená , že se tam nebude křižovat za pět let.

Ale jsou i jiné dementní příklady...jako stanice Čachovice..

0/0
20.5.2016 10:54

O71l74d92ř66i50c66h 96J86a30n70e43č40e81k 8439176553571

jinde se 'přebytečné' koleje vytrhávaly, i když by se později hodily pro změnu grafikonu anebo mimořádné situace. to je otázka, jestli se takovéhle výhybny spíše mají rušit nebo pro jistotu nechávat.

jistě, 030 je poměrně důležitá a frekventovaná trať a nebylo by rozumné, aby mezi Turnovem a Železným Brodem žádná výhybna nebyla, obzvláště pokud ji lze ovládat dálkově z dispečinku.

zásadní problém je, že stavět zrovna TAM podchod je HOLÝ NESMYSL. po republice jsou desítky nádraží, kde by ten podchod byl mnohem užitečnější a smysluplnější a není tam a asi ještě dlouho nebude.

stejně tak si ho nedokážu představit ve Vesci u Liberce, Jablonci n.N., Smržovce, Tanvaldu, i když by tam očividně podle předpisu v budoucnu být měl.

a zajímalo by mě, jestli se tohle nařízení bude týkat i výhyben na tramvajové trati z Liberce do Jablonce...

0/0
20.5.2016 11:36

S83l68a38v51o63m12í85r 94B44e78n86e55š 6582177160664

V té vesnici, kde bydlela nebožka má babička, jsou dvě koleje. Na jedné zastavuje vlak, když jede z Kralup na Kladno, na druhé když jede z Kladna do Kralup. Žádné jiné vlaky tam nestaví, protože žádná jiná trasa tamtudy nevede. Mezi těmi dvěma kolejemi jsou asi tak dva metry prostoru. Neumím si ani představit, jak mezi první a druhou kolej chtějí nacpat východ z toho podchodu.

0/−1
20.5.2016 9:15

R83a35d50e82k 30J49a82n48a27t58a 9495316164592

Tak v takových případech se staví vnější nástupiště. Mezi dvěma sousedními kolejemi nástupiště už být nemůže, musí se jedna kolej vynechat.

+1/0
20.5.2016 9:19

O31l85d79ř72i80c11h 14J71a29n21e89č80e55k 8319286983731

Malá Skála mezi Kladnem a Kralupy ;-D

podle mě tam jedna kolej je přebytečná, vlaky staví vždycky na téže.

0/−1
20.5.2016 9:22

R22a35d33e25k 59J80a14n73a63t29a 9545126454522

Víc kolejí je tam zřejmě pro možnost mimořádného křížování, např. při zpoždění (předpokládám, že pro nákladní dopravu, tj. pro odstavení vagonu, se už stanice nepoužívá).

+2/0
20.5.2016 9:25

O45l73d38ř28i65c69h 77J44a35n65e78č62e31k 8719396673371

víc kolejí je tam proto, že se tam před cca. 150 lety postavily, protože tehdy opravdu byly potřeba.

předpokládám, že stanice je v dnešní době neobsazena - dá se pak vůbec na mimořádné křižování použít? může to všechno udělat na dálku dispečer?

btw. na fotomapě na mapy.cz tam pár vagonů s uhlím odstavených stojí, tak přeci jen asi používá.

0/−1
20.5.2016 9:30

R27a97d59e74k 19J80a36n16a35t97a 9685166464832

Křižování obecně lze provést na dálku. Lze ho taky provést i bez dispečera, i bez dálkové ovládaných výhybek, přehodí si je sami strojvedoucí. Ale jak je to zde, nevím.

Každopádně je smutné, když se kvůli byrokracii staví zbytečné věci.

0/0
20.5.2016 10:40

V26i26k74t47o44r 81N92á10r43o14ž43n89ý 3969592798

Tato trať není D3...takže strojvedoucí výhybky nepřestavují..

0/0
20.5.2016 10:56

O27l82d12ř33i60c27h 84J46a92n70e64č56e90k 8599436783741

že si strojvedoucí přestavují výhybky na lokálce chápu, ale na poměrně hlavní a frekventované trati, jako je úsek Turnov - Železný Brod, si to moc představit nedokážu.

taky si 'sbíhavé' výhybky mohou vlaky přestavovat samy, podobně jako u tramvají, že - na vjezdu do výhybny je výhybka pevně nastavena na určitou kolej a vlak v protisměru z výhybny vyjíždějící ji může 'říznout'.

ano tohle je opravdu velká byrokratická zbytečnost a myslím, že by bylo rozumné, rekonstrukci stanice odložit, než ten nesmysl v zákoně bude napraven.

0/0
20.5.2016 11:42

S29l28a94v46o14m96í91r 33B55e33n97e25š 6702747890394

http://praha.idnes.cz/vyroci-zeleznicni-tragedie-v-zakolanech-fd7-/praha-zpravy.aspx?c=A140124_115706_praha-zpravy_bur

V roce 1964 by se moc hodilo, že tam byly ty koleje dvě, kdyby ten neovladatelný nákladní vlak, jemuž zamrzly brzdy a nemohl zastavit, dokázali včas výhybkou přehodit na tu kolej, která byla volná. Tedy kdyby ten vlak profrčel po druhé koleji a nenarazil do toho osobního vlaku, který už měl jet na Kladno.

0/0
20.5.2016 9:32

O55l55d79ř85i13c22h 32J98a41n37e53č72e27k 8459186823691

článek je sice o Malé Skále v Českém ráji a Vy píšete o Zákolanech na Kladensku, ale budiž.

+2/0
20.5.2016 10:02

S64l25a76v41o84m80í77r 15B41e36n71e60š 6482777100884

Já to nepovažuji za článek o Malé Skále. Již v nadpisu se hovoří o "každém" nádraží. Malá Skála je jen příklad, ale za příklad by stejně tak dobře mohly posloužit i Zákolany.

0/0
20.5.2016 10:45
Foto

R66o61s13t87i97s88l25a15v 71S46t72r68ž47í59n38e87k 2891411101202

:-)R^

0/0
20.5.2016 10:47

H74e61l24e69n97a 17Z97v80o95n36í79č88k75o72v37á 4784556791811

Vážený, v Praze na Kačerově se vybudovala vlaková zastávka a má bezbariérový přístup, budovala se kvůli tomu, aby se vlaku mohlo přesednout na metro. o jo, ale metro na Kačerově nemá bezbariérový přístup a hodně dlouho mít ještě nebude. Takže vozíčkář může přijet vlakem na Kačerov projet se po nástupišti , počkat na daaší vlak a jet dál. HLAVNĚ, že byl splněný předpis o bezbariérovém přístupu na nádraží. na které se nedostane jinak než po schodech i od autobusu.

+3/0
20.5.2016 9:36

R65a36d60e35k 23J44a15n45a92t75a 9435726574452

1) k autobusu (alespoň do směru Michle) dojet na vozíku lze. Lze taky dojet na chodník a po chodníku přijet/odjet směr Michle.

2) zasekáváte se na problému slepice-vejce. Pokud má být jedno vše bezbariérové, tak někde začít musíte. Nelze se vymlouvat, tohle nemá cenu dělat, protoože není tamto. To byste se neposunula z místa.

3) není to jen pro vozíčkáře. Taková maminka s kočárkem schody zvládne (někdo ji pomůže). Ale čím je takových schodů méně, tím lépe.

+3/0
20.5.2016 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.