Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vlaky mají nové sdružení Žesnad. Chce rovné podmínky s kamiony

Devět z deseti největších nákladních železničních dopravců v zemi založilo první sdružení, které chce po státu zrovnoprávnění podmínek mezi silnicemi a železnicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V25í85t 29P92r93č38í50k 9488530884310

Že snad se nám podaří něco někam dopravit... Ač jsem pro železniční dopravu, název Žesnad je hrozný...

0/0
22.5.2016 22:37

J16o21s60e63f 59H63o66n34e85š 7291402500513

Jaké rovné podmínky?Platí se 150Kc/km a pokud má vlak 30 vagonu,tak když to přepočítáte na kamiony tak je to okolo 1,50-2Kč/km na 1 kamion

+1/0
22.5.2016 12:39

T30o13m96a15s 45P18i65l73n35y 9163679115332

Prvni, co me napadlo, kdyz jsem si precetl nadpis, bylo, zesnad dojedete;-D

0/−1
22.5.2016 6:22
Foto

M78i71c34h67a27l 47N70a67j64m72a11n 7559373626320

Jaké rovné podmínky?

Náklady ve firmě poptáváme jak u železničních přepravců, tak i silničních přepravců. Většinou je to v otázce ceny 50/50. Ale v otázce rychlosti a flexibility vychází lépe vždy silniční doprava (a to jsme firma s vlastní vlečkou).

+1/−4
21.5.2016 23:34

A88d58a31m 38B65e88r51n52a18u 6461507473520

To je prave ono, kdyby ty podminky byly srovnatelne, tak by zeleznice byla sice pomalejsi, ale zase vyrazne levnejsi. Ono napr. 15 kamionu + 15 ridicu by jinak tezko mohlo byt levnejsi, nez jeden vlak.

+4/0
21.5.2016 23:44
Foto

M22i50c46h34a57l 91N62a42j55m24a94n 7729333136590

̈V čem jsou železniční dopravci znevýhodněni?

+1/−4
21.5.2016 23:53

T45o41m41a44s 62N38o21v13o27t18n78y 1931224826815

V ničem, jen šotoušci se s tím nemůžou smířit a nechápou základní principy logistiky, protože nikdy v nějaké firmě poptávající dopravu nepracovali.

+2/−5
22.5.2016 0:47

A25d19a10m 29B29e21r60n60a19u 6131157403350

Spotrebni dane plati stejne, ale na rozdil od kamionu plati navic za kazdy ujety km trasy. Kdysi nekdo delal modelove srovnani a vychazelo to, ze vlak zaplati za 1 tunu nakladu az 11x vice Kc/kilometr.

+4/−1
22.5.2016 0:48

T25o75m24a70s 25N28o48v58o11t18n15y 1181594226355

Jo, oni kamiony mýto neplatí? Dnes už prakticky téměř všude (když nepočítám posledních pár kilometrů někde ve městě na cílové místo)?

+1/−4
22.5.2016 0:49

A31d39a82m 82B48e42r40n22a57u 6231137393250

Co takhle si prestat delat z lidi srandu? Zpoplatnenych je stale jen zlomek komunikaci. Museli by zpoplatnit zbytek silnic 1. tridy a take vsechny silnice 2. a 3. tridy + ulice ve mestech a obcich, protoze vlak take plati za koleje vedouci ve mestech. Soucasna sit zpoplatnenych komunikaci (mapa z 1.2.2016) je proti zpoplatneni na zeleznici opravdu smesna.

http://www.mytocz.eu/files/images/maps/MYTOCZ_381_toll_map.gif

+6/0
22.5.2016 1:20

M29i80c83h52a34l 15G71r90e92g13o79r 8516664620752

O čem to kecáte? Všechny silnice jsou zpoplatněné. Každé auto, autobus nebo kamion platí obrovské daně z PHM. Plus DPH při nákupu auta, náhradních dílu a podobně,

0/−1
22.5.2016 9:24

A60d98a20m 24B13e10r48n83a81u 6751577523760

Dalsi co nepochopil o cem se tu celou dobu bavime ?;-D Ty obrovske dane se plati jak na silnici, tak na zeleznici.

Tady je ale rec o tom, co zeleznici znevyhodnuje... coz je platba za uplne kazdy ujety kilometr... to je dalsi platba navic k tem danim.;-)

+3/0
22.5.2016 10:14

A42d83a57m 67B15e45r28n84a87u 6331337163860

Nebo to pro zjednoduseni muzeme zkusit na prikladu. Kolik zaplati 10 kamionu na trase Brno - Hradec Kralove a zpet ? Kdyz je zpoplatneno temer vse, tak to jiste nebude problem vypocitat a vysledek mi staci zaokrouhleny na cele tisice, at mame cislo pro srovnani.;-)

Ja to hodil do mytne kalkulacky a vyslo mi presne 0,- Kc. Ale jelikoz nechapu ty "zakladni principy logistiky", tak nekde asi delam chybu...8-o

+2/0
22.5.2016 10:50

M29a58r47t88i78n 67Č89a72p58e80k 6620141297114

Asi logistiku chápete jako snahu o co nejefektivnější řešení a nikoliv, jak je dnes ve společnosti rozšířeno, o co nejlevnější řešení pro jedince. A hlavně náklady hodit na někoho jiného. Prostě středověký styl trhni co můžeš.:-)

0/0
22.5.2016 11:43

P26a80v45e68l 52S39o23v47i25č69k95a 4936988575402

V tom, že kamionová doprava platí směšné peníze za mýto, které neplatí ani na všech cestách. Oproti tomu železice platí na každé trati, i té nejzapadlejší lokálce.

+2/0
22.5.2016 11:10

M41a23r31e89k 79Š92i60m63o32n 2374677738188

Například platí poplatek za využití dopravní cesty, ale kamiony jen na dálnicích. Stát dálnice stále rozšiřuje, aby se tam kamiony vešly, ale nákladní vlaky smí jezdit jen v oknech mezi osobními vlaky, aby se tam s nimi vešly.

+2/0
22.5.2016 23:41
Foto

B20r97o86n51i41s98l83a71v 52G87a46b44r89y44š 2982739181

Viděl jsem dokument o švýcarské dopravě. Dost poučný, některým bych ho naordinoval nejméně dvakrát denně.

Bylo v něm řečeno, že po převedení kamionové dopravy na železniční se výsledné ceny přepravovaných výrobků zvýšily o necelé 1 %. Je to hodně?

Jak to ti Švýcaři dělají? Ani jim nevedou koleje kamkoliv. Že by to bylo v jejich mentalitě? Chceme se mít jako na západě, ale názory máme pořád ještě východní. :-/

+13/0
21.5.2016 22:38

D71a95v73i10d 49P30e89c96a 1215454861836

Konečně se snad železnice probouzí. Kamiónová doprava je vynikající, ale ne s uhlím na korbě přes celou republiku.

+7/0
21.5.2016 22:30

M15a29r11e55k 73Š16i27m84o94n 2214167988428

No, s uhlím naštěstí u nás kamiony nejezdí, to se děje jen v Číně. Tam jsou schopni otevřít důl dřív než mají dostavenou trať.

0/0
22.5.2016 23:43

P58a46v90e55l 26Ř72a86p37e93k 7642456569455

Držím palce, v tomhle jsme hodně zaspali. Mezitím nám kamionová doprava likviduje prostředí k životu, přepravci inkasují zisky, za přepravu po silnici se platí relativně směšné částky, a to vše proto, že kamionová doprava přenáší náklady a negativní dopady na okolí. To se to podniká, když druhému beztrestně smrdím pod nos, dělám kravál, překážím, ohrožuji, devastuji silnice.

+16/−5
21.5.2016 19:52

J96i46ř30í 50K11o72c36u64r14e41k 6245884885348

Prosaďte novou dvojkolenou trať zkrz ČR v relaci SZ-JV objíždějící pražský uzel. Stoupání do 15 ‰, rychlost neklesá pod 80 km/h, nejlépe stále 120 km/h. :-/

Dobře, pro začátek něco jednoduššího: Přesmyk v Libni by nákladní dopravě na železnici velmi pomohl.

+1/−1
21.5.2016 21:41
Foto

B66r90o86n10i61s93l49a86v 61G47a73b54r40y66š 2412429721

Ono by stačilo, kdyby se vybudovala vysokorychlostní trať na hlavním koridoru. Vlaků na něm by pak ubylo. Ale to by tady někdo musel začít přemýšlet. Jednotlivec má v této zemi bohužel velmi malou sílu něco prosadit.

+4/−1
21.5.2016 22:19

M61a19r70t70i48n 97Č74a84p58e41k 6650321807864

Pro relaci SZ-JV stačí konečně začít s kompletní modernizací (opravou) labské pravobřežní tratě i navazující tratě přes Brod do Brna. Přes Vysočinu je to sice kopec, ale není to nic s čím by si lokomotivy jako TRAXX nebo Vectron neporadily a v pohodě tam drželi aspoň těch 80.

0/0
22.5.2016 11:35
Foto

T24o12m83á97š 12D36v73o58ř55á83k 7135956427881

A pro ty z nás, co jezdí s kolečkem navrhuji, sdružení KESMAD. Chceme také rovné podmínky!!! :-)

+3/−3
21.5.2016 19:33

D62a97v80i34d 46P98e81c25a 1375254951296

Kde máte to kolečko?

0/−1
21.5.2016 22:31

K47a12r86e18l 90N55o94v25á91k 8669261643578

To má navíc v hlavě.

+1/0
22.5.2016 7:58

L44u69c34i45a21n 24P64a94p77a51z69i77a66n 5504567501245

Mělo by mít lepší podmínky než kamiony, doprava je ekologičtější.

+11/−1
21.5.2016 18:03

J30i67ř69í 86M40o53r20s53e 7963939152855

Jasně že jo. Nejdřív se to všechno musí naložit na kamion, odvézt kdovíkam na nádraží, vyložit, naložit na vlak, pak to nějakou dobu bloudí na železnici, zase se to vyloží, nakoží na kamion a ten to zaveze tam, kde to člověk potřebuje.

To přece musí by ekologičtější, než kdyby to tam rovnou hodil ten kamion, který dnes musí dodržovat všechny možné ekologické normy... ;-)

Mimochodem, nikdy jsem neviděl nic špinavějšího, než železnici. Nechápu, jak to dělají.

+3/−16
21.5.2016 19:12

J92i47ř16í 24M17o80r51s46e 7553129792835

Čekal jsem, kyterý šotouš dá mínus jako první, Josefe. :-) Prostě se s tím smiřte, jak železnice stále více ztrácí smysl, budete to slyšet častěji a častěji. :-)

+2/−3
21.5.2016 19:18

A15d82a17m 18B66e31r77n38a73u 6451257113440

Ano, bohuzel stale casteji a casteji slysime o vecech, kde zustava rozum stat. Ale ten kocourkov neni jen u nas, ono toho dokazi dost vyplodit i ourednici v EU. ;-D

0/0
21.5.2016 20:05

T88o73m82a93s 90N10o69v67o11t72n65y 1751394606365

A nějaký argument by byl? Nikdo nebude čekat na zboží nebo materiál o týden déle jenom proto, že si to šotouši přejí

0/0
22.5.2016 0:48

A48d69a72m 82B22e66r16n55a47u 6371467873360

O jaky tyden ? Pokud se srovnaji podminky a vlakem to bude tim padem o dost levnejsi, tak si pak kazdy sam zvazi, zda zaplati vice, ale bude to bez cekani, nebo si radeji 1-2 dny pocka.;-)

0/0
22.5.2016 1:27
Foto

B82r18o64n73i70s97l16a45v 61G72a71b18r87y83š 2452259151

Jasně... ztrácí smysl..., pán je vizionář... ;-D

Zato v automobilové dopravě je budoucnost, že? Zácpy, rozbité silnice od přetížených kamionů, podle zdejších diskuzí kamiony řídí neumětelové, nehody se dějí i přesto, že máme v autech moderní techniku. Tak si tu budoucnost užijte. ;-)

+6/0
21.5.2016 22:24

T45o11m54a47s 77N47o95v55o38t61n75y 1161754476535

Opět ti to uniká. Pokud by v automobilové dopravě nebyla budoucnost, zdechne stejně jako železniční. No, neděje se to.

0/0
22.5.2016 0:50
Foto

B71r32o78n73i88s56l21a65v 89G37a42b33r20y19š 2492589281

Autíčkář, aby se zase nevyjádřil k tomu, čemu nerozumí... ;-D A taky koukám, jakou popularitu mají tvoje příspěvky ;-D. Divím se, že tě to pořád baví...

+3/0
22.5.2016 9:17

M71a12r22t40i52n 35Č38a69p86e35k 6730521767834

Kdyby železnice neměla budoucnost nestavěli by nizozemci Betuweroute - čistě nákladní trať z Rotterdamu na hranice s Německem: https://en.wikipedia.org/wiki/Betuweroute

0/0
22.5.2016 11:23

R85o66m95a70n 44P21o22l45á41č55e53k 5436819865

Zase takhle bych to nekategorizoval.

Železnice jako doprava s vyššímy fixnímy náklady má smysl pro větší objemy.

Pokud by Škodovka poslala ke svému prodejci 4 auta, tak je lepší to poslat kamionem. Pokud 100, tak už je vlak rozumnější.

+2/−1
21.5.2016 19:29

V20á63c32l28a52v 35P57o56u75s50t59k91a 3360471602

To asi jak kde, ne? Víte kolik je například v ČR míst, kde lze naložit a složit z vlaku automobily? A kolik je takových v evropě?

+1/0
21.5.2016 19:32

J86i33ř39í 25E83r64b49e34n 1523534866837

Ještě před pětadvaceti lety bylo takových míst v ČR mnoho stovek, možná i přes tisíc. Na každé trati bylo každých pár kilometrů vícekolejné nádraží s nákladovými rampami, sklady, překládací infrastrukturou... a bylo to cíleně likvidováno v rámci tzv. racionalizace a tzv. optimalizace...

+6/−1
21.5.2016 20:18

V89á76c97l96a81v 94P87o98u25s20t30k58a 3400591182

Tak to jednak není tak úplně pravda a druhak je to čtvrt století.

+1/−2
21.5.2016 20:29

J48i94ř92í 61K29o19c93u94r65e19k 6515714355978

Ano z toho autovagonu se skvěle sjíždí na rampu, které je vedle něj. Dokonce tam je tam malá mezera, že kolo automobilu do ní nemá šanci zapadnout. Obzvlášť z horního patra vagonu.

PS: Škodovka v Mladé boleslavi i v Kvasinách by toho ráda vozila vlakem víc. Ale světe div se, po jednokolejce už se toho víc odvozit nedá, ikdyby se to nařídilo.

+2/0
21.5.2016 21:20

M81i93r98o81s69l72a25v 60P82a92v38l64í64č98e34k 7243150635164

Právě proto by se to mělo co nejrychleji změnit.

0/0
21.5.2016 22:03

A18d73a43m 14B91e89r97n69a66u 6141117253850

Ono to muze fungovat zcela jinak. Skoro kazdy vetsi vyrobce ma vlecku, tam pro to zajede vlak primo a par set km jde zbozi po zeleznici do prekladiste, kde se to frkne na kamion, ktery to rozveze jen poslednich par km. Jinak lze na vlak nalozit i cele kamiony, takze lze odbourat i komlikovane prekladani. Pomohlo by to vsem ostatnim ridicum, protoze kamiony jsou vetsinou jen pro zlost a stat by usetril na opravach za silnice. Jenze to by na MD musel nekdo zacit pouzivat hlavu v zajmu obcanu statu a ne v zajmu sve penezenky. Zde je krasne videt, ze kamionova lobby je mocna a tak jde logika i zajmy obyvatel zcela stranou.;-)

+8/−2
21.5.2016 20:00

V45á36c88l22a47v 64P41o77u47s74t78k41a 3780361792

Naopak, vlečky jsou dnes přežitkem, nikdo je nechce a nejsou pro výrobce efektivní, tedy pominu - li giganty...

0/−5
21.5.2016 20:11

J38i39ř66í 83E36r66b70e91n 1733294646767

To, že lidi s vaším myšlením a vaším přístupem k dopravě před pár lety zvítězili, ještě neznamená, že máte pravdu.

+8/0
21.5.2016 20:21

V77á81c27l89a25v 87P37o49u78s62t96k34a 3920261502

Nezvitězili lidi, ale peníze.

0/0
21.5.2016 20:28

A76d95a95m 38B23e57r28n42a86u 6741717573110

Tak zde musim souhlasit. Kamionova lobby je mocna.:-P

+1/0
21.5.2016 22:12

M18a69r28t29i72n 45Č75a10p69e92k 6600501627474

To je jasné, když vlečku si musí podnik postavit a udržovat za své, kdežto silnici mu stát postaví až před vrata a pak ji i udržuje, takže to podnik nic nestojí.

Samozřejmě pro podnik, kde se otočí denně jeden kamion je vlečka zbytečná - tam je nestavěli ani naši předci, ti to odvezli na nejbližší nádraží.

+8/0
21.5.2016 20:23

A52d88a59m 14B86e12r73n54a50u 6961327683470

Nebyly by prezitkem, kdyby platila rovna pravidla. Pokud stat znacne protezuje kamionovou dopravu, tak je jasne, ze vlecka bude pritez, obzvlast, kdyz se o ni musi starat vlastnik na rozdil od silnice, kde vse az k branam podniku plati stat.:-P

Pokud by stat nastavil rovne podminky, nebo by naopak ted 25 let protezoval zeleznici (aby se srovnalo skore), tak by to vypadalo zcela jinak.;-D

0/0
21.5.2016 22:11

T64o33m97a57s 38N23o64v90o77t53n36y 1161724536155

Jak stát protěžuje kamionovou dopravu? Tím že zavedl násobně dražší mýto oproti dálniční známce? A ty silnice jsou jen pro kamiony nebo po nich jezdí třeba takoví jako ty do školy nebo práce?

0/0
22.5.2016 0:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.