Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vlaky mají nové sdružení Žesnad. Chce rovné podmínky s kamiony

Devět z deseti největších nákladních železničních dopravců v zemi založilo první sdružení, které chce po státu zrovnoprávnění podmínek mezi silnicemi a železnicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V52í11t 50P34r91č73í65k 9828810754760

Že snad se nám podaří něco někam dopravit... Ač jsem pro železniční dopravu, název Žesnad je hrozný...

0/0
22.5.2016 22:37

J92o36s39e21f 47H81o40n17e69š 7251792330373

Jaké rovné podmínky?Platí se 150Kc/km a pokud má vlak 30 vagonu,tak když to přepočítáte na kamiony tak je to okolo 1,50-2Kč/km na 1 kamion

+1/0
22.5.2016 12:39

T71o55m93a28s 54P63i90l97n62y 9433189925462

Prvni, co me napadlo, kdyz jsem si precetl nadpis, bylo, zesnad dojedete;-D

0/−1
22.5.2016 6:22
Foto

M24i33c79h83a25l 36N90a45j26m69a23n 7869743266740

Jaké rovné podmínky?

Náklady ve firmě poptáváme jak u železničních přepravců, tak i silničních přepravců. Většinou je to v otázce ceny 50/50. Ale v otázce rychlosti a flexibility vychází lépe vždy silniční doprava (a to jsme firma s vlastní vlečkou).

+1/−4
21.5.2016 23:34

A73d27a65m 71B76e23r61n46a79u 6471387283830

To je prave ono, kdyby ty podminky byly srovnatelne, tak by zeleznice byla sice pomalejsi, ale zase vyrazne levnejsi. Ono napr. 15 kamionu + 15 ridicu by jinak tezko mohlo byt levnejsi, nez jeden vlak.

+4/0
21.5.2016 23:44
Foto

M77i39c91h30a28l 10N67a17j37m84a98n 7529423906550

̈V čem jsou železniční dopravci znevýhodněni?

+1/−4
21.5.2016 23:53

T85o79m40a78s 46N26o34v44o77t45n25y 1331624866985

V ničem, jen šotoušci se s tím nemůžou smířit a nechápou základní principy logistiky, protože nikdy v nějaké firmě poptávající dopravu nepracovali.

+2/−5
22.5.2016 0:47

A46d86a18m 17B66e85r77n91a68u 6731587663450

Spotrebni dane plati stejne, ale na rozdil od kamionu plati navic za kazdy ujety km trasy. Kdysi nekdo delal modelove srovnani a vychazelo to, ze vlak zaplati za 1 tunu nakladu az 11x vice Kc/kilometr.

+4/−1
22.5.2016 0:48

T42o65m28a44s 31N16o59v10o17t58n80y 1671524946235

Jo, oni kamiony mýto neplatí? Dnes už prakticky téměř všude (když nepočítám posledních pár kilometrů někde ve městě na cílové místo)?

+1/−4
22.5.2016 0:49

A84d13a75m 15B30e37r48n22a43u 6351337693180

Co takhle si prestat delat z lidi srandu? Zpoplatnenych je stale jen zlomek komunikaci. Museli by zpoplatnit zbytek silnic 1. tridy a take vsechny silnice 2. a 3. tridy + ulice ve mestech a obcich, protoze vlak take plati za koleje vedouci ve mestech. Soucasna sit zpoplatnenych komunikaci (mapa z 1.2.2016) je proti zpoplatneni na zeleznici opravdu smesna.

http://www.mytocz.eu/files/images/maps/MYTOCZ_381_toll_map.gif

+6/0
22.5.2016 1:20

M86i70c15h87a58l 87G12r21e26g80o12r 8556364980382

O čem to kecáte? Všechny silnice jsou zpoplatněné. Každé auto, autobus nebo kamion platí obrovské daně z PHM. Plus DPH při nákupu auta, náhradních dílu a podobně,

0/−1
22.5.2016 9:24

A38d37a48m 23B89e63r17n65a97u 6531467183930

Dalsi co nepochopil o cem se tu celou dobu bavime ?;-D Ty obrovske dane se plati jak na silnici, tak na zeleznici.

Tady je ale rec o tom, co zeleznici znevyhodnuje... coz je platba za uplne kazdy ujety kilometr... to je dalsi platba navic k tem danim.;-)

+3/0
22.5.2016 10:14

A53d84a19m 96B45e51r23n45a52u 6921187643920

Nebo to pro zjednoduseni muzeme zkusit na prikladu. Kolik zaplati 10 kamionu na trase Brno - Hradec Kralove a zpet ? Kdyz je zpoplatneno temer vse, tak to jiste nebude problem vypocitat a vysledek mi staci zaokrouhleny na cele tisice, at mame cislo pro srovnani.;-)

Ja to hodil do mytne kalkulacky a vyslo mi presne 0,- Kc. Ale jelikoz nechapu ty "zakladni principy logistiky", tak nekde asi delam chybu...8-o

+2/0
22.5.2016 10:50

M12a67r31t73i58n 92Č38a19p82e16k 6850191787544

Asi logistiku chápete jako snahu o co nejefektivnější řešení a nikoliv, jak je dnes ve společnosti rozšířeno, o co nejlevnější řešení pro jedince. A hlavně náklady hodit na někoho jiného. Prostě středověký styl trhni co můžeš.:-)

0/0
22.5.2016 11:43

P78a15v16e43l 22S79o17v66i41č70k14a 4196848855912

V tom, že kamionová doprava platí směšné peníze za mýto, které neplatí ani na všech cestách. Oproti tomu železice platí na každé trati, i té nejzapadlejší lokálce.

+2/0
22.5.2016 11:10

M84a44r40e58k 96Š60i49m43o33n 2944537798838

Například platí poplatek za využití dopravní cesty, ale kamiony jen na dálnicích. Stát dálnice stále rozšiřuje, aby se tam kamiony vešly, ale nákladní vlaky smí jezdit jen v oknech mezi osobními vlaky, aby se tam s nimi vešly.

+2/0
22.5.2016 23:41
Foto

B69r78o32n86i66s96l43a40v 46G58a94b84r84y44š 2352609681

Viděl jsem dokument o švýcarské dopravě. Dost poučný, některým bych ho naordinoval nejméně dvakrát denně.

Bylo v něm řečeno, že po převedení kamionové dopravy na železniční se výsledné ceny přepravovaných výrobků zvýšily o necelé 1 %. Je to hodně?

Jak to ti Švýcaři dělají? Ani jim nevedou koleje kamkoliv. Že by to bylo v jejich mentalitě? Chceme se mít jako na západě, ale názory máme pořád ještě východní. :-/

+13/0
21.5.2016 22:38

D48a18v52i27d 97P70e54c60a 1805924391706

Konečně se snad železnice probouzí. Kamiónová doprava je vynikající, ale ne s uhlím na korbě přes celou republiku.

+7/0
21.5.2016 22:30

M82a48r68e10k 33Š96i62m48o26n 2524867518618

No, s uhlím naštěstí u nás kamiony nejezdí, to se děje jen v Číně. Tam jsou schopni otevřít důl dřív než mají dostavenou trať.

0/0
22.5.2016 23:43

P48a84v44e73l 22Ř25a24p82e63k 7552446369665

Držím palce, v tomhle jsme hodně zaspali. Mezitím nám kamionová doprava likviduje prostředí k životu, přepravci inkasují zisky, za přepravu po silnici se platí relativně směšné částky, a to vše proto, že kamionová doprava přenáší náklady a negativní dopady na okolí. To se to podniká, když druhému beztrestně smrdím pod nos, dělám kravál, překážím, ohrožuji, devastuji silnice.

+16/−5
21.5.2016 19:52

J71i17ř77í 36K84o13c14u68r62e20k 6365844605478

Prosaďte novou dvojkolenou trať zkrz ČR v relaci SZ-JV objíždějící pražský uzel. Stoupání do 15 ‰, rychlost neklesá pod 80 km/h, nejlépe stále 120 km/h. :-/

Dobře, pro začátek něco jednoduššího: Přesmyk v Libni by nákladní dopravě na železnici velmi pomohl.

+1/−1
21.5.2016 21:41
Foto

B71r21o52n94i30s10l64a58v 84G19a85b68r76y24š 2872289911

Ono by stačilo, kdyby se vybudovala vysokorychlostní trať na hlavním koridoru. Vlaků na něm by pak ubylo. Ale to by tady někdo musel začít přemýšlet. Jednotlivec má v této zemi bohužel velmi malou sílu něco prosadit.

+4/−1
21.5.2016 22:19

M33a72r66t34i55n 69Č89a66p83e47k 6910841747184

Pro relaci SZ-JV stačí konečně začít s kompletní modernizací (opravou) labské pravobřežní tratě i navazující tratě přes Brod do Brna. Přes Vysočinu je to sice kopec, ale není to nic s čím by si lokomotivy jako TRAXX nebo Vectron neporadily a v pohodě tam drželi aspoň těch 80.

0/0
22.5.2016 11:35
Foto

T88o60m77á51š 70D21v60o24ř36á11k 7225316677501

A pro ty z nás, co jezdí s kolečkem navrhuji, sdružení KESMAD. Chceme také rovné podmínky!!! :-)

+3/−3
21.5.2016 19:33

D25a35v88i80d 44P27e13c21a 1935234261516

Kde máte to kolečko?

0/−1
21.5.2016 22:31

K62a38r46e61l 72N73o20v11á95k 8189981723278

To má navíc v hlavě.

+1/0
22.5.2016 7:58

L16u41c18i45a64n 21P33a12p48a51z57i58a21n 5504567141765

Mělo by mít lepší podmínky než kamiony, doprava je ekologičtější.

+11/−1
21.5.2016 18:03

J65i64ř35í 29M58o32r77s74e 7383489212655

Jasně že jo. Nejdřív se to všechno musí naložit na kamion, odvézt kdovíkam na nádraží, vyložit, naložit na vlak, pak to nějakou dobu bloudí na železnici, zase se to vyloží, nakoží na kamion a ten to zaveze tam, kde to člověk potřebuje.

To přece musí by ekologičtější, než kdyby to tam rovnou hodil ten kamion, který dnes musí dodržovat všechny možné ekologické normy... ;-)

Mimochodem, nikdy jsem neviděl nic špinavějšího, než železnici. Nechápu, jak to dělají.

+3/−16
21.5.2016 19:12

J53i17ř36í 25M63o38r85s93e 7753389112915

Čekal jsem, kyterý šotouš dá mínus jako první, Josefe. :-) Prostě se s tím smiřte, jak železnice stále více ztrácí smysl, budete to slyšet častěji a častěji. :-)

+2/−3
21.5.2016 19:18

A49d23a85m 87B12e60r33n62a96u 6291517433470

Ano, bohuzel stale casteji a casteji slysime o vecech, kde zustava rozum stat. Ale ten kocourkov neni jen u nas, ono toho dokazi dost vyplodit i ourednici v EU. ;-D

0/0
21.5.2016 20:05

T96o56m19a40s 70N36o72v22o45t94n43y 1301434576225

A nějaký argument by byl? Nikdo nebude čekat na zboží nebo materiál o týden déle jenom proto, že si to šotouši přejí

0/0
22.5.2016 0:48

A70d19a11m 36B63e42r78n45a45u 6881717773250

O jaky tyden ? Pokud se srovnaji podminky a vlakem to bude tim padem o dost levnejsi, tak si pak kazdy sam zvazi, zda zaplati vice, ale bude to bez cekani, nebo si radeji 1-2 dny pocka.;-)

0/0
22.5.2016 1:27
Foto

B58r68o34n64i91s77l65a80v 76G63a15b12r37y79š 2142279521

Jasně... ztrácí smysl..., pán je vizionář... ;-D

Zato v automobilové dopravě je budoucnost, že? Zácpy, rozbité silnice od přetížených kamionů, podle zdejších diskuzí kamiony řídí neumětelové, nehody se dějí i přesto, že máme v autech moderní techniku. Tak si tu budoucnost užijte. ;-)

+6/0
21.5.2016 22:24

T67o68m12a21s 90N86o28v24o79t14n27y 1211734506975

Opět ti to uniká. Pokud by v automobilové dopravě nebyla budoucnost, zdechne stejně jako železniční. No, neděje se to.

0/0
22.5.2016 0:50
Foto

B58r57o62n75i70s78l38a64v 91G40a93b54r94y34š 2352629741

Autíčkář, aby se zase nevyjádřil k tomu, čemu nerozumí... ;-D A taky koukám, jakou popularitu mají tvoje příspěvky ;-D. Divím se, že tě to pořád baví...

+3/0
22.5.2016 9:17

M27a91r31t12i74n 14Č66a80p16e49k 6210731477694

Kdyby železnice neměla budoucnost nestavěli by nizozemci Betuweroute - čistě nákladní trať z Rotterdamu na hranice s Německem: https://en.wikipedia.org/wiki/Betuweroute

0/0
22.5.2016 11:23

R13o22m16a53n 79P26o37l56á72č38e14k 5206799965

Zase takhle bych to nekategorizoval.

Železnice jako doprava s vyššímy fixnímy náklady má smysl pro větší objemy.

Pokud by Škodovka poslala ke svému prodejci 4 auta, tak je lepší to poslat kamionem. Pokud 100, tak už je vlak rozumnější.

+2/−1
21.5.2016 19:29

V41á32c89l54a50v 52P92o80u29s94t82k52a 3940931632

To asi jak kde, ne? Víte kolik je například v ČR míst, kde lze naložit a složit z vlaku automobily? A kolik je takových v evropě?

+1/0
21.5.2016 19:32

J38i26ř90í 54E70r90b42e88n 1803544466477

Ještě před pětadvaceti lety bylo takových míst v ČR mnoho stovek, možná i přes tisíc. Na každé trati bylo každých pár kilometrů vícekolejné nádraží s nákladovými rampami, sklady, překládací infrastrukturou... a bylo to cíleně likvidováno v rámci tzv. racionalizace a tzv. optimalizace...

+6/−1
21.5.2016 20:18

V70á29c91l97a64v 33P69o49u83s59t66k32a 3940751312

Tak to jednak není tak úplně pravda a druhak je to čtvrt století.

+1/−2
21.5.2016 20:29

J92i20ř69í 36K30o43c91u44r22e23k 6645184165988

Ano z toho autovagonu se skvěle sjíždí na rampu, které je vedle něj. Dokonce tam je tam malá mezera, že kolo automobilu do ní nemá šanci zapadnout. Obzvlášť z horního patra vagonu.

PS: Škodovka v Mladé boleslavi i v Kvasinách by toho ráda vozila vlakem víc. Ale světe div se, po jednokolejce už se toho víc odvozit nedá, ikdyby se to nařídilo.

+2/0
21.5.2016 21:20

M43i19r98o14s14l31a61v 36P96a28v29l35í54č79e78k 7583670595934

Právě proto by se to mělo co nejrychleji změnit.

0/0
21.5.2016 22:03

A68d48a77m 20B28e26r14n77a83u 6791847983250

Ono to muze fungovat zcela jinak. Skoro kazdy vetsi vyrobce ma vlecku, tam pro to zajede vlak primo a par set km jde zbozi po zeleznici do prekladiste, kde se to frkne na kamion, ktery to rozveze jen poslednich par km. Jinak lze na vlak nalozit i cele kamiony, takze lze odbourat i komlikovane prekladani. Pomohlo by to vsem ostatnim ridicum, protoze kamiony jsou vetsinou jen pro zlost a stat by usetril na opravach za silnice. Jenze to by na MD musel nekdo zacit pouzivat hlavu v zajmu obcanu statu a ne v zajmu sve penezenky. Zde je krasne videt, ze kamionova lobby je mocna a tak jde logika i zajmy obyvatel zcela stranou.;-)

+8/−2
21.5.2016 20:00

V62á49c49l49a67v 28P89o53u69s66t23k50a 3170931872

Naopak, vlečky jsou dnes přežitkem, nikdo je nechce a nejsou pro výrobce efektivní, tedy pominu - li giganty...

0/−5
21.5.2016 20:11

J22i64ř62í 54E15r23b46e60n 1643974806867

To, že lidi s vaším myšlením a vaším přístupem k dopravě před pár lety zvítězili, ještě neznamená, že máte pravdu.

+8/0
21.5.2016 20:21

V10á53c76l56a21v 29P13o71u14s40t38k90a 3480691492

Nezvitězili lidi, ale peníze.

0/0
21.5.2016 20:28

A98d80a63m 68B20e31r25n65a29u 6261397933110

Tak zde musim souhlasit. Kamionova lobby je mocna.:-P

+1/0
21.5.2016 22:12

M26a88r83t50i85n 40Č88a10p91e19k 6110311137324

To je jasné, když vlečku si musí podnik postavit a udržovat za své, kdežto silnici mu stát postaví až před vrata a pak ji i udržuje, takže to podnik nic nestojí.

Samozřejmě pro podnik, kde se otočí denně jeden kamion je vlečka zbytečná - tam je nestavěli ani naši předci, ti to odvezli na nejbližší nádraží.

+8/0
21.5.2016 20:23

A82d80a35m 71B16e45r72n47a78u 6111397693650

Nebyly by prezitkem, kdyby platila rovna pravidla. Pokud stat znacne protezuje kamionovou dopravu, tak je jasne, ze vlecka bude pritez, obzvlast, kdyz se o ni musi starat vlastnik na rozdil od silnice, kde vse az k branam podniku plati stat.:-P

Pokud by stat nastavil rovne podminky, nebo by naopak ted 25 let protezoval zeleznici (aby se srovnalo skore), tak by to vypadalo zcela jinak.;-D

0/0
21.5.2016 22:11

T84o86m57a39s 81N35o12v55o25t55n87y 1141174806495

Jak stát protěžuje kamionovou dopravu? Tím že zavedl násobně dražší mýto oproti dálniční známce? A ty silnice jsou jen pro kamiony nebo po nich jezdí třeba takoví jako ty do školy nebo práce?

0/0
22.5.2016 0:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.