Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákladní vlaky mají nové sdružení Žesnad. Chce rovné podmínky s kamiony

Devět z deseti největších nákladních železničních dopravců v zemi založilo první sdružení, které chce po státu zrovnoprávnění podmínek mezi silnicemi a železnicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V28í38t 15P12r78č30í30k 9528980504520

Že snad se nám podaří něco někam dopravit... Ač jsem pro železniční dopravu, název Žesnad je hrozný...

0/0
22.5.2016 22:37

J84o92s77e51f 31H16o79n96e35š 7951912240373

Jaké rovné podmínky?Platí se 150Kc/km a pokud má vlak 30 vagonu,tak když to přepočítáte na kamiony tak je to okolo 1,50-2Kč/km na 1 kamion

+1/0
22.5.2016 12:39

T25o19m65a14s 37P32i89l48n55y 9703449935822

Prvni, co me napadlo, kdyz jsem si precetl nadpis, bylo, zesnad dojedete;-D

0/−1
22.5.2016 6:22
Foto

M94i45c71h38a43l 14N43a96j63m71a25n 7259363386870

Jaké rovné podmínky?

Náklady ve firmě poptáváme jak u železničních přepravců, tak i silničních přepravců. Většinou je to v otázce ceny 50/50. Ale v otázce rychlosti a flexibility vychází lépe vždy silniční doprava (a to jsme firma s vlastní vlečkou).

+1/−4
21.5.2016 23:34

A92d55a90m 32B45e90r74n62a20u 6631487703270

To je prave ono, kdyby ty podminky byly srovnatelne, tak by zeleznice byla sice pomalejsi, ale zase vyrazne levnejsi. Ono napr. 15 kamionu + 15 ridicu by jinak tezko mohlo byt levnejsi, nez jeden vlak.

+4/0
21.5.2016 23:44
Foto

M61i46c46h17a17l 36N32a84j60m62a67n 7589193926280

̈V čem jsou železniční dopravci znevýhodněni?

+1/−4
21.5.2016 23:53

T55o93m87a22s 95N61o60v61o25t52n71y 1471144696185

V ničem, jen šotoušci se s tím nemůžou smířit a nechápou základní principy logistiky, protože nikdy v nějaké firmě poptávající dopravu nepracovali.

+2/−5
22.5.2016 0:47

A28d78a65m 72B78e12r34n78a18u 6291117643180

Spotrebni dane plati stejne, ale na rozdil od kamionu plati navic za kazdy ujety km trasy. Kdysi nekdo delal modelove srovnani a vychazelo to, ze vlak zaplati za 1 tunu nakladu az 11x vice Kc/kilometr.

+4/−1
22.5.2016 0:48

T93o37m63a85s 80N81o44v64o69t59n58y 1311104856835

Jo, oni kamiony mýto neplatí? Dnes už prakticky téměř všude (když nepočítám posledních pár kilometrů někde ve městě na cílové místo)?

+1/−4
22.5.2016 0:49

A90d63a63m 84B80e90r53n49a79u 6521297483520

Co takhle si prestat delat z lidi srandu? Zpoplatnenych je stale jen zlomek komunikaci. Museli by zpoplatnit zbytek silnic 1. tridy a take vsechny silnice 2. a 3. tridy + ulice ve mestech a obcich, protoze vlak take plati za koleje vedouci ve mestech. Soucasna sit zpoplatnenych komunikaci (mapa z 1.2.2016) je proti zpoplatneni na zeleznici opravdu smesna.

http://www.mytocz.eu/files/images/maps/MYTOCZ_381_toll_map.gif

+6/0
22.5.2016 1:20

M68i18c13h76a59l 94G52r30e25g18o60r 8326874730632

O čem to kecáte? Všechny silnice jsou zpoplatněné. Každé auto, autobus nebo kamion platí obrovské daně z PHM. Plus DPH při nákupu auta, náhradních dílu a podobně,

0/−1
22.5.2016 9:24

A18d15a24m 57B11e48r93n26a64u 6461787373130

Dalsi co nepochopil o cem se tu celou dobu bavime ?;-D Ty obrovske dane se plati jak na silnici, tak na zeleznici.

Tady je ale rec o tom, co zeleznici znevyhodnuje... coz je platba za uplne kazdy ujety kilometr... to je dalsi platba navic k tem danim.;-)

+3/0
22.5.2016 10:14

A82d24a16m 37B61e94r21n10a51u 6541537493900

Nebo to pro zjednoduseni muzeme zkusit na prikladu. Kolik zaplati 10 kamionu na trase Brno - Hradec Kralove a zpet ? Kdyz je zpoplatneno temer vse, tak to jiste nebude problem vypocitat a vysledek mi staci zaokrouhleny na cele tisice, at mame cislo pro srovnani.;-)

Ja to hodil do mytne kalkulacky a vyslo mi presne 0,- Kc. Ale jelikoz nechapu ty "zakladni principy logistiky", tak nekde asi delam chybu...8-o

+2/0
22.5.2016 10:50

M41a70r48t55i34n 57Č12a79p85e71k 6460151897514

Asi logistiku chápete jako snahu o co nejefektivnější řešení a nikoliv, jak je dnes ve společnosti rozšířeno, o co nejlevnější řešení pro jedince. A hlavně náklady hodit na někoho jiného. Prostě středověký styl trhni co můžeš.:-)

0/0
22.5.2016 11:43

P30a24v85e21l 23S25o25v26i41č92k54a 4936368785512

V tom, že kamionová doprava platí směšné peníze za mýto, které neplatí ani na všech cestách. Oproti tomu železice platí na každé trati, i té nejzapadlejší lokálce.

+2/0
22.5.2016 11:10

M17a63r68e14k 61Š57i62m55o26n 2904547788118

Například platí poplatek za využití dopravní cesty, ale kamiony jen na dálnicích. Stát dálnice stále rozšiřuje, aby se tam kamiony vešly, ale nákladní vlaky smí jezdit jen v oknech mezi osobními vlaky, aby se tam s nimi vešly.

+2/0
22.5.2016 23:41
Foto

B13r38o44n90i56s15l69a79v 37G67a41b36r74y25š 6535174610

Viděl jsem dokument o švýcarské dopravě. Dost poučný, některým bych ho naordinoval nejméně dvakrát denně.

Bylo v něm řečeno, že po převedení kamionové dopravy na železniční se výsledné ceny přepravovaných výrobků zvýšily o necelé 1 %. Je to hodně?

Jak to ti Švýcaři dělají? Ani jim nevedou koleje kamkoliv. Že by to bylo v jejich mentalitě? Chceme se mít jako na západě, ale názory máme pořád ještě východní. :-/

+13/0
21.5.2016 22:38

D78a63v75i11d 43P63e82c45a 1855884721606

Konečně se snad železnice probouzí. Kamiónová doprava je vynikající, ale ne s uhlím na korbě přes celou republiku.

+7/0
21.5.2016 22:30

M40a94r31e69k 45Š25i37m64o20n 2134797728818

No, s uhlím naštěstí u nás kamiony nejezdí, to se děje jen v Číně. Tam jsou schopni otevřít důl dřív než mají dostavenou trať.

0/0
22.5.2016 23:43

P37a36v11e71l 35Ř81a46p11e19k 7382746259355

Držím palce, v tomhle jsme hodně zaspali. Mezitím nám kamionová doprava likviduje prostředí k životu, přepravci inkasují zisky, za přepravu po silnici se platí relativně směšné částky, a to vše proto, že kamionová doprava přenáší náklady a negativní dopady na okolí. To se to podniká, když druhému beztrestně smrdím pod nos, dělám kravál, překážím, ohrožuji, devastuji silnice.

+16/−5
21.5.2016 19:52

J79i17ř20í 29K79o17c75u37r46e14k 6145794375788

Prosaďte novou dvojkolenou trať zkrz ČR v relaci SZ-JV objíždějící pražský uzel. Stoupání do 15 ‰, rychlost neklesá pod 80 km/h, nejlépe stále 120 km/h. :-/

Dobře, pro začátek něco jednoduššího: Přesmyk v Libni by nákladní dopravě na železnici velmi pomohl.

+1/−1
21.5.2016 21:41
Foto

B95r68o59n94i37s60l36a55v 44G23a63b89r24y38š 6855914940

Ono by stačilo, kdyby se vybudovala vysokorychlostní trať na hlavním koridoru. Vlaků na něm by pak ubylo. Ale to by tady někdo musel začít přemýšlet. Jednotlivec má v této zemi bohužel velmi malou sílu něco prosadit.

+4/−1
21.5.2016 22:19

M89a35r70t39i94n 68Č53a12p30e60k 6720351307764

Pro relaci SZ-JV stačí konečně začít s kompletní modernizací (opravou) labské pravobřežní tratě i navazující tratě přes Brod do Brna. Přes Vysočinu je to sice kopec, ale není to nic s čím by si lokomotivy jako TRAXX nebo Vectron neporadily a v pohodě tam drželi aspoň těch 80.

0/0
22.5.2016 11:35
Foto

T66o73m39á42š 16D64v39o74ř43á53k 7605756157261

A pro ty z nás, co jezdí s kolečkem navrhuji, sdružení KESMAD. Chceme také rovné podmínky!!! :-)

+3/−3
21.5.2016 19:33

D26a60v97i59d 22P19e59c46a 1535354391646

Kde máte to kolečko?

0/−1
21.5.2016 22:31

K36a82r58e16l 94N70o86v42á22k 8579641553598

To má navíc v hlavě.

+1/0
22.5.2016 7:58

L88u64c60i60a37n 85P44a91p48a85z13i98a73n 5754187671165

Mělo by mít lepší podmínky než kamiony, doprava je ekologičtější.

+11/−1
21.5.2016 18:03

J36i85ř16í 75M10o13r90s84e 7463649142275

Jasně že jo. Nejdřív se to všechno musí naložit na kamion, odvézt kdovíkam na nádraží, vyložit, naložit na vlak, pak to nějakou dobu bloudí na železnici, zase se to vyloží, nakoží na kamion a ten to zaveze tam, kde to člověk potřebuje.

To přece musí by ekologičtější, než kdyby to tam rovnou hodil ten kamion, který dnes musí dodržovat všechny možné ekologické normy... ;-)

Mimochodem, nikdy jsem neviděl nic špinavějšího, než železnici. Nechápu, jak to dělají.

+3/−16
21.5.2016 19:12

J82i13ř13í 43M13o62r30s94e 7853929972525

Čekal jsem, kyterý šotouš dá mínus jako první, Josefe. :-) Prostě se s tím smiřte, jak železnice stále více ztrácí smysl, budete to slyšet častěji a častěji. :-)

+2/−3
21.5.2016 19:18

A29d43a44m 71B12e94r95n21a34u 6541507383690

Ano, bohuzel stale casteji a casteji slysime o vecech, kde zustava rozum stat. Ale ten kocourkov neni jen u nas, ono toho dokazi dost vyplodit i ourednici v EU. ;-D

0/0
21.5.2016 20:05

T52o22m63a57s 68N51o48v78o87t30n12y 1101954406715

A nějaký argument by byl? Nikdo nebude čekat na zboží nebo materiál o týden déle jenom proto, že si to šotouši přejí

0/0
22.5.2016 0:48

A55d47a21m 49B92e18r32n79a69u 6561227443680

O jaky tyden ? Pokud se srovnaji podminky a vlakem to bude tim padem o dost levnejsi, tak si pak kazdy sam zvazi, zda zaplati vice, ale bude to bez cekani, nebo si radeji 1-2 dny pocka.;-)

0/0
22.5.2016 1:27
Foto

B18r15o57n57i61s14l43a19v 18G40a38b33r55y14š 6505554230

Jasně... ztrácí smysl..., pán je vizionář... ;-D

Zato v automobilové dopravě je budoucnost, že? Zácpy, rozbité silnice od přetížených kamionů, podle zdejších diskuzí kamiony řídí neumětelové, nehody se dějí i přesto, že máme v autech moderní techniku. Tak si tu budoucnost užijte. ;-)

+6/0
21.5.2016 22:24

T68o11m98a65s 49N78o17v39o87t76n43y 1881824876225

Opět ti to uniká. Pokud by v automobilové dopravě nebyla budoucnost, zdechne stejně jako železniční. No, neděje se to.

0/0
22.5.2016 0:50
Foto

B39r13o19n78i25s53l52a44v 35G38a45b38r80y21š 6685624280

Autíčkář, aby se zase nevyjádřil k tomu, čemu nerozumí... ;-D A taky koukám, jakou popularitu mají tvoje příspěvky ;-D. Divím se, že tě to pořád baví...

+3/0
22.5.2016 9:17

M39a24r42t52i43n 69Č51a65p78e50k 6310261657754

Kdyby železnice neměla budoucnost nestavěli by nizozemci Betuweroute - čistě nákladní trať z Rotterdamu na hranice s Německem: https://en.wikipedia.org/wiki/Betuweroute

0/0
22.5.2016 11:23

R28o56m50a21n 25P10o41l75á97č25e58k 5636399205

Zase takhle bych to nekategorizoval.

Železnice jako doprava s vyššímy fixnímy náklady má smysl pro větší objemy.

Pokud by Škodovka poslala ke svému prodejci 4 auta, tak je lepší to poslat kamionem. Pokud 100, tak už je vlak rozumnější.

+2/−1
21.5.2016 19:29

V43á77c58l75a17v 80P70o53u73s78t86k69a 3480361592

To asi jak kde, ne? Víte kolik je například v ČR míst, kde lze naložit a složit z vlaku automobily? A kolik je takových v evropě?

+1/0
21.5.2016 19:32

J74i11ř22í 19E71r68b20e33n 1703574466277

Ještě před pětadvaceti lety bylo takových míst v ČR mnoho stovek, možná i přes tisíc. Na každé trati bylo každých pár kilometrů vícekolejné nádraží s nákladovými rampami, sklady, překládací infrastrukturou... a bylo to cíleně likvidováno v rámci tzv. racionalizace a tzv. optimalizace...

+6/−1
21.5.2016 20:18

V97á47c44l37a83v 16P22o54u45s71t72k49a 3570941572

Tak to jednak není tak úplně pravda a druhak je to čtvrt století.

+1/−2
21.5.2016 20:29

J13i76ř41í 38K40o91c48u47r49e56k 6505294475738

Ano z toho autovagonu se skvěle sjíždí na rampu, které je vedle něj. Dokonce tam je tam malá mezera, že kolo automobilu do ní nemá šanci zapadnout. Obzvlášť z horního patra vagonu.

PS: Škodovka v Mladé boleslavi i v Kvasinách by toho ráda vozila vlakem víc. Ale světe div se, po jednokolejce už se toho víc odvozit nedá, ikdyby se to nařídilo.

+2/0
21.5.2016 21:20

M67i34r15o59s43l52a55v 35P43a58v85l42í24č14e39k 7393490695244

Právě proto by se to mělo co nejrychleji změnit.

0/0
21.5.2016 22:03

A73d62a30m 93B25e18r86n15a98u 6951867363640

Ono to muze fungovat zcela jinak. Skoro kazdy vetsi vyrobce ma vlecku, tam pro to zajede vlak primo a par set km jde zbozi po zeleznici do prekladiste, kde se to frkne na kamion, ktery to rozveze jen poslednich par km. Jinak lze na vlak nalozit i cele kamiony, takze lze odbourat i komlikovane prekladani. Pomohlo by to vsem ostatnim ridicum, protoze kamiony jsou vetsinou jen pro zlost a stat by usetril na opravach za silnice. Jenze to by na MD musel nekdo zacit pouzivat hlavu v zajmu obcanu statu a ne v zajmu sve penezenky. Zde je krasne videt, ze kamionova lobby je mocna a tak jde logika i zajmy obyvatel zcela stranou.;-)

+8/−2
21.5.2016 20:00

V91á16c70l14a47v 44P97o60u14s56t50k96a 3780531592

Naopak, vlečky jsou dnes přežitkem, nikdo je nechce a nejsou pro výrobce efektivní, tedy pominu - li giganty...

0/−5
21.5.2016 20:11

J33i43ř20í 27E11r59b33e10n 1143134206437

To, že lidi s vaším myšlením a vaším přístupem k dopravě před pár lety zvítězili, ještě neznamená, že máte pravdu.

+8/0
21.5.2016 20:21

V35á65c49l35a47v 70P58o76u31s97t67k34a 3110341262

Nezvitězili lidi, ale peníze.

0/0
21.5.2016 20:28

A22d57a72m 52B28e38r42n55a74u 6621767193630

Tak zde musim souhlasit. Kamionova lobby je mocna.:-P

+1/0
21.5.2016 22:12

M42a81r69t98i44n 33Č63a35p48e17k 6250591187944

To je jasné, když vlečku si musí podnik postavit a udržovat za své, kdežto silnici mu stát postaví až před vrata a pak ji i udržuje, takže to podnik nic nestojí.

Samozřejmě pro podnik, kde se otočí denně jeden kamion je vlečka zbytečná - tam je nestavěli ani naši předci, ti to odvezli na nejbližší nádraží.

+8/0
21.5.2016 20:23

A81d12a45m 51B92e98r34n17a87u 6561407673250

Nebyly by prezitkem, kdyby platila rovna pravidla. Pokud stat znacne protezuje kamionovou dopravu, tak je jasne, ze vlecka bude pritez, obzvlast, kdyz se o ni musi starat vlastnik na rozdil od silnice, kde vse az k branam podniku plati stat.:-P

Pokud by stat nastavil rovne podminky, nebo by naopak ted 25 let protezoval zeleznici (aby se srovnalo skore), tak by to vypadalo zcela jinak.;-D

0/0
21.5.2016 22:11

T96o32m92a60s 83N93o48v23o88t25n96y 1341664116615

Jak stát protěžuje kamionovou dopravu? Tím že zavedl násobně dražší mýto oproti dálniční známce? A ty silnice jsou jen pro kamiony nebo po nich jezdí třeba takoví jako ty do školy nebo práce?

0/0
22.5.2016 0:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.