Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další německé ojetiny na české koleje. Budou jezdit z Plzně do Mostu

Po českých kolejích začnou od prosince jezdit další dieselové soupravy po německých státních drahách Deutsche Bahn. Do Česka je v pátek přivezla společnost GW Train Regio, u které si chce ministerstvo dopravy od prosince objednat desetiletý provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L45u34c42i45a65n 87P46a80p50a76z72i40a44n 5944307321635

Pro cestující špatná zpráva. Jsme smetištěm Evropy.

+3/0
2.8.2016 21:59

R88e86n20é 87F90l80á96š95a10r 5584350874

Tohle je hrozná souprava, vůbec bych to na koleje nepustil.

+2/0
24.5.2016 10:58

P65e71t25r 85J20u64r45č77e13k 4299624110

Ano, nevypadá nejlépe, ale pořád je to lepší než náš vlastní šrot. Nezapomeňte, že průměrné stáří českého ženelničního vozového parku je 30 let!!!

0/0
28.8.2016 10:22

R30e46n18é 42F84l82á67š76a92r 5724200814

No nevím, to bych raději zůstal v našem šrotu, než lézt do tohoto...

0/0
28.8.2016 16:32

F16r88a53n53t44i49š65e38k 21S92r84b14e56k 5530331399834

Nic nového pod sluncem. Až na výjimky jsme "skvělým" odbytištěm na západě neprodejných a "již použitých" výrobků. Nejde jen o vlaky, stačí se podívat na některé potraviny. Dobře nám tak, když si to necháme líbit. Jsme sice členským státem EU, ale druhé kategorie!

+3/0
24.5.2016 8:58

J53i60ř68í 34E19r67b54e71n 1643214276907

Ale můžeme si za to sami!

Nepamatujte roky 1990-95, kdy se k nám ze Západu houfně (stovky až tisíce kusů denně) dovážely ojeté a polofunkční nejen osobní automobily, ale i tahače, sklápěčky, traktory? Kdy jsme si tímto šrotem sami zlikvidovali nejen LIAZ, ale mále i Tatru, Zetor a především boleslavskou Škodu, která v roce 1991 na tuzemském trhu prodala jen 27 tisíc aut, zatímco mnohonásobek se tu přeprodal ve šrotu z Německa? Stejná situace ve spotřební elektronice - nač kupovat Teslu, když můžeme mít mnohem starší Grundig/Philips/dosaďcochceš, nebo nějaký levný blikající křáp od Vietnamců!

Tohle všechno si samozřejmě Západ dobře zapamatoval a od té doby se nám skrz média a najaté rychlokvašené manažery vtlačuje myšlenka, že nic nedokážeme...

+3/0
29.5.2016 11:59

Z57d93e91n61ě43k 79J30o21n91á43š 9621639336880

Tyhle soupravy nejsou špatný... i v německu pořád ještě jezdí... i když se pomalu už vyřazují...

+3/0
23.5.2016 17:35

M37i60r13o84s40l58a37v 91Z49i21k50m57u96n31d 6988802797378

Motorové vozy řady 628 DB označené u Česku jako 845 jsou fajnová vozidla, nicméně proti českým vozidlům mají jeden zásadní nedostatek - pokud nebudou dodatečně upravena > neumožňují přepravu vozíčkářů. Nemají rampu, lze nahradit nějakou skládací ...

+2/−1
23.5.2016 14:53

T48o47m63a97s 91F52r23i73c 7135284918200

Budou určitě upravena dle požadavků zadání výběrového řízení, tak že i záchod pro vozíčkáře bude.

+1/0
23.5.2016 17:24

M96i15r10o30s40l92a67v 78Z79i67k62m64u54n80d 6218842827988

Nevím nevím, německé 628/928 existují v různých modernizovaných verzích - minimálně ve třech, s WC jak "ve stanici nelze", tak "ve stanici lze", ale s plošinou pro vozíčkáře nebo dokonce WC pro vozíčkáře jsem nepotkal ...

0/0
24.5.2016 14:59

A22u20g62u35s25t 85F34o39r68m60á71n65e55k 6195109390246

Takže bylo špatné, když si lidé vozili autovraky z Německa, ale vlakové vraky jsou O.K. ?

+1/−1
23.5.2016 12:32

R45a56d76e90k 15J23a10n57a79t83a 9985526214402

Když u nás bude německé jízdné a německé dotace, tak mohou být klidně všechny vlaky nové. Ony totiž nové vlaky stojí všude stejně.

0/0
23.5.2016 14:40

K37v90ě13t16o80s56l71a89v 24V94y11b34í16r17a23l 7223529638254

Němci mají zřejmě dotace na zcela nové vlaky z EU.Nebo ne?A k tomu přihodí za ten šrot co odkoupíme mi a mají novou soupravu?!Tak si to myslím já.A my si myslíme,co nemáme.

0/0
24.5.2016 11:14
Foto

A65l75a38n 15Ř18e16p96k62a 4775446

To se jim to nabízí nízkou cenu, když se přitáhnou ojetiny z ciziny ;-D

+1/−5
23.5.2016 8:54

O11l35d85ř57i29c43h 74J51a13n28e81č51e55k 8429806893791

pokud tak byly nastaveny nabídky soutěže, proč by nabízeli nová vozidla?

ČD mají ojetin rozličného stáří a kvality habaděj, ty by ani nic kupovat a dovážet nemusely, taky by tam určitě neposlaly nové vlaky. v tomto určitě znevýhodněny nebyly.

+2/−1
23.5.2016 9:52

P16a92v43e66l 40H44l37a54v64s98a 4849944989838

Počítám, jak je u nás špatným zvykem, že žádné jízdenkové propojení nebude. Takže pokud někdo pojede z Kaznějova do Prahy, tak si bude muset koupit 2 jízdenky?

+3/0
23.5.2016 7:30

J92i93ř54í 22J68o24z75a 3858723480701

Vetsina diskutujicich je zde nastavana tim, ze GW train kupuje ojete vlaky z Nemecka. Me to neprekvapuje, staci se v Budejcich na autobusaku podivat na vozovy park autobusu dcerine spolecnosti GW BUS (drive CSAD Jihotrans)... katastrofa.

+1/0
23.5.2016 5:30

P49e45t42r 24M30u94d33r28y36c89h 7684442777703

Pokud se nepletu tak se hovořilo o tom že na rychlík Most - Plzeň bude podmínkou aspoň částečně nízkopodlažní vozy či jednotky, nu což změna, oprava vše při starém.

0/0
23.5.2016 1:08

V90i58l13d64a 44S88k55a13r43o87l57e11k 5307225747

Nevšiml jsem si zda to je uvedeno v článku, ale pokud by nějaký nadšenec ji chtěl vidět tak souprava stojí na Střekově na nádraží v Ústí nad Labem....

0/0
22.5.2016 22:51

J13a29n 29J93e95m90e98l93k39a 1445140

Státní firma ČD má nakoupený svůj český vlak 843, z r. cca 95, je mladší a půjde do šrotu?. Úžasný nápad, úžasný systém. Občas je pohodlnější, pohodlnější sedačky, než některé moderní stroje. Kdyby tohle nasadil někdo na osobní, místo 81x, tak to beru.

Nevěřím, že se dá jen tak jezdit s polovinou dotací. Buď bude muset být méně personálu, nebo méně placený, nebo dvojnásobek cestujících (což nebude), nebo vyšší jízdné.

Zákazník si koupí nejdřív nějaký lístek Praha Plzeň. Pak jiný lístek Plzeň něco.. Nebude IN 50, IN 100. Win pro zákazníka..

+4/−6
22.5.2016 22:02

J60o76s72e93f 34Š59o76l50t77e65s 8724318380583

Zaměstnanec ČD?

+2/−3
22.5.2016 22:13

J24a45n 11S53ů65r28a 4735213523322

Proč do šrotu? Je x tratí, kde mohou 843 nasadit. Jinak ČD na této trase jezdily do roku 2015 za poloviční cenu, než bude jezdit GWTR.....

+3/0
22.5.2016 22:22

J69a49n 49J80e79m91e63l72k29a 1405380

No proč do šrotu, to jsou rychlíkové jednotky. Na OS se nehodí.

+2/−2
22.5.2016 22:25

J78a40n 49S63ů97r34a 4785443183402

V Libereckém kraji jezdí jako Os běžně. Prakticky všechny Os Liberec - Stará Paka jsou 843.

+2/0
22.5.2016 22:26

J97a90n 44J81e54m96e50l73k25a 1395490

Ale není to jejich silná stránka.

0/−3
22.5.2016 22:59

O33l50d33ř83i19c94h 70J84a12n10e12č97e30k 8449156603881

843 na rychlících, resp. vlacích s delší jízdní dobou patří zakázat. možná mají vhodné jízdní vlastnosti, ale rozhodně nemají vhodný interiér. uspořádání výlučně 2+2 s mrňavým stolečkem u okna a ani nemají 1. třídu - fakt skvělé pro 2- až 3-hodinovou cestu. a ještě je to dražší než návazný spoj na koridoru, protože není žádná konkurence Rv

když na courácích Liberec - Tanvald nahradily 810, byl to hodně velký pokrok. prostoru pro takový pokrok jsou na ČD ještě mraky.

+1/0
23.5.2016 9:59

M67i93r94o76s43l90a71v 58Z14i97k34m93u23n97d 6138102887558

628/928 nemají ani mrňavý stoleček, pokud je v 628/928 1. třída, tak se v podstatě ničím neliší ...

0/0
23.5.2016 14:55

M89a26r79t87i38n 17H58o16u40b94a 6913241479498

ale neee,

rozdil mezi Os a R na takovych tratich je predevsim v tom, ze nestavi na kazde mezi, ale jen ve mestech

+3/0
23.5.2016 0:20

J45a60n 16J30e43m72e88l58k60a 1355140

no právě..

0/0
23.5.2016 20:48

P96a46v89e87l 11Š97m96í40d88e24k 6449190783658

Souhlas na osobáky se nehodí. párkrát jsem s nimi v Německu jel. jsou pohodlné.

0/0
23.5.2016 19:15

J86a27r37e60k 75K65a89l60i84v57o62d91a 7816663261656

Rychlých motorových vozzů je trvalý nedostatek, tak proč do šrotu...

+1/−1
23.5.2016 0:12

M40a64r53t82i40n 70H67o28u38b96a 6943821579348

protoze si nejaky bl... mysli, ze kdyz CD nedostanou nejakou zakazku,tak konici zivot

+1/0
23.5.2016 0:32

J11a50n 36J64e56m54e61l96k84a 1695240

No, ale pak je tu celkově plán soutěžit rychlíky. A půjčovna.. A nahradit za nové právě tyhle motorové vozy. To není jen o téhle soutěži, to je jen začátek.

0/0
23.5.2016 10:16

O45l60d42ř35i18c25h 40J24a33n82e78č64e95k 8349256583191

vzhledem k tomu, jakým tempem to šlo dosud, tak než se to všechno (možná) zrealizuje, budou 843 dávno sešrotované

0/0
23.5.2016 13:04

M31i78r70e16k 12Z59á56v21o65d27n19ý 7702137430798

Proč by šel do šrotu? Jistě poslouží jinde dobře. Třeba by mohl jezdit jako osobák k nám místo šukafóna.

+1/0
23.5.2016 7:52

J83a67n 93J19e35m91e30l80k63a 1675340

Na osobák je dost těžký, mohl by mít lepší zrychlení. Na to jsou dnes určitě lepší stroje.

0/0
23.5.2016 20:51

L50u31k84á40š 39V40e94v52e74r15k97a 1187436100

sólo 843 je hodně svižnej, na něj jen tak něco nemá, přecijen to má 600kW

0/0
5.7.2016 23:02

T85o23m51a97s 30N53o29v49o98t80n37y 1391164336265

Nutil někdo někoho si pořizova IN 100 nebo IN 50?

+1/−2
23.5.2016 8:57

L11u96k16á47š 77S19e34d35l35á86č78e74k 1603677737840

Do Německa z ČR staré křápy nesmí a obráceně mohou. Je otázka, kdo v tom bude jezdit, když i český člověk si dopravu může vybrat. Přece jenom to nejsou rakouské vozy, které koupil Jančura a které ještě na dnešní dobu jsou moderní a komfortní.

Jel jsem nedávno expresem ČD ve zcela modernizovaných vagonech a ty žluté Jančurovy z Rakouska se mi zdály stále o něco pohodlnější. A to podle mě ty žluté jezdí ještě rychleji. ;-)

0/−5
22.5.2016 21:42

P59e60p18a 49B77r77a82t43r24š15o10v32s14k12ý 9105346719361

Tak to se Vám opravdu jen zdálo ;)

+5/−2
22.5.2016 23:35

J73a18r91e69k 65K90a60l87i26v20o50d77a 7686813341946

Pokud to táhne Peršing tak určitě ne, pokud Vectron, tak ten může jet max. 160, jako ČD.

+3/0
23.5.2016 0:15

M76a77r96t83i47n 32H23o72u33b71a 6183111319328

ale z tech rakouskuch vozu zustal jen ram a podvozek, ato vseh tahne persing.

sorry, to nemohlo jet rychleji :)

ale reko se povedlo, kdyz to budi takovy dojem

+3/0
23.5.2016 0:22

L38u38d16v47í47k 57M91a40t80o53u48š59e66k 1911557528964

To je ostuda, tak dlouho se jedná kdo to dostane a přijedou na obstarožních vlacích.

+1/−4
22.5.2016 21:03

R66a78d59e97k 47J97a38n43a79t44a 9665336144112

Jízdné je u nás cca 4x nižší než v Německu. Úhrada od objednavatelů je cca 2-3x nižší. Proč si myslíte, že za tu cenu je možné mít všude nové vlaky? Minimálně část jich prostě musí být ojetá, nejlíp je to vidět u Regiojetu.

Ostatně v silniční dopravě to máte podobné. Ojetá auta se taky spíše dováží z Německa k nám než opačně :-)

+5/0
22.5.2016 21:23

M84a24r33t60i74n 16H58o27u68b31a 6153691279348

to je pravda, tudel jsem jel v D cca 10km vlakem za cca 5€

0/0
23.5.2016 0:27

J92i45ř51í 82J80o68z81a 3268213130901

Nevim kde jste v Nemecku cestoval... ale ja pokud cestuji v Sasku verejnou dopravou vyuzivam tarif VVO (integrovana doprava Horni Polabi)... na uzemi CR stoji jednodenni jizdenka Labe-Elbe VVO platna u vsech dopravcu vyjma vlaku Eurocity na uzemi Saska 250 Kc, v Nemecku pak v prepoctu vyjde na 400 Kc...

0/0
23.5.2016 5:35

R39a76d14e67k 23J35a16n76a51t63a 9445426414792

To je ale identická síťová jízdenka platná na obou stranách hranic.

Zkuste si porovnat třeba 20 km cestu vlakem někde v rámci ČR a někde v rámci Německa a uvidíte. A když to zkusíte třeba ve 3 lidech (ČD mají skupinovou slevu, v Německu ovšem není u krátkých cest obvyklá) uvidíte to ještě lépe.

+2/0
23.5.2016 9:32

P45a48v48e20l 37Š91m77í80d14e49k 6449910833518

No a co žlutý jejich vozy, klobouk nahoru před Leošem , ten aspoň koupil nové.;-D

0/−1
23.5.2016 19:19

P44e28t68r 13H29r69a45b39á54k 6590557952970

Proč vlastně vyrábíme vlaky, když musíme kupovat ojetiny?

0/0
22.5.2016 20:54

R92a74d70e58k 12J20a12n45a30t43a 9165826214222

Protože je evropská ekonomika propojena, cla neexistují.

Českému výrobci železničních vozidel je víceméně jedno, zda ho prodá v ČR nebo v zahraničí, důležité je, aby dostal zaplaceno. A čeští dopravci nemají tolik peněz jako západní, protože u nás máme nízké jízdné a nízké "dotace" (úhrady od objednavatelů za objednanou dopravu).

Vaše otázka je prostě asi na úrovni "proč si lidi v Kolíně kupují ojetá auta, když mají hned za městem automobilku?"

+7/0
22.5.2016 21:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.