Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další německé ojetiny na české koleje. Budou jezdit z Plzně do Mostu

Po českých kolejích začnou od prosince jezdit další dieselové soupravy po německých státních drahách Deutsche Bahn. Do Česka je v pátek přivezla společnost GW Train Regio, u které si chce ministerstvo dopravy od prosince objednat desetiletý provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L16u53c31i86a66n 82P92a98p72a76z80i77a61n 5344177361885

Pro cestující špatná zpráva. Jsme smetištěm Evropy.

+3/0
2.8.2016 21:59

R11e75n32é 97F95l29á73š66a11r 5574110384

Tohle je hrozná souprava, vůbec bych to na koleje nepustil.

+2/0
24.5.2016 10:58

P42e31t58r 84J79u83r65č29e43k 4349604860

Ano, nevypadá nejlépe, ale pořád je to lepší než náš vlastní šrot. Nezapomeňte, že průměrné stáří českého ženelničního vozového parku je 30 let!!!

0/0
28.8.2016 10:22

R58e92n29é 94F50l50á58š72a14r 5304710594

No nevím, to bych raději zůstal v našem šrotu, než lézt do tohoto...

0/0
28.8.2016 16:32

F14r95a29n57t60i49š70e49k 87S95r95b22e42k 5890821749114

Nic nového pod sluncem. Až na výjimky jsme "skvělým" odbytištěm na západě neprodejných a "již použitých" výrobků. Nejde jen o vlaky, stačí se podívat na některé potraviny. Dobře nám tak, když si to necháme líbit. Jsme sice členským státem EU, ale druhé kategorie!

+3/0
24.5.2016 8:58

J72i18ř55í 36E57r55b69e11n 1613804856517

Ale můžeme si za to sami!

Nepamatujte roky 1990-95, kdy se k nám ze Západu houfně (stovky až tisíce kusů denně) dovážely ojeté a polofunkční nejen osobní automobily, ale i tahače, sklápěčky, traktory? Kdy jsme si tímto šrotem sami zlikvidovali nejen LIAZ, ale mále i Tatru, Zetor a především boleslavskou Škodu, která v roce 1991 na tuzemském trhu prodala jen 27 tisíc aut, zatímco mnohonásobek se tu přeprodal ve šrotu z Německa? Stejná situace ve spotřební elektronice - nač kupovat Teslu, když můžeme mít mnohem starší Grundig/Philips/dosaďcochceš, nebo nějaký levný blikající křáp od Vietnamců!

Tohle všechno si samozřejmě Západ dobře zapamatoval a od té doby se nám skrz média a najaté rychlokvašené manažery vtlačuje myšlenka, že nic nedokážeme...

+3/0
29.5.2016 11:59

Z33d19e23n73ě97k 44J18o44n76á32š 9461219286960

Tyhle soupravy nejsou špatný... i v německu pořád ještě jezdí... i když se pomalu už vyřazují...

+3/0
23.5.2016 17:35

M75i27r28o32s41l93a32v 25Z57i60k70m96u33n20d 6778332517368

Motorové vozy řady 628 DB označené u Česku jako 845 jsou fajnová vozidla, nicméně proti českým vozidlům mají jeden zásadní nedostatek - pokud nebudou dodatečně upravena > neumožňují přepravu vozíčkářů. Nemají rampu, lze nahradit nějakou skládací ...

+2/−1
23.5.2016 14:53

T96o51m52a87s 61F45r19i52c 7705564148950

Budou určitě upravena dle požadavků zadání výběrového řízení, tak že i záchod pro vozíčkáře bude.

+1/0
23.5.2016 17:24

M90i37r14o25s61l47a85v 14Z30i25k53m10u97n44d 6498552177208

Nevím nevím, německé 628/928 existují v různých modernizovaných verzích - minimálně ve třech, s WC jak "ve stanici nelze", tak "ve stanici lze", ale s plošinou pro vozíčkáře nebo dokonce WC pro vozíčkáře jsem nepotkal ...

0/0
24.5.2016 14:59

A91u33g44u84s75t 18F53o14r70m24á35n50e66k 6285989950226

Takže bylo špatné, když si lidé vozili autovraky z Německa, ale vlakové vraky jsou O.K. ?

+1/−1
23.5.2016 12:32

R84a92d13e94k 34J33a52n91a57t95a 9445766684212

Když u nás bude německé jízdné a německé dotace, tak mohou být klidně všechny vlaky nové. Ony totiž nové vlaky stojí všude stejně.

0/0
23.5.2016 14:40

K74v67ě93t47o59s90l29a22v 77V73y93b28í85r18a17l 7403599958134

Němci mají zřejmě dotace na zcela nové vlaky z EU.Nebo ne?A k tomu přihodí za ten šrot co odkoupíme mi a mají novou soupravu?!Tak si to myslím já.A my si myslíme,co nemáme.

0/0
24.5.2016 11:14

A25l12a25n 61Ř95e87p66k25a 4645436

To se jim to nabízí nízkou cenu, když se přitáhnou ojetiny z ciziny ;-D

+1/−5
23.5.2016 8:54

O85l19d32ř64i43c31h 53J49a35n11e92č97e84k 8959646733361

pokud tak byly nastaveny nabídky soutěže, proč by nabízeli nová vozidla?

ČD mají ojetin rozličného stáří a kvality habaděj, ty by ani nic kupovat a dovážet nemusely, taky by tam určitě neposlaly nové vlaky. v tomto určitě znevýhodněny nebyly.

+2/−1
23.5.2016 9:52

P92a29v25e71l 32H18l51a39v14s72a 4809954579448

Počítám, jak je u nás špatným zvykem, že žádné jízdenkové propojení nebude. Takže pokud někdo pojede z Kaznějova do Prahy, tak si bude muset koupit 2 jízdenky?

+3/0
23.5.2016 7:30

J44i79ř28í 90J61o34z95a 3158813590241

Vetsina diskutujicich je zde nastavana tim, ze GW train kupuje ojete vlaky z Nemecka. Me to neprekvapuje, staci se v Budejcich na autobusaku podivat na vozovy park autobusu dcerine spolecnosti GW BUS (drive CSAD Jihotrans)... katastrofa.

+1/0
23.5.2016 5:30

P47e77t81r 32M98u35d10r46y53c40h 7854942697623

Pokud se nepletu tak se hovořilo o tom že na rychlík Most - Plzeň bude podmínkou aspoň částečně nízkopodlažní vozy či jednotky, nu což změna, oprava vše při starém.

0/0
23.5.2016 1:08

V66i97l95d78a 37S11k76a65r81o28l54e72k 5777565977

Nevšiml jsem si zda to je uvedeno v článku, ale pokud by nějaký nadšenec ji chtěl vidět tak souprava stojí na Střekově na nádraží v Ústí nad Labem....

0/0
22.5.2016 22:51

J92a96n 28J25e45m62e61l95k75a 1715820

Státní firma ČD má nakoupený svůj český vlak 843, z r. cca 95, je mladší a půjde do šrotu?. Úžasný nápad, úžasný systém. Občas je pohodlnější, pohodlnější sedačky, než některé moderní stroje. Kdyby tohle nasadil někdo na osobní, místo 81x, tak to beru.

Nevěřím, že se dá jen tak jezdit s polovinou dotací. Buď bude muset být méně personálu, nebo méně placený, nebo dvojnásobek cestujících (což nebude), nebo vyšší jízdné.

Zákazník si koupí nejdřív nějaký lístek Praha Plzeň. Pak jiný lístek Plzeň něco.. Nebude IN 50, IN 100. Win pro zákazníka..

+4/−6
22.5.2016 22:02

J54o82s78e66f 45Š82o49l63t60e56s 8394338630153

Zaměstnanec ČD?

+2/−3
22.5.2016 22:13

J50a68n 31S82ů38r11a 4175843103892

Proč do šrotu? Je x tratí, kde mohou 843 nasadit. Jinak ČD na této trase jezdily do roku 2015 za poloviční cenu, než bude jezdit GWTR.....

+3/0
22.5.2016 22:22

J78a88n 29J96e79m21e24l27k21a 1915270

No proč do šrotu, to jsou rychlíkové jednotky. Na OS se nehodí.

+2/−2
22.5.2016 22:25

J37a12n 31S70ů24r49a 4245503573342

V Libereckém kraji jezdí jako Os běžně. Prakticky všechny Os Liberec - Stará Paka jsou 843.

+2/0
22.5.2016 22:26

J75a44n 85J44e55m76e95l84k92a 1925350

Ale není to jejich silná stránka.

0/−3
22.5.2016 22:59

O85l98d55ř30i65c37h 70J42a28n37e11č91e90k 8119546793351

843 na rychlících, resp. vlacích s delší jízdní dobou patří zakázat. možná mají vhodné jízdní vlastnosti, ale rozhodně nemají vhodný interiér. uspořádání výlučně 2+2 s mrňavým stolečkem u okna a ani nemají 1. třídu - fakt skvělé pro 2- až 3-hodinovou cestu. a ještě je to dražší než návazný spoj na koridoru, protože není žádná konkurence Rv

když na courácích Liberec - Tanvald nahradily 810, byl to hodně velký pokrok. prostoru pro takový pokrok jsou na ČD ještě mraky.

+1/0
23.5.2016 9:59

M14i35r71o97s65l44a11v 91Z44i14k86m85u38n28d 6658702617988

628/928 nemají ani mrňavý stoleček, pokud je v 628/928 1. třída, tak se v podstatě ničím neliší ...

0/0
23.5.2016 14:55

M40a87r52t86i47n 31H59o56u78b94a 6193801189838

ale neee,

rozdil mezi Os a R na takovych tratich je predevsim v tom, ze nestavi na kazde mezi, ale jen ve mestech

+3/0
23.5.2016 0:20

J77a40n 50J90e10m90e80l21k68a 1915470

no právě..

0/0
23.5.2016 20:48

P71a10v80e28l 95Š23m49í14d62e33k 6309780353398

Souhlas na osobáky se nehodí. párkrát jsem s nimi v Německu jel. jsou pohodlné.

0/0
23.5.2016 19:15

J61a26r56e59k 33K61a92l23i85v94o56d16a 7966783241376

Rychlých motorových vozzů je trvalý nedostatek, tak proč do šrotu...

+1/−1
23.5.2016 0:12

M40a17r33t89i34n 80H55o92u55b74a 6403551779318

protoze si nejaky bl... mysli, ze kdyz CD nedostanou nejakou zakazku,tak konici zivot

+1/0
23.5.2016 0:32

J60a82n 89J66e48m96e67l35k73a 1445400

No, ale pak je tu celkově plán soutěžit rychlíky. A půjčovna.. A nahradit za nové právě tyhle motorové vozy. To není jen o téhle soutěži, to je jen začátek.

0/0
23.5.2016 10:16

O73l31d65ř89i65c15h 26J23a37n51e74č84e79k 8649316703781

vzhledem k tomu, jakým tempem to šlo dosud, tak než se to všechno (možná) zrealizuje, budou 843 dávno sešrotované

0/0
23.5.2016 13:04

M77i13r55e47k 96Z87á80v32o43d82n62ý 7182507420338

Proč by šel do šrotu? Jistě poslouží jinde dobře. Třeba by mohl jezdit jako osobák k nám místo šukafóna.

+1/0
23.5.2016 7:52

J29a64n 41J65e13m98e55l75k23a 1105890

Na osobák je dost těžký, mohl by mít lepší zrychlení. Na to jsou dnes určitě lepší stroje.

0/0
23.5.2016 20:51

L74u94k65á37š 81V73e51v60e77r13k75a 1927566860

sólo 843 je hodně svižnej, na něj jen tak něco nemá, přecijen to má 600kW

0/0
5.7.2016 23:02

T52o61m19a71s 79N65o93v10o58t24n36y 1941764236535

Nutil někdo někoho si pořizova IN 100 nebo IN 50?

+1/−2
23.5.2016 8:57

L15u90k70á59š 97S48e94d17l12á86č34e27k 1483817607230

Do Německa z ČR staré křápy nesmí a obráceně mohou. Je otázka, kdo v tom bude jezdit, když i český člověk si dopravu může vybrat. Přece jenom to nejsou rakouské vozy, které koupil Jančura a které ještě na dnešní dobu jsou moderní a komfortní.

Jel jsem nedávno expresem ČD ve zcela modernizovaných vagonech a ty žluté Jančurovy z Rakouska se mi zdály stále o něco pohodlnější. A to podle mě ty žluté jezdí ještě rychleji. ;-)

0/−5
22.5.2016 21:42

P83e83p17a 67B27r30a20t89r48š68o14v38s13k20ý 9745646489581

Tak to se Vám opravdu jen zdálo ;)

+5/−2
22.5.2016 23:35

J85a98r40e30k 34K70a34l23i37v21o65d80a 7196913891966

Pokud to táhne Peršing tak určitě ne, pokud Vectron, tak ten může jet max. 160, jako ČD.

+3/0
23.5.2016 0:15

M16a84r85t73i83n 10H62o66u49b33a 6823561589268

ale z tech rakouskuch vozu zustal jen ram a podvozek, ato vseh tahne persing.

sorry, to nemohlo jet rychleji :)

ale reko se povedlo, kdyz to budi takovy dojem

+3/0
23.5.2016 0:22

L87u92d95v23í20k 35M10a56t71o51u85š17e38k 1291927428834

To je ostuda, tak dlouho se jedná kdo to dostane a přijedou na obstarožních vlacích.

+1/−4
22.5.2016 21:03

R27a63d29e20k 22J96a98n35a13t51a 9815146464762

Jízdné je u nás cca 4x nižší než v Německu. Úhrada od objednavatelů je cca 2-3x nižší. Proč si myslíte, že za tu cenu je možné mít všude nové vlaky? Minimálně část jich prostě musí být ojetá, nejlíp je to vidět u Regiojetu.

Ostatně v silniční dopravě to máte podobné. Ojetá auta se taky spíše dováží z Německa k nám než opačně :-)

+5/0
22.5.2016 21:23

M38a10r26t85i64n 34H47o50u14b89a 6773641929408

to je pravda, tudel jsem jel v D cca 10km vlakem za cca 5€

0/0
23.5.2016 0:27

J98i81ř97í 47J38o21z84a 3578333230451

Nevim kde jste v Nemecku cestoval... ale ja pokud cestuji v Sasku verejnou dopravou vyuzivam tarif VVO (integrovana doprava Horni Polabi)... na uzemi CR stoji jednodenni jizdenka Labe-Elbe VVO platna u vsech dopravcu vyjma vlaku Eurocity na uzemi Saska 250 Kc, v Nemecku pak v prepoctu vyjde na 400 Kc...

0/0
23.5.2016 5:35

R91a75d42e95k 10J39a84n85a60t69a 9875246134642

To je ale identická síťová jízdenka platná na obou stranách hranic.

Zkuste si porovnat třeba 20 km cestu vlakem někde v rámci ČR a někde v rámci Německa a uvidíte. A když to zkusíte třeba ve 3 lidech (ČD mají skupinovou slevu, v Německu ovšem není u krátkých cest obvyklá) uvidíte to ještě lépe.

+2/0
23.5.2016 9:32

P29a34v32e30l 37Š23m59í69d24e27k 6929580903108

No a co žlutý jejich vozy, klobouk nahoru před Leošem , ten aspoň koupil nové.;-D

0/−1
23.5.2016 19:19

P33e82t88r 64H94r61a63b52á29k 6880497892750

Proč vlastně vyrábíme vlaky, když musíme kupovat ojetiny?

0/0
22.5.2016 20:54

R65a18d33e71k 82J74a78n44a56t50a 9795466424682

Protože je evropská ekonomika propojena, cla neexistují.

Českému výrobci železničních vozidel je víceméně jedno, zda ho prodá v ČR nebo v zahraničí, důležité je, aby dostal zaplaceno. A čeští dopravci nemají tolik peněz jako západní, protože u nás máme nízké jízdné a nízké "dotace" (úhrady od objednavatelů za objednanou dopravu).

Vaše otázka je prostě asi na úrovni "proč si lidi v Kolíně kupují ojetá auta, když mají hned za městem automobilku?"

+7/0
22.5.2016 21:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.